Ηχοσύστημα Αυτοκινήτου Nissan Micra k11 98"

Μηνύματα
10
Reaction score
1
Καλησπέρα σε όλους και καλώς σας βρήκα
Αγόρασα πρόσφατα ένα Nissan Micra k11 και το βασικότερο που θέλω να κάνω είναι να αλλάξω Ηχοσυστημα στο αμάξι και κεραία διότι είναι από τότε.

Λοιπόν έχω κάνει ήδη παραγγελία μια πηγή 1din pioneer deh-3900bt
Το πρόβλημα ξεκινάει από εδώ και πέρα σε ότι αφορά την επιλογή 6.5" ηχείων μπροστά διερουμενα και ένα sub πίσω μαζεμένο με 12" woofer επάνω.

Πήγα σε κάποιον ο οποίος μου πρότεινε μια εταιρεία που πραγματικά την έχω ακούσει πρώτη φορά

Ampire SC165 Ηχείο Αυτοκινήτου
Ampire EPK20
AMPIRE MB90.2-2G Ενισχυτής Ηχείων Αυτοκινήτου 220 WATTS
WCC 5001 Ενισχυτής Ήχου Αυτοκινήτου
WCC 124S Subwoofer Αυτοκινήτου
Καμπίνα (Κούτα) Subwoofer Universal 10" SubBox 10

Για όλα αυτά το κόστος ανέρχεται χωρίς την πηγή στα 412 ευρώ

Ενώ για να τα περάσει όλα αυτά ζήτησε 150 ευρώ τα οποία θεωρώ υπερβολικά πάρα πολλά.

Πιστεύω ότι στα ίδια χρήματα άντε και λίγο παραπάνω παίρνεις πολύ καλύτερο Ηχοσυστημα.

Περιμένω τις προτάσεις σας
 

Μηνύματα
10
Reaction score
1
Καλησπέρα σε όλους σημαντικές αλλαγές.
Τελικά θα κάνω όλη την δουλειά μόνος μου με τον αδερφό μου και θα δώσω απλά 10 με 15 ευρώ για τις ρυθμίσεις.

Η επιλογές όπου έγιναν είναι η παρακάτω .

Πολύκλονο καλώδιο ρεύματος 4awg
Της ground zero
2 ζευγάρια rca της ground zero
2 καλώδια από 5 μέτρα για remote.
Καλώδιο ηχείων 10 μέτρα 2x2.5mm της ground zero
Ασφάλειες
100A
60A
150A

Οι πρώτες δύο θα μπούνε στον διανομέα που θα βάλω πίσω για να πηγαίνει το ρεύμα στους ενισχυτές.
Ενώ η πρώτη είναι για το κεντρικό καλώδιο του ρεύματος ώστε να ασφάλιση πλήρως το κύκλωμα.

Μπροστά στην μπαταρία θα μπει μια ασφαλειοθηκη της ground zero
Ενώ ο διανομέας είναι της bizzar

Τα ηχεία που θα μπούνε μπροστά είναι διαιρούμενα της Jbl 6500c
Ενώ ο ενισχυτής που θα τα τροφοδοτεί είναι ο
Ground Zero GZIA 4115HPX-B .

Στις πόρτες επέλεξα να βάλω μόνωση αλλά αργότερα και από συμβουλές θα βάλω ότι βρω και οικονομικό.
Μιας και το αμάξι είναι ένα Nissan Micra k11 Και αυτό που θέλω να κάνω είναι πολύ normal Και άσκοπα λεφτά να πετάξεις για ηχομόνωση .

Ότι αφορά τώρα το sub

Είναι πάλι της ground zero

Ground Zero GZIB 300XBR
Ground Zero GZIA 1.1000DX-II

Τίμια σύνθεση για αυτό που θέλω να κάνω εγώ. Ποιότητα όταν την θέλω και μπάσο όταν γουστάρω.
Τόσο όσο.


Έχουν αγοράστε καλώδια και ηχεία

Μένουν οι ενισχυτές και το sub

 

D

Dimkal

Guest
Η γνώμη μου λέει να μην χαλάσεις πολλά χρήματα, ειδικά αν δεν υπάρχουν.
Κάποιος στο marketplace sto facebook , είδα ότι πουλαει έναν 4καναλο ΕΤΟΝ στα 90 ευρώ.Γερμσνικο αστεράκι .
Για μένα το sub ,είναι περιττο εκτός αν ακούς νταπα ντουπες.
Αν βάλεις 4 δυδρομα καλά μεγάφωνα είσαι set.
Σου προτείνω γερμανικά Visaton δανέζικα Peerless, ποιοτητα φίλε με λογικά χρηματα.
Αν θες αμετι μωχαμετι sub, βρες ένα καλομεταχείρισμενο ενεργο
 

Μηνύματα
2.122
Reaction score
5.574
Οι πορτες του αυτοκινητου χρειαζονται μονωση για να παιξει οτι μπορει καλυτερα το μεγαφωνο. για sub δες και helix 10 και 12 ιντσες και αν φτιαξεις ενα σωστο κουτι συμφωνα με τις οδηγιες του κατασκευαστη τοτε θα παιξει σωστα.
 

Car_Audio_Test

Επαγγελματίας
Editor
Μηνύματα
2.284
Reaction score
853
Καλό είναι να τοποθετηθεί μόνωση στις πόρτες ώστε να δώσουν το κάτι παραπάνω τα μιντμπας.
Καλό είναι να τοποθετηθεί sub ώστε να μην ζοριστούν συχνοτικά τα μιντμπας αφού δεν μπορούν να κατέβουν κάτω απο 60 κύκλους!
Καλό είναι να γίνει εγκατάσταση από σοβαρό εγκαταστάτη, ίσως να μην είναι πολλοί αλλά υπάρχουν οι γνώστες!
Και φτάσαμε στο σημείο της ρύθμισης που κακώς το υποβαθμίζει αρκετός κόσμος, βάλε με τα 3πλάσια χρήματα ηχοσύστημα με κακή ρύθμιση κι αν παίξει καλύτερα επειδή είναι καλύτερα τα προιόντα έλα να μου το πεις!
 


Μηνύματα
1.294
Reaction score
445
Ενας εγκατασταστης, οταν κατσει και φαει μια ολοκληρη μερα, ποσο θα επρεπε να σε χρεωσει?


Και Αυτο δε το καταλαβα: "Τίμια σύνθεση για αυτό που θέλω να κάνω εγώ. Ποιότητα όταν την θέλω και μπάσο όταν γουστάρω"
 

Μηνύματα
10
Reaction score
1
Κοίταξε να δεις φίλε μου εγώ χωρίς εμπειρία θα σου πω ότι καλωδίωση για όλο το αμάξι την πήρα με 53 ευρώ.
Τα ηχεία 110 ο ενισχυτής ό ένας έχει 170 και ο άλλος 260 και το Sub 160
Από εκεί και πέρα από της 10 που το έπιασα και δεν το τελείωσα λόγο έλειψες εργαλείων σταμάτησα κατά της 5
Και χωρίς γνώσεις τα πέρασα. Για 5 ώρες 150 ευρώ είναι πάρα πολλά που κάποιος που ξέρει ξέρει και τι θα κάνει.

20 ευρώ έχει το ρυθμισμα των ενισχυτων από εκεί και πέρα να πάρει κανένα 50αρι ακόμα νομίζω είναι πολύ τίμια τα λεφτά.
 

Μηνύματα
15.016
Reaction score
20.761
οταν ξερεις τι κανεις και εχεις χρονο να το κανεις τα 150 ειναι πολλα.

οταν δεν ξερεις τι κανεις η δεν εχεις χρονο να το κανεις , 150 για 5 ωρες δουλεια δεν ειναι πολλα.

ρυθμιση 20 ευρω ειναι ανεκδοτο. για 20 ευρω καποιος που ξερει τι πρεπει να ρυθμισει δε θα βαλει ουτε το κλειδι στην μηχανη για να αναψει το συστημα και πολυ καλα θα κανει. η ρυθμιση ειναι αυτη που ενα συστημα των 500 ευρω θα παιξει για 600 αλλα και η ιδια που για ενα συστημα των 5000 ευρω θα παιξει για 150. ειναι εξειδικευμενη εργασια που δεν κατεχουν παρα ελαχιστοι επαγγελματιες εγκαταστατες και χομπυστες.

γενικα ο κοσμος που δεν εχει γνωσεις και κανει αυτες τις δουλειες διακινδυνευει πολλα.
απο το να μην δει το αποτελεσμα που πληρωσε , να σπασει κουμπωματα στις ταπετσαριες του οχηματος , μεχρι φθορα καινουριου εξοπλισμου και πυρκαγια.

οταν συνδεουμε καλωδιο απο την μπαταρια του αυτοκινητου για να τροφοδοτησουμε ενισχυτες παμε σε περιεργα μονοπατια.
η μπαταρια ενος αυτοκινητου μπορει να δωσει στιγμιαια ρευματα τουλαχιστον 300Α.
ελειπης προστασια του καλωδιου τροφοδοσιας (λαθος ασφαλεια, σε λαθοα σημειο, λαθος οδευση κλπ) αυξανει δραματικα την πιθανοτητα πυρκαγιας ακομα και απουσια ατυχηματος.
το καλωδιο που θα παρει απο λαθος/ατυχημα 150Α (για τα μεγεθη που συζηταμε συνηθως ειναι 8AWG, αρα ασφαλες μεχρι τα 80Α) μπορει να αναφλεγει σε ολο το μηκος του ακαριαια. οτιδηποτε το περιβαλει και ειναι εφλεκτο θα αναφλεγει και αυτο (πχ μοκετα)
αν μαλιστα εχει περασει απο λαθος σημεια (πχ κοντα στα σωληνακια βενζινης στη μηχανη, πανω απο το τεποζιτο καυσιμου κλπ) παμε σε αλλες καταστασεις.
εχουν καταστραφει αυτοκινητα απο επαγγελματιες που κανανε λαθη σε εγκαταστασεις , οχι μονο ενισχυτων που εχουν χοντρα καλωδια αλλα ακομα και συναγερμων που εχουν λεπτα.

το οτι μπορεις και περνας ενα καλωδιο κεραιας μεσα στο σπιτι , η τραβας μια πριζα απο τον πινακα χωρις να παθεις ηλεκτροπληξια δεν ειναι ενδεικτικο οτι μπορεις να παιξεις με την μπαταρια (σκεφτομενος οτι ειναι μολις 12V και σλοου δε ματς οιλ ναουμ).

βαρετο να τα επαναλαμβανω σε λεω αλλα δεν αλλαζει.

ασχολουμαι με το diy στο αυτοκινητο απο τα 16 και με αρκετα υψηλη τεχνικη αντιληψη ως μη επαγγελματιας. οταν εργαστικα σε καταστημα car audio εμαθα πολλαπλασια απο οσα ηδη γνωριζα σε λιγους μηνες. ξερω πολυ καλα τι κινδυνους εχει μια κακη εγκατασταση και τι λαθη κανουν επαγγελματιες και χομπυστες, οποτε ναι 30 ευρω την ωρα για καποιον που ξερει τι κανει ειναι αστειο ποσο.
 

Μηνύματα
10
Reaction score
1
Καλησπέρα 2 βασικές ερωτήσεις
Το καλώδιο του ρεύματος το πέρασα στην μέση και από την πλευρά του οδηγού προς του συνοδηγού ενώ πίσω καταλήγει στην πλευρά του οδηγού όπου και έχει ξεκινήσει να περνιεται σε όχι τόσο κοντινή απόσταση υπάρχει η αντλία βενζίνης αλλά από έξω δεν έχει τίποτε άλλο εκτός από καλώδια. Υπάρχει ένα κενό περίπου 20 με 30 εκατοστά.
Πιστεύεις ότι θα έχω κάποιο θέμα. Σωληνάκια δεν περνάνε από εκεί .

Επίσης θα ξανά γίνει έλεγχος στο καλώδιο του ρεύματος. Για λόγους ασφαλείας. Και μπροστά θα δεθεί και με wraps
Από εκεί και πέρα είμαι κομπλέ στο στήσιμο

Μπροστά έχω βάλει ασφαλειοθηκη 150A
Ενώ πίσω έχω έναν διανομεα που πάει σε κάθε ενισχυτή ξεχωριστά καλώδιο και έχω 60A για τον έναν ηχεία δηλαδή και 100A Για τον άλλον Sub.
Τα rca και το remote έχουν περάσει από το κέντρο πάλι αλλά την πλευρά του συνοδηγού.
Για το μόνο που θα κάνω έλεγχο και αυτό πάλι για ασφάλεια είναι για να δω πόσο κενό έχει από την αντλία. Θα μου πεις αφού δεν έχει από έξω σωληνακι δεν ε εί θέμα. Αλλά οκ. Ας είμαστε σίγουροι .

Τώρα από εκεί και πέρα σε ότι αφορά την ρύθμιση . Φίλε μου. Προφανώς θα πρέπει να το δει κάποιος που ασχολείται στο χώρο και θα κάνει δύο τρία πράγματα που θα του πάρει ούτε 10 λεπτά. Αλλά είσαι οκ στο ότι θα γίνει σωστή δουλειά.

Αυτά προς το παρόν
 

Μηνύματα
15.016
Reaction score
20.761
Καλησπέρα 2 βασικές ερωτήσεις
Το καλώδιο του ρεύματος το πέρασα στην μέση και από την πλευρά του οδηγού προς του συνοδηγού ενώ πίσω καταλήγει στην πλευρά του οδηγού όπου και έχει ξεκινήσει να περνιεται σε όχι τόσο κοντινή απόσταση υπάρχει η αντλία βενζίνης αλλά από έξω δεν έχει τίποτε άλλο εκτός από καλώδια. Υπάρχει ένα κενό περίπου 20 με 30 εκατοστά.
Πιστεύεις ότι θα έχω κάποιο θέμα. Σωληνάκια δεν περνάνε από εκεί .

Επίσης θα ξανά γίνει έλεγχος στο καλώδιο του ρεύματος. Για λόγους ασφαλείας. Και μπροστά θα δεθεί και με wraps
Από εκεί και πέρα είμαι κομπλέ στο στήσιμο

Μπροστά έχω βάλει ασφαλειοθηκη 150A
Ενώ πίσω έχω έναν διανομεα που πάει σε κάθε ενισχυτή ξεχωριστά καλώδιο και έχω 60A για τον έναν ηχεία δηλαδή και 100A Για τον άλλον Sub.
Τα rca και το remote έχουν περάσει από το κέντρο πάλι αλλά την πλευρά του συνοδηγού.
Για το μόνο που θα κάνω έλεγχο και αυτό πάλι για ασφάλεια είναι για να δω πόσο κενό έχει από την αντλία. Θα μου πεις αφού δεν έχει από έξω σωληνακι δεν ε εί θέμα. Αλλά οκ. Ας είμαστε σίγουροι .

Τώρα από εκεί και πέρα σε ότι αφορά την ρύθμιση . Φίλε μου. Προφανώς θα πρέπει να το δει κάποιος που ασχολείται στο χώρο και θα κάνει δύο τρία πράγματα που θα του πάρει ούτε 10 λεπτά. Αλλά είσαι οκ στο ότι θα γίνει σωστή δουλειά.

Αυτά προς το παρόν

η ασφαλεια για το 4αρι ειναι λαθος

http://www.emmanet.info/wp-content/uploads/2018/03/2018EMMA-Rulebook.pdf (σελιδα 15)

βαλε απαραιτητα 120 η λιγοτερο (και η 100 μια χαρα ειναι για αυτα που εχεις)

γενικα συνηθιζεται να περναμε καλωδιο ρευματος απο μαρσπιε (απο την πλευρα που εχει τοποθετηθει η μπαταρια και καλωδια interconnect απο την αλλη , μακρυα και αγαπημενα)
ειναι ευκολοτερο και επισης απομακρυνεσαι περισσοτερο απο την αντλια βενζινης που ειναι προς το κεντρο του καθισματος (σε καθε περιπτωση οταν περνας καλωδιο στο μαρσπιε ειναι πιο μακρυα απο οτι οταν το περνας απο κονσολα.
η ασφαλεια ασφαλιζει εγκατασταση δηλαδη καλωδιο και συσκευη και ειναι η μικροτερη των δυο (δηλαδη το 8αρι καλωδιο πχ στα 60Α μεγιστο - καλυτερα 50Α και αν ο ενισχυτης εχει μικροτερες ασφαλειες τοτε ακομα μικροτερη) αρα πιθανοτατα και μετα τον διανομεα εχεις βαλει μεγαλες ασφαλειες.

αρα αυτη τη στιγμη , απο την περιγραφη και μονο το συστημα σου εχει σιγουρα δυο τουλαχιστον σοβαρα θεματα ασφαλειας .
απο την ιδια περιγραφη εχεις και καποια προβληματα που μπορει να σου δημιουργησουν ανεπιθυμητους θορυβους (μπορει και οχι - αλλα γενικα προσπαθεις να αποφευγεις τετοιες οδευσεις)

το rule book γενικα εχει πολυ πληροφορια χρησιμη για επιδοξους εγκαταστατες. αν το κατανοησεις και το εφαρμοσεις (στο μετρο του δυνατου) σιγουρα αποφευγεις θεματα ασφαλειας
 

Μηνύματα
10
Reaction score
1
Λοιπόν οι ενισχυτές είναι

Ground Zero gzia 4115 hpx-b
Ground Zero gzia 1.1000dx-ii

Το Sub είναι το ground zero gzib 300xbr
Και τα ηχεία είναι τα Jbl 6500c club


Μπροστά έχω 150 είναι για το γενικό κύκλωμα. Και πίσω ξανά λέω έχω μια 100A για το Sub Και άλλη μια 60 για τα ηχεία.

Η επιλογή δεν έγινε από εμένα. Αλλά από μαγαζί το οποίο ζήτησα να μου πει τι να πάρω. Και μου είπε. Ό ένας ενισχυτής έχει 2x40Α ασφάλειες επάνω και του δίνω αλλά 20A
Περιθώριο και ο άλλος 40 και του δίνω 60
Τώρα τι να σου πω θεωρείς δηλαδή ότι ήταν λάθος.

Επίσης από την πλευρά του οδηγού ήθελα να το περάσω αλλά το καλώδιο των ηχείων ήταν το μόνο που χωρούσε. Δεν είχε χώρο πάρα μόνο στο κέντρο. Απλά ια πρέπει λίγο να το μαζέψω σωστά. Και θα είμαι κομπλέ. Θα βάλω και πίσω οδηγούς. Για να πηγαίνει όσο γίνεται πιο μακριά από την μπαταρία και θα είμαι κομπλέ. Έτσι όπως το έβαλα τους ενισχυτές θα τους βάλω και τους δύο πλάτη στα καθίσματα του οδηγού και θα είμαι κομπλέ. Θα πατήσω και τις δύο γειωσεις σε μια βίδα που έχει εκεί και θα είμαι κομπλέ. Απέναντι θα βάλω και το sub Και όλα τζαμί.
 

Μηνύματα
15.016
Reaction score
20.761
Η 150 είναι ξεκάθαρα λάθος . Δεν έχει σημασία το τι ενισχυτές έχεις και αυτός που σου έδωσε για 4αρι καλώδιο 150Α έκανε λάθος . Δεν έχει σημασία ότι μετά έβαλες μικρότερη. Όλο το καλώδιο μέχρι τον πίσω διανομέα είναι απροστάτευτο από ένα βραχυκύκλωμα.

Θεωρητικά ένα βραχυκύκλωμα σε καλά τερματισμενο 4αρι θα έδινε πάνω από 300Α ρεύμα οπότε θα έκαιγε και μεγαλύτερη ασφάλεια.
Ωστόσο δεν είναι όλα τα βραχυκυκλώματα "τέλεια" αν δεν είναι καλή η επαφή στην φθορά μπορεί να το ρεύμα να είναι απλά τόσο όσο δε θα κάψει την ασφάλεια αλλά θα κάψει το καλώδιο και καμένο καλώδιο δεν θέλεις γιατί δεν εχεις ελπίδες να το σβήσεις με πυροσβεστήρα.
 

Μηνύματα
10
Reaction score
1
Δηλαδή με το kit που έχω κάνει και το καλώδιο που έχω τι ασφάλεια έπρεπε να βάλω. ?
Αφού θεωρείς ότι είναι λάθος? Όσο για το βραχυκύκλωμα που λες πρέπει να φτάσεις σε άθλια κατάσταση και μετά από πολλά χρόνια λογικά για να γίνει κάτι τέτοιο. Μέχρι τότε θα έχω αλλάξει και αμάξι
 

Μηνύματα
15.016
Reaction score
20.761
Το μέγεθος της ασφάλειας το βρίσκεις στο πινακακι που σου παρεθεσα παραπανω.
Δεν το βρίσκω εγώ λάθος , αλλά διεθνεις κανονισμοί ηλεκτρολογίας. 150Α δεν προστατεύουν τεσσαρι καλώδιο οποιασδήποτε ποιοτητας. 120 η λιγότερο για να είσαι σιγουρος. Εγώ θα έβαζα 100.

Όλα αυτά δεν έχουν κάποια αξία αν όλα δουλεύουν ιδανικά.
Δεν χρειάζεται να γίνει ρημαδι το αυτοκίνητο σου από τα πολλά χιλιόμετρα, αρκεί μια συγκρουση.
Είναι διαφορετικό να τρακάρεις και να περιμένεις να βγάλουν από το αυτοκίνητο και διαφορετικό να τρακάρεις και να πάρεις φωτιά από μια τέτοια αστοχία.
Διαφορετικά δεν χρειάζονται οι ασφάλειες καθόλου.
 

Μηνύματα
10
Reaction score
1
Το μέγεθος της ασφάλειας το βρίσκεις στο πινακακι που σου παρεθεσα παραπανω.
Δεν το βρίσκω εγώ λάθος , αλλά διεθνεις κανονισμοί ηλεκτρολογίας. 150Α δεν προστατεύουν τεσσαρι καλώδιο οποιασδήποτε ποιοτητας. 120 η λιγότερο για να είσαι σιγουρος. Εγώ θα έβαζα 100.

Όλα αυτά δεν έχουν κάποια αξία αν όλα δουλεύουν ιδανικά.
Δεν χρειάζεται να γίνει ρημαδι το αυτοκίνητο σου από τα πολλά χιλιόμετρα, αρκεί μια συγκρουση.
Είναι διαφορετικό να τρακάρεις και να περιμένεις να βγάλουν από το αυτοκίνητο και διαφορετικό να τρακάρεις και να πάρεις φωτιά από μια τέτοια αστοχία.
Διαφορετικά δεν χρειάζονται οι ασφάλειες καθόλου.
Μάλιστα λοιπόν ας πούμε ότι βάζω και εκεί 100 ο ένας είπες είναι κομπλέ. Ό άλλος που έχει 60 είναι κομπλέ λογικά. Οπότε να αλλάξω την κεντρική. Πιστεύω αν πάω από εκεί που το πήρα θα μου την αλλάξει απλά απορώ γιατί εκείνη την ώρα που του είπα τι έχω και τι μου πρότειναν να βάλω. Δεν μου είπε αυτό που μου λες τώρα εσύ. Μιας και περνούν και μέρος και σε τέτοιους αγώνες
 

Μηνύματα
15.016
Reaction score
20.761
Όχι δεν είναι κομπλέ
Αν έχεις βάλει 4αρι και μετά τον διανομέα ναι (με την έννοια ότι προστατεύεις το καλώδιο)
Αν έχεις βάλει 8αρι όπως συνηθίζεται δεν σωστή καμία από τις δύο ασφάλειες . Θέλεις 50Α.
 

Μηνύματα
10
Reaction score
1
Το καλώδιο από εμπρός μέχρι πίσω στους ενισχυτές είναι 4αρι
Οι ασφάλειες δηλαδή για τα δεδομένα που έχουμε πως πρέπει να είναι . Μπορείτε να μου πείτε. Είπαμε 100A κεντρική καλωδίωση 100A για ενισχυτή Sub Και 60 A για ενισχυτή των ηχείων.
 

Μηνύματα
15.016
Reaction score
20.761
Αν είναι 4αρι μέχρι ενισχυτές είσαι ουσιαστικά καλυμμένος ακόμα και αν δεν βάλεις ασφάλειες πίσω καθόλου γιατί και οι κλάδοι προστατεύονται από την μπροστινή.
 

Μηνύματα
10
Reaction score
1
Οπότε είμαι κομπλέ βασικά.
Τώρα υπολογίζω μέχρι 13 άντε 14 να έχω πάρει και τον ενισχυτή των ηχείων. .
 


Staff online

  • Zizik
    Chauncey Gardiner * tl;dr *
  • rose.athens
    Not in the mood Mod
  • abcd
    Πρώην Διοικητής ο τροπαιοφόρος

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
171.606
Μηνύματα
2.867.593
Members
37.936
Νεότερο μέλος
albie
Top