Ηλεκτρικά οχήματα (εκτός Tesla)

Μηνύματα
2.340
Reaction score
4.902
Αν τα έχεις, δεν είναι μειονέκτημα. Αν δεν τα έχεις, ε, ναι, προφανώς και είναι.
Η αυτονομία δεν είναι θέμα, ξεπεράστε το.
Η όλη συζήτηση για την τιμή γίνεται γιατί τα συγκεκριμένα αυτοκίνητα πλασσάρονται σαν η λύση όλων των περιβαλλοντολογικών προβλημάτων και υπήρχε (ή υπάρχει ακόμη μια πρεμούρα να αποτελέσουν το 100% των νέων ταξινομήσεων το 2030. Ως εκ τούτου δεν απευθύνονται στην μικρή ελίτ που τα 40.000 τα θεωρεί μικρό ποσό που δεν θα της λείψει από τον οικογενειακό προυπολογισμό, αλλά στο σύνολο του πληθυσμού που τουλάχιστον στην Ελλάδα σαφέστατα αδυνατεί να πάρει αυτοκίνητο με 40.000 ευρώ.
Όσον αφορά την αυτονομία. Φυσικά και είναι θέμα, αν το ηλεκτρικό αυτοκίνητο είναι το ένα και μοναδικό που θα έχει μια οικογένεια (όπως συμβαίνει και σήμερα με τα συμβατικά). Μέχρι να υπάρξουν σταθμοί ταχείας φόρτισης παντού σε κάθε βενζινάδικο, θα αποτελεί θέμα ιδίως για τα πιο φτηνά ηλεκτρικά που έχουν και μικρότερη αυτονομία.
 

Dimifoot

General Catsicofoot Patton
Editor
Μηνύματα
27.245
Reaction score
78.924
Μέχρι να υπάρξουν σταθμοί ταχείας φόρτισης παντού σε κάθε βενζινάδικο
Αν παραγγείλεις ηλεκτρικό τον Απρίλιο που θα ανοίξει η επιδότηση, μέχρι να σου παραδοθεί θα υπάρχουν πολύ περισσότερα σημεία ταχείας φόρτισης.
Αφήστε το.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.105
Reaction score
124.669
Γιατρέ συγνώμη αλλά είναι από τα πιο σοβαρά θέματα
Ναι, εκτός πόλης και για πολύ μεγάλες αποστάσεις, μεγαλύτερες των 600χλμ, είναι θέμα όσο οι φορτιστές στην εθνική οδό είναι 50-αρηδες, αλλά είναι θέμα χρόνου να λυθεί.

Οι εξαγγελίες από κυβερνητικά χείλη και από τους παρόχους, δείχνουν πως το 2022 θα είναι η χρονιά των ταχυφορτιστών (>150kW) με πλήρη κάλυψη της επικράτειας.

Κάποιοι πάροχοι μάλιστα, μιλάνε ήδη για 350-αρηδες. 😁

Ας μη ξεχνάμε πως προ 2-ετιας πρακτικά δεν υπήρχε κανένας 50-ρης στη χώρα, και ήδη δε τους θέλουμε! 😜

Ο πρωθυπουργός, είναι φανατικός υποστηρικτής των ev, και όλα τα εμπλεκόμενα υπουργεία και φορείς έχουν λάβει ρητή εντολή να κάνουν τα αδύνατα δυνατά και να ξεπερνούν κάθε εμπόδιο σε οτιδήποτε προκύπτει, άμεσα. Οι κινήσεις προς την ηλεκτροκίνηση είναι και θα είναι ραγδαίες. 😎


Η 100kw φόρτιση, σημαίνει ότι σε 15' παίρνεις αρκετή ενέργεια (25kwh) για να συνεχίσεις το δρόμο σου.

Για τα αυτοκίνητα που θα υποστηρίζουν 150kW, σε 20' θα παίρνουν 50kWh.. Οι 25 στο 10-λεπτο..

Καλά, δε το συζητάμε, για αυτοκίνητα με ταχυφορτιση >250kW, θα είναι σφαίρα η διαδικασία, όταν βεβαίως θα υπάρχουν αυτές οι δυνατότητες στους δρόμους μας. Το εντυπωσιακό είναι πως ακούγεται ότι θα υπάρχουν αυτές οι δυνατότητες εντός του 2022!
 
Last edited:

Μηνύματα
3.044
Reaction score
10.101
Το μόνο πρόβλημα είναι η αυτονομία.
Αν , ως δια μαγείας , είχαμε μπαταριες για πχ 15.000km δεν θα συζητούσαμε απολύτως τίποτα. !!!!
Θα την αντικαθιστούσαμε (σα τα φίλτρα νερού :roflmao: ) πχ μια φορά το χρόνο και τέλος.
 

Dimifoot

General Catsicofoot Patton
Editor
Μηνύματα
27.245
Reaction score
78.924
Ως εκ τούτου δεν απευθύνονται στην μικρή ελίτ που τα 40.000 τα θεωρεί μικρό ποσό που δεν θα της λείψει από τον οικογενειακό προυπολογισμό, αλλά στο σύνολο του πληθυσμού που τουλάχιστον στην Ελλάδα σαφέστατα αδυνατεί να πάρει αυτοκίνητο με 40.000 ευρώ.
Αυτή είναι συζήτηση πολιτικοκοινωνικού ενδιαφέροντος. Όχι μειονεκτηματα των ηλεκτρικών.

Εάν δηλαδη πρέπει να υπάρχουν πιο γενναιόδωρα προγράμματα επιδότησης για χαμηλά εισοδήματα, ή αν πρέπει να πάμε στις αντιπροσωπείες που κερδοσκοπούν εις βάρος της εργατικής τάξης και να επιτάξουμε όλα τα ηλεκτρικά @haris1308

Μεχρι να συμβεί ένα απο τα δυο, προφανώς αποκλείονται απο την συζήτηση όσοι δεν έχουν διαθέσιμα 40.000.
 

Μηνύματα
2.340
Reaction score
4.902
Αυτή είναι συζήτηση πολιτικοκοινωνικού ενδιαφέροντος. Όχι μειονεκτηματα των ηλεκτρικών.

Εάν δηλαδη πρέπει να υπάρχουν πιο γενναιόδωρα προγράμματα επιδότησης για χαμηλά εισοδήματα, ή αν πρέπει να πάμε στις αντιπροσωπείες που κερδοσκοπούν εις βάρος της εργατικής τάξης και να επιτάξουμε όλα τα ηλεκτρικά @haris1308

Μεχρι να συμβεί ένα απο τα δυο, προφανώς αποκλείονται απο την συζήτηση όσοι δεν έχουν διαθέσιμα 40.000.
Ναι, αλλά πως τότε θα επιτευχθεί το 2030 το σύνολο των αυτοκινήτων που πωλούνται να είναι ev; Και δεύτερο: η τιμή λοιπόν δεν είναι μειονέκτημα; Η προσωπική μου άποψη (από αυτά που είδα ο ίδιος) είναι ότι το iD3 θα πρέπει να φτάσει στα 20.000 και να να ανεβαίνει η τιμή ανάλογα με την μπαταρία και τον εξοπλισμό!
 
Last edited:

Μηνύματα
1.049
Reaction score
1.552
η αυτονομία των ηλεκτρικών είναι θέμα μόνο σε ταξίδια στον αυτοκινητόδρομο,
και για όσο ακόμα υπάρχουν τόσοι λίγοι φορτιστές
πχ Αθήνα Λάρισα βλέπω να έχει μόνο Σχηματάρι και Αταλάντη (και από έναν στα όρια Λάρισας και Αθήνας).

Πηγαίνοντας βόρεια, μετά την Αταλάντη υπάρχει μία απόσταση σχεδόν 200 χιλιόμετρα χωρίς φορτιστή.
Θα πρέπει να φύγει κανείς από Αταλάντη με σχεδόν γεμάτη μπαταρία.
Αν στην Αταλάντη πέσει σε ουρά ή έχει βλάβη ο φορτιστής, θα έχει μεγάλη καθυστέρηση.

Το θέμα θα λυθεί όταν θα υπάρχουν DC φορτιστές (έστω των 50 KW) σε πιο πυκνή διάταξη και σε μεγαλύτερο αριθμό.
Έτσι θα μπορεί κανείς να κινείται στο όριο ταχύτητας των αυτοκινητοδρόμων και να έχει την άνεση να κάνει 2-3 στάσεις 10-15 λεπτών η καθεμία, όπου του έρχεται όρεξη να ξεμουδιάσει, χωρίς να έχει το άγχος ότι ο επόμενος φορτιστής θα έχει ουρά ή δε θα δουλεύει.

Μέσα στην πόλη δεν υπάρχει κανένα θέμα αυτονομίας, ακόμη και αν κάποιος δεν έχει φορτιστή σπίτι του. Απλά θα πληρώνει το ρεύμα σε παραπάνω τιμή.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.105
Reaction score
124.669
Υπ'οψιν πως το νέο κινούμαι ηλεκτρικά, είναι σούπερ ενισχυμένο.

Καταρχήν θα έχει αναδρομική ισχύ από το Δεκέμβρη του 21!

Η επιδότηση αυξάνεται στα 8000 ευρώ.

Υπάρχει έξτρα επιδότηση για τριτεκνους, 1000 ευρώ για κάθε παιδί.

Και και και...

Παράδεισος.
 

Dimifoot

General Catsicofoot Patton
Editor
Μηνύματα
27.245
Reaction score
78.924
η τιμή λοιπόν δεν είναι μειονέκτημα;
Όχι, γιατί ειναι καλυτερα αυτοκίνητα απο τα αντίστοιχα των 40.000€.
Ναι, αλλά πως τότε θα επιτευχθεί το 2030 το σύνολο των αυτοκινήτων που πωλούνται να είναι ev;
Δεν μας νοιάζει, δεν είμαστε κυβέρνηση. Καταναλωτές είμαστε.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.105
Reaction score
124.669
Έναρξη και Διάρκεια του προγράμματος

Ως ημερομηνία έναρξης επιλεξιμότητας δαπανών, αναμένεται να οριστεί ο Δεκέμβριος του 2021 και η διάρκεια υποβολής αιτήσεων στο πλαίσιο της σχετικής δράσης θα είναι έως και την 31η Δεκεμβρίου 2023.

Η ολοκλήρωση της δράσης, ήτοι η καταβολή της δημόσιας δαπάνης στους ωφελούμενους, δεν μπορεί να υπερβαίνει την 31η Δεκεμβρίου 2024.

Ποιοι έχουν δικαίωμα αίτησης επιδότησης

Δικαίωμα αίτησης για επιδότηση απόκτησης ηλεκτρικού οχήματος έχουν τα Φυσικά Πρόσωπα που δεν ασκούν επιχειρηματική δραστηριότητα και διαθέτουν ΑΦΜ, και έχουν συμπληρώσει το 18ο έτος της ηλικίας τους κατά την ημερομηνία έγκρισης της αίτησης τους.

Κάθε φυσικό πρόσωπο έχει το δικαίωμα αγοράς ή μίσθωσης ενός αμιγώς ηλεκτρικού αυτοκινήτου ή ηλεκτρικού ποδηλάτου ή δίκυκλου/τρικύκλου. Τα ωφελούμενα Φυσικά Πρόσωπα δικαιούνται προαιρετικά την επιπλέον επιδότηση μέσω απόσυρσης ΙΧ ή δίκυκλου και την επιπλέον επιδότηση αγοράς έξυπνου φορτιστή.

Επιδότηση δικαιούνται και όλες οι επιχειρήσεις, κάθε μορφής (ατομικές, Ο.Ε., Ε.Ε., Ε.Π.Ε., Α.Ε., Ι.Κ.Ε., ΚΟΙΝΣΕΠ, Ν.Π.Ι.Δ.), κάθε μεγέθους που διαθέτουν έδρα ή/και υποκατάστημα εντός της Ελληνικής Επικράτειας, ανεξαρτήτως νομικής μορφής και οι οποίες δεν χαρακτηρίζονται προβληματικές και δεν τελούν υπό καθεστώς πτώχευσης και θέσης σε αναγκαστική διαχείριση.

Οι ωφελούμενες επιχειρήσεις δικαιούται αγοράς ή επαγγελματικής μίσθωσης αμιγώς ηλεκτρικών επιβατικών και επαγγελματικών οχημάτων ή/και ηλεκτρικών ποδηλάτων ή/και ηλεκτρικών δίκυκλων ή τρίκυκλων. Επισημαίνεται ότι το ανώτατο όριο της ενίσχυσης σύμφωνα με το άρθρ. 3 του Κανονισμού de minimis, δυνάμει του οποίου το συνολικό ποσό των ενισχύσεων ήσσονος σημασίας που χορηγούνται σε μια ενιαία επιχείρηση δεν δύναται να υπερβαίνει το ποσό των 200.000 ευρώ σε οποιαδήποτε περίοδο τριών οικονομικών ετών. Για τις επιχειρήσεις που εκτελούν οδικές εμπορευματικές μεταφορές το αντίστοιχο ανώτατο όριο ενισχύσεων είναι 100.000 ευρώ, το οποίο δεν πρέπει να χρησιμοποιηθεί για την απόκτηση οχημάτων οδικών εμπορευματικών μεταφορών.

Οι επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στους κλάδους της Ενοικίασης και Εκμίσθωσης ΙΧ και Οχημάτων, με τις Υπηρεσίες Ενοικίασης Ποδηλάτων, τα Ξενοδοχεία και τα Καταλύματα όπως και οι εταιρείες Delivery δικαιούνται επιδότησης για την αγορά έως και 10 ηλεκτρικών ποδηλάτων.

Επίσης όλες οι επιχειρήσεις μπορούν να αιτηθούν επιδότησης για την αγορά ηλεκτρικών scooters ή ποδηλάτων χωρίς περιορισμό!

Παράλληλα οι εταιρείες που ασχολούνται με το εμπόριο αυτοκινήτων και μοτοσυκλετών μπορούν να ενταχθούν στο πρόγραμμα και να επιδοτηθούν για την αγορά έως και 3 ηλεκτρικών οχημάτων επίδειξης (test-drive) τα οποία δικαιούνται να μεταπωλήσουν μετά από 6 μήνες.

Για τις υπόλοιπες εταιρείες ισχύει ο περιορισμός της μεταπώλησης για τα ΙΧ που ορίζεται σε 2 έτη, και για τα ηλεκτρικά scooters σε 1 έτος.

Οι ενισχύσεις που χορηγούνται δυνάμει της παρούσας πρόσκλησης συμβιβάζονται με την εσωτερική αγορά κατά την έννοια του άρθρου 107 παράγραφοι 2, 3 της Συνθήκης και πληρούν όλες τις προϋποθέσεις του Κανονισμού 1407/2013 (De Minimis).

Επίσης απαγορεύεται η σώρευση ενισχύσεων ήσσονος σημασίας με άλλες κρατικές ενισχύσεις για τις ίδιες επιλέξιμες δαπάνες ή με κρατικές ενισχύσεις για το ίδιο μέτρο χρηματοδότησης υψηλού κινδύνου, αν η σώρευση αυτή οδηγεί σε υπέρβαση της υψηλότερης σχετικής έντασης ενίσχυσης ή του ποσού ενίσχυσης που έχει καθοριστεί με βάση τα συγκεκριμένα δεδομένα κάθε περίπτωσης σε κανονισμό απαλλαγής κατά κατηγορία ή απόφαση που έχει εκδώσει η Επιτροπή.

Ειδικότερα στις κατηγορίες ΑμεΑ θα προβλέπεται προσαύξηση 1.000 ευρώ στο ποσό της επιδότησης που προκύπτει για την αγορά ηλεκτρικού οχήματος κατηγορίας Μ και κατά 500 ευρώ για αγορά ηλεκτρικού οχήματος κατηγορίας L ή ηλεκτρικών ποδηλάτων, με την προσκόμιση των απαραίτητων δικαιολογητικών που αφορούν τις συγκεκριμένες κατηγορίες.

Επίσης για τις κατηγορίες των οικογενειών με τουλάχιστον 3 εξαρτώμενα τέκνα, προβλέπεται προσαύξηση κατά 1.000 ευρώ ανά εξαρτώμενο τέκνο στο ποσό της επιδότησης που προκύπτει για την αγορά ηλεκτρικού οχήματος κατηγορίας Μ και κατά 500 ευρώ συνολικά για αγορά ηλεκτρικού οχήματος κατηγορίας L ή ηλεκτρικού ποδηλάτου, με την προσκόμιση των απαραίτητων δικαιολογητικών που αφορούν τις συγκεκριμένες κατηγορίες.

Παράλληλα για νέους που κατά το έτος υποβολής της αίτησης υπαγωγής η ηλικία τους δεν υπερβαίνει τα 29 έτη, προβλέπεται προσαύξηση κατά 1.000 ευρώ στο ποσό της επιδότησης που προκύπτει για την αγορά ηλεκτρικού οχήματος κατηγορίας Μ ή κατηγορίας L, και κατά 500 ευρώ για την αγορά ηλεκτρικού ποδηλάτου.

Για τις επιχειρήσεις η επιδότηση για ηλεκτρικό αυτοκίνητο θα ανέρχεται σε 25% επί της Λιανικής Τιμής Προ Φόρων με μέγιστο ποσό τις 8.000 ευρώ για 1 έως και 20 επιβατικά ή επαγγελματικά οχήματα.



Η επιδότηση μειώνεται σε 20% επί της Λιανικής Τιμής Προ Φόρων με μέγιστο ποσό τις 6.000 ευρώ αν η εταιρεία αιτείται άνω των 20 ηλεκτρικών οχημάτων.

Για ηλεκτρικά δίκυκλα ή τρίκυκλα η επιδότηση ανέρχεται σε 40% επί της αξίας αγοράς προ ΦΠΑ, με μέγιστο ποσό τις τρείς 3.000 ευρώ.


Κλπ κλπ κλπ


Αντε πάλι, σας ενημέρωσα. 😎
ΚΥΑ εντός των ημερών..


ΥΓ. Από 31 Δεκ του 2023 που λήγει το εν λόγω πρόγραμμα, ξεκινάει αντίστροφο πρόγραμμα. Τέλος οι επιδοτήσεις των ev, αρχή του μαστίγιου με καρφιά 😜 σε οτιδήποτε θερμικό. Πολύ ξύλο παιδιά. Θα βγάλουν μαχαίρια, είναι επίσημη πληροφόρηση.
Βιασμός.
Ασαλιωτα. 🤣😂😜
 
Last edited:


Dimifoot

General Catsicofoot Patton
Editor
Μηνύματα
27.245
Reaction score
78.924
Καταρχήν θα έχει αναδρομική ισχύ από το Δεκέμβρη του 21!
Αν δεν το δεις στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης δεν ισχύει. Προσοχή, μην στηρίζεστε σε φήμες/δημοσιεύματα, υπάρχει περίπτωση -πάντα στην Ελλάδα- να σας την φορέσουν.
Προσωπική μου εκτίμηση: το iD3 θα έπρεπε να ξεκινά από 20.000 ευρώ....
:lolsign:

Οίκτο.
 

Shepherd

Μόνιμος
Μηνύματα
4.717
Reaction score
10.524
Περίμενε 10 χρόνια και θα βγαίνουν κινέζικα με 15.000.
Μια χαρά είναι τα ηλεκτρικά για αυτούς που απευθύνονται, να μην σου πω και μονόδρομος.
Η μοναδική παιδική ασθένεια που έχουν είναι η έλλειψη ταχυφορτιστών.
Η λύση έχει βρεθεί και η εφαρμογή είναι θέμα χρόνου.

Σοβαρό EV έπαιρνες μόνο Τεσλα με 100Κ και τώρα φτάσαμε στα 40Κ.
Υπομονή, θα βγουν για όλα τα πορτοφόλια.
 

Ndis

Titika
Μηνύματα
1.851
Reaction score
4.596
Εχετε χάσει το μυαλό σας ....

Τιμοκατάλος aygo x

1643360710622.png


Όλες οι εκδόσεις ειναι με χειροκίνητο κιβώτιο για αυτόματα θες αλλά 1100 ευρω (εκτός της 1ης που δεν υποστηριζει).

Σχεδόν 20Κ για Aygo παιδιά...

Δεν υπάρχει αξιόλογο οικογενειακό αυτοκίνητο στα λεφτά αυτά που συζητάτε...
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.105
Reaction score
124.669
Αν δεν το δεις στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης δεν ισχύει.
Σωστό. 👍

Γι'αυτό έγραψα αναμονή για ΚΥΑ εντός των ημερών.

Ωστόσο το ανωτέρω αποτελεί αντιγραφή του εγκεκριμένου κειμένου από όλους τους εμπλεκομενους, που είναι στο στάδιο "υπογραφών".

Η πηγή είναι γνωστός δημοσιογράφος που έχει κονε στο υπουργείο. 😎
 





sk

Μηνύματα
530
Reaction score
474
Διαβάζοντας τα όσα ενδιαφέροντα αναφέρετε σε αυτό το νήμα, αρχίζω να πιστεύω ότι τελικά σε Βάθος Χρόνου ΑΝ:

- Η τιμή τους παραμείνει άνω των 40+
-Βελτιωθεί ο χρόνος το δίκτυο φόρτισης τους
-Συνεχίσω να μην διαθέτω δική μου θέση στάθμευσης - με κατάλληλη ηλεκτρική παροχή,

Τότε :

Θα λιώσω το βενζινοκίνητο που διαθέτω και …. προβλέπω να ΜΗΝ ξαναγοράσω άλλο.

Δεν μπορεί. Τόσοι και τόσοι είναι στην κατάσταση μου.
Κάποιος θα σκεφτεί στα σοβαρά να ξεκινήσει την χρονομίσθωση τους - για όταν και όσο το χρειάζεσαι.
(σαν τα πατίνια ένα πράγμα!)

Θα περιμένω και θα παρακολουθώ με ενδιαφέρον την τεχνολογική τους εξέλιξη!
 


Staff online

  • abcd
    Πρώην Διοικητής ο τροπαιοφόρος

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
171.316
Μηνύματα
2.858.291
Members
37.893
Νεότερο μέλος
k.dimitriadis
Top