Ηλεκτρικά οχήματα (εκτός Tesla)

Zizik

Chauncey Gardiner * tl;dr *
Super Moderator
Μηνύματα
42.346
Reaction score
74.444
Όλα δείχνουν ότι αυτή η ανοησία θα συνεχίσει να αναπαράγεται και να διαφημίζεται
Αυτό ακριβώς ισχύει για τα "άρθρα", "αποκαλύψεις κι "ενημερώσεις" τέτοιου τύπου.
Πήχτρα στα τυχαία πεταμένα μπάνικα "στοιχεία" που ο αφελής αναγνώστης θεωρεί λογικά σαν ποσότητα, συνολικά πείθει αυτούς που νομίζουν οτι "κάτι μας κρύβουν" ενώ ποτέ δεν τα ελέγχουν. Τα αναπαράγουν όμως...

Μάλλον πρέπει να αρχίσουμε τις διαγραφές κι εδώ.
 

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
14.398
Reaction score
27.684
Νομίζω ότι εφόσον οι αναρτήσεις δεν είναι "life threatened opinions" σαν του COVID-19, πρέπει να μένουν και να απομυθοποιούνται για να τις διαβάζουν και οι επόμενοι.
 

Μηνύματα
690
Reaction score
1.100
Αυτό το θέμα έχει κλείσει από την Volvo .
Σύγκρινε δυο ίδια αυτοκίνητα που παράγει , ένα ev και ενα θερμικό και το αποτέλεσμα ήταν ότι μετά από 80.000 - 140.000 χιλιόμετρα το ηλεκτρικό είναι πιο καθαρό.
Το εύρος των χιλιομέτρων έχει να κάνει με το μίγμα καυσίμων που χρησιμοποιείται για την παραγωγή ηλεκτρισμού.
Ανεξάρτητες έρευνες πάνω κάτω στα ίδια νούμερα καταλήγουν.

Άρα πάλι στο γκρί καταλήγουμε.
Ούτε στο πάρε ηλεκτρικό και όλα είναι τέλεια, ούτε πάρε θερμικό γιατί τα ηλεκτρικά μολύνουν το ίδιο.

Ένα ηλεκτρικό που θα πωληθεί μετά από 4 - 5 χρόνια έχοντας καλύψει 100Κ - 125Κ χιλιόμετρα , ο πρώτος ιδιοκτήτης δεν θα έχει προσφέρει απολύτως τίποτα στον πλανήτη.
Θα έχει προσφέρει όμως στην πόλη του. Μηδέν καυσαέριο και σχεδόν μηδενική ηχορύπανση.
Το δε όχημα στον δικό του κύκλο ζωής, ας πούμε στα 300.000 χλμ , θα έχει μολύνει το 1/3 σε σχέση με ένα θερμικό.

Το στοίχημα είναι αυτά τα πρώτα χιλιόμετρα να πέσουν και άλλο.
Πρώτον να αντικαταστήσουμε τις πρώτες ύλες των μπαταριών με λιγότερο ρυπογόνες (καλά αυτό με τον χαλκό και το αλουμίνιο που γράφει δεν το σχολιάζω καν).
Δεύτερον να εχουμε πιο πράσινη παραγωγή ενέργειας.
[/QUOT

στοιχεία λειτ 2019

CamScanner 08-15-2022 14.43.jpg
Αυτό το θέμα έχει κλείσει από την Volvo .
Σύγκρινε δυο ίδια αυτοκίνητα που παράγει , ένα ev και ενα θερμικό και το αποτέλεσμα ήταν ότι μετά από 80.000 - 140.000 χιλιόμετρα το ηλεκτρικό είναι πιο καθαρό.
Το εύρος των χιλιομέτρων έχει να κάνει με το μίγμα καυσίμων που χρησιμοποιείται για την παραγωγή ηλεκτρισμού.
Ανεξάρτητες έρευνες πάνω κάτω στα ίδια νούμερα καταλήγουν.

Άρα πάλι στο γκρί καταλήγουμε.
Ούτε στο πάρε ηλεκτρικό και όλα είναι τέλεια, ούτε πάρε θερμικό γιατί τα ηλεκτρικά μολύνουν το ίδιο.

Ένα ηλεκτρικό που θα πωληθεί μετά από 4 - 5 χρόνια έχοντας καλύψει 100Κ - 125Κ χιλιόμετρα , ο πρώτος ιδιοκτήτης δεν θα έχει προσφέρει απολύτως τίποτα στον πλανήτη.
Θα έχει προσφέρει όμως στην πόλη του. Μηδέν καυσαέριο και σχεδόν μηδενική ηχορύπανση.
Το δε όχημα στον δικό του κύκλο ζωής, ας πούμε στα 300.000 χλμ , θα έχει μολύνει το 1/3 σε σχέση με ένα θερμικό.

Το στοίχημα είναι αυτά τα πρώτα χιλιόμετρα να πέσουν και άλλο.
Πρώτον να αντικαταστήσουμε τις πρώτες ύλες των μπαταριών με λιγότερο ρυπογόνες (καλά αυτό με τον χαλκό και το αλουμίνιο που γράφει δεν το σχολιάζω καν).
Δεύτερον να εχουμε πιο πράσινη παραγωγή ενέργειας.
CamScanner 08-15-2022 14.43.jpg
 

Μελίδης Μιχάλης

Πρόεδρος ΕΒΒΕ
Μηνύματα
30.182
Reaction score
27.655
Αυτό ακριβώς ισχύει για τα "άρθρα", "αποκαλύψεις κι "ενημερώσεις" τέτοιου τύπου.
Πήχτρα στα τυχαία πεταμένα μπάνικα "στοιχεία" που ο αφελής αναγνώστης θεωρεί λογικά σαν ποσότητα, συνολικά πείθει αυτούς που νομίζουν οτι "κάτι μας κρύβουν" ενώ ποτέ δεν τα ελέγχουν. Τα αναπαράγουν όμως...

Μάλλον πρέπει να αρχίσουμε τις διαγραφές κι εδώ.
Δεν έβαλα το άρθρο για να πείσω κανέναν.
Ερώτηση έκανα και ζήτησα γνώμες.
Αν θέλεις σβήστο, no problem.
 

D

Deleted member 35

Guest
Δεν έβαλα το άρθρο για να πείσω κανέναν.
Ερώτηση έκανα και ζήτησα γνώμες.
Αν θέλεις σβήστο, no problem.
Καλά έκανες και έχεις απορίες. Το θέμα είναι τι διαβάζουμε γενικά. Έχουν πέσει όλοι πάνω στα EV's λες και είναι ο σατανάς. ΟΚ πες ότι έχουν δίκιο.

Να ρωτήσω όμως τι γίνεται με τα κινητά και τις παντός είδους ηλεκτρικές συσκευές;

Πχ σύμφωνα με το statista είχαμε 66,7Μ αυτοκίνητα πέρυσι και 1,43B κινητά. Θα μου πεις βέβαια πως άλλο τα τέρατα των αυτοκινήτων και άλλο τα κινητάκια μας που χωράνε σε μια παλάμη. ΑΛΛΑ ΔΕΝ είναι μόνο αυτά. Βάλε και κάθε είδους παπαροσυσκευή που κυκλοφορεί τις οποίες ΔΕΝ μετράμε καθώς "ΟΚ μωρέ για ένα handsfree κάνεις έτσι";

Το δήθεν κακό με τις όποιες εξορύξεις υπάρχει εδώ και χρόνια. Αλλά φυσικά δεν ενόχλησε κόσμο ώστε να γίνει ντόρος. Τι νοιάζει το μαστρο-Μήτσο με τη βαριοπούλα αν εσύ στον υπολογιστή σου έχεις μπαταρία λιθίου. Χέστηκε καθώς κατά 99% ΔΕΝ ξέρει τι είναι. ΑΛΛΑ τώρα με τα ηλεκτρικά που θα πρέπει να προσαρμοστεί σε μια ΝΕΑ πραγματικότητα και ΔΕΝ θα έχει "μαύρα" μερεμέτια και ιμιτασιόν ανταλλακτικά χαλιέται. Όταν του πας το αυτοκίνητο και το κουμπώσει στον υπολογιστή θα περάσει αναγκαστικά μέσα από την κατασκευάστρια εταιρία. Οπότε θα έχει ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΗ χρέωση και όχι ότι γουστάρει.
 

D

Deleted member 35

Guest
Να συμπληρώσω μιας που ζω δίπλα σε ορυχεία και ο πατέρας μου δούλευε για χρόνια εκεί. Το να σκάψεις και να εξορύξεις το Χ μετάλλευμα δεν είναι σκάβω στον κήπο να φυτέψω ραπανάκια.

Μιλάμε για τεράστια έργα τα οποία ΝΑΙ ούτως ή άλλως επιβαρύνουν το περιβάλλον. Δεν σκάβεις την Ομόνοια να βγάλεις λίγο λίθιο για BT Handsfree και το Σύνταγμα δίπλα να είναι παράδεισος. Ή κάνεις όλη την Αθήνα εργοτάξιο ώστε να έχεις τη μέγιστη απόδοση ή δε σκάβεις καθόλου. Και το ίδιο ισχύει για τα ΠΑΝΤΑ. Ότι ορυκτό υπάρχει. Ανεξαρτήτως επίδρασης στο περιβάλλον. Αν είναι απαραίτητο για τον πολιτισμό μας θα ισοπεδωθεί όλη η περιοχή.

Πχ στα μέρη μου υπάρχουν περιοχές που έχουν γκρεμιστεί ολόκληρα βουνά για το Βωξίτη.

Αυτά τα άσπρα που βλέπετε στην εικόνα είναι όλα ορυχεία. Κάποια φαίνονται αν πάτε Άμφισσα - Λαμία στην περιοχή 51. Τα άλλα όμως βρίσκονται στο δρόμο προς Παύλιανη. Όσοι τύχει να έρθετε στα μέρη μου κάντε τη διαδρομή. Αμέσως μετά το 51 στρίψτε προς Καλοσκοπή. Δεξιά και αριστερά τα βουνά είναι φαγωμένα. Αυτά ΔΕΝ πρόκειται να αποκατασταθούν ΠΟΤΕ. Μόνο μετά από εκατομμύρια χρόνια που θα αλλάξουν οι τεκτονικές πλάκες.

Χωρίς τίτλο.png
 

Μηνύματα
2.340
Reaction score
4.902
Όπως σε όλα, έτσι κι εδώ υπάρχουν οι αντιφρονούντες.
Βρήκα ένα άρθρο που το βρήκα πολύ ενδιαφέρον, αλλά δεν ξέρω αν ισχύουν αυτά που περιγράφει.
Γνώμες;

View attachment 260367

Αυτό το μηχάνημα χρειάζεται να μετακινήσει 500 τόνους γης και αναλόγου μεταλλεύματος που θα κατάληξει σε μία μπαταρία αυτοκινήτου λιθίου.
Καίει 900-1000 γαλόνια καυσίμου σε μια βάρδια 8 ωρών.
Το λίθιο εξευγενίζεται από το μετάλλευμα χρησιμοποιώντας θειϊκό οξύ.
Το προτεινόμενο ορυχείο λιθίου στο Thacker Pass εκτιμάται ότι απαιτεί έως και 75 τόνους θειϊκού οξέος την ημέρα!
Το θειϊκό οξύ δεν αποδομείται στη φύση.

Μια μπαταρία σε ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο, ας πούμε ένα μέσο Τέσλα, αποτελείται από 12 κιλά λιθίου, 30 κιλά νικέλιο, 20 κιλά μαγγάνιο, 15 κιλά κοβάλτιο, 100 κιλά χαλκό και 100 κιλά αλουμίνιο, χάλυβα και πλαστικό κλπ.
Κατά μέσο όρο 750-1.000 τόνους ορυκτών, που έπρεπε να εξορυχθούν και να μετατραπούν σε μια μπαταρία που αποθηκεύει απλώς ηλεκτρική ενέργεια.
Ηλεκτρισμός που παράγεται από πετρέλαιο, φυσικό αέριο, άνθρακα, πυρηνική ενέργεια ή νερό και ένα μικρό κλάσμα του ανέμου και της ηλιακής ενέργειας.
Αυτή είναι η αλήθεια, για το ψέμα, της «πράσινης» ενέργειας.
Δεν υπάρχει τίποτα πράσινο για την πράσινη νέα συμφωνία.

Όλα δείχνουν ότι αυτή η ανοησία θα συνεχίσει να αναπαράγεται και να διαφημίζεται μέχρι να γεμίσει όλος ο τρίτος κόσμος με άδειες και άχρηστες τις μπαταρίες γεμάτες βαρέα μέταλλα.
Πάντως το δίλλημα στην σωστή του βάση θα έπρεπε να είναι: ας θεωρήσουμε ότι η επίπτωση στο περιβάλλον είναι ίδια για ένα θερμικό vs ενός παρόμοιων επιδόσεων ηλεκτρικό. Ο υποψήφιος λοιπόν αγοραστής έχει να επιλέξει μεταξύ δύο οχημάτων με ίδιο αποτύπωμα CO2. Ας πούμε ότι και η τιμή των ηλεκτρικών έχει πέσει αρκετά και είναι πολύ δελεαστική. Ποιο όχημα τελικά θα επιλέγαμε; (με βάση επιδόσεις, άνεση, τεχνολογία, συντήρηση κ.λ.π)
 



D

Deleted member 35

Guest
Ενω το πετρέλαιο ή το κάρβουνο φυτρώνει στην αυλή μας ξερωγω.
5 χρόνια έμεινε η αδερφή μου στην Κοζάνη και δεν ξεχνάω 2 πράγματα.

1ον την συνολική μαυρίλα στα σπίτια. Λες και ήσουν στο κέντρο της Αθήνας που τα πεζοδρόμια τα περπατάνε χιλιάδες άτομα τη μέρα.

2ον το βράδυ που περάσαμε μέσα από τα εργοστάσια για να πάμε Πτολεμαΐδα. Από τη μια τα κίτρινα φώτα και από την άλλη η σκόνη και νόμιζες ότι ήσουν σε ταινία τρόμου.
 


costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.100
Reaction score
124.654
Το ενεργειακό αποτύπωμα της παραγωγής των μπαταριών, με την εξέλιξη της τεχνολογίας, βαίνει συνεχώς μειούμενο.

Αυτό έχει ως αποτέλεσμα, με τα τελευταία δεδομένα, τα ev να χρειάζονται σήμερα μόλις 20.000 χλμ για να "ισοφαρισουν" το ενεργειακό αποτύπωμα ενός ICE.

Από κει και πέρα, δεν υφίσταται καμία σύγκριση πλέον.
 

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
14.398
Reaction score
27.684
Μας είχε κάνει μια παρουσίαση η head of sustainability της Volvo. Μέσα στα πολλά είχε και το παρακάτω:
View attachment 260414
Τι είναι τα Global, EU28 & Wind; Τι ακριβώς δείχνει ο πίνακας;
Δεν καταλαβαίνω επίσης τι είναι τα end of life, use phase κλπ
 

Μηνύματα
369
Reaction score
916
Τι είναι τα Global, EU28 & Wind; Τι ακριβώς δείχνει ο πίνακας;
Δεν καταλαβαίνω επίσης τι είναι τα end of life, use phase κλπ
Το διάγραμμα δείχνει το σύνολο της ζωής ενός αυτοκινήτου από την κατασκευή μέχρι την απόσυρση και διάλυσή του, αυτό είναι το end of life, το τι κοστίζει δηλαδή για να το αποσύρεις από την κυκλοφορία.
Η σύγκριση είναι για το XC40 στην έκδοση ICE και στην έκδοση Recharge κάτω από διαφορετικές συνθήκες παραγωγής του ηλεκτρισμού.
Δηλαδή το use phase είναι το ισοδύναμο CO2 που αντιστοιχεί στη διάρκεια χρήσης του αυτοκινήτου ώς ICE, ώς ηλεκτρικού συγκρίνοντας το παγκόσμιο αποτύπωμα παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας, ως ηλεκτρικού συγκρίνοντας το αποτύπωμα στην Ευρώπη των 28 και το αποτύπωμα που θα είχε αν όλη η ενέργειά του καθόλη τη διάρκεια ζωής του παραγόταν από ανεμογεννήτριες.
 

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
14.398
Reaction score
27.684
Γιατί οι Αμερικανοί γυρίζουν την πλάτη στα ηλεκτρικά;

-------------

Το διάγραμμα δείχνει το σύνολο της ζωής ενός αυτοκινήτου από την κατασκευή μέχρι την απόσυρση και διάλυσή του, αυτό είναι το end of life, το τι κοστίζει δηλαδή για να το αποσύρεις από την κυκλοφορία.
Η σύγκριση είναι για το XC40 στην έκδοση ICE και στην έκδοση Recharge κάτω από διαφορετικές συνθήκες παραγωγής του ηλεκτρισμού.
Δηλαδή το use phase είναι το ισοδύναμο CO2 που αντιστοιχεί στη διάρκεια χρήσης του αυτοκινήτου ώς ICE, ώς ηλεκτρικού συγκρίνοντας το παγκόσμιο αποτύπωμα παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας, ως ηλεκτρικού συγκρίνοντας το αποτύπωμα στην Ευρώπη των 28 και το αποτύπωμα που θα είχε αν όλη η ενέργειά του καθόλη τη διάρκεια ζωής του παραγόταν από ανεμογεννήτριες.
Ευχαριστώ. Μιλώντας για το end of life, στα πόσα χλμ έχει υπολογιστεί η απόσυρση των οχημάτων, είτε είναι ICE είτε EVs;
 
Last edited:

Μηνύματα
369
Reaction score
916
Γιατί οι Αμερικανοί γυρίζουν την πλάτη στα ηλεκτρικά;

-------------


Ευχαριστώ. Μιλώντας για το end of life, στα πόσα χλμ έχει υπολογιστεί η απόσυρση των οχημάτων, είτε είναι ICE είτε EVs;
Δυστυχώς δεν έδωσε κάποιο νούμερο. Ακόμη ένα ενδιαφέρον στατιστικό είναι τα υλικά:

1660629098235.png
 




dapost

Rehdeko & Harbeth lover
Μηνύματα
4.786
Reaction score
11.021
55k το iX1 xdrive30 σε Γερμανία, Γαλλία, Ισπανία. 57k στην Ιταλία.

Πολλά αλλά λογικά για bmw με δύο μοτόρια.

Ε, και τα ηλεκτρικά καλό είναι να έχουν δυο μοτόρια, σαν τα σαμπ. Χωρίς πρόστιμο.
 
Last edited:


Staff online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
171.310
Μηνύματα
2.858.075
Members
37.892
Νεότερο μέλος
Nardo
Top