K
kimon
Guest
"Ουδείς μωρότερος γραμματιστών, ει μη ιατροί ήσαν"
Αθήναιος
Κι αυτοί οι αρχαίοι... Δεν ξέραν τί τους γίνεται!
Αθήναιος
Κι αυτοί οι αρχαίοι... Δεν ξέραν τί τους γίνεται!
Last edited by a moderator:
Αυτό είναι σωστό και η επιμονή στο (και ψυχαναγκαστικά ανυπόφορο) αντίθετό του δεν δείχνει ευστροφία πνεύματος.Σκοπος μου είναι να μην χρησιμοποιούμε τον όρο δορυφόροι για όλα τα ηχεία.
Ακριβώς αυτό λέμε, και τέτοιο είναι και το μεγάφωνο SPH-165cp της MONACOR, όπως ρητά δηλώνουν τόσο η εταιρεία, όσο και οι δοκιμαστές (#16, αν κάνει κάποιος τον κόπο να διαβάσει τα γραφόμενά τους, θα το διαπιστώσει).Εξαίρεση στα παραπάνω είναι τα μεγάφωνα με χαμηλές ευαισθησίες και σχεδίαση για αναπαραγωγή χαμηλών.
Σε ένα τέτοιο μπορούμε να δούμε την συχνότητα F3 μέχρι και 30 Hz για ένα 8ιντσο.
Εκεί όμως θα δούμε και ευαισθησία της τάξης των 84-85 db.
Στο μήνυμα σου Νο16 παραπέμπεις σε μια σελίδα. Στην σελίδα λοιπόν αυτή υπάρχει ο παρακάτω πίνακας:Ακριβώς αυτό λέμε, και τέτοιο είναι και το μεγάφωνο SPH-165cp της MONACOR, όπως ρητά δηλώνουν τόσο η εταιρεία, όσο και οι δοκιμαστές (#16, αν κάνει κάποιος τον κόπο να διαβάσει τα γραφόμενά τους, θα το διαπιστώσει).
Μη φτάνουμε λοιπόν σε γελοιότητες, όπως δηλαδή ότι η διάμετρος ενός μεγαφώνου χαμηλών είναι το μόνο στοιχείο που καθορίζει τις επιδόσεις του και, κατ' επέκτασιν, ποια είναι η μέγιστη απόσταση ακρόασης και άλλα τέτοια φαιδρά.
Στο μήνυμά μου λοιπόν γράφω:Στο μήνυμα σου Νο16 παραπέμπεις σε μια σελίδα. Στην σελίδα λοιπόν αυτή υπάρχει ο παρακάτω πίνακας:
γιατί και τον κόπο να είχα κάνει, δεν θα μπορούσα να μπω σε λεπτομέρειες τέτοιου επιπέδου.Αν έκανες τον κόπο να δεις τι γράφει (ο πίνακας), θα διαπίστωνες τα εξής,
Επανέρχομαι στο θέμα, γιατί η απάντησή σου μου δημιούργησε κάποιες απορίες, τις οποίες θα ήθελα να διαλύσεις, όσο και αν σου φανούν (ενδεχομένως) απλοϊκές.Στο μήνυμα σου Νο16 παραπέμπεις σε μια σελίδα. Στην σελίδα λοιπόν αυτή υπάρχει ο παρακάτω πίνακας:
Αν έκανες τον κόπο να δεις τι γράφει, θα διαπίστωνες τα εξής, (Με τους ανάλογους υπολογισμούς βέβαια):
Σύμφωνα με τα στοιχεία του κατασκευαστή, η συχνότητα F3 είναι οι 44,1 Hz, ενώ σύμφωνα με τα μετρημένα χαρακτηριστικά του μεγαφώνου η F3 βρίσκεται στους 48,3 Hz.
Αναφέρομαι πάντα στην <<Μέγιστη Επίπεδη Απόκριση>> της μονάδας
Αν οι προηγούμενες απαντήσεις ήταν ελαφρώς εκτός θέματος, τώρα ξεφεύγουμε εντελώς.Επανέρχομαι στο θέμα, γιατί η απάντησή σου μου δημιούργησε κάποιες απορίες, τις οποίες θα ήθελα να διαλύσεις, όσο και αν σου φανούν (ενδεχομένως) απλοϊκές.
Γράφεις λοιπόν:
"Αν έκανες τον κόπο να δεις τι γράφει (ο παραπάνω πίνακας), θα διαπίστωνες τα εξής, (Με τους ανάλογους υπολογισμούς βέβαια):
Σύμφωνα με τα στοιχεία του κατασκευαστή, η συχνότητα F3 είναι οι 44,1 Hz, ενώ σύμφωνα με τα μετρημένα χαρακτηριστικά του μεγαφώνου η F3 βρίσκεται στους 48,3 Hz."
Απορία πρώτη:
Στον πίνακα δεν αναφέρονται συχνότητες αποκοπής (F3). Από ποια στοιχεία του πίνακα και με ποιες αλγεβρικές πράξεις (απλή αναφορά αρκεί) προκύπτουν οι συχνότητες αποκοπής που αναφέρεις;
Απορία δεύτερη:
Εάν (όπως, λόγω περιορισμένων δικών μου γνώσεων πάνω στους υπολογισμούς, υποθέτω) συνήγαγες τις συχνότητες αποκοπής όχι από τον πίνακα όπως (ίσως λόγω παραδρομής) αναφέρεις, αλλά από τα διαγράμματα απόκρισης συχνότητας που δημοσιεύουν η MONACOR αφ' ενός και το Dibirama αφ' ετέρου, πώς κατέληξες σε τιμές με ακρίβεια πρώτου δεκαδικού ψηφίου;
(στό διάγραμμα της Μόνακορ το πάχος της γραμμής του καταγραφικού καλύπτει 1,5 ντεσιμπέλ σχεδόν, ενώ στο διάγραμμα του DIBIRAMA επαρκεί η ανάλυση για πρώτο δεκαδικό; στην 23 ιντσών οθόνη μου δεν το βλέπω)
Απορία τρίτη:
Έχω την εντύπωση ότι ως F3 ορίζεται η συχνότητα στην οποία η στάθμη εξόδου είναι μειωμένη κατά 3 ντεσιμπέλ ως προς την στάθμη στα 1000 χέρτζ. Επειδή δεν έχω ξανασυναντήσει τον όρο "Μέγιστη Επίπεδη Απόκριση" που χρησιμοποιείς, μήπως θα μπορούσες να δώσεις μια σύντομη εξήγηση του περιεχομένου του;
Ευχαριστώ εκ των προτέρων για τον κόπο σου.
Το μεγάφωνο είναι σύνολο και όχι μεμονωμένα υλικά. Ναι μεν το κάθε υλικό έχει τους ιδιοσυντονισμούς του, αλλά αυτό που τελικά μετράει είναι η σωστή σχεδίαση του. Υπάρχουν σοβαρές μονάδες με κάθε υλικό, όπως υπάρχουν και άθλιες με κώνο κέβλαρ ή χαρτί ή πολυπροπυλένιο.Πέτρο τι έχεις να πεις για τα υλικά των μεγαφώνων; όχι για την κατασκευή τους. Κάποιοι πχ προτιμούν ακόμα στα woofer το χαρτί.
Εμ έτσι που τα έγραψες στην προηγούμενη απάντησή σου σε μένα ευλογημένε,Αν οι προηγούμενες απαντήσεις ήταν ελαφρώς εκτός θέματος, τώρα ξεφεύγουμε εντελώς.
νόμισα ότι είχες εφεύρει κάποιον τρόπο να αξιοποιείς τις παραμέτρους Thiele - Small των μεγαφώνων για να απεικάζεις την απόκριση συχνότητας που έχουν στον ελεύθερο αέρα, λόγω του ότι δεν έκανες την παραμικρή αναφορά σχετικά με το ότι σχολίαζες την πρόταση αξιοποίησης του συγκεκριμένου μεγαφώνου από πλευράς Dibirama (και αυτό πάλι το εικάζω, καθότι, όπως προείπα, δεν κάνεις την παραμικρή αναφορά!)Αν έκανες τον κόπο να δεις τι γράφει, θα διαπίστωνες τα εξής, (Με τους ανάλογους υπολογισμούς βέβαια):
Σύμφωνα με τα στοιχεία του κατασκευαστή, η συχνότητα F3 είναι οι 44,1 Hz, ενώ σύμφωνα με τα μετρημένα χαρακτηριστικά του μεγαφώνου η F3 βρίσκεται στους 48,3 Hz.
Αναφέρομαι πάντα στην <<Μέγιστη Επίπεδη Απόκριση>> της μονάδας και όχι σε <<παιχνίδια>> που μπορούν μεν να γίνουν με τα λίτρα και τον σωλήνα, αλλά μειώνουν και την ευαισθησία και την πρόσληψη ισχύος της μονάδας, αλλά και στέλνουν την <<φασική καθυστέρηση του συστήματος>>, βλέπε παραμόρφωση στην περιοχή, στα ύψη.