Ηλεκτρικά οχήματα (εκτός Tesla)

spylab

Shalom
Moderator
Μηνύματα
12.340
Reaction score
30.714
Θα ειμαι ο τελευταιος με ICE . (οχι γιατι δεν μου αρεσουν τα ηλεκτρικα αλλα γιατι κανω ελαχιστα χιλιομετρα). Θα ερθει λοιπον η στιγμη που κοσμος στα φαναρια θα πηγαινει στην εξατμιση θα κλεινει τα ματια και θα παιρνει μια τρυφερη νοσταλγικη εισπνοη καυσαεριων ♥ .
 


VLASSIS-S

Sιγμοειδής Νέμεσις
Μηνύματα
8.074
Reaction score
14.058
Δυσκολο να κατασκευαστουν τοσες μπαταριες. Νομιζω θα επικρατησει αλλο καυσιμο. μτσ.
 

D

Deleted member 35

Guest
Δυσκολο να κατασκευαστουν τοσες μπαταριες. Νομιζω θα επικρατησει αλλο καυσιμο. μτσ.
Μην ξεχνάς την έρευνα. Πχ πριν 20 χρόνια είχαμε τις Νικελίου στα κινητά. Μετά πήγαμε στις απλές λιθίου και τώρα έχουμε τις λιθίου πολυμερή αν το θυμάμαι σωστά το όνομα.

Συνεχώς γίνεται έρευνα σε διάφορα υλικά. Πχ οι νανοσωλήνες άνθρακα και δεν ξέρω τι άλλο. Ίσως κάποιος Χημικός Μηχανικός να μας διαφωτίσει σχετικά. Οπότε μην απορήσουμε αν στο "άμεσο" μέλλον εξαφανιστεί η λέξη "αυτονομία" από το λεξιλόγιο μας. Πχ φόρτιση κάθε μήνα και μερικές χιλιάδες χλμ.

Πριν χρόνια είχα διαβάσει ένα σχετικό βιβλίο. https://www.alfeiosbooks.com/product/η-ρήξη-η-κούρσα-της-υπεραγωγιμότητας/

Περιέγραφε βήμα βήμα την πρόοδο για τα υπεραγώγιμα υλικά. Σχεδόν κάθε μέρα κάτι άλλαζαν και ανέβαζαν τη θερμοκρασία λειτουργίας. Από το σχεδόν απόλυτο Μηδέν έφτασαν σε σχεδόν λογικές θερμοκρασίες.
 



TGD

Μηνύματα
6.983
Reaction score
7.066
Σχεδόν κάθε μέρα κάτι άλλαζαν και ανέβαζαν τη θερμοκρασία λειτουργίας. Από το σχεδόν απόλυτο Μηδέν έφτασαν σε σχεδόν λογικές θερμοκρασίες.
Σκέψου τι θα γίνει αν φτάσουμε σε πραγματικε΄ς θερμοκρασίες περιβάλλοντος (ακόμα κι αν μιλάμε για περιβάλλον σκανδιναβίας ή ιμαλαΐων) με τη δυνατότητα αποθήκευσης ηλεκτρικής ενέργειας!

Το 1970 τα συστήματα αποθήκευσης ηλεκτρική ενέργειας με υπεραγωγημα πηνία (Superconducting Magnetic Energy Storage systems, SMES) προτάθηκαν για την αποθήκευση της ενέργειας. Τα SMES έχουν προσελκύσει το ενδιαφέρον της ηλεκτρικής βιομηχανίας λόγο της υψηλής απόκρισης (της τάξης των millisec) και απόδοσής τους (έως και 97%). Η διάρκεια ζωής τους από την άλλη είναι ανεξάρτητη του αριθμού φορτίσεων εκφορτίσεων. Ορισμένες από τις εφαρμογές των SMES συστημάτων περιλαμβάνουν: αντιστάθμιση φορτίου, σταθεροποίηση τάσης, ρύθμιση συχνότητας, βελτίωση ικανότητας μεταφοράς, με σημαντικότερη αυτή της βελτίωσης ποιότητας ισχύος.Για να είναι συμφέρουσα η ανάπτυξη ενός SMES συστήματος, πρέπει αυτό να διαχειρίζεται μεγάλα ποσά ενέργειας σε πολύ μικρές περιόδους και να συνδυάζει πολλές εφαρμογές ταυτόχρονα.

Από εδώ:

Φαντάζεσαι ενέργεια από σύντηξη, και υπεραγώγιμα UPS σε κάθε γειτονιά;
 

Μηνύματα
3.998
Reaction score
3.831
Οταν σε μια κοινωνία θεωρείται ελιτισμός το να είσαι στοιχειωδώς ευγενής, κάτι δεν πάει καλά.
Ναι, θα μπορούσε να είναι αστείο, αλλά είναι μάλλον ο κανόνας.
Ήμουν Αθήνα προχθές και έπρεπε να συναντηθώ με έναν οδηγό κάποιας εταιρείας με την οποία συνεργάζομαι.
Κλείνουμε ώρα και τόπο, αλλά ανακαλύπτω ότι θα υπάρξει λαϊκή, οπότε ενημερώνω και δίνω νέα διεύθυνση.
Όταν ανταμώσαμε, μου είπε ότι στα 8 χρόνια που εργάζεται στην εταιρεία κανείς δεν άλλαξε ραντεβού σε αντίστοιχη φάση, ήμουν ο πρώτος.
Κοινωνική αναλγησία στα κόκκινα....α, οι συνήθεις πελάτες της εταιρείας είναι γιατροί. Νο κομετ.
 

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
14.398
Reaction score
27.684
 

Μηνύματα
6.556
Reaction score
5.127
Κκαλέ βγείτε απο τα οπαδικά κουτάκια σας, τα ηλεκτρικά και τα συμβατικά. Εδώ μιλάμε για το ποια είναι η πραγματικότητα. Τι φάση με τα φανμπόϋς κάθε φορά ρε φίλε;
Την ξέρουμε την πραγματικότητα, δεν μας διαφώτισες εσύ.

Μπαίνω στο νήμα να ενημερωθώ
και διαβάζω την τρολιά του καθενός.
 

Abessalom

Βαρώνος
Μηνύματα
18.103
Reaction score
30.053
Ναι, θα μπορούσε να είναι αστείο, αλλά είναι μάλλον ο κανόνας.
Ήμουν Αθήνα προχθές και έπρεπε να συναντηθώ με έναν οδηγό κάποιας εταιρείας με την οποία συνεργάζομαι.
Κλείνουμε ώρα και τόπο, αλλά ανακαλύπτω ότι θα υπάρξει λαϊκή, οπότε ενημερώνω και δίνω νέα διεύθυνση.
Όταν ανταμώσαμε, μου είπε ότι στα 8 χρόνια που εργάζεται στην εταιρεία κανείς δεν άλλαξε ραντεβού σε αντίστοιχη φάση, ήμουν ο πρώτος.
Κοινωνική αναλγησία στα κόκκινα....α, οι συνήθεις πελάτες της εταιρείας είναι γιατροί. Νο κομετ.

Μα μάλλον καλλιεργείται η αντικοινωνικότητα... Οι κανόνες αλληλεγγύης και συνύπαρξης με τον συνάνθρωπο έχουν εξοβελιστεί από νέο σετ κανόνων (πολιτικής ορθότητας οπωσδήποτε, δεν το συζητούμε αυτό, και στα πλαίσια του τυπικώς συννομου)....
Δεν πειράζει να είσαι κανονικός γάιδαρος... Αρκεί να αγαπάς τις γάτες πιχι, να μην τρως χταπόδι κλπ
Επειδή έχει μετατοπιστει η θεώρηση στην πλευρά των δικαιωμάτων όχι των - συχνά άγραφων- υποχρεώσεων της κοινωνικής συνύπαρξης.
 

gonis

Luger
Μηνύματα
4.206
Reaction score
11.481
Μπαίνω στο νήμα να ενημερωθω
και διαβάζω την τρολιά του καθενός.
Να ενημερωθείς που έχει δωρεάν φορτιστες;(λιντλ-ικεα-λερόϋ….) :roflmao:
Προφανώς και θα διαβασεις τρολιες,υγιές το βρίσκω,με ένα c κάτι ή με ένα i παραπέρα που αγορασατε θελετε να πείσετε τους υπόλοιπους ότι κορόιδεψατε την αυτοκίνηση,κάνατε την αγορά της ζωής σας και οι υπόλοιποι ζούμε στην εποχή του χαλκού8-)
Εν συντομία κάποιες σκέψεις …
Σίγουρα δεν είναι ελιτισμός να έχεις τεσλα και να πηγαίνεις στο ΙΚΕΑ για τσαμπα φόρτιση, ούτε ευγένεια-αγένεια είναι αν το φορτίζεις 0-80 ή 0-160% ή 20-80 που λεει το πρωτόκολλο :p
Για τους μητσους του λαζοπουλου είναι!Και οι μεν και οι δε που παραπονιούνται :p
Φαντάζομαι τηλεφωνητρια του ΙΚΕΑ να καλεί ιδιοκτήτη τεσλα να ελευθερωσει τον φορτιστη:dance2:
αν ημουν εγώ θα το άφηνα εκει μέχρι να ξεβαψει:bigboss:
Μια χαρά είναι τα ηλεκτρικά αυτοκινητα αλλά μας τα έχετε κάνει τσουρέκια:p
Ασχετο…αναγνωριζω ότι είμαι ρατσιστής με brands και αλλεργικος με κατηγορίες αυτοκινητων αλλά είμαι πεπεισμένος ότι ο Έλληνας που αγοράζει τεσλα το επιλέγει οχι επειδή είναι ηλεκτρικο αλλά επειδή είναι must και στην πίσω πλευρά του κεφαλιου του το θεωρεί διάδοχο του μερσεντές E ή/και μπεμβέ 5
Ρατσιστης πιστεύω ότι είναι και ο ιδιοκτήτης ταϋκάν που ανηκει; στην ίδια ομάδα ηλεκτρικων(που εχει αναφέρει ο εαρ) με ιδιοκτήτες οποιουδήποτε ηλεκτρικου εκτός Πορσε, τεσλα…
Εγω θα ήμουνα:party:
ΥΤ: Τα ηλεκτρικά αυτοκινητα,στην τωρινή χρονική στιγμη ,έχουν δημιουργήσει περισσότερα άγχη και νέες ανάγκες στους ιδιοκτητες τους σε σχέση με τα ωφέλη.
Εξαιρώ τα ηλεκτρικά για χρήση πόλης πχ χοντα
 


melina

Cargo 200
Μηνύματα
22.817
Reaction score
40.983
Την ξέρουμε την πραγματικότητα, δεν μας διαφώτισες εσύ.

Μπαίνω στο νήμα να ενημερωθώ
και διαβάζω την τρολιά του καθενός.
Διακρινω μια διαρκή προσπάθεια απόκρυψης της πραγματικότητας. Γιατί άραγε;

Δεν είδα κάπου να γράφει ότι το νήμα (ή το φόρουμ) προσφέρεται μόνο για την αναμετάδοση ειδήσεων για να μπαίνουν τα μέλη να ενημερώνονται.
Αλλη μια αποφυγή της πραγματικότητας. Φαίνεται ότι αν η πραγματικότητα δεν ταιριάζει με τις επιλογές σου την αποφεύγεις συστηματικά. Το οποίο per se δεν είναι κακό αλλά να θέλεις και οι υπόλοιποι να έχουν το ίδιο συμπλοκο είναι υπερβολική απαίτηση.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.101
Reaction score
124.656
Tesla Model Y performance, made in Germany

Μετά από πολλά χιλιόμετρα εντός και εκτός πόλης, να σας πω την προσωπική μου άποψη, σκόρπιες εντυπώσεις και σκέψεις:

Σφιχτές αναρτήσεις μεν, ωστόσο, παρά τις 21" ζάντες😜, δεν ήταν καθόλου "σκληρό" στο δρόμο, το περίμενα να με ενοχλεί σε κάθε ανωμαλία του δρόμου, αλλά ήταν αναπάντεχα άνετο και ξεκούραστο στο δρόμο.
Ναι μεν αναμφίβολα πιο σφιχτό από το id3, αλλά όχι τρομερή διαφορά όπως νόμιζα ότι θα είναι.

Πολύ γκάζι. Τρατζικ. Σφαίρα. 0-100 σε 3-κατι, δε ξέρω πόσο, αλλά πολύ γκάζι λέμε, άμεση απόκριση που σε τρομάζει και τρομοκρατεί τους επιβάτες, σφεντόνα. Αγωνιστικών επιδόσεων όχημα με πολιτική περιβολή.

Ήσυχο. Πολύ ήσυχο. Πιο ήσυχο από το id3, τόσο από το οδόστρωμα (παρά τα πολύ φαρδιά ελαστικά), όσο και από αεροδυναμικούς θορύβους, καθώς έχει διπλά τζάμια παντού.

Εύχρηστο. Πραγματικά όμως. Σε 2 λεπτά ήξερα να κάνω τα περισσότερα, σε μισή ώρα μου ήταν ήδη οικείο. Πολύ εύκολο τόσο στην οδήγηση, όσο και στα μενού, στο cruise control, σε όλα.

Ελάχιστη ορατότητα πίσω. Μόνο με την πίσω κάμερα πρακτικά βλέπεις τι γίνεται εκεί πίσω, είναι πολύ περιορισμένη η ορατότητα γενικώς προς τα πίσω.

Απίστευτες δυνατότητες στο infotainment, και μέσω app απ'το κινητό. Όλα τα υπόλοιπα αυτοκίνητα, από software βρίσκονται αιώνες πίσω. Τραγική διαφορά.

Πολύ δυνατά φρένα, ωραία αίσθηση στο πεταλ. Τουλάχιστον σε 2 γερά φρεναρισματα που δοκίμασα.
Στην υπόλοιπη χρήση πέραν των δοκιμών, με one pedal driving, το πόδι μου δε ξαναπατησε ποτέ το πεταλ του φρένου.

Εύχρηστο κι ευχάριστο το full one pedal driving, με adaptive regenarative braking, το συνήθισα σε 2-3 λεπτά.

Πολύ ωραία φωτα, δυνατά. Τεχνολογίας matrix led, χωρίς να έχει ακόμα πλήρη ενεργοποίηση από το software.

Εξαιρετική ποιότητα κατασκευής, συναρμολογησης, κλπ, δε τρίζει τίποτα και ποτέ, ακόμα και σε πολύ χάλια δρόμους. Εντελώς μηδενικοι τριγμοί, τίποτα.
Κλάσεις ανώτερη ποιότητα από made in China, πολλές διαφορές σε πολλά σημεία. Πρακτικά άλλο αυτοκίνητο, απλώς μοιάζουν απ'εξω. 😜😂🤣

Σφιχτό κάθισμα, δεν βολεύτηκε καλά ο κ@λος μου. Πιθανώς πιο άνετο από το id3 όμως.

Δεν στρίβει. Πολύ μεγάλη ακτίνα στροφής. Χρειάζεται μανούβρες πολύ συχνά. Δεν.

Άνετο, πολύς χώρος, τρελή άπλα. Τοσο για τους επιβάτες, όσο και για χώρους αποσκευών. Τέρας.

Πολύ ωραία και τεράστια η πανοραμική οροφή, με εξαιρετικά φίλτρα για τον ήλιο (δε ζεστάθηκε η φαλάκρα μου καθόλου, ακόμα και με ντάλα ήλιο).

Στενοί, σχεδόν τετράγωνοι, περίεργοι πλαϊνοί καθρέφτες. Δε τους συνήθισα σε 2 μέρες που το οδηγούσα συνέχεια.

Εξαιρετικό full auto pilot, με το full self driving πακέτο, βλέπει φανάρια, αλλάζει λωρίδες με ένα φλας, κρατάει πιστά το ρεύμα κυκλοφορίας, στρίβει σωστά, είναι έτοιμο να σε πάει μόνο του όπου θες. It's a kind of magic..

Μέτρια αισθητική, τόσο του εσωτερικού, όσο και εξωτερικά (μαύρο εσωτερικό ήταν, με αυτήν την απομίμηση ξύλου, και μαύρο απ'εξω). Όμορφο, δε το λέω. Δεν είναι άσχημο ή δεξερωγωτι, είναι όμως περίεργο, δεν συμβαδίζει με την ομορφιά ή τη φινέτσα ευρωπαϊκών αυτοκινήτων.
Το λευκό εσωτερικά είναι όμως κουκλί.

Τι του λείπει; 3 πολύ σημαντικά πράγματα, ανεπιτρεπτα για το κοστολόγιο στο οποίο βρίσκεται (76.000 € το συγκεκριμένο):

1. Αεραναρτησεις
2. Head up display
3. Αεριζομενα κλιματιζομενα καθίσματα

Θα το πρότεινα;
Το περφορμανς, προσωπικά, όχι.
Για 4 λόγους:

1. Η έξτρα ισχύς των κινητήρων μεταξύ dual motor long range και performance, είναι εντελώς άχρηστη έως παράνοια. Τι σκατα θες πεντακοσιαφευγα άλογα δε ξέρω.
Ήδη η ισχύς του LR είναι υπερβολική..

2. Οι 21" ζάντες της έκδοσης performance δεν είναι προτέρημα στους ελληνικούς δρόμους, σίγουρα το κάνουν πιο σφιχτό, τα ελαστικά είναι διαφορετικής διάστασης εμπρός πίσω (δεν γίνεται τράμπα) και πολύ ακριβά.
Με 19" ζάντες το LR έχει και 51 χλμ περισσότερη αυτονομία.. (WLTP 514KM VS 565KM)

3. Το performance είναι πιο χαμηλό από το LR, και είναι ας πούμε πιο χαμηλό και από το id3 που δε θεωρείται καν suv. Δεν είναι προτέρημα για μένα αυτό, και δεν είναι SUV αυτό, τόσο χαμηλό. Βρίσκει αρκετά ευκολα.

4. Υψηλότερη κατανάλωση από το LR.


Αξίζει τα λεφτά του;

Άμα θες 0-100 σε 3,5 δευτερόλεπτα και τελική 253 που την πιάνει ηλιθιωδώς γρήγορα, ναι.

Αν σου αρκεί το 0-100 σε 5 δευτερόλεπτα (😜😂🤣) και τελική 220, πάρε καλύτερα το long range, όταν θα βγει από Βερολίνο. Προς ώρας, βγαίνει μόνο performance από Γερμανία.


63.970€ το LR με 19"
67.970€ το performance με 21",

Δηλαδή 4 χιλιάρικα διαφορά.

Και για τα δύο η τιμή είναι χωρίς άσπρο εσωτερικό (+1.200 που προτείνεται, το κάνει πολύ πιο όμορφο).
Και τα δύο χωρίς ενισχυμένο auto pilot ή full self driving (+7.500€, δεν προτείνεται).

Συνολικά, η αίσθηση που μου άφησε ως οδηγός:
Εξαιρετικό αυτοκίνητο, πολύ ωραίο στο δρόμο, σφαίρα, ωραίο ξεκούραστο στο ταξίδι, έτη φωτός μπροστά το σοφτγουερ.

Μου "άρεσε" σαν αυτοκίνητο;
Ασχέτως των επί μέρους στοιχείων, και πιθανά λογικής, ειλικρινά μου άρεσε πολύ να το οδηγώ, και θα ήθελα πολύ να το έχω εδώ και τώρα. ❤
 
Last edited:


alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
14.398
Reaction score
27.684
Το παρόν θέμα έχει να κάνει με την ηλεκτροκίνηση, οχήματα και θέματα που την αφορούν.

Το πρόβλημα δε είναι στο τι έχει γραφτεί στο παρόν θέμα αλλά στο starting point του καθενός.

O κάτοχος του ηλεκτρικού έχει κάνει τις επιλογές του. Για αυτόν δεν είναι θέμα το Ο%-100% και το 20%-80%. Τα έχει λύσει αυτά μέσα του αλλιώς δεν θα το έπαιρνε.

To βασικό βασικότατο λάθος και εδώ και σε όλες τις αντιπαραθέσεις είναι ότι κρίνουμε τον άλλο με τα δικά μας μάτια. Τιτανοτεράστιο λάθος. Είναι ακριβώς αυτό που δεν πρέπει να κάνεις. Δεν θα καταλάβεις πότε τι λέει και γιατί έκανε ότι εκανε (αν αυτός είναι ο σκοπός σου), παρά θα συνεχίσεις να λες τα δικά σου επειδή το μυαλό σου διαφωνεί με το δικό του.

Who cares δηλαδή, πραγματικά.

Καμία συμπεριφορά δεν είναι για το Λαζόπουλο. Απλά μπήκες χορτοφάγος σε φόρουμ για BBQ.

Καμία μομφή προς τον οποιονδήποτε.

Κουβέντα κάνουμε, χαλαρώστε.

Υγ: αν δεν σου αρέσει η τσίκνα του BBQ υπάρχουν και vegan εστιατόρια. 🙂
 

xfader

Segregation supporter
Administrator
Μηνύματα
35.626
Reaction score
83.105

xfader

Segregation supporter
Administrator
Μηνύματα
35.626
Reaction score
83.105
Απλά μπήκες χορτοφάγος σε φόρουμ για BBQ.

Ένας που επιθυμεί να αγοράσει σήμερα αυτοκίνητο και δεν "ανήκει" κάπου, έχει κάποιες απαιτήσεις σύμφωνα με τις προσωπικές του ανάγκες. Το τι θα "καίει" το αυτοκίνητο είναι δευτερεύον στοιχείο. Μπορεί να καλύπτει όλες του τις ανάγκες με ICE, με E, ή και με τα δύο. Το ερώτημα δηλαδή δεν είναι εσωτερικής καύσης ή EV, είναι τι θέλει από ένα αυτοκίνητο.

Αν το πάμε στο φαγητό, ο ουδέτερος πελάτης ψάχνει εστιατόριο για φαγητό. Μπορεί να ευχαριστηθεί σε vegeterian, σε ψησταριά, σε μαγειρείο. Είναι εντελώς υποκειμενική η επιλογή του. Αλλά ακόμα κι εγώ, ο meat lover, μπορεί να περάσω καλύτερα σε ένα καλό vegeterian από μία ψησταριά της σειράς.

Αυτός λοιπόν που αγαπάει την αυτοκίνηση, θα διαβάσει όλα τα posts και θα βγάλει το δικό του συμπέρασμα.

Το λάθος δεν είναι να έχεις ζυγισμένη στάση, είναι να κάνεις επιλογή που δεν σε καλύπτει.

Ξαναλέω ότι όποιος βλέπει το αυτοκίνητο ως απλό "εργαλείο" μεταφοράς είναι πιο εύκολο να επιλέξει ηλεκτρικό σήμερα.
Ανήκει στο target group των εταιρειών. Ο πιο αυτοκινητάκιας που δεν μπορεί ή δεν θέλει να πάρει π.χ. ένα Tesla θα περιμένει.



Υ.Γ.Τώρα, η πλάκα που γίνεται είναι καλοδεχούμενη σε όλα τα νήματα. Είναι το μόνο χαρακτηριστικό που δεν επιδέχεται συζήτησης. :dance2:
 
Last edited:

Timaras

*****
Μηνύματα
2.887
Reaction score
2.078
Όπως είπε και ο xfader,το θέμα είναι καθαρά οικονομικό,για να πάρεις το αυτοκίνητο της αρεσκείας σου,και από κει και πέρα η φορτιστή του που δε θέλει ο καθένας να μπλέξει με εφαρμογές ή με το αραιο δίκτυο φόρτισης εκτός Αθήνας ή Θεσσαλονίκης.

Αλλιώς το ξέρουμε ότι τα ηλεκτρικά είναι η εξέλιξη.Χαιρω πολύ!

Ε τώρα,θα υπάρξουν και τρολιες,σε όλα τα θέματα υπάρχουν αρκεί να μην παρατραβανε και χάνει το νόημα το νήμα!
 
Last edited:


Staff online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
171.310
Μηνύματα
2.858.100
Members
37.892
Νεότερο μέλος
Nardo
Top