Ηλεκτρικά οχήματα (εκτός Tesla)

indikos001

Games
Editor
Μηνύματα
4.020
Reaction score
3.970
Αυτό που λες είναι 2.000χλμ/μήνα, δηλαδή πάνω από 24.000/έτος μόνο για αυτή τη μετακίνηση. Πες 30 συνολικά, αν και στην πράξη μάλλον παραπάνω.

Με κατανάλωση 20kWh/100km (και πρίζα στο σπίτι όπως λέει ο @pankrok ) θα σου κοστίζει 600€/έτος. Αν οδηγάς οικονομικά θα πάει και λιγότερο, αλλά ας το αφήσουμε εκεί.

Το κόστος του συμβατικού εξαρτάται προφανώς από την κατανάλωση. Αν ήταν ένα σούπερ-ντούπερ οικονομικό Diesel με κατανάλωση 4,5 λίτρα, αυτό σημαίνει 6€/100χλμ δηλαδή 1.800€/έτος.

Εξοικονόμηση 1.200€/έτος, συν τέλη, συν κατιτίς από τα service, πες 1.400. Στα 10 χρόνια, 14.000€.

Οπότε το αν θα κάνεις απόσβεση ή όχι μπορείς να το υπολογίσεις μόνος σου με βάση το ποιό αυτοκίνητο θα είναι αυτό και ποιά είναι η διαφορά τιμής του με το (Diesel) συμβατικό. Λέω "Diesel" γιατί είναι πιο ακριβά και με βάση αυτό έχουμε κάνει τη σύγκριση. Αλλιώς με βενζίνη η εξοικονόμηση θα ήταν ακόμα μεγαλύτερη.
Σε ολα αυτα που λες βαλε και την ασφάλιση που οπως λεει το παρακάτω βίντεο στο 7 και 25"ειναι πιο ακριβή στα ηλεκτρικά σε σχέση με τα συμβατικά.

 

symos

You're not worthy!
Μηνύματα
2.957
Reaction score
6.679
Σε ολα αυτα που λες βαλε και την ασφάλιση που οπως λεει το παρακάτω βίντεο στο 7 και 25"ειναι πιο ακριβή στα ηλεκτρικά σε σχέση με τα συμβατικά.
Κοίτα, ο καθένας μπορεί να λέει ό,τι θέλει, αυτό δεν το κάνει και αλήθεια.

Μας λέει ότι η ασφάλιση είναι πιο ακριβή στα EV (μάλλον το διάβασε κάπου στο Ίντερνετ) και να, έχω εδώ ένα Tesla Model 3 Long Range που κοστίζει 56.000€ και έχει ασφαλιστεί με μικτή ασφάλεια για 1.000€ το χρόνο!!! o_O

Δηλαδή για ένα συμβατικό αξίας 56.000€ πόσα ακριβώς θα ήθελες τον χρόνο για μικτή ασφάλεια;
Έριξα μια γρήγορη ματιά τώρα στην Hellas Direct (επειδή είναι από τις φθηνές, να μην που πείτε ότι κοίταξα επίτηδες κάποια ακριβή) και για μια Χ3 με αξία 53.000€ ζητάει 1.023 ευρουλάκια τον χρόνο.

Γι'αυτό λέω, το τι μπορεί να βγει να πει ο καθένας, δεν σημαίνει και πολλά.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.104
Reaction score
124.663
Ο καθένας έχει άλλη οικονομική βάση, διαφορετικά δεδομένα, οπότε προφανώς και αποφασίζει διαφορετικά.

Άλλος δε πληρώνει τίποτα στην εφορία, ή έχει επιστροφή, άλλος πληρώνει 1 χιλιάρικο, άλλος 10, άλλος 30 χιλιάρικα κοκ. Τα δεδομένα αλλάζουν άρδην σε κάθε φορολογική κλίμακα, και από ένα σημείο και πάνω, τα έξοδα είναι εξόχως απαραίτητα, ειδάλλως απλώς χαρίζεις τα λεφτά σου στην εφορία..

Αυτό που σε κάποιους φαίνεται παράλογο, σε άλλους βγαίνει 100%.

Καλώς ή κακώς, γενικό συμπέρασμα δε βγαίνει, ας συμβουλευτεί ο καθένας τον λογιστή του, βλέποντας πάντα τις δυνατότητες που έχει. :)

Όσο για την ασφάλιση, τουλάχιστον στην Αγγλία, τα ηλεκτρικά έχουν μειωμένα κοστολογια σε σχέση με τα ice. Διάβασα επ'αυτου μεγάλη συγκριτική παρουσίαση.
Δε ξέρω τι συμβαίνει στην Ελλάδα.

Η όποια διαφορά πάντως στο κόστος ασφάλισης, δεν αλλάζει ούτε επηρεάζει τα βασικά δεδομένα που θα οδηγήσουν κάποιον στην επιλογή ηλεκτρικού, οπότε η όλη κουβέντα είναι γεγονός πως έχει καταντήσει χαζομάρα.
 
Last edited:

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.104
Reaction score
124.663
Ενδιαφέρουσα εναλλακτική λύση στο "παπί":

"Δοκιμή: Citroen Ami | NewsAuto.gr" https://www.newsauto.gr/test-drive/dokimi-citroen-ami/

Μπορεί να μην έχει κανένα αστέρι ncap, κανένα αερόσακο και άλλες πολυτέλειες, αλλά προκειμένου ο γιος μου να κυκλοφορεί με παπάκι, καλύτερα μ'αυτο..
 



TGD

Μηνύματα
6.984
Reaction score
7.069
Εγώ συνειδητοποίησα από το βίντεο πως για να το φορτίσεις πρέπει να αφήσεις ανοιχτή την πόρτα του συνοδηγού! Ισχύει αυτό;
 

minas

Πισιά
Μηνύματα
3.907
Reaction score
3.700
Εγώ συνειδητοποίησα από το βίντεο πως για να το φορτίσεις πρέπει να αφήσεις ανοιχτή την πόρτα του συνοδηγού! Ισχύει αυτό;
Όχι:
 

symos

You're not worthy!
Μηνύματα
2.957
Reaction score
6.679
Μπορεί να μην έχει κανένα αστέρι ncap, κανένα αερόσακο και άλλες πολυτέλειες, αλλά προκειμένου ο γιος μου να κυκλοφορεί με παπάκι, καλύτερα μ'αυτο..
Να δω νεαρό κάτω των 20 να πηγαίνει να πάρει την κοπέλα του με αυτό και τι στον κόσμο...
(στην Ελβετία και άμα)
 




dapost

Rehdeko & Harbeth lover
Μηνύματα
4.786
Reaction score
11.021
Πριν ψωνισουμε ηλεκτρικο και πριν το 0-100 και την αυτονομια, κοιταμε αποστασεις ακινητοποιησης.

Ισχυει και για ποδηλατα ;-)
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.104
Reaction score
124.663
Πριν ψωνισουμε ηλεκτρικο και πριν το 0-100 και την αυτονομια, κοιταμε αποστασεις ακινητοποιησης.

Ισχυει και για ποδηλατα ;-)
Σωστό.

Μάλιστα είναι γεγονός πως τα ηλεκτρικά, λόγω αυξημένου βάρους και ελαστικών χαμηλής αντίστασης κύλισης (για ευνόητους λόγους) έχουν τυπικά μεγαλύτερο 100-0 σε σχέση με τα αντίστοιχα ομοσταυλα ice σε πάρα πολλές φίρμες (για να μη πω σε όλες..)
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.104
Reaction score
124.663
Επειδή το οτοτριτη διαβάζει εϊβισάιτ, ας τους βάλουμε στη θέση τους για αυτές τις ομορφιές που έγραψαν εδω:

"«Βόμβα» από ΔΝΤ για τεκμήρια στα ηλεκτρικά - Ηλεκτρικό" https://www.autotriti.gr/data/news/preview_news/Bomba-apo-DNT-gia-forologia-sta-hlektrika_217724.asp


Το λοιπόν, η Νορβηγία πάντα είχε τεράστια φορολογία στα αυτοκινητα, εκτός από ΦΠΑ, τόσο για το βάρος, όσο και για καυσαέρια κλπ, με αποτέλεσμα τα αυτοκίνητα στη χώρα αυτή να κοστίζουν έως και διπλάσια τιμή από άλλες χώρες της Ευρώπης.

Ακολούθησαν όμως εντελώς ανάποδη τακτική με τα ηλεκτρικά, αφαίρεσαν όλους τους φόρους, και το ΦΠΑ, έδωσαν και επιδότηση, κι έκαναν πιο φτηνά τα ηλεκτρικά από τα αντίστοιχα ice εδώ και σχεδόν 10 χρόνια, γι'αυτο πλέον η συντριπτική πλειοψηφία (~85%) των νέων αυτοκινήτων που αγοράζει ο κόσμος είναι ηλεκτρικά. Ειναι πιο φτηνά.

Έχουν και δωρεάν διόδια, δωρεάν ή μειωμένη τιμή στάθμευσης, κλπ, δηλαδή ώθησαν την αγορά στο ηλεκτρικό με όλα τα διαθέσιμα μέσα, πασει θυσία που λέμε, και πέτυχαν αυτό το αποτέλεσμα.

Προφανώς με πολύ μεγάλο κόστος στον κρατικό προϋπολογισμό.

Φυσικά είναι λογικό να επιστρέψει η χρέωση ΦΠΑ σε κάποια στιγμή, να μειωθεί ή να καταργηθεί η επιδότηση, να μειωθούν ή να καταργηθούν τα υπόλοιπα κίνητρα, είτε σε διόδια είτε οπουδήποτε αλλού.

Η λογιστική διερεύνηση των εσόδων του κράτους, είτε γίνεται από το ίδιο το κράτος είτε από άλλους ελεγκτικους μηχανισμούς, θα απαιτήσει σε κάποια στιγμή την επιστροφή στην φορολόγηση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων και την σταδιακή εξάλειψη των οικονομικών κινήτρων.

Έχει προχωρήσει πολύ μπροστά η Νορβηγία σε σχέση με τις υπόλοιπες χώρες στην ηλεκτροκινηση, και είναι επόμενο αυτή να είναι η πρώτη που θα αρχίσει να μειώνει τα κίνητρα για τα ηλεκτρικά, αφήνοντας πίσω μόνο αντικίνητρα για τα ice.

Screenshot_20210611_160559_com.google.android.googlequicksearchbox.jpg

Screenshot_20210611_160624_com.google.android.googlequicksearchbox.jpg


"Norwegian EV policy | Norsk elbilforening" https://elbil.no/english/norwegian-ev-policy/
 
Last edited:

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.104
Reaction score
124.663

O Βασίλης οδηγεί το 1 από τα 2 αμι που ήρθαν Ελλάδα, και παρά τρίχα να φάει κλήση..
 


minas

Πισιά
Μηνύματα
3.907
Reaction score
3.700

O Βασίλης οδηγεί το 1 από τα 2 αμι που ήρθαν Ελλάδα, και παρά τρίχα να φάει κλήση..
Ωραίο το κακόμοιρο, αλλά παραείαι φτωχό. Ούτε να κλείσεις την ηλιοροφή δεν μπορείς;
 




ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
171.311
Μηνύματα
2.858.163
Members
37.893
Νεότερο μέλος
k.dimitriadis
Top