Η Ακροαση ως μεσο αξιολογησης ενος Ηχειου. Μύθος ή πραγματικοτητα?

Μηνύματα
4.462
Reaction score
7.734
Στον χωρο του Ηi-Fiυπαρχει ενας πυρηνας ατομωνοι οποιοι χρονια τωρα ισχυριζονται οτι με μονο οπλο το αυτι τους μπορουν να προχωρησουν σε συγκριση και αξιολογηση οχι μονον ηχειων αλλα ακομη και καλωδιων χωρις να χρειαζονται τιποτα αλλο. Μονο το αισθητηριο της ακοης φτανει για την αξιολογηση ενος ηχοσυστηματος.
Η ακροαση ενος ηχοσυστηματος και η αξιολογηση του αποτελει πλεον παραδοση στους hifiκυκλους, ενας ειδος ιεροτελεστιας θα λεγαμε.Ας παρουμε τα πραγματα ομως με την σειρα. Σκοπος μας ειναι να αναλυσουμε αυτην την αποψη και να δουμε ποσο αληθης ειναι. Απο τηνμια πλευρα εχουμε τα τεχνικα χαρακτηριστικα ενος ηχειου, εργαστηριακες μετρησεις κλτπ.

Η μελετη των τεχνικων αυτων δεδομενων αποτελει κατα κοινη ομολογια μια αντικειμενικη μεθοδο αξιολογησης ενος ηχειου, ειναι μια καταγραφη των ικανοτητων /δεξιοτητων ενος ηχειου. Επομενως αμεσως εχουμε μια εικονα περι του τι εινα ικανο ενα ηχειο να κανει.Ηαληθεια βεβαια ειναι οτι σε ολα σχεδον τα εντυπα πριν το τελικο συμπερασμα και αμεσως μετα την περιγραφη του ηχειου, την αναλυση των τεχνικων που ενσωματωνει και τις εργαστηριακες του επιδοσεις ακολουθει ενα κειμενο που ειναι αφιερωμενο στην ακροαση. Παραδοσιακα ενα ηχειο υποκειται στην βασανο της ακροασης.
Απο αυτην την σκοπια δειχνει να αποκταει λογικη η ανωτερω πατροπαραδοτη συνηθεια της ακροασης ως μεσο κρισης και αξιολογησης απο τους χαιενταδες παλιας κοπης.
Αφορμη αποτελεσαν τα γραπτα ενος ατομου(Fritz Fey-Fritz Fey has been the publisher and editor-in-chief since the first edition of Studio Magazin in 1978 and is therefore an integral part of the audio industry. Since the mid-1980s, he has also been a specialist planner for building and room acoustics and a mastering engineer in the publisher's own studio.)που ασχολειται επαγγελματικα εδω και πολλα χρονια με το αντικειμενο ,δουλευοντας στο στουντιο ενω παραλληλα ασχολειται επισης με την ακουστικη χωρου και αρθρογραφει.
Ηθελημενα δεν ανετρεξα σε κειμενα ατομων που ασχολουνται με εργαστηριακες μετρησεις ετσι ωστε να κρατησουμε καποια αποσταση απο τους λεγομενους τεχνοφρικουλες.Θελησα απλα να δω πως γινεται μια ακροαση απο την πλευρα ενος ατομου απο τον επαγγελματικο χωρο. Καποια αποσπασματα της κριτικης θα αναφερθουν στο τελος δλδ στο 2ο μερος.

Για να δουμε ομως πιο λεπτομερως ορισμενες πτυχες του θεματος. Οι νομοι της φυσικης ισχυουν για ολα τα ηχεια. Αυτο πολυ απλα σημαινει οτι ο χωρος μεσα στον οποιο βρισκεται το ηχειο αφηνει το αποτυπωμα του και επομενως ενα ηχειο μπορει να παιξει τοσο καλα οσο το αφηνει ο χωρος. Η βελτιστη λυση για να μειωσουμε την επιδραση του χωρου θα ηταν να φροντισουμε ηχητικα τον ιδιο τον χωρο κατι που ομως δεν ειναι εφικτο παντα. Το μεγαλο προβλημα βρισκεται στις χαμηλες συχνοτητες οπου θα χρειαζομασταν πολυ υλικο για να καλυψουμε επιφανειες ,γωνιεςκτλπ. Μια οχι τοσο κοστοβορα λυση οπως αναφερεται στα κειμενα θα ηταν να τοποθετησουμε το ηχειο κοντα στο τοιχωμα ετσι ωστε να μετριασουμε την επιδραση των ανακλασεων των χαμηλων συχνοτητων που οδηγουν σε αυξομειωσεις και κατοπιν με την χρηση εκουαλαιζερ να μειωσουμε το γκειν που αναποφευκτα εμφανιζεται λογω της γειτνίασής τους με τις τοιχωματικες επιφανειες. Υπαρχουν ομως και κατασκευαστες ηχειων που χρησιμοποιουν συγκεκριμενες τεχνικες οπως η καρδιοειδη αποκριση ετσι ωστε να μειωσουν τις αρνητικες επιδρασεις ενος χωρου.Αφηνω απ εξω την χρηση σαμπς.
Οι διαφορες ακροασεις ηχειων του κυριου Fritz και τα οποια συμπερασματα προκυψαν πραγματοποιηθηκαν σε χωρους ακουστικα φροντισμενους δλδ μεσα σε στουντιακους χωρους. Εδω συνανταμε και το πρωτο συννεφο φερνοντας στο μυαλο μας τα τυπικα καθιστικα των χαιενταδων, χωρις ιχνος ακουστικης φροντιδας. Μπορειτε απλα να σκεφτειται το πληθος των ανακλασεων οπου σε συνδυασμο με τις κατα κανονα λανθασμενες αποστασεις ακροασης οδηγουν σε ακροαση ανακλασεων και οχι ηχειων.

Δευτερος βασικος παραγοντας ειναι τα ιδια τα ηχεια. Ο συντακτης προχωρα στην συγκριση μονιτορ μεσα σε φροντισμενο χωρο. Τι ειναι ομως μονιτορ? Μονιτορ ειναι εκεινο το ηχειο που δεν στρογγυλευει, που δεν χρωματιζει που λεει την αληθεια ,ξεσκεπαζει τα οποια προβληματα, ειναι σε γενικες γραμμες αυτο που πρεπει να ειναι, οταν η παραγωγη ειναι μετρια τοτε ο ηχος που θα βγαινει απο τα μεγαφωνα θα ειναι μετριος ενω οταν η παραγωγη ειναι καλη θα ακουγεται και αυτο οπως αυτη. Εδω ομως ερχομαστε αντιμετωποι με το προβλημα. Σκεφτειται τα ηχεια που χρησιμοποιουν οι γνωστοι κυκλοι. Ηχεια που χρωματιζουν και στρογγυλευουν που τα λενε ολα στο περιπου ή που αφηγουνται την δικη τους πραγματικοτητα.
Καντε μια υποθεση τωρα και σκεφτειται καποιον που καθεται στο αφροντιστο καθιστικο του απενταντι σε 2 ηχεια που στρογγυλευουν και χρωματιζουν ο οποιος ειναι ετοιμος για συγκριτικο καλωδιων και απο την αλλη καποιον σε φροντισμενο χωρο με 2 μονιτορ που λενε την αληθεια. Ποιος εχει πιθανοτητα να ανιχνευσει εστω κατι,μια ανεπαισθητη διαφορα? Παντως οχι ο πρωτος. Ακομη και συγκριση μεταξυ ηχειων καθισταται προβληματικη αφου το καθενα αφηγειται την δικη του ιστορια.Απουσιαζει το μετρο, ενα ηχειο που να μπορεις να συγκρινεις την αληθεια του καθενος.
Εδω τωρα βλεπουμε και μια αλλη πτυχη. Αν καποιος θα επρεπε να κυνηγαει σαν τρελος αριστες ηχογραφησεις θα επρεπε να ειναι ο κατοχος ενος μονιτορ διοτι η ποιοτητα της ηχογραφησης με ενα μονιτορ γινεται ξεκαθαρα αντιληπτη.

Μεχρι στιγμης εχουμε εναν ακαταλληλο χωρο με ακαταλληλα ηχεια.
Δεν θα ηθελα πραγματικα να αναφερθω στις αποστασεις ακροασης, τις θεσεις των ηχειων , συμμετριες , αμμεση και εμμεσση ακτινοβολια . εκει ειναι που χανει η μανα το παιδι και το παιδι την μανα. Λιγο να κοιταξετε τους χωρους και τις θεσεις θα διαπιστωσετε οτι σχεδον ολα ειναι λαθος.

Κατ αρχας μια ακροαση 3 ατομων θα ειχε καποιο νοημα εαν πραγματοποιουνταν οπως φαινεται στο παρακατω σκιτσο με την απαραιτητη διαφορα υψους.

1619722459944.png


Σε γενικες γραμμες ο μονος κανονας σε ολες αυτες τις ακροασεις και συγκριτικα ειναι οτι δεν υπαρχει κανονας.



Μια ακομη πτυχη του προβληματος ειναι η πηγη που χρησιμοποιειται για τα διαφορα συγκριτικα και εννοω το αναλογικο μεσο ,το τοτεμ του χαιφαι, το πικαπ.

Απο τεχνικης αποψης θα πρεπει δυστηχως να αναφερουμε οτι το σιντι υπερεχει του βινυλιου.

Το προβλημα εστιαζεται οπως αναφερει μηχανικος ηχου οχι μονον στο μικροτερο δυναμικο ευρος, το οποιο μπορει καπως να αυξηθει οταν το ιδιο κομματι καταλαμβανει στον δισκο πολυ μεγαλυτερη επιφανεια, αλλα και στον διαχωρισμο των καναλιων οπου ειναι χειροτερος σε συγκριση με το σιντι. Επισης η ποιοτητα της ηχογραφησης ( εδω βεβαιως εννοουμε μειωνεται οσο ο βραχιονας ολισθαινει προς το εσωτερικο. Τελος ακομη και η μητρα/πρεσα σταδιακα μεταβαλλεται.

Σκεφτειται τωρα ενα ακαταλληλο χωρο με ηχεια που χρωματιζουν και στρογγυλευουν οπου χρησιμοποιειται και ως υλικο ακροασης το βινυλιο. Το χειροτερο που μπορω να σκεφτω ως συνθηκες ειναι να σε κοπαναει και η κυρα με κανα τσοκαρο την ωρα της ακροασης.



Το τελευταιο που μενει να εξετασουμε ειναι το υλικο που χρησιμοποιειται σε μια αξιολογηση.

Σιγουρα θα πρεπει να μην μας ειναι αγνωστο. Φτανει ομως μονο αυτο? Πρεπει να ειναι ολες οι ηχογραφησεις τελειες ή χρειαζομαστε και μετριο υλικο ετσι ωστε να δουμε αν το ηχειο μας λεει την αληθεια?

Στην τελικη ποιες ηχογραφησεις ειναι καταλληλες και ποια σημεια πρεπει να προσεξουμε?

Οπως ειχα διαβασει καποτε ,για να γραψεις οτι το ταδε ηχειο αποδιδει με φυσικοτητα τα οργανα, δεν θα πρεπει να εχεις ακουσει τουλαχιστον το ιδιο το οργανο?

Στον τομεα των μονιτορ τα πραγματα ειναι ξεκαθαρα, χρειαζονται και μετριες ηχογραφησεις , εγκληματικες ηχογραφησεις ως αποδειξη της ικανοτητας του ηχειου θα λεγαμε.

Θα παραθεσω καποιες περιγραφες κατα την ακροαση μονιτορ ετσι ωστε να παρουμε και μια γευση απο το αισθητηριο της ακοης ενος ατομου απο τον χωρο της παραγωγης και των στουντιο.

Σιγουρα οι γλαφυρες περιγραφες που κατα καιρους διαβαζουμε ειναι αξεπεραστες, εδω δεν απογειωνεται καποιο συστημα.

1619722428628.png
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.347
Reaction score
125.288
Μύθος.

Η πικρή αλήθεια είναι εδω:


Όλο το θρεντ έχει πλάκα..
 

Μηνύματα
4.462
Reaction score
7.734
Κανονικα θα επαρκουσε μια περιγραφη της ακροασης ενος ηχειου αλλα ισως ειναι καλυτερα να δωθει ακομη μια τουλαχιστον ετσι ωστε να διαπιστωσουμε καλυτερα τις ιδιοτητες/ικανοτητες των ηχειων μονιτορ και εαν αυτες ομοιαζουν.

Η παραθεση αποσμασματων απο την ακροαση μονιτορ γινεται πιο πολυ εξαιτιας της δαιμονοποιησης που τυγχανουν τα συγκεκριμενα στους γνωστους κυκλους του ορθοδοξου χαιφαι ενω παραλληλα θεοποιειται το καθε χρεπι που κυκλοφορει ως ηχειο στο εμποριο.



Σημειωση του συντακτη

As an attentive reader knows, every loudspeaker in my studio has to face a 'pretty decent' sounding listening situation which is above all through Transient and image strength and extensive freedom from discoloration can score points.



Ας ξεκινησουμε με το ηχειο ATC SCM20ASLPRO MKI



Προκειται για διδρομο ηχειο με ενισχυση MOSFET Class A/B. Μια μαυρη καμπινα με ελαφρως στρογγυλεμενες γωνιες χωρις dsp, χωρις display απλα δυο μεγαφωνα μπροστα και ενισχυση στην πλατη(200w M/50w H)

Επισης διαθετει ενα φιλτρο διορθωσης των χαμηλων της ταξεως +3/-2db. Εδω ο κατασκευαστης υποστηριζει την αποψη πως μια κακη τοποθετηση των ηχειων στον χωρο δεν θα πρεπει να αντισταθμιζεται ηλεκτρονικα για αυτο και η συγκεκριμενη μικρη αυξομειωση θα λεγαμε οτι πρεπει να θεωρηθει ως προσφορα σχετιζομενη με το προσωπικο γουστο.

Ενδιαφερουσα ειναι η διασπορα του ηχειου στον κατακορυφο και οριζοντιο αξονα. +-80° στον οριζοντιο και μειωμενη κατα +-10° στον κατακορυφο. Μια τετοια μειωση βοηθαει στην αποφυγη ανακλασεων απο την κοσολα κατα την τοποθετηση nearfield.

Ακροαση

Τα ηχεια τοποθετηθηκαν στην αιθουσα Keusgen-Regie (στουντιο) οπου το ηχητικα σκληρο μπροστινο τοιχωμα μας εξαναγκαζει να τα τοποθετησουμε κοντα στον τοιχο, κατι που λειτουργει ικανοποιητικα, αφου με την χρηση του ενσωματωμενου φιλτρου αντισταθμιστηκε η οποια αυξηση στις χαμηλες εξαιτιας των τοιχωματικων οριων, πετυχαινοντας μια αποκριση γραμμικη χωρις αυξομειωσεις, η οποια επιτρεπει το ηχειο να παιξει υπο καλες συνθηκες.

Το ηχειο πειθει κατευθειαν μεσω του ομοιογενη του χαρακτηρα και του ευχαριστου ηχου, ο οποιος ομως δεν τεινει στην ωραιοποιηση, κατι που διαπιστωθηκε ευκολα κατα το ακουσμα εγκληματικων μαστερινγκ.

Θα λεγαμε πως εμφανιζει συνολικα ενα ιχνος στρογγυλοποιησης και ζεστασιας χωρις ομως καποιον χτυπητο χρωματισμο. Η ακριβεια στoν εντοπισμο (οργανων κτλπ) καθως και η χωρικη αποικονιση σε βαθος ειναι εξαιρετικη.

Ιδιαιτερα σε μια κρισιμη περιοχη κοντα στο εικονικο/ψευδο κεντρο (phantomcenter) οργανα περιξ του κεντρο μπορουσαν να εξακριβωθουν χωρις δυσκολια.

Η περιοχη των χαμηλων ειναι καθαρη,διαυγης και τακτοποιημενη/συμαζεμενη (σε ελευθερη μεταφραση).

Δεν ειναι παντα δεδομενο οτι διαφορετικες αποχρωσεις στην περιοχη των χαμηλων συχνοτητων μπορουν να αποδωθουν. Εδω μας δειχνει το συγκεκριμενο την καλη του πλευρα.



Σολο/Φωνες ηταν μεσα στην στερεοεικονα σωστα αποθηκευμενες/τοποθετημενες επιτρεποντας μια γρηγορη εκτιμηση της ισορροπιας των φωνων.

Η σκηνη του στερεο απλωνεται εντυπωσιακα διαφανα μπροστα μου. Αρκετα διαφανο παρουσιαζεται το ηχειο στην περιγραφη σφαλματων σε μια μειξη τοσο σε χρονικο επιπεδο αλλα και στο φασμα των συχνοτητων.

Υπερβολικη δοσολογια σε διαφορες περιοχες συχνοτητων ξεσκεπαζονται , στο χασμα των κατωτερων μεσαιων επισης, οι οποιες περιγραφονται πολυ καλα.

Κακες μη ισορροπημενες μειξεις καθως και Dynamic control processes of compressors and limiters μπορουν ευκολα να γινουν αντιληπτες/ αντιληπτα

Ειναι καπως δυσκολο ξεκαθαρα να το περιγραψω, αλλα αυτο το ηχειο ακουγεται πραγματικα ομορφα χωρις να εχει την ταση να χρωματιζει.

Προβληματα στην μειξη γινονται αμεσως αντιληπτα χωρις ομως να λειπει και η ευχαριστηση κατα την ακροαση.

Βρισκω το ηχειο αυτο στην πραξη εξαιρετικο με μια πειστικη και ξεκαθαρη αποικονιση της στερεο εικονας

Για χρηση μαστερινγκ το βρισκω με βαση την δικη μου αντιληψη ισως καπως ευγενικο ή οχι και τοσο αναλυτικο , για μειξεις ωστοσο εξαιρετικο.

θα ακολουθησουν και οι εντυπωσεις απο το επομενο μονιτορ ενα τζενελεκ οπου στο τελος.....κοιτα να δεις κατι διαβολικες συμπτωσεις...παιζει μουσικη
 

Μηνύματα
4.462
Reaction score
7.734
Neumann Kh420
Το μονιτορ παιζει οχι το ιδιο με ενα τυπικο ηχοχρωμα, αλλα το ιδιο το προγραμμα το οποιο ανελαβε να αποδωσει. Τιποτα να μην προσθεσει και τιποτα να μην παραλειψει, αυτο που πραγματικα περιμενουμε απο ενα καλο μονιτορ.

Οταν η μειξη και το μαστερινγκ ειναι ισορροπημενα τοτε ξεπροβαλλει ο ηλιος. Στην αντιθετη περιπτωση ο ηχος γινεται δυσαρεστος, προκαλουν εκνευρισμο και ενοχλουν το αυτι με μια επιπεδη/ρηχη ηχητικη σκηνη.



Genelec
Ειναι εθχαριστηση να ακους με αυτο το ηχειο για οσο διαστημα χρησιμοποιουνται καλες παραγωγες.

Η στερεο εικονα δεν ειναι κολλημενη πανω στα ηχεια , αλλα ακουει κανεις μουσικη αντι για ηχειο.





Grimm

Εχει κανεις σχεδον την αισθηση οτι ακουει απο πολυ καλα ακουστικα χωρις την επιδραση του χωρου.

Ευτυχως διαθετει ο συγκεκριμενος χωρος ακροασης καθορισμενους χρονους αντιχησης εως την περιοχη των χαμηλων συχνοτητων, ετσι ωστε το ηχειο να μπορει να δειξει πληρως τις ικανοτητες του.
 


Μηνύματα
4.462
Reaction score
7.734
καποια στιγμη εκει στην ακροαση των κιι αναφερει.
Fortunately, we do not have to judge whether this behavior can inspire the audiophile enthusiast. But it now seems to be the case that the real music lover actually wants to hear the recording as it was intended by the sound engineer.

δηλαδη με απλα λογια ο πραγματικος λατρης της μουσικης θελει να ακουει τιποτα λιγοτερο και τιποτα περισσοτερο απο αυτο που δημιουργησαν οι μηχανικοι ηχου.
θελει δλδ το μονιτορ του:lolsign: που τιποτα δεν προσθετει και τιποτα δεν παραλειπει.
1619857612749.png


και οχι το παρακατω
1619857664520.png



το συμπερασμα ειναι οτι οι διαφορες συγκρισεις που λαμβανουν χωρα σε σπιτια χαιενταδων δεν μπορουν σε καμια περιπτωση να ληφθουν σοβαρα υποψιν.
λειπει ο καταλληλος χωρος, τα καταλληλα εργαλεια/ηχεια κτλπ και σαφως η γνωση.
 

Μηνύματα
4.462
Reaction score
7.734
Τελος αξιζει να αναφερουμε και λιγα λογια για το πιο φθηνο μοντελο του συγκεκριμενου τεστ.

Προκειται για την γνωστη φιρμα dynaudio και το μοντελο lyd 5.

Οσον αφορα την κατασκευη του αναφερει σε καποιο σημειο οτι το σημειο μεταβασης δλδ κρος εχει ορισθει στα 5,2kHz ετσι ωστε ολοκληρη η περιοχη εντοπισμου των αποφασιστικων / συγκεκριμενων μεσαιων να αποδειδεται μονον αποεν σασι, κατι που λειτουργει θετικα στον τομεα της ομιλιας και των φωνων.



Οσον αφορα την ενσωματωση του στον χωρο διαθετει στην παλτη διαφορα ρυθμιστικα. Ενδιαφερον εχει το ρυθμιστικο sound balance με τις θεσεις bright, neutral & dark.

Για να δουμε ομως πως επιτυγχανεται ο συγκεκριμενος χρωματικος διαχωρισμος στον ηχο, δινοντας μας μια αισθηση ουδετεροτητας ή λαμπροτητας ή μουνταδας.

Απλα μεταφρασμενο απο τον γκουγκλη

Another interesting solution is the three-stage 'Sound Balance' slide switch with the positions 'bright', 'neutral' and 'dark', which aims to make the loudspeaker listen to the people in the room

properties (more or less damping). 'Sound Balance' is a level filter that tilts over its center point like a sound balance: 'Bright' results in a reduction of -1.5 dB at 20 Hz (electrical) and an increase of 1.5 dB at 20 kHz , neutral does not have to be explained further, 'dark' turns the tables, so to speak, and raises 20 Hz by 1.5 dB, while 20 kHz is lowered by 1.5 dB. This correction takes place digitally with minimal-phase or linear-phase filters and accordingly does not generate any phase problems. Another corrective measure concerns the installation position near the wall (less than 50 cm) or free. The associated switch has two positions labeled 'Wall' and 'free'. When installed close to a wall, the resulting increased bass reproduction is compensated for.



Παρατηρουμε οτι μια αυξομειωση της αποκρισης του ηχειου σε περιοχες χαμηλων και υψηλων κατα 1,5ντιμπι ειναι ικανη να μας δωσει μια αισθηση λαμπροτητας ή το αντιθετο μιλωντας παντα για το ιδιο ηχειο .

Φανταστειτε τωρα ηχεια χωρις διακοπτες ρυθμισης, που δεν λενε την αληθεια σε εναν αφροντιστο χωρο ερμαιο των νομων της φυσικης οπου καποιος εχει την υπεροχη ιδεα να συγκρινει καλωδια ή οτιδηποτε αλλο. Ολοι θα συμφωνησουμε οτι ειναι χαμενος κοπος.



Ολα τα τεστ βρισκονται στο παρακατω λινκ.
 

Μηνύματα
4.462
Reaction score
7.734
για να ευθυμησουμε και λιγο εχω βρει διαφορα κειμενακια στο σαιτ του.
το ακουστικο σπρει εχει πλακα, απλη μεταφραση απο τον γκουγλι, εννοειται οτι δεν μπηκε τυχαια στο θεμα, καταδεικνυει οτι η αγνοια μπορει να οδηγησει τον ανθρωπο να πιστεψει το οτιδηποτε.

A year or two ago I had a desperate man on the line who complained about massive hearingproblems in his control room and wanted to know from me how one could create a sensible acoustic environment for 2,000 marks, because more money was not available to him.
Since his request seemed extremely unrealistic to me, I wanted to make a little joke to loosen up the conversation to make him understand the absurdity of his intentions and, with a friendly grin into the receiver, recommended that he buy a palette of acoustic spray. The reaction wasn't roaring laughter, but the excited question of how it works and where you can buy acoustic spray.
So first of all I explained to him, with difficulty in keeping his composure, how acoustic spray works: You spray the room shortly before the mixture, in much the same way as you use room fragrance spray, whereupon fine absorption particles are evenly distributed in the air and the room for about an hour is fine. Since the particles settle on the ground again after a certain time, you have to preventively spray about every three quarters of an hour until the end of the mixture ... And you will not think it possible, the man believed it and immediately wanted the sales address from me to have. Of course I explained to him, albeit somewhat irritated, that there was no such product, and I just wanted to make it clear to him that you can't build control room acoustics for 2,000 marks. He couldn't really laugh about it, though.
 

TGD

Μηνύματα
7.134
Reaction score
7.172
θελει δλδ το μονιτορ του:lolsign: που τιποτα δεν προσθετει και τιποτα δεν παραλειπει.
View attachment 211144
Αποκλείεται αυτό το αποτέλεσμα να μην έχει μια μικρή υποβοήθιση από πολωτικό φίλτρο για να αναδειχθούν τα σύννεφα.
 


Μηνύματα
4.462
Reaction score
7.734
οσον αφορα την ακροαση/συγκριση και την εξαγωγη συμπερασματων αποκλειστικα μεσω της ακοης θα προτεινα να υποθεσουμε το εξης.

ας υποθεσουμε οτι στοχος μας ειναι η συγκριση 2 καλωδιων και βρισκομαστε για τον σκοπο αυτον σε εναν χωρο ηχητικα ουδετερο δλδ ηχητικα επαρκως φροντισμενο, εχουμε δυο μονιτορ ηχεια που δεν προσθετουν τιποτα και δεν αφαιρουν τιποτα δλδ λενε την αληθεια και μπορουν να αποδωσουν /αναπαραγαγουν με καθε λεπτομερεια τα δυναμικα,τις αντιθεσεις, την εικονα σε πλατος και βαθος κτλπ ενω παραλληλα εχουμε φροντισει ολη την αλυσιδα ετσι ωστε να μην εισαγει στο σημα καμια παραμορφωση.
επιπλεον εχουμε καταλληλα ηχεια που μπορουν να αποδωσουν ολο το ακουστο φασμα τα οποια διαθετουν επαρκες δυναμικο ευρος. με αλλα λογια εχουμε τα τελεια εργαλεια σε εναν χωρο ουδετερο ετσι ωστε να αντιληφθουμε με τα αθτια μας ακομη και ανεπαισθητες διαφορες μεταξυ 2 καλωδιων.
ειμαστε ετοιμοι λοιπον, μονο που υπαρχουν καποιοι επισης σημαντικοι παραγοντες που σιγουρα πρεπει να λαβουμε υποψιν.
Σημαντικος παραγοντας ειναι βεβαια η θεση ακροασης που θα επιλεξουμε. εχουμε κανει την παραδοχη οτι ο χωρος μας ειναι ηχητικα φροντισμενος αλλα σιγουρα καποια σημεια δυσκολα μπορουμε και θα θελαμε να τα αποφυγουμε (π.χ. πισω τοιχωμα και κεντρο για διαφορετικους λογους)
1622565110151.png


ας υποθεσουμε οτι εχουμε ηχεια τετοια που μας δινουν την ανεση να κατσουμε στο μακρινο πεδιο σε εναν φροντισμενο χωρο.
επομενως εχουμε τα τελεια εργαλεια, ολοκληρη η αλυσιδα σηματος δεν εισαγει παραμορφωσεις και επιπλεον εχουμε επιλεξει μεσα στον φροντισμενο χωρο την καταλληλη θεση ακροασης.
φυσικα καθομαστε στο Sweetspot με το τριγωνακι μας οπου τα ηχεια ισαπεχουν και απο εμας αλλα και απο τα πλαινα τοιχωματα.
με λυπη μου σας πληροφορω οτι δεν τελειωσαμε ακομη.

ενα θεμα που θα πρεπει να ληφθει υποψιν ειναι η ενταση.
σε καθε συγκριση μεταξυ δυο μερων θα πρεπει για λογους αξιοπιστιας να ειναι παντα ιδια η ενταση και οχι μεταβαλλομενη, λογικο ακουγεται αλλα οχι παντα δεδομενο. λοιπον στην περιπτωση θα συγκρινουμε καλωδια οποτε δεν ειναι και δυσκολο να διατηρησουμε ιδια την ενταση.
ποια ενταση ομως θα πρεπει να επιλεξουμε? εδω σε θελω καβουρα, μπορουμε να βγαλουμε ασφαλη συμπερασματα με την ενταση να μην ξεπερνα τα 60db?
γιατι στο στουντιο ακουνε τοτε στα 85db?
το ολο θεμα εχει να κανει με τις καμπυλες ισης ακουστοτητας και το ποσο δυνατα αντιλαμβανεται το αυτι μας τις διαφορες συχνοτητες.
οπως φαινεται στο γραφημα, οσο αυξανεται η ενταση που ακουμε τοσο πιο ισορροπημενη ειναι η καμπυλη και επομενως καταλληλοτερη για την εξαγωγη συμπερασματων. επομενως επιλεγουμε μια σταθμη περι των 85db, σε μικροτερες σταθμες δεν θα αντιλαμβανομαστε οπως πρεπει τις χαμηλες συχνοτητες για παραδειγμα ενω οι υψηλοτερες σταθμες κουραζουν γρηγορα την ακοη μας οδηγωντας μας επισης σε λανθασμενα συμπερασματα.
ωραια λοιπον εχουμε βρει την καταλληλη ενταση την οποια μπορει απροβληματιστα να αποδωσει το συστημα μας.
και ομως δεν φθασαμε στο τελος.
 

Μηνύματα
4.462
Reaction score
7.734
περα απο τα συγκεκριμενα χαρακτηριστικα μιας ηχογραφησης που θα πρεπει να προσεξουμε στην οποιαδηποτε συγκριση υπαρχουν καποιοι ακομη παραγοντες που παιζουν ρολο.
για την καλυτερη ή πληρεστερη κατανοηση του κειμενου παραθετω στο τελος και 2 αποσμασματα απο ενα σεμιναριο διοργανωμενο απο περιοδικο του επαγγελματικου χωρου οπου ο ομιλητης εργαζεται στην adam audio.

ας επανελθουμε ομως στο θεμα μας. μηπως για την εξαγωγη ασφαλων συμπερασματων θα επρεπε η οποια συγκριση να ειναι τυφλη? ποσο αντικειμενικοι ειμαστε οταν γνωριζουμε εκ των προτερων οτι τωρα παιζει το ακριβο ηχειο ή το ακριβο καλωδιο. ( αχ και να ξερατε ποσος κοσμος εχει συνδεσει την πιστοτητα με το πορτοφολι..οτι ειναι ακριβοτερο παιζει καλυτερα, στο χαιεντ εγινε νομος και δεν γινεται αλλιως, απειρα τα παραδειγματα στον χωρο :biggrin: -
α να σας ενημερωσω αγαπητοι φορουμιτες οτι δεν ανηκω στον χωρο ουτε και θελω να εχω καποια σχεση με ολο αυτο το θεατρο του παραλογου)
επομενως αυτο που θα επιζητουσαμε θα ηταν ενα τυφλο τεστ. ας υποθεσουμε οτι για συγκριση ηχειων εχουμε για παραδειγμα μια φοβερη ηχοπερατη οθονη μπροστα μας που δεν μας αφηνει να δουμε ποιο ηχειο παιζει καθε φορα (αφηνω απ εξω την επιδραση που εχει μια ηχοπερατη στις υψηλες συχνοτητες), αλλα ας μεινουμε στην περιπτωση μας οπου εχουμε να κανουμε με καλωδια οποτε ειναι και πιο ευκολο να πραγματοποιησουμε μια τυφλη δοκιμη, ισως απλα κλεινοντας τα ματια χωρις να κλεβουμε κρυφοκοιταζοντας, οχι παντα δεδομενο θα ελεγα:biggrin:
δεν θελω να αναφερθω στην επαναληψιμοτητα των αποτελεσματων ετσι ωστε να θεωρηθει ασφαλες. δεν εχω ασχοληθει αλλα σιγουρα θα πρεπει να ληφθει και αυτο υποψιν.
χρειαζεται κατι επιπλεον ακομη που θα πρεπει να προσεξουμε? μπορουμε να ακουσουμε ενα ολοκληρο κομματι με το Α προιον και κατοπιν με το Β και να βγαλουμε ασφαλη συμπερασματα?
 

Μηνύματα
4.462
Reaction score
7.734
με λυπη μου διαβαζω οτι η ακουστικη μας μνημη ειναι αρκετα συντομη/μικρη περιπου 3-4sec. τι σημαινει αυτο? αυτο συνεπαγεται οτι μπορω σαφως να ακουσω ενα κομματι με το Α προιον και μετα να ακουσω το ιδιο υπεροχο μουσικο κομματι με το Β προιον αλλα αυτο που θα θυμαμαι απο την αρχικη ακροαση θα ειναι ισως συναισθηματα αλλα σε καμια περιπτωση κατι που θα με οδηγησει στην εξαγωγη ασφαλων συμπερασματων.
για αυτο τον λογο θα πρεπει η συγκριση να γινεται οχι με βαση ενα ολοκληρο κομματι αλλα με βαση συγκεκριμενα σημεια μεσα στο κομματι με γρηγορη εναλλαγη μεταξυ των Α και Β.



1622570266652.png


1622570310338.png
 


Staff online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
171.595
Μηνύματα
2.865.282
Members
37.934
Νεότερο μέλος
alkapsal
Top