Ηλεκτρικά οχήματα (εκτός Tesla)

Μηνύματα
3.044
Reaction score
10.101
Αυτό το ΣΚ αποφασίσαμε να κάνουμε την πρώτη μας εξόρμηση εκτός Αττικής, στη Νότια Εύβοια, μια περιοχή στην οποία δυστυχώς δεν υπάρχει ΟΥΤΕ ΕΝΑΣ φορτιστής (έστω αργός, έστω για backup).

Καθώς δεν είχα "ιστορικά δεδομένα" είπα να το προσεγγίσω εκ του ασφαλούς και να κάνουμε έστω τη μία από τις δύο διαδρομές με το καράβι, για να μειώσουμε τα χιλιόμετρα.

Ξεκινήσαμε λοιπόν με 100% μπαταρία (duh), και πήγαμε στην Αγ. Μαρίνα για να πάρουμε το καράβι για Νεα Στύρα. Φτάσαμε στα Στύρα (έχοντας γράψει 33χλμ, εννοείται με A/C) με 94% μπαταρία. Πρώτο τεστ θετικό!

Εκεί κάναμε διαδρομές που έφτασαν τα 64χλμ (σύνολο 97 από την αρχή του ταξιδιού) με τη μπαταρία να πέφτει στο 78%.

Η επιστροφή ήταν 132χλμ με τα 75 περίπου να είναι στην Εύβοια (επαρχιακό δίκτυο με πολλή κίνηση και άρα χαμηλή ταχύτητα) και τα 60 στην Εθνική. Στην Εθνική είχα πει θα πάω συντηρητικά για να δω πόσο θα βγει η κατανάλωση με τέτοια οδήγηση, ώστε να ξέρω για άλλη φορά πόσο "με παίρνει". Επειδή όμως είχε κίνηση και δεν την πάλεψα να είμαι στη μεσαία, ήμουν συνεχώς στην αριστερή και έτσι κινήθηκα αρκετά γρηγορότερα από ότι είχα υπολογίσει.

Anyway, εν τέλει φτάσαμε σπίτι με 44% μπαταρία μετά από 229χλμ συνολικά, ήτοι αυτονομία 408χλμ.

Η συνολική κατανάλωση ήταν 50kWh (~5€) για τα 229χλμ, δηλαδή 21,8kWh/100km ή αναλογία σε κατανάλωση βενζίνης με σημερινές τιμές ~1,35 λίτρα/100km.

Συγκεκριμένα, για το ταξίδι της επιστροφής των 132 χιλιομέτρων, κόστισε περισσότερο το διόδιο στις Αφίδνες (3,25€) παρά η "βενζίνη" (~2,75€)!!!
Διακρίνω ένα άγχος ή μου φαίνεται :whistling: ;
παρτε power bank ή ένα μπιντονάκι κιλοβατώρες:lol:

Πέρα από τα αστεία, επειδή υπάρχουν και απρόοπτα σε ένα ταξίδι (πχ αποκλείστηκες με χιόνια στη Μαλακάσα , λέμε τώρα), τι κάνεις άμα ξεμείνεις ; Φαντάζομαι μόνο οδική βοηθεια και φόρτωμα ;
 

Μελίδης Μιχάλης

Πρόεδρος ΕΒΒΕ
Μηνύματα
30.183
Reaction score
27.660
Μια μικρή γεννήτρια inverter του 1kw με έξοδο 220 Volt και με το ανάλογο βύσμα για το αυτοκίνητο, θα μπορούσε άραγε σε περιπτώσεις εκτάκτου ανάγκης να το φορτίζει, έστω και πιο αργά;
Οι γεννήτριες αυτές είναι πολύ μικρές, ελαφριές, αθόρυβες και χωράνε άνετα σε ένα πορτμπαγκάζ.
Είχα μία τέτοια όταν πήγαινα στο νησάκι στην Βουρβουρού.
Πολύ βολική.
 

Μηνύματα
3.044
Reaction score
10.101
Μια μικρή γεννήτρια inverter του 1kw με έξοδο 220 Volt και με το ανάλογο βύσμα για το αυτοκίνητο, θα μπορούσε άραγε σε περιπτώσεις εκτάκτου ανάγκης να το φορτίζει, έστω και πιο αργά;
Οι γεννήτριες αυτές είναι πολύ μικρές, ελαφριές, αθόρυβες και χωράνε άνετα σε ένα πορτμπαγκάζ.
Είχα μία τέτοια όταν πήγαινα στο νησάκι στην Βουρβουρού.
Πολύ βολική.
Μιχάλη , δηλ λες ότι κάποια ξέμεινε (όπως στατιστικά ξέρουμε, ότι οι κύριες δεν πολύασχολούνται με τις «λεπτομέρειες» των αυτοκινήτων παρ εκτός της βενζίνης :whistling: ) θα βγάλει τη γεννήτρια, στη μέση του δρόμου, για να τη συνδέσει ….. και και … άσε θα γελάνε και τα …… βύσματα.

Για να μη σχολιάσω ότι τη λύση πάλι θα τη δώσει κινητήρας εσωτερικής καύσης, καθότι τα ινβερτεράκια που λες καίνε βενζίνη, άσε που θα πρέπει να κουβαλάς και ένα ασφαλές κανιστράκι με το καύσιμο μέσα στο ev:lol::fuckyou: ιεροσυλία.
 

Μελίδης Μιχάλης

Πρόεδρος ΕΒΒΕ
Μηνύματα
30.183
Reaction score
27.660
Μιχάλη , δηλ λες ότι κάποια ξέμεινε (όπως στατιστικά ξέρουμε, ότι οι κύριες δεν πολύασχολούνται με τις «λεπτομέρειες» των αυτοκινήτων παρ εκτός της βενζίνης :whistling: ) θα βγάλει τη γεννήτρια, στη μέση του δρόμου, για να τη συνδέσει ….. και και … άσε θα γελάνε και τα …… βύσματα.

Για να μη σχολιάσω ότι τη λύση πάλι θα τη δώσει κινητήρας εσωτερικής καύσης, καθότι τα ινβερτεράκια που λες καίνε βενζίνη, άσε που θα πρέπει να κουβαλάς και ένα ασφαλές κανιστράκι με το καύσιμο μέσα στο ev:lol::fuckyou: ιεροσυλία.
Το θέμα είναι αν γίνεται ή όχι.
Ας γελάνε οι άλλοι, στην ανάγκη δεν το δίνουμε σημασία.
Η γεννήτρια που είχα έπαιρνε 2 λίτρα βενζίνη και έφτανε για 6 ώρες λειτουργίας.
 

Shepherd

Μόνιμος
Μηνύματα
4.717
Reaction score
10.524
Πέρα από τα αστεία, επειδή υπάρχουν και απρόοπτα σε ένα ταξίδι (πχ αποκλείστηκες με χιόνια στη Μαλακάσα , λέμε τώρα), τι κάνεις άμα ξεμείνεις ; Φαντάζομαι μόνο οδική βοηθεια και φόρτωμα ;
Οδική βοήθεια, βανάκι με μεγάλη γεννήτρια. Αγγλία υπάρχει ήδη.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.105
Reaction score
124.668

H οδική βοήθεια στο εξωτερικό έχει δυνατότητα φόρτισης ηλεκτρικού αυτοκινήτου, από φορητούς φορτιστές ac και DC, με μικρές ή μεγάλες δυνατότητες ταχύτητας φόρτισης, αναλόγως εξοπλισμού.

Δηλαδή όπως έρχεται η οδική βοήθεια και σε βάζει μπρος με μια μπαταρία άμα μείνεις από μπαταρία, ή σου ρίχνει λίγη βενζίνα στο τεποζιτο αν άδειασες, έτσι έρχεται και στα ev και τα βάζει μπρος με ρεύμα από μπαταρίες.


1627281276023.png
images (1).jpeg
images.jpeg


Στην Ελλάδα δεν έχουμε ακόμη τέτοιο εξοπλισμό, και τα φορτώνει η οδική να τα μεταφέρει σε μια μπριζα.


 
Last edited:

Shepherd

Μόνιμος
Μηνύματα
4.717
Reaction score
10.524
Σαν πρόβλημα λύνεται πολύ εύκολα.
Ήδη (δεν θυμάμαι ποια) ορισμένα μοντέλα μοιράζουν την μπαταρία τους. Μπορείς να τραβήξεις ρεύμα από άλλο αυτοκίνητο.
Δεν είναι και ρόκετ σάιενς να βάλουν κάποια στιγμή πάουερ μπανκ οι οδικές, να τραβάς με ταχυφόρτιση 20ΚW να στα χρεώνει 20€ αν είσαι συνδρομητής ή 50€ αν δεν είσαι.
Αν και με τα ηλεκτρικά βλεπω τις οδικές να κλαίνε με μαύρο δάκρυ.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.105
Reaction score
124.668
Είναι πρακτικά αδύνατο να μην βρίσκεις μια μπριζα σουκο να πάρεις λίγο ρεύμα, εκτός κι αν έχεις χαθεί στα βουνά..

Στα περισσότερα βενζινάδικα, είτε έχουν είτε δεν έχουν σταθμό φόρτισης, μια μπριζα σουκο έχουν, και την προσφέρουν δωρεάν - πόσο να πάρεις, καταντάει αστείο.

Και στο τελευταίο χωριό, και στην τελευταία γωνιά, σε κάθε ξενώνα στο δρόμο, σε κάθε μαγαζί, συγκρότημα, ξενοδοχείο, φάρμα, κλπ, στην ανάγκη, μια μπριζα σουκο θα τη βρεις.

Οι λίγο "ψαγμένοι" που γουστάρουν road trip στις άκρες της γης, κουβαλάνε πάντα μια μπαλαντεζα 20 μετρη 3*2.5mm μαζί με το στάνταρ 6-μετρο καλώδιο φόρτισης του αυτοκινήτου.
 


symos

You're not worthy!
Μηνύματα
2.958
Reaction score
6.684
Διακρίνω ένα άγχος ή μου φαίνεται :whistling: ;
Κοίτα, άλλο να είσαι αγχωμένος, άλλο ηλίθιος. Θέλω να πω, εφόσον γνωρίζεις εκ των προτέρων πως δεν υπάρχει φορτιστής ούτε για δείγμα, εκ των πραγμάτων δεν μπορείς να κινείσαι όπως με το συμβατικό που βρίσκεις βενζινάδικο κάθε λίγα χιλιόμετρα. Θέλει να έχεις υπολογίσει έστω και χοντρικά τι πας να κάνεις.

Από εκεί και πέρα, άγχος δεν υπήρχε καθώς όπως είπα κινήθηκα υπερβολικά εκ του ασφαλούς (κάνοντας τη μία διαδρομή με το καράβι, κάτι όμως που το κάνουμε ούτως ή άλλως πολλές φορές) και επέστρεψα με 44% μπαταρία. Θα μπορούσα, όπως αποδείχτηκε, να έχω κάνει και τις 2 διαδρομές με το αυτοκίνητο και να είμαι και πάλι πολύ safe.

Πέρα από τα αστεία, επειδή υπάρχουν και απρόοπτα σε ένα ταξίδι (πχ αποκλείστηκες με χιόνια στη Μαλακάσα , λέμε τώρα), τι κάνεις άμα ξεμείνεις ; Φαντάζομαι μόνο οδική βοηθεια και φόρτωμα ;
Το μόνο που έχεις να φοβάσαι με τα EV σε τέτοια σενάρια είναι το A/C. Κατά τα άλλα ακόμα και ένα τεράστιο μποτιλιάρισμα (π.χ. ουρά χιλιομέτρων στα διόδια) δεν θα σου αυξήσει την κατανάλωση σε σχέση με το να κινούσουν με κανονική ταχύτητα στην Εθνική.

Για το A/C, αν χρειαστεί όσο είσαι σταματημένος να δουλεύει στο full (π.χ. στο σενάριο που λες, αποκλεισμένος στα χιόνια), θα έχεις ένα θέμα. Στο δικό μου π.χ. στους 0 βαθμούς το range calculator λέει ότι το A/C θα "καίει" περίπου 3,5% την ώρα. Αν λοιπόν μείνεις αποκλεισμένος 3 ώρες, θα κάψεις ένα επιπλέον 11% και άρα αν είχες υπολογίσει να επιστρέψεις με λιγότερο από αυτό (κάτι που δεν είναι πολύ καλή ιδέα ούτως ή άλλως) μπορεί να έχεις πρόβλημα.
 

Μηνύματα
77
Reaction score
141
H όλη συζήτηση περί αυτονομίας των ηλεκτρικών είναι άστοχη. Δεν έχει σημασία τι αυτονομία έχει ένα αυτοκίνητο, αλλά πόσοι ταχυφορτιστές υπαρχουν στο δρόμο.

Στην Ευρώπη σε ταχυφορτιστές Tesla 250kW ή ionity 350kW χρειάζεται σταση 10'-15' κάθε 200km και καπου εκεί τελειώνει το ποίημα.

Ας έχει και 250km αυτονομία το ev, δεν χρειαζεται παραπάνω.

Ούτε το battery degradation σε απασχολεί τοτε, ας πέσει η χωρητικότητα στο 80%. Μεταξύ φορτιστών σε βγάζει άνετα.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.105
Reaction score
124.668
Γω τρώω 20% μπαταρίας (11kwh) για 70χλμ στις καθημερινές μου μετακινήσεις, όπως χονδρικά και στα ταξίδια Χαλκιδική, επαρχιακούς δρόμους (15,5kwh/100km).

Άμα πέσεις στο 10% κι έχεις ανασφάλεια, πας με 50χλμ/ω και με 10% (5.5kwh) χωρίς κλιματισμό, θα βγάλει χαλαρά 100km.

Ε, θα φτάσεις σε μπριζα να φορτίσεις.

Με το δικό μου, με 58-αρα μπαταρία, έχουν βγάλει 600χλμ κινούμενοι σχεδόν κανονικά (έως 90χλμ/ω και εντός πόλης), απλά πολύ οικονομικά (9.6kwh/100km).

Πρακτικα όλα τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα κινούμενα με 50 και χωρίς κλιματισμό, έχουν μέση κατανάλωση 5,5-6kwh/100km.
 

Μηνύματα
3.044
Reaction score
10.101
Κοίτα, άλλο να είσαι αγχωμένος, άλλο ηλίθιος. Θέλω να πω, εφόσον γνωρίζεις εκ των προτέρων πως δεν υπάρχει φορτιστής ούτε για δείγμα, εκ των πραγμάτων δεν μπορείς να κινείσαι όπως με το συμβατικό που βρίσκεις βενζινάδικο κάθε λίγα χιλιόμετρα. Θέλει να έχεις υπολογίσει έστω και χοντρικά τι πας να κάνεις.

Από εκεί και πέρα, άγχος δεν υπήρχε καθώς όπως είπα κινήθηκα υπερβολικά εκ του ασφαλούς (κάνοντας τη μία διαδρομή με το καράβι, κάτι όμως που το κάνουμε ούτως ή άλλως πολλές φορές) και επέστρεψα με 44% μπαταρία. Θα μπορούσα, όπως αποδείχτηκε, να έχω κάνει και τις 2 διαδρομές με το αυτοκίνητο και να είμαι και πάλι πολύ safe.



Το μόνο που έχεις να φοβάσαι με τα EV σε τέτοια σενάρια είναι το A/C. Κατά τα άλλα ακόμα και ένα τεράστιο μποτιλιάρισμα (π.χ. ουρά χιλιομέτρων στα διόδια) δεν θα σου αυξήσει την κατανάλωση σε σχέση με το να κινούσουν με κανονική ταχύτητα στην Εθνική.

Για το A/C, αν χρειαστεί όσο είσαι σταματημένος να δουλεύει στο full (π.χ. στο σενάριο που λες, αποκλεισμένος στα χιόνια), θα έχεις ένα θέμα. Στο δικό μου π.χ. στους 0 βαθμούς το range calculator λέει ότι το A/C θα "καίει" περίπου 3,5% την ώρα. Αν λοιπόν μείνεις αποκλεισμένος 3 ώρες, θα κάψεις ένα επιπλέον 11% και άρα αν είχες υπολογίσει να επιστρέψεις με λιγότερο από αυτό (κάτι που δεν είναι πολύ καλή ιδέα ούτως ή άλλως) μπορεί να έχεις πρόβλημα.
Δεν υπονόησα κάτι όσον αφορά το χαρακτηρισμό που αναφέρεις , αλίμονο , απλά διέκρινα (διαισθητικά) μια … πως να το πω, πιο συχνή παρατήρηση του ταμπλό , ίσως να κάνω λάθος και να είναι στο πλαίσιο του νέου gadget.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.105
Reaction score
124.668
Στην Ευρώπη σε ταχυφορτιστές Tesla 250kW ή ionity 350kW χρειάζεται σταση 10'-15' κάθε 200km και καπου εκεί τελειώνει το ποίημα.
Σαφώς.

4 σταθμούς με ταχυφορτιστες 150-αρηδες να βάλει η ΔΕΗ Blue ανά 100χλμ στο δρόμο Θεσσαλονίκης Αθήνας, έχει τελειώσει το ποίημα.
15χιλ/1' είναι η φόρτιση, ρυθμός φόρτισης 900χλμ/ωρα.

Τεσλα που φορτίζει με 125kw, παίρνει κοντά στα 911χλμ ανά ώρα φόρτισης:

received_540423003662549.jpeg


Μιλάμε απλώς για την σπάνια περίπτωση να είσαι σε κάνα βουνό στην πινέζα, μακριά από πολιτισμό, όπου μπορείς μια χαρά να μείνεις κι από βενζίνα. Το έχουν πάθει πολλοί, ουκ ολίγες φορές. Σε τέτοια μέρη, πιο εύκολα μένεις από βενζίνα πάρα από ρεύμα.
 
Last edited:

symos

You're not worthy!
Μηνύματα
2.958
Reaction score
6.684
Δεν υπονόησα κάτι όσον αφορά το χαρακτηρισμό που αναφέρεις , αλίμονο , απλά διέκρινα (διαισθητικά) μια … πως να το πω, πιο συχνή παρατήρηση του ταμπλό , ίσως να κάνω λάθος και να είναι στο πλαίσιο του νέου gadget.
Ναι, δεν το παρεξήγησα.

Απλά εξηγώ πως, όπως και να το κάνουμε ισχύει αυτό, ότι θέλει δηλαδή κάποιο planning εκ των προτέρων (μέχρι να βρίσκεις φορτιστές παντού) αλλά και παρακολούθηση κατά την πορεία (μέχρι να ξέρεις απόλυτα τι να περιμένεις από το αυτοκίνητό σου για συγκεκριμένες διαδρομές).

Αυτό όμως δεν σημαίνει πως αγχώνεσαι, μόνο ότι είσαι προετοιμασμένος για να μην βρεθείς προ δυσάρεστης εκπλήξεως. Αντίθετα, αν πας ταξίδι σε μέρος χωρίς κανένα φορτιστή και χωρίς να σκεφτείς στο ελάχιστο εκ των προτέρων πόσα χιλιόμετρα αυτονομία έχεις και πόσα θα κάνεις, ε, είσαι και λίγο ηλίθιος, δεν σου φταίει το EV. Αυτό λέω.

Και από βενζίνη μένουν πολλοί, δεν τους φταίνε τα αυτοκίνητα ή οι υποδομές.
 

Μηνύματα
27.077
Reaction score
25.011
Εντελώς αναμενόμενο και το δικό μου ταξίδι στο Βόλο, με τα όρια ταχύτητας του δρόμου (120-130) στο cruise control.

Έκανα 249χλμ αυτοκινητόδρομο, με 18.2kwh/100km κατανάλωση.
Από τη φόρτιση στο σπίτι, πες ~1,7€/100km.

Συνολική αυτονομία αυτοκινητόδρομου, 320χλμ.

Φόρτιση στο xenia στο Βόλο, με 11kW τριφασικό, 4 ώρες και 15', σύνολο ~46,75kwh με στάνταρ χρέωση του ξενοδοχείου 7€ για χρήση του φορτιστή (στα ~15 λεπτά/kWh μου βγήκε) .

Στο δια ταύτα:
7€/250km, δηλαδή 2,8€/100km ήταν η φόρτιση στο ξενοδοχείο.

Φυσικά, 26,6€ διόδια. 12,8 να πας, 13,8 επιστροφή. Fastpass.. Εννοείται..

Λένε πως θα κάνουν δωρεάν τα διόδια στα ηλεκτρικά από Οκτώβρη, ή πολύ φτηνά (10%)..

ΥΓ.

Χούφτωμα 1 βυζί στην αρχή, 2 βυζγιά μετά:

View attachment 219016 View attachment 219014 View attachment 219015
Πες του Κόγια να σου δώκει λίγα μαλλιά , τόσα έχει.
Ούτε που θα το καταλάβει ότι τού έλειψαν . :rofl:
 

Μηνύματα
3.044
Reaction score
10.101
Ναι, δεν το παρεξήγησα.

Απλά εξηγώ πως, όπως και να το κάνουμε ισχύει αυτό, ότι θέλει δηλαδή κάποιο planning εκ των προτέρων (μέχρι να βρίσκεις φορτιστές παντού) αλλά και παρακολούθηση κατά την πορεία (μέχρι να ξέρεις απόλυτα τι να περιμένεις από το αυτοκίνητό σου για συγκεκριμένες διαδρομές).

Αυτό όμως δεν σημαίνει πως αγχώνεσαι, μόνο ότι είσαι προετοιμασμένος για να μην βρεθείς προ δυσάρεστης εκπλήξεως. Αντίθετα, αν πας ταξίδι σε μέρος χωρίς κανένα φορτιστή και χωρίς να σκεφτείς στο ελάχιστο εκ των προτέρων πόσα χιλιόμετρα αυτονομία έχεις και πόσα θα κάνεις, ε, είσαι και λίγο ηλίθιος, δεν σου φταίει το EV. Αυτό λέω.

Και από βενζίνη μένουν πολλοί, δεν τους φταίνε τα αυτοκίνητα ή οι υποδομές.
Τι θυμήθηκα τώρα !
Κάποτε βρέθηκα σε μια παρέα και ένας υπερηφανευόταν για το κατόρθωμα του.
Ειχε διασχίσει την μισή Ελλάδα από την Εθνική οδό, παρακάμπτοντας τα διόδια, αφού έμπαινε και έβγαινε στους παράδρομους και έμεινε από βενζίνη, εντός της Εθνικής , κλαίγοντας τη μοίρα του, τον πλησίασε άμεσα η εξυπηρέτηση των ΕΟ που τον εντόπισε από τις κάμερες και όταν τους είπε ότι ξέμεινε από βενζίνη, του έδωσαν επιτόπου ένα μπιντονάκι με 5 λίτρα, που έχουν πάντα μαζί τους για τέτοιες περιπτώσεις και όταν αυτός προσφέρθηκε να τους πληρώσει το καύσιμο, αυτοί του ανταπάντησαν πως όχι δεν χρειάζεται και είναι παροχή και υποχρέωση της ίδ. εταιρίας , αφού πληρώνει το διόδιο, να τον εφοδιάσουν μέχρι να φτάσει σε κάποιο πρατήριο.

Που νάξεραν :lol:

Γενικά συμφωνώ με αυτά που λέτε , απλά στη μια περίπτωση με ένα τηλ σου φέρνουν το μπιντονάκι ή περπατάς για να αγοράσεις εσυ απο το κοντινό πρατήριο ή οδική. Στην άλλη περίπτωση παίζει μόνο Οδικη, για μεταφόρτωση ή επιτόπια φόρτιση όπως γίνεται έξω.
Τέσπα θα τα σαξουμε όλα σιγά σιγά.
Προχωραει ο κόζμος. :)
 

Costas Coyias

Ημίθεος
Administrator
Μηνύματα
25.051
Reaction score
20.464
Γενικά συμφωνώ με αυτά που λέτε , απλά στη μια περίπτωση με ένα τηλ σου φέρνουν το μπιντονάκι ή περπατάς για να αγοράσεις εσυ απο το κοντινό πρατήριο ή οδική. Στην άλλη περίπτωση παίζει μόνο Οδικη, για μεταφόρτωση ή επιτόπια φόρτιση όπως γίνεται έξω.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.105
Reaction score
124.668
Το στάδιο των early adopters έχει περάσει ανεπιστρεπτί στην ηλεκτροκίνηση, τουλάχιστον στις προηγμένες χώρες.

Συνάντησα μερικούς τέτοιους, ο ένας λόγου χάριν, μένει Πολύγυρο Χαλκιδικής, αγόρασε 2 Nissan Leaf αρχές του 2018, ακόμα τα έχει, ενθουσιασμένος βέβαια, τώρα στο 2022 πάει για νέα αυτοκίνητα, τα έβγαλαν τα λεφτά τους, ωρίμασε η τεχνολογία, τελείωσε το θέμα.

Οι 3 στους 4 early adopters Στην ηλεκτροκίνηση περιμένουν το Model Y made in Berlin με τις νέες μπαταρίες, για να αλλάξουν το παλιό τους αυτοκίνητο, άλλοι το έχουν ήδη 5 χρόνια το ηλεκτρικό, άλλοι 8, άλλοι συμπλήρωσαν 10 χρόνια.
Ο 1 στους 4 περιμένει την πόρσε να βγάλει κάνα μακαν σε λογική τιμή, ή την BMW, τα γνωστά τελοσπαντων ονόματα. Οι άλλοι; Τεσλα μεϊντ ιν τζερμανι, τέλος.

Η Ελλάδα είναι στο στάδιο του early majority, ενώ η Νορβηγία σε αυτό των late majority.

ΥΓ.
Στην πρώτη σελίδα αυτού του θρεντ που ξεκίνησε ο Ζιζικος το 2016, θα δείτε την μερτσεντες που τώρα, 5 χρόνια μετά, μόλις κυκλοφόρησε, και το id3 που τώρα κυκλοφορεί.
Τότε ήταν η εποχή που ψωνιζαν οι early adopters, τώρα περνάει στις μάζες.
 
Last edited:

TGD

Μηνύματα
6.985
Reaction score
7.073
Η BMW σταματά τη διάθεση του i3 στις ΗΠΑ. Πλέον πουλα οτι έχει μείνει σε στοκ.
 


Staff online

  • abcd
    Πρώην Διοικητής ο τροπαιοφόρος
  • spylab
    Shalom
  • xfader
    Segregation supporter

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
171.315
Μηνύματα
2.858.259
Members
37.893
Νεότερο μέλος
k.dimitriadis
Top