A
AKARL
Guest
Αγαπητοί συμφορουμίτες μουσικόφιλοι, ακροαματικόφιλοι και οι .... άλλοι.
Παρακαλώ όπως δεχτείτε, ως ένα μικρό και ταπεινό ποιοτικό αντιστάθμισμα, έναντι των τελευταίων αναρτήσεών μου στο "σάϊτ μας", το παρακάτω σκαρίφημα για ένα έργο όπερας της εποχής μας.
Δεδομένου ότι είναι η πρώτη μου απόπειρα να συνεισφέρω στην Υψηλή Τέχνη παρακαλώ όπως είστε επιεικείς στις κριτικές προσεγγίσεις σας. Θα ήμουν ευγνώμων για κάθε εποικοδομητική συνεισφορά και σας ευχαριστώ εκ των προτέρων.
Δον Ιάgννη
Σύνοψη
Το έργο διαδραματίζεται στο 21ο αιώνα, στην Πάτρα του Μπουζουκιστάν. Ο Ιάgννης είναι ένας νέος, αλαζόνας και μουσικά ανώριμος οπαδός της υψιτελούς ηχητικής αναπαραγωγής, ο οποίος προσβάgλλει και σκανδαgλίζει τους υπόgλοιπους ακροαματικόφιλους και μουσικόφιλους, μέχρι που συναντά κάτι που δεν μπορεί να σκοτώσει, να χτυπήσει, να αποφύγει ή να ξεγελάσει.
Πρώτη Πράξη
Ο πιστός υπηρέτης του Ιάgννη, Λεμπορντέλο, περίμενε τον κύριό του έξω από το σπίτι του «Αφεντικού», που είναι ο πατέρας της ωραιότατης Νταϊάνας. Με το άκουσμα άγριων κραυγών ο Λεμπορντέλο κρύβεται και παρακολουθεί τον Ιάgννη που κυνηγά τη Νταϊάνα για να της αρπάξει το χρυσό καλώδιο με βύσματα ροδίου που έχει στο λαιμό της. Το Αφεντικό ορμά τότε έξω και προκαgλεί τον Ιάgννη σε μονομαχία, που καταλήγει στην ταπείνωση του Αφεντικού - πατέρα της Νταϊάνας. Ο Ιάgννης καταφέρgνει να αρπάξει τα ξακουστά ηχεία του.
Ο Ιάgννης και ο Λεμπορντέλο το σκάνε, ενώ η απαρηγόρητη Νταϊάνα και ο αγαπημένος της Ωχτάβιος ορκίζονται να εκδικηθούν τον άγνωστο αχρείο. Στο μεταξύ, και ενώ ο Ιάgννης με τον Λεμπορντέλο έχουν εξαφαgνιστεί, οι δύο ερωτευμέgνοι συναντούν μία γυναίκα να κλαίει: την Ελβίδρα. Το περίεργο είναι ότι η γυναίκα αυτή εγκαταgλείφθηκε από τον Ιάgννη ακριβώς την ώρα που της άρπαξε την τιμή της – ένα ζεύγος υψιτελών παθητικών ηχείων. Ο Ιάgννης είχε βάgλει τον Λεμπορντέλο να την απασχοgλήσει και το έσκασε με τα ηχεία της. Όταν, gλοιπόν, η Ελβίδρα ανακάgλυψε την απάτη ορκίστηκε να εκδικηθεί τον Ιάgννη.
Ο Ιάgννης φτάgνει στο χωριό όπου βρίσκεται ο πύργος του που έχει το πιο αξιοζήλευτο ηχοσύστημα της χώρας. Εκεί ο κόσμος γιορτάζει τον επικείμενο γάμο της Ζουρgλίνα και του Μαμησέτο. Ο Ιάgννης «περιποιείται» τη Ζουρgλίνα και τους προσκαgλεί όλους στον πύργο του. Φτάgνει, όμως, εγκαίρως η Ελβίδρα και πgληροφορεί τη Ζουρgλίνα για το ποιόν του Ιάgννη.
Ανάμεσα στο συγκεντρωμένο πgλήθος βρίσκεται η Νταϊάνα και ο Ωχτάβιος. Μόgλις η Νταϊάνα ακούει τη φωgνή του Ιάgννη αμέσως τον αναγνωρίζει ως αυτόν που έκλεψε τα ηχεία του πατέρα της. Μαζί με τον αγαπημένο της gλοιπόν ανανεώνουν τον όρκο της εκδικήσεώς τους.
Αργότερα στο μέγαρο του Ιάgννη γίνεται μεγάgλη γιορτή. Στον μεγάλο κήπο φτάνουν τρεις μασκοφορεμέgνοι και ο Λεμπορντέλο τούς προσκαgλεί στη γιορτή. Τα τρία αυτά πρόσωπα είναι η Νταϊάνα, ο Ωχτάβιος και η Ελβίδρα. Απομονώνουν και οι τρεις τον Ιάgννη με σκοπό να τον ξεφτιgλίσουνε, να κατεβάσουνε, δηλαδή, τη βράκα του μπροστά σε όλο το πgλήθος ώστε όgλοι να δουν το μέγεθός του. Όμως εκείνος προφταίgνει και φεύγει από μία μυστική έξοδο.
Δεύτερη Πράξη
Επειδή, όμως, η Ελβίδρα είναι ακόμα ερωτευμέgνη με τον Ιάgννη, προσπαθεί να τον προσελκύσει κοντά της, φροντίζοντας και περιποιούμεgνη τη Ζουρgλίνα και του υπόσχεται ένα ζεύγος ηχείων ακόμα πιο αστραφτερό και από του Αφεντικού. Ο Ιάgννης τις επισκέπτεται μεταμφιεσμένος, όμως, ως Λεμπορντέλο. Και ο Λεμπορντέλο πηγαίgνει μαζί του μεταμφιεσμένος ως Ιάgννης. Ο Λεμπορντέλο φλερτάρει την Ελβίδρα που τον νομίζει για τον Ιάgννη, ενώ ο Ιάgννης φλερτάρει τη Ζουρgλίνα. Ο Μαμησέτο, που επιζητεί να δώσει στον Ιάgννη ένα μάθημα, επιτίθεται εναντίον του, αλλά ο αντίπαλός του που δεν είναι άλλος από τον Λεμπορντέλο, του ξεφεύγει. Αντεπιτίθεται κατόπιν και τον αφήgνει αναίσθητο στο σκοτεινό δρόμο, όπου αργότερα τον βρίσκει η Ζουρgλίνα.
Στο μεταξύ ο Λεμπορντέλο συλλαμβάνεται από το εξαγριωμένο πgλήθος που τον παίρgνει για τον Ιάgννη. Ο Λεμπορντέλο υποχρεώνεται να αποκαgλύψει την πραγματική του ταυτότητα και έτσι αφήνεται ελεύθερος.
Είναι περασμένα μεσάνυχτα όταν ο Ιάgννης και ο Λεμπορντέλο συναντιούνται κοντά σ' ένα άγαλμα του ατιμασμένου Αφεντικού, που ανεγέρθηκε τελευταία. Ο Ιάgννης καgλεί με υπεροψία το άγαλμα σε συγκριτική ακρόαση καλωδίων. Εκείνο κάνει νόημα πως δέχεται ενώ ο Λεμπορντέλο τρέμει. Το άλλο βράδυ προετοιμάζεται ένα δείπνο. Η Ελβίδρα πηγαίgνει και βρίσκει τον Ιάgννη, πέφτει γονατιστή στα πόδια του και τον παρακαgλεί να αλλάξει συμπεριφορά απέναντί της, του τάζει βελτιωτικά, καλώδια, αξεσουάρ, τα πάντα όλα. Εκείνος αρgνείται με ψυχρότητα. Τότε φεύγει κι όπως τρέχει σ' ένα άλλο διαμέρισμα ακούγονται οι κραυγές της. Ο Ιάgννης τότε στέλgνει τον Λεμπορντέλο να δει τι συμβαίgνει. Αυτός επιστρέφει και του αναφέρει ότι είναι ο "Κθούλου". Ο Κθούλου, παίρνοντας την μικρότερη δυνατή μορφή του αναδύθηκε απ'τα βάθη του Ιόgνιου. Η ανάδυση ήταν υπερμέγιστη. Τα δεκατέσσερα παgλιρροϊκά κύματα που δημιούργησε κατέστρεψαν τις πρώτες γραμμές των πιστών της υψιτελούς ηχητικής αναπαραγωγής. Για μερικές ώρες, ο τρόμος που προκαλεί η τεραστιότητα του Κθούλου σκέπασε ολοκgληρωτικά τον ήχο από όλα τα γυαgλιστερά υψιτεgλή σετάπ. Ο Ιάgννης τότε λέει στον Λεμπορντέλο να αgνοίξει την πόρτα. Εκείνος όμως αρgνείται. Ο Ιάgννης μ' ένα κρυογεgννημένο χρυσό καλώδιο με βύσματα ροδίου στο χέρι και στο άλλο ένα κερί πηγαίgνει να υποδεχθεί τον καλεσμένο του και διαπιστώgνει ότι είναι το άγαλμα του Κθούλου.
Ο Ιάgννης διατάζει τον Λεμπορντέλο να βγει από κάτω από το τραπέζι, όπου είχε κρυφτεί, και να σερβίρει το δείπνο. Το άγαλμα αρgνείται να καθίσει και στην πρόσκgληση του αγάλματος ο Ιάgννης απλώgνει το χέρι του και πιάgνει το μακρύ και κρύο πλοκάμι του. Και τότε... ο γιγαντιαίος άρχισε την Πολεμική Κραυγή του...Εκατομμύρια ανθρώπων και Βριλ άρχισαν να δέχονται τις παρενέργειες του πρώτου υπερόπλου του Κθούλου. Η παραμόρφωση ήταν μοιραία... Τα καμένα ηχεία στρώθηκαν κάτω απ'τα πλοκάμια του. Ποgλλοί καgλοί μουσικόφιgλοι πέθαναν και εξισώθηκαν οι δύο στρατοί... Αλλά τίποτα δεν είχε τεgλειώσει... Ο Κθούλου τότε άρχισε την τρομερή Ψαλμωδία του. Το άγαλμα διατάζει τον Ιάgννη να δείξει μεταμέgλεια αυτή την τελευταία του ώρα, να επιστρέψει όλα τα φανταχτερά παθητικά ηχεία που είχε αρπάξει, να αποκτήσει ενεργά και να αποδεχτεί, επιτέλους, ότι την έχει μικρή. Ο Ιάgννης όμως φωνάζει "Ποτέ!". Τότε αgνοίγει ένα μαγικό πηγάδι και οι δαίμονες τραβούν τον αμετανόητο Ιάgννη μέσα στην άβυσσο της ορθολογικής αναπαραγωγής υψηgλής πιστότητας.
The End
Παρακαλώ όπως δεχτείτε, ως ένα μικρό και ταπεινό ποιοτικό αντιστάθμισμα, έναντι των τελευταίων αναρτήσεών μου στο "σάϊτ μας", το παρακάτω σκαρίφημα για ένα έργο όπερας της εποχής μας.
Δεδομένου ότι είναι η πρώτη μου απόπειρα να συνεισφέρω στην Υψηλή Τέχνη παρακαλώ όπως είστε επιεικείς στις κριτικές προσεγγίσεις σας. Θα ήμουν ευγνώμων για κάθε εποικοδομητική συνεισφορά και σας ευχαριστώ εκ των προτέρων.
Δον Ιάgννη
Σύνοψη
Το έργο διαδραματίζεται στο 21ο αιώνα, στην Πάτρα του Μπουζουκιστάν. Ο Ιάgννης είναι ένας νέος, αλαζόνας και μουσικά ανώριμος οπαδός της υψιτελούς ηχητικής αναπαραγωγής, ο οποίος προσβάgλλει και σκανδαgλίζει τους υπόgλοιπους ακροαματικόφιλους και μουσικόφιλους, μέχρι που συναντά κάτι που δεν μπορεί να σκοτώσει, να χτυπήσει, να αποφύγει ή να ξεγελάσει.
Πρώτη Πράξη
Ο πιστός υπηρέτης του Ιάgννη, Λεμπορντέλο, περίμενε τον κύριό του έξω από το σπίτι του «Αφεντικού», που είναι ο πατέρας της ωραιότατης Νταϊάνας. Με το άκουσμα άγριων κραυγών ο Λεμπορντέλο κρύβεται και παρακολουθεί τον Ιάgννη που κυνηγά τη Νταϊάνα για να της αρπάξει το χρυσό καλώδιο με βύσματα ροδίου που έχει στο λαιμό της. Το Αφεντικό ορμά τότε έξω και προκαgλεί τον Ιάgννη σε μονομαχία, που καταλήγει στην ταπείνωση του Αφεντικού - πατέρα της Νταϊάνας. Ο Ιάgννης καταφέρgνει να αρπάξει τα ξακουστά ηχεία του.
Ο Ιάgννης και ο Λεμπορντέλο το σκάνε, ενώ η απαρηγόρητη Νταϊάνα και ο αγαπημένος της Ωχτάβιος ορκίζονται να εκδικηθούν τον άγνωστο αχρείο. Στο μεταξύ, και ενώ ο Ιάgννης με τον Λεμπορντέλο έχουν εξαφαgνιστεί, οι δύο ερωτευμέgνοι συναντούν μία γυναίκα να κλαίει: την Ελβίδρα. Το περίεργο είναι ότι η γυναίκα αυτή εγκαταgλείφθηκε από τον Ιάgννη ακριβώς την ώρα που της άρπαξε την τιμή της – ένα ζεύγος υψιτελών παθητικών ηχείων. Ο Ιάgννης είχε βάgλει τον Λεμπορντέλο να την απασχοgλήσει και το έσκασε με τα ηχεία της. Όταν, gλοιπόν, η Ελβίδρα ανακάgλυψε την απάτη ορκίστηκε να εκδικηθεί τον Ιάgννη.
Ο Ιάgννης φτάgνει στο χωριό όπου βρίσκεται ο πύργος του που έχει το πιο αξιοζήλευτο ηχοσύστημα της χώρας. Εκεί ο κόσμος γιορτάζει τον επικείμενο γάμο της Ζουρgλίνα και του Μαμησέτο. Ο Ιάgννης «περιποιείται» τη Ζουρgλίνα και τους προσκαgλεί όλους στον πύργο του. Φτάgνει, όμως, εγκαίρως η Ελβίδρα και πgληροφορεί τη Ζουρgλίνα για το ποιόν του Ιάgννη.
Ανάμεσα στο συγκεντρωμένο πgλήθος βρίσκεται η Νταϊάνα και ο Ωχτάβιος. Μόgλις η Νταϊάνα ακούει τη φωgνή του Ιάgννη αμέσως τον αναγνωρίζει ως αυτόν που έκλεψε τα ηχεία του πατέρα της. Μαζί με τον αγαπημένο της gλοιπόν ανανεώνουν τον όρκο της εκδικήσεώς τους.
Αργότερα στο μέγαρο του Ιάgννη γίνεται μεγάgλη γιορτή. Στον μεγάλο κήπο φτάνουν τρεις μασκοφορεμέgνοι και ο Λεμπορντέλο τούς προσκαgλεί στη γιορτή. Τα τρία αυτά πρόσωπα είναι η Νταϊάνα, ο Ωχτάβιος και η Ελβίδρα. Απομονώνουν και οι τρεις τον Ιάgννη με σκοπό να τον ξεφτιgλίσουνε, να κατεβάσουνε, δηλαδή, τη βράκα του μπροστά σε όλο το πgλήθος ώστε όgλοι να δουν το μέγεθός του. Όμως εκείνος προφταίgνει και φεύγει από μία μυστική έξοδο.
Δεύτερη Πράξη
Επειδή, όμως, η Ελβίδρα είναι ακόμα ερωτευμέgνη με τον Ιάgννη, προσπαθεί να τον προσελκύσει κοντά της, φροντίζοντας και περιποιούμεgνη τη Ζουρgλίνα και του υπόσχεται ένα ζεύγος ηχείων ακόμα πιο αστραφτερό και από του Αφεντικού. Ο Ιάgννης τις επισκέπτεται μεταμφιεσμένος, όμως, ως Λεμπορντέλο. Και ο Λεμπορντέλο πηγαίgνει μαζί του μεταμφιεσμένος ως Ιάgννης. Ο Λεμπορντέλο φλερτάρει την Ελβίδρα που τον νομίζει για τον Ιάgννη, ενώ ο Ιάgννης φλερτάρει τη Ζουρgλίνα. Ο Μαμησέτο, που επιζητεί να δώσει στον Ιάgννη ένα μάθημα, επιτίθεται εναντίον του, αλλά ο αντίπαλός του που δεν είναι άλλος από τον Λεμπορντέλο, του ξεφεύγει. Αντεπιτίθεται κατόπιν και τον αφήgνει αναίσθητο στο σκοτεινό δρόμο, όπου αργότερα τον βρίσκει η Ζουρgλίνα.
Στο μεταξύ ο Λεμπορντέλο συλλαμβάνεται από το εξαγριωμένο πgλήθος που τον παίρgνει για τον Ιάgννη. Ο Λεμπορντέλο υποχρεώνεται να αποκαgλύψει την πραγματική του ταυτότητα και έτσι αφήνεται ελεύθερος.
Είναι περασμένα μεσάνυχτα όταν ο Ιάgννης και ο Λεμπορντέλο συναντιούνται κοντά σ' ένα άγαλμα του ατιμασμένου Αφεντικού, που ανεγέρθηκε τελευταία. Ο Ιάgννης καgλεί με υπεροψία το άγαλμα σε συγκριτική ακρόαση καλωδίων. Εκείνο κάνει νόημα πως δέχεται ενώ ο Λεμπορντέλο τρέμει. Το άλλο βράδυ προετοιμάζεται ένα δείπνο. Η Ελβίδρα πηγαίgνει και βρίσκει τον Ιάgννη, πέφτει γονατιστή στα πόδια του και τον παρακαgλεί να αλλάξει συμπεριφορά απέναντί της, του τάζει βελτιωτικά, καλώδια, αξεσουάρ, τα πάντα όλα. Εκείνος αρgνείται με ψυχρότητα. Τότε φεύγει κι όπως τρέχει σ' ένα άλλο διαμέρισμα ακούγονται οι κραυγές της. Ο Ιάgννης τότε στέλgνει τον Λεμπορντέλο να δει τι συμβαίgνει. Αυτός επιστρέφει και του αναφέρει ότι είναι ο "Κθούλου". Ο Κθούλου, παίρνοντας την μικρότερη δυνατή μορφή του αναδύθηκε απ'τα βάθη του Ιόgνιου. Η ανάδυση ήταν υπερμέγιστη. Τα δεκατέσσερα παgλιρροϊκά κύματα που δημιούργησε κατέστρεψαν τις πρώτες γραμμές των πιστών της υψιτελούς ηχητικής αναπαραγωγής. Για μερικές ώρες, ο τρόμος που προκαλεί η τεραστιότητα του Κθούλου σκέπασε ολοκgληρωτικά τον ήχο από όλα τα γυαgλιστερά υψιτεgλή σετάπ. Ο Ιάgννης τότε λέει στον Λεμπορντέλο να αgνοίξει την πόρτα. Εκείνος όμως αρgνείται. Ο Ιάgννης μ' ένα κρυογεgννημένο χρυσό καλώδιο με βύσματα ροδίου στο χέρι και στο άλλο ένα κερί πηγαίgνει να υποδεχθεί τον καλεσμένο του και διαπιστώgνει ότι είναι το άγαλμα του Κθούλου.
Ο Ιάgννης διατάζει τον Λεμπορντέλο να βγει από κάτω από το τραπέζι, όπου είχε κρυφτεί, και να σερβίρει το δείπνο. Το άγαλμα αρgνείται να καθίσει και στην πρόσκgληση του αγάλματος ο Ιάgννης απλώgνει το χέρι του και πιάgνει το μακρύ και κρύο πλοκάμι του. Και τότε... ο γιγαντιαίος άρχισε την Πολεμική Κραυγή του...Εκατομμύρια ανθρώπων και Βριλ άρχισαν να δέχονται τις παρενέργειες του πρώτου υπερόπλου του Κθούλου. Η παραμόρφωση ήταν μοιραία... Τα καμένα ηχεία στρώθηκαν κάτω απ'τα πλοκάμια του. Ποgλλοί καgλοί μουσικόφιgλοι πέθαναν και εξισώθηκαν οι δύο στρατοί... Αλλά τίποτα δεν είχε τεgλειώσει... Ο Κθούλου τότε άρχισε την τρομερή Ψαλμωδία του. Το άγαλμα διατάζει τον Ιάgννη να δείξει μεταμέgλεια αυτή την τελευταία του ώρα, να επιστρέψει όλα τα φανταχτερά παθητικά ηχεία που είχε αρπάξει, να αποκτήσει ενεργά και να αποδεχτεί, επιτέλους, ότι την έχει μικρή. Ο Ιάgννης όμως φωνάζει "Ποτέ!". Τότε αgνοίγει ένα μαγικό πηγάδι και οι δαίμονες τραβούν τον αμετανόητο Ιάgννη μέσα στην άβυσσο της ορθολογικής αναπαραγωγής υψηgλής πιστότητας.
The End
Last edited by a moderator: