Ηλεκτρικά οχήματα (εκτός Tesla)


costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.380
Reaction score
125.487
Πρώτη δήλωσε η audi πως σταματά κάθε εξέλιξη σε ice κινητήρες, για να αφοσιωθεί πλήρως στην εξέλιξη των ηλεκτρικών.

Ακολούθησε ίδια δήλωση η VW, και η Mercedes (Benz)... τώρα το μπενζ θα φύγει οεο; :lol:

Βλέπουμε μια συντονισμένη αντεπίθεση των Γερμανών στο σκηνικό των ηλεκτρικών αυτοκινήτων.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.380
Reaction score
125.487
It said earlier in the year the EQS would be able to offer a 700km range (around 430 miles) from a single charge, but that has now been increased to 770km (around 480 miles) for particular configurations. This would give the EQS far greater than than most other electric cars currently available.

Part of the reason the EQS can achieve such standout range is the fact it holds a world record for aerodynamics, as the first car production car in the world with a Cd value starting from 0.20.

The EQS will be available as rear-wheel and all-wheel drive options, battery sizes will be 90 kWh and 107.8 kWh with support for 200kW fast charging (300km / 180 miles in 15 minutes) and its speed will be limited to 210km/h (130 mph).

The huge 56-inch Hyperscreen spans the entire width of the EQS and incorporates two turbine-inspired air vents as well as three separate displays.

To quickly refresh your memory on what the Hyperscreen offers, there's a central 17.7-inch main display, 12.3-inch passenger display and a 12.3-inch instrument cluster display.

1616890806959.png



Tο ξύλο κει στο κέντρο τι το θέλουνε γ@μω το κομοδίνο τους μέσα...
 

Μηνύματα
27.250
Reaction score
25.238
Είναι διαχρονική αξία ρε άσχιετε. Τι δεν καταλαβαίνς?
Γιδοβοσκέ. Που μου θες και ηλεκτροκίνητο κάρο.!
Το diesel και πολύ σου είναι, άηντε πάνε να πάρεις άλλα 18 σαμπς . :roflmao:
 

Μηνύματα
2.353
Reaction score
4.917

Μάλιστα η έλευση του 2021 φαίνεται ότι άλλαξε ριζικά τα δεδομένα στην αγορά καθώς οι περισσότερες εταιρείες που έχουν τοποθετήσει φορτιστές σε δημόσιους χώρους ξεκίνησαν τη χρέωση η οποία στις περισσότερες περιπτώσεις κυμαίνεται σε 0,50 ευρώ για κάθε Kwh που φορτίζει το όχημα, ενώ εξαιτίας και του ανταγωνισμού κάποιες νεότερες εταιρείες με λίγα σημεία φόρτισης ωστόσο χρεώνουν από 0,30 έως 0,35 ευρώ!


Ενδεικτικά θα αναφέρουμε πως η χρέωση της Kwh σε ένα οικιακό δίκτυο κυμαίνεται σε 0,06 ευρώ για ημερήσια χρέωση και περίπου 0,05 ευρώ για τη νυχτερινή χρέωση ενώ πρόσφατα οι χρεώσεις από κάποιες εταιρείες έχουν μειωθεί ακόμη και κάτω από 0,04 ευρώ!


Αντίθετα το κόστος φόρτισης ενός αυτοκινήτου σε ιδιωτικό σταθμό φόρτισης στο δρόμο κυμαίνεται σε 0,5 ευρώ δηλαδή ακριβότερο έως και πάνω από 900%!
[/QUOTE
Τελικά, αν συμπεριλάβεις και το τεράστιο κόστος απόκτησης ενός σοβαρού οικογενειακού αυτοκινήτου, αν είναι να πληρώνεις 40-50 cents την KWh δεν συμφέρει ούτε με σφαίρες αυτή τη στιγμή το ηλεκτρικό αυτοκίνητο.
Πάλι ο έρμος ο οδηγός θα πληρώσει για να "σώσει" τον πλανήτη!!
Τελικά -αν λάβεις υπ' όψιν και το τεράστιο κόστος απόκτησης ενός τυπικού οικογενειακού αυτοκινήτου- δεν συμφέρει με τίποτε αυτή τη στιγμή η αγορά ηλεκτρικού αυτοκινήτου.
Τελικά πάλι ο κακομοίρης ο οδηγός καλείται να πληρώσει για να "σώσει" τον πλανήτη!!
 

wizzy

Music is our (Supernatural) friend!
Μηνύματα
13.963
Reaction score
20.483
Τελικά -αν λάβεις υπ' όψιν και το τεράστιο κόστος απόκτησης ενός τυπικού οικογενειακού αυτοκινήτου- δεν συμφέρει με τίποτε αυτή τη στιγμή η αγορά ηλεκτρικού αυτοκινήτου.
Τελικά πάλι ο κακομοίρης ο οδηγός καλείται να πληρώσει για να "σώσει" τον πλανήτη!!
Οι ισχυρισμοί του αρθρογράφου καταρρίφθηκαν. Διάβασε εδώ.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.380
Reaction score
125.487
δεν συμφέρει με τίποτε αυτή τη στιγμή η αγορά ηλεκτρικού αυτοκινήτου
Συμφέρει τρελά, για φορολογικούς λόγους.
Σε εταιρεία βγαίνει τζάμπα.

Έχει 50% υπεραποσβεση, δηλαδή αν το κόστος ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου είναι 50.000€, τότε περνάει στην εφορία σαν έξοδο 75.000€, δηλαδή κερδίζεις 37.5 χιλιάρικα που θα τα έδινες έτσι κι αλλιώς στην εφορία.
Έχει και 5.5 χιλιάρικα επιδότηση, που τα παίρνεις πίσω, 37,5+5,5=43, άρα το αυτοκίνητο των 50.000€ πρακτικά θα κοστίσει 7 χιλιάρικα, τα οποία θα βγουν από βενζίνες και τέλη κυκλοφορίας σε λίγο καιρό.

Τζάμπα βγαίνει. Δωρεάν τα δίνουν.
Αρκεί να έχεις κας ένα 50-ρικο.8-)

Και συ βγάζεις συμπεράσματα από τις ανοησίες για την τιμή ρεύματος τώρα, που ζω ρε παιδιά, σε τι κόζμο φέρνουμε τα παιδιά μας. :gotcha:
 

Μηνύματα
2.353
Reaction score
4.917
Συμφέρει τρελά, για φορολογικούς λόγους.
Σε εταιρεία βγαίνει τζάμπα.

Έχει 50% υπεραποσβεση, δηλαδή αν το κόστος ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου είναι 50.000€, τότε περνάει στην εφορία σαν έξοδο 75.000€, δηλαδή κερδίζεις 37.5 χιλιάρικα που θα τα έδινες έτσι κι αλλιώς στην εφορία.
Έχει και 5.5 χιλιάρικα επιδότηση, που τα παίρνεις πίσω, 37,5+5,5=43, άρα το αυτοκίνητο των 50.000€ πρακτικά θα κοστίσει 7 χιλιάρικα, τα οποία θα βγουν από βενζίνες και τέλη κυκλοφορίας σε λίγο καιρό.

Τζάμπα βγαίνει. Δωρεάν τα δίνουν.
Αρκεί να έχεις κας ένα 50-ρικο.8-)

Και συ βγάζεις συμπεράσματα από τις ανοησίες για την τιμή ρεύματος τώρα, που ζω ρε παιδιά, σε τι κόζμο φέρνουμε τα παιδιά μας. :gotcha:
Μιλάω για τον συνήθη οικογενειάρχη. Όχι για εταιρείες και golden boys. Και για αυτούς τους συνήθεις οικογενειάρχες, δεν συμφέρει με τίποτε, τουλάχιστον με τις υπάρχουσες τιμές, Γιατί το κόστος χρήσης και συντήρησης ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου τελικά είναι παρόμοιο (αν λάβεις υπ' όψιν το κόστος φόρτισης, την αλλαγή μπαταρίας σε 6-7 χρόνια) με ένα συμβατικό με χαμηλή κατανάλωση. Βέβαια όποιος θέλει να σώσει τον πλανήτη γη παίρνει ηλεκτρικό.
Επίσης να πούμε ότι εκτός από κάτι supercars τύπου Tesla που είναι για το 1% αυτών που θα σώσουν τελικά τον πλανήτη, η αυτονομία των ηλεκτρικών, αν καταφέρεις να κινηθείς με 120km/h για να πας από Αθήνα-Θεσσαλονίκη...είναι απελπιστικά μικρή (ούτε 200 Km με καταφέρνεις, μη πω και λιγότερα!).
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.380
Reaction score
125.487
αν καταφέρεις να κινηθείς με 120km/h για να πας από Αθήνα-Θεσσαλονίκη...είναι απελπιστικά μικρή (ούτε 200 Km με καταφέρνεις, μη πω και λιγότερα!)
Πας στοίχημα;
Καλό ποσό, οχι ένα χιλιάρικο, σοβαρό ποσό.


όποιος θέλει να σώσει τον πλανήτη
Σταματάει να τρώει ψάρια.
Τουλάχιστον τα εισαγώμενα κατεψυγμένα της βαριάς βιομηχανικής αλιείας, μόνο ντόπια από μικρής κλίμακας τοπική αλιεία.




Τα ηλεκτρικά ιχ αυτοκίνητα δεν έχουν καμία σχέση με σώσιμο πλανήτη.

Μιλάω για τον συνήθη οικογενειάρχη.
Αυτός ούτε πολλαπλά σαμπ δε παίρνει, dedicated χώρο δεν έχει, προβολέα; μπα, μια τηλεόραση.
Ολες οι luxury μάρκες αυτοκινήτων είναι εκτός της αγοραστικής του δύναμης, όλων των ice, ούτε μπι εμ βε σουβ ούτε μερτσεντες και αουντι τετρακουνα, πόσο μάλλον Πόρσε.

Ο τυπικός φτωχός οικογενειάρχης θα έχει λύση το Spring και αντίστοιχες που θα έρθουν.

 
Last edited:


costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.380
Reaction score
125.487
Μην επιμένεις, έχεις μαύρα μεσάνυχτα.

Το λινκ που ανέβασες πραγματευεται δοκιμές σε αυτοκίνητα με παιδικές χωρητικότητες μπαταρίας

Screenshot_20210328_111625_com.android.chrome~2.jpg


Τα φτηνότερα ηλεκτρικά με σοβαρή αυτονομία είναι hyundai kona & KIA NIRO με 64 ή vw με 77 kWh μπαταρία.

Τι να κλασουν τα παραπάνω με 16 και 24;

Σοβαρή μπαταρία θες για μεγάλη αυτονομία, όχι παιχνιδάκια.

Και για μεγάλες ταχύτητες, σοβαρό συντελεστή αεροδυναμικής.

Για το kona τα 200χλμ που λες είναι παιχνιδάκι.
Και τα 300χλμ τα έχει ανέτως, χαλαρά.
Με 120 και 130 χλμ/ω, και το VW id3, ακόμα και με τη μεσαία μπαταρία. Ούτε καν τη μεγάλη δε χρειάζεται.







ΥΓ. Μπαϊ Μπαϊ λιθιο..

 
Last edited:

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.380
Reaction score
125.487
Από τον Μάιο του '19 υπάρχει τεστ κατανάλωσης ηλεκτρικών αυτοκινήτων σε υψηλές ταχύτητες, μάλιστα τόσο στα 130χμλ/ω όσο και στα 150χλμ/ω (με τη μέση ταχύτητα να είναι φυσικά χαμηλότερη, όπως και σε real life συνθήκες).

Είναι πέραν του αξιόλογου οι επιδόσεις του hyundai kona, το οποίο πλησιάζει υπερβολικά πολύ το κορυφαίο σε αυτόν τον τομέα TESLA Model 3:

1616922594325.png


1616922621010.png


Και βεβαίως είναι πρακτικά αμελητέα η διαφορά κατανάλωσης μεταξύ 130 και 150χλμ/ω, πχ στο kona είναι από 19.1 έως 21,7 διαφορά αστεία.

Όλο το στόρι της δοκιμής εδω:


Επίσης μια ωραία δοκιμή έγινε εδω:



Και εδώ:



Στην πράξη αυτά τα νούμερα κατανάλωσης του kona ας πούμε, περί τις 20 kWh στα 100χλμ, σημαίνει ότι για αυτονομία 300χλμ χρειάζεται μπαταρία 60 kWh.

Για 400χλμ θες μπαταρία 80kWh.

Για μεγαλύτερη αυτονομία, οδηγείς σε χαμηλότερη ταχύτητα και με πρόγραμμα οδήγησης eco και τέτοια. Για μεγάλα ταξίδια, που θα κάνεις σίγουρα 1-2 στάσεις για φόρτιση, αυτό που μετράει περισσότερο είναι η ταχύτητα φόρτισης, το σχεδιάγραμμα φόρτισης και οι διαθέσιμοι ταχυφορτιστες.

Μέσα στην πόλη, όπου είναι εφικτές καταναλώσεις έως και πλησίον των 10 kWh/100χλμ, έχεις διπλάσια αυτονομία.

Και όχι, δεν είναι φαντασία η κατανάλωση περί τα 10kWh ανά 100χλμ, έχει επιβεβαιωθεί στην πράξη.

Το id3 με μέση ταχύτητα 56km/ω έβγαλε 531χλμ (10.9 kWh/100km)



Απλώς οι διαφορές είναι μεγάλες όσο αυξάνει η ταχύτητα, λόγου χάριν το id3:

Στα 90 km/h βγάζει 413 km (13.5 kWh/100km)

Στα 120 km/h βγάζει 271 km (20.5 kWh/100km)

Με χρήσιμη μπαταρία 55.6 kWh.

Λινκ:

Τα τεστ στο διαδίκτυο είναι άπειρα...


ΥΓ. Hypermiling Kona EV resulted in consumption of just 6.3 kWh/100 km (1026 km), and Model 3 someone managed to do 7 kWh/100 km (975 km).
 
Last edited:

gid

Μηνύματα
7.406
Reaction score
8.643
Λοιπόν, αγαπητοί συμφορουμίτες.

Από δω το φέρνει, από κει το φέρνει....

Νομίζω πως δεν είναι μακριά η μέρα που ο Κωσταυτιάς θα μας κηρύξει πως ο σωστός ο αυτοκινητιστής έχει ΔΥΟ ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Ένα με προδιαγραφές πόλης, ένα με προδιαγραφές ταξιδίων. Και, ιδανικά, τέσσερα.

Εδώ θα 'μαι κι εδώ θα 'στε....
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.380
Reaction score
125.487
Λοιπόν, αγαπητοί συμφορουμίτες.

Από δω το φέρνει, από κει το φέρνει....

Νομίζω πως δεν είναι μακριά η μέρα που ο Κωσταυτιάς θα μας κηρύξει πως ο σωστός ο αυτοκινητιστής έχει ΔΥΟ ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Ένα με προδιαγραφές πόλης, ένα με προδιαγραφές ταξιδίων. Και, ιδανικά, τέσσερα.

Εδώ θα 'μαι κι εδώ θα 'στε....
Όχι τέσσερα, μόνο στα σαμπ ισχύει! :lol:

Και όχι μικρά και ακριβά χωρίς σοβαρή αυτονομία, τουλάχιστον με τις τιμές πώλησης επιπέδου mini και BMW I3..

Θεωρώ αδιανόητη σπατάλη τόσα λεφτά, με αυτονομία 100 και 150χλμ, μόνο για εντός πόλης, ούτε Χαλκιδική μια βόλτα να μη μπορείς να πας, και να μη βγάζει ένα ταξίδι Θεσσαλονίκη Αθήνα με 1 μόνο στάση.

Αυτό αλλάζει, μόνο αν μιλάμε για αυτοκίνητο με τιμή πώλησης περί τα 10 χιλιάρικα, πρακτικά όπως το Dacia Spring.
Τότε οκ, παίρνεις ένα ηλεκτρικό μόνο για πόλη, και καλύπτει ανέτως τα 10-30-70χλμ που βγάζεις καθημερινά και τέλος εκεί.


Αλλά να δώσεις 30+ χιλιάρικα με μικρή αυτονομία; όχι, το θεωρώ λάθος, καλύτερα να παίρνεις ταξί.

Εκτιμώ πως στα οικονομικά ev, οι μόνες σοβαρές επιλογές είναι 4:

1. Hyundai Kona Electric
2. Kia e-Niro
3. Kia e-Soul
4. VW ID3

Τα οποία και για εντός πόλης αλλά και για ταξίδια είναι άριστες επιλογές, το καθένα με τον τρόπο του, τα προτερήματά του και τα μειονεκτήματά του.

Τέλος. (ΙΜΗΟ πάντα, καθένας ξέρει καλύτερα τι θέλει και γιατί το θέλει)

Όλα τα υπόλοιπα είναι πολύ υποδεέστερης αυτονομίας ή βεβαίως πολύ ακριβότερα.
 
Last edited:

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.380
Reaction score
125.487

Shepherd

Μόνιμος
Μηνύματα
4.720
Reaction score
10.535
Καλά το πας, έρχεσαι στην πραγματικότητα. Κάτι ευχές για κατανάλωση 15 Kw στον αυτοκινητόδρομο τις άφησες στην άκρη.
Είπαμε ( εδώ 150 σελίδες :gotcha: ) . Εκτός 20-25 με νόμιμες ταχύτητες.
Εντός 15 - 20
 

Μηνύματα
15.012
Reaction score
20.746
Αυτό που είναι εντυπωσιακό είναι ο βαθμός απόδοσης των ηλεκτροκίνητων που ήταν απαραίτητος λόγω μικρής χωρητικότητας σε ενέργεια.
20kwh στα 100 χλμ.
Άμα το κάνω διφραγκα είναι λιγότερο από 2 κιλά καυσίμου.
Λιγότερο από 2 ΚΙΛΑ καυσίμου ανά 100 χλμ , σε οχήματα βάρους 1800+κιλών.

Ακόμα και αν τα φορτίζεις με γεννήτρια στο σπίτι έχεις σημαντικά μικρότερο αποτύπωμα co2.
 

Shepherd

Μόνιμος
Μηνύματα
4.720
Reaction score
10.535
Αν κάνεις τις πράξεις αντίσταση κύλισης + αεροδυναμική αντίσταση βγαίνει 15. Μόνο που οι πραγματικές συνθήκες είναι για 20 στην καλύτερη. Εκτος από την επιτάχυνση, η υψηλή ταχύτητα και οι ανηφόρες καταναλώνουν πολύ. Στα 90 πάει απίστευτα τσάμπα.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.380
Reaction score
125.487
Εντός 15 - 20
Εκτός 20-25 με νόμιμες ταχύτητες.
Τα Τεσλα χτυπάνε και κάτω από 20 εκτός πόλης με 130-150 (18.5-20.5)

Πολύ αξιόπιστες είναι οι μετρήσεις του ncap. Το highway είναι με συνεχείς επιταχύνεις τέρμα το γκάζι μέχρι στα 130χλμ/ω και το cold ambient στους - 7, όπου η έκδοση id3 χωρίς heat pump δείχνει πολύ υψηλά νούμερα, ενώ το kona έχει στάνταρ heat pump.

Ωστόσο στα υπόλοιπα, το id3 κερδαει και απ'οσο είδα στο Green ncap καλύτερες μετρήσεις σε highway από το id3 μάλλον δεν υπάρχουν ακόμα..

Screenshot_20210328_233645_com.google.android.apps.docs.jpg

Screenshot_20210328_233716_com.google.android.apps.docs.jpg


Screenshot_20210328_233619_com.google.android.apps.docs.jpg
Screenshot_20210328_233553_com.google.android.apps.docs.jpg

Green NCAP’s laboratory tests are based on the WLTC test procedure but with more realistic boundary conditions. All tests (except the Cold Ambient Test / CAT at -7°C) are performed with an ambient temperature of about 14°C which is much closer to the European average than the one used (23°C) in the legislative test cycle.

motorway test-cycle (BAB130) is also performed. This test cycle has a maximum speed of 130 km/h and includes several hard accelerations from 80 km/h to 130 km/h.

In summary four different lab tests are rated:


WLTC cold (cold engine start at 14°C ambient)
WLTC warm with standard-mode (warm engine start at 14°C ambient)
WLTC+ cold ambient temperature (-7°C)
BAB130 motorway-cycle



To highway cycle είναι αυτό :

Screenshot_20210328_235701_com.google.android.apps.docs.jpg


Και βεβαίως είναι πολύ πολύ χειρότερο από το να πηγαίνεις σταθερά με 130..

Είναι πολύ σοβαρά τα τεστ τους, απλώς δεν υπάρχουν για όλα τα οχήματα.
 
Last edited:

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.380
Reaction score
125.487
Aυτός είναι ο τρόπος μέτρησης wltp, μέγιστη ταχύτητα έως 131,3 χλμ/ω:

Screenshot_20210329_041900_com.android.chrome.jpg



Συγκριτικά, για υψηλές ταχύτητες, ο τρόπος μέτρησης Green ncap είναι εκπληκτικά καλύτερος:

Screenshot_20210329_041626_com.google.android.apps.docs.jpg
Screenshot_20210328_235701_com.google.android.apps.docs.jpg


Και βεβαίως μια σταθερή ταχύτητα στα 130χλμ/ω θα έχει σαφώς χαμηλότερη κατανάλωση από την επίδοση στο ανωτέρω..

Στον απαιτητικό αυτό highway cycle του Green ncap, η διαφορά μεταξύ id3 και kona, είναι πραγματικά σημαντική:

ΙD3 23.8 kWh/100km
Kona 27.2 kWh/100km

Με τεστ σε σταθερή ταχύτητα 130χλμ/ω, το kona μετρήθηκε στα 19.1kWh/100km.

Το eqs με 107.8 kWh μπαταρία και αναφερόμενη αυτονομία (προφανώς wltp) 770χλμ, σημαίνει μέση κατανάλωση 14kWh/100km..

Συγκριτικά, το id3 με 58 kWh μπαταρία και αναφερόμενη αυτονομία (wltp) 420χλμ, σημαίνει μέση κατανάλωση 13.8kWh/100km.

Το kona με 64 kWh μπαταρία και αναφερόμενη αυτονομία (wltp) 484χλμ, σημαίνει μέση κατανάλωση 13.2kWh/100km..

Γενικώς το wltp είναι ολίγον τι large.

To kona με 19.1 βγάζει 335χλμ πάντως.
Το 70% του wltp.
 
Last edited:


Staff online

Μέλη online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
171.598
Μηνύματα
2.867.337
Members
37.936
Νεότερο μέλος
albie
Top