Ηλεκτρική εγκατάσταση στο χώρο του Home Theater, συσκευές, γείωση και διαχείρισή τους

Μηνύματα
4.543
Reaction score
3.085
Καλημέρα σε όλους και καλό φθινόπωρο/χειμώνα.

Το θέμα είναι περισσότερο τεχνικό, παρά γενικό θέμα εγκαταστάσεων και θα μπορούσε να συζητηθεί ίσως (ή και) στην κατηγορία "Τεχνικά Θέματα Audio". Αλλά, επειδή αφορά εγκατάσταση Home Theater, είπα να το συζητήσω εδώ.

(Δεν θα κρύψω ότι ένα παρόμοιο θέμα, σαφώς πιο περιορισμένο, συζητάω και στο διπλανό φόρουμ, εδώ, αλλά θεωρώ ότι καλό είναι να ανταλλάσσουμε απόψεις με όλη την κοινότητα των φίλων του AV, γι αυτό με ενδιαφέρουν και οι απόψεις των μελών μας, εδώ).

Λοιπόν, στον υπό κατασκευή (για συνολική ανακαίνιση πρόκειται) χώρο, τα πράγματα έχουν ως εξής:

1) Η ηλεκτρική εγκατάσταση είναι 3-φασική. Αυτό κρίθηκε υποχρεωτικό, διότι τόσο η αρχική τροφοδοσία όσο και η διάταξη του χώρου, σε συνδυασμό με τη συνολική εγκατεστημένη ισχύ (συσκευές, φωτισμός, κλιματισμός κλπ.), μονοφασική παροχή σε ένα κτήριο που εξ αρχής είχε τριφασική τροφοδοσία θα ήταν αδόκιμο, για να μην πω και τεχνικά αδύνατο. Και είναι βέβαια γενικά γνωστό ότι όταν υπολογίζεις την εγκατεστημένη ισχύ, λαμβάνεις πάντα υπ' όψη τη μέγιστη κατανάλωση των συσκευών και όχι την πραγματική, που πιθανόν να ισχύει στο 95% των περιπτώσεων.

2) Η γείωση του κτηρίου είναι κλασσική, με τρεις μεγάλες σωλήνες (ηλεκτρόδια γείωσης), χωμένες στη γη βαθιά, μέχρι τη στάθμη του μονίμως υπάρχοντος υπογείου υδάτινου ορίζοντα, σε διάταξη τριγώνου. Άρα θα πρέπει να θεωρείται πλήρης και σωστή.

3) Τα καλώδια που ξεκινούν από τον πίνακα διανομής, μέχρι τις πρίζες που τροφοδοτούν τις συσκευές AV, είναι όλα θωρακισμένα και αρκούντως ικανοποιητικής διατομής, ώστε να καλύπτονται οι ανάγκες ισχύος πλήρως. Η θωράκιση ακολουθεί τον κανόνα που προτείνει το Rane Technical Staff για τα interconnects, δηλαδή γειώνεται στη μιαν άκρη του καλωδίου, στην αρχή, κοντά στον πίνακα και είναι "στον αέρα" (floating) στην άλλη άκρη, κοντά στις πρίζες. Έτσι διασφαλίζεται (θεωρητικά) ώστε οι εξωτερικές παρεμβολές, οι οποίες, αν υπάρχουν και μπορούν να "τσιμπηθούν" από τα καλώδια, να απορρίπτονται προς τη γη.

4) Οι ασφάλειες του πίνακα είναι αυτόματες, τύπου ράγας, αλλά έμαθα ότι υπάρχουν και τηκόμενες, με μικρό φυσίγγιο, που ενσωματώνονται σε σώμα σχήματος αυτόματης, και έτσι μπορούν να τοποθετηθούν στη θέση τους, στη ράγα του πίνακα. Θα το ψάξω κι αν τις βρω θα τις αλλάξω.

5) Η διανομή της ισχύος ανά φάση έχει γίνει έτσι, ώστε να μοιράζονται οι ενεργοβόρες συσκευές (κατά το δυνατόν), για να υπάρχει ισοκατανομή ισχύος και στις 3 φάσεις. Έχω προσέξει ώστε στην ίδια φάση να βρίσκονται ο προενισχυτής AV, ο στερεοφωνικός προενισχυτής (που έχει είσοδο/έξοδο HT pass-through και χρησιμοποιείται για αυστηρά δικάναλη ακρόαση) και ο ένας εκ των δύο τελικών μονομπλόκς που οδηγούν τα μπροστινά κύρια ηχεία. Υποχρεωτικά, ο άλλος μονομπλόκ καθώς και οι άλλοι τρεις τελικοί τροφοδοτούνται από τις άλλες δυο φάσεις. Το ίδιο φυσικά συμβαίνει και με τις άλλες συσκευές του συστήματος, που έχουν μοιραστεί στις τρεις φάσεις, εκ των οποίων οι δυο κύριες πηγές AV, ήτοι το Blu-ray player και το HD-DVD/DVD player, καθώς και το SACD player, βρίσκονται στην ίδια φάση με τον AV pro και τον στερεοφωνικό προενισχυτή.

6) Στις συνδέσεις τελικών-προενισχυτών χρησιμοποιούνται καλώδια balanced (με βύσματα XLR), μιας και όλες αυτές οι συσκευές έχουν αυτή τη δυνατότητα. Οι υπόλοιπες συσκευές του συστήματος συνδέονται - στο αναλογικό τους τμήμα - με τα κλασσικά καλώδια και βύσματα RCA, τα οποία όμως είναι αυστηρά δύο αγωγών και θωράκισης, με συνδεσμολογία ψευδο-balanced, κατά τα πρότυπα του Rane. Υπάρχουν φυσικά και οι συσκευές που συνδέονται ψηφιακά με τον AV pro ή με τα άλλα μέρη του συστήματος, είτε μέσω HDMI, είτε μέσω ομοαξονικής ή οπτικής σύνδεσης SPDIF.

7) Πολλές από τις συσκευές έχουν τροφοδοσία ρεύματος με γείωση και σε όλες - πλην μιας - το σασσί είναι γειωμένο, ενώ ο αρνητικός πόλος των - αναλογικών - βυσμάτων RCA είναι "σώμα" με το σασσί (γειωμένος σ' αυτό). Η μόνη συσκευή που, ενώ έχει τροφοδοσία με γείωση (βύσμα και καλώδιο IEC), ΔΕΝ έχει γειώσει το σασσί της είναι το SACD player (Sony SCD-XA777ES). Αντίθετα, όλα τα βύσματα RCA αυτού του player ΕΙΝΑΙ γειωμένα στο σασσί. Με μια έρευνα που έκανα στο διαδίκτυο, ανακάλυψα ότι διάφορες εκδόσεις του συγκεκριμένου μοντέλου, απευθυνόμενες στις αγορές διαφορετικών χωρών, παρουσιάζονται πότε με γείωση στο σασσί και πότε όχι. Έκανα λοιπόν, το αυτονόητο: το γείωσα.

8) Στις συσκευές που δεν έχουν γείωση, έχω πάρει την πρωτοβουλία να την προσθέσω. Σε όσες υπήρχε υποδοχή IEC διπολική, τη έχω αντικαταστήσει με τριπολική και έχω βάλει καλώδιο με γείωση. Ή άφησα μεν τη διπολική υποδοχή IEC στη θέση της, αλλά από το νέο τριπολικό καλώδιο συνδέω τον αγωγό της γείωσης με το σασσί (είναι εύκολο, πάνω σε μια γειτονική βίδα). Στις περισσότερες συσκευές έχω απορρίψει το συνοδευτικό καλώδιο της "μαμάς" και το έχω αντικαταστήσει με καλώδιο θωρακισμένο τύπου Olflex 110-CY, ενώ τα βύσματα είναι ή Furutech ή Oyade. Φυσικά η επιλεγείσα διατομή είναι η ανάλογη: 3 x 2.5 για τους τελικούς και 3 x 1.5 για όλες τις υπόλοιπες συσκευές.

ΚΑΙ ΕΔΩ ΑΡΧΙΖΟΥΝ ΤΑ ΕΡΩΤΗΜΑΤΑ

Φίλος τεχνικός μου είπε ότι δεν είναι καλή πρακτική το τριφασικό ρεύμα. Ως ένα σημείο το καταλαβαίνω, αλλά όπως είπα πιο πάνω, είναι αδύνατον να έχω μονοφασικό. Επίσης μου επέστησε την προσοχή να μην βασίζομαι στο γεγονός ότι απλά με την παροχή γείωσης σε ΟΛΑ τα μηχανήματα θα εξασφαλίσω την απουσία βρόχου γείωσης και άρα την (πιθανή) εμφάνιση βόμβων.

Δεν τον αδικώ. Θα έλεγα μάλιστα ότι ίσως να αδικώ τον εαυτό μου με αυτή την προσέγγιση. Γι αυτό και αποφάσισα, σε όσα μηχανήματα έχω ήδη εγκαταστήσει την έξτρα γείωση, να εγκαταστήσω επί πλέον και ένα διακοπτάκι, ώστε να την διακόπτω και να επαναφέρω το μηχάνημα στην "μαμίσια" κατάσταση.

Ας πω τώρα που έχω προσθέσει γείωση:

1) Στον προενισχυτή AV (Onkyo PR-SC5507)
2) Στους τελικούς εμπρός (NAD S200)
3) Στους άλλους δύο τελικούς περιφερειακών ηχείων (Anthem MCA-5, πεντακάναλοι)
4) Στο SACD player (όπως το εξήγησα πιο πάνω)
5) Προτίθεμαι να το κάνω επίσης στα:
- Toshiba HD-XE1 HD-DVD/DVD player
- Kenwood KX-9050S Audio Cassette Recorder/Player
- Marantz DR700 CD Recorder
- Denon DVD-A1 DVD/DVD-Audio player
- JVC HM-30000U D-Theater/D-VHS VCR

Τα παρακάτω έχουν από τη μαμά τους γείωση:

- Τελικός πίσω περιφερειακών ηχείων Rotel RB-993
- Στερεοφωνικός προενισχυτής Classe CP-50
- HDI Dune Prime BD/Media player
- Sony PCM-2800 Pro DAT Recorder/Player
- VIGATEC Dune Video Scaler
- JVC RS-2 HD Video Projector
- και κάποιες άλλες συσκευές, που συμπληρώνουν το σύστημα και απλά θα έπιαναν χώρο αν τις ανέφερα.

Γνώμες;
-
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
57.806
Reaction score
142.882
Απάντηση: Ηλεκτρική εγκατάσταση στο χώρο του Home Theater, συσκευές, γείωση και διαχε

συμφωνώ πως για λόγους ασφάλειας (αποφυγή ηλεκτροπληξίας σε περίπτωση βραχυκυκλώματος ή διαρροής), το σασί όλων των ηλεκτρικών συσκευών πρέπει να συνδέεται με τη γη.

θα ήθελα να σε ρωτήσω γιατί "φοβάσαι" τους βρόχους γείωσης. Αν θες, κάνε μια ανάλυση του τι σημαίνει βρόχος γείωσης, και ποια είναι τα μειονεκτήματα που μπορεί να υπάρχουν στο ηχητικό αποτέλεσμα, και γιατί (ανάλυση με μπόλικη δόση θεωρίας, κι όχι του στυλ "θα εξασφαλίσω την απουσία βρόχου γείωσης και άρα την (πιθανή) εμφάνιση βόμβων" όπως απλουστευμένα λες)

Σε αυτό το σημείο, θα ήθελα να προσθέσω πως η απλή τυπική σύνδεση ενός στερεοφωνικού ιντερκονέκτ, η οποία υφίσταται σε όλα τα στερεοφωνικά συστήματα, εμπεριέχει ένα σαφή βρόχο γείωσης, άρα ο βρόχος γης υφίσταται σε κάθε στερεοφωνική σύνδεση.
 

Μηνύματα
4.543
Reaction score
3.085
Το ψάχνω...

συμφωνώ πως για λόγους ασφάλειας (αποφυγή ηλεκτροπληξίας σε περίπτωση βραχυκυκλώματος ή διαρροής), το σασί όλων των ηλεκτρικών συσκευών πρέπει να συνδέεται με τη γη.
OK, ήταν μια από τις πρώτες μου προσεγγίσεις στο θέμα, αλλά όχι η μόνη. Πιστεύω ότι μια γειωμένη συσκευή (εφ' όσον πρόκειται για μεταλλικό σασί, βέβαια) "συμπεριφέρεται" καλύτερα (τα εισαγωγικά υπονοούν όχι μόνο την βιντεο-ηχητική συμπεριφορά, αλλά συνολικά την ηλεκτρική της, με ότι αυτό συνεπάγεται), από μιαν άλλη που δεν έχει, αλλά συνδέεται στη γη μέσω ενός βρόχου από κάποιο καλώδιο interconnect. Θα εκτιμούσα αν κάποιος μου πει πως κάνω λάθος ή τα λέω σωστά, εξηγώντας μου με μια σωστή προσέγγιση το "σωστό" ή το "λάθος".

θα ήθελα να σε ρωτήσω γιατί "φοβάσαι" τους βρόχους γείωσης. Αν θες, κάνε μια ανάλυση του τι σημαίνει βρόχος γείωσης, και ποια είναι τα μειονεκτήματα που μπορεί να υπάρχουν στο ηχητικό αποτέλεσμα, και γιατί (ανάλυση με μπόλικη δόση θεωρίας, κι όχι του στυλ "θα εξασφαλίσω την απουσία βρόχου γείωσης και άρα την (πιθανή) εμφάνιση βόμβων" όπως απλουστευμένα λες)
Να σου πω την αλήθεια, το συναίσθημα δεν είναι "φόβος". Δεν κρύβω ότι μέσα από την διαχρονική εμπειρία μου με το αντικείμενο, στις περισσότερες περιπτώσεις οι συσκευές που πέρασαν κατά καιρούς από τα χέρια μου, σε κάθε είδους σύστημα, συνδέονταν με τον κλασσικό τρόπο, χωρίς ποτέ να έχω δώσει σημασία στο αν η τάδε ή η δείνα συσκευή είναι γειωμένη, και εν τούτοις δεν είχα ποτέ παρατηρήσει βόμβους από αυτό που ονομάζεται βρόχος γείωσης. Πράγμα που αρχικά σημαίνει ότι ακόμα κι αν υπήρχε, δεν δημιουργούσε προβλήματα. Όμως στο παρελθόν, όλες οι συσκευές - σε πιο απλοποιημένα συστήματα, βέβαια - ήταν κοντά, δίπλα-δίπλα η μία στην άλλη, και αν υπήρχε πιθανότητα "τσιμπήματος" παρεμβολών, αυτή δεν γινόταν αντιληπτή.

Τώρα όμως, έχουμε πιο πολύπλοκο σύστημα (περισσότερες συσκευές, διαδραστικά λειτουργούσες) και κάποιες από αυτές, όπως δυο από τους τελικούς, είναι μακρυά από τον κύριο όγκο των μηχανημάτων. Άσε που και αυτός (ο κύριος όγκος) είναι αρκετά "ογκώδης", ήτοι τρία ρακς, το ένα δίπλα στο άλλο, βέβαια, αλλά όσο νάναι, οι αποστάσεις μεγαλώσανε. Με αυτή την έννοια είναι και ο προβληματισμός που καταθέτω.

Έχω ψάξει στο διαδίκτυο και έχω βρει διάφορες προσεγγίσεις (και θεωρητικές και πρακτικές) σχετικά με τους βρόχους γείωσης και με την κατανόηση και την αναγκαιότητα ύπαρξης γείωσης αστέρα. Ότι διάβασα, συγκλίνει με αυτό που προσπαθώ να κάνω. Γι αυτό λέω πως αν κάνω κάπου λάθος, θάθελα να το ξέρω, όπως βέβαια και αν τα λέω σωστά.

Σε αυτό το σημείο, θα ήθελα να προσθέσω πως η απλή τυπική σύνδεση ενός στερεοφωνικού ιντερκονέκτ, η οποία υφίσταται σε όλα τα στερεοφωνικά συστήματα, εμπεριέχει ένα σαφή βρόχο γείωσης, άρα ο βρόχος γης υφίσταται σε κάθε στερεοφωνική σύνδεση.
Τα είπα παραπάνω. Συμφωνώ απόλυτα. Αλλά θέλω να το συζητήσω, ώστε να δω αν αυτό που κάνω είναι σωστό ή λάθος ή αν δεν θα επηρεάσει καθόλου το τελικό αποτέλεσμα.

Σε κάθε περίπτωση, ένα μεγάλο-μεγάλο ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ για την παρέμβαση. Και είμαι όλος αυτιά.
-
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
57.806
Reaction score
142.882
Απάντηση: Το ψάχνω...

OK, ήταν μια από τις πρώτες μου προσεγγίσεις στο θέμα, αλλά όχι η μόνη. Πιστεύω ότι μια γειωμένη συσκευή (εφ' όσον πρόκειται για μεταλλικό σασί, βέβαια) "συμπεριφέρεται" καλύτερα (τα εισαγωγικά υπονοούν όχι μόνο την βιντεο-ηχητική συμπεριφορά, αλλά συνολικά την ηλεκτρική της, με ότι αυτό συνεπάγεται), από μιαν άλλη που δεν έχει, αλλά συνδέεται στη γη μέσω ενός βρόχου από κάποιο καλώδιο interconnect. Θα εκτιμούσα αν κάποιος μου πει πως κάνω λάθος ή τα λέω σωστά, εξηγώντας μου με μια σωστή προσέγγιση το "σωστό" ή το "λάθος".
αυτό που υπογράμμισα στο κείμενό σου είναι λάθος.

κατ'αρχήν, το ότι μια συσκευή δεν έχει σύνδεση γης στην παροχή ηλεκτρικής ενέργειας (από την πρίζα) και παίρνει γη από μια άλλη συσκευή, έστω με ένα "rca", είναι εξίσου ασφαλής στη χρήση, αλλά είναι και εξίσου ορθή ηλεκτρικά η λειτουργία της, και τέλος, δε διαφέρει καθόλου από μια συσκευή που παίρνει γη από την πρίζα. Ταυτόχρονα, δεν είναι "βρόχος" το να παίρνει γη μέσω ενός interconect, άλλο πράμα είναι ο βρόχος, δηλαδή ακριβώς το αντίθετο: θα υπήρχε βρόχος γης αν έπαιρνε γη και από την πρίζα, αλλά ταυτόχρονα και από το interconnect, δηλαδή αν υπήρχαν 2 δρόμοι προς τη γη.

για να βάλουμε τα πράγματα σε μια σειρά, να κι ο "δεκάλογος" της γης:

1. για να λειτουργήσει ορθά μια συσκευή, και να αποδώσει τα μέγιστα, οφείλει να έχει γη, το σημείο "0" της τάσης. Αν δεν έχει γη, τότε δε ξέρει που είναι το σημείο "0", και μπορεί αυτό στην πράξη να είναι πολύ μακριά από το πραγματικό "0", λόγω συσσώρευσης στατικού ηλεκτρισμού (κυρίως από επαγωγή ή λόγω μικροδιαρροών). Αυτό μπορεί να είναι πραγματικό πρόβλημα και να δημιουργήσει όχι μόνο μείωση της απόδοσης της συσκευής, αλλά και βλάβη, ιδίως από απότομη αλλαγή τάσης του σημείου "0", κυρίως δηλαδή με μια στιγμιαία γείωση και απότομη αλλαγή του σημείου "0", πχ από την στιγμιαία επαφή της συσκευής με ένα γειωμένο αντικείμενο ή άνθρωπο, κάτι που φυσικά ενέχει και κινδύνους ασφαλείας. Τέλος, μη ξεχνάς πως πολλές συσκευές που παίρνουν γη από την πρίζα, δε τη χρησιμοποιούν καθόλου στο κύκλωμά τους (το οποίο παίρνει γη μέσω των καλωδίων διασύνδεσης) και τη χρησιμοποιούν μόνο για γείωση του σασί. Ο "γνώστης" του αντικειμένου, σε αυτή την περίπτωση, θα δώσει γη σε μια συσκευή που δεν παίρνει γη από την πρίζα, ώστε να δώσει γη στα κυκλώματα.

2. η γη στο σασί έχει ως μόνο σκοπό την τήρηση των διεθνών κανόνων ασφαλείας και δεν σχετίζεται με τη σωστή λειτουργία μιας συσκευής, η οποία ας πούμε θα μπορούσε κάλλιστα να έχει σωστή γη στα κυκλώματά της, αλλά να μη συνδέει τη γη από τα κυκλώματά της με το σασί, οπότε το σασί να παρουσιάζει στατικό ηλεκτρισμό, ο οποίος όμως δε θα επηρεάζει καθόλου την ποιότητα λειτουργίας της συσκευής.

3. για λόγους ασφαλείας υπερεπαρκεί η γη από ένα interconnect.

4. για λόγους ποιότητας και ορθής λειτουργίας μιας συσκευής, επίσης υπερεπαρκεί η γη από ένα interconnect.

5. οι συσκευές που δεν παίρνουν γη από την πρίζα, έχουν τις αναγκαίες πιστοποιήσεις ασφαλείας, κάτι που εν ολίγοις αποδεικνύει την ορθότητα σχεδιασμού τους, αλλά αποδεικνύει και την επάρκεια παροχής γης από ένα κοινό-απλό interconnect για αυτούς τους λόγους ασφαλείας.

6. για αποφυγή των βρόχων γείωσης με την παροχή του σπιτιού, σε οποιοδήποτε σύνολο μηχανημάτων, όσο πολύπλοκο κι αν είναι αυτό κι από όσο μεγάλο αριθμό μηχανημάτων κι αν αποτελείται, αρκεί μόνο ένα μηχάνημα να συνδέεται με τη γη της πρίζας και όλα τα υπόλοιπα να παίρνουν γη μέσω των καλωδίων διασύνδεσης (interconnect).

7. για αποφυγή βρόχων γείωσης μεταξύ των συσκευών, αρκεί να υπάρχει μόνο ένα καλώδιο διασύνδεσης μεταξύ 2 συσκευών που να μεταφέρει γη, κι όλα τα υπόλοιπα να μην μεταφέρουν γη.

8. η σύνδεση "αστέρα" γης είναι ένα σχεδιαστικό θέμα της εσωτερικής κυκλωματικής σχεδίασης και υλοποίησης κάθε συσκευής, και ουδεμία σχέση έχει με τις εξωτερικές διασυνδέσεις των συσκευών.

9. όντως υπάρχει περίπτωση να εμφανιστεί βόμβος σε ένα σύνολο μηχανημάτων, κι εμφανίζεται όταν πολλά από αυτά συνδέονται με τη γη (κι όχι ένα από αυτά). Σε αυτή την περίπτωση και μόνο, η λύση είναι να κοπεί η παροχή γης από κάποια (ή κάποιες) συσκευές και να παραμείνει μόνο 1 συσκευή που θα παίρνει γη από την πρίζα, αλλά αυτό γίνεται μόνο όταν διαβεβαιωθούμε (με ένα πολύμετρο) πως το σασί της συσκευής της οποίας κόβουμε τη γη από την παροχή της πρίζας, θα συνεχίζει να παίρνει γη μέσω των καλωδίων διασύνδεσης, για λόγους ασφαλείας. Διαφορετικά, η μόνη λύση που απομένει είναι διασύνδεση των συσκευών μέσω μετασχηματιστών γαλβανικής απομόνωσης, κάτι που είναι πολύ σύνηθες σε επαγγελματικές εφαρμογές, όπου κανείς δε θέλει να υπάρχει συσκευή που να μη παίρνει γη από την πρίζα.

10. αν έχουμε ένα σύνολο μηχανημάτων που κανένα τους δε παίρνει γη από την πρίζα, πράγμα καθόλου σπάνιο, θα πρέπει, για λόγους ασφαλείας, να γειώσουμε το σασί μιας συσκευής. Συχνά, οι κατασκευαστές χρησιμοποιούν πλαστικά σασί, για αυτόν ακριβώς το λόγο, οπότε και δεν τίθεται θέμα ασφαλείας. Τώρα, το ποια συσκευή θα επιλέξουμε να δώσουμε γη, είναι πολύ απλό: όποια δίνει γη και στο σασί και στα καλώδια διασύνδεσης (συχνά αυτό δεν είναι κανόνας, καθώς πολλές συσκευές τη γη που παίρνουν από την πρίζα δε τη συνδέουν στα RCA, αλλά μόνο στο σασί).



Ελπίζω να σε κάλυψα Παναγιώτη. Αν χρειάζεσαι κάποια άλλη διευκρίνηση, εδώ είμαστε.
 

Μηνύματα
4.543
Reaction score
3.085
Συμπεράσματα βγαίνουν;......

Κώστα, σ' ευχαριστώ.

Από τα γραφόμενά σου καταλαβαίνω ότι η πρόσθεση γείωσης στα μηχανήματα, που δεν είχαν από τη "μαμά", είναι περιττή. Το ερωτηματικό είναι μήπως δεν είναι μόνο περιττή αλλά μήπως προξενεί και προβλήματα (ηχητικά, εννοώ), ειδικά στους τελικούς.

Θα μου πεις ίσως ότι αυτό μπορώ να το διαπιστώσω πειραματιζόμενος ή ΜΟΝΟ πειραματιζόμενος. Συμφωνώ, αλλά αν το ξέρω εκ των προτέρων θα είναι καλύτερα (γι αυτό άλλωστε σκέφτηκα να βάλω και τα διακοπτάκια, ώστε να μπορώ να άρω τη γείωση, αν ακουστούν ανεπιθύμητα πράγματα).

Και πάλι ευχαριστώ.
-
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
57.806
Reaction score
142.882
Απάντηση: Συμπεράσματα βγαίνουν;......

Κώστα, σ' ευχαριστώ.

Από τα γραφόμενά σου καταλαβαίνω ότι η πρόσθεση γείωσης στα μηχανήματα, που δεν είχαν από τη "μαμά", είναι περιττή. Το ερωτηματικό είναι μήπως δεν είναι μόνο περιττή αλλά μήπως προξενεί και προβλήματα (ηχητικά, εννοώ), ειδικά στους τελικούς.
ναι, βόμβο (πιθανώς, όχι απαραιτήτως), λόγω βρόχων γης (αυτό κάνεις, φτιάχνεις βρόχους).

Βασικά, δε κερδίζεις τίποτα. Τζάμπα ο κόπος.

προσωπικά, δε βλέπω κανένα λόγο να χρειάζεται να ασχοληθείς με τις γειώσεις των μηχανημάτων. 'Αστα να μην έχουν, δηλαδή να μη παίρνουν γη από τη πρίζα. Αν σε ενδιαφέρει πολύ το θέμα ασφαλείας, τσέκαρε με ένα πολύμετρο αν επικοινωνεί η γη της πρίζας με το σασί των μηχανημάτων - αν επικοινωνεί, όλα καλά, όλα ανθηρά, άστα στην ησυχία τους.
 

argi

"Επαγγελματίας"
Μηνύματα
30.020
Reaction score
6.879
Απάντηση: Ηλεκτρική εγκατάσταση στο χώρο του Home Theater, συσκευές, γείωση και διαχε

πριν κανα 6-7αρι χρονια ειχα αντιγραψει ενα <γειωτηρα> του ρας αντριους* , που γειωνες καθε συσκευη στο σασι , και εφευγε ενα καλωδδιο για να συνδεθει σε σωληνα καλοριφερ.Το ηχητικο αποτελεσμα χαλι.Ευτυχως δεν μου ειχε κοστισει πολυ.....




*http://www.russandrews.com/product....&customer_id=PAA1668103211560VEZHMFBSUXERYGWT
 

JOHN MARKOU

Münchhausen
Μηνύματα
29.658
Reaction score
29.293
Απάντηση: Ηλεκτρική εγκατάσταση στο χώρο του Home Theater, συσκευές, γείωση και διαχε

Οπως είπε και πιο πάνω ο ear δεν χρειάζεται κάτι τέτοιο.
Οι συσκευές που γειώνονται στην πρίζα γειώνουν μόνο το σασί τους.
Αλλη γη αυτή, που εχει να κάνει μόνο με διαροή απο το κύκλωμα στο σασί.
Υπάρχουν άπειρες συσκευές που δεν γειώνουν το σασί τους .
 

argi

"Επαγγελματίας"
Μηνύματα
30.020
Reaction score
6.879
Απάντηση: Ηλεκτρική εγκατάσταση στο χώρο του Home Theater, συσκευές, γείωση και διαχε

Ποιο ειπε οτι χρειαζεται ?
δοκιμες καναμε
δωρεαν ειναι,
απο εκει και μετα παιζω χρονια με 1 και μοναδικη γειωση και ειμαι μια χαρα........
 

Μηνύματα
2.489
Reaction score
384
Απάντηση: Ηλεκτρική εγκατάσταση στο χώρο του Home Theater, συσκευές, γείωση και διαχε

Ποιο ειπε οτι χρειαζεται ?
δοκιμες καναμε
δωρεαν ειναι,
απο εκει και μετα παιζω χρονια με 1 και μοναδικη γειωση και ειμαι μια χαρα........
Σε εχω ικανο να βαλεις και καλοριφερ διπλα στις συσκευες για να εχεις πιο κοντο καλωδιο στη γειωση. :116:
 

abcd

Πρώην Διοικητής ο τροπαιοφόρος
Super Moderator
Μηνύματα
81.779
Reaction score
106.511
Απάντηση: Ηλεκτρική εγκατάσταση στο χώρο του Home Theater, συσκευές, γείωση και διαχε

:204::204:
 

argi

"Επαγγελματίας"
Μηνύματα
30.020
Reaction score
6.879
Απάντηση: Ηλεκτρική εγκατάσταση στο χώρο του Home Theater, συσκευές, γείωση και διαχε

Σε εχω ικανο να βαλεις και καλοριφερ διπλα στις συσκευες για να εχεις πιο κοντο καλωδιο στη γειωση. :116:
δεν υπαρχει καλοριφερ στην παραγκα, ενα 12 κλιματιστικο, στο σπιτι παλι κλιματιστικα, καποτε υπηρχες μοναδα τσιλερ, αλλα δεν την αφησα να ζησει πανω απο 1 χρονο......το ρευμα ειναι φτιαγμενο απο τα χερακια μου
3 γραμμες ,
1 συστημα
1 φωτισμος
1 κλιματισμος,
με δυνατοτητα να προστεθει και αλλη αν χρειαστει........
 

Costas Coyias

Ημίθεος
Administrator
Μηνύματα
25.821
Reaction score
22.665
Απάντηση: Ηλεκτρική εγκατάσταση στο χώρο του Home Theater, συσκευές, γείωση και διαχε

Επιτρέψτε μου μερικές επισημάνσεις.

1. Η ύπαρξη τριφασικής ηλεκτροδότησης σε μια κατασκευή (εν προκειμένω οικοδομή) δεν αποτελεί πρόβλημα, αντιθέτως προσδίδει πλεονεκτήματα, και από κάποιο σημείο ελάχιστης εγκατεστημένης ισχύος και άνω, επιβάλλεται από τους ισχύοντες κανονισμούς.

2. Όλες οι οικιακές συσκευές ήχου και εικόνας είναι συσκευές χαμηλής ισχύος, και μπορούν να τροφοδοτηθούν μόνον από μια φάση.

3. Ο ακροδέκτης γείωσης σε μια ηλεκτρική συσκευή είναι τοποθετημένος ως δικλείδα ασφαλείας κατά της ηλεκτροπληξίας και μόνον, και δεν επηρεάζει καθόλου την καλή λειτουργία της. Κατ' ουσίαν, πρόκειται για έναν αγωγό που τρέχει παράλληλα με το ανθρώπινο σώμα προς τη γη, ώστε, σε περίπτωση ανάλογης βλάβης, αυτός να τραβήξει το μέγιστο δυνατό ηλεκτρικό ρεύμα, ώστε μέσα από το θύμα που ηλεκτροπλήττεται να περάσει το ελάχιστο δυνατό τοιούτο, κάτι που αυξάνει την πιθανότητα της επιβίωσης του θύματος. Επομένως, ο αγωγός της γείωσης πρέπει να έχει την ελάχιστη δυνατή αντίσταση, άρα ικανή διατομή καθ' όλο το μήκος του, ενώ όλες οι ενώσεις έως τη γη πρέπει να έχουν επίσης ελάχιστη αντίσταση (μέγιστη αγωγιμότητα), δηλαδή να είναι υλοποιημένες με κατά το δυνατόν σφικτή γαλβανική επαφή. Τέτοιες ιδιότητες δεν τις έχει ο κοινός αγωγός ενός καλωδίου interconnect.

4. Τα καλώδια και τα βύσματα διασύνδεσης, όπως επίσης και τα καλώδια των ηχείων, δεν έχουν σχέση με τη γείωση, καθώς ο κοινός αγωγός ενός ενεργού κυκλώματος (το "πλην") δεν συνδέεται άμεσα μ' αυτήν, αλλά μόνο μέσω ενός πυκνωτή και μιας πολύ μεγάλης αντίστασης (της τάξης των 2ΜΩ), ώστε να επιτρέπει το πέρασμα προς τη γή μόνο του υψίσυχνου θορύβου.

5. Η τοπολογία αστέρα είναι ακριβώς αυτό που λέει το όνομά της, τοπολογία, και όσον αφορά την τήρησή της στη γείωση, το μόνο που επιτάσσει αυτή, είναι η σύνδεση καθενός από τα σημεία που πρέπει να γειωθούν με χρήση μόνο μιας διαδρομής, της ελάχιστης δυνατής. Ο βρόχος γείωσης δημιουργείται όταν συμβαίνει το αντίστροφο, δηλαδή όταν ένα σημείο γειώνεται μέσα από δύο ή περισσότερες διαδρομές, οπότε οι παράλληλοι αγωγοί δημιουργούν μια κλειστή θηλειά, έναν βρόχο. Κατά συνέπεια, η πραγματική όψη που πρέπει να έχει ο κοινός αγωγός ενός κυκλώματος, υλοποιημένου είτε σε πλακέτα, είτε με κόλληση point-to-point, προσομοιάζει περισσότερο με δέντρο που έχει απλωμένα κλωνάρια, ή με χταπόδι (παρά με αστέρα).
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
57.806
Reaction score
142.882
Απάντηση: Ηλεκτρική εγκατάσταση στο χώρο του Home Theater, συσκευές, γείωση και διαχε

3. Ο ακροδέκτης γείωσης σε μια ηλεκτρική συσκευή είναι τοποθετημένος ως δικλείδα ασφαλείας κατά της ηλεκτροπληξίας και μόνον, και δεν επηρεάζει καθόλου την καλή λειτουργία της. Κατ' ουσίαν, πρόκειται για έναν αγωγό που τρέχει παράλληλα με το ανθρώπινο σώμα προς τη γη, ώστε, σε περίπτωση ανάλογης βλάβης, αυτός να τραβήξει το μέγιστο δυνατό ηλεκτρικό ρεύμα, ώστε μέσα από το θύμα που ηλεκτροπλήττεται να περάσει το ελάχιστο δυνατό τοιούτο, κάτι που αυξάνει την πιθανότητα της επιβίωσης του θύματος. Επομένως, ο αγωγός της γείωσης πρέπει να έχει την ελάχιστη δυνατή αντίσταση, άρα ικανή διατομή καθ' όλο το μήκος του, ενώ όλες οι ενώσεις έως τη γη πρέπει να έχουν επίσης ελάχιστη αντίσταση (μέγιστη αγωγιμότητα), δηλαδή να είναι υλοποιημένες με κατά το δυνατόν σφικτή γαλβανική επαφή. Τέτοιες ιδιότητες δεν τις έχει ο κοινός αγωγός ενός καλωδίου interconnect.
σωστό αυτό, αλλά:

2. Όλες οι οικιακές συσκευές ήχου και εικόνας είναι συσκευές χαμηλής ισχύος
και ταυτόχρονα με την έναρξη μιας διαρροής μεγάλης ισχύος, καίγεται κάποια ασφάλεια.

οπότε, το απλό interconnect συνήθως επαρκεί.

Που δεν επαρκεί: σε συσκευές μεγάλης ισχύος, μεγάλης κατανάλωσης. Γι'αυτό βλέπουμε πχ επαγγελματικούς τελικούς μεγάλης ισχύος να έχουν στάνταρ γείωση στην παροχή τους, και με ικανή διατομή. Όπως και οι ηλεκτρικές κουζίνες και τα πλυντήρια.

Γενικά, οι κατασκευαστές ξέρουν τι κάνουν.

Εξ'ου και το καλύτερο καλώδιο ρεύματος για ενισχυτές μεγάλης ισχύος είναι το καλώδιο πλυντηρίου!
 

abcd

Πρώην Διοικητής ο τροπαιοφόρος
Super Moderator
Μηνύματα
81.779
Reaction score
106.511
Απάντηση: Ηλεκτρική εγκατάσταση στο χώρο του Home Theater, συσκευές, γείωση και διαχε

Εξ'ου και το καλύτερο καλώδιο ρεύματος για ενισχυτές μεγάλης ισχύος είναι το καλώδιο πλυντηρίου!
Αρχίσαμεεεεε...:405:
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
57.806
Reaction score
142.882
Απάντηση: Ηλεκτρική εγκατάσταση στο χώρο του Home Theater, συσκευές, γείωση και διαχε

:116::137::138:
 

Μηνύματα
145
Reaction score
42
Απάντηση: Ηλεκτρική εγκατάσταση στο χώρο του Home Theater, συσκευές, γείωση και διαχε

Σωστά αυτά που γράφει ο Κώστας.Η γείωση που υπάρχει στις συσκευές είναι γείωση προστασίας και μόνο αυτό.Η γείωση μεταξύ των μεταλλικών μερών ας πούμε ενός πικάπ και ενός ενισχυτή είναι άλλο θέμα και έχει να κάνει με την ανάδραση(τουτέστιν βόμβοι, ηλεκτρομαγνητικοί θόρυβοι κτλ).
Το αν μία ηλεκτρολογική παροχή είναι Iφ η IIIφ δεν παίζει κανένα απολύτως ρόλο σε θέματα θορύβων.Απλά η εγκατάσταση μπορεί να απορροφήσει την τριπλάσια ισχύ.
Προσωπικά πάντως λόγω πείρας (είμαι τεχνικός στην ΔΕΗ) σε θέμα ασφάλειας των συσκευών είναι προτιμότερη η Iφ παροχή 1x40 η 1x63 Αμπέρ από την IIIφ (όταν βέβαια μας καλύπτει από θέμα ισχύος) διότι έτσι δεν κινδυνεύουμε από υπερτάσεις με ότι αυτό συνεπάγεται.
Εχω δει πολλές καταστροφές από διακοπή του ουδετέρου ας πούμε, σε IIIφ παροχές.
Δυστυχώς αυτό είναι το μοναδικό αλλά πολύ σοβαρό μειονέκτημα μιάς IIIφ εγκατάστασης.
Ακόμη και απλώς κακή επαφή να υπάρχει στον ουδέτερο είναι αρκετή για να δημιουργήσει ζημιές.
Ο ουδέτερος κόμβος είναι υπεύθυνος-το λέω όσο πιό απλά μπορώ-για την ισορροπία της τάσης μεταξύ των φάσεων.Κάθε φάση μεταξύ του ουδετέρου πρέπει να έχει 230V + - 10% και μεταξύ φάσεων 400V + - 10%.Οτιδήποτε πέραν αυτών είναι εκτός προδιαγραφών.
Τώρα στην περίπτωση διακοπής ουδετέρου σε IIIφ παροχή τι συμβαίνει.
Πολύ απλά, σε όποια φάση έχει τα περισσότερα φορτία την δεδομένη στιγμή έχουμε πτώση τάσεως,και αντιστοίχως όποια είναι με λιγότερα έχουμε υπέρταση.Εχω μετρήσει αρκετές φορές πάνω από 360V μεταξύ φάσεως και ουδετέρου.
Μια σχετικά καλή λύση είναι η τοποθέτηση επιτηρητή τάσεως για προστασία από υπερτάσεις.
 

argi

"Επαγγελματίας"
Μηνύματα
30.020
Reaction score
6.879
Απάντηση: Ηλεκτρική εγκατάσταση στο χώρο του Home Theater, συσκευές, γείωση και διαχε

εγω δεν ξερω ποιο ειναι .....και ουτε και με νοαιζει
χωνω ενα τετοιο
http://www.msshifi.com/crazy-super-...-research-hologram-a-power-cord-5ft-demo.html
στον τελικο
προ
audyssey
και εχω τα κεφαλια μου ησυχα
 


argi

"Επαγγελματίας"
Μηνύματα
30.020
Reaction score
6.879
Απάντηση: Ηλεκτρική εγκατάσταση στο χώρο του Home Theater, συσκευές, γείωση και διαχε

Εξ'ου και το καλύτερο καλώδιο ρεύματος για ενισχυτές μεγάλης ισχύος είναι το καλώδιο πλυντηρίου!

up load ?
or front load ?
 


ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
175.612
Μηνύματα
3.018.004
Members
38.470
Νεότερο μέλος
Minas Notaras
Top