Η αναγέννηση ενός προβολέα κυριολεκτικά από τις στάχτες του!...

NIX

Μηνύματα
1.390
Reaction score
0
Απάντηση: Η αναγέννηση ενός προβολέα κυριολεκτικά από τις στάχτες του!...

Αυτα που θεωρω πως ειναι πολυ σημαντικο να καταλαβουμε ειναι΄Πρωτον ποια τεχνολογια ειναι πιο επιρρεπης΄Δευτερον ποιος τομεας της εικονα πασχει περισσοτερο αναλογως της τεχνολογιας και τριτο σημαντικοτερο΄Υπαρχει καποια γενικη μηχανικη σχεδιαση που ν`αντιστεκεται στο φαινομενο?
.
 

JL_

Μηνύματα
797
Reaction score
19
Re: Απάντηση: Η αναγέννηση ενός προβολέα κυριολεκτικά από τις στάχτες του!...

Νίκο, πολύ δύσκολα θα μπορέσουμε να καταλήξουμε σε ασφαλή και αδιαμφισβήτητα αλλά το κυριότερο γενικευμένα συμπεράσματα, όσους προβολείς και να τεστάρουμε. Και εξηγούμαι:

Έχουμε μέχρι στιγμής δύο προβολείς, που όπως δείχνουν τα πράγματα έχουν συμπεριφερθεί εντελώς διαφορετικά καταγράφοντας πολλές ώρες λειτουργίας. Έχουμε τον Infocus IN76 του Γιάννη (Willie) και τον Infocus 7200 του... ακατονόμαστου, ας τον πω έτσι μια και δεν θέλει να αναφέρω το όνομά του στο φόρουμ. :137:

Και οι δύο προβολείς είναι της ίδιας εταιρείας, δηλαδή της Infocus, και οι δύο είναι μονότσιποι DLP 720p προβολείς. Και όμως, όπως δείχνουν τα πράγματα, ο ΙΝ76 επηρεάστηκε πολύ έντονα από το φαινόμενο του φωτοστέφανου, με μόλις 1.000 ώρες λειτουργίας στο ενεργητικό του, ενώ εντελώς αντίθετα, ο 7200 μετρήθηκε από μένα στο χώρο μου στο 300:1 ANSI contrast, και έχοντας καταγράψει περισσότερες από 1.500 ώρες λειτουργίας, φαινόταν να έχει μείνει εντελώς ανεπηρέαστος από το φωτοστέφανο.

Άρα;! Πιάσε το αυγό και κούρεψέ το... :139:
Oι συνθήκες σε σκόνη, ατμοσφαιρική ρύπανση και "καπνιστά" ήταν ίδιες στους δύο χώρους όπου βρισκόταν οι προβολείς;

Η τοποθέτησή τους;

Είμαστε σίγουροι πως φοράνε το ίδιο οπτικό μονοπάτι;
 

Μηνύματα
3.344
Reaction score
1
Απάντηση: Η αναγέννηση ενός προβολέα κυριολεκτικά από τις στάχτες του!...

Υπαρχει καποια γενικη μηχανικη σχεδιαση που ν`αντιστεκεται στο φαινομενο?

Καταλαβαίνω πολύ καλά που το πας Νίκο μου. :126:

Απλά θέλω να είμαστε προσγειωμένοι και να μην υπερεκτιμούμε τις όποιες δυνατότητες πίεσης θα μπορούσε να ασκήσει ένα εξειδικευμένο φόρουμ όπως το AVsite σε κατασκευάστριες εταιρείες-γίγαντες όπως είναι η BenQ, η Infocus, η Sony, η JVC κτλ.

Αν ένα τέτοιο θέμα βεβαίως είχε ξεκινήσει στο AVSforum, είχαν τεσταριστεί καμιά δεκαριά προβολείς πριν και μετά, και το θέμα είχε φτάσει το 1.000.000 θεάσεις, τα δεδομένα θα ήταν εντελώς διαφορετικά. Οι εταιρείες θα έπρεπε να απολογηθούν, γιατί διαφορετικά μαύρο φίδι που τις έφαγε... :137:
 

Μηνύματα
1.496
Reaction score
1
το 300:1 μετρηθηκε σε σκακιερα?γιατι ειναι πολυ μεγαλο νουμερο..ο προβολεας πρεπει να σκοτωνει!
 

Μηνύματα
3.344
Reaction score
1
Απάντηση: Re: Απάντηση: Η αναγέννηση ενός προβολέα κυριολεκτικά από τις στάχτες του!.

Oι συνθήκες σε σκόνη, ατμοσφαιρική ρύπανση και "καπνιστά" ήταν ίδιες στους δύο χώρους όπου βρισκόταν οι προβολείς;

Η τοποθέτησή τους;

Είμαστε σίγουροι πως φοράνε το ίδιο οπτικό μονοπάτι;

Γιάννη μου, δεν γνωρίζω απολύτως τίποτα για τις συνθήκες εγκατάστασης του Γιάννη (Willie), μόνο ο ίδιος μπορεί να μας τις περιγράψει.

Αυτό όμως που γνωρίζω πολύ καλά, είναι ότι ο ακατονόμαστος... :137: καπνίζει σαν αράπης κάτω ακριβώς από τον Infocus 7200, όπως βεβαίως έκανα κι εγώ κάτω από τον BenQ 8700.

Φαίνεται όμως να σου έχει διαφύγει ένα μήνυμά μου προς τον Δημήτρη (Headroom) σε αυτό το θέμα. Έχω δει με τα ίδια μου τα μάτια μονότσιπο DLP 1080p προβολέα, ο οποίος λειτουργούσε σε "πλήρως αποστειρωμένο" περιβάλλον, όσον αφορά το κάπνισμα και τη σκόνη, και στον οποίο στις 600 ώρες λειτουργίας περίπου, η εικόνα του είχε σχεδόν καταστραφεί ολοκληρωτικά από το φωτοστέφανο... :121:
 

Μηνύματα
3.344
Reaction score
1
Απάντηση: Re: Η αναγέννηση ενός προβολέα κυριολεκτικά από τις στάχτες του!...

το 300:1 μετρηθηκε σε σκακιερα?γιατι ειναι πολυ μεγαλο νουμερο..ο προβολεας πρεπει να σκοτωνει!
Όχι βεβαίως Νίκο μου, στο δικό μου πατερνάκι. Στο πατερνάκι-σκακιέρα υπολόγισε ότι θα έδειχνε περίπου από 130 έως 170:1. :126:
 

JL_

Μηνύματα
797
Reaction score
19
Re: Απάντηση: Re: Απάντηση: Η αναγέννηση ενός προβολέα κυριολεκτικά από τις στάχτες τ

Γιάννη μου, δεν γνωρίζω απολύτως τίποτα για τις συνθήκες εγκατάστασης του Γιάννη (Willie), μόνο ο ίδιος μπορεί να μας τις περιγράψει.

Αυτό όμως που γνωρίζω πολύ καλά, είναι ότι ο ακατονόμαστος... καπνίζει σαν αράπης κάτω ακριβώς από τον Infocus 7200, όπως βεβαίως έκανα κι εγώ κάτω από τον BenQ 8700.

Φαίνεται όμως να σου έχει διαφύγει ένα μήνυμά μου προς τον Δημήτρη (Headroom) σε αυτό το θέμα. Έχω δει με τα ίδια μου τα μάτια μονότσιπο DLP 1080p προβολέα, ο οποίος λειτουργούσε σε "πλήρως αποστειρωμένο" περιβάλλον, όσον αφορά το κάπνισμα και τη σκόνη, και στον οποίο στις 600 ώρες λειτουργίας περίπου, η εικόνα του είχε σχεδόν καταστραφεί ολοκληρωτικά από το φωτοστέφανο...
Σε εργαστήριο κατασκευής μικροτσίπ ήταν; :143:

Είναι σαφώς πολύπλοκο το θέμα, Παναγιώτη, αλλά το πιθανότερο είναι όλες αυτές οι διαφορετικές συμπεριφορές, να οφείλονται σε διαφοροποιήσεις της στεγανότητας του οπτικού μονοπατιού. Αν η στεγανότητα είναι ίδια σε όλους, τότε η ερμηνεία του φωτοστεφάνου κατευθύνεται αλλού (ενδεχομένως πρόωρη γήρανση κάποιας προστατευτικής επίστρωσης).

Όσον αφορά της συνθήκες σκόνης, είναι δυνατόν να υπάρχουν τεράστιες αποκλίσεις από χώρο σε χώρο, ακόμα και χωρίς τη συνδρομή των προϊόντων καπνού. Χαρακτηριστικά, από προσωπική εμπειρία, στο προηγούμενο διαμέρισμα μου, είχα τετραπλάσια ποσότητα σκόνης στο ίδιο χρονικό διάστημα, απ' ό,τι στο τωρινό, με τις ίδιες "συνθήκες διαμονής"...

Επίσης, ακόμα και η τοποθέτηση του προβολέα (επιδαπέδια, οροφή, γωνία, κέντρο, κτλ.) δύναται να επηρεάσει την ποσότητα σκόνης στην οποία θα εκτεθεί...
 

Μηνύματα
3.344
Reaction score
1
Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: Απάντηση: Η αναγέννηση ενός προβολέα κυριολεκτικά από τις

1. Είναι σαφώς πολύπλοκο το θέμα, Παναγιώτη, αλλά το πιθανότερο είναι όλες αυτές οι διαφορετικές συμπεριφορές, να οφείλονται σε διαφοροποιήσεις της στεγανότητας του οπτικού μονοπατιού.


2. Αν η στεγανότητα είναι ίδια σε όλους, τότε η ερμηνεία του φωτοστεφάνου κατευθύνεται αλλού (ενδεχομένως πρόωρη γήρανση κάποιας προστατευτικής επίστρωσης).

1. Προς αυτή τη κατεύθυνση στρέφονται και οι δικές μου σκέψεις Γιάννη, συμφωνώ απολύτως...


2. Μου είναι αδιανόητο να πιστέψω από τη μία μεριά, ότι το οπτικό μονοπάτι του Marantz VP12S2 του Στρατηγού μας δεν είναι σαφώς πολύ καλύτερα σφραγισμένο από το οπτικό μονοπάτι του δικού μου BenQ 8700, όπου περίπου τα πάντα στο εσωτερικό του προβολέα είναι τοποθετημένα... χύμα στο κύμα που λέμε. :142:

Αυτό κατά την άποψή μου πιστοποιείται και από το γεγονός της απόδοσης των δύο προβολέων όσον αφορά το ANSI contrast που αποδίδουν όταν είναι καινούριοι. Ο δικός μου BenQ 8700 φαίνεται ότι σε καμία περίπτωση δεν θα ξεπερνούσε το 130:1 ANSI contrast στο πατερνάκι-σκακιέρα ακόμα και καινούριος, ενώ αντίθετα ο Marantz του Στρατηγού μας απέδωσε 460:1 ANSI contrast στο πατερνάκι-σκακιέρα σε κάμποσα reviews εκείνης της εποχής. :126:

Αν όμως Γιάννη μου, και λέω και πάλι εάν, βρούμε τελικά μια λάμπα για να θέσουμε σε λειτουργία τον Marantz του Στρατηγού μας και διαπιστώσουμε ότι η εικόνα του έχει καταστραφεί επίσης από το φωτοστέφανο, τότε πια τι να υποθέσουμε;! :118:

Σηκώνω κυριολεκτικά τα χέρια ψηλά... :203:
 

Μηνύματα
3.344
Reaction score
1
Απάντηση: Έφτασε η ώρα του Sanyo Z4...

Χτες βράδυ πήρα ένα πρώτο σετ μετρήσεων από τον Sanyo Z4 του Νίκου (Nix). Κατά πάσα πιθανότητα, οι μετρήσεις θα επαναληφθούν αύριο στη PSA παρουσία του Σκαφάτου, και μετά ο προβολέας θα είναι έτοιμος πλέον για να ξεκινήσει το ταξίδι του για το Κρανίδι και τα «μαγικά χέρια» του άλλου Νίκου (Tegonik).

Με τα δύο διαφορετικά σετ μετρήσεων, θα μπορέσουμε να πάρουμε και μία μικρή γεύση από το πώς επηρεάζονται και σε ποιο βαθμό, οι μετρήσεις ενός προβολέα με το ίδιο setup σε διαφορετικούς χώρους.

Το setup
Έστησα τον Sanyo απέναντι στη Firehawk και γέμισα το 100 ιντσών κάδρο της. Χρησιμοποίησα για ακόμη μια φορά το Toshiba E1 σαν player και πατερνάκια αναφοράς από το DVE σε HD-DVD. Οι ρυθμίσεις που έκανα ήταν μόνο οι στοιχειώδεις, δηλαδή ο προβολέας ρυθμίστηκε στο 16-235 σε φωτεινότητα και αντίθεση, ενώ ρύθμισα χρώμα και tint έτσι ώστε ο προβολέας να περνάει σωστά το μπλε φιλτράκι του DVΕ HD-DVD. Ανέβασα επίσης το gamma στο ελαφρά φωτεινότερο +2, μια και στο +1 ο Sanyo δεν απεικόνιζε σχεδόν καθόλου το 5IRE στο πατερνάκι-πιάνο του DVE. Με το ίδιο ακριβώς setup θα μετρηθεί ο Ζ4 και στην PSA.

Να διευκρινίσουμε ότι ο Sanyo Z4 του Νίκου έχει συνολικά 2.350 ώρες λειτουργίας μέχρι στιγμής, και ότι αυτή είναι η δεύτερη λάμπα του, η οποία έχει περίπου 350 ώρες λειτουργίας, η πρώτη λάμπα αντικαταστάθηκε στις 2.000 ώρες λειτουργίας. Οι μετρήσεις που πήρα:

On/off contrast
Εδώ ο Sanyo Ζ4 παρουσιάζεται σχεδόν απογοητευτικός. Η μέτρηση που πήρα είναι μόλις στο 563:1, με τη λάμπα στην υψηλή σκάλα και την σταθερή ίριδα ρυθμισμένη στο -46, δηλαδή κλειστή κατά τα 3/4 περίπου. Με την σταθερή ίριδα τέρμα κλειστή στο -63, το μαύρο του προβολέα βελτιώνεται ελαφρά, αλλά η φωτεινότητα πέφτει πλέον σε απαράδεκτα χαμηλά επίπεδα, όπως θα διαβάσετε παρακάτω.

Με την σταθερή ίριδα τέρμα ανοικτή στο 0, η φωτεινότητα ανεβαίνει μεν αρκετά, αλλά πάλι είναι σε πολύ χαμηλά επίπεδα. Ταυτόχρονα όμως το μαύρο του προβολέα είναι πλέον πολύ φωτεινό, σε τέτοιο βαθμό που είναι σχεδόν αδύνατον να παρακολουθήσεις σοβαρά σκοτεινά πλάνα, τα οποία θυμίζουν «τοπίο στην ομίχλη».

Κρατάω μια μικρή επιφύλαξη, μέχρι να δω στη PSA που είναι ρυθμισμένη η ίριδα της λάμπας στον Sanyo, ίσως να μπορεί να βελτιωθεί το on/off contrast σε κάποιον βαθμό από εκεί…

ANSI contrast
Εδώ ο Sanyo Z4 τα πήγε πολύ καλύτερα, με κριτήριο πάντα ότι μιλάμε για προβολέα πενταετίας. Οπτικά ο προβολέας παρουσιάστηκε στο πατερνάκι του ANSI contrast περίπου όπως τον περίμενα, το φαινόμενο του φωτοστέφανου είναι σχεδόν ανύπαρκτο. Φαίνεται να επιβεβαιώνονται οι ισχυρισμοί του Νίκου (Tegonik) ότι οι προβολείς LCD συνήθως δεν υποφέρουν από φωτοστέφανο.

Η μέτρηση που πήρα είναι στο 184:1 (αναφέρομαι πάντα στο δικό μου πατερνάκι μισό μισό και όχι στο πατερνάκι-σκακιέρα) και εάν τη συγκρίνετε με το μόλις 35:1 που έπαιρνα από τον BenQ 8700 πριν από τις «περιποιήσεις» του Νίκου, μπορείτε εύκολα να καταλάβετε τη σχεδόν χαοτική διαφορά που χώριζε τους δύο προβολείς. Με δεδομένο το 240:1 στο οποίο μετρήθηκε ο BenQ 8700 μετά το χειρουργείο του Νίκου, καθώς και το 300:1 του Infocus 7200, θεωρώ ότι πολύ δύσκολα θα μπορέσουμε να δούμε σοβαρή βελτίωση στο ANSI contrast του Sanyo Z4 με τον καθαρισμό του οπτικού μονοπατιού, αλλά ποτέ μη λες ποτε!... :126:

Φωτεινότητα
Εδώ τα πράγματα σοβαρεύουν πολύ. Ο προβολέας μετρήθηκε στο πατερνάκι 100IRE σε πολύ χαμηλά επίπεδα φωτεινότητας, εντελώς ανεπαρκή για το κάδρο των 100 ιντσών. Με την σταθερή ίριδα στο -46, ο Sanyo απέδωσε μόλις 44 Lux στο κέντρο της οθόνης, μέτρηση η οποία είναι απαγορευτικά χαμηλή.

Το παράξενο όμως είναι ότι ακόμη και με την ίριδα εντελώς ανοιχτή στο 0, ο Sanyo απέδωσε μόλις 65 Lux φωτεινότητα στο κέντρο της οθόνης, μέτρηση η οποία θυμίζει τις μετρήσεις φωτεινότητας που απέδιδε ο BenQ 8700 πριν τον καθαρισμό. Για να δούμε τι θα δούμε βρε παιδιά, :121: στηρίζω πολλές ελπίδες στο χειρουργείο του Νίκου, και ευελπιστώ ότι αν όλα πάνε καλά, να δούμε αλλά και να μετρήσουμε μια σοβαρή αύξηση της φωτεινότητας… :111:
 

NIX

Μηνύματα
1.390
Reaction score
0
Απάντηση: Η αναγέννηση ενός προβολέα κυριολεκτικά από τις στάχτες του!...

Μπραβο σου Παναγιωτη,ξεκινησες δυνατα.
Πρεπει να γραψω πως εισαι ο καταληλος ανθρωπος για να "ξεψαχνιστει" το θεμα και να μην μεινει στο τελος καμια απορια και αμφιβολια.

.
 

Μηνύματα
100
Reaction score
0
Απάντηση: Η αναγέννηση ενός προβολέα κυριολεκτικά από τις στάχτες του!...

κανένα νέο:118:
έστω και μικρό :118:
 

Μηνύματα
3.344
Reaction score
1
Απάντηση: Η αναγέννηση ενός προβολέα κυριολεκτικά από τις στάχτες του!...

κανένα νέο
έστω και μικρό :118:

Πολύ σύντομα ο Sanyo Z4 του Νίκου (Nix), αναχωρεί για το Κρανίδι για να δεχτεί τις περιποιήσεις του Νίκου (Tegonik). :126:

Μένει απλώς να επιβεβαιώσουμε και στη PSA τις μετρήσεις μου στο χώρο μου. Εγώ φταίω παιδιά, θα είχαμε τελειώσει με τον Sanyo χτες, αλλά... ξέχασα να πάρω το remote control του Toshiba E1 μαζί μου... :135:
 

Μηνύματα
3.344
Reaction score
1
Απάντηση: Έφτασε η ώρα του Sanyo Z4...

On/off contrast
Εδώ ο Sanyo Ζ4 παρουσιάζεται σχεδόν απογοητευτικός. Η μέτρηση που πήρα είναι μόλις στο 563:1.

ANSI contrast
Η μέτρηση που πήρα είναι στο 184:1

Φωτεινότητα
ο Sanyo απέδωσε μόλις 44 Lux στο κέντρο της οθόνης, μέτρηση η οποία είναι απαγορευτικά χαμηλή.


Λοιπόν, σήμερα στη PSA παρουσία του Σκαφάτου, ο Sanyo Z4 του Νίκου (Nix) μετρήθηκε εκ νέου, ακριβώς με το ίδιο setup που είχε μετρηθει και στον χώρο μου, δηλαδή με το Toshiba E1 ως πηγή, και τα πατερνάκια του DVE HD-DVD.







Ο προβολέας δυστυχώς είχε χάσει τις ρυθμίσεις που του είχα κάνει, έτσι τον ξαναρύθμισα εκ νέου, εκτός από τις ρυθμίσεις του color και του tint, που βαριόμουν να τις επαναλάβω... :137:

Anyway, οι ακριβείς ρυθμίσεις του Sanyo έχουν σημειωθεί σε μια κόλλα χαρτί, και μόλις ο προβολέας μας επιστρέψει με το καλό από τα μαγικά χέρια του Νίκου (Tegonik) θα μετρηθεί ξανά στη PSA, για να δούμε τι ψάρια πιάσαμε... :121:

Οι μετρήσεις που μας έδωσε λοιπόν ο Sanyo Z4 στη PSA είναι οι ακόλουθες, και αυτές θα λάβουμε υπόψιν μας ως σύγκριση, όταν θα επιστρέψει ο προβολέας:

On/off contrast: 600:1

ANSI contrast: 193:1

Φωτεινότητα στο κάδρο 92 ιντσών της Stewart Studiotek από τη κάτω βάση: 41 lux



Κυρίες και κύριοι, είμαστε πλέον καθόλα έτοιμοι. Μακάρι ο Sanyo Z4 να πραγματοποιήσει μια... ολική επαναφορά του μεγέθους που έκανε ο δικός μου BenQ 8700.

Τότε θα πρέπει να λέμε πια όχι ότι «κάνω οικονομία στη λάμπα μου», αλλά ότι «κάνω οικονομία στο οπτικό μου μονοπάτι»! :204:
 

ΑΝΔΡΕΑΣ Κ.

Ιδρυτής
Μηνύματα
30.058
Reaction score
728
Απάντηση: Έφτασε η ώρα του Sanyo Z4...

Οι μετρήσεις που μας έδωσε λοιπόν ο Sanyo Z4 στη PSA είναι οι ακόλουθες, και αυτές θα λάβουμε υπόψιν μας ως σύγκριση, όταν θα επιστρέψει ο προβολέας:

On/off contrast: 600:1

ANSI contrast: 193:1

Φωτεινότητα στο κάδρο 92 ιντσών της Stewart Studiotek από τη κάτω βάση: 41 lux

Ετσι ακριβως!
 


ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
171.641
Μηνύματα
2.870.134
Members
37.936
Νεότερο μέλος
daemon76
Top