Ηλεκτρικά οχήματα (εκτός Tesla)


costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.380
Reaction score
125.502
Το γκρουπ μπορεί να αλλάξει τελείως προφίλ σε 2-3 χρόνια.

Ο Ντίαζ πωσκατατολέν, είναι πολύ δυνατός. Τα οχήματα του γκρουπ, όλα όσα ξέραμε ως τώρα, σε 2-3 χρόνια θα είναι όλα μια ξεχασμένη ιστορία. Γυρνάει σελίδα σε νέες πλατφόρμες, νέες τεχνολογίες, νέες κατασκευές εξ'αρχής, νέο σοφτγουερ, νέα συνεργασία με πολλά υποσχόμενη κατασκευάστρια μπαταριών, νέοι κινητήρες, όλα νέα, χτίζει ουσιαστικά μια νέα φίρμα που δε θα σχετίζεται καθόλου με την παλαιά.

Άντε να του πάρει 5 χρόνια μάξιμουμ, προσωπικά εκτιμώ πως το 2023 θα μας βάλει τα γυαλιά.

Καλώς ή κακώς, το γκρουπ διαθέτει τη μεγαλύτερη κάθετη παραγωγή στην αυτοκινητοβιομηχανία, και τρομερά resources.
 


costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.380
Reaction score
125.502

Μηνύματα
4.503
Reaction score
7.800



Μηνύματα
1.375
Reaction score
4.149
Οκ..


Για κάποιο λόγο μου θύμισε το ομόσταυλο και επίσης κακάσχημο Ka πρώτης γενιάς...☹

* (τότε) μόλις το έχει αγοράσει η αδερφή μου σε ασημί χρώμα ,το φέρνει στο πατρικό όλο χαρά και εμείς κατεβαίνουμε να το δούμε και να το "ασημώσουμε" οπότε της λέει ο πατέρας μου... συγνώμη με αυτή την κλασομπανιέρα τώρα θα κυκλοφορείς... ντροπή...:lolsign:
 


costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.380
Reaction score
125.502
“Tesla will likely remain the cost and technology benchmark for several more years, and Volkswagen is the fastest follower on a global scale. Its €33bn committed EV investments of over a 5-year period are still unmatched.”


Το καλύτερης τεχνολογίας μπαταριών (& powertrain) αυτοκίνητο για αρκετά χρόνια, θα είναι αυτό:

The Tesla 4680 won’t make it into vehicles until next year starting with the Model Y produced at Tesla Gigafactory Berlin.

Εντός του '21.
 

symos

You're not worthy!
Μηνύματα
3.014
Reaction score
6.807
Αν συγκρίνουμε πάντως το efficiency της Tesla με άλλα EVs τελευταίας γενιάς (π.χ. Mach E) εγώ δεν βλέπω την τόσο τρελή διαφορά που ευαγγελίζονται συνεχώς τα Tesla fan sites (& boys).

Για μένα το μεγαλύτερο κομμάτι της διαφοράς προκύπτει από το γεγονός πως η Tesla έχει το θράσος/πολυτέλεια να βγάζει στην αγορά αυτοκίνητα που είναι σαν γ@μw-τη-μ@ν@ τους και παρ'όλα αυτά να τα πουλάει, πετυχαίνοντας έτσι πολύ καλύτερους αεροδυναμικούς συντελεστές, κάτι που κάνει τεράστια διαφορά στο efficiency των ηλεκτρικών. Αν η Ford δοκίμαζε να βγάλει αντίστοιχα στην αγορά ηλεκτρικό αυτοκίνητο με τα... κάλλη του Model Y, θα έτρωγε τεράστιο κράξιμο και θα έκανε σχεδόν μηδενικές πωλήσεις.

Από εκεί και πέρα, όπως είπα οι διαφορές στο efficiency δεν είναι μεγάλες.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.380
Reaction score
125.502
οι διαφορές στο efficiency δεν είναι μεγάλες.
Νομίζω πως τα δεδομένα λένε το αντίθετο.

Με όμοιας χωρητικότητας μπαταρίες, οι επιδόσεις αυτονομίας των Τέσλα είναι σημαντικά ανώτερες.

Τες πα, προσωπικά αναμένω με μεγάλο ενδιαφέρον το εκ Γερμανίας μοντελ Υ, με τις νέου τύπου (4680) μπαταρίες, τις ενσωματωμένες στο σασί, και αν είναι έστω και λίγο φτηνότερο από το υπάρχον μοντέλο, νομίζω πως θα κλείσω εκεί.

ΥΓ. Το electrek.co δεν ανήκει στα Τέσλα φαν σαιτς, ούτε ο μουνρο (δε ξέρω αν είδες το βίντεο που ανέβασα)
 
Last edited:

symos

You're not worthy!
Μηνύματα
3.014
Reaction score
6.807
Νομίζω πως τα δεδομένα λένε το αντίθετο.

Με όμοιας χωρητικότητας μπαταρίες, οι επιδόσεις αυτονομίας των Τέσλα είναι σημαντικά ανώτερες.
Εξαρτάται πώς ορίζεις το "σημαντικά". Αν συγκρίνεις π.χ. αυτά τα 2 μοντέλα (και τα 2 τετρακίνητα):

Το Tesla έχει 15% καλύτερο efficiency.

Ο αεροδυναμικός συντελεστής όμως του Tesla είναι 0,23 cd, ενώ του Ford λογικά θα κινείται κοντά στο 0,29 (δεν έχει ανακοινωθεί ακόμα επίσημα, η Ford όμως το έχει τοποθετήσει στο "κάτω από 0,30"). Αυτή η διαφορά στο cd είναι τεράστια και σίγουρα υπεύθυνη για τη μισή τουλάχιστον διαφορά στο efficiency.

E, για το υπόλοιπο 6, 7, 8%, δεν νομίζω πως αξίζει να καθόμαστε να σκάμε. Δεν λέω πως δεν είναι σημαντικό, λέω απλά ότι αν και οι άλλες εταιρείες έβγαζαν παρόμοια designs στην αγορά με παρόμοια cd, δεν θα ασχολιόταν κανείς ιδιαίτερα αν το Tesla ήταν και πάλι συνολικά 6-7% πιο efficient λόγω powertrain, μπαταριών κλπ.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.380
Reaction score
125.502
Εξαρτάται πώς ορίζεις το "σημαντικά". Αν συγκρίνεις π.χ. αυτά τα 2 μοντέλα (και τα 2 τετρακίνητα):
Να σου δείξω (από τα δικά σου λινκς) πως ορίζω το "σημαντικό":

ΜachE/μοντελ Υ

Μπαταρία 75,7/75 kwh (λίγο μεγαλύτερη το Φορντ)

Τελική ταχύτητα 180/217 km/h

Ισχύς 198(229)/258(351) kW(PS)

Ταχύτητα φόρτισης 370/810 km/h

Αυτονομία 335/425 km

Δις ιζ "σημαντική" για μένα.
Πολύ σημαντική μάλιστα.

Το powertrain φωνάζει! 229 με 351 άλογα; Τι είπες τώρα..

Με τις νέες μπαταρίες, το Υ θα τσιμπήσει κι άλλη αυτονομία (πιθανώς πάνω από 10%) και θα είναι πιο ..φτηνό!

Οι τελευταίες μικρές διαφοροποιήσεις στις μπαταρίες, οδήγησαν σε μικρότερη αύξηση αυτονομίας 3-6%.
 
Last edited:

symos

You're not worthy!
Μηνύματα
3.014
Reaction score
6.807
Αυτονομία 335/425 km

Δις ιζ "σημαντική" για μένα.
Πολύ σημαντική μάλιστα.
Ναι, δίκιο έχεις. Βέβαια η πραγματική διαφορά στο efficiency λόγω και διαφορετικών buffers είναι αυτή που είπα. Και οφείλεται κατά κύριο λόγο στην διαφορά αεροδυναμικής, λόγω design.

Αλλά θα μου πεις, εμένα ως καταναλωτή τι με νοιάζουν τα buffers, τα cd κλπ., εφόσον η τελική διαφορά στην αυτονομία είναι τόσο μεγάλη (και εφόσον δεν έχω gag reflex όταν βλέπω ένα Tesla στον δρόμο); Σωστό.

Ίσως επειδή για μένα τα Tesla απορρίπτονται "άμα τη εμφανίσει", ψάχνω δικαιολογίες που θα προτιμήσω τελικά κάτι άλλο :)
 

Μηνύματα
27.251
Reaction score
25.239
Να σου δείξω (από τα δικά σου λινκς) πως ορίζω το "σημαντικό":

ΜachE/μοντελ Υ

Μπαταρία 75,7/75 kwh (λίγο μεγαλύτερη το Φορντ)

Τελική ταχύτητα 180/217 km/h

Ισχύς 198(229)/258(351) kW(PS)

Ταχύτητα φόρτισης 370/810 km/h

Αυτονομία 335/425 km

Δις ιζ "σημαντική" για μένα.
Πολύ σημαντική μάλιστα.

Το powertrain φωνάζει! 229 με 351 άλογα; Τι είπες τώρα..

Με τις νέες μπαταρίες, το Υ θα τσιμπήσει κι άλλη αυτονομία (πιθανώς πάνω από 10%) και θα είναι πιο ..φτηνό!

Οι τελευταίες μικρές διαφοροποιήσεις στις μπαταρίες, οδήγησαν σε μικρότερη αύξηση αυτονομίας 3-6%.
Αυτό πως το ερμηνεύεις?
 



costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.380
Reaction score
125.502
Το Φορντ δείχνει όντως όμορφο.

Ωστόσο, νομίζω πως η δεύτερη καλύτερη εναλλακτική επιλογή στα Τέσλα, θα είναι από το (για πολλούς μισητό) γκρουπ vag.

Αν εμφανίσουν κι ένα μικρό και οικονομικότερο του id 3, θα γίνει χαμός.

Απλώς θα αργήσουν να πλησιάσουν τις τωρινές μπαταρίες των Τέσλα (ασχέτως αν και η Τέσλα θα βελτιωθεί κι άλλο), θέλουν 2 γεμάτα χρόνια για κάτι αξιόλογο, δηλαδή καλό 2023 ή 2024 (αυτή είναι η γνώμη του μουνρο, άλλοι υποστηρίζουν πως θέλουν μια πενταετία στο νερό).
Ανά ώρα? είσαι σίγουρος? δλδ το tesla με μία ώρα φόρτισης θα κάνει 810 ΚΜ ?
Ναι.
Πρακτικά φορτίζει πλήρως σε ένα μισάωρο με τους λεβελ 3 ταχυφορτιστες.
 

Μηνύματα
15.012
Reaction score
20.750
Ανά ώρα? είσαι σίγουρος? δλδ το tesla με μία ώρα φόρτισης θα κάνει 810 ΚΜ ?
ανάλογα τον τύπο φορτιστή προφανώς.
βασικά δε θα κάνει 810 , θα κάνει 500 αλλά δε θα χρειαστεί ολόκληρη ώρα για αυτό αλλά 37 λεπτά από άδειο.
και αυτό πάλι δεν είναι ακριβές γιατί δεν είναι ίδιος ο ρυθμός φόρτισης σε όλα τα στάδια (αυτή τη στιγμή).
απο άδειο σε μισή ώρα πάει 80% με τον μεγάλο φορτιστή και κάνει άλλα 400 χλμ.

το μεγάλο νούμερο είναι ενδεικτικό της ικανότητας ταχυφόρτισης του συσσωρευτή.
έχεις πχ 40% μπαταρία κάνεις στάση 10 λεπτά και πάς 75% , κάπως έτσι
 


Staff online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
171.599
Μηνύματα
2.867.383
Members
37.936
Νεότερο μέλος
albie
Top