Ηλεκτρικά οχήματα (εκτός Tesla)

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
14.399
Reaction score
27.687
Επίσης, αυτό συμβαίνει ήδη. Όποιος δεν κάνει adapt και μάλιστα γρήγορα, ίσως να μας πει και καληνύχτα.

Τρανό παράδειγμα η ίδια η Tesla. Την περίοδο 2017 - 2020 οι πωλήσεις οχημάτων Tesla μόνο στην Αμερική ήταν 1.230.000 οχήματα . Κάθε γκαράζ με Tesla είναι μια χαμένη πώληση για Mercedes, BMW, AUDI, Porsche, Volvo, Lexus, Genesis και μια δυο αμερικάνικες εταιρείες.

Το ίδιο συμβαίνει και στην Κίνα με 473.000 πωλήσεις μόνο το 2021.

Στην Ευρώπη 2017 - 2021 ήταν 434.000.

Μόνο τα παραπάνω μας δίνουν 2.140.000 λιγότερες Mercedes, BMW, AUDI, Porsche, Volvo, Lexus, Genesis etc....

Φωτιά 🔥 στα @@ τους είναι αυτό, όχι αστεία.
 
Last edited:

Μηνύματα
6.564
Reaction score
5.133
Στον σταθμό φόρτισης των Lidl στη Χαλκιδική δυο-δυο τα βλέπω τα Tesla τουριστών.
 


costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.104
Reaction score
124.664
Τρανό παράδειγμα η ίδια η Tesla. Την περίοδο 2017 - 2020 οι πωλήσεις οχημάτων Tesla μόνο στην Αμερική ήταν 1.230.000 οχήματα
8547.png


Πλησίασε τα 1.000.000 ev το 2021, με 2 σχεδόν πλήρως λειτουργικά gigafactories (φρεμοντ & Κίνα).

Η δυναμικότητα καθενός gigafactory φτάνει έως 550.000 ev το έτος, η παραγωγή ξεπερνάει το 1 αυτοκίνητο κάθε λεπτό της ώρας.

Φέτος, ξεκίνησαν δειλά δειλά 2 ακόμα, αλλά δεν ήταν από την αρχή του έτους πλήρως λειτουργικά, κι ακόμα δεν είναι βρίσκονται στο στάδιο να μπει μια βάρδια ακόμα. Εκτιμάται πως οριακά (και αν) θα φτάσει το 1,5 μύριο οχήματα.

Του χρόνου, με πλήρως λειτουργικό το νέο gigafactory σε Βερολίνο και το νέο σε Τέξας, θα μπορεί να πιάσει πάνω από 2.000.000 οχήματα σε 1 έτος..

Και ήδη πάει για 2 ακόμα gigafactories, με στόχο τα 3.000.000 ev/year.

Και είναι η μόνη αυτοκινητοβιομηχανία που δουλεύει με κέρδος 30%.

Η απώλεια εσόδων στην κλασσική αυτοκινητοβιομηχανία από την premium κατηγορία τιμής των Τεσλα, ήταν σημαντική για πρώτη φορά το 2020, αλλά το 2021 έγινε απειλητική, και του χρόνου θα είναι πρακτικά καταστροφική.

Κι όποιος αντέξει, αν κάνει κι άλλα 2, και ξεπεράσει τις 3.000.000 πωλήσεις το έτος.
 

TGD

Μηνύματα
6.984
Reaction score
7.070
Κωλοάγγλοι, τι ξέρουν αυτοί ρε..
Να δεις που θα τους χαλάσουν οι μπαταρίες και θα τρέχουν έντρομοι και γυμνοί στη μέση του δρόμου.

Electric cars make up almost half of all new sales across London


Almost 6,000 fully electric or hybrid plug-in cars were registered in London in June, outselling conventional petrol cars by more than 200 vehicles.

It means 5,841 new electric vehicles were registered — compared with 5,628 petrol cars and 697 diesel cars. A total of 1,167 fewer patrol cars were registered in London last month than a year earlier. Monthly diesel sales have roughly halved year on year.
Μα ο λόγος εκεί είναι απλός. Το Λονδίνο έχει πολύ ακριβά διόδια για να μπεις με το αυτοκίνητο. Μάλιστα στην αρχή ήταν παράλογος ο τρόπος υπολογισμού. Αν περνούσες το όριο ψάχνοντας να βρεις να παρκάρεις, έκανες τον γύρο του τετραγώνου, έβγαινες, και μετά ξανάμπενες χρεωνώσουν και δεύτερη φορά. Τουλάχιστον τώρα είναι 15 λίρες την ημέρα. Α, και 10 λίρες τον χρόνο για τη χρήση της εφαρμογής. Με το ηλεκτρικό γλυτώνεις τα διόδια.
 


TGD

Μηνύματα
6.984
Reaction score
7.070
Οι παπ@παριές συνεχίζονται από την ανάποδη , είναι απόλυτα λογικό να πας με 110 στην Εθνική και αν δεν πας είσαι δολοφόνος. Βέβαια εντός πόλης δεν πειράζει να πας με τα διπλάσια από το όριο
Άσε που πρέπει να κάνεις ανά τρεις ώρες μία ώρα στάση για να μην κουράζεσαι. Τα ηλεκτρικά είναι τέλεια και απλός μας ζηλεύουν επειδή έχουμε λεφτά να τα πάρουμε.
Μην γελάτε καθόλου. Οι κανονισμοί αυτοί (πχ από σήμερα είναι υποχρεωτικό όλα τα νέα μοντέλα να έχουν αυτόματο σύστημα παρακολούθησης πινακίδων και περιορισμού της ταχύτητας στα όρια) είναι ακριβώς αυτό που χρειάζονται οι νέοι για να μπουν στην αγορά. Με το όριο υποχρεωτικό στα 110-120 (και 80 στις στροφές) δεν θες καμιά φοβερή τεχνολογία μηχανολογική για αναρτήσεις και φρένα. Με αυτοκίνητα πόλης με όριο τα 45, η παθητική ασφάλεια είναι δευτερεύον. Όλες οι μηχανικές εξελίξεις των τελευταίων δεκαετιών από τους μεγάλους κατασκευαστές (αυτόματα κιβώτια, συστήματα ελέγχου της ισχύος, τούρμπο, χαρτογραφήσεις) γίνονται άχρηστα. Η ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία θα την πατήσει από την εμμονή των πολιτικών. Και η γιαπωνέζικη. Και η αμερικάνικη. Οι κινέζοι σίγουρα θα βγουν μπροστά.

Αυτό που φοβάμαι σε αυτή την εξέλιξη είναι το bug στο software. Θεωρώ -ας πούμε- εγκληματική την ανυπαρξία μπακαπ μηχανικών συστημάτων για κρίσιμα υποσυστήματα. Είναι δυνατόν να μην έχεις μηχανική κλειδαριά και να επαφίεσαι σε ένα ρελέ να ξεκλειδώσει την πόρτα σε περίπτωση ατυχήματος; Απλά υδραυλικά φρένα αν κάτι δεν πάει καλά; Τώρα έχουμε και τιμόνι χωρίς φυσική ένωση με τους τροχούς!
 



xfader

Segregation supporter
Administrator
Μηνύματα
35.628
Reaction score
83.107
Μην γελάτε καθόλου. Οι κανονισμοί αυτοί (πχ από σήμερα είναι υποχρεωτικό όλα τα νέα μοντέλα να έχουν αυτόματο σύστημα παρακολούθησης πινακίδων και περιορισμού της ταχύτητας στα όρια) είναι ακριβώς αυτό που χρειάζονται οι νέοι για να μπουν στην αγορά. Με το όριο υποχρεωτικό στα 110-120 (και 80 στις στροφές) δεν θες καμιά φοβερή τεχνολογία μηχανολογική για αναρτήσεις και φρένα. Με αυτοκίνητα πόλης με όριο τα 45, η παθητική ασφάλεια είναι δευτερεύον. Όλες οι μηχανικές εξελίξεις των τελευταίων δεκαετιών από τους μεγάλους κατασκευαστές (αυτόματα κιβώτια, συστήματα ελέγχου της ισχύος, τούρμπο, χαρτογραφήσεις) γίνονται άχρηστα. Η ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία θα την πατήσει από την εμμονή των πολιτικών. Και η γιαπωνέζικη. Και η αμερικάνικη. Οι κινέζοι σίγουρα θα βγουν μπροστά.

Αυτό που φοβάμαι σε αυτή την εξέλιξη είναι το bug στο software. Θεωρώ -ας πούμε- εγκληματική την ανυπαρξία μπακαπ μηχανικών συστημάτων για κρίσιμα υποσυστήματα. Είναι δυνατόν να μην έχεις μηχανική κλειδαριά και να επαφίεσαι σε ένα ρελέ να ξεκλειδώσει την πόρτα σε περίπτωση ατυχήματος; Απλά υδραυλικά φρένα αν κάτι δεν πάει καλά; Τώρα έχουμε και τιμόνι χωρίς φυσική ένωση με τους τροχούς!
Όταν ολοκληρωθεί ο πλήρης αλληλεπιδραστικός έλεγχος των οχημάτων από τις αρχές, θα έρθει το τέλος της αυτοκίνησης όπως τη γνωρίσαμε κι αγαπήσαμε οι παλιότεροι. Οι νέοι δεν θα έχουν πρόβλημα γιατί θα μεγαλώσουν στα νέα δεδομένα.

Τα αυτοκίνητα θα είναι σαν ασανσέρ στο "οριζόντιο" επίπεδο. Θα επιλέγουμε προορισμό και θα περιμένουμε να φτάσει.

Οπότε δεν θα υπάρχει λόγος για ιδιοκτησία. Ταξί χωρίς οδηγό είναι το μέλλον.
 

melina

Cargo 200
Μηνύματα
22.817
Reaction score
40.983
Επίσης, αυτό συμβαίνει ήδη. Όποιος δεν κάνει adapt και μάλιστα γρήγορα, ίσως να μας πει και καληνύχτα.

Τρανό παράδειγμα η ίδια η Tesla. Την περίοδο 2017 - 2020 οι πωλήσεις οχημάτων Tesla μόνο στην Αμερική ήταν 1.230.000 οχήματα . Κάθε γκαράζ με Tesla είναι μια χαμένη πώληση για Mercedes, BMW, AUDI, Porsche, Volvo, Lexus, Genesis και μια δυο αμερικάνικες εταιρείες.

Το ίδιο συμβαίνει και στην Κίνα με 473.000 πωλήσεις μόνο το 2021.

Στην Ευρώπη 2017 - 2021 ήταν 434.000.

Μόνο τα παραπάνω μας δίνουν 2.140.000 λιγότερες Mercedes, BMW, AUDI, Porsche, Volvo, Lexus, Genesis etc....

Φωτιά 🔥 στα @@ τους είναι αυτό, όχι αστεία.
Το αντίστοιχο χρονικό διάστημα, 2017-21, η συνολική παραγωγή επιβατηγών αυτοκινήτων ήταν περίπου 325.000.00, για να έχουμε μια αίσθηση των μεγεθών.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.104
Reaction score
124.664
Τα μεγέθη παραγωγής ev έχουν σημασία πλέον, τα υπόλοιπα είναι μεγαλεία του παρελθόντος και διηγωντας τα να κλαις.

Θα ξεψυχούν μέχρι το 2025, κι όσα κέρδη καταφέρουν και βγάλουν, τα οποία επειγόντως επενδύονται σε εγκαταστάσεις για ev τους έχει μπει το αυγό στον κ@λο, μιλάμε για πανικό. Οι μεγάλες αγορές των πλούσιων κρατών (Αγγλία, χώρες της βόρειας Ευρώπης, κλπ) θα καθορίσουν τις εξελίξεις, αυτές έχουν το χρήμα.

Ta άπειρα και τεράστια εργοστάσια πχ της vw, όπως είπε ο Ντίας, είναι απλώς ζήτημα χρόνου μέχρι να κλείσουν τελείως, εάν δεν αναβαθμιστουν επειγόντως, με σημαντικό κόστος, ώστε να παράγουν άμεσα ev και μπαταρίες. 😎

Οι κινέζοι σίγουρα θα βγουν μπροστά.
Βγήκαν ήδη.

Διανύσαμε το πρώτο τρίμηνο (2ο του 2022) κατά το οποίο, για πρώτη φορά στα χρονικά, η BYD ξεπέρασε την παραγωγή της Τεσλα.

Και βεβαίως σκαρφάλωσε η αξία της μετοχής της.

Και βεβαίως το είχε προβλέψει ο ελον μασκ, που θεωρεί τους Κινέζους ως τους μόνους σοβαρούς πραγματικούς αντιπάλους στον αγώνα δρόμου κατασκευής και διάθεσης ev μέχρι το 2025, που θα αποτελέσει σημαδιακό χρονικό σταθμό.

 
Last edited:

TGD

Μηνύματα
6.984
Reaction score
7.070
Μην υπερβάλλεις. Ο υπόλοιπος κόσμος δεν κάνει ουρά για τις μπαταρίες, ευρωπαϊκό όνειρο είναι. Σίγουρα είναι η "καλή" αγορά του πλανήτη, αλλά δεν βλέπω τους υπόλοιπους να παίρνουν σειρά.
 

Μηνύματα
1.049
Reaction score
1.552
με την εξέλιξη των μπαταριών

το πακέτο μπαταρία + ηλεκτρικό μοτέρ + απλοϊκή μετάδοση στους τροχούς,
θα είναι σαφώς φθηνότερο στην κατασκευή
από το πακέτο μηχανισμός τροφοδοσίας + ΜΕΚ + αυτόματο κιβώτιο + καταλύτες-εξάτμιση

πρόσθεσε στο παραπάνω
- το πολύ μικρότερο περιβαλλοντικό αποτύπωμα (ιδίως για την χρήση στις πόλεις που είναι το συντριπτικό ποσοστό)
- και την ελάχιστη συντήρηση (που ισχύει από τώρα και σου επιστρέφει το μεγαλύτερο μέρος από τη διαφορά στο κόστος αγοράς σε βάθος χρόνου)

και η κατασκευή ΜΕΚ για αυτοκίνητα δεν έχει πολύ μέλλον πλην ειδικών χρήσεων,
τώρα αν θα σταματήσουν να παράγονται σε 10 ή 15 ή 20 ή ... χρόνια δεν ξέρω, αλλά δεν θα πάει πολύ μακριά πάντως
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.104
Reaction score
124.664
Μην υπερβάλλεις. Ο υπόλοιπος κόσμος δεν κάνει ουρά για τις μπαταρίες, ευρωπαϊκό όνειρο είναι. Σίγουρα είναι η "καλή" αγορά του πλανήτη, αλλά δεν βλέπω τους υπόλοιπους να παίρνουν σειρά.
Ο υπόλοιπος κόσμος, αν εννοείς την Ελλάδα, σωστά μιλάς. 😜😂🤣

Αλλά Κίνα, τεράστια αγορά, τρέχει τα ev, χαμός γίνεται. Ινδία, επίσης, είχαν και συζητήσεις για εργοστάσιο τεσλα. USA δε το συζητάμε καν, επίσης.
Ευρώπη, εκεί που έχουν τα λεφτά, επίσης. Αγγλία, που δεν είναι Ευρώπη 😜😎😂🤣 επίσης.

Εντάξει, έμεινε η Ρωσία, που ως γνωστόν καθορίζει τις εξελίξεις. 😂🤣😜

Για να καταλάβετε τι γίνεται, δείτε τι τερατώδη κεφάλαια επενδύουν επειγόντως όλες οι αυτοκινητοβιομηχανίες και όλοι οι μεγάλοι όμιλοι για αναδιάρθρωση των εγκαταστάσεων που έχουν, για να μπουν στον αγώνα δρόμου των ev. Δίνουν τεράστια ποσά, που δε τους περισσεύουν, με κρίση covid στο ενδιάμεσο, και με πολύ γκρίνια προς κάθε κατεύθυνση, γιατί απλώς ζορίζονται, έχει φτάσει το μαχαίρι στο κόκκαλο.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.104
Reaction score
124.664
Incredibly well done. 👍👍👍👍




Από Munro λοιπόν, βλέπουμε τα σχόλια για το structural battery pack από ένα φρέσκο (2022) model Y με τις νέες 4680:

1. Ότι είναι τέρμα εντυπωσιασμένοι με τον τρόπο συναρμογής του πατώματος με τα καθίσματα στο υπόλοιπο αμάξι

2. Ότι η μπαταρία είναι το μισό βάρος από τους άλλους

3. Ότι η αλλαγή μπαταρίας είναι πανεύκολη (καμιά 40-αριά βίδες)

4. Ότι το μοντελ Υ του 2022 έχει άπειρες βελτιώσεις σε κάθε σημείο, σε σχέση με το αντίστοιχο του 2020, συνεχής εξέλιξη και βελτιστοποιηση.

5. Θα ακολουθήσουν βίντεο με πλήρες disassembly του battery pack.

Το ανωτέρω παρήγγειλα και γω. 😎




ΥΓ. Αλλοι τον πρόλαβαν, διέλυσαν πλήρως τις μπαταρίες σε 4 ώρες.

 
Last edited:

Ndis

Titika
Μηνύματα
1.849
Reaction score
4.594
Πάτησες το κουμπί του buy στο tesla ρε θηρίο; Αν ναι, καλά έκανες yolo λέμε !
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.104
Reaction score
124.664
Πάτησες το κουμπί του buy στο tesla ρε θηρίο; Αν ναι, καλά έκανες yolo λέμε !
Να προλάβουμε όσο ακόμα ζούμε. 😂😜🤣

Έβαλα παραγγελία με 2 ρήτρες (λόγω γνωριμιών, που δε θέλει ο εξ 😜😂🤣😁😝)

1. Υποχρεωτικά μόνον από Βερολίνο
(παρήγγειλα μοντελ Υ LR, το οποίον μέχρι τώρα δεν φτιάχνεται Βερολίνο, μόνο από Κίνα έρχονται. Στο Βερολίνο φτιάχνονται μόνον performance.

(κανονικά, εφόσον παραγγέλνεις από την επίσημη πλατφόρμα της Τεσλα, δεν υπάρχει τρόπος να βάλεις τέτοια προϋποθεση, θα έχεις παραλαβή κατά Νοέμβρη ένα Υ από Κίνα).

2. Παράδοση μόνον τέλη Ιουνίου - αρχές Ιουλίου 2023, με φρέσκο όχημα, εκείνης της περιόδου. Να κανονίσουν την πορεία τους από τώρα, τους έδωσα 1 έτος αέρα.
Μέχρι τότε, το LR θα φτιάχνεται αποκλειστικά με 4680 structual battery pack. Η παραγωγή των μπαταριών αυτών στο Βερολίνο, θα ξεκινήσει κατά Σεπτέμβρη, στο Τέξας ξεκίνησε ήδη.

Χρόνο παράδοσης μπορείς να τον πας πίσω, να μη δεχτείς όχημα όταν έρθει, και να περιμένεις το επόμενο, δηλαδή 6 μήνες πας πίσω την παράδοση πολύ εύκολα, χωρίς "γνωριμίες".


Οπότε, υπό αυτούς τους όρους, οκ, έπεσε η παραγγελία.
Πιο πολύ για να κλείσω τιμή (συνεχώς ανεβαίνουν, και θα ανέβουν κι άλλο) και στην Τεσλα κλειδώνεις όντως τιμή.
Επίσης για να μπω στη σειρά. Με τις 4680 αναμένεται να εκτιναχθουν οι παραγγελίες και να πάνε πολύ πίσω οι παραδόσεις, δε θα μου κάνει εντύπωση να έχει 1,5 χρόνο αναμονή.
 
Last edited:


Ndis

Titika
Μηνύματα
1.849
Reaction score
4.594
Να προλάβουμε όσο ακόμα ζούμε. 😂😜🤣

Έβαλα παραγγελία με 2 ρήτρες (λόγω γνωριμιών, που δε θέλει ο εξ 😜😂🤣😁😝)

1. Υποχρεωτικά μόνον από Βερολίνο
(παρήγγειλα μοντελ Υ LR, το οποίον μέχρι τώρα δεν φτιάχνεται Βερολίνο, μόνο από Κίνα έρχονται. Στο Βερολίνο φτιάχνονται μόνον performance.

(κανονικά, εφόσον παραγγέλνεις από την επίσημη πλατφόρμα της Τεσλα, δεν υπάρχει τρόπος να βάλεις τέτοια προϋποθεση, θα έχεις παραλαβή κατά Νοέμβρη ένα Υ από Κίνα).

2. Παράδοση μόνον τέλη Ιουνίου - αρχές Ιουλίου 2023, με φρέσκο όχημα, εκείνης της περιόδου. Να κανονίσουν την πορεία τους από τώρα, τους έδωσα 1 έτος αέρα.
Μέχρι τότε, το LR θα φτιάχνεται αποκλειστικά με 4680 structual battery pack. Η παραγωγή των μπαταριών αυτών στο Βερολίνο, θα ξεκινήσει κατά Σεπτέμβρη, στο Τέξας ξεκίνησε ήδη.

Χρόνο παράδοσης μπορείς να τον πας πίσω, να μη δεχτείς όχημα όταν έρθει, και να περιμένεις το επόμενο, δηλαδή 6 μήνες πας πίσω την παράδοση πολύ εύκολα, χωρίς "γνωριμίες".


Οπότε, υπό αυτούς τους όρους, οκ, έπεσε η παραγγελία.
Πιο πολύ για να κλείσω τιμή (συνεχώς ανεβαίνουν, και θα ανέβουν κι άλλο) και στην Τεσλα κλειδώνεις όντως τιμή.
Επίσης για να μπω στη σειρά. Με τις 4680 αναμένεται να εκτιναχθουν οι παραγγελίες και να πάνε πολύ πίσω οι παραδόσεις, δε θα μου κάνει εντύπωση να έχει 1,5 χρόνο αναμονή.
Δεν έχω ψάξει πρόσφατα, αλλά η διαφορά LR και performance έχω την εντύπωση ότι ήταν κάτω απο 10K.
Την κάνεις που την κάνεις τη κίνηση, πήγαινε στο 2ο για να μην ζεις με το γ@μημένο το αν ...
 


Staff online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
171.313
Μηνύματα
2.858.207
Members
37.893
Νεότερο μέλος
k.dimitriadis
Top