Ηλεκτρικά οχήματα (εκτός Tesla)

Zizik

Chauncey Gardiner * tl;dr *
Super Moderator
Μηνύματα
42.346
Reaction score
74.446
Αληθεύουν; Γιατί βλέπω ότι π.χ ο θόρυβος καμπίνας στο VW Tiguan σε ταχύτητα 50Mp/h είναι 70dB και του e-Golf το ίδιο (69,5dB) και του Nissan leaf 71dB! Που σημαίνει δηλαδή ότι τον ίδιο θόρυβο καμπίνας έχουν και τα ηλεκτρικά κατά το ταξίδι.
https://alexonautos.com/cabin-noise/

Λογικές είναι οι μικρές διαφορές. Με τον τρόπο που μετράται στα αυτοκίνητα, ο κύριος θόρυβος προέρχεται απο τον δρόμο και τα λάστιχα που είναι ίδιος προφανώς. Σε υψηλότερες ταχύτητες προστίθενται οι αεροδυναμικοί.

 

Μηνύματα
14.868
Reaction score
20.413
Αληθεύουν; Γιατί βλέπω ότι π.χ ο θόρυβος καμπίνας στο VW Tiguan σε ταχύτητα 50Mp/h είναι 70dB και του e-Golf το ίδιο (69,5dB) και του Nissan leaf 71dB! Που σημαίνει δηλαδή ότι τον ίδιο θόρυβο καμπίνας έχουν και τα ηλεκτρικά κατά το ταξίδι.
https://alexonautos.com/cabin-noise/
Με τη διαφορά ότι όταν αποφασίσεις να ανεβάσεις λίγο ταχύτητα ή να ανέβεις ανηφόρα με σταθερή ταχύτητα η θερμική μηχανή θα σου δώσει εύκολα 2 dB (στα καλά αυτοκίνητα ) ενώ το ηλεκτρικό κανένα
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.104
Reaction score
124.664
Τα ev έχουν απίστευτα χαμηλά επίπεδα θορύβου, συγκριτικά με ice στην ίδια κατηγορία τιμής.

Στα 110 χλμ/ω και σε καλό οδόστρωμα, η ησυχία μέσα σε ένα ev αγγίζει ή και ξεπερνάει επίπεδα υπερπολυτελών αυτοκινήτων πολλαπλάσιας τιμής.

Η βελτιωμένη αεροδυναμική σχεδίαση για λόγους αυτονομίας στα ev έχει οδηγήσει σε πολύ ελαττωμενους αεροδυναμικούς θορύβους, οι οποίοι στα ice δεν ενοχλούν γιατί καλύπτονται από το σύνολο του θορύβου. Αντιθέτως, στο ήσυχο ev, όλα ακούγονται, γι'αυτο ακόμα και στο "μικρό" id3 μπαίνει έως και ειδικό παρμπρίζ για μειωμένους θορύβους, ενώ στα Τεσλα όλα τα τζάμια είναι πλέον διπλά, για αυξημένη ηχομόνωση.

Στο δικό μου ακούγεται ο δρόμος, αν η άσφαλτος είναι θορυβώδης, περνάει μια χαρά στην καμπίνα. Όμως σε ήσυχη άσφαλτο, είναι απίστευτη η ησυχία μέσα στην καμπίνα.
 

Μηνύματα
27.076
Reaction score
25.011
γι'αυτο ακόμα και στο "μικρό" id3 μπαίνει ειδικό παρμπρίζ για μειωμένους θορύβους.
Δλδ πόσο ειδικό ?
Εκτός αν μιλάς για το σημείο που κάθεται και την κόλλα που βάζουν - σιλικόνη μαύρη .
Τι ειδικό μπορεί να έχει το παρ μπριζ ενός ηλεκτρικού ?
Οι προδιαγραφές τους ίδιες δεν είναι με των ice ?
 

melina

Cargo 200
Μηνύματα
22.817
Reaction score
40.983
Στο σεντάν και στο suv δεν ακούγεται καθόλου ο κινητήρας, στο minivan τον ακούω λίγο οταν ανεβάσει στροφές. Όλα diesel.
Το sedan που είχε και παρμπρίζ με μεμβράνη ακουστικής μόνωσης η εναλλαγή από μοτέρ σε ηλεκτρικό ίσα που την καταλάβαινες σε ταχύτητες cruising.
Πιο καινούργια μοντέλα έχουν επιλογή και για πλαϊνά τζάμια με ακουστική μεμβράνη, σκέτος τάφος.
 



costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.104
Reaction score
124.664
Δλδ πόσο ειδικό ?
Εκτός αν μιλάς για το σημείο που κάθεται και την κόλλα που βάζουν - σιλικόνη μαύρη .
Τι ειδικό μπορεί να έχει το παρ μπριζ ενός ηλεκτρικού ?
Οι προδιαγραφές τους ίδιες δεν είναι με των ice ?
Είναι μια ηχοαπορροφητική μεμβράνη pvc, δεν ξέρω περισσότερα στοιχεία.

Εκτός των υλικών (μεμβράνες υποθέτω) για απορρόφηση uv κλπ, δηλαδή είναι επιπρόσθετη μεμβράνη.

Στα Τεσλα είναι διπλά τζάμια με ειδικές τέτοιες μεμβράνες ενδιάμεσα. Όντως, κάνουν δουλειά. Το "άκουσα".

Κοιτάζοντας μετρήσεις θορύβου εντός της καμπίνας του id3 στα 110 και 130 χλμ/ω από γνωστό site που κάνει τέτοιες και άλλες μετρήσεις, είδα ότι τα επίπεδα θορύβου είναι καλύτερα στο id3 από ότι σε διπλάσιας και τριπλάσιας αξίας μερτσεντες σεντάν.

Μετράει +-1dB με το σχεδόν διπλάσιας τιμής ηλεκτρικό τζαγκιουαρ του φίλου μας.

Όταν το πήρα, τα Τεσλα μετρούσαν υψηλότερα επίπεδα θορύβου. Τώρα όμως, αυτό το μοντελ Υ από το Βερολίνο, το οποίο οδήγησα πολύ, είναι σίγουρα ακόμα πιο ήσυχο.
 
Last edited:



Dimifoot

General Catsicofoot Patton
Editor
Μηνύματα
27.245
Reaction score
78.922
Έχω μια απορία: όποιος από εδώ στο φόρουμ έχει ηλεκτρικό αυτοκίνητο, ας κατεβάσει στο κινητό την εφαρμογή soundmeter και κατά την διάρκεια ταξιδιού με το αυτοκίνητο, με ταχύτητα π.χ 110Km/h να μας δείξει τι έγραψε σαν μεση τιμή το dB-μετρο
Να το αναλύσω λίγο, μιας και είμαστε φόρουμ ήχου.

Το προφανές είναι πως αν αφαιρέσετε τον θόρυβο της μηχανής από το αυτοκίνητο σας την ώρα που οδηγάτε, θα ακούγεται σαν να ήταν ένα ίδιο, αλλά ηλεκτρικό.

Όσον αφορά τα dB, εδώ θέλει συζήτηση.
Ξέρουμε καλά, μετά από τόσες επαναλήψεις, τις καμπύλες ίσης ακουστότητος Fletcher Munson:

255345A7-7F95-4633-A276-6626F45AECDD.jpeg


Περιληπτικά, για όσους δεν έρχονται στις προπονήσεις, αυτό που μας δείχνουν αυτές οι καμπύλες είναι πως ένας ήχος 80dB στα 50Hz μας ακούγεται εξίσου δυνατός όσο ένας ήχος 40dB στα 1000Hz.
Και ένας ήχος 70dB στα 20Hz είναι οριακά ακουστός, ίσως και όχι.

Άρα το να λέμε αυτό το αυτοκίνητο έχει θόρυβο 70db χωρίς φασματική ανάλυση, δηλαδή σε ποια συχνότητα είναι τα 70dB, είναι άτοπο.
Αν αυτά τα 70db είναι στα 40-50Hz, οριακά θα τα ακούμε. Αν είναι στα 2000Hz θα είναι σαφώς ακουστά.

Η υποκειμενική μου εντύπωση από το ID3 είναι πως ακούγεται μόνο το κλιματιστικό (κυρίως, λόγω καλοκαιριού) και λιγότερο ο δρόμος, αναλόγως το οδόστρωμα. Τίποτα άλλο.
Αλλά να βγω με το Laptop και το Umik στους δρόμους δεν παίζει, θα με χωρίσει η γυναίκα, θα μου λέει “τόσα χρόνια σε ανέχτηκα με τα ίου ίου, μετά με τα χσσσσσς και να το κουνάς γύρω γύρω πέρα δώθε, τώρα το παίρνεις και στο αυτοκίνητο;”

Και θα έχει και δίκιο.
 



costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.104
Reaction score
124.664
Αυτό που είναι πάντα διαθέσιμο από το 0 στα ev και παν σφαίρα, ανά πάσα στιγμή και στις επιταχύνσεις, είναι η ροπη.

Η διαφορά με τους κινητήρες εσωτερικής καύσης, βγάζει μάτι:

1660857102998.png


1660857121141.png



Η ροπή λοιπόν, που είναι όλη διαθέσιμη από στάση, από 0 χλμ/ω, εξαρτάται από την τάση. Τα 800 βολτ, κερδανε τα 400.

Μετά από αυτά, παίζουν ρόλο δεκάδες άλλες παράμετροι που αφορούν το συνολικό στήσιμο του αυτοκινήτου, και πως θα περάσει αυτή η δύναμη στο δρόμο, με τα όρια που υπάρχουν από την φυσική.
 


Μηνύματα
2.340
Reaction score
4.902
Να το αναλύσω λίγο, μιας και είμαστε φόρουμ ήχου.

Το προφανές είναι πως αν αφαιρέσετε τον θόρυβο της μηχανής από το αυτοκίνητο σας την ώρα που οδηγάτε, θα ακούγεται σαν να ήταν ένα ίδιο, αλλά ηλεκτρικό.

Όσον αφορά τα dB, εδώ θέλει συζήτηση.
Ξέρουμε καλά, μετά από τόσες επαναλήψεις, τις καμπύλες ίσης ακουστότητος Fletcher Munson:

View attachment 260744

Περιληπτικά, για όσους δεν έρχονται στις προπονήσεις, αυτό που μας δείχνουν αυτές οι καμπύλες είναι πως ένας ήχος 80dB στα 50Hz μας ακούγεται εξίσου δυνατός όσο ένας ήχος 40dB στα 1000Hz.
Και ένας ήχος 70dB στα 20Hz είναι οριακά ακουστός, ίσως και όχι.

Άρα το να λέμε αυτό το αυτοκίνητο έχει θόρυβο 70db χωρίς φασματική ανάλυση, δηλαδή σε ποια συχνότητα είναι τα 70dB, είναι άτοπο.
Αν αυτά τα 70db είναι στα 40-50Hz, οριακά θα τα ακούμε. Αν είναι στα 2000Hz θα είναι σαφώς ακουστά.

Η υποκειμενική μου εντύπωση από το ID3 είναι πως ακούγεται μόνο το κλιματιστικό (κυρίως, λόγω καλοκαιριού) και λιγότερο ο δρόμος, αναλόγως το οδόστρωμα. Τίποτα άλλο.
Αλλά να βγω με το Laptop και το Umik στους δρόμους δεν παίζει, θα με χωρίσει η γυναίκα, θα μου λέει “τόσα χρόνια σε ανέχτηκα με τα ίου ίου, μετά με τα χσσσσσς και να το κουνάς γύρω γύρω πέρα δώθε, τώρα το παίρνεις και στο αυτοκίνητο;”

Και θα έχει και δίκιο.
Απλα, με το κινητο δοκιμασε να μετρησεις. Και με το ιδιο κινητο μετα σε ενα συμβατικο
 






Staff online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
171.312
Μηνύματα
2.858.182
Members
37.893
Νεότερο μέλος
k.dimitriadis
Top