Ηχεια bass reflex - προβληματισμοι και συμπεριφορα ηχειου με φραξιμο της οπης

Μηνύματα
4.462
Reaction score
7.734
Αφορμη για τον προβληματιμο αποτελεσε ενα νεο βιντεακι στο εργαστηριο του Frank.
Ο Frank λοιπον κατασκευασε ενα μινι σαμπ με μια μικρη οπη στο πλαι για την εκτονωση των χαμηλων οπως φαινεται και στην φωτο. Ενδιαφερον παρουσιαζουν οι μετρησεις με μικρο και χρηση του λοφισμικου REW οπου ο μπαγασας πραγματοποιει 4 μετρησεις του μεγαφωνου υπο διαφορετικη αποσταση γωνια ενω τον ιδιο αριθμο μετρησεων πραγματοποιει και πλησιον της μικρης οπης εκτονωσης χαμηλων.
Αυτες οι μετρησεις με ωθησαν να πραγματοποιησω και γω με την σειρα μου μετρησεις του διδρομου ηχειου που εχω ως κεντρικο στον χωρο αλλα εξεταζοντας επιπλεον την συμπεριφορα του οταν φραζω την οπη στο πισω μερος. Επισης πραγματοποιηθηκαν 2 μετρησεις ενος σημειου στην θεση ακροασης , μετρησεις κουνιστου μικροφωνου στην θεση ακροασης και πλησιον αυτης ενω στο παιχνιδι μπηκαν και τα 4 σαμπς για να δω πως συμπεριφερεται εν τελει σε πραγματικες συνθηκες.
χμ.........
Ας περασουμε ομως σιγα σιγα στο ψητο :)
 

Μηνύματα
4.462
Reaction score
7.734
Ας μεταφερθουμε στο εργαστηριο του Φρανκ.
Ο Φρανκ λοιπον κατασκευασε το mini sub της φωτογραφιας. Οπως θα παρατηρησετε εχει στα πλαγια μια μικρη τριγωνικη οπη εκτονωσης χαμηλων
1675005861088.png


πραγματοποιησε λοιπον 4 μετρησεις με το μικροφωνο να εφαπτεται σχεδον στο γουφερ ,κατοπιν υπο γωνια ενω οι υπολοιπες 2 πραγματοποιηθηκαν με τον ιδιο τροπο αλλα με πολθ μικρη αποσταση απο το γουφερ. (14:05 - 15:49)
1675006193087.png

Κατοπιν πραγματοποιησε μετρησεις της οπης με την ιδια σειρα και μεθοδολογια (16:23 - 17:47)
1675006422937.png


Αυτες λοιπον οι μετρησεις στο εργαστηριο του μου κινησαν την περιεργεια να δω πως συμπεριφερεται ενα ηχειο bass reflex σαν το δικο μου, μονον που τωρα θα εξεταζοταν η στμπεριφορα του σε συνθηκες κλεισιματος της οπης καθως και η εν γενει συμπεριφορα του στον χωρο χωρις αλλα και με την βοηθεια πολλαπλων σαμπς.
Καιρος να περασουμε σιγα σιγα στο εργαστηριο του N.K. :biggrin:
 

Attachments


Μηνύματα
4.462
Reaction score
7.734
Εχουμε μεταφερθει πλεον στο εργαστηριο μου. Για τις μετρησεις χρησιμοποιηθηκε ενα διδρομο παθητικο ηχειο της φιρμας Nubert τυπου bass reflex που εκτεει χρεη κεντρικου και οχι μονον στο πολυκαναλικο σεταπ μου.
το ηχειο εχει την ακολουθη αποκριση δηλωμενη απ τον κατασκευαστη
60-24000Hz (-3dB) και ειναι εξοπλισμενο με 2 ιδια μιντγουφερ διαμετρου 5 ιντσων.
1675008200984.png


Πραγματοποιηθηκαν με χρηση μκροφωνου Umik και την βοηθεια REW μια μετρηση για το καθε γουφερ καθως και μια ακομη μπροστα απο την οπη εκτονωσης χαμηλων που βρισκεται στο πισω μερος του ηχειου με το μικροφωνο να εφαπτεται σχεδον στην μεβρανη.
Με την ιδια σειρα και μεθοδολογια πραγματοποιηθηκαν αλλες 3 μετρησεις αλλα αυτη την φορα με την οπη φραγμενη. Τo ηχειo δηλωθηκe ως full range
Τα αποτελεσματα φαινονται παρακατω
1) οι πρωτες 3 μετρησεις με την οπη ανοικτη
οπη ανοικτη.jpg


2)3 μετρησεις με την οπη κλειστη
οπη κλειστη.jpg


Ας δουμε συνολικα το απαοτελεσμα σε εναν πινακα
συγκεντρωτικο.jpg


Στην συνεχεια πραγματοποιησα ενα average για τις 3 μετρησεις με την οπη ανοικτη καθως και ενα average για τις υπολοιπες 3 με την οπη κλειστη.
average με ανοικτη και κλειστη οπη.jpg

Αυτο που παρατηρουμε αμεσως ειναι μια πτωση της σταθμης η οποια ξεκινα απο την 3η οκταβα περι τα 135 Hz με την ψαλιδα να μεγαλωνει προοδευτικα οσο πλησιαζουμε τις χαμηλοτερες συχνοτητες.

Εδω εμφανιζεται και ο πρωτος προβληματισμος. Σε ιδανικες συνθηκες χωρις να λαμβανουμε υποψιν τον χωρο ακροασης φαινεται οτι το φραξιμο της οπης εχει επιδραση και στις 3 οκταβες αφαιρωντας σταθμη σε ολες αυτες. Επομενως η καμπυλη με την οπη ανοικτη ειναι προτιμητεα για πολλους λογους. Το κλεισιμο της οπης επιδρα στην συμπεριφορα των μεγαφωνων οπως φαινεται με μεγλη απωλεια ενεργειας.Μια τετοια λυση δεν μπορει να ειναι αποδεκτη.

Κατοπιν εξεταστηκε η συμπεριφορα του ηχειου στην θεση ακροασης ετσι ωστε να ληφθουν καλυτερα συμπερασματα βαζοντας στην εξισωση και τον χωρο με τους ιδιορυθμους του.
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
16.932
Reaction score
54.808
...

Εδω εμφανιζεται και ο πρωτος προβληματισμος. Σε ιδανικες συνθηκες χωρις να λαμβανουμε υποψιν τον χωρο ακροασης φαινεται οτι το φραξιμο της οπης εχει επιδραση και στις 3 οκταβες αφαιρωντας σταθμη σε ολες αυτες. Επομενως η καμπυλη με την οπη ανοικτη ειναι προτιμητεα για πολλους λογους. Το κλεισιμο της οπης επιδρα στην συμπεριφορα των μεγαφωνων οπως φαινεται με μεγλη απωλεια ενεργειας.Μια τετοια λυση δεν μπορει να ειναι αποδεκτη.

Κατοπιν εξεταστηκε η συμπεριφορα του ηχειου στην θεση ακροασης ετσι ωστε να ληφθουν καλυτερα συμπερασματα βαζοντας στην εξισωση και τον χωρο με τους ιδιορυθμους του.
Περίμενε... Πρέπει πρώτα να μας πληροφορήσεις σε ποια ακριβώς συχνότητα θα είναι συντονισμένη η διάταξη bass reflex στο εξεταζόμενο μοντέλο... Με γνώμονα τις προδιαγραφές στο συγκεκριμένο Nubert συμπεραίνεται ότι η συχνότητα συντονισμού στο δικό του bass reflex πρέπει να κείται πάνω από τα 50 Hz, οπότε με κριτήριο μια εύλογη ηλεκτρομηχανκή συμπεριφορά και τις καμπύλες με τους μέσους όρους για καθεμία ομάδα αποκρίσεων θα ήταν αναμενόμενο να επηρεάζεται σε αξιοσημείωτο βαθμό και η απόκριση επί της τρίτης οκτάβας. Να υπενθυμιστεί επίσης ότι το ηχείο δεν είναι υψιπερατά κροσαρισμένο κατά τη διενέργεια των λήψεων.

Πρέπει οπωσδήποτε να διενεργηθεί ανάλογη διαδικασία με λήψεις για καθεμία εναλλακτική περίπτωση σε εύλογη απόσταση ακρόασης,κατά προτίμηση όπως θα ίσχυε επί του MLP . Επιμένω γι αυτό το στοιχείο επειδή σε ανάλογες δοκιμές με το γνωστό Vecteur διαπιστωνόταν ότι η μειωμένη απόκριση επί της τρίτης οκτάβας αφενός μεν έκοβε ενεργειακή ουρά στο πεδίο του χρόνου από το spectrogram γύρω από τη ζώνη συντονισμού του δικού του bass reflex βελτιώνοντας τη μεταβατική συμπεριφορά, αφετέρου δε μετριάζονταν προϋπάρχουσες μεταπτώσεις της απόκρισης στην τρίτη οκτάβα.

Κύριο μειονέκτημα που καθιστά αμφίβολη την επιτυχή έκβαση στη φραγή bass reflex για οποιοδήποτε τέτοιο ηχείο ανεξαιρέτως είναι η υποβάθμιση στη διαχείριση ενέργειας κατά την άνοδο στη στάθμη αναπαραγωγής.

Έτερο στοιχείο είναι ότι δεν θα έπρεπε να γίνεται ερμητική φραγή αλλά μερική ύστερα από πειράματα για να βρίσκονταν το κατάλληλο αφρώδες υλικό και το σχήμα φραγής...
 
Last edited:


PeterMeni

DIY - "Επαγγελματίας"
Moderator
Μηνύματα
9.634
Reaction score
12.211
1675017624061.png

Είναι λανθασμένη η στάθμη του <<σωλήνα συντονισμού>>, συγκρινόμενη με την
απευθείας στάθμη των μονάδων.
Δεν θα μπορούσε βέβαια η στάθμη του σωλήνα να είναι υψηλότερη από αυτή των μεγαφώνων.
Χρειάζεται μια αναγωγή της στάθμης της οπής, που προκύπτει από την αναλογία των επιφανειών των μεγαφώνων σε σχέση με την επιφάνεια του σωλήνα.
Από έναν μαθηματικό τύπο προκύπτει πόσα db ποιο κάτω πρέπει να υπολογιστή η στάθμη του σωλήνα.

1675017662173.png

Ποιο έντονα φαίνεται εδώ το σφάλμα, αφού η μωβ καμπύλη απόκρισης εμφανίζει τα -3db κοντά στα 30 HZ, απόκριση που αντιστοιχεί τουλάχιστον σε τρίδρομο ηχείο με woofer 10 ιντσών.
 
Last edited:

Μηνύματα
4.462
Reaction score
7.734
View attachment 279267
Είναι λανθασμένη η στάθμη του <<σωλήνα συντονισμού>>, συγκρινόμενη με την
απευθείας στάθμη των μονάδων.
Δεν θα μπορούσε βέβαια η στάθμη του σωλήνα να είναι υψηλότερη από αυτή των μεγαφώνων.
Χρειάζεται μια αναγωγή της στάθμης της οπής, που προκύπτει από την αναλογία των επιφανειών των μεγαφώνων σε σχέση με την επιφάνεια του σωλήνα.
Από έναν μαθηματικό τύπο προκύπτει πόσα db ποιο κάτω πρέπει να υπολογιστή η στάθμη του σωλήνα.

View attachment 279268
Ποιο έντονα φαίνεται εδώ το σφάλμα, αφού η μωβ καμπύλη απόκρισης εμφανίζει τα -3db κοντά στα 30 HZ, απόκριση που αντιστοιχεί τουλάχιστον σε τρίδρομο ηχείο με woofer 10 ιντσών.
Αναφερεται ο Φρανκ σε εναν συντελεστη διορθωσης αλλα ο ιδιος χρησιμοποιει ενα τρικ
φερνοντας μεσω του Rew την καμπυλη της οπης τοσοωστε να εφαπτεται στην καμπυλη του μεγαφωνου οπως φαινεται και παρακατω.
1675024237186.png


εδω ομως δεν εξεταζουμε την καμπυλη αυτη καθ αυτη αλλα την διαφορα μεταξυ ανοικτης και κλειστης οπης. αλλωστε οπως και να χει η διαφορα θα παραμενει
 

Μηνύματα
4.462
Reaction score
7.734
1675026396604.png

Στην παραπάνω περίπτωση που προσεγγίζει την <<πραγματική>> καμπύλη τότε αξίζει να αναρωτηθούμε πως θα συμπεριφερθει το ηχείο εάν φραξουμε την οπή, <<αφαιρώντας>>την ενέργεια της οπής της οποίας η καμπυλη απ οτι βλεπω εκτείνεται στις ανώτερες οκτάβες @Bhutia :)
Εάν υπάρχουν αντίρρησεις καλό είναι να ακουστούν πριν περάσουμε σε συνθήκες δωματίου με θέση ακρόασης στα 2,60μ από το ηχείο σε μικρό μη σφραγισμένο δωμάτιο
 

head-stef

Headphones
Μηνύματα
632
Reaction score
2.194
O σκοπός της μελέτης είναι να δεις αν τα ηχεία τελικά θα ακουστούν καλύτερα στο χώρο με φραγή της οπής bass-reflex ή με κάποια προσεγμένη μεταβολή της γεωμετρίας της; Αν δεν κάνω λάθος οποιαδήποτε τέτοια μεταβολή αλλάζει την ηλεκτρομηχανική συμπεριφορά των μονάδων (και κατά συνέπεια την εμπέδηση του ηχείου) και συνεπώς το crossover θα χρειάζεται πιθανότατα αναθεώρηση.
Βέβαια, κάποια bass-reflex ηχεία είναι σχεδιασμένα να λειτουργούν και με φραγμένη την οπή, χωρίς άλλη εσωτερική μεταβολή, αλλά υποθέτω ότι αυτό δεν είναι ασφαλές για οποιοδήποτε ηχείο.
 

PeterMeni

DIY - "Επαγγελματίας"
Moderator
Μηνύματα
9.634
Reaction score
12.211
Αναφερεται ο Φρανκ σε εναν συντελεστη διορθωσης αλλα ο ιδιος χρησιμοποιει ενα τρικ
φερνοντας μεσω του Rew την καμπυλη της οπης τοσοωστε να εφαπτεται στην καμπυλη του μεγαφωνου οπως φαινεται και παρακατω.
View attachment 279283


εδω ομως δεν εξεταζουμε την καμπυλη αυτη καθ αυτη αλλα την διαφορα μεταξυ ανοικτης και κλειστης οπης. αλλωστε οπως και να χει η διαφορα θα παραμενει
Κατά προσέγγιση είναι γύρω στα 6 db η μείωση, αναλόγως πάντα των διαστάσεων. Πάντα στο περίπου...

Η διαφορά στάθμης στην πραγματικότητα είναι πολύ μικρότερη για δύο λόγους:
Ο πρώτος, όπως είπα και παραπάνω, είναι ότι ο συνδυασμός των δύο ακτινοβολιών, μεγάφωνα+οπή, που έχεις υπολογίσει έχει αρκετή απόκλιση προς τα επάνω.

Ο δεύτερος λόγος είναι ότι πλέον η καμπίνα προσεγγίζει κλειστό κουτί, αλλά με τα διπλάσια λίτρα από όσο κανονικά θα έπρεπε, αν θέλαμε μέγιστη απόκριση χαμηλά. Έτσι προκύπτει και από εκεί μείωση της στάθμης, στην περίπτωση της φραγής.
 

Μηνύματα
5.283
Reaction score
6.429
60-24000Hz (-3dB)αυτα του ηχειου... ειναι λαθος οι μετρησεις σου αυτα τα κοντινα παιρνουν και κοντινο χωρο... :)
Το μεγεθος της καμπινας και το μηκοςδιαμετρος της οπης θα σου πουν το σημειο συντονισμου.
Το κλεισιμο της οπης γινεται για να αποφευθουν κυριως οι φασικες διαφορες οταν θα μπουν και σαμπ στο παιχνιδι ..
 

PeterMeni

DIY - "Επαγγελματίας"
Moderator
Μηνύματα
9.634
Reaction score
12.211
Αν δεν κάνω λάθος οποιαδήποτε τέτοια μεταβολή αλλάζει την ηλεκτρομηχανική συμπεριφορά των μονάδων (και κατά συνέπεια την εμπέδηση του ηχείου) και συνεπώς το crossover θα χρειάζεται πιθανότατα αναθεώρηση.
Η ηλεκτρομηχανική συμπεριφορά των μονάδων βέβαια είναι αδύνατον να αλλάξει.
Εδώ παίζεται η συμπεριφορά του ηχείου γύρω από τις συχνότητες συντονισμού των μονάδων+καμπίνας+οπής, και πως αυτές αλληλεπιδρούν.
Ουσιαστικά μιλάμε για συχνότητες κάτω των 100 Hz και εκεί μόνο θα υπάρχει διαφοροποίηση της εμπέδησης του ηχείου.
Το <<κύκλωμα διαχωρισμού>> ουδεμία συμμετοχή έχει σε αυτά.
 

Μηνύματα
4.462
Reaction score
7.734
Ας κρατησουμε αρχικα την απωλεια ενεργειας με το κλεισιμο της οπης και ας περασουμε σε μετρησεις στην θεση ακροασης (2,6m αποσταση)με την θεση του ηχειου να παραμενει σταθερη.
Αυτη πρεπει να ειναι η μετρηση μιας θεσεως χωρις την μεθοδο του κουνιστου μικροφωνου, το αποτελεσμα βεβαια ηταν στις χαμηλες παραπλησιο με την ιδια μεταξυ τους αποκλιση
moving mikro.jpg

Στην θεση ακροασης 2,60 περιπου μετρα μακρια απ το ηχειο εμφανιζεται παλι η απωλεια ενεργειας κατα το κλεισιμο της οπης.
Εδω παρατηρουμε επιπλεον οτι δεν υπαρχει καποια μεταβολη της μορφης της καμπυλης αλλα σαφως εχουμε μια απωλεια σταθμης οπως αναμεναμε.
Ουσιαστικα εχουμε να κανουμε συνολικα με μη αποδεκτες καμπυλες ειτε η οπη παραμενη ανοικτη
ειτε φραγμενη.
Στο τελος πραγματοποιηθηκαν μετρησεις με την χρηση σαμπς

*Αξιζει να σημειωσουμε οτι η ενταση στις νεες αυτες μετρησεις παρεμεινε ιδια με αυτη κατα τις αρχικες μετρησεις των μεγαφωνων και της οπης.
 
Last edited:

head-stef

Headphones
Μηνύματα
632
Reaction score
2.194
Η ηλεκτρομηχανική συμπεριφορά των μονάδων βέβαια είναι αδύνατον να αλλάξει.
Εδώ παίζεται η συμπεριφορά του ηχείου γύρω από τις συχνότητες συντονισμού των μονάδων+καμπίνας+οπής, και πως αυτές αλληλεπιδρούν.
Ουσιαστικά μιλάμε για συχνότητες κάτω των 100 Hz και εκεί μόνο θα υπάρχει διαφοροποίηση της εμπέδησης του ηχείου.
Το <<κύκλωμα διαχωρισμού>> ουδεμία συμμετοχή έχει σε αυτά.
Το φράξιμο της οπής "εμποδίζει" τις μεγάλες κινήσεις του κώνου λόγω υπερπίεσης και υποπίεσης που αναπτύσσονται. Οι διαδρομές ενός woofer μειώνονται (για ίδιας έντασης σήμα). Άρα ήδη έχουμε αλλαγή στη μηχανική συμπεριφορά. Η οποία όμως μεταβάλλει και την εμπέδηση του "κινητήρα" (πηνίο και μαγνήτης), ακριβώς ανάλογα με έναν απλό κινητήρα που εμποδίζεται να κινηθεί. Αυτά δεν γίνεται να αγνοηθούν.
Ακόμη και σε ένα ασύνδετο ηχείο, η ενδοτικότητα του woofer και η παθητική κρουστική αντίδραση του κώνου σε απλή μηχανική του ώθηση, αλλάζουν δραστικά.
Φυσικά μιλάμε για τις χαμηλές συχνότητες όπου θα αλλάξει η εμπέδηση του μεγαφώνου. Η οποία εμπέδηση είναι και παράμετρος που λαμβάνεται υπόψη στη σχεδίαση ενός crossover, όχι για τον καθορισμό της συχνότητας διαχωρισμού, αλλά για τις τιμές κάποιων εξαρτημάτων.
 
Last edited:

Μηνύματα
4.462
Reaction score
7.734
1675080726887.png


1675080744801.png


Αν παρατηρήσουμε τα 2 διαγράμματα θα δούμε ότι η απώλεια ενέργειας από το φραξιμο της οπής εμφανίζεται και στην θέση ακρόασης και μάλιστα έχει περίπου την ιδια αφετηρία επιρρεαζοντας ολόκληρη την 3η οκτάβα.
Αναμενόμενο.
 

PeterMeni

DIY - "Επαγγελματίας"
Moderator
Μηνύματα
9.634
Reaction score
12.211
Το φράξιμο της οπής "εμποδίζει" τις μεγάλες κινήσεις του κώνου λόγω υπερπίεσης και υποπίεσης που αναπτύσσονται. Οι διαδρομές ενός woofer μειώνονται (για ίδιας έντασης σήμα). Άρα ήδη έχουμε αλλαγή στη μηχανική συμπεριφορά. Η οποία όμως μεταβάλλει και την εμπέδηση του "κινητήρα" (πηνίο και μαγνήτης), ακριβώς ανάλογα με έναν απλό κινητήρα που εμποδίζεται να κινηθεί. Αυτά δεν γίνεται να αγνοηθούν.
Ακόμη και σε ένα ασύνδετο ηχείο, η ενδοτικότητα του woofer και η παθητική κρουστική αντίδραση του κώνου σε απλή μηχανική του ώθηση, αλλάζουν δραστικά.
Φυσικά μιλάμε για τις χαμηλές συχνότητες όπου θα αλλάξει η εμπέδηση του μεγαφώνου. Η οποία εμπέδηση είναι και παράμετρος που λαμβάνεται υπόψη στη σχεδίαση ενός crossover, όχι για τον καθορισμό της συχνότητας διαχωρισμού, αλλά για τις τιμές κάποιων εξαρτημάτων.
Η οπή είναι συντονισμένος σωλήνας σε μια και μόνο συχνότητα. Δεν είναι γενικά και αόριστα τρύπα εκτόνωσης αέρα. Σε συγκεκριμένα χαρακτηριστικά μεγαφώνου η κλειστή καμπίνα έχει τον μισό όγκο από ότι αν είναι bass reflex σχεδίαση. Οπότε δεν υπάρχει κανένα θέμα <<υπερπίεσης και υποπίεσης>>. Το Xman είναι δεδομένο.

Οι διαδρομές του μεγαφώνου δεν μειώνονται στο ελάχιστο, εκτός γύρω από τα σημεία συντονισμού καμπίνας-σωλήνα.
Τρανταχτό παράδειγμα γιαυτό η παραπάνω μέτρηση του Ν.Κ., όπου παρουσιάζει ακριβώς την ίδια στάθμη μέχρι το σημείο κροσαρίσματος γύρω στους 3 KHz, εκτός του χαμηλού.
1675083372168.png

Η μηχανική συμπεριφορά του μεγαφώνου μπορεί να αλλάξει ΜΟΝΟ από αλλαγή στην ανάρτηση, τη μάζα του ή την ισχύ του κινητήρα (πηνίο+μαγνήτης). Από την στιγμή που αυτά παραμένουν ίδια δεν υπάρχει η παραμικρή μεταβολή.
Ξαναλέω η εμπέδηση του μεγαφώνου είναι δεδομένη και δίνεται από τον κατασκευαστή. Η συνολική εμπέδηση του ηχείου θα επηρεαστεί και αυτό μόνο στα μπάσα.

Δεν έχει καμία σχέση η εμπέδηση του μεγαφώνου χαμηλά, μέχρι τους 100 Hz, με τα στοιχεία του κροσόβερ που λειτουργούν γύρω από τους 3 KHz. Η εμπέδηση λαμβάνεται υπόψιν μόνο γύρω από το σημείο κρος.
Αυτό και πάλι γίνεται πασιφανές από την παραπάνω μέτρηση. Αν επηρεαζόταν στο ελάχιστο τα ισχύοντα στον διαχωρισμό συχνοτήτων, θα είχαμε αλλαγή στις στάθμες γύρω από το σημείο κρος, πράγμα που βέβαια δεν συμβαίνει.
 
Last edited:


Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
16.932
Reaction score
54.808
View attachment 279329

View attachment 279330

Αν παρατηρήσουμε τα 2 διαγράμματα θα δούμε ότι η απώλεια ενέργειας από το φραξιμο της οπής εμφανίζεται και στην θέση ακρόασης και μάλιστα έχει περίπου την ιδια αφετηρία επιρρεαζοντας ολόκληρη την 3η οκτάβα.
Αναμενόμενο.
Οι λήψεις εμφανίζονται σε στάθμη SPL πολύ υψηλή επί του κατακόρυφου άξονα...Κάτι φαίνεται να προκύπτει αντικανονικά...Να παρουσιάσεις και Spectrogram.
 

head-stef

Headphones
Μηνύματα
632
Reaction score
2.194
Exactly on the spot!

Η δική μου αρχική απορία (όχι ένσταση, απορία - καθόσον δεν έχω την εξειδικευμένη γνώση για να σχεδιάσω ένα ηχείο) αφορά αποκλειστικά την ασφάλεια ενός ηχείου και τη λειτουργία του εντός των προδιαγραφών των εξαρτημάτων του, αν φραγεί η οπή. Δηλ. αν η φραγή του bass-reflex μπορεί να εφαρμοστεί με ασφάλεια σε οποιοδήποτε τέτοιο ηχείο (χωρίς άλλη μετατροπή).

Και κυρίως επειδή όταν η οπή κλείσει, το ηχείο μετατρέπεται πρόχειρα (χωρίς σχέδιο, εκτός αν έχει προβλεφθεί κι αυτός ο τρόπος λειτουργίας) σε ακουστικής ανάρτησης, όπου δεν χρειάζεται καν να πω ότι ισχύουν αυτά:
Ηχεία κλειστού τύπου ή ακουστικής ανάρτησης

συμπεριλαμβανομένου και του καθοριστικού ρόλου πίεσης/υποπίεσης για τον έλεγχο του woofer.

Γι' αυτό εξ αρχής ρώτησα αν ο σκοπός της μελέτης είναι η φραγή της οπής συγκεκριμένων ηχείων για να δουλεύουν πλέον ως κλειστά. Αν ο σκοπός είναι άλλος, απολογούμαι που δεν διάβασα προσεκτικά.
 
Last edited:

Μηνύματα
4.462
Reaction score
7.734
Γι' αυτό εξ αρχής ρώτησα αν ο σκοπός της μελέτης είναι η φραγή της οπής συγκεκριμένων ηχείων για να δουλεύουν πλέον ως κλειστά.
Ο αρχικος σκοπος ηταν να εξεταστει μεσω μετρησεων τι αλλαγες μπορει να προκαλεσει το φραξιμο της οπης ενος τυπικου δορυφορου και κατα ποσο αυτες θα ηταν προτιμητεες. Στην συνεχεια προεκυψε και το ερωτημα του με ποιο τροπο θα μπορουσε να βελτιωθει το αποτελεσμα χρησιμοποιωντας σαμπς.

Οι λήψεις εμφανίζονται σε στάθμη SPL πολύ υψηλή επί του κατακόρυφου άξονα...Κάτι φαίνεται να προκύπτει αντικανονικά...Να παρουσιάσεις και Spectrogram.
Στην πραξη συνεδεσα το κεντρικο στην εισοδο του αριστερου ηχειου που ειναι ενεργο και παρουσιαζει διαφορα στην ευαισθησια. Οταν συνδεω ξανα το ενεργο παιρνω μικροτερες τιμες στον κατακορυφο αξονα. Spectro μπορω να βαλω αν και δεν ασχοληθηκα..ελπιζω να μην μας βαλεις στο τελος να ξυρισουμε και το....μουστακι :p :D

Ας επανελθω ομως στο τριτο και τελευταιο μερος της παρουσιασης
 


Μέλη online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
171.598
Μηνύματα
2.867.338
Members
37.936
Νεότερο μέλος
albie
Top