Ηλεκτρικά οχήματα (εκτός Tesla)

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.104
Reaction score
124.664
ο διαγωνισμός για την προμήθεια ηλεκτροκίνητων λεωφορείων αναμένεται «να βγει στον αέρα» Αύγουστο – Σεπτέμβριο και εκτίμησε ότι μέσα στο 2022 θα κυκλοφορούν στην Αθήνα τα πρώτα ηλεκτροκίνητα λεωφορεία.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.104
Reaction score
124.664
Όλο είναι ιδιαίτερα ενδιαφέρον, αλλά εδώ έχει ενδιαφέρον η παράγραφος 7:

7. Ηλεκτροκίνηση

Σε παγκόσμιο επίπεδο, οι προσομοιώσεις για το 2050 υποδεικνύουν ότι η αποθήκευση ενέργειας σε ηλεκτρικά οχήματα θα είναι πολλαπλάσια, έως και 5 φορές, από το σύνολο των υπολοίπων επιλογών αποθήκευσης. Αντίστοιχα, ο Άγγλος διαχειριστής συστήματος εκτιμά ότι τα μισά αυτοκίνητα έως το 2050 θα εφαρμόζουν V2G (vehicle to grid) υπηρεσίες.

Την προσεχή πενταετία, η παροχή υπηρεσιών ευελιξίας από τα ηλεκτρικά οχήματα προς το δίκτυο, αναμένεται να εξελιχθεί ραγδαία, από δοκιμαστική εφαρμογή σε συνιστώσα της αγοράς. Πέραν της Nissan, που διαθέτει μαζική παραγωγή οχημάτων με αμφίδρομη φόρτιση, η Volkswagen, ανακοίνωσε τον Απρίλιο, ότι από τον Ιανουάριο του 2022, κάθε αυτοκίνητο του ομίλου που θα χρησιμοποιεί την πλατφόρμα MEB, θα μπορεί να διοχετεύει ενέργεια στο δίκτυο. Η δήλωση αυτή έχει ιδιαίτερη σημασία, καθώς η εταιρεία φιλοδοξεί να αποτελέσει παγκόσμιο ηγέτη στην ηλεκτροκίνηση έως το 2025, με προβλεπόμενες πωλήσεις 1 εκατ. ηλεκτρικών οχημάτων για το τρέχον έτος... >>

"Επιτάχυνση της Πράσινης Μετάβασης: Τι αλλάζει σε Πλωτά ΑΠΕ, Αποθήκευση, Υδρογόνο, Μεταφορές" https://energypress.gr/news/epitahy...i-se-plota-ape-apothikeysi-ydrogono-metafores
 

Μηνύματα
2.795
Reaction score
202
Τόσο ρεύμα που θα θρεθει;;;;;; εδώ τον Αύγουστο έχουμε διακοπές ρεύματος στο σπίτι όταν πιανει μεσημέρι τα τα αρκουδισια πάνε τέρμα.
 

gid

Μηνύματα
7.318
Reaction score
8.541
Το φτωχό μου το μυαλό δυσκολεύεται να καταλάβει πώς από το "αχ πώς θα βρω το χρόνο και τον φορτιστή να το φορτίσω το μαμίδι" θα φτάσουμε στο σημείο όπου θα στέλνουμε ρεύμα από το ΙΧ για να ψήσουμε μπάμιες γιαχνί.
 


Μηνύματα
369
Reaction score
916
Στο εταιρικό πάρκινγκ υπάρχουν νομίζω καμία δεκαριά φορτιστές πλέον σε αντίθεση με πρόπερσι που ήταν ένας. Συνεχώς προσθέτουν αφού τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα συνεχώς αυξάνουν καθώς κάθε 5 χρόνια τα εταιρικά αντικαθίστανται. Τζάμπα φόρτιση, φορολογικά οφέλη και σου λέει ο συνάδελφος γιατί όχι; Έχει βέβαια την καβάντζα κάποιων κοινόχρηστων ice σε περίπτωση ταξιδιού.
 

Μηνύματα
1.049
Reaction score
1.552
Το φτωχό μου το μυαλό δυσκολεύεται να καταλάβει πώς από το "αχ πώς θα βρω το χρόνο και τον φορτιστή να το φορτίσω το μαμίδι" θα φτάσουμε στο σημείο όπου θα στέλνουμε ρεύμα από το ΙΧ για να ψήσουμε μπάμιες γιαχνί.
δεκάδες χιλιάδες ή εκατοντάδες χιλιάδες αυτοκίνητα συνδεδεμένα στο δίκτυο, αποτελούν ένα ελκυστικό μέσο αποθήκευσης ενέργειας ή ακόμα περισσότερο backup σε περίπτωση αναγκης

ενας τρόπος θα ήτανε να δίνουν κίνητρα ώστε να έχεις το αυτοκίνητο συνδεδεμένο και σε περίπτωση ανάγκης του συστήματος να μπορεί να στείλει στο δίκτυο ένα μέρος της ενέργειας πχ μέχρι 5 ή 10 kWh το πολύ
 

Μηνύματα
14.869
Reaction score
20.413
Και αρκετά λιγότερο, το δίκτυο θα καλύπτει τοπικές αιχμές από πολλές μπαταρίες συνδεδεμένες.
Λογικά με κίνητρο χαμηλότερης χρέωσης αν το κρατάς στον φορτιστή πολλές ώρες .
Οι απαιτούμενες κιλοβατώρες για την καθημερινή χρήση είναι καμία 10αρια κατά μέσο όρο (δικός μου αυθαίρετος υπολογισμός) ανά όχημα εφόσον κινείται καθημερινά (μπορεί να είπα και πολλές)
Αν έχεις την "υποχρέωση" να το πριζώνεις κάθε φορά που είναι σταθμευμένο θέλει αλλά μια 500αρα βαττ για να γεμίσει όλη τη νύχτα.
Ένα έξυπνο σύστημα διανομής θα φορτίζει εντονότερα οχήματα σε περιοχές με χαμηλή κατανάλωση ώστε να κάνει καβάτζα για τις αιχμές στις επόμενες ώρες η να δώσει σε γειτονικές περιοχές κλπ . Επίσης θα σπρώχνει την περίσσεια ισχύος των ΑΠΕ στις μπαταρίες για να το πάρει πίσω μέσα στη μέρα.
Αν με απλή σκέψη φαίνεται ανέφικτο , σκεφτείτε ότι μιλάμε για 100αδες χιλιάδες μπαταριών συνδεδεμένες στο δίκτυο σε τυχαίες στιγμές .
Γενικά κάτι τέτοιο θα συμβάλει τσάμπα στην καλύτερη διαχείριση του συστήματος διανομής , με επένδυση που κάνουν οι χρήστες των οχημάτων.
Κερδαμε
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.104
Reaction score
124.664
Μπορεί πολλοί να νιώθετε ανασφάλεια για μεγάλα ταξίδια, αλλά η πείρα των ιδιοκτητών ev είναι αφοπλιστική:

IMG_20210719_213005.jpg


Από το σάλτζμπουργκ ήρθε ο άνθρωπος.
Έλληνας, μένει εκεί, έχει 1 χρόνο το αυτοκίνητο και έχει έρθει οδικώς Ελλάδα, και όχι πρώτη φορά..

Δεν έχει κανένα πρόβλημα στο δρόμο, οδηγώντας κανονικά κάνει μια στάση κάθε ~350χλμ, αυτά.

Ionic λέει έξω γίνεται χαμός, 150-αρηδες είναι οι "μικροί", ανήκει στη wv και χρεώνει 37" την κιλοβατώρα στο γκρουπ, αυτός με κια έχει πάρει μια κάρτα της κια τσαρτζ για να έχει ίδια χρέωση, ειδάλλως πάει εβδομήντα λεπτά ή κιλοβατώρα για αυτοκίνητα εκτός γκρουπ vw.
Οι απαιτούμενες κιλοβατώρες για την καθημερινή χρήση είναι καμία 10αρια κατά μέσο όρο
Στα μισά (5 kWh) είναι ο μέσος όρος.

Προσωπικά, που κάνω 70χλμ τη μέρα, θέλω ~11 kWh τη μέρα, οι 3 μέρες θέλουν 33-34kwh που είναι το 20-80% της μπαταρίας (58*60%=34,8kwh), άρα στο τέλος της 3ης μέρας έχω φτάσει κάπου στο 20% και φορτίζω μέχρι 80% για να καλύψω τις επόμενες 3 μέρες.

Λένε επίσημες ευρωπαϊκές έρευνες πως ο μέσος όρος του Ευρωπαίου οδηγού είναι 30χλμ/ημέρα, οπότε αν υποθέσουμε μέση κατανάλωση μπόλικη, πες 17kwh/100km, για τα 30χλμ χρειάζονται 5,1kWh (με 16kWh/100km πάει 4.8kWh/30km).

Η πρόβλεψη είναι να διαθέτεις έως 30% της μπαταρίας σου στο δίκτυο, αναλόγως στάθμης φόρτισης και μεγέθους μπαταρίας. Χονδρικά 17,5 kWh για το δικό μου, και ανέτως έως 25 πες για μεγαλύτερες (77-80).

Είναι μπόλικη ποσότητα.
Σημειωτέον πως με 11-αρη φορτιστή, οι 22kwh γυρνάνε πίσω σε 2 ώρες στο αυτοκίνητο, άρα θέτεις την ώρα που θες να είναι έτοιμο να φύγεις, και κανονίζει 2 ώρες πριν να σε γεμίσει.

Αν βρεθούν 5.000 αυτοκίνητα να διαθέτουν μέσο όρο από 20kwh στο δίκτυο, μαζεύονται 100 MWh μάστορα, τρομερό μέγεθος.
 
Last edited:


gid

Μηνύματα
7.318
Reaction score
8.541
Αργά ή γρήγορα θα έλθουν οι μεταβλητές χρώσεις φόρτισης, αν λοιπόν χρεώνουν λίγο παραπάνω την κιλοβατώρα φόρτισης σε ώρες αιχμής ζήτησης του δικτύου, θα πετύχουν να εξομαλύνουν τις αιχμές (και να αποφεύγουν έτσι τα μπλακ-αουτ), χωρίς να χρειάζεται να έχουν οι ΙΧήδες τα αμάξια στο δίκτυο (πράγμα που θέλει υποδομές και έξοδα). Θα λυθεί το πρόβλημα με απλό λογισμικάκι που κι αυτό φυσικά θα ρυθμίζεται ανάλογα με το φορτίο και τις ανάγκες και τις συνθήκες της αγοράς.
 


Shepherd

Μόνιμος
Μηνύματα
4.717
Reaction score
10.524
Όλα είναι εικασίες, θα δούμε πως θα πάει.
Αν θέλεις να φτιάξεις αυτόνομο ΦΒ δεν συμφέρει γιατί το κόστος της μπαταρίας είναι τεράστιο και δεν θα κάνει απόσβεση ποτέ. Φυσικά μιλάμε για αυτόνομο χωρίς παραχωρήσεις, όχι να φοβάσαι να ανάψεις το φως.
Με τα EV που επιστρέφουν ρεύμα στο δίκτυο (π.χ. F 150) τα πράγματα αλλάζουν.
Θα δούμε πως γιατί ο καθένας έχει διαφορετικές ανάγκες και ρουτίνες.
Μπορεί να συμφέρει να φορτίζεις με νυχτερινό και τις ώρες που είσαι σπίτι να καις το νυχτερινό μέσο του EV. Να μην σε συμφέρει να το επιστρέψεις.
Ή να φορτίζεις από τα ΦΒ και να το κάνεις ημιαυτόνομο.


ΥΓ: Αντί να επιδοτούμε ηλεκτρικά μπιχλιμπίδια να επιδοτούσαμε αντλίες θερμότητας; Τουλάχιστον για καυστήρες πετρελαίου σε σημαντικό κομμάτι της χώρας που αποδίδουν άριστα. Μια αντλία έχει 5Κ και εξοικονομεί τόνους πετρελαίου. Χαλαρά περισσότερο απο όσο καίει ένα ντιζελάκι σε ένα χρόνο.
 
Last edited:

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
14.399
Reaction score
27.687
Στο πρόγραμμα ενεργειακής αναβάθμισης κατοικιών είναι μέσα οι αντλίες θερμότητας, όπως και οι ηλιακοί θερμοσίφωνες, τα ενεργειακά παράθυρα, η θερμομόνωση κλπ.
Επιδότηση μέχρι και 85%, ανάλογα το εισόδημα.

Αλλά και η αντλία θερμότητας αν δεν ρυθμιστεί σωστά και αυτή καίει αρκετά. Φίλος με Diakin Altherma "έπαθε" εγκεφαλικό όταν ήρθε ο πρώτος λογαριασμός. 800€ ρεύμα σε 110m2 διαμέρισμα με ενεργειακά κουφώματα.
 

Shepherd

Μόνιμος
Μηνύματα
4.717
Reaction score
10.524
Να μην εξαρτάται από το εξοικονομώ σαν πακέτο.
Να βγάλουν ξεχωριστά μόνο για αντικατάσταση πετρελαίου.
Είναι και θέμα απεξάρτησης από τις κελεμπίες.
 

TGD

Μηνύματα
6.984
Reaction score
7.069
Και να εξαρτάσαι από τη Ρωσία και το Αζερμπαϊτζάν - Τουρκία για το φυσικό αέριο από το οποίο φτιάχνεις το ρεύμα;
Χωρίς αποφαση για πυρηνική ενέργεια θα εξαρτόμαστε απ' αυτούς που ελέγχουν τις στρόφιγγες.
 

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
14.399
Reaction score
27.687
Εφόσον δεν παράγουμε αρκετή ενέργεια θα εξαρτώμαστε από αυτούς που κρατούν τη στρόφιγγα.
 

Μηνύματα
14.869
Reaction score
20.413
Αλλά και η αντλία θερμότητας αν δεν ρυθμιστεί σωστά και αυτή καίει αρκετά. Φίλος με Diakin Altherma "έπαθε" εγκεφαλικό όταν ήρθε ο πρώτος λογαριασμός. 800€ ρεύμα σε 110m2 διαμέρισμα με ενεργειακά κουφώματα.
κλασσική περίπτωση συνδυασμού λαθασμένου υπολογισμού/ρύθμισης

ώρες ώρες απορώ πως πήραν πτυχείο οι συνάδελφοι μου...
 

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
14.399
Reaction score
27.687
κλασσική περίπτωση συνδυασμού λαθασμένου υπολογισμού/ρύθμισης

ώρες ώρες απορώ πως πήραν πτυχείο οι συνάδελφοι μου...
Αυτό ακριβώς. Αν δεν έχεις άνθρωπο να σου ρυθμίσει την αντλία καλύτερα μη τη πάρεις. Πλήρωσε 3 ανθρώπους να έρθουν να δουν τι συμβαίνει και στο τέλος παρακάλεσε ένα φίλο του ψυκτικό να ασχοληθεί όσο μπορεί με το αζημίωτο, ο άνθρωπος διάβασε το manual, έβαλε ένα μετρητή κατανάλωσης στη γραμμή της αντλίας για να έχει δεδομένα και στο τέλος μετά από αρκετές ρυθμίσεις η αντλία καίει 105€ το μήνα σε 24ωρη λειτουργία, χειμώνα. Η ίδια αντλία, γ@μw τους άσχετους γ@μw. Άχρηστοι.
 
Last edited:

Μηνύματα
14.869
Reaction score
20.413
μικρό το κακό. το μεγάλο είναι να έχει υπολογιστεί λάθος (συνήθως μεγαλύτερες "για σιγουριά") και εκεί δεν σώζεται με τίποτα
 


Staff online

  • spylab
    Shalom
  • Zizik
    Chauncey Gardiner * tl;dr *
  • abcd
    Πρώην Διοικητής ο τροπαιοφόρος
  • xfader
    Segregation supporter

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
171.313
Μηνύματα
2.858.201
Members
37.893
Νεότερο μέλος
k.dimitriadis
Top