Η Ευρωπαϊκή Ένωση και οι "Δωρεάν" εφαρμογές φορητών συσκευών

gkontoletas

trouble in my brain
Μηνύματα
16.839
Reaction score
2.192
Επιτέλους το πήραν χαμπάρι, ελπίζω οι συζητήσεις να προχωρήσουν γρήγορα και οι αποφάσεις να είναι υπέρ της προστασίας των καταναλωτών.
Να θυμίσω ότι η Apple ακόμα τρέχει με αντίστοιχη περίπτωση από τις μαζικές μηνύσεις που έφαγε και αναγκάστηκε να δώσει χρήματα ή πίστωση στα γνωστά "θύματα"...

Η ανακοίνωση της Ε.Ε.:

Η Επιτροπή και τα κράτη μέλη θέτουν θέματα που απασχολούν τους καταναλωτές όσον αφορά τις εφαρμογές κινητών

Ο τομέας των εφαρμογών για κινητά γνωρίζει άνθηση στην Ευρώπη. Απασχολεί πάνω από 1 εκατομμύριο άτομα και αναμένεται να φθάσει τη συνολική αξία των 63 δισ. ευρώ τα επόμενα πέντε χρόνια. Σύμφωνα με την εξωτερική πλατφόρμα αναλύσεων σχετικά με εφαρμογές Distimo, περίπου 80% των προσόδων - κατ’ εκτίμηση πάνω από 10 δισεκατομμύρια ευρώ ανά έτος - ενός προμηθευτή προέρχεται από αγορές που πραγματοποιούνται από τους καταναλωτές εντός μιας εφαρμογής, με τις οποίες οι καταναλωτές αποκτούν πρόσβαση σε ειδικό περιεχόμενο ή χαρακτηριστικά, τις λεγόμενες αγορές «εντός της εφαρμογής». Για να μπορέσει αυτός ο τομέας να αναπτύξει το πλήρες δυναμικό του και να εξακολουθήσει να καινοτομεί, οι καταναλωτές πρέπει να εμπιστεύονται τα προϊόντα. Προς το παρόν, πάνω από το 50% της αγοράς διαδικτυακών παιχνιδιών στην ΕΕ διαφημίζονται ως «δωρεάν», παρότι συχνά εμπεριέχουν δαπανηρές, κάποιες φορές, αγορές εντός της εφαρμογής. Συχνά, οι καταναλωτές δεν συνειδητοποιούν ότι ξοδεύουν χρήματα, διότι η χρέωση των πιστωτικών καρτών τους γίνεται αυτόματα. Τα παιδιά είναι ιδιαίτερα ευάλωτα στην εμπορία «δωρεάν για κατέβασμα» παιχνιδιών, τα οποία δεν είναι και δωρεάν για να παιχτούν. Ύστερα από καταγγελίες από όλη την Ευρώπη, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή συνεδριάζει σήμερα και αύριο (27 και 28 Φεβρουαρίου) με τις εθνικές αρχές επιβολής και μεγάλες εταιρείες τεχνολογίας, με σκοπό να συζητηθούν αυτά τα ζητήματα. Θα ζητηθεί από τη βιομηχανία να συμβάλει στην εξεύρεση λύσεων εντός ενός σαφούς χρονικού πλαισίου, έτσι ώστε να διασφαλίζεται η προστασία των καταναλωτών όσον αφορά τις εφαρμογές κινητών.

Η αντιπρόεδρος VivianeReding, επίτροπος Δικαιοσύνης της ΕΕ δήλωσε: «Ο τομέας των εφαρμογών για κινητά στην Ευρώπη έχει τεράστιο δυναμικό, τόσο όσον αφορά τη δημιουργία απασχόλησης και ανάπτυξης όσο και όσον αφορά τη βελτίωση της καθημερινής μας ζωής, μέσω καινοτόμου τεχνολογίας. Για να μπορέσει ο τομέας αυτός να αναπτύξει το δυναμικό του, θα πρέπει οι καταναλωτές να έχουν εμπιστοσύνη σε νέα προϊόντα. Η παραπλάνηση των καταναλωτών είναι σαφώς το λανθασμένο επιχειρηματικό μοντέλο και, επίσης, αντίκειται στο πνεύμα των κανόνων της ΕΕ για την προστασία των καταναλωτών. Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή αναμένει πολύ σαφείς απαντήσεις από τον τομέα των εφαρμογών για κινητά, όσον αφορά τις ανησυχίες που εκφράζουν οι καταναλωτές και οι εθνικές οργανώσεις καταναλωτών.»

Ο επίτροπος NevenMimica, αρμόδιος για θέματα πολιτικής για τους καταναλωτές, δήλωσε: «Οι καταναλωτές, και ειδικά τα παιδιά, χρειάζονται καλύτερη προστασία από απρόβλεπτες δαπάνες που προκύπτουν από αγορές εντός των εφαρμογών. Οι εθνικές αρχές επιβολής και η Ευρωπαϊκή Επιτροπή εξετάζουν, από κοινού με τον κλάδο, τρόπους αντιμετώπισης αυτού του θέματος, το οποίο όχι μόνο προκαλεί οικονομική ζημία στους καταναλωτές αλλά μπορεί και να θέσει σε αμφισβήτηση την αξιοπιστία αυτής της πολλά υποσχόμενης αγοράς. Η εξεύρεση συγκεκριμένων λύσεων, το ταχύτερο δυνατό, θα είναι προς όφελος όλων.»

Στις συναντήσεις με τη βιομηχανία, οι εθνικές αρχές επιβολής απ’ όλη την ΕΕ θα εκφράσουν την κοινή τους θέση όσον αφορά τον τρόπο εφαρμογής των σχετικών κανόνων για τους καταναλωτές στον τομέα αυτό. Επικεφαλής της δράσης αυτής είναι ο διαμεσολαβητής για θέματα καταναλωτών της Δανίας. Η Γαλλία, το Ηνωμένο Βασίλειο, η Ιταλία, το Βέλγιο, το Λουξεμβούργο, η Λιθουανία και μέλη του δικτύου της Συνεργασίας για την προστασία των καταναλωτών (CPC), το οποίο είναι επιφορτισμένο με την επιβολή των δικαιωμάτων των καταναλωτών στην ΕΕ, θα συμμετάσχουν επίσης στις συναντήσεις.

Τα τέσσερα σημαντικότερα θέματα που θέτουν οι καταναλωτές και θα συζητηθούν στις συναντήσεις:

  • παιχνίδια που διαφημίζονται ως «δωρεάν» δεν θα πρέπει να παραπλανούν τους καταναλωτές όσον αφορά το πραγματικό κόστος τους·
  • τα παιχνίδια δεν θα πρέπει να παροτρύνουν άμεσα τα παιδιά να αγοράζουν είδη εντός των παιχνιδιών ή να τα παροτρύνουν να πείθουν ενήλικες να τους αγοράζουν είδη·
  • οι καταναλωτές θα πρέπει να είναι επαρκώς ενημερωμένοι σχετικά με τις ρυθμίσεις πληρωμής και οι αγορέςδεν θα πρέπει να χρεώνονται μέσω αυτόματων ρυθμίσεων χωρίς τη ρητή συγκατάθεση του καταναλωτή·
  • οι έμποροι θα πρέπει να παρέχουν διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, έτσι ώστε να μπορούν οι καταναλωτές να έρχονται σε επαφή μαζί τους σε περίπτωση ερωτήσεων ή καταγγελιών.
Επόμενα βήματα: Οι συναντήσεις αποτελούν ευκαιρία για να επιτευχθεί συμφωνία ανάμεσα στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή και τις αρχές των κρατών μελών με τη βιομηχανία ώστε να αντιμετωπιστούν οι ανησυχίες των καταναλωτών. Σε κάθε περίπτωση, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, από κοινού με τις εθνικές αρχές επιβολής των δικαιωμάτων των καταναλωτών, θα συνεχίσει να παρεμβαίνει με τις απαιτούμενες ενέργειες.

Ιστορικό

Η αγορά της ΕΕ για διαδικτυακά παιχνίδια και παιχνίδια και εφαρμογές για κινητά γνωρίζει άνθηση. Εκτιμάται ότι το 2011, οι καταναλωτές στο ΗΒ, τη Γερμανία, τη Γαλλία, την Ιταλία, την Ισπανία, τις Κάτω Χώρες και το Βέλγιο, δαπάνησαν 16,5 δισεκατομμύρια ευρώ σε διαδικτυακά παιχνίδια. Σύμφωνα με εξωτερική μελέτη τηςBitkom (μιας ένωσης που εκπροσωπεί τη βιομηχανία των τηλεπικοινωνιών και των ΤΠΕ στη Γερμανία), μόνο στη Γερμανία, οι πρόσοδοι από αγορές εντός εφαρμογών διπλασιάστηκαν στο διάστημα 2012-2013, φθάνοντας τα 240 εκατομμύρια ευρώ. Πάνω από ένα εκατομμύριο των καταναλωτών είναι παιδιά και έφηβοι ηλικίας 10 έως 19 ετών.

Ο κανονισμός της ΕΕ για τη συνεργασία όσον αφορά την προστασία των καταναλωτών (ΕΚ αριθ. 2006/2004) συνδέει τις αρχές για θέματα καταναλωτών σε ένα πανευρωπαϊκό δίκτυο επιβολής. Χάρη στο δίκτυο αυτό, η εθνική αρχή σε μια χώρα της ΕΕ μπορεί να απευθυνθεί στην ομότιμή της σε άλλη χώρα της ΕΕ και να ζητήσει παρέμβαση σε περίπτωση διασυνοριακής παραβίασης των κανόνων της ΕΕ για τους καταναλωτές.

Η συνεργασία ισχύει για κανόνες των καταναλωτών που καλύπτουν διάφορους τομείς, όπως η οδηγία για τις αθέμιτες εμπορικές πρακτικές ή η οδηγία για τις καταχρηστικές ρήτρες των συμβάσεων.

Οι αρχές όσον αφορά τις αγορές σε διαδικτυακά παιχνίδια και εντός εφαρμογών, που δημοσίευσε η Υπηρεσία Θεμιτού Εμπορίου του ΗΒ στις 30 Ιανουαρίου 2014 είναι σύμφωνες με την παρούσα δράση.

http://europa.eu/rapid/press-release_IP-14-187_el.htm

Υ.Γ. η παράθεση έγινε αυτούσια για ευνόητους λόγους...
 

gkontoletas

trouble in my brain
Μηνύματα
16.839
Reaction score
2.192
Δελτίο τύπου της Ευρωπαϊκής Επιτροπής 18-7-2014:

Αγορές εντός της εφαρμογής (In-app purchases): κοινή δράση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και των κρατών μελών θα οδηγήσει την καλύτερη προστασία των καταναλωτών όσον αφορά τα διαδικτυακά παιχνίδια

Ύστερα από μεγάλο αριθμό καταγγελιών που υποβλήθηκαν σε χώρες της ΕΕ σχετικά με τις αγορές εντός της εφαρμογής σε επιγραμμικά παιχνίδια και, ιδίως, τις ακούσιες αγορές που έγιναν από παιδιά, οι εθνικές αρχές συνεργάστηκαν με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή για την εξεύρεση λύσεων.

Η συντονισμένη δράση επιβολής της νομοθεσίας στην ΕΕ σχετικά με τις αγορές εντός της εφαρμογής στα επιγραμμικά και στα κινητά παιχνίδια έχει σημειώση ουσιαστική πρόοδο προς την επίτευξη απτών αποτελεσμάτων. Η βιομηχανία ανέλαβε μια σειρά δεσμεύσεων για να αντιμετωπίσει τις ανησυχίες των καταναλωτών. Η δράση θα ενισχύσει την εμπιστοσύνη των καταναλωτών στον ραγδαία αναπτυσσόμενο τομέα των εφαρμογών κινητών («app»).

«Πρόκειται για την πρώτη στο είδος της δράση για την επιβολή της νομοθεσίας κατά την οποία η Ευρωπαϊκή Επιτροπή συνέπραξε με τις εθνικές αρχές. Διαπιστώνω με ικανοποίηση ότι η δράση αυτή αποφέρει απτά αποτελέσματα. Αυτό είναι σημαντικό για τους καταναλωτές. Ιδιαίτερα, τα παιδιά πρέπει να προστατεύονται καλύτερα όταν παίζουν διαδικτυακά παιχνίδια. Η δράση παρέχει ακόμη πολύτιμη εμπειρία για τον προβληματισμό που αναπτύσσεται αυτόν τον καιρό σχετικά με την πιο αποτελεσματική οργάνωση της επιβολής των δικαιωμάτων των καταναλωτών στην Ένωση. Έχει αποδειχθεί ότι η συνεργασία αποδίδει καρπούς και συμβάλλει στη βελτίωση της προστασίας των καταναλωτών σε όλα τα κράτη μέλη», δήλωσε ο επίτροπος της ΕΕ για την πολιτική των καταναλωτών κ. Neven Mimica.

Η αντιπρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής κα Neelie Kroes, αρμόδια για την ψηφιακή ατζέντα, δήλωσε τα εξής:«η Επιτροπή υποστηρίζει ένθερμα την καινοτομία στον τομέα των εφαρμογών («app»). Οι αγορές εντός των εφαρμογών είναι νόμιμο επιχειρηματικό μοντέλο, αλλά είναι απαραίτητο οι δημιουργοί εφαρμογών να κατανοούν και να εφαρμόζουν τη νομοθεσία της ΕΕ, κατά την ανάπτυξη των εν λόγω νέων επιχειρηματικών μοντέλων».

Η κοινή θέση στην οποία κατέληξαν οι εθνικές αρχές στο πλαίσιο του δικτύου CPC (συνεργασία για την προστασία των καταναλωτών) και η οποία κοινοποιήθηκε στην Apple, την Google και την Interactive Software Federation of Europe, τον Δεκεμβρίου 2013(1), ζήτησε τα εξής:

  • τα παιχνίδια που διαφημίζονται ως «δωρεάν» δεν θα πρέπει να παραπλανούν τους καταναλωτές όσον αφορά το πραγματικό κόστος τους·

  • τα παιχνίδια δεν θα πρέπει να περιέχουν άμεση πιεστική πρόσκληση προς τα παιδιά να αγοράσουν στοιχεία εντός ενός παιχνιδιού ή να πιέσουν έναν ενήλικο να τους αγοράσει τα στοιχεία αυτά·

  • οι καταναλωτές θα πρέπει να είναι επαρκώς ενημερωμένοι σχετικά με τις ρυθμίσεις πληρωμής και οι αγορές δεν θα πρέπει να χρεώνονται μέσω αυτόματων ρυθμίσεων χωρίς τη ρητή συγκατάθεση του καταναλωτή·

  • οι έμποροι θα πρέπει να παρέχουν διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, έτσι ώστε να μπορούν οι καταναλωτές να έρχονται σε επαφή μαζί τους σε περίπτωση ερωτήσεων ή καταγγελιών.
Κάνοντας χρήση του μηχανισμού συνεργασίας για την προστασία των καταναλωτών που προβλέπεται από τους κανόνες της ΕΕ, ζητήθηκε από την Apple, την Google και τις συναφείς εμπορικές ενώσεις να βρουν συγκεκριμένες λύσεις για το σύνολο της ΕΕ σε σχέση με τις ανωτέρω ανησυχίες.

Η Google αποφάσισε να προβεί σε ορισμένες αλλαγές. Η υλοποίησή τους βρίσκεται σε εξέλιξη και θα ολοκληρωθεί έως το τέλος του Σεπτεμβρίου 2014. Οι αλλαγές αυτές περιλαμβάνουν την απαγόρευση της χρήσης της λέξης «δωρεάν» σε όλα τα παιχνίδια που περιέχουν αγορές εντός των εφαρμογών, την ανάπτυξη κατευθυντήριων γραμμών για τους σχεδιαστές εφαρμογών ώστε να αποτρέπεται η άμεση πιεστική πρόσκληση προς τα παιδιά, όπως ορίζεται από το δίκαιο της ΕΕ, και χρονικά καθορισμένα μέτρα για την παρακολούθηση των προφανών παραβιάσεων της νομοθεσίας της ΕΕ για τους καταναλωτές. Έχει επίσης προσαρμόσει τις προκαθορισμένες ρυθμίσεις, έτσι ώστε οι πληρωμές να εγκρίνονται πριν από κάθε αγορά εντός της εφαρμογής, εκτός εάν ο καταναλωτής επιλέξει ενεργά να τροποποιήσει τις εν λόγω ρυθμίσεις.

Μολονότι, δυστυχώς, η Apple δεν έχει συγκεκριμένες και άμεσες λύσεις έως σήμερα για την αντιμετώπιση των προβληματισμών που συνδέονται ιδιαίτερα με την έγκριση των πληρωμών, έχει προτείνει να εξετάσει τις ανησυχίες αυτές. Ωστόσο, δεν έχει αναληφθεί καμία συγκεκριμένη δέσμευση ούτε έχει δοθεί χρονοδιάγραμμα για την υλοποίηση πιθανών μελλοντικών αλλαγών. Οι αρχές του δικτύου CPC θα εξακολουθήσουν να συνεργάζονται με την Apple για να διασφαλίσουν ότι η εταιρεία να δώσει συγκεκριμένες λεπτομέρειες σχετικά με τις απαιτούμενες αλλαγές και ότι θα ευθυγραμμίσει τις πρακτικές της με την κοινή θέση.

Οι αρχές επιβολής της νομοθεσίας των κρατών μελών και η Ευρωπαϊκή Επιτροπή έχουν επίσης ζητήσει από τις ενώσεις κατασκευαστών διαδικτυακών παιχνιδιών και πλατφόρμων να προβληματιστούν σχετικά με συγκεκριμένα μέτρα που θα μπορούσαν να λάβουν για να αντιμετωπίσουν τα ζητήματα που τέθηκαν στην κοινή θέση, συμπεριλαμβανομένης της δυνατότητας για κατευθυντήριες γραμμές ή πρότυπα που περιλαμβάνουν τη συνεργασία για την προστασία των καταναλωτών (CPC).

Η επιβολή, συμπεριλαμβανομένης της ενδεχόμενης νομικής δράσης, εμπίπτει στην αρμοδιότητα των εθνικών αρχών οι οποίες θα εξετάσουν τώρα με ποιο τρόπο θα πρέπει να αντιμετωπίσουν νομικά ζητήματα που τυχόν εκκρεμούν.

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή και τα κράτη μέλη θα εξακολουθήσουν να παρακολουθούν την κατάσταση και, ιδίως, τον βαθμό στον οποίο οι δεσμεύσεις που έγιναν αντιμετωπίζουν στην πράξη τις ανησυχίες που εκφράστηκαν στη θέση του δικτύου CPC.

Ιστορικό

Ο κανονισμός της ΕΕ για τη συνεργασία όσον αφορά την προστασία των καταναλωτών (ΕΚ αριθ. 2006/2004) συνδέει τις εθνικές αρχές που είναι αρμόδιες για θέματα καταναλωτών σε ένα πανευρωπαϊκό δίκτυο επιβολής. Χάρη στο δίκτυο αυτό, η εθνική αρχή σε μια χώρα της ΕΕ μπορεί να απευθυνθεί στην ομότιμή της σε άλλη χώρα της ΕΕ και να ζητήσει παρέμβαση σε περίπτωση διασυνοριακής παραβίασης των κανόνων της ΕΕ για τους καταναλωτές. Η συνεργασία ισχύει για κανόνες σχετικά με την προστασία των καταναλωτών που διέπουν διάφορους τομείς, όπως η οδηγία για τις αθέμιτες εμπορικές πρακτικές και η οδηγία για τις καταχρηστικές ρήτρες των συμβάσεων.

Περισσότερες πληροφορίες

Κοινές θέσεις των εθνικών αρχών επιβολής της νομοθεσίας για τους καταναλωτές σχετικά με την προστασία των καταναλωτών όσον αφορά τις εφαρμογές διαδικτυακών παιχνιδιών από τον Ιούλιο του 2014

Κοινές θέσεις των εθνικών αρχών επιβολής της νομοθεσίας για τους καταναλωτές σχετικά με την προστασία των καταναλωτών όσον αφορά τις εφαρμογές διαδικτυακών παιχνιδιών από τον Δεκέμβριο του 2013

Δικτυακός τόπος του δικτύου συνεργασίας για την προστασία των καταναλωτών

IP/14/187

Δικτυακός τόποςτου επιτρόπου κ. Mimica

Ακολουθήστε τον επίτροπο κ. Mimica στο Twitter: @MimicaEU

Ακολουθήστε την πολιτική της ΕΕ για θέματα καταναλωτών στο Twitter: @EU_Consumer

Αρμόδιοι επικοινωνίας:

David Hudson (+32 2 296 83 35)

Andreana Stankova (+32 2 295 78 57)

Joshua Salsby (+32 2 297 24 59)

Για το κοινό: Europe Direct τηλεφωνικώς00 800 6 7 8 9 10 11 ή με email

http://europa.eu/rapid/press-release_IP-14-847_el.htm

Η Google δείχνει να προσπαθεί , η Apple όμως λέει ότι θα εξετάσει το θέμα, μέχρι τότε θα εξακολουθεί να ληστεύει τους καταναλωτές....
 


ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
176.118
Μηνύματα
3.043.036
Members
38.535
Νεότερο μέλος
Manosahead
Top