Ηλεκτρικά οχήματα (εκτός Tesla)

n_olympios

Μαντιναδόρος!
Moderator
Μηνύματα
5.918
Reaction score
12.572
Εντελώς αθόρυβα, μπαίνουν μέσα στα μικρά κανάλια μεταφέροντας 30-60 τουρίστες και το μόνο που ακούς είναι τα 2cm παφλασμού νερού στην πρύμη (πως λέγεται το μπροστά άκρο του σκάφους) που σπρώχνει ήρεμα το νερό.

Μιλάμε για απόλυτη ησυχία, και καμιά μυρουδιά καυσίμου. Μηδέν.
Πολύ ξενέρα ρε αδεφάκι μου.

Αλλά θα είναι ολίγον μανίκι να μετατρέψεις τέτοιο αυτοκίνητο σε ηλεκτρικό.
Στο Gattaca το είχαν κάνει πάντως. :biggrin:

Βεβαίως όλα γίνονται, και το μόνο που με έβαλε σε τέτοια σκέψη ήταν πως γυάλιζε η εξάτμιση, σαν να είναι του κουτιού, βιτρίνας.
Φλαράκ τη γυαλίζεις την εξάτμιση;

Οι Ολλανδοί λατρεύουν τις παλιές Citroen.
 




alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
14.673
Reaction score
28.012
Πρώτα να βγει στην αγορά το 2025, μέχρι να το αποφασίσεις 2026, + ένα χρόνο μέχρι την παραλαβή 2027, έχεις δηλαδή μια πενταετία μπροστά σου.

Σαν να βλέπουμε concept car. Μου αρέσει που λέει το άρθρο πόσο θα κοστίζει από τώρα, τόσα χρόνια πριν.
Δεν υπάρχει βιασύνη καθώς δεν υπάρχει μαρούλι για αμάξι τώρα. Όποτε έρθει, σιγά.
Σχετικά με την τιμή, πρέπει να βρούν τρόπο να βγάλουν αμάξια κάτω από 20.000€ χωρίς επιδοτήσεις. Δεν είναι θέμα πόσο ΘΑ έχει αλλά πόσο ΠΡΈΠΕΙ να έχει, ώστε να έχει και πολλές πωλήσεις και να πιάσει και τους στόχους της Ευρώπης. Αλλιώς δουλειά δεν γίνεται, με όλα τα αμάξια από 25.000€ και πάνω να είναι ηλεκτρικά και από εκεί κάτω βενζίνη - πετρέλαιο.
 

Μηνύματα
6.685
Reaction score
5.215
Σίγουρα, η κατηγορία κάτω των 20 χιλιάδων θα είναι καθοριστικής σημασίας για την εξάπλωση των ηλεκτρικών.

Το ID.1 πάλι πολυτελείας θα είναι για τα ελληνικά δεδομένα. 25+ θα κάνει πιστεύω όταν κυκλοφορήσει.
Πολλοί εκτιμούν ότι θα ακριβύνουν τα αυτοκίνητα τα επόμενα 2-3 χρόνια παρά θα φτηνύνουν.

Ξέρω ότι δεν θες κινέζικο, αλλά μόνο οι Κινέζοι μπορούν να προσφέρουν σήμερα ανεκτό ηλεκτρικό (με κλιματισμό και 300χλμ αυτονομία) στα 10-15.000 ευρώ. Έτοιμο το έχουν.
 

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
14.673
Reaction score
28.012
Τα δεδομένα λένε όσα είπες, και έχουν κάποια βάση. Όμως, η ηλεκτροκίνηση σε αυτές τις τιμές δεν έχει καμία τύχη ως καθολικός τρόπος μετακίνησης. Αν δεν έρθουν τα "φθηνά" ηλεκτρικά στις αντίστοιχες τιμές των συμβατικών αυτό που θα γίνει θα είναι μια τρύπα στο νερό. Ο στόλος ο οποίος χρήζει άμεσης αντικατάστασης είναι αυτός των φθηνών και παλαιών οχημάτων, γιατί ως παμπάλαια που είναι βγάζουν βόθρους από πίσω.
Επίσης, το target group των 10.000€ είναι καταδικασμένο να αγοράζει μόνο μεταχειρισμένα. Με την ηλεκτροκίνηση και τα υπάρχοντα δεδομένα, αυτή η κατηγορία αγοραστών θα πάει στα 20.000€. Αυτό δεν το θέλουν ούτε οι κατασκευαστές.
Με βάση αυτά τα δεδομένα θέλω να πιστεύω πως σύντομα τα κοστολόγια θα πέσουν γιατί δεν έχουν εναλλακτικές, και κατά συνέπεια και οι τιμές λιανικής.
 
Last edited:

Μηνύματα
6.685
Reaction score
5.215
Τουέντι θάουσεντ μπακς λέει ο Αμερικάνος, τσβάντσιγκ τάουσεντ όιρο ο Γερμανός, και χασκογελάνε πόσο πάμφθηνο είναι ένα αμάξι.

Εμείς λέμε είκοσι χιλιάδες ευρώ, και γεμίζει το στόμα μας ως ποσό διόλου ευκαταφρόνητο.

Το φτηνό ηλεκτρικό δεν θα εκπροσωπεύεται από το ID.1 στην ελληνική αγορά.
Κάποιο πιο φτηνό πρέπει να βρεθεί να κρατήσει το λάβαρο.

Μπορεί όντως να χρήζουν άμεσης αντικατάστασης τα παμπάλαια, αλλά θα είναι τα τελευταία που στην πράξη θα φτάσουν να αντικατασταθούν με ηλεκτρικά. Σε καμιά 20ετία το κόβω.

Όταν ακούω φτηνό ηλεκτρικό, δεν το εκλαμβάνω ως αμάξι που θα το πάρουν οι φτωχοί.
Περισσότερο το φαντάζομαι ως το αμάξι που θα σκεφτεί κάποιος να το πάρει σε αντικατάσταση του δεύτερου της οικογένειας. Π.χ. αντί να πάρει ένα Aygo για δεύτερο, να πάρει το διθέσιο κινέζικο με κλιματισμό και 300+ αυτονομία στα 12-15.000 ευρώ. Όποιος δηλαδή του φαίνεται αστεία η αντίστοιχη ευρωπαϊκή πρόταση με το Ami.
 

Μηνύματα
6.685
Reaction score
5.215
θέλω να πιστεύω πως σύντομα τα κοστολόγια θα πέσουν γιατί δεν έχουν εναλλακτικές, και κατά συνέπεια και οι τιμές λιανικής.
Δηλαδή η VW θα σκεφτεί τους Έλληνες που δεν θα μπορούν να τρέξουν να πάρουν μαζικά το ID.1 και θα ρίξει την τιμή του; Μια χαρά θα πουλήσει εκατομμύρια ID.1, απλά όχι σε μας.

Ή νομίζεις πως οι πολιτικοί θα τρελαθούν να βρουν λύση πώς θα αποκτήσει ηλεκτρικό και το τελευταίο φτωχαδάκι με τη σακαράκα του; Το αντίθετο. Θα τον επιβαρύνουν ακόμα πιο πολύ με φόρους μέχρι να το αποσύρει το ρημάδι. Και αν θέλει ηλεκτρικό, να ξεράνει το σκατό του να το αποκτήσει ή να πάρει το λεωφορείο.

Μετά το 2023 θα τελειώσει και η επιδότηση. Δεν θα προσφέρεται για πάντα. Μετά θα είναι ακόμα πιο δύσκολη η αγορά ηλεκτρικού. Θα παίρνεις μίνι αυτοκίνητο πόλης με ανύπαρκτο πορτμπαγκάζ με τα λεφτά που τώρα με την επιδότηση σου βγαίνει το οικογενειακό.
 

symos

You're not worthy!
Μηνύματα
3.015
Reaction score
6.809
Πάλι (λέω "πάλι" γιατί το έχουμε ξανασυζητήσει) έχετε μπλέξει το θέμα της ακρίβειας με το θέμα των ηλεκτρικών.

Τα αυτοκίνητα (τα συμβατικά, όχι τα ηλεκτρικά) τα τελευταία χρόνια έχουν ακριβύνει. Πολύ. Και το τελευταίο διάστημα με όλα αυτά που γίνονται, ακόμα περισσότερο.

Από εκεί και πέρα, τα ηλεκτρικά μέσα στα επόμενα χρόνια (και σίγουρα μέχρι το... 2035!) θα κοστίζουν όσο και τα αντίστοιχα συμβατικά, για να μην πω και λιγότερο. Αυτό είναι δεδομένο και άρα non issue.

Οπότε, το αν κάποιος στην Ελλάδα θα μπορεί να πάρει ένα αξιοπρεπές (έστω δεύτερο) αυτοκίνητο έχοντας να διαθέσει 12-15.000€, δεν έχει να κάνει με το αν θα είναι ηλεκτρικό ή όχι. Έχει να κάνει με το ότι τα αξιοπρεπή αυτοκίνητα πλέον ΔΕΝ κοστίζουν τόσο.
 

xfader

Segregation supporter
Administrator
Μηνύματα
35.748
Reaction score
83.544
Έχουμε γράψει αρκετές φορές ότι τουλάχιστον οι μισοί Έλληνες δεν θα έπρεπε να έχουν αυτοκίνητο γιατί δεν το σηκώνουν τα οικονομικά τους. Με ό,τι αυτό συνεπάγεται στη συντήρηση και τη μόλυνση, στην ασφάλεια, στις υποχρεώσεις προς εφορία και ασφαλιστικές, στην κίνηση κλπ.

Αυτοί λοιπόν που σήμερα έχουν ένα αμάξι εικοσαετίας και τα βγάζουν πέρα με το ζόρι δεν χαρακτηρίζονται δυνητικοί πελάτες των σοβαρών εταιρειών.

Η ωφέλεια της μετάβασης στην ηλεκτροκίνηση λαμβάνει υπόψη κι ένα ποσοστό πολιτών που δεν θα έχουν καθόλου αυτοκίνητο.
 

Μηνύματα
6.685
Reaction score
5.215
3.000 ευρώ ακριβότερη βγαίνει η πετρελαιοκίνητη έκδοση του C4 από την ίδια ακριβώς έκδοση σε ηλεκτρικό. Φυσικά υπολογίζοντας την επιδότηση των 8.000 ευρώ.
+ 1000 ευρώ για την απόσυρση, φτάσαμε τα 9.000 ευρώ.

Πες ότι περίμενα να πέσουν οι τιμές στο μέλλον σε βάθος πενταετίας και δεν έπαιρνα τώρα ηλεκτρικό. Να περίμενα να πέσει η τιμή του ηλεκτρικού (χωρίς επιδότηση πλέον, αφού θα έχει τελειώσει) κάτω από το αντίστοιχο πετρελαιοκίνητο.

Μιλάμε δηλαδή για μια μείωση τιμής 10.000 ευρώ, 30% κάτω.
Δεν ακούγεται καμία τέτοια πρόβλεψη, ότι θα πέσουν οι τιμές, και σίγουρα όχι τόσο σύντομα και όχι τόσο πολύ. Αντίθετα ακούμε ότι στα αμέσως επόμενα χρόνια οι ελλείψεις σε πρώτες ύλες θα ενταθούν και οι τιμές θα ανέβουν.

Η λογική ότι η τεχνολογία και η μαζική παραγωγή τα κάνει όλα πιο φτηνά ισχύει φυσικά, αλλά δεν νομίζω πως θα το δούμε σε βάθος 5ετίας. Ακόμα και αν με τις πιο αισιόδοξες προβλέψεις δούμε να αρχίσει σταδιακά να πέφτει η τιμή, θα πρέπει να πέσει τόσο πολύ ώστε να ξεπεράσει και τα 8+ χιλιάρικα της επιδότησης που τότε δεν θα υπάρχει.
 

Μηνύματα
2.353
Reaction score
4.917
Πάλι (λέω "πάλι" γιατί το έχουμε ξανασυζητήσει) έχετε μπλέξει το θέμα της ακρίβειας με το θέμα των ηλεκτρικών.

Τα αυτοκίνητα (τα συμβατικά, όχι τα ηλεκτρικά) τα τελευταία χρόνια έχουν ακριβύνει. Πολύ. Και το τελευταίο διάστημα με όλα αυτά που γίνονται, ακόμα περισσότερο.

Από εκεί και πέρα, τα ηλεκτρικά μέσα στα επόμενα χρόνια (και σίγουρα μέχρι το... 2035!) θα κοστίζουν όσο και τα αντίστοιχα συμβατικά, για να μην πω και λιγότερο. Αυτό είναι δεδομένο και άρα non issue.

Οπότε, το αν κάποιος στην Ελλάδα θα μπορεί να πάρει ένα αξιοπρεπές (έστω δεύτερο) αυτοκίνητο έχοντας να διαθέσει 12-15.000€, δεν έχει να κάνει με το αν θα είναι ηλεκτρικό ή όχι. Έχει να κάνει με το ότι τα αξιοπρεπή αυτοκίνητα πλέον ΔΕΝ κοστίζουν τόσο.
Δεν διαφωνεί κανένας με αυτό το σκεπτικό! Αν οι τιμές των ηλεκτρικών εξομαλυνθούν δεν νομίζω να υπάρχει κάποιος που θα αμφισβητεί την υπεροχή τους. Μένει λοιπόν να δούμε την πτώση των τιμών τους στο άμεσο μέλλον (οπότε οι μεγάλοι χαμένοι θα είναι όσοι αγόρασαν τώρα-όπως άλλωστε γίνεται με όλες τις νεοεισερχόμενες τεχνολογίες)
 

Μηνύματα
15.020
Reaction score
20.769
κάποια στιγμή στο κόστος αγοράς πρέπει να υπολογιστεί και το κόστος χρήσης.
παράδειγμα
το μαζδάκι μου κόστισε 43Κ αγορά , 35Κ καύσιμα για 150Κ χιλιόμετρα και περίπου 4Κ συντήρηση (δεν βάζω μέσα τέλη/ασφάλεια/λάστιχα γιατί αυτά θα πληρωθούν έτσι και αλλιώς)
ένα πχ ηλεκτρικό στα 65Κ που στα 150Κ χιλιόμετρα θέλει 35-37MWh (δηλαδή 400-500 κύκλους φόρτισης 20-100% - τρίχες δηλαδή η μπαταρία θα είναι πάνω από το 80% της ονομαστικής της χωρητικότητας) δηλαδή 10-15Κ ευρώ ρεύμα πόσο ακριβότερο είναι;

κατ επέκταση , ένα συμβατικό καινούριο των 17Κ (1000άρι μέτριου εξοπλισμού με 110-120 άλογα) που θα κάψει στις 150Κ χλμ 10-11Κ λίτρα καυσίμου άντε με σκέψη οτι η μέση τιμή δεκαετίας θα είναι 1.7 και όχι 2+ , δηλαδή 17Κ ευρώ , σε σχέση με ένα ηλεκτρικό των 100KW με 50άρα μπαταρία και κατανάλωση 18KWH/100km και μέση τιμή τα 22 λεπτά οικιακής φόρτισης (που είναι τραβηγμένο καθώς οι περισσότερες φορτίσεις θα γίνουν νύχτα) δηλαδή σκάρτα 6Κ , πόσο ακριβότερο είναι αν αγοραστεί στα 27Κ ;
 

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
14.673
Reaction score
28.012
Δηλαδή η VW θα σκεφτεί τους Έλληνες που δεν θα μπορούν να τρέξουν να πάρουν μαζικά το ID.1 και θα ρίξει την τιμή του; Μια χαρά θα πουλήσει εκατομμύρια ID.1, απλά όχι σε μας.

Ή νομίζεις πως οι πολιτικοί θα τρελαθούν να βρουν λύση πώς θα αποκτήσει ηλεκτρικό και το τελευταίο φτωχαδάκι με τη σακαράκα του; Το αντίθετο. Θα τον επιβαρύνουν ακόμα πιο πολύ με φόρους μέχρι να το αποσύρει το ρημάδι. Και αν θέλει ηλεκτρικό, να ξεράνει το σκατό του να το αποκτήσει ή να πάρει το λεωφορείο.

Μετά το 2023 θα τελειώσει και η επιδότηση. Δεν θα προσφέρεται για πάντα. Μετά θα είναι ακόμα πιο δύσκολη η αγορά ηλεκτρικού. Θα παίρνεις μίνι αυτοκίνητο πόλης με ανύπαρκτο πορτμπαγκάζ με τα λεφτά που τώρα με την επιδότηση σου βγαίνει το οικογενειακό.
Το όχημα των 13.000€ - 20.000€ δεν αφορά μόνο την Ελλάδα αλλά όλη την Ευρώπη.

Το 2019 το δεύτερο αυτοκίνητο σε πωλήσεις στην Ευρώπη ήταν το Polo, τρίτο το Clio και μέσα στη δεκάδα βρίσκουμε Fiesta & 208.

To 2020 το Clio είναι δεύτερο, τρίτο το Polo και μέχρι το δέκα έχουμε Corsa & 208.

Το 2021 δεύτερο ήταν το 208, τρίτο το Sandero, τέταρτο το Clio και μέσα στην δεκάδα υπάρχουν Corsa, Fiat 500 & C3.

Κάθε άλλο παρά "Ελληνικό πρόβλημα" είναι. 🙂
 
Last edited:

xfader

Segregation supporter
Administrator
Μηνύματα
35.748
Reaction score
83.544
Δεν διαφωνεί κανένας με αυτό το σκεπτικό! Αν οι τιμές των ηλεκτρικών εξομαλυνθούν δεν νομίζω να υπάρχει κάποιος που θα αμφισβητεί την υπεροχή τους. Μένει λοιπόν να δούμε την πτώση των τιμών τους στο άμεσο μέλλον (οπότε οι μεγάλοι χαμένοι θα είναι όσοι αγόρασαν τώρα-όπως άλλωστε γίνεται με όλες τις νεοεισερχόμενες τεχνολογίες)
Εξαρτάται τι θεωρείς "άμεσο μέλλον". Αυτός που αγόρασε σήμερα ηλεκτρικό ή ICE δεν σκέφτεται τι θα γίνει σε 5 και 10 χρόνια. Έως τότε οι περισσότεροι θα σκέφτονται τη νέα τους αγορά.
 

Μηνύματα
6.685
Reaction score
5.215
Το όχημα των 13.000€ - 20.000€ δεν αφορά μόνο στην Ελλάδα αλλά όλη την Ευρώπη.

Το 2019 το δεύτερο αυτοκίνητο σε πωλήσεις στην Ευρώπη ήταν το Polo, τρίτο το Clio και μέσα στη δεκάδα βρίσκουμε Fiesta & 208.

To 2020 το Clio είναι δεύτερο, τρίτο το Polo και μέχρι το δέκα έχουμε Corsa & 208.

Το 2021 δεύτερο ήταν το 208, τρίτο το Sandero, τέταρτο το Clio και μέσα στην δεκάδα υπάρχουν Corsa, Fiat 500 & C3.

Κάθε άλλο παρά "Ελληνικό πρόβλημα" είναι. 🙂
Γράψε και πόσα από αυτά που ανέφερες ήταν το δεύτερο αυτοκίνητο της οικογένειας του βορειοευρωπαίου.
Το πρόβλημα του δεύτερου αυτοκινήτου του βορειοευρωπαίου είναι το πρόβλημα του πρώτου αυτοκινήτου του Έλληνα.
 

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
14.673
Reaction score
28.012
Γράψε και πόσα από αυτά που ανέφερες ήταν το δεύτερο αυτοκίνητο της οικογένειας του βορειοευρωπαίου.
Το πρόβλημα του δεύτερου αυτοκινήτου του βορειοευρωπαίου είναι το πρόβλημα του πρώτου αυτοκινήτου του Έλληνα.
Και τρίτο να είναι δεν έχει να κάνει. Αυτό που μετράει είναι οι πωλήσεις και όχι το δεύτερο τρίτο. Πρώτο δεν είναι κανένα όχημα των +25.000€-30.000€. Και αν θυμάμαι καλά στην δεκάδα δεν υπήρχε όχημα των +35.000€ σε καμία χρονιά.
 
Last edited:

Μηνύματα
6.685
Reaction score
5.215
Μένει λοιπόν να δούμε την πτώση των τιμών τους στο άμεσο μέλλον (οπότε οι μεγάλοι χαμένοι θα είναι όσοι αγόρασαν τώρα-όπως άλλωστε γίνεται με όλες τις νεοεισερχόμενες τεχνολογίες)
Θα πρέπει να πέσουν στο μισό οι τιμές και απολύτως άμεσα, για να αρχίσουμε να μιλάμε για μεγάλους χαμένους που αγόρασαν τώρα.

Αν υπολογίσουμε και τη διαφορά στο κόστος χρήσης (βενζίνες-σέρβις) μέχρι να συμβεί αυτή η "άμεση" πτώση σε επίπεδα μισοτιμής, συνυπολογιζόμενης της επιδότησης/απόσυρσης που αργότερα δεν θα υπάρχει, αμφιβάλλω αν ο μεγάλος χαμένος είναι αυτός που αγόρασε τώρα και όχι αυτός που θα αγοράσει σε 5 χρόνια.
 

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
14.673
Reaction score
28.012
Μόνο χαμένοι δεν είναι όσοι αγοράζουν τώρα ηλεκτρικά. Το ακριβώς αντίθετο συμβαίνει. Πολύ μα πολύ κερδισμένοι είναι.
 


Staff online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
171.607
Μηνύματα
2.867.734
Members
37.937
Νεότερο μέλος
Hdch
Top