Ηλεκτρικά οχήματα (εκτός Tesla)

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.400
Reaction score
125.575
Ηλεκτρόγκαζο. :lol:

Πάντως στα φανάρια μια (ηλεκτρο) γκαζιά, αφήνει πίσω τους πάντες με ice.
Σφαίρα.
Είναι πολύ αστείο.. Βεβαίως διασκεδαστικό.
 

wizzy

Music is our (Supernatural) friend!
Μηνύματα
13.967
Reaction score
20.486
Έβλεπα μια σειρά τις προάλλες, όπου δύο τύπισσες με ένα διπλοκάμπινο κυνηγούσαν ένα Tesla. Και ρωτάει η μία την άλλη "When will it run out of gas?"...

Run out of gas. Το ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Μάλιστα. :headbang:

Όχι, δεν ήταν κωμωδία. Ναι, η ερώτηση επαναλήφθηκε στην ίδια σκηνή (σεναριογράφε είσαι ΓΤΠ που λέει και μία ψυχή).
 

minas

Πισιά
Μηνύματα
3.927
Reaction score
3.731
Προς υπεράσπισή του, πλέον η έκφραση είναι τόσο εμπεδωμένη, που δεν είναι ασυνήθιστο να χρησιμοποιείται και μεταφορικά, πχ κουράστηκα.
Άλλοι σταματάνε στο βενζινάδικο και ψάχνουν να του βάλουν βενζίνη, το πως το λένε είναι πταίσμα 🤣
 


rose.athens

Not in the mood Mod
Super Moderator
Μηνύματα
46.316
Reaction score
93.885

Μάλιστα η έλευση του 2021 φαίνεται ότι άλλαξε ριζικά τα δεδομένα στην αγορά καθώς οι περισσότερες εταιρείες που έχουν τοποθετήσει φορτιστές σε δημόσιους χώρους ξεκίνησαν τη χρέωση η οποία στις περισσότερες περιπτώσεις κυμαίνεται σε 0,50 ευρώ για κάθε Kwh που φορτίζει το όχημα, ενώ εξαιτίας και του ανταγωνισμού κάποιες νεότερες εταιρείες με λίγα σημεία φόρτισης ωστόσο χρεώνουν από 0,30 έως 0,35 ευρώ!


Ενδεικτικά θα αναφέρουμε πως η χρέωση της Kwh σε ένα οικιακό δίκτυο κυμαίνεται σε 0,06 ευρώ για ημερήσια χρέωση και περίπου 0,05 ευρώ για τη νυχτερινή χρέωση ενώ πρόσφατα οι χρεώσεις από κάποιες εταιρείες έχουν μειωθεί ακόμη και κάτω από 0,04 ευρώ!


Αντίθετα το κόστος φόρτισης ενός αυτοκινήτου σε ιδιωτικό σταθμό φόρτισης στο δρόμο κυμαίνεται σε 0,5 ευρώ δηλαδή ακριβότερο έως και πάνω από 900%!
 

Μηνύματα
867
Reaction score
2.994

Το ίδιο concept είχα δει και από την Scania για φορτηγά,λεωφορια και απορρηματοφορα πριν κανα δυο χρόνια.

edit: το βρηκα

 

symos

You're not worthy!
Μηνύματα
3.021
Reaction score
6.814

Μάλιστα η έλευση του 2021 φαίνεται ότι άλλαξε ριζικά τα δεδομένα στην αγορά καθώς οι περισσότερες εταιρείες που έχουν τοποθετήσει φορτιστές σε δημόσιους χώρους ξεκίνησαν τη χρέωση η οποία στις περισσότερες περιπτώσεις κυμαίνεται σε 0,50 ευρώ για κάθε Kwh που φορτίζει το όχημα, ενώ εξαιτίας και του ανταγωνισμού κάποιες νεότερες εταιρείες με λίγα σημεία φόρτισης ωστόσο χρεώνουν από 0,30 έως 0,35 ευρώ!


Ενδεικτικά θα αναφέρουμε πως η χρέωση της Kwh σε ένα οικιακό δίκτυο κυμαίνεται σε 0,06 ευρώ για ημερήσια χρέωση και περίπου 0,05 ευρώ για τη νυχτερινή χρέωση ενώ πρόσφατα οι χρεώσεις από κάποιες εταιρείες έχουν μειωθεί ακόμη και κάτω από 0,04 ευρώ!


Αντίθετα το κόστος φόρτισης ενός αυτοκινήτου σε ιδιωτικό σταθμό φόρτισης στο δρόμο κυμαίνεται σε 0,5 ευρώ δηλαδή ακριβότερο έως και πάνω από 900%!
Α, μαλιστα. Καιρό είχαμε να διαβάσουμε τέτοιο άρθρο, διαμάντι της δημοσιογραφίας!

Η κιλοβατώρα λέει στο σπίτι σου κοστίζει 5 και 6 λεπτά (του ευρώ) και άρα "έξω" είναι 900% ακριβότερη! Τι λε ρε μεγάλε; Που το βρήκες εσύ αυτό το συμβόλαιο που πληρώνεις μόνο τις ανταγωνιστικές χρεώσεις και όχι τις ρυθμιζόμενες; Ή δεν πληρώνεις τον ΦΠΑ; Προφανώς και ο πιο αδαής (θα έπρεπε να) γνωρίζει πως αυτές ΔΕΝ είναι οι τελικές τιμές που πληρώνει κάποιος για ρεύμα στο σπίτι του. Οπότε το να τις συγκρίνεις με τις (τελικές) τιμές που θα πληρώσεις σε έναν φορτιστή είναι το λιγότερο ηλίθιο ( αν δεν είναι φυσικά σκόπιμο, ως συνήθως).

Δεύτερον, έχει την οποιαδήποτε λογική να συγκρίνεις αυτές τις τιμές; Δηλαδή αυτός που πλήρωσε τον φορτιστή, συντηρεί την υποδομή, πληρώνει το ενοίκιο του χώρου κλπ. θα σου πουλήσει το ρεύμα στην ίδια τιμή που το αγοράζει (αν το αγοράζει καν τόσο φθηνά γιατί είναι επαγγελματικό); Δηλαδή όχι απλά δεν θα βγάλει κέρδος, αλλά ούτε καν τα έξοδά του; Αν μπορείς να φορτίζεις σπίτι, φόρτιζε, αλλιώς όταν χρειαστείς τον φορτιστή έξω, προφανώς και θα πληρώσεις παραπάνω.

Τρίτον, η τιμή των 0,30€ που αναφέρεται ότι μπορείς να βρεις (όχι φυσικά τα 0,50€ που είναι η ακριβότερη που βρήκαν), αντιστοιχεί σαν κόστος με ένα συμβατικό αυτοκίνητο με κατανάλωση περίπου 4 λίτρα ανά 100χμ. Οκ, δεν είναι "γουάου", αλλά δεν το λες και "ασύμφορο"!

Υ.Γ. Την τρομοκρατία ότι θα χρειαστείς "τουλάχιστον 3 ώρες" για να φορτίσεις μια μπαταρία 50kwh ΣΕ ΤΑΧΥΦΟΡΤΙΣΤΗ, την αφήνω ασχολίαστη.
 

Μηνύματα
12.854
Reaction score
10.072
Υ.Γ. Την τρομοκρατία ότι θα χρειαστείς "τουλάχιστον 3 ώρες" για να φορτίσεις μια μπαταρία 50kwh ΣΕ ΤΑΧΥΦΟΡΤΙΣΤΗ, την αφήνω ασχολίαστη.
Όχι, σχολίασέ το και αυτό!
 


costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.400
Reaction score
125.575
Όχι, σχολίασέ το και αυτό!
Μετά από 19,5 ώρες τρομοκρατικής παραμονής στον ταχυφορτιστή, ο ταλαιπωρος ιδιοκτήτης ηλεκτρικού οχήματος πληρώνει 450€ για ρεύμα και η μπαταρία έχει φορτίσει μόνο 15%, ίσα ίσα για να φτάσει σπίτι, 120μ παραπέρα.

:lolsign: :lolsign: :lolsign: :lolsign: :lolsign:

Τες πα, να τεστ φόρτισης κάποιου:

Screenshot_20210325_104612_com.google.android.youtube.jpg


Τα χλμ/λεπτό φόρτισης είναι ιδιαίτερα χρήσιμα, για 0-100% φόρτιση, η οποία γενικώς δεν είναι καλή ιδέα (έως 80-85% είναι πιο γρήγορη η φόρτιση, μετά πέφτει πολύ η ταχύτητα φόρτισης).

Με 50-αρη ταχυφορτιστή, χονδρικά είναι 6km/min η ταχύτητα φόρτισης, και με 100-αρη ταχυφορτιστή, αν τον υποστηρίζει το αυτοκίνητο, πάει χονδρικά στα 8,5 km/min, δηλαδή για 250χλμ (αν βγάζει τόσα το όχημα) με 50-αρη χρειάζονται ~40' και με 100-αρη 30'.

Στην πράξη, ένα 10' η διαφορά.


Τεσλα και άουντι κλπ με δυνατότητα 150kw+ είναι ακόμα καλύτερα τα δεδομένα, αν βέβαια είναι διαθέσιμοι τέτοιοι ταχυφορτιστές.
 
Last edited:

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.400
Reaction score
125.575
Για παράδειγμα, το σχεδιάγραμμα φόρτισης του id3 που υποστηρίζει έως 100 kw ταχύτητα φόρτισης, είναι το εξής:

Screenshot_20210325_113917_com.google.android.youtube.jpg


και θεωρείται πολύ ικανοποιητικό.

Το βίντεο της δοκιμής που βγήκε και στην πράξη το σχεδιάγραμμα:




Παρόμοιο σχεδιάγραμμα φόρτισης εδώ, όπου φαίνονται φορτίσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων που δε φτάνουν ούτε τα 50 kw, αλλά φαίνεται και πως πέφτει η ταχύτητα φόρτισης, ιδίως πάνω από 80%:

1616665550440.png



Λινκ:


Γνωρίζοντας το σχεδιάγραμμα της ταχύτητας φόρτισης, μπορείς να αποφασίσεις για κάθε αυτοκίνητο σε κάθε ταχυφορτιστή πόσο σε συμφέρει να το αφήσεις να φορτίζει, αν βιάζεσαι.

Λόγου χάριν το id3 του παραδείγματος, σε ταχυφορτιστή 100-αρη συμφέρει να το αφήσεις να φορτίσει το πολύ μέχρι 70%, ενώ σε 50-αρη μέχρι 80% θα είναι σταθερή η φόρτιση, και γενικά όχι πάνω από 80%, ιδίως αν βιάζεσαι, τρως τζάμπα χρόνο.

Με τα σχεδιαγράμματα πας, στανταρακι. 8-)


ΥΓ. Το id3 με τη μεγαλύτερη μπαταρία (77) το εφοδιαζουν με σύστημα φόρτισης που φτάνει τα 125 kw, είναι προφανές πως αυτά με μικρότερη μπαταρία εφοδιάζονται με μειωμένη ταχυφόρτιση, ειδάλλως το σχεδιάγραμμα θα ξεκινούσε από 125kw και θα έπεφτε ομαλά στα 50kw στο 70%, αλλά ούτε 5' δε θα κέρδιζε, οπότε είναι λογική επιλογή τόσο από πλευράς κόστους, όσο και για την μακροβιοτητα της μπαταρίας (όσο πιο αργά φορτίζει, τόσο καλύτερα).

Τα Kia & Hyundai φτάνουν μέχρι 77kw.

Με 250kw ταχύτητα φόρτισης, που βεβαίως καταπονουν τις μπαταρίες και μειώνουν το προσδόκιμο ζωής τους, στο peak η ταχύτητα φόρτισης φτάνει τα 25km/min.
 
Last edited:

symos

You're not worthy!
Μηνύματα
3.021
Reaction score
6.814
Ορίστε, τα είπε ο Κώστας.

Τώρα να σηκώσει το χέρι όποιος πιστεύει πραγματικά ότι αυτά δεν τα ήξερε ο συντάκτης του άρθρου.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.400
Reaction score
125.575
Για το KIA NIRO (και ομοίως για hyundai kona) το σχεδιάγραμμα φόρτισης είναι ως εξης:

Screenshot_20210325_132449_com.android.chrome.jpg


Πρακτικά ένα 5' (χονδρικά) κερδίζει μεταξύ 100kw και 50kw ταχυφορτιστή.

Και σε αυτά τα αυτοκίνητα, πάνω από 70% φόρτιση δεν αξίζει τον κόπο να περιμένεις όταν βιάζεσαι. Φορτίζεις μέχρι 70% και φεύγεις. Τέλος.

Όσο για το κόστος φόρτισης, το παρακάτω παράδειγμα αρκεί:

Screenshot_20210325_132332_com.android.chrome.jpg


Βεβαίως συμφέρει στο σπίτι, αλλά σε κάθε περίπτωση η διαφορά κόστους με ice παραμένει τεράστια.

Δυστυχώς ο χρόνος φόρτισης (χονδρικά μέχρι 80%) είναι τυπικά ένα μισάωρο, ενώ βενζίνη βάζεις σε 2-3'..

Μόνο στα πολύ ακριβότερα Τεσλα πλησιάζει τα 15' η διαδικασία φόρτισης, με τους τελευταίας γενιάς ταχυφορτιστες.

Η VW δίνει προτέρημα κάνα 5' στη φόρτιση σε σχέση με τα KIA - Hyundai μέχρι 70%, σε 100-αρη ταχυφορτιστή, κι ένα 5' ακόμα από 70% μέχρι 85% σε κάθε ταχυφορτιστή, ενώ διατηρεί σχετικά καλή ταχύτητα φόρτισης μέχρι 100%:

Screenshot_20210325_113917_com.google.android.youtube~2.jpg


Δηλαδή έχει συνολικά καλύτερη φόρτιση η VW, αλλά στην καθημερινότητα αυτές οι διαφορές είναι μηδενικής αξίας.

Στο μεγάλο ταξίδι που θα χρειαστεί 1 ή 2 στάσεις για φόρτιση, εκεί γίνεται σημαντική και η πιο μικρή διαφορά.

Στο μεγάλο ταξίδι, ας πούμε στο id3, σταματάς φόρτιση στο 80%, οι χρόνοι είναι οι εξής:

Charging times: (από τεστ κάποιου)

  • 2%-60%: 25 min (μέσος όρος 4,2' ανά 10%)
  • 2%-70%: 31 min (6' το 10%)
  • 2%-80%: 39 min (8' το 10%)
  • 2%-90%: 50 min (11' το 10%)
  • 2%-100%: 65 min (15' το 10%)

Εντάξει, δε φτάνεις με την ψυχή στο στόμα στο 2%, τυπικά περί του 10% θα κάνεις στάση για φόρτιση, οπότε σε λίγο λιγότερο από μισή ώρα είσαι 80% και φεύγεις, ενώ αναλόγως απόστασης που έχεις να διανύσεις, μπορεί να συμφέρει χρονικά να σταματάς κάθε φόρτιση περί το 50-60%, εφόσον έχεις διαθέσιμους 100-ρηδες ταχυφορτιστες στο δρόμο.
 
Last edited:


costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.400
Reaction score
125.575
Ναι.

Πρακτικά τα ηλεκτρικά έχουν κόστος περί τα 2€ στα 100χλμ με φόρτιση στο σπίτι, και ~3€ σε ταχυφορτιστή.
Αντε να πέσεις σε κλέφτη κσι να πάει 4€. Αυτά.
 


costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.400
Reaction score
125.575
Προς ώρας, υπάρχουν στην Ελλάδα (και σε άλλες χώρες) πολλοί ταχυφορτιστες δωρεάν.

Χωρίς χρέωση. Μηδέν.

Εδώ έχει στο ικεα, στο διαβαλκανικό, σε διάφορα ξενοδοχεία και νοσοκομεία, σε κεντρικές πλατείες, κλπ. Δωρεάν, εντελώς.

Διάβασα αρκετές ιστορίες από ανθρώπους στην Αμερική, που έχουν σε βολική θέση δωρεάν ρεύμα, και λεν πως για 2 χρόνια δε χρειάστηκε ποτέ να πληρώσουν φόρτιση, τζάμπα όλες οι μετακινήσεις.
 

Μηνύματα
27.264
Reaction score
25.268
Και ποιός τα πληρώνει αυτά ρε Κώστα?
Εννοώ το ρεύμα? Κάπου το χρεώνει η ΔΕΗ.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.400
Reaction score
125.575
Και ποιός τα πληρώνει αυτά ρε Κώστα?
Εννοώ το ρεύμα? Κάπου το χρεώνει η ΔΕΗ.
Προφανώς η ΔΕΗ πληρώνεται.

Σκέψου όμως τι πραγματικό κόστος έχει ας πούμε το διαβαλκανικό να δίνει 1€ τη μέρα για το 1 αυτοκίνητο γιατρού που πάει και το φορτίζει καθημερινά εκεί..

Χεστηκαν.

Ομοίως ξενοδοχεία κλπ.

Στην Αμερική αυτό κάνουν πολυκαταστήματα, μεγάλα σουπερμάρκετ, κλπ. Βάζουν ένα ταχυφορτιστή 25kw, που είναι δόλωμα να πηγαίνει κει ο κόσμος.
Ας βάλουν και 20 ταχυφορτιστες τέτοιους. Και 11 kw, μια χαρά είναι.
Πρακτικά δεν βλέπουν διαφορά στο λογαριασμό ρεύματος, κράχτης είναι η δωρεάν φόρτιση.

Ο ιδιοκτήτης του αυτοκινήτου πάει για ψώνια και καφέ με το αυτοκίνητο να είναι στο 30-40% και φεύγει στο 20λεπτο με το αυτοκίνητο στο 60-80%, άσχημα είναι; μια χαρά. Βγαίνει τζάμπα το πήγαινέλα, σούπερ.


Για τα ξενοδοχεία είναι σα το δωρεάν ίντερνετ, το ελεύθερο Wi-Fi. Προφανώς τα ξενοδοχεία πληρώνουν την πρόσβαση στο ίντερνετ, η κοσμοτε θα πληρώνεται κανονικά, κι έχουν πληρώσει και σοβαρό εξοπλισμό. Ε, παροχή στους πελάτες είναι, δωρεάν, δε τη χρεώνουν..
 
Last edited:

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.400
Reaction score
125.575
Στις 15 του Απρίλη θα παρουσιαστεί το πρώτο αυτοκίνητο της μερτσεντες σε καθαρά ηλεκτρική πλατφόρμα, με την αυτονομία να φτάνει τα 700 χλμ!



 


Staff online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
171.611
Μηνύματα
2.867.904
Members
37.939
Νεότερο μέλος
geo kok
Top