- Μηνύματα
- 2.791
- Reaction score
- 1
Έχετε αναρωτηθεί ποτέ, πόση από την εικόνα που απολαμβάνουμε στον προβολέα μας αντιστοιχεί στην πραγματικότητα; Εάν όχι, ήρθε ο καιρός να το κάνετε! Πιστέψτε με, θα εκπλαγείτε!
Τις τελευταίες μέρες σκεφτόμουν να ανεβάσω ένα αρθράκι σχετικά με τους μετασχηματισμούς στους οποίους υποβάλλεται το καρέ, από τη στιγμή της σύλληψής του μέχρι και την προβολή του, με απώτερο σκοπό την εύρεση ενός ποσοστού: του ποσοστού της εικόνας που βλέπουυμε στην οθόνη μας και αντιστοιχεί στην πραγματική πληροφορία που είναι γραμμένη στο σελιλόιντ. Γι αυτόν τον λόγο, άλλωστε, ο original τίτλος του άρθρου ήταν "τι θέλει να πει ο ...σκηνοθέτης;". Την τελευταία στιγμή, όμως, άλλαξε σε κάτι που θυμίζει Ξανθόπουλο.
Πάνω που ζέσταινα τα δάχτυλά μου, συνέλαβα μια - σατανική ομολογουμένως - ιδέα: αντί να προσφέρω έτοιμη τροφή δεν εφαρμόζω το στυλ "Καφάτος"; Δεν το 'χω ξανακάνει, ούτε και ξέρω αν θα μου βγει σε καλό. Εκείνο που ξέρω είναι ότι τα θέματα του Καφάτου έχουν κίνηση, ενώ τα δικά μου ...συγκίνηση. Συγκίνηση του να βλέπω τις συμμετοχές να ξεπερνούν τα δάχτυλα των χεριών μου.
Η ερώτηση είναι απλή, όχι όμως και η απάντηση... Για να μη χαθούμε, θα περιορίσουμε την έρευνά μας έτσι ώστε να αφορά:
α) κινηματογραφικό υλικό καταγεγραμμένο σε φιλμ
β) δισκάκι PAL, και
γ) προβολή σε μηχανή 1920χ1080 (μιας και φοριούνται πολύ τελευταία)
Επίσης, θα πρέπει - στην παρούσα φάση - να αγνοήσουμε την χρωματική απώλεια που υφίσταται λόγω των διαφορετικών προτύπων πηγής, μέσου και προβολέα. Εάν δεν το κάνουμε τότε η αναζήτηση θα τελειώσει στο επόμενο post!
Συνεπώς, το ερώτημα έχει ως εξής:
Από τα 1920χ1080 = 2.073.600 pixels, πόσα (σε ποσοστό) είναι τα πραγματικά, πόσα τα χαμένα και πόσα τα πλασματικά; Ζητάμε δύο απαντήσεις: μία για υλικό 16:9 και μία για 2.35:1
Για να βοηθήσω λίγο, ιδού μερικά hints:
α) Τι αναλογία έχει το καρέ του φιλμ;
β) Τι αναλογία έχει το PAL;
γ) Τι ανάλυση έχει κάθε καρέ στο VOB του DVD;
δ) Είναι η ίδια ανάλυση στις περιπτώσεις 16:9 και 2.35:1;
Εμπρός, λοιπόν, παλληκάρια μου... Show me the money!
Τις τελευταίες μέρες σκεφτόμουν να ανεβάσω ένα αρθράκι σχετικά με τους μετασχηματισμούς στους οποίους υποβάλλεται το καρέ, από τη στιγμή της σύλληψής του μέχρι και την προβολή του, με απώτερο σκοπό την εύρεση ενός ποσοστού: του ποσοστού της εικόνας που βλέπουυμε στην οθόνη μας και αντιστοιχεί στην πραγματική πληροφορία που είναι γραμμένη στο σελιλόιντ. Γι αυτόν τον λόγο, άλλωστε, ο original τίτλος του άρθρου ήταν "τι θέλει να πει ο ...σκηνοθέτης;". Την τελευταία στιγμή, όμως, άλλαξε σε κάτι που θυμίζει Ξανθόπουλο.
Πάνω που ζέσταινα τα δάχτυλά μου, συνέλαβα μια - σατανική ομολογουμένως - ιδέα: αντί να προσφέρω έτοιμη τροφή δεν εφαρμόζω το στυλ "Καφάτος"; Δεν το 'χω ξανακάνει, ούτε και ξέρω αν θα μου βγει σε καλό. Εκείνο που ξέρω είναι ότι τα θέματα του Καφάτου έχουν κίνηση, ενώ τα δικά μου ...συγκίνηση. Συγκίνηση του να βλέπω τις συμμετοχές να ξεπερνούν τα δάχτυλα των χεριών μου.
Η ερώτηση είναι απλή, όχι όμως και η απάντηση... Για να μη χαθούμε, θα περιορίσουμε την έρευνά μας έτσι ώστε να αφορά:
α) κινηματογραφικό υλικό καταγεγραμμένο σε φιλμ
β) δισκάκι PAL, και
γ) προβολή σε μηχανή 1920χ1080 (μιας και φοριούνται πολύ τελευταία)
Επίσης, θα πρέπει - στην παρούσα φάση - να αγνοήσουμε την χρωματική απώλεια που υφίσταται λόγω των διαφορετικών προτύπων πηγής, μέσου και προβολέα. Εάν δεν το κάνουμε τότε η αναζήτηση θα τελειώσει στο επόμενο post!
Συνεπώς, το ερώτημα έχει ως εξής:
Από τα 1920χ1080 = 2.073.600 pixels, πόσα (σε ποσοστό) είναι τα πραγματικά, πόσα τα χαμένα και πόσα τα πλασματικά; Ζητάμε δύο απαντήσεις: μία για υλικό 16:9 και μία για 2.35:1
Για να βοηθήσω λίγο, ιδού μερικά hints:
α) Τι αναλογία έχει το καρέ του φιλμ;
β) Τι αναλογία έχει το PAL;
γ) Τι ανάλυση έχει κάθε καρέ στο VOB του DVD;
δ) Είναι η ίδια ανάλυση στις περιπτώσεις 16:9 και 2.35:1;
Εμπρός, λοιπόν, παλληκάρια μου... Show me the money!