Ηλεκτρικά οχήματα (εκτός Tesla)

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.104
Reaction score
124.664
Symos, τόσο καιρό έχεις το ηλεκτρικό σου αυτοκίνητο, πες μας δύο λόγια, εντυπώσεις από την οδήγηση, εμπειρίες από φόρτιση, οτιδήποτε!

Αντε, με το τσιγκελι!
 


symos

You're not worthy!
Μηνύματα
2.958
Reaction score
6.682
Symos, τόσο καιρό έχεις το ηλεκτρικό σου αυτοκίνητο, πες μας δύο λόγια, εντυπώσεις από την οδήγηση, εμπειρίες από φόρτιση, οτιδήποτε!
Ξέρεις τι, είναι δύσκολο να μοιραστώ κάτι που να έχει πραγματικό νόημα όσον αφορά τις εντυπώσεις από το συγκεκριμένο (ηλεκτρικό) αυτοκίνητο, γιατί είναι ούτως ή άλλως σε τελείως άλλη κλάση από οτιδήποτε άλλο είχα (σε επιδόσεις, σε ποιότητα, σε τεχνολογία, σε στήσιμο κλπ.). Θα ήταν σαν να πας από τηλεόραση 20ετίας σε καινούργιο προτζέκτορα JVC και να προσπαθείς μετά να βγάλεις συμπεράσματα για "τηλεόραση vs προτζέκτορας". Δεν στέκει.

Στα πρακτικά του ηλεκτρικού λοιπόν, όπου έχει περισσότερο νόημα η συζήτηση, ισχύουν τα όσα έχουμε πει, δεν συνάντησα κάτι που δεν περίμενα. Αρχικά όσον αφορά την μπαταρία, το αυτοκίνητο το αγόρασα όπως έχω πει μεταχειρισμένο, 20 μηνών με 14.000χλμ. Πριν το αγοράσω ζήτησα battery health report από την αντιπροσωπεία και το αποτέλεσμα ήταν στο 97%. Να σημειωθεί όμως ότι η πτώση στα πρώτα χρόνια ζωής είναι πιο απότομη και μετά "ισιώνει". Δεν σημαίνει δηλαδή ότι επειδή έχασε 3% σε 20 μήνες θα έχει χάσει 9% σε 5 χρόνια. Όχι ότι θα ήταν τραγικό, αλλά η εμπειρία λέει πως δεν θα είναι καν τόσο.

Για μένα βέβαια δεν θα είχε ιδιαίτερη σημασία αν έχανε 5, 10 ή 25% στα χρόνια που θα το κρατήσω, καθώς ούτως ή άλλως χρειαζόμαστε (τουλάχιστον) 2 αυτοκίνητα στην οικογένεια. Οπότε για τα επόμενα χρόνια θα υπάρχει και ένα ICE για ταξίδια. Θα μπορούσα βέβαια να πάω διακοπές σε κάποιον προορισμό 400-500χλμ μακριά με μια στάση για φόρτιση, αλλά δύσκολα θα έβρισκες αυτή τη στιγμή φορτιστή στον προορισμό, άρα στην πράξη δύσκολα θα το έκανες. Στο μέλλον βέβαια αυτό θα αλλάξει, αλλά προς το παρόν η σκέψη ήταν πως δεν είναι αναγκαίο να κάνω τα ταξίδια μου με αυτό. Εξάλλου το ICE μας είναι και μεγαλύτερο σε χώρους, οπότε βολεύει παραπάνω για διακοπές.

Όσον αφορά τη φόρτιση, περιμένω εδώ και κάνα μήνα να μου έρθει ένα ρελέ τύπου Β που παρήγγειλα από το Aliexpress (γιατί εδώ έχουν 380€ και από εκεί το πήρα 70) για να εγκαταστήσω τον πίνακα για τη φόρτιση. Τον φορτιστή (7kW) τον έχω αγοράσει ήδη, αλλά δεν έχω που να τον συνδέσω! Οπότε προς το παρόν φορτίζω με τον "αργό" φορτιστή που είχε το αυτοκίνητο και μπαίνει στην κανονική πρίζα, που φυσικά κάνει άπειρες ώρες να φορτίσει πλήρως, αλλά προς το παρόν δεν με νοιάζει. Με τα λίγα χλμ που κάνω λόγω τηλεργασίας (και μέχρι προσφάτως, απαγόρευσης μετακινήσεων), ζήτημα να χρειάζεται φόρτιση κάθε 2 εβδομάδες. Οπότε το βάζω το ΣΚ κάθε δεύτερη εβδομάδα, κάπως έτσι. Με τον κανονικό φορτιστή, αν υπολογίσουμε μια μέση κατανάλωση 25kWh/100km θα θες περίπου 3 ώρες για να "γεμίσεις" με 100χλμ. Πρακτικά, εφόσον μπορείς να το φορτίζεις κάθε βράδυ (για να εκμεταλλεύεσαι και το νυχτερινό) η φόρτιση δεν είναι κάτι που θα σε απασχολήσει ποτέ. It's a non issue, το ξεχνάς.

Είπα ότι έχω ξεχάσει τι είναι το φρένο; Το λέω τώρα. Αυτό είναι ίσως το ένα πράγμα που, όχι ακριβώς δεν περίμενα, αλλά με εντυπωσίασε γιατί είναι αλλιώς όταν το διαβάζεις και αλλιώς να το ζεις. One pedal driving λοιπόν, με υψηλή ανάκτηση ενέργειας και κυριολεκτικά δεν πατάς φρένο! Πηγαίνω στο γραφείο και γυρίζω και δεν έχω πατήσει φρένο. ΚΑΘΟΛΟΥ. Και το συνηθίζεις τόσο πολύ που τώρα όταν παίρνω το ICE μου φαίνεται πολύ περίεργο, αλλά και πολύ σπαστικό να πηγαίνεις το πόδι συνέχεια από το γκάζι στο φρένο και τούμπαλιν. Όλο σκέφτομαι "ώχου, αυτή τη δουλειά θα κάνουμε τώρα"; Πολύ αμεσότερος και καλύτερος έλεγχος με το one pedal. Και φυσικά ξεχνάς τι είναι τα τακάκια :)

Όσον αφορά την κατανάλωση που ανέφερα πριν, ειδικά το καλοκαίρι (ανάλογα και με την οδήγηση) εννοείται μπορείς να πετύχεις κατανάλωση και αρκετά κάτω των 20kWh/100km. Όταν όμως το συγκεκριμένο αυτοκίνητο σε τραβάει να ανέβεις την Εθνική με 200, εεεε, με το όριο ήθελα να πω (και γενικά να το πατάς), ε, προφανώς ανεβαίνει η κατανάλωση. Η μαγεία όμως είναι αυτή. Ότι αν μπορείς να κάνεις οικονομική οδήγηση και να σου στοιχίζει π.χ. 1,9€/100χλμ ή να οδηγάς με το πόδι στο γκάζι (βέβαια ούτως ή άλλως όπως είπαμε το πόδι πάντα στο γκάζι είναι, χαχα) και να σου στοιχίζει 2,5€/100χλμ, ε, συγγνώμη, αλλά κλάιν. Μιλάμε για μια διαφορά κάτω από 100€/έτος. Οδηγάς απλά όπως θες χωρίς να το σκέφτεσαι.

Κοινώς δηλαδή, τσάμπα! Τσάμπα "βενζίνη", τσάμπα τέλη, τσάμπα parking (λέμε τώρα) και αν υπολογίσεις τα φορολογικά κίνητρα, τσάμπα γενικώς. Θα μου κόστιζε τουλάχιστον το τριπλάσιο (στην πράξη μάλλον αρκετά παραπάνω) να αγοράσω και να έχω ένα αντίστοιχο συμβατικό αυτοκίνητο. Άρα μιας και έτυχε να χρειάζεται αυτή την περίοδο να αλλάξω αυτοκίνητο, η επιλογή ήταν αυτονόητη. Δεδομένων βέβαια και των άλλων σημαντικών παραγόντων, δηλαδή της δυνατότητας φόρτισης στο σπίτι και της ύπαρξης δεύτερου ICE αυτοκινήτου. Ξέρω ότι τα παραπάνω δεν ισχύουν για όλους.

Υ.Γ. Πήγα και για το πρώτο service. Μόνο επειδή είναι εντός εγγύησης και έπρεπε να το κάνω. Γιατί κατά τα άλλα πίπες. Όταν λέμε "service", εννοούμε καθαρισμό A/C, αλλαγή φίλτρου καμπίνας, αλλαγή υγρού φρένων (όχι γιατί χρειαζόταν αλλά για να λένε ότι κάτι κάνουν) και ...εεμμμ... αυτά! :D
 


costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.104
Reaction score
124.664
Δεν έχεις τριφασικό να βάλεις 11 kW φορτιστή;
 

symos

You're not worthy!
Μηνύματα
2.958
Reaction score
6.682
Δεν έχεις τριφασικό να βάλεις 11 kW φορτιστή;
Εγώ έχω τριφασικό, το αυτοκίνητο δεν έχει. Το καινούργιο μοντέλο που βγήκε πέρυσι έχει, αλλά το δικό μου είναι το προηγούμενο. Οπότε μονοφασικό 7kW.

Στην πράξη βέβαια δεν μου κάνει διαφορά, το βράδυ θα φορτίζει όπως είπα.

Ποιο έχεις;
Το 3;
Όχι. ΟΚ, αυτοκίνητο είναι, όχι γκόμενα, αλλά μην αποστρέφουμε και το βλέμμα κάθε φορά που βγαίνουμε από το σπίτι.
Από πίσω πες είναι απλά αδιάφορο, αλλά αυτή η μούρη ρε παιδί μου, λες και σε κοιτάζει μπουσάκα που λέμε και στο χωριό μου.

tesla_vs_toad.jpg


Και οι φωτογραφίες το "αδικούν". Από κοντά είναι πολύ χειρότερο!
Ξέρεις πόσες φορές το κοίταζα από δω, το κοίταζα από κει (στο Internet) και κατέληξα να πω "θα το πάρω"! Και μετά το έβλεπα από κοντά και έλεγα "α ναι, όχι, θυμήθηκα".
 


symos

You're not worthy!
Μηνύματα
2.958
Reaction score
6.682
Εγώ περιμένω ηλεκτρολόγο..
Α εσύ τα'σκασες (για τον φορτιστή εννοώ).

Έχει προστασία DC αυτό; Σε αυτά τα λεφτά φαντάζομαι ναι. Γιατί αλλιώς θα χρειαστείς κι εσύ ρελέ τύπου Β και όπως είπα το κόστος δεν είναι και πολύ λογικό.

// edit: Ναι έχει, το είδα στα specs. Οπότε είσαι κομπλέ.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.104
Reaction score
124.664
Α εσύ τα'σκασες (για τον φορτιστή εννοώ).
Τίποτα δεν έσκασα!
Δωρεάν είναι ο φορτιστής (για τις πρώτες 100 παραγγελίες αυτοκινήτων, νομίζω οριακά πρόλαβα).
Wi-Fi, app, όλα κομπλέ.

Σε πολλά από αυτά τα θέματα, είναι κυριολεκτικά "όποιος προλάβει". :)


Πόσα άλογα έχει το τουτού σου;
0-100 σε πόσο κάνει;

ΥΓ. Άλλη φωτογραφία έβαλες, μη μπερδεύεις τον κόσμο, βάλε τη σωστή. :)
 
Last edited:

symos

You're not worthy!
Μηνύματα
2.958
Reaction score
6.682
Τίποτα δεν έσκασα!
Δωρεάν είναι ο φορτιστής (για τις πρώτες 100 παραγγελίες αυτοκινήτων, νομίζω οριακά πρόλαβα).
Wi-Fi, app, όλα κομπλέ.
:party:

Πόσα άλογα έχει το τουτού σου;
0-100 σε πόσο κάνει;
Τετρακό.

Το 0-100 όπως ξέρεις στα EV είναι περίεργη ιστορία. Για να είναι συγκρίσιμο με τα ICE πολλές φορές χρησιμοποιούν το "rolling start" και όχι το από στάση. Γιατί ένα ICE που λέει ότι έχει 0-100 π.χ. 5 δευτερόλεπτα, στην πράξη αν ξεκινήσεις από φανάρι από ρελαντί θα κάνει πάνω από 6, άρα αν κάνεις κόντρα με ένα EV που έχει π.χ. 5,2 θα σου ρίξει στ'αυτιά, παρ'όλο που στα χαρτιά είναι χειρότερο. Αν βέβαια είσαι οδηγός αγώνων ή/και το ICE σου έχει launch control, ίσως να πετύχεις τον χρόνο που λέει. Στην πράξη δύσκολο. Ενώ στο EV πατάς τέρμα το γκάζι και πάει!

Γι'αυτό όπως είπα πολλές φορές στα ηλεκτρικά ανακοινώνουν χρόνους rolling start, όπως κάνει π.χ. εδώ η Tesla:

1620942737023.png


Δεν έχω καταλάβει βέβαια αν ο αστερίσκος ισχύει μόνο στο τελευταίο νούμερο, ή σε όλα και απλά τον έχουν βάλει στο τέλος.

Εμένα τέλος πάντων από απόλυτη στάση κάνει 4.8.
Αν τσουλάει έστω και λίγο, κοντά στα 4.
 

Attachments


costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.104
Reaction score
124.664
Τετρακό.
Εμένα τέλος πάντων από απόλυτη στάση κάνει 4.8.

Κουκλί είναι το ρημάδι.. :hi:

Δεν έχω καταλάβει βέβαια αν ο αστερίσκος ισχύει μόνο στο τελευταίο νούμερο, ή σε όλα και απλά τον έχουν βάλει στο τέλος.
Μόνο στο τελευταίο.;)
 
Last edited:


alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
14.399
Reaction score
27.687
Όντως είναι πανέμορφο. Κυκλοφορεί εδώ ένα i-Pace, ένα Model X, ένα Model S και μερικά 3αρια.

Το Model 3 προσωπικά το θεωρώ πλέον αδιάφορο. Οσο "καλό" μου φαινόταν στις φώτο, το αντίθετο live. Λες ένα ΟΚ για μπροστά, και ένα μπλιάχ για πίσω. Άλλαξαν σχεδιαστή στην πορεία; :biggrin: Γούστα είναι αυτά βέβαια.

Το i-Pace είναι κουκλί. Καλά χιλιόμετρα. :drinks:
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.104
Reaction score
124.664
Αυτά τα τζαγκιουαρ δε βλέπω να πολυκυκλοφορούν, δε τα πολυπαίρνει ο κόσμος, δεν θα βγήκαν καλά. :tongue:

Πού πας και τα βρίσκεις ρε παιδάκι μου, σαν εκείνα τα γκεϊ τα ηχεία. Ούτε η μάνα τους δε τα ξέρει. Άμα βάλεις μέσα στο Πορτμπαγκάζ του τζαγκιουαρ ένα με γκειθαιν, έχεις ένα άγνωστο δίδυμο που δε το γνωρίζει ούτε το ποσοστό θρομβωσης του Τζόνσον εντ τζενσον σε βρέφη.

Τρακοσα άλογα... Τι να τα κάνει κανείς Τρακοσα άλογα; ιππόδρομο θα ανοίξεις;
Ε Παναγιά'μ.

Καίει άντερα όταν το πατάς γκάζια ε; κοσπεντε κιλοβατωρες στα κατό χιλιόμετρα. Σα να λέμε λίγο κάτω από 2 εβλό τα κατό χλμ. Αίσχος.
 


costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.104
Reaction score
124.664
Last edited:

symos

You're not worthy!
Μηνύματα
2.958
Reaction score
6.682
Άμα θες σοβαρή αυτονομία, δώστο και πάρε το παρακάτω, με.. 1.464 χιλιόμετρα αυτονομίας!
Υγραέριο οικολογικό και καθαρό, και βενζινουλα.
Βέβαια, ναι, να πηγαίνω και τα παιδιά βόλτες με οικονομία, αλλά κυρίως με ασφάλεια:

1620975570397.png
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.104
Reaction score
124.664
Αυτά είναι ψεύτικα αστεράκια μη δίνεις σημασία. Δες το ριβγιού που το συγκρίνουν με μπεντλεϊ.

ΥΓ. Φρέσκα νέα:

"Εγκρίθηκαν φωτοβολταϊκά στη Λάρισα από την Αποκεντρωμένη" https://energypress.gr/news/egkrithikan-fotovoltaika-sti-larisa-apo-tin-apokentromeni

"Κρεσέντο επενδύσεων στην ενέργεια, κυοφορούνται μεγάλα deals – Στο επίκεντρο οι ΑΠΕ, offshore και ενεργειακή μετάβαση" https://energypress.gr/news/kresent...egala-deals-sto-epikentro-oi-ape-offshore-kai
 
Last edited:




Staff online

  • abcd
    Πρώην Διοικητής ο τροπαιοφόρος
  • xfader
    Segregation supporter
  • Zizik
    Chauncey Gardiner * tl;dr *

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
171.313
Μηνύματα
2.858.197
Members
37.893
Νεότερο μέλος
k.dimitriadis
Top