Η διαφορά μουσικού και βιρτουόζου

Costas Coyias

Ημίθεος
Administrator
Μηνύματα
25.949
Reaction score
23.020
Δείτε και τα δύο βίντεο. Ο Prats είναι συμπατριώτης του συνθέτη, αλλά αυτό νομίζω πως δεν έχει καμιά σημασία.

[YOUTUBE]EuQQxZ7TXaY[/YOUTUBE]

[YOUTUBE]3q2KhJv-aBA[/YOUTUBE]

Παρακαλώ, σχολιάστε.
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
18.046
Reaction score
60.008
Απάντηση: Η διαφορά μουσικού και βιρτουόζου

Δείτε και τα δύο βίντεο. Ο Prats είναι συμπατριώτης του συνθέτη, αλλά αυτό νομίζω πως δεν έχει καμιά σημασία...
Παρακαλώ, σχολιάστε.
Χριστός Ανέστη!
Τέτοια θαυμάσια ημέρα οι ημιθεϊκές προσκλήσεις δε μένουν αναπάντητες...:126:
Και οι δύο θα μπορούσαν να γίνουν αντιληπτοί ως ΄΄βιρτουόζοι΄΄.
Η διαφορά είναι ότι η βιρτουοζιτέ του πρώτου είναι καλλιτεχνική,ενώ του δευτέρου περισσότερο τεχνική...
 

Gebreselassie

Μαύρος!
Μηνύματα
31.217
Reaction score
3.896
Δεδομένης της "σπουδής" του Thomas Tirino στον Ernesto Lecuona η σύγκριση είναι λίγο άνιση, ακόμη και για κάποιον με την υψηλή τεχνική του Prats. Πάντως η διαφορά της καλλιτεχνικής ερμηνείας από την τεχνική, που λέει και ο Bhutia είναι οφθαλμοφανής. Και καμιά φορά δεν είναι ανάγκη το όμορφο αποτέλεσμα να έρχεται από τον αντικειμενικά καλύτερο πιανίστα - μουσικό. Σε υψηλότερα επίπεδα η επιλογή είναι δυσκολότερη αλλά και πάλι οι διαφορές είναι δεδομένες.

Για παράδειγμα από τους παρακάτω ποιόν προτιμάς; :109:

[YOUTUBE]XttTpZHQgJw[/YOUTUBE]

[YOUTUBE]cd9rg9v25bo[/YOUTUBE]

[YOUTUBE]FlZGJBFvd2g[/YOUTUBE]

...
 

Μελίδης Μιχάλης

Πρόεδρος ΕΒΒΕ
Μηνύματα
31.106
Reaction score
30.693
Απάντηση: Η διαφορά μουσικού και βιρτουόζου

Προτιμώ τον Zimmerman.
Άσε που τον Bernstein τον πάω πιο πολύ από τον "γρήγορο" Von Karajan.
 

Μηνύματα
2.094
Reaction score
588
Απάντηση: Η διαφορά μουσικού και βιρτουόζου

1) "Ρομαντικη" εκτελεση
2) "Ιμπρεσσιονιστικη" εκτελεση.

Περι ορεξεως, κολοκυθοπιτα.

Αν ο 1ος διαλεξε αυτην την αποψη επειδη τεχικα δεν μπορουσε να του βγει, απο την στιγμη που καλυπτει και παραγει το υφος και το σκοπο του κομματιου, δεν νομιζω οτι τιθεται θεμα ολοκληρωμενης αποψης ή οχι.
Btw, το κομματι ειναι δεξιοτεχνικο και ετσι πρεπει να ερμηνευτει.
 

Μηνύματα
340
Reaction score
2
Απάντηση: Η διαφορά μουσικού και βιρτουόζου

O τίτλος του θέματος είναι άστοχος και παραπλανητικός διότι ένας μουσικός μπορεί να είναι βιρτουόζος = δεξιοτέχνης ειδικευμένος σε κάποιο μουσικό όργανο στην προκειμένη περίπτωση στο πιάνο και φυσικά ο βιρτουόζος είναι και μουσικός. Άρα θα έπρεπε να γίνει μια σύγκριση ανάμεσα σε δύο βιρτουόζους οι οποίοι κατέχουν δεξιοτεχνικά τη σπουδή του πιάνου.
Στα παλαιότερα χρόνια ένας συνθέτης ήταν και ερμηνευτής των έργων του όπως ο Λιστ ο Ραχμάνινοφ ενώ άλλοι ήταν και μαέστροι ταυτόχρονα.
Έργα των παραπάνω έχουν παίξει αριστουργηματικά αξιόλογοι πιανίστες βιρτουόζοι πέρα από τον Λίστ και Ραχμάνινοφ αλλά αυτό είναι γνωστό.
Επίσης είναι λάθος να θεωρούμε κάποια εκτέλεση καλλιτεχνική ή απλώς τεχνική αλίμονο τότε οι συνθέσεις του Παγκανίνι δεν θα ήταν καλλιτεχνικές? Δε νομίζω. Τα κριτήρια είναι καθαρά υποκειμενικά και όχι υποδειγματικά.
Επίσης δε μπορεί να υπάρξει σύγκριση ανάμεσα στον Thomas Tirino - που παίζει σε ρεσιτάλ σόλο και φανερώνει με άνεση την κατανόηση του μουσικού έργου,ενώ αποδίδει δημιουργικά την κάθε νότα ως προς τον τονισμό τις αναπνοές τον ρυθμό και το χρόνο ενώ η δυναμική της ερμηνείας σε συνδυασμό με το τουσέ κλιμακώνει σταδιακά τη μουσική σύνθεση - με τον Prat ο οποίος έχει όλα τα παραπάνω αλλά διαφέρει σαφώς ως προς την δυναμική το τουσέ και φυσικά τον ρυθμό ενώ έχει προσθέσει και κάποια παραπάνω στολίσματα μουσικά (αρπεξ, οκτάβες κλπ)

Η εκλογή του ρυθμού για κάθε ξεχωριστό μέρος της σύνθεσης που παίζει στην περίπτωσή μας ο πιανίστας είναι πολλές φορές το Α και το Ω στην αλλαγή της μουσικής έκφρασης διότι τον ρυθμό δεν μπορεί να τον γράψει με ακρίβεια ο συνθέτης. Ο πιανίστας καλείται να ξέρει πως να ζυγίζει και να νιώθει ποιος τρόπος απόδοσης ταιριάζει πιο καλά στο περιεχόμενο ολόκληρης της σύνθεσης.

Βρισκόμαστε λοιπόν ανάμεσα σε δύο βιρτουόζους όπου κάτω από ίδιες συνθήκες(πχ ρεσιτάλ με ίδιο μουσικό πρόγμαμμα) θα μπορούσαμε να τους συγκρίνουμε ως προς την εκτέλεση της σύνθεσης με τη βοήθεια του χρόνου, του ρυθμού, του τονισμού, της δυναμικής, της τέχνης του πεντάλ πράγμα πολύ δύσκολο διότι θα πρέπει να εκφράσει και το περιεχόμενο της σύνθεσης , να καταλάβει το στυλ του συνθέτη και να ενσωματωθεί μέσα σε αυτό προσθέτοντας και την δική του αισθητική άποψη.

Είναι και οι δύο πάρα πολύ καλοί ο μεν πρώτος δίνει μια δραματικότητα στο παίξιμό του ενώ ο δεύτερος μια ελαφρότητα σχεδόν εφηβική.
 


Staff online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
175.896
Μηνύματα
3.033.063
Members
38.517
Νεότερο μέλος
DimAster
Top