Ηλεκτρικά οχήματα (εκτός Tesla)

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.096
Reaction score
124.649
The Model S Plaid zips down the quarter mile in a staggeringly quick 9.25 seconds at 152.6 mph. The run from 0 to 60 mph happens just 1.98 seconds after the brutally hard launch. The Plaid covers distance so quickly, it's difficult to even register what's happening. The yoke gets light in your hands, your neck muscles strain as your helmeted head digs into the headrest, and your surroundings blur into mere shapes and colors as a quarter mile of pavement vanishes underneath you.

Amusingly, the Plaid launches so ferociously hard, it generates more than 1.00 g from 0.2 second to 2.6 seconds after launch, peaking at 1.227 g at 32 mph. That's more g than the car generated in its best 60-0-mph stop, which required 104 feet and peaked at 1.221 g.

So, yes, this all makes the 2022 Tesla Model S Plaid the quickest production car we've ever tested.

On the highway and around town, the 2022 Tesla Model S Plaid is comfortable, quiet, and a delightful place to pass the miles. Thanks to its air suspension and adaptive dampers, the ride is supple and well controlled over all but the most brutal of impacts.

"2022 Tesla Model S Plaid First Test: 0–60 MPH in 1.98 Seconds*!" https://www.motortrend.com/cars/tesla/model-s/2021/2022-tesla-model-s-plaid-first-test-review/



ΥΓ.
"See First Tesla Model S Plaid 1/4 Mile Race Video" https://insideevs.com/news/514680/tesla-models-plaid-drag-race/
 
Last edited:

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.096
Reaction score
124.649
According to the data, light-duty ICEs in the U.S. require on average $0.101 of estimated scheduled maintenance cost per mile.

Hybrids are a bit better at $0.094 (by 7%), and plug-in hybrids raise the bar even higher to $0.090 (11% better than ICEs). However, the true breakthrough comes from battery electric vehicles that area at $0.061 or nearly 40% better than ICEs.

"US: BEVs Have The Lowest Scheduled Maintenance Costs" https://insideevs.com/news/514469/us-bevs-scheduled-maintenance-costs/
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.096
Reaction score
124.649
34 διαθέσιμες επιλογές EV στην Ελλάδα:

Audi e-tron 50: από 74.440 ευρώ
Audi e-tron 55: από 86.261 ευρώ
Audi e-tron Sportback 50: από 80.400 ευρώ
Audi e-tron Sportback 55: από 92.260 ευρώ
BMW i3: από 41.300 ευρώ
BMW iX3: από 61.940 ευρώ
BMW i4: από 54.850 ευρώ
BMW iX: από 86.450 ευρώ
Citroen e-C4 C-Cross: από 33.800 ευρώ
DS 3 Crossback E-Tense: από 42.000 ευρώ
Fiat 500e: από 24.290 ευρώ
Ford Mustang Mach-E: από 54.487 ευρώ
Honda e: από 35.990 ευρώ
Hyundai Kona Electric: από 36.990 ευρώ
Jaguar i-Pace: από 89.000 ευρώ
ΚIA e-Soul : από 37.190 ευρώ
KIA e-Niro : από 43.240 ευρώ
Mercedes-Benz EQA: από 43.591 ευρώ
Mercedes-Benz EQC: από 76.630 ευρώ
MINI Cooper SE: από 33.960 ευρώ
Mazda MX-30: Από 37.960 ευρώ
Nissan Leaf: από 33.980 ευρώ
Peugeot e-208: από 31.900 ευρώ
Peugeot e-2008: από 36.900 ευρώ
Opel Corsa-e: από 32.500 ευρώ
Opel Mokka-e: από 34.600 ευρώ
Skoda Enyaq iV: από 35.758 ευρώ
smart fortwo: από 24.990 ευρώ
Tesla Model 3: από 45.990 ευρώ
Tesla Model S: από 90.990 ευρώ
Tesla Model X: από 99.990 ευρώ
VW ID.3: από 33.500 ευρώ
VW ID.4: από 37.200 ευρώ
Volvo XC40 P8 Recharge: από 58.020 ευρώ


"Αφιέρωμα: Όλα τα ηλεκτρικά μοντέλα της ελληνικής αγοράς (+Τιμές)" https://www.carandmotor.gr/electric/themata/ta-ilektrika-montela-tis-ellinikis-agoras
 
Last edited:

symos

You're not worthy!
Μηνύματα
2.957
Reaction score
6.679
Να σημειώσω ότι οι τιμές που έβαλε ο Κώστας παραπάνω είναι ΠΡΙΝ την επιδότηση.

Υ.Γ. Πώς γίνεται η Mach-E AWD με την 75άρα μπαταρία να κάνει στη Γερμανία 58.250€ (με μεταλλικό χρώμα και Technology Pack 1) και εδώ 65.087€;;; Ακόμα και τη διαφορά στο ΦΠΑ να βάλεις, πάλι μένουν 4.500€! Υπενθυμίζω πως τα ηλεκτρικά δεν έχουν άλλους φόρους (τέλη ταξινόμησης κλπ.).
 


symos

You're not worthy!
Μηνύματα
2.957
Reaction score
6.679
Το ίδιο και το TESLA MODEL 3 στην Γερμανία κοστίζει 39.990 και εδω 46.990 .
Δεν είμαι σίγουρος αν ισχύει αυτό. Στη Γερμανία, η επιδότηση που δίνουν χωρίζεται σε 2 κομμάτια. Το ένα μέρος θεωρείται "του κατασκευαστή", οπότε αφαιρείται άμεσα από την τιμή πώλησης. Το άλλο θεωρείται του πελάτη και το παίρνεις εσύ αφού κάνεις την αγορά, με κάποια διαδικασία.

Η τιμή που είπα πριν για τη Mach E, είναι χωρίς το bonus του κατασκευαστή, αν το βάλεις κι αυτό μέσα πάει ακόμα χαμηλότερα. Η Tesla δεν αναφέρει κάτι, οπότε υποψιάζομαι πως το έχει αφαιρέσει ήδη. Αν μετά βάλεις και τη διαφορά στο ΦΠΑ, δεν ξέρω αν υπάρχει τελικά διαφορά τιμής.

Θα υπέτετα πως όχι, γιατί γενικά η Tesla έχει αρκετά κοινή τιμολογιακή πολιτική σε όλες τις χώρες, λόγω και του μοντέλου της (δεν υπάρχουν τοπικοί αντιπρόσωποι κλπ.).
 




symos

You're not worthy!
Μηνύματα
2.957
Reaction score
6.679
Και μιας και τη μελετούσαμε πριν, μου ήρθε μόλις το παρακάτω.

Αν ενδιαφέρεται κανείς, ας δηλώσει. Εγώ δεν κατεβαίνω μέχρι τη "Ριβιέρα", άργησε κάνα εξάμηνο. Τώρα "πήραμε, πήραμε". :p

1624022400678.png
 



Μηνύματα
685
Reaction score
2.165
How to get a Tesla Model S Plaid to go from 0 to 60 in under 2 seconds
Going zoom is a little complicated



Tesla’s been talking up its Model S Plaid as “the quickest production car ever” claiming it can go from 0-60 in a blistering 1.99 seconds.

[...] a key takeaway is that apparently, in order to hit that sub-two-second acceleration record, you’ll need the following ingredients:

  1. Find a dragstrip that’s willing to let you drive your Model S Plaid. This may be difficult, Motor Trend points out, as most dragstrips will insist on following NHRA regulations that call for speedy cars like this have added safety features like a roll cage and window safety net. Tesla won’t be offering those features, MotorTrend reports.

  2. If you do find a track willing to let you test your shiny new car’s zoom capability, make sure it has a surface prepped with a grippy resin that will help the car launch even more quickly. Regular asphalt simply will not do.

  3. Allow plenty of time if you want to go fast. You’re going to want to tell the car to switch into Drag Strip mode. The car will start prepping itself for the gauntlet you’re going to put it through. According to Motor Trend: “Over the next eight to 15 minutes (the time needed varies), the car preconditions the powertrain for hard acceleration, heating or cooling the battery as needed and chilling the motors.”

  4. Once you’ve got Drag Strip engaged, you’re ready to...wait a little longer. Just a few more seconds this time! Hit the brake, hit the acceleration, let the car drop into a “cheetah stance” over 9 seconds. Just like a sprinter, it needs time to prep itself on the block.

  5. Ok, now go fast. Real fast.

 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.096
Reaction score
124.649

Λεν πως τα ελαστικά δεν ήταν και τόσο της προκοπής.
Επίσης ήταν με πολύ φαρδιά λάστιχα, τα Bridgestone Turanza Eco 235/45 R21 μπροστά και 255/40 R21 πίσω.
Δεν νομίζω πως αυτές είναι οι στάνταρ διαστάσεις που φοράει..


"Το Volkswagen ID.4 στο τεστ αποφυγής ταράνδου - Autoblog.gr" https://www.autoblog.gr/2021/06/18/to-volkswagen-id-4-sto-test-apofyghs-tarandou/
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.096
Reaction score
124.649
"VW ID.4 AWD Pro to reach dealers in Q4 with starting MSRP of $43,675 - Green Car Congress" https://www.greencarcongress.com/2021/06/202106180-vw.html


Για ηλεκτρικό suv και 4-κινητο, η τιμή είναι εξαιρετική.
Νομίζω πως είναι το πιο φτηνό τετρακίνητο ηλεκτρικό suv που υπάρχει.
Μοναδικός του "αντίπαλος" στην χαμηλότερη τιμή, το ενιακ της Σκόντα.
 





TGD

Μηνύματα
6.979
Reaction score
7.065
ΒΜW i3 ReX με 21000. Όταν τα κοίταζα πρόπερσυ για μεταχειρισμένα είχαν 10 χιλιάρικα περισσότερο...
Μικρή μπαταρία, αλλά με 600άρι κινητήρα για γεννήτρια. Απ' ότι θυμάμαι στο τεστ της εποχής έβγαζε το Αθήνα-Κατερίνη με μπαταρία, οπότε από Λαμία και πάνω έβαλαν μπροστά τη γεννήτρια να φορτίζει σιγά-σιγά.
 


Staff online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
171.306
Μηνύματα
2.858.043
Members
37.892
Νεότερο μέλος
Nardo
Top