Ηλεκτρικά οχήματα (εκτός Tesla)


costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.105
Reaction score
124.666
O ηλεκτρικός διάδοχος του rav4 θα εμφανιστεί το 22 με τετρακίνηση σε συνεργασία με τη Subaru και με ηλιακά στοιχεία ενσωματωμένα:

<< υιοθετεί επίσης ένα σύστημα ηλιακής επαναφόρτισης. Αυτό επαναφορτίζει με έξυπνο τρόπο την μπαταρία ενώ βρίσκεται σε στάση και ενισχύει περαιτέρω τη περιβαλλοντική απόδοση ενός ηλεκτρικού >>

"Επίσημο: Toyota bZ4X, το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό SUV της εταιρίας - Autoblog.gr" https://www.autoblog.gr/2021/04/19/epishmo-toyota-bz4x-to-prwto-amigws-hlektriko-suv-ths-etairias/
 


Μηνύματα
14.869
Reaction score
20.413
<< υιοθετεί επίσης ένα σύστημα ηλιακής επαναφόρτισης. Αυτό επαναφορτίζει με έξυπνο τρόπο την μπαταρία ενώ βρίσκεται σε στάση και ενισχύει περαιτέρω τη περιβαλλοντική απόδοση ενός ηλεκτρικού >>
τυπικό ηλιακό κέρδος 1kw/m^2
τυπική απόδοση φ/β 18-20% τα καλά
ίσως να δούμε και 25% μέχρι τότε

δηλαδή καλοκαίρι για σένα μόνο 250w/τμ και στην υποθετική περίπτωση που τα φ/β είναι υλοποιημένα στο σύνολο της επιφάνειας (ορίστε; ) άντε 8τμ κάθετη επιφάνεια 2 ολόκληρα KW , για όλη την ημέρα στο ήλιο το καλοκαίρι πές 14 ώρες στην ίδια ένταση χωρίς σκιά πουθενά (μα τι λέει; ) 28KWh

για χειμώνα 10Kwh και στην πράξη επείδη τίποτα από όλα αυτά δεν συμβαίνει 1kwh τη μέρα MAX.

δεν έχω λόγια...
 

symos

You're not worthy!
Μηνύματα
2.958
Reaction score
6.684
για χειμώνα 10Kwh και στην πράξη επείδη τίποτα από όλα αυτά δεν συμβαίνει 1kwh τη μέρα MAX.

δεν έχω λόγια...
Δεν κατάλαβα γιατί σου φαίνεται ανάξιο λόγου.

Αν μπορούσε να βγάζει 2kWh/ημέρα μέσο όρο μέσα στο έτος, δηλαδή 730/έτος, τότε με κατανάλωση 15kWh/100km θα έκανε σχεδόν 5.000χλμ ανά έτος δωρεάν. Λίγο είναι;

Στην πράξη βέβαια αποκλείεται να βγάζει έστω και 2kWh, αλλά και το 1/5 αυτού να έβγαζε (1.000χλμ ανά έτος) εμένα δεν θα με χάλαγε.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.105
Reaction score
124.666
δεν έχω λόγια...
Οι καθημερινές μετακινήσεις του συνόλου των Ευρωπαίων οδηγών, εκτιμηθηκαν πως είναι κατά μέσο όρο 30χλμ.

Με κατανάλωση εντός πόλης ~15kWh/100km, σημαίνει ότι ο μέσος άνθρωπος στην Ευρώπη θα καταναλώνει ~5kWh την ημέρα.

Αν η κατανάλωση πάει στα 10kWh/100km εντός πόλης, τότε μιλάμε για 3kWh μέση κατανάλωση.

Τα δυο υποθετικά σενάρια μάξιμουμ απόδοσης που έβγαλες, είναι 28kWh & 10kWh...

Αν τυχόν καταφέρει να μαζεύει 5 kWh την ημέρα, η συντριπτική πλειοψηφία των Ευρωπαίων οδηγών δεν θα χρειάζονται καθόλου φόρτιση, ποτέ.

Μακάρι να τα καταφέρουν να βγάζουν έστω 2-3kWh την ημέρα.
Θα πάει η φόρτιση μια φορά το δίμηνο, ή τρίμηνο, και αν.
 

Μηνύματα
27.076
Reaction score
25.011
Ναι ιδίως με την αυξημένη ηλιοφάνεια που έχουν στις βόρειες ευρωπαϊκές χώρες , τι να σου πω.! :lolsign: :lolsign:
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.105
Reaction score
124.666
Ας πρόσεχαν οι βόρειοι! :fuckyou:

Τέλος πάντων, για μας που έχουμε άφθονο ήλιο, είναι μια καλή πρόταση.

Στον δυνατό ελληνικό ήλιο, το ev θα υποφέρει λόγω ζέστης, που ελαττώνει τη ζωή των μπαταριών, οπότε ένα σκίαστρο είναι καλό να υπάρχει ώστε να μη ψήνεται το όχημα.

Ίσως είναι καλή σκέψη η κατασκευή ενός σκιάστρου με ηλιακά πάνελ για οροφή.
Φαντάσου μια απλή σιδεροκατασκευή με κιλοδοκο, πανω στην οποία στηριζονται ηλιακά πάνελ. Αν οι διαστάσεις της κατασκευής είναι 4*5 ή 4*6μ, μπορεί να βγαίνει ανέτως αρκετή παραγωγή ενέργειας για τις καθημερινές μετακινήσεις.
Σε συνδυασμό με μερικές μπαταρίες για αποθήκευση της ενέργειας όσο λείπει το αυτοκίνητο, πιθανώς το κονσεπτ να είναι εξόχως αποδοτικό.
 

Μηνύματα
14.869
Reaction score
20.413
γάμα την την ηλιοφάνεια , προσανατολισμός ; σκίαση; για την πόλη δεν μιλάμε;
ποιά κιλοβατώρα , κλάσμα αυτής και άν.
 

Shepherd

Μόνιμος
Μηνύματα
4.717
Reaction score
10.524
Σουβαρευτείτε παλουκάρια.
Τα Φ/Β είναι για διαφημιστικούς λόγους και όχι απόδοσης.
Καλύτερα να το έχεις στον ίσκιο γιατί θα κάψει περισσότερο το AC για να κρυώσει από το ρεύμα που θα παράξει.
Λάθος προσανατολισμός, αστεία ωφέλιμη επιφάνεια, πρόσθετο βάρος, το μεσήμέρι θα ανάβουν και η απόδοση θα πάει στο 10%.
 


Μηνύματα
4.089
Reaction score
3.583

Μηνύματα
14.869
Reaction score
20.413
να σκεφτείς αυτή τη μλκ την κάνανε πράξη κάτι κορεάτες (που λογικά έχουν αυτοκτονήσει έβερσινς) σε πλοία, γιατί ένας ήλιθιος που με το ζόρι έκανε πράξεις αριθμητικής , θεώρησε τεράστεια ευκαιρία να μειώσει το περιβαλλοντικό ίχνος πλοίου , επείδη σκέφτηκε (προϋποθέτει ύπαρξη μυαλού αυτό , αλλά έστω) οτι σε μια "τεράστεια επιφάνεια" 200χ32 που έχει "ελεύθερη" ένα τυπικό pctc θα μπορούσε να μπεί ένα φ/β σύστημα που θα καλύπτει σημαντικό μέρος των αναγκών του πλοίου .

έκανε πράξεις πχ 200χ32 - όχι ρε παπάρα δεν μπορούμε σε όλη την επιφάνεια , α ναι έχεις δίκιο να βάλουμε τη μισή , ναι ναι ναι στη μισή άααααανετα - πάμε πάλι, 200χ32/2 = 3200τμ (ούτε καν) με 140βαττ στο τμ (peak , δηλαδή ούτε καν) 448KW !!!! γιο μαν τα πιάσαμε τα λεφτά μας.
τυπικά το πλοίο θέλει ηλεκτρική ενέργεια 600-700KW για τα πάγια του (για πρόωση κουβέντα , από 5000-15000Kw ) άρα θα γλυτώνουμε το 25% μέσα στη μέρα!!!

στην πράξη γελάει ο κόσμος με το "επίτευγμα" (ειδικά για την εποχή που έγινε) , προσπάθησαν δε να το πουλήσουν και σε άλλους (ανεπιτυχώς - μα γιατί άραγε) , χώρια οι βλάβες από τον αέρα και το θαλασσινό σπρέυ , χώρια που η κάθετη επιφάνεια (καθότι οριζόντια) είναι πολύ μικρότερη, χώρια που όυτε το μισό κατάστρωμα δεν στρώθηκε , μιλαμε για απόσβεση κάπου στο 2055

η ενέργεια από τον ήλιο είναι μέν δωρεάν αλλά έχει μικρή ισχύ αν τμ. δεν μπορεί να τροφοδοτήσει επαρκώς κινούμενες επιφάνειες , πεταμένα λεφτά. 1000 καλύτερο να επενδύσεις σε μια σταθερή επιφάνεια και να παίξεις με το ισοζύγιο (τύπου net metering)
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.105
Reaction score
124.666
Από διάφορες φίρμες με εμπειρία στο χώρο, έχω δει έτοιμα πακέτα αυτόνομων φωτοβολταικων με συνολικο κόστος ~2,5 χιλιάρικα, με προδιαγραφές απόδοσης τις εξης:

Καλοκαίρι: 5,3kWh/ημέρα
Χειμώνα: 2,1kWh/ημέρα

Και με μπαταρίες 2-βολτες, με εγγύηση 10-ετιας.

Αυτά είναι πλήρη αυτόνομα συστήματα για εξοχικές κατοικίες, δηλαδή δεν είναι ας πούμε "βελτιστοποιημενα" για χρήση καθημερινής φόρτισης ενός ev.
 
Last edited:

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.105
Reaction score
124.666
ΒΕV ΠΡΩΤΟ ΤΡΙΜΗΝΟ 2021
ΤΑ 10 ΠΡΩΤΑ ΜΟΝΤΕΛΑ

1 Tesla Model 3 168
2 Peugeot 208 42
3 Peugeot 2008 41
4 Nissan Leaf 33
5 Volkswagen ID.3 22
6 Fiat 500e 16
7 Opel Corsa 15
8 Smart Fortwo EQ 15
9 BMW i3 13
10 Citroen e-C4 10

"Ηλεκτροκίνηση – τα best sellers του πρώτου τριμήνου στην Ελλάδα - 4troxoi.gr" https://www.4troxoi.gr/agora/ilektrokinisi-ta-best-sellers-toy-protoy-triminoy-stin-ellada/

ΒΕV ΠΡΩΤΟ ΤΡΙΜΗΝΟ 2021
ΕΤΑΙΡΕΙΕΣ

1 Tesla 168
2 Peugeot 83
3 Nissan 33
4 Volkswagen 27
5 Fiat 16
6 Smart 16
7 Opel 15
8 BMW 15
9 Citroen 12
10 Hyundai 9
11 Mini 7
12 Skoda 5
13 Mercedes 5
14 Jaguar 5
15 Audi 2
16 Porsche 1
 

symos

You're not worthy!
Μηνύματα
2.958
Reaction score
6.684
γάμα την την ηλιοφάνεια , προσανατολισμός ; σκίαση; για την πόλη δεν μιλάμε;
ποιά κιλοβατώρα , κλάσμα αυτής και άν.
Εν τέλει άρα το πρόβλημά σου ποιό είναι;
Ότι θα βγάζει μαξ "μόνο" 10-28kWh/ημέρα (χειμώνα-καλοκαίρι) όπως είπες πριν, ή ότι δεν θα βγάζει ούτε μία, όπως λες τώρα;

Κι αν βγάζει μόνο -ας πούμε- 0.25 κιλοβατώρες/ημέρα, ήτοι 600χλμ ανά έτος (τις διακοπές σου) δωρεάν, γιατί να ΜΗΝ έχεις αυτά τα δωρεάν χιλιόμετρα;

Ειλικρινά δεν καταλαβαίνω γιατί κάποιος θα είχε πρόβλημα αν κάποιος του έλεγε πως το αυτοκίνητό του θα έκανε έστω και λίγα χλμ δωρεάν. Δεν σου ζήτησαν να θυσιάσεις κάτι άλλο για αυτό, εκτός μόνο αν ήθελες σώνει και ντε πανοραμική οροφή.
 

Μηνύματα
14.869
Reaction score
20.413
Γιατί είναι χαζή επένδυση για αυτό.
1000 φορές να τα βάλεις τα λεφτά αυτά στη στέγη σου να βγάλουν πολλαπλάσιο όφελος
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.105
Reaction score
124.666
Γιατί είναι χαζή επένδυση για αυτό.
1000 φορές να τα βάλεις τα λεφτά αυτά στη στέγη σου να βγάλουν πολλαπλάσιο όφελος
Στείλε ένα μέιλ στους Ιάπωνες ότι κάνουν βλακεια επένδυση στο Toyota bZ4X, και συ άμα το πάρεις, ξήλωσε τα ηλιακά στοιχεία.

Άσε μας ρε κροκ.. :lol:
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.105
Reaction score
124.666
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.105
Reaction score
124.666
Η γνωστή εταιρία κατασκευής smartphones παρουσίασε το SF5, ένα plug-in υβριδικό crossover στο μέγεθος του Audi Q5. Το μήκος φτάνει τα 4.700 χλστ

το ηχοσύστημα αποτελείται από 11 ηχεία και 2 subwoofers

Μεγάλη έμφαση έχει δοθεί στην ηχομόνωση, με τους Κινέζους να ανακοινώνουν πως στο ρελαντί ο θόρυβος είναι μόλις 38 db.

Το SF5 διαθέτει έναν 1.500άρη τετρακύλινδρο βενζινοκινητήρα, που λειτουργεί ως γεννήτρια για τη μπαταρία. Η οποία, με τη σειρά της, δίνει ενέργεια σε δυο ηλεκτροκινητήρες (έναν εμπρός, έναν πίσω) συνολικής απόδοσης 551 ίππων και 820 Nm. Ισχύς ικανή να το στείλει στα 100 χλμ./ώρα από στάση εντός 4,7 δλ. Μόνο με το ρεύμα, το αυτοκίνητο της Huawei μπορεί να κινηθεί έως 180 χλμ.

Οι πωλήσεις του SF5 ξεκινούν τάχιστα, μόλις από τον επόμενο μήνα, και με τιμή εκκίνησης τις 216.800 γουάν (27.716 ευρώ).

 


Staff online

  • abcd
    Πρώην Διοικητής ο τροπαιοφόρος
  • spylab
    Shalom

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
171.314
Μηνύματα
2.858.228
Members
37.893
Νεότερο μέλος
k.dimitriadis
Top