Ηλεκτρικά οχήματα

Μηνύματα
10.553
Reaction score
7.237
Είχα απενεργοποιησει τελείως την ανάκτηση ενέργειας με το αφημα του γκαζιού, ωστόσο όταν πατούσα φρένο έδειχνε να πηγαίνει ενέργεια στην μπαταρία, άρα ότι και να κάνεις, αυτο φρενάρει με διπλό τρόπο, όχι όπως τα συμβατικά που στηρίζονται μόνο στους δίσκους.

Τα φρένα είναι άριστα, πάνω από το μέσο όρο, καλύτερα ενός γκολφ λόγου χάριν.

Εφόσον πάντως έχει ανάκτηση ενέργειας με το αφημα του γκαζιού, δεν υπάρχει πρόβλημα να ζεσταθουν τα ταμπουρα με κανένα τρόπο ακόμα και σε κατέβασμα του Ολύμπου.
Δεν είναι πρόβλημα τα ταμπουρα.
Ναι, επειδή είναι πισωκίνητο, φρενάρει με τους ηλεκτροκινητήρες, οπότε πισω δεν υπάρχουν απαιτήσεις. Αλλά και πάλι:

ταμπούρα σε 40Κ αυτοκίνητο;
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος Tesla fanboi
Editor
Μηνύματα
39.304
Reaction score
84.197
Ναι, επειδή είναι πισωκίνητο, φρενάρει με τους ηλεκτροκινητήρες
Ακριβώς, οπότε τζάμπα το συζητάς.

Το κύριο ατού του αυτοκινήτου, είναι η καθαρά ηλεκτρική πλατφόρμα, η οποία από μόνη της είναι ένα μηχανολογικό αριστούργημα και αξίζει μνείας αυτό.

Συγκριτικά, τα υπόλοιπα 4 διαθέσιμα οχήματα παραπλήσιας μπαταρίας (kona, NIRO-SOUL, EQA) βασίζονται σε πλατφόρμες από ice οχήματα, και αυτό είναι το μεγάλο τους συγκριτικό μειονέκτημα.
Και είναι όλα μπροστινής κίνησης.

Υπ'οψιν πως στα 41,5κ περίπου που βγαίνει το 77-αρι ID3 δεν έχει πραγματικά πλούσιο εξοπλισμό, ούτε καν head up display, και ο πλούσιος εξοπλισμός έρχεται στα 48κ, δηλαδή χρειάζονται 6,5 χιλιάρικα επιπρόσθετης χρέωσης, ενώ μια ακόμα χρέωση είναι η αντλία θερμότητας (άλλο ένα χιλιάρικο).

Πανοραμική ηλιοροφη δε μπαίνει στις εκδόσεις των 77 κιλοβατώρων, αλλά μόνο στις 2 ακριβότερες εκδόσεις με τη μικρότερη μπαταρία, που είναι γυρω στα 50κ (48-52).
 

melina

Apple Parrot, 5G Gates chip fan
Μηνύματα
18.480
Reaction score
31.859
Εγώ δεν καταλαβαίνω γιατί αφήνουν τα ηλεκτρικά να έχουν επιδόσεις επιτάχυνσης άπιαστο όνειρο από τα αντίστοιχης κατηγορίας συμβατικά και δεν βάζουν κόφτη επιτάχυνσης που θα τους δώσει και περισσότερη αυτονομία, εκτιμώ μεγάλο κέρδος στην αυτονομία.
 

Μηνύματα
10.553
Reaction score
7.237
Γιατί μπορεί να θες να προσπεράσεις και η ενεργητική ασφάλεια επιτάσσει να υπάρχει μεγάλη επιτάχυνση για αυτό.
 

melina

Apple Parrot, 5G Gates chip fan
Μηνύματα
18.480
Reaction score
31.859
Γιατί μπορεί να θες να προσπεράσεις και η ενεργητική ασφάλεια επιτάσσει να υπάρχει μεγάλη επιτάχυνση για αυτό.
Σχολιάζεις σε άλλο θέμα, το αντίστοιχο που σε ηλεκτρικό έχει κάτω από 8 sec 0-100 σε συμβατικό έχει 12-14 (χωρίς να κάτσω να ψάξω στο γκουγκλ). Ειναι τεράστια η διαφορά. Θεωρητικά στον ίδιο οδηγό απευθύνονται. Επιπλέον την ενεργητική ασφάλεια θα πρέπει να ξέρει να τη χειρίζεται ο οδηγός. Αμφιβάλλω πολύ αν μεγάλο ποσοστό των οδηγών που έχουν συνηθίσει στα συμβατικά μοντέλα και τις επιταχύνσεις 0-100 μια αιωνιότητα θα αντεπεξέλθουν με ασφάλεια στο πάτημα του γκαζιού ενός αντικειμενικά γρήγορου αυτοκίνητου.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος Tesla fanboi
Editor
Μηνύματα
39.304
Reaction score
84.197
Όλα έχουν προγράμματα οδήγησης Έκο και νορμάλ και δεξερωγωτι, και κατά βάση αυτά οδηγεί ο χρήστης.
Αυτά έχουν λιγότερη ιπποδύναμη διαθέσιμη, και βέβαια χαμηλότερες επιδόσεις.

Στην πράξη δεν έχει νόημα καλύτερη επίδοση από 0-100 σε 10-11" μέσα στην πόλη, είναι ανόητο, και ενδιαφέρει περισσότερο η αυτονομία.

Οδηγώντας εδώ και 3 χρόνια το A3 1,6 TDI με 0-100 σε 10,5" δε μπορώ να πω ότι δε χρειάστηκα περισσότερη επιτάχυνση, καλή είναι, αρκεί.

Τώρα όσον αφορά τα 2 αυτοκίνητα που οδήγησα, το KIA NIRO και το wv id3, θα έλεγα τα εξης:

1. Για εντός πόλης, το λίγο μικρότερο μήκος του id3 θα εκτιμηθεί. Εδώ κερδαει το soul με ακόμα μικρότερο μέγεθος. Από πλευράς ανάρτησης ισοπαλία. Ίσως πεζοδρόμιο να ανεβαίνει ελαφρώς πιο χαλαρά το NIRO, αλλά πολύ μικρή διαφορά, καθώς έχωσα το id3 μέσα σε κάτι τρύπες ΝΑ με το συμπάθιο, που περίμενα ζντουμπ, και τις πέρασε για πλάκα, χωρίς άγχος ούτε που κατάλαβα πως. Ακόμα και με υψηλότερες ταχύτητες (70-100) το id3 περνάει τις λακκούβες για πλάκα.

2. Για χωματόδρομο NIRO. Είναι θεοάνετο, εδώ κάνει διαφορά η γενικά πιο μαλακή του ανάρτηση.

3. Για ταξίδι Θεσσαλονίκη Αθήνα θα επέλεγα το id3, πολύ πιο άμεσο γκάζι, και πολύ σημαντικό: πολύ πιο ήσυχο ταξίδι, ιδίως σε μεγάλες ταχύτητες, με μόνη εξαίρεση το σαγρέ οδόστρωμα που θα είναι εξόχως θορυβώδες.

4. Για μεγάλες αποστάσεις id3 77-αρι, γιατί φορτίζει πιο γρήγορα απ'ολα (125kw).
 
Last edited:

Decembered

Μαϊμού
Μηνύματα
10.061
Reaction score
19.646
το χιουνται μονο το ειδες ? δεν το οδηγησες ?
Τεζλα ποτε θα δεις (με το καλο)
-τσουπ πεταχτηκε και η μαιμουδα-
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος Tesla fanboi
Editor
Μηνύματα
39.304
Reaction score
84.197
το χιουνται μονο το ειδες ? δεν το οδηγησες ?
Τεζλα ποτε θα δεις (με το καλο)
-τσουπ πεταχτηκε και η μαιμουδα-
Ναι, το Κόνα ήταν παραγγελία, αγορασμένο, δεν υπάρχει για τεστ ντραιβ.

Τεσλα άμα κατέβω Αθήνα δεν έχει εδώ Θεσσαλονίκη, εσείς που είστε εκεί να πάτε να το οδηγήσετε.

Το EQA θέλω να δω πως πάει, λένε ότι βαράει η ανάρτηση.
Βέβαια περιμένω τα kona & soul για τεστ ντραιβ.
 
Last edited:


Μηνύματα
10.553
Reaction score
7.237
Σχολιάζεις σε άλλο θέμα, το αντίστοιχο που σε ηλεκτρικό έχει κάτω από 8 sec 0-100 σε συμβατικό έχει 12-14 (χωρίς να κάτσω να ψάξω στο γκουγκλ). Ειναι τεράστια η διαφορά. Θεωρητικά στον ίδιο οδηγό απευθύνονται. Επιπλέον την ενεργητική ασφάλεια θα πρέπει να ξέρει να τη χειρίζεται ο οδηγός. Αμφιβάλλω πολύ αν μεγάλο ποσοστό των οδηγών που έχουν συνηθίσει στα συμβατικά μοντέλα και τις επιταχύνσεις 0-100 μια αιωνιότητα θα αντεπεξέλθουν με ασφάλεια στο πάτημα του γκαζιού ενός αντικειμενικά γρήγορου αυτοκίνητου.
Εντάξει, δε φταίω εγώ. Η δύναμη θέλει υπευθυνότητα.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος Tesla fanboi
Editor
Μηνύματα
39.304
Reaction score
84.197
Μια πρόχειρη λίστα των φτηνοτερων ηλεκτρικών αυτοκινήτων με την μεγαλύτερη αυτονομία κατά WLTP σε χλμ:

1. Tesla Model 3 LR AWD: 580
2. VW ID3 PRO S: 549
3. HYUNDAI KONA: 484
4. KIA SOUL: 452
5. VW ID3 PRO: 426
6. MERCEDES EQA: 426


Κατάταξη κατά "Real range":

1. Tesla Model 3 LR AWD: 460
2. VW ID3 PRO S: 450
3. HYUNDAI KONA: 395
4. KIA SOUL: 370
5. MERCEDES EQA: 355
6. VW ID3 PRO: 350
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος Tesla fanboi
Editor
Μηνύματα
39.304
Reaction score
84.197
Υπάρχει περίπτωση να έπεσα θύμα του σοφτγουερ στο id3 και να σας έγραψα βλακειες για το τιμόνι.:redface::tongue:
Όσα τεστ διάβασα, λεν ότι έχει άριστο τιμόνι, όλα.
Παίζει λοιπόν να ήταν κάνα auto lane assist ή δεξερωγωτι άλλο ηλεκτρονικό βοήθημα, και γω σα βλαχούλι να είπα κοτσάνες, keep that in mind.

Πάντως μου ήταν αδύνατο να συνεννοηθώ με το σοφτγουερ, έπρεπε να κάτσω 2-3 ώρες με το μανιουαλ ανά χείρας για να βγάλω άκρη, ειλικρινά όμως. Ε, δεν είχα χρόνο, μπήκα και οδήγησα.

Αυτά. :)
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος Tesla fanboi
Editor
Μηνύματα
39.304
Reaction score
84.197




costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος Tesla fanboi
Editor
Μηνύματα
39.304
Reaction score
84.197
Εντός του '21 η κουκλα:

1616074043768.png


Το top 10 των πωλήσεων ηλεκτρικών αυτοκινήτων για το πρώτο δίμηνο του 2021:

Peugeot e-208: 32 πωλήσεις
Peugeot e-2008: 14 πωλήσεις
smart fortwo: 13 πωλήσεις
Opel Corsa-e: 10 πωλήσεις
BMW i3: 9 πωλήσεις
Citroen e-C4: 9 πωλήσεις
Volkswagen ID.3: 9 πωλήσεις
Fiat 500: 6 πωλήσεις
Nissan LEAF: 6 πωλήσεις
Jaguar I-Pace: 5 πωλήσεις
Skoda Citigo-e: 5 πωλήσεις
ΜΙΝΙ Cooper SE: 5 πωλήσεις


Πηγή:

"Ελλάδα: Πόσα ηλεκτρικά και υβριδικά αυτοκίνητα έχουμε αγοράσει το 2021 | ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ | iefimerida.gr" https://www.iefimerida.gr/aytokinit...-kai-ybridika-aytokinita-ehoyme-agorasei-2021


Το 10,6% των πωλήσεων καινούριων αυτοκινήτων τον Δεκέμβριο 2020 στην Ελλάδα αφορούσε ηλεκτρικά οχήματα.



Στην Ελλάδα το 2020 πουλήθηκαν 2.135 ηλεκτρικά αυτοκίνητα, ενώ μόλις 690 είχαν πουληθεί το 2019.
 
Last edited:

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος Tesla fanboi
Editor
Μηνύματα
39.304
Reaction score
84.197
Πολύ ωραία reviews σε τούτο το site, αντιγράφω τα σημαντικότερα κατ'εμέ τμήματα για τα 2 αυτοκίνητα με το μεγαλύτερο range:


The hatchback has 150 kW (201 hp) of power, which will spring you to 60mph in just 6.45s; a figure we attained by testing the car in normal conditions using Racelogic’s Vbox Sport.

Truthfully, the ID.3 is more fun to drive than its ICE counterpart;

Volkswagen has tailored the suspension and ride stiffness to perfection, at least in our opinion. It’s both firm when going around corners at speed, which results in minimal body roll, and is also soft enough to glide over potholes and speed bumps within the city.

As for cabin noise, there’s a small amount of tyre noise that creeps in, but it’s otherwise serene. Still, the ID.3 isn’t as quiet as the Honda e, the Audi A8 or e-tron that set the benchmark for quiet cabins.

The Pro Performance’s 58 kWh battery claims to run for 263 miles on a single charge; while we didn’t achieve this figure in our mixed driving tests, we did, however, manage to squeeze in 230 miles.

Under the same testing methodology, no other electric hatchback we’ve tested betters the ID.3’s range: the Nissan Leaf and Renault Zoe both manage 200 miles; Hyundai Ioniq Electric: 140-150 miles; Vauxhall Corsa-e: 130-140 miles; Volkswagen e-Up! and Seat Mii Electric: 120-140 miles; Mini Electric: 100-110 miles and Honda e: 80-90 miles.

Ultimately, if you’re looking for the best all-round electric hatchback, you should look no further than the ID.3. It’s a fantastic car that rightfully deserves TotallyEV’s coveted Best Buy award.



However, the same couldn’t be said about the rear of the cabin, where both headroom and legroom are limited; 6-foot (182cm) individuals will find there’s very limited legroom, and headroom will be an issue if rear occupants measure more than 6-foot 4-inches (193cm). The same experience isn’t felt in the Kia e-Niro, which offers ample amount of space at the back.

Using Racelogic’s Vbox Sport, we measured the Kona Electric propels itself to 60mph in just 7.19 seconds.

Similarly, it suffers from body roll whereby no matter which driving mode you’re in, the SUV’s seesaws around. Oddly, its suspension isn’t buttery smooth, either. While it isn’t as stiff as the MG ZS EV, the Kona Electric doesn’t glide over speed bumps like the Audi e-tron, which uses active air suspension.

Hyundai claims up to 300 miles on a single charge (up from 282 miles on the Kia e-Niro); in our mixed driving tests, we found it to achieve between 240-260 miles, which is outstanding.

To achieve this feat, the Hyundai Group uses a pump to recoup heat dissipated from the vehicle’s battery pack. Here, the Kona Electric – like the e-Niro – utilises unwanted heat to warm the interior of the cabin when needed. Ultimately, prolonging the vehicle’s range in colder months when EV’s battery packs are at their weakest.

On the whole, the Hyundai Kona Electric is an excellent all-rounder and makes for a great choice for those looking to up the style and class over the Kia e-Niro. Comparing both like-for-like models, the Kona Electric Premium SE will set you back £38,500, while the Kia e-Niro 4/4+ comes in at £36,145.

The £2,355 premium gets you a HUD, a more premium look from the exterior and a nicer feel in the interior, a slightly more competent infotainment system and a better-insulated cabin, at the expense of less legroom at the rear and smaller boot capacity.

Ultimately, both vehicles make for a fantastic choice, namely in terms of their all-electric range. It really comes down to which SUV better suits your needs; if you’re looking for an all-electric SUV that won’t lead to range anxiety, look no further than the Hyundai Kona Electric or the Kia e-Niro. Both vehicles receive TotallyEV’s coveted Best Buy award.





ΥΓ.






YΓ. 2
Επί της ευκαιρίας, βρήκα το αίτιο που ανέφερα περί του τιμονιού στο id3, όπως φαντάστηκα, ήταν το lane assist:

the main issue we have is that a key factor in the enjoyment of driving is steering a car, and in the ID.3, as in most modern cars, the lane departure warning system takes control of the steering – even when moving over to the left lane on a motorway without indicating, despite Roadcraft, the Police Drivers’ handbook, stating that you don’t need to indicate in such a situation. Having the steering wheel wrenched from you impacts negatively on the driving experience, apart from potentially being dangerous, but in many cars it’s possible to switch the system off relatively easily.

But not in the ID.3. To access the controls for the lane departure warning system – and to access the controls for the majority of car functions – you have to reach over to the far left of the touchscreen and press a blue button. This takes you to a ‘home’ screen, then you need to press another button to select Driver Assist settings. Then a graphic comes up, which you have to swipe to one side. Then you need to press a button on another screen to switch off Lane Assist. This is a lot of button pressing, and we would suggest that you’re more likely to crash trying to look for all the buttons on all the different screens than if you didn’t have the lane departure warning system in the first place. (We should note that there is a voice control feature however we experienced mixed results with this).

 
Last edited:

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος Tesla fanboi
Editor
Μηνύματα
39.304
Reaction score
84.197
Η επιτάχυνση του vw id3 ήταν σημαντικά ισχυρότερη του KIA NIRO, και από τις ανωτέρω μετρήσεις, επιβεβαιώνεται η αίσθηση που είχα στο test drive (0-60 m/h 6,45 - 7.19 sec).

Το ιδιαίτερο του id3 ήταν η άμεση ακαριαία αντίδραση στα γκάζια, που δεν την είχε το Niro.

Συγκριτικά με ice κινητήρες, μιλάμε για εντελώς διαφορετική αίσθηση. Στα ICE ο κινητήρας δεν ξεκινάει με φουλ θροτλ, χρειάζεται να ανεβάσει στροφές για να φτάσει στο αποδοτικό φάσμα ισχύος, αυτό δεν υπάρχει στα ηλεκτρικά, τα οποία ξεκινάνε φουλ θροτλ από το 0, τιναζονται ακαριαία.

Δηλαδή εκτιμώ πως ένα ice που έχει 0-100 σε 5", θα χάσει στα πρώτα μέτρα από ένα ηλεκτρικό που έχει 7,5" στο 0-100, και μπορεί να χάσει και στο χρόνο 0-50 χλμ/ω.

Ταυτόχρονα, η αίσθηση των ice στο σημείο υψηλής απόδοσης στροφών, εκεί που σκυλιάζει ο κινητήρας και σε κολλάει στο κάθισμα σε ένα αυτοκίνητο που έχει 0-100 σε 6", δεν υπάρχει στα ηλεκτρικά που έχουν ίδια επίδοση στο 0-100, διότι τα ηλεκτρικά έχουν ένα ομοιόμορφο αλλά ηπιότερο κόλλημα στην πλάτη του καθίσματος, καθ'ολη τη διάρκεια της επιτάχυνσης, χωρίς εξάρσεις.

Άλλη αίσθηση.

Γενικώς είναι πολύ πιο "πολιτισμένη" και ασφαλής η συμπεριφορά επιτάχυνσης των ηλεκτρικών αυτοκινήτων για έναν άπειρο οδηγό, από ότι ένα ice ίδιων επιδόσεων.

Βέβαια είναι ένα θέμα να πάρει την επιτάχυνση ενός τέτοιου ηλεκτρικού αυτοκινήτου 200+ ίππων μια γυναίκα που οδηγούσε ως τώρα ένα μικρό πόλης με 0-100 σε 13-15", αλλά σίγουρα θα είναι πιο φιλικό και ασφαλές από ένα αντίστοιχων επιδόσεων ICE, κάνα wrx ή δεξερωγω ποια "σκοτώστρα", άσε που σε eco mode γίνονται πολύ πιο ήπιων αντιδράσεων με μειωμένη ιπποδύναμη, για τυπική χρήση μέσα στην πόλη, δυνατότητα που μάλλον απουσιάζει από τα συνήθη ice επιδόσεων.
 
Last edited:



Staff online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
160.101
Μηνύματα
2.514.938
Members
36.072
Νεότερο μέλος
Drak-vet
Top