Ηλεκτρικά οχήματα (εκτός Tesla)

Μηνύματα
4.089
Reaction score
3.583

Μηνύματα
63
Reaction score
108
Από τα 57,5 στα 56,7 έχουμε μια διαφορά 0.8 kWh στις 2 μετρήσεις που έκανα, η οποία είτε είναι αμιγώς πτώση χωρητικότητας της μπαταρίας (προβλέπεται), είτε οφείλεται εν μέρει και στην χαμηλότερη θερμοκρασία (15° η δεύτερη μέτρηση, 25° η πρώτη).
Αν βάλεις και την παράμετρο απώλειες (που είναι άλλες ανά φορτιστή και θερμοκρασία) νομίζω η εξίσωση γίνεται πολύ πιο δύσκολη, σωστά;
Μπορεί δλδ να μην έχεις χάσει ούτε 0.1% και αυτά που βλέπεις να είναι διαφορά στις απώλειες.


υγ. ένα γενικό ευχαριστώ, σας διάβαζα πριν αποφασίσω, πολύ ενδιαφέρον topic :D
 


TGD

Μηνύματα
6.984
Reaction score
7.069
Η αρχαίοι ημών πρωτόγονοι τα έλεγαν σωστά από παλιά:
Ήτανε στραβό το κλίμα, το έφαγε κι ο άνθρωπος.
 

wizzy

Music is our (Supernatural) friend!
Μηνύματα
13.870
Reaction score
20.361
 

Μηνύματα
1.364
Reaction score
1.142
Αν βάλεις και την παράμετρο απώλειες (που είναι άλλες ανά φορτιστή και θερμοκρασία) νομίζω η εξίσωση γίνεται πολύ πιο δύσκολη, σωστά;
Μπορεί δλδ να μην έχεις χάσει ούτε 0.1% και αυτά που βλέπεις να είναι διαφορά στις απώλειες.
Σίγουρα η θερμοκρασία παίζει ρόλο αλλά η πτώση της χωριτικοτητας είναι κοντά στα νούμερα που γράφει ο Κώστας.
Για μένα το θέμα είναι πόση θα είναι η πτώση μετά τα 50-60000 km και πόση μετά τα 150000.Σιγουρα σε τόσες χιλιάδες χιλιόμετρα θα έχει υπάρξει επισκευή σε στοιχεία το θέμα είναι το κόστος και πόσες φορές θα χρειαστεί.
Δε νομίζω ειδικά στην Ελλάδα τα αυτοκίνητα η πλειοψηφία να τα αλλάζει στη 5ετια...
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.104
Reaction score
124.664
Σίγουρα η θερμοκρασία παίζει ρόλο αλλά η πτώση της χωριτικοτητας είναι κοντά στα νούμερα που γράφει ο Κώστας.
Εκτιμώ πως η πτώση χωρητικότητας στα 150.000χλμ δίνει πολύ μικρότερη μείωση αυτονομίας από ότι η πτώση θερμοκρασίας. 😎

Μία απλή ματιά στο σχεδιάγραμμα wltp ανά θερμοκρασία, είναι αρκετή για του λόγου το αληθές, καθώς λόγω θερμοκρασίας πέφτει 10% περισσότερο από την εγγύηση ότι θα παραμείνει τουλάχιστον στο 70% στα 180.000χλμ. 😎

french heatpump~2.png


Χωρίς αντλία θερμότητας, η οποία κιόλας δε προτείνεται για την Νότια Ευρώπη, στους 0°C το wltp πέφτει στα 280-290 από τα 420!

Η διαφορά είναι 130-140χλμ, σε ποσοστό στα 420 αντιστοιχεί στο 33,3% και στους - 10°C αντε γειά, το wltp πέφτει στα 240, τι λέμε τώρα..
 
Last edited:

Μηνύματα
1.364
Reaction score
1.142
Εκτιμώ πως η πτώση χωρητικότητας στα 150.000χλμ δίνει πολύ μικρότερη μείωση αυτονομίας από ότι η πτώση θερμοκρασίας. 😎

Μία απλή ματιά στο σχεδιάγραμμα wltp ανά θερμοκρασία, είναι αρκετή για του λόγου το αληθές, καθώς λόγω θερμοκρασίας πέφτει 10% περισσότερο από την εγγύηση ότι θα παραμείνει τουλάχιστον στο 70% στα 180.000χλμ. 😎
Έχεις απόλυτο δίκιο για τη θεωρία. Αλλά μη ξεχνάς πως εδώ παίζουν και άλλα πράγματα ρόλο.ποσο αποφορτίζες τη μπαταρία αν τη ζοριζεις κρύα, θερμοκρασία περιβαλοντος κτλ

Μακάρι να ειναι και στη πράξη όπως στα χαρτια
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.104
Reaction score
124.664
Μακάρι να ειναι και στη πράξη όπως στα χαρτια
Ως τώρα, ότι έχω δει, είναι by the book.

Έχω επιβεβαιώσει το ανωτέρω γράφημα (με αντλία θερμότητας) μέχρι τους 10°, πιο κάτω, από βδομάδα ή σβκ που θα πάω 3-5 Πηγάδια, ήταν να πάμε σήμερα αλλά μας κέρδισε η θάλασσα λόγω καλοκαιριας.


IMG_20211028_161452.jpg
 
Last edited:




Μηνύματα
63
Reaction score
108
Μακάρι να ειναι και στη πράξη όπως στα χαρτια
Κι εγώ έχω μεγάλη απορία (αλλά όχι αγωνία*) να δω τί θα παίζει σε 5 χρόνια.
Δεν μου φαίνεται καλή περίοδος να αγοράσεις ηλεκτρικό αν δεν έχεις σιγουρευτεί οτι κάνεις απόσβεση σε 4-5 χρόνια.

Άσχετο, έχετε μετρήσει καθόλου απώλειες κατά την φόρτιση εσείς;
Εμένα μου βγαίνουν σε οικιακό φορτιστή (AC 1Φ) ~18%. Φαίνονται πολλές (και δεν ξέρω γιατί) αλλά κάθε φορά βγαίνουν τα ίδια κουκιά (μέτρηση πίνακα vs μέτρηση ΙΧ). Έχω e208.

*leasing
 

Μηνύματα
4.089
Reaction score
3.583
Χθες βρέθηκα με ξάδερφο μου που δουλεύει σε μεγάλη πετρελαϊκή εταιρεία και μου είπε ότι συμφωνήθηκε πανελλαδικώς ότι η τιμή kwh στους φορτιστές θα είναι 0.50 ευρώ!! ! Την βρίσκω εξωφρενική την τιμή και αποτρεπτική για κάποιον που δεν έχει φορτιστή σπίτι. Προς το παρόν υπάρχουν κάποια δωρεάν αλλά προφανώς όχι για πολύ.
 

Ndis

Titika
Μηνύματα
1.849
Reaction score
4.594
Χθες βρέθηκα με ξάδερφο μου που δουλεύει σε μεγάλη πετρελαϊκή εταιρεία και μου είπε ότι συμφωνήθηκε πανελλαδικώς ότι η τιμή kwh στους φορτιστές θα είναι 0.50 ευρώ!! ! Την βρίσκω εξωφρενική την τιμή και αποτρεπτική για κάποιον που δεν έχει φορτιστή σπίτι. Προς το παρόν υπάρχουν κάποια δωρεάν αλλά προφανώς όχι για πολύ.
Κοιτα, εγώ φοβάμαι περισσότερο το κράτος το οποίο οταν δει οτι χάνει έσοδα απο τα καυσιμα θα αρχίσει τα ... γαμοσημα και τους φόρους. ΕΦΟΣΟΝ στην ηλεκτρική ενέργεια λειτουργήσει ο ανταγωνισμός δεν φοβάμαι πολλά πάντως.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.104
Reaction score
124.664
Δεν μου φαίνεται καλή περίοδος να αγοράσεις ηλεκτρικό αν δεν έχεις σιγουρευτεί οτι κάνεις απόσβεση σε 4-5 χρόνια.
Η Νορβηγία και οι υπόλοιπες αναπτυγμένες ευρωπαϊκές χώρες, καταρρίπτουν αυτή τη λογική, με πολύ μεγάλες πωλήσεις ev.

Ταυτόχρονα, κανένα ice δεν το αγοράζεις για να κάνει "απόσβεση", δεν υπάρχει τέτοιο πράμα.

Τέλος, πολλοί αγοράζουν premium ev γιατί απλώς είναι καλύτερα αυτοκίνητα από τα ice.

Άσχετο, έχετε μετρήσει καθόλου απώλειες κατά την φόρτιση εσείς;
Όχι κι ούτε πρόκειται.

Έχει μετρήσει αυτός:

Screenshot_20211005_162728_com.android.chrome.jpg


Εμένα μου βγαίνουν σε οικιακό φορτιστή (AC 1Φ) ~18%. Φαίνονται πολλές (και δεν ξέρω γιατί) αλλά κάθε φορά βγαίνουν τα ίδια κουκιά (μέτρηση πίνακα vs μέτρηση ΙΧ).
Σε 2,3kW (10Α) αυτός μέτρησε 19,5%.

Στον 11-αρη μετράει 7,3-7,5%.

Στους DC είναι πολύ μικρότερο.

Γενικός κανόνας, όσο πιο μεγάλη η ισχύς φόρτισης, τόσο μικρότερες απώλειες.

συμφωνήθηκε πανελλαδικώς ότι η τιμή kwh στους φορτιστές θα είναι 0.50 ευρώ
Τα 3 μου θα πάρουν μόλις προχωρήσει ο ανταγωνισμός.
Κάτσε να δούμε η Τεσλα τι χρέωση θα έχει, και θα πέσει πολύ γέλιο.
 
Last edited:

Μηνύματα
239
Reaction score
260
το Ελληνικό "κράτος" έχει αποδείξει και σε αυτό το θέμα πόσο αφερέγγυο είναι διαχρονικά.
Θεωρώ ότι κάποιος που ψωνίζει τώρα ή έχει ήδη ψωνίσει και εκμεταλλεύεται το δωρεάν ρεύμα (προς το παρόν) όπως και την αρχική επιδότηση είναι σίγουρα κερδισμένος. Στο μέλλον όμως τουλάχιστον στην Ελλάδα αλλά και γενικότερα στην Ευρώπη με τα παιχνίδια που παίζονται στην τιμή του φυσικού αερίου θα είναι αρκετά διαφορετικά τα πράγματα. Αν οι αρχικές τιμές δεν είναι παραπλήσιες των αντίστοιχων συμβατικών μοντέλων δύσκολα θα συμφέρει εδώ τέτοια αγορά.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.104
Reaction score
124.664
Έχω συζητήσει τα ίδια πράγματα με παιδιά που έζησαν 4-8 χρόνια με ev στο εξωτερικό, είτε Ολλανδία είτε δεν έχει σημασία, παντού τα ίδια. Στην αρχή βαρουσαν τις τιμές στο ρεύμα, μετά αυξήθηκε ο ανταγωνισμός και έπεσαν οι τιμές, και πλέον έχουν πολύ οικονομικά προγράμματα για συνδρομή που ταιριάζουν σε κάθε ανάγκη.

Άστους να κάνουν κι εδώ τα ίδια λάθη, αφού δε θέλουν να μάθουν από την πορεία σε άλλες χώρες.
 

minas

Πισιά
Μηνύματα
3.907
Reaction score
3.700
Κι εγώ έχω μεγάλη απορία (αλλά όχι αγωνία*) να δω τί θα παίζει σε 5 χρόνια.
Δεν μου φαίνεται καλή περίοδος να αγοράσεις ηλεκτρικό αν δεν έχεις σιγουρευτεί οτι κάνεις απόσβεση σε 4-5 χρόνια.

Άσχετο, έχετε μετρήσει καθόλου απώλειες κατά την φόρτιση εσείς;
Εμένα μου βγαίνουν σε οικιακό φορτιστή (AC 1Φ) ~18%. Φαίνονται πολλές (και δεν ξέρω γιατί) αλλά κάθε φορά βγαίνουν τα ίδια κουκιά (μέτρηση πίνακα vs μέτρηση ΙΧ). Έχω e208.

*leasing
Εάν έκανες "απόσβεση" σε 5 χρόνια, δεν θα υπήρχαν αρκετά ηλεκτρικά για όσους θέλουν να αγοράσουν. Όχι ότι τώρα υπάρχουν ;)
 

symos

You're not worthy!
Μηνύματα
2.957
Reaction score
6.679
Εάν έκανες "απόσβεση" σε 5 χρόνια, δεν θα υπήρχαν αρκετά ηλεκτρικά για όσους θέλουν να αγοράσουν. Όχι ότι τώρα υπάρχουν ;)
Εξαρτάται τι εννοούμε "απόσβεση". Να αγοράσεις αυτοκίνητο και στο τέλος να σου μείνουν και λεφτά, δεν γίνεται, τα έχουμε πει αυτά. Δεν είναι επένδυση το αυτοκίνητο (αν δεν είσαι εταιρεία προφανώς).

Αν όμως εννοούμε να αποσβέσεις τη διαφορά κόστους σε σχέση με ένα αντίστοιχο συμβατικό, προφανώς και γίνεται. Και σε 5 χρόνια και σε λιγότερα, ανάλογα με τα χιλιόμετρα που κάνεις, το κόστος της βενζίνης και το κόστος του ρεύματος (για τις δικές σου συνθήκες).

Υ.Γ. Και δεν βάζω καν στην κουβέντα τα φορολογικά κίνητρα για όσους έχουν εταιρεία, στην οποία περίπτωση μπορεί να σου κοστίσει outright λιγότερο από ένα συμβατικό, ασχέτως οικονομίας καυσίμου.
 


Staff online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
171.312
Μηνύματα
2.858.182
Members
37.893
Νεότερο μέλος
k.dimitriadis
Top