Gebreselassie
Μαύρος!
- Μηνύματα
- 30.910
- Reaction score
- 2.524
Από καιρό ήθελα να ασχοληθούμε λίγο με αυτό το θέμα.
Εδώ λοιπόν θα ήθελα να καταθέσουμε τις απόψεις μας για αυτό που γενικώς λέμε καλή ηχογράφηση ή αλλιώς ηχογράφηση αναφοράς, σε βινύλιο ή cd ή ακόμη και άλλο φορμά. Το βασικό ερώτημα είναι ποιές είναι οι προϋποθέσεις για να θεωρηθεί μια ηχογράφηση καλή, λαμβάνοντας υπόψη ακόμη και τους περιορισμούς των μέσων π.χ. κανάλια, πόσα κομάτια έχει ο δίσκος, στάδια ηχογράφησης κλπ. Καλό είναι να βάλουμε και παραδείγματα από κομάτια που έχουμε ακούσει ή όχι, και πιστεύουμε ότι αξίζει κάποιος να ακούσει, πάντα με τη λογική της ποιότητας του μέσου, πχ ο τάδε δίσκος της BLUE NOTE κλπ.
Πρέπει να σημειώσω ότι το βασικό κριτήριο μπορεί να είναι είτε η αληθοφάνεια του έργου, είτε ο τρόπος με τον οποίο έχει περαστεί η μουσική στο μέσο, (ήτοι ηχοληψία και mastering), ο οποίος μπορεί να μην είναι αληθοφανής, δηλαδή μην να πλησιάζει αυστηρά το live, αλλά να είναι κατά τη γνώμη μας άψογος ο τρόπος με τον οποίο «είδε» ο ηχολήπτης την μουσική, κρίνοντας πάντα με τα δικά μας αυτάκια. Επίσης πέρα από την σωστή ή όχι απόδοση των χροιών των οργάνων κλπ, το σημείο που πρέπει να δοθεί προσοχή είναι η απόδοση του χώρου.
Θεωρώ πολύ σημαντικό αυτό το θέμα γιατί βοηθάει στο να μάθουμε να ακούμε.
- Έχετε λοιπόν τέτοιες ηχογραφήσεις που θεωρείτε πάρα πολύ καλές και ποιές?
- Τι θεωρείτε αναγκαίο για να κατατάξουμε έναν δίσκο στις ηχογραφήσεις αναφοράς?
- Τι θεωρείτε εσείς σημαντικότερο σε μια ηχογράφηση?
Εδώ λοιπόν θα ήθελα να καταθέσουμε τις απόψεις μας για αυτό που γενικώς λέμε καλή ηχογράφηση ή αλλιώς ηχογράφηση αναφοράς, σε βινύλιο ή cd ή ακόμη και άλλο φορμά. Το βασικό ερώτημα είναι ποιές είναι οι προϋποθέσεις για να θεωρηθεί μια ηχογράφηση καλή, λαμβάνοντας υπόψη ακόμη και τους περιορισμούς των μέσων π.χ. κανάλια, πόσα κομάτια έχει ο δίσκος, στάδια ηχογράφησης κλπ. Καλό είναι να βάλουμε και παραδείγματα από κομάτια που έχουμε ακούσει ή όχι, και πιστεύουμε ότι αξίζει κάποιος να ακούσει, πάντα με τη λογική της ποιότητας του μέσου, πχ ο τάδε δίσκος της BLUE NOTE κλπ.
Πρέπει να σημειώσω ότι το βασικό κριτήριο μπορεί να είναι είτε η αληθοφάνεια του έργου, είτε ο τρόπος με τον οποίο έχει περαστεί η μουσική στο μέσο, (ήτοι ηχοληψία και mastering), ο οποίος μπορεί να μην είναι αληθοφανής, δηλαδή μην να πλησιάζει αυστηρά το live, αλλά να είναι κατά τη γνώμη μας άψογος ο τρόπος με τον οποίο «είδε» ο ηχολήπτης την μουσική, κρίνοντας πάντα με τα δικά μας αυτάκια. Επίσης πέρα από την σωστή ή όχι απόδοση των χροιών των οργάνων κλπ, το σημείο που πρέπει να δοθεί προσοχή είναι η απόδοση του χώρου.
Θεωρώ πολύ σημαντικό αυτό το θέμα γιατί βοηθάει στο να μάθουμε να ακούμε.
- Έχετε λοιπόν τέτοιες ηχογραφήσεις που θεωρείτε πάρα πολύ καλές και ποιές?
- Τι θεωρείτε αναγκαίο για να κατατάξουμε έναν δίσκο στις ηχογραφήσεις αναφοράς?
- Τι θεωρείτε εσείς σημαντικότερο σε μια ηχογράφηση?