Ηλεκτρικά οχήματα (εκτός Tesla)

wizzy

Music is our (Supernatural) friend!
Μηνύματα
13.865
Reaction score
20.353



costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.100
Reaction score
124.654
Τα μνημόνια συνεργασίας υπογράφονται


Αλλά απέχουμε τραγικά από το ζητούμενο, που είναι υπερταχεία φόρτιση σε εθνικές οδούς (>200kW).

Η μέση κατανάλωση των ev παίζει γύρω στις 20kWh/100χλμ σε κίνηση με υψηλές ταχύτητες αυτοκινητόδρομου (~140χλμ/ω) και η φόρτιση των ev για να είναι σύντομη χρειάζεται >100kW ταχυφορτιστες, ώστε σε <30' να παίρνει >50kWh το αυτοκίνητο για να βγάζει ~250χλμ με υψηλές ταχύτητες.

Άλλωστε, το πραγματικά χρήσιμο εύρος φόρτισης των ev σε μεγάλα ταξίδια που δε θες πολύωρη στάση, είναι το 10-80% της χωρητικότητας της μπαταρίας, δηλαδή ~70% της ονομαστικής χωρητικότητας μπαταρίας κάθε αυτοκινήτου.

Δηλαδή, ένα αυτοκίνητο με 65 kWh έχει χρήσιμη για ταξίδια (70%) χωρητικότητα 45,5 kWh, και ένα με 80 kWh αντίστοιχα 56 kWh, τα οποία χονδρικά μεταφραζονται σε αυτονομία 227,5 και 280χλμ. Ένα 50-αρι χιλιόμετρα διαφορά τα χωρίζει, αυτό δεν έχει πρακτική αξία.
Πρακτική αξία έχει η δυνατότητα ταχυφορτισης του ev, όσο υψηλότερη είναι, τόσο πιο κατάλληλο για μεγάλα ταξίδια, αρκεί να υπάρχουν τέτοιες υποδομές φυσικά, δηλαδή πραγματικοί ταχυφορτιστές (200 kw +).

Η πιο σύντομη λύση αυτού του γρίφου, κατά τη γνώμη μου είναι τα κοντεινερ της αουντι, τα οποία μπαίνουν πρακτικά οπουδήποτε, και βγάζουν το καθένα 6 θέσεις των 300kw.

Μία 20-αρια από αυτά, πρακτικά αρκεί για να καλύψει όλους τους κύριους αυτοκινητόδρομους στη χώρα, ανά ~200χλμ, απόσταση που βγαίνει με συνολική κατανάλωση ~40 kWh, διαθέσιμη στα περισσότερα ev.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.100
Reaction score
124.654

Αξίζει να σημειωθεί ότι η πλειοψηφία (69%) των Ευρωπαίων οδηγών EV είναι ικανοποιημένη με την υπάρχουσα διαθέσιμη υποδομή φόρτισης

οι οδηγοί EVs αντιμετωπίζουν με αυτοπεποίθηση αυτούς τους φόβους. Συγκεκριμένα, το 70% των Ευρωπαίων οδηγών EV σημειώνει ότι η εμπειρία που βίωσαν, ως προς το ζήτημα της εμβέλειας, ήταν καλύτερη από ό, τι περίμεναν.

Τέλος, πάνω από το ένα τέταρτο των Ευρωπαίων αυτοκινητιστών EVs δηλώνουν ότι η άδεια μπαταρία (28%), ο χρόνος φόρτισης (30%) και τα υψηλό κόστος ενός EV (31%) είναι από τους μεγαλύτερους μύθους στην ηλεκτροκίνηση
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.100
Reaction score
124.654

Μηνύματα
14.867
Reaction score
20.412
1622819956903.png


έχουμε ακόμα μέλλον για όλες τις λύσεις...
(αυτή είναι η πρόβλεψη παραγωγής - και άρα μεταφοράς που μας ενδιαφέρει εμάς άμεσα - οχημάτων για τα επόμενα χρόνια)
φαίνεται ότι ακόμα και το 2050 θα παράγωνται και θα κυκλοφορούν καινούρια ICE ...
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.100
Reaction score
124.654
Μέχρι το 2030 όσες σταρταπ και να γίνουν επιτυχημένες όσο η Τεσλα, δεν γίνεται να καλυφθεί τέτοια παραγωγή για πλήρη αντικατάσταση όλων των οχημάτων, είναι αδύνατο.

Χονδρικά μιλάμε για 3 δις οχήματα σε όλο τον πλανήτη.

Χονδρικά οι όμιλοι τογιοτα και η βολκσβαγκεν παράγουν 10 μύρια οχήματα το χρόνο.
Κάτι παιδικές φίρμες σα την Τεσλα, παλεύουν να φτάσουν το 1 μυριο το έτος.

Μέχρι το 2030, και όλες μαζί οι φίρμες να παράγουν μόνο ηλεκτρικά, δε φτάνουν ούτε για πλάκα το 1/3 του παγκόσμιου στόλου (1 δις οχήματα).

Γι'αυτο το λόγο, όσα παράγονται θα πωλούνται πριν παραχθούν, όποια κι αν είναι, και θα πωλούνται όλα με καθυστέρηση στην παραλαβή, ήδη οι καθυστερήσεις παίζουν από 6 έως 10 μήνες.

Στη Νορβηγία που το 85% των νέων αυτοκινήτων είναι μπριζας, με το ζόρι έφτασαν 10% του στόλου τους.

Θεωρώ όμως, πως μέχρι το 2030, σε επιλεγμένες περιοχές του κόσμου (βλέπε Ευρώπη που μας ενδιαφέρει), τα ev θα είναι μεγάλη πλειοψηφία, πάνω από 70% με βεβαιότητα.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.100
Reaction score
124.654


As Australia’s cheapest EV, it’s no surprise the MG also had the shortest WLTP range at 263km but still fell notably short of that figure when it ran out at 191km.

The Nissan Leaf has a claimed range of 270km (WLTP) in the entry-level model, but found itself unable to move at 226km.

Next in line was the Audi e-tron 55 Sportback which claims 436km (WLTP) and was the second closest to its claim by reaching 392km before the tow truck was called.

The Hyundai Kona Electric was the only one of the five to match its 449km WLTP range claim, and finished just over the mark at 450km.

As many of you might expect, the outright range winner went to the Tesla Model 3 Long Range that travelled 508km on a single charge.
 


costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.100
Reaction score
124.654
Looking ahead, the IEA says the number of electric cars, buses, vans and heavy trucks on roads — its projection does not include two- and three-wheeled electric vehicles — is expected to hit 145 million by 2030.

If governments ramp up efforts to meet international energy and climate goals, the global fleet could increase further still, expanding to 230 million by the end of the decade.


Και είναι με ερωτηματικό το αν μπορούν να κατασκευαστουν 230 μύρια ev μέχρι το 2030.
Δηλαδή, 10-15% του παγκόσμιου στόλου στην καλύτερη.
Τοπικά βέβαια, θα έχουν σημαντικές διακυμάνσεις προηγμένα κράτη.


Ο "στόχος" της Τεσλα και του ομίλου βολκσβαγκεν για φέτος, είναι να φτάσουν το 1 μυριο ev έκαστος. Η τογιοτα από του χρόνου ξεκινάει..
Hooray !! :lolsign:
Χουρέι για το Κόνα, που στην "οικονομική" τιμή του, φτάνει τα 450χλμ σε πραγματικές συνθήκες. Σταθερά σε οποιαδήποτε μέτρηση αυτονομίας έχει γίνει, επιβεβαιώνει τις προδιαγραφές του και ακολουθεί από πολύ κοντά τις επιδόσεις των Τεσλα.
Πρακτικά όμοιες επιδόσεις αυτονομίας με το Κόνα, έχουν τα κια Νίρο και Σόουλ, λογικό, αφού μοιράζονται ίδιο powertrain και ίδιες μπαταρίες.
 
Last edited:

D

Deleted member 35

Guest
Να κάνω μια χαζή ερώτηση για την ανάκτηση ενέργειας. Αφορμή η απάντηση ενός φίλου εδώ με την jaguar ipace και ένα χτεσινό βίντεο του hyundai ionic 5. Πόσο ακριβώς κερδίζεις; Πχ εγώ μένω Άμφισσα. Μου αρέσει να οδηγώ στο νόμιμο όριο αντε και λίγο παραπάνω. Για να πάω Αθήνα που είναι 180χλμ έχω την ανηφόρα Χρισσο - Δελφούς - Αραχωβα και μετά είναι όλο ευθεία. Αντε βάζουμε και λίγο στην περιοχή του Κορακολιθου πριν τη Λιβαδειά. Πόσο μπορεί να κερδίσω αν ελέγχω την ταχύτητα μου με το γκάζι και ουσιαστικά “πλαναρω“ στις κατηφόρες; Η στην εθνική πάω μεσαία λωρίδα με 110-120 και από μακρυά βλέπω τα κενά και απλά προσπερνώ χωρίς πολλά πολλά; Τώρα έχω ένα hyundai accent του 2003 και πηγαινοερχομαι με λιγότερο από 40€.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.100
Reaction score
124.654
Τώρα έχω ένα hyundai accent του 2003 και πηγαινοερχομαι με λιγότερο από 40€.
Άμα φορτίζεις σπίτι, πες 5,5€ θα σου βγει η ίδια διαδρομή.
Η διαφορά είναι τρομερή.
Χονδρικά ένα ev "καίει" 1,5€ στα 100χλμ.
Στη χειρότερη να κάψει 2€. Αυτά.


ΥΓ. Για αυτή τη διαδρομή πήγαινε έλα, δηλαδή για 360χλμ, με "νορμάλ - οικονομική" οδήγηση, το πιο οικονομικό ev που στο βγάζει χωρίς ενδιάμεση φόρτιση είναι το Κόνα και τα αντίστοιχα κια, αλλά και το id3, ιδίως με την 77-αρα μπαταρία θα είσαι πολύ άνετος, με την 58-αρα επίσης βγαίνει, αλλά στα όρια.
 
Last edited:

D

Deleted member 35

Guest
Δεν ρωτάω για το κόστος αλλά για την ανάκτηση ενέργειας. Το τωρινό μου αυτοκίνητο θα κάψει τα 40€ στο πήγαινε έλα. Αν δεν βρω κίνηση ίσως και λιγότερα. Αυτό σημαίνει πως αν βάλω ένα 50ρι βενζίνα θα έχω και κάμποσο περίσσευμα για βόλτα. Όλα αυτά με 3" στο πρατήριο και κανένα άγχος. Με ένα ev τι γίνεται; πόση ανάκτηση ίσως έχω; Ο φίλος με το ipace έγραψε πως στην Αττική οδό είναι σαν να μην καίει καθόλου. Αν βάλω "επιθετική" ανάκτηση τι θα κερδίσω; ξέρω ότι είναι πολύ θεωρητική ερώτηση και εξαρτάται από εκατομμύρια παραμέτρους αλλά το έχω σαν απορία.

Στην περιοχή μου το κοντινότερο σημείο φόρτισης είναι στην Αραχωβα. Σπίτι μου δεν έχω πάρκινγκ και λόγω γυφτων είναι αδύνατο να κρεμάσω μπαλαντεζα. Απλά το ρωτάω για να έχω θεωρητική εικόνα.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.100
Reaction score
124.654
Η ανάκτηση ενέργειας στην επιβράδυνση ισούται με την ενέργεια που θες για επιτάχυνση.
Σε ένα βουνό όταν ανεβαίνεις καις ας πούμε τα διπλάσια απ'οτι στην ευθεία, κι όταν κατεβαίνεις τα μισά ξαναγυρναν πίσω στις μπαταρίες.
Στο σύνολο, είναι σα να ήσουν στην ευθεία. Η ανηφόρα ότι φάει, το επιστρέφει η κατηφόρα.

Κάθε φορά που φρενάρεις, επιστρέφει ενέργεια στις μπαταρίες, δε πάει στα τακάκια και στους δίσκους να γίνει θερμότητα. Γι' αυτό στην κίνηση και μέσα στην πόλη, τα ev βγάζουν πολύ περισσότερα χιλιόμετρα.

Επιθετική ανάκτηση μέσα στην πόλη, κάνει άχρηστη τη χρήση φρένου. Μόλις αφήσεις το γκάζι, κόβει μόνο του. Οδηγείς με 1 πεταλ.

Τέλος πάντων, η ερώτησή σου είναι λάθος.
Από τη στιγμή που δε μπορείς να φορτίζεις στο σπίτι ή στη δουλειά σου καθημερινά, σε αυτή τη φάση μη το σκέφτεσαι καθόλου, άστο.
 

minas

Πισιά
Μηνύματα
3.907
Reaction score
3.700
Δεν ρωτάω για το κόστος αλλά για την ανάκτηση ενέργειας. Το τωρινό μου αυτοκίνητο θα κάψει τα 40€ στο πήγαινε έλα. Αν δεν βρω κίνηση ίσως και λιγότερα. Αυτό σημαίνει πως αν βάλω ένα 50ρι βενζίνα θα έχω και κάμποσο περίσσευμα για βόλτα. Όλα αυτά με 3" στο πρατήριο και κανένα άγχος. Με ένα ev τι γίνεται; πόση ανάκτηση ίσως έχω; Ο φίλος με το ipace έγραψε πως στην Αττική οδό είναι σαν να μην καίει καθόλου. Αν βάλω "επιθετική" ανάκτηση τι θα κερδίσω; ξέρω ότι είναι πολύ θεωρητική ερώτηση και εξαρτάται από εκατομμύρια παραμέτρους αλλά το έχω σαν απορία.

Στην περιοχή μου το κοντινότερο σημείο φόρτισης είναι στην Αραχωβα. Σπίτι μου δεν έχω πάρκινγκ και λόγω γυφτων είναι αδύνατο να κρεμάσω μπαλαντεζα. Απλά το ρωτάω για να έχω θεωρητική εικόνα.
Δεν είναι εύκολη ερώτηση εάν δεν έχουμε προσδιορίσει το όχημα και δεν γνωρίζουμε τη διαδρομή.
Ας πούμε ότι μπορείς να κερδίσεις ~+10%. Πάντως εάν οδηγείς στο όριο και οι κατηφόρες δεν είναι πολύ απότομες, δεν νομίζω ότι θα το αφήνεις μόνο σε ανάκτηση.
 

D

Deleted member 35

Guest
Δεν το σκέφτομαι άμεσα. Θεωρητική ερώτηση καθώς στο βίντεο του ionic ειπώθηκε πως με τα paddles αλλάζεις το ποσό επιθετική θα είναι η ανάκτηση.

Βέβαια κάποια στιγμή θα γίνει η κίνηση και οι μπαταρίες τότε θα έχουν ξεφύγει αρκετά όπως και οι υποδομές. Αν αγόραζα τώρα το πρώτο που θα κοίταζα είναι το kona.
 

gid

Μηνύματα
7.316
Reaction score
8.540
Στα ηλεκτρικά όταν μιλάμε για ανάκτηση ενέργειας αναφερόμαστε στο φρενάρισμα και όχι στην (όποια) κατηφόρα. Στην κατηφόρα έχουμε εξοικονόμηση ενέργειας, όπως έχουμε και με τα συμβατικά.

Και επειδή σε μια διαδρομή από πόλη σε πόλη η ταχύτητα είνα σε μεγάλο βαθμό σταθερή και το φρενάρισμα πολύ περιορισμένο, είναι και η ανάκτηση πολύ περιορισμένη. ΜΕΣΑ στην πόλη όπου φρενάρουμε διαρκώς με τα φανάρια και την κίνηση, η ανάκτηση είναι πολύ σημαντική, (και η οικονομία στα τακάκια και δισκόπλακες επίσης αρκετά σημαντική).
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.100
Reaction score
124.654
Αν αγόραζα τώρα το πρώτο που θα κοίταζα είναι το kona.
Έχει αξιοπρεπεστατη αυτονομία για ταξίδια, και πολύ καλές επιδόσεις κατανάλωσης.
Νομίζω πως στην τελευταία έκδοση επιτρέπει ταχυφορτιση με 100kW, πολύ σημαντικό για μεγάλα ταξίδια. Ως τώρα ήταν μέχρι 77kW.

Τα μειονεκτηματα ειναι:

1. Ακριβό στην πλούσια έκδοση. Ξεπερνάει τις 50.000 με ηλιοροφη.
2. Παλιό σασί, από ice. Δεν είναι καθαρόαιμη ηλεκτρική πλατφόρμα.
3. Έχει βγάλει προβλήματα ανάφλεξης η μπαταρία, και ήταν άπειρες οι αντικαταστασεις. Στην Κορέα που παράγεται, σταμάτησε να πωλείται λόγω απειρων αντικαταστασεων. Θεωρητικά αυτό έχει διορθωθεί, ωστόσο είναι λίγο ύποπτη η όλη κατάσταση.

Στα ίδια λεφτά (και μάλλον με λιγότερα), το id3 ή id4 εκτιμώ πως είναι πολύ καλύτερη επιλογή.
Η "crossover" θεωρία του kona είναι λίγο μουφα, απλώς 15cm απόσταση δαπέδου από το δρόμο, όσο και του id3. Αντιθέτως, το id4 είναι όντως suv, με σημαντικά μεγαλύτερο ground clearance.
 



Staff online

  • abcd
    Πρώην Διοικητής ο τροπαιοφόρος
  • rose.athens
    Not in the mood Mod

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
171.310
Μηνύματα
2.858.087
Members
37.892
Νεότερο μέλος
Nardo
Top