Featured Καλωδια ηχειων ..... ( μακρυτατο )

wizzy

Music is our (Supernatural) friend!
Μηνύματα
15.747
Reaction score
22.858
το σεναριο οτι προτεινεις σε καποιον που ακουει σε ταξη Α με λαμπες να βαλει ψηφιακο ειναι ισον με το θα βγαλει μπιστολι να σε καθαρισει
Μου διεφυγε να γραψω οτι οι ψηφιακοι εκτος ολως των αλλων καλων που εχουν οδηγανε καθε τυπου φορτια που οι αναλογικοι δε μπορουν
αν εχεις ενα δραματικο ηχειο που στις χαμηλες η εμπεδηση τους πεφτει απο τα 8Ω στα 2,2 για τον ψηφιακο αυτο ειναι η χαρα του ....θα το παει τρενο
“A lot of people are getting a lot of power with Class D. What’s your— that is sort of the opposite end of where you traffic…”


Dan D’Agostino: “To me, it just never sounds good. I hear all the stuff, I hear all the latest stuff, and comparing it to an analog amplifier, it falls short.”
Να ξεκινήσω επαναλαμβάνοντας αυτό που είπε ο @g.kar κι έχει ειπωθεί κι άλλες φορές στο παρόν thread: Οι Class D ενισχυτές δεν είναι ψηφιακοί. Κι όταν ο Dan κι ο κάθε Dan λέει ότι συγκρίνει αναλογικούς ενισχυτές με Class D ενισχυτές, υπονοόντας ότι οι δεύτεροι είναι φηψιακοί, ε, κάτι δεν έχει διαβάσει σωστά ο Dan.

Στην ταξη ΑΒ ο βαθμος αποδοσης ειναι λιγο πανω απο 50 %
σημαινει καθε 100W ρευμα που καις μονο τα 50 μπορουν να γινουν ηχος τα υπολοιπα χανονται σε θερμικες απωλειες
Στην ταξη D ο βαθμος αποδοσης ξεπερναει το 95% και ηταν το αρχικο κινητρο για να σχεδιαστουν οι ενισχυτες ταξης D φυσικα το βαρος για touring εναι το 1/15 σε βαρος απο τους αναλογικους . Η ποιοτητα ηχου εκεινη την δεδομενη στιγμη που ξεκινησαν ηταν απλα εναν συμβιβασμος .
Άρα, για να καταλάβω: Η απόδοση των ενισχυτών τάξης ΑΒ είναι στο μισό των δυνατοτήτων τους, ενώ των Class D είναι υψηλότερο του 95%, αλλά η ποιότητα ήχου (;;;) των δεύτερων είναι υποδεέστερη των πρώτων. ΟΚ, δεν θα ρωτήσω πως προσδιορίζεται η "ποιότητα ήχου", γιατί θα πάει μακριά η βαλίτσα.

Το κακο ομως ειναι οτι μεσα στην ακουστικη υπαρχουν τα παραγωγα της τροφοδοσιας δλδ υψισυψνος παλμος που αυτη την στιγμη τον πολεμανε με αναλογικα φιλτρα στην εξοδο πηνια και πυκνωτες και το προβλημα μειωνεται αλλα δεν εξαφανιζεται
Ο παλμος αυτος υπαρχει μεσα στην μουσικη μας( μετρησιμος 1000% )
Το δευτερο ειναι οτι οπως καθε παλμος εχει την κυρια συχνοτητα εχει και τις αρμονικες του οπου κανενας δεν σου λεει ποιες απο τις αρμονικες αυτες ειδικα μετα απο επαγωγικα φορτια που ειναι τα ηχεια μας, και καλωδια ηχειων που σε καποιες περιπτωσεις ειναι και μακρυα δεν θα παραξουν καποιο προβλημα μεσα στην ακουστικη .
( για αυτο και οσο παμε βλεπεις και περισσοτερα ενεργα ηχεια με ταξη D γλυτωνουν απο καλωδια και κροσσοβερ )

Το τριτο ειναι οτι αν δεις το περιεχομενο των αρμονικων και των παραμορφωσεων μεσα στην ακουστικη συχνοτητα, συνολο που δινει τον χαρακτηρα στους ενισχυτες που ξεραμε μεχρι χτες , περιεχουν μεσα πραγματα τα οποια ειναι αφυσικα τουλαχιστον με την εικονα που ειχαμε μεχρι χτες και δεν θα επρεπε να βρισκονται μεσα στο ηχητικο σημα .
Βρήκα ένα ενδιαφέρον review, με εργαστηριακές μετρήσεις, από την εποχή που κυκλοφόρησαν οι Anthem Statement M1 (Class D, 1kW/8Ohm) και δεν αναφέρει κάτι από αυτά που υποστηρίζεις. Έχει κι εικόνα από το εσωτερικό του ενισχυτή και - προσωπικά - δεν βλέπω αναλογικά φίλτρα στην έξοδο, πηνία και πυκνωτές - εκτός κι αν μου διαφεύγει κάτι.

1762844787609.png
 

Μηνύματα
5.743
Reaction score
9.962
Σωστή είναι αλλά το είπα με λάθος χροιά φαίνεται. :D

Πάρε ενεργά με τους 34 ενισχυτές και εάν χαλάσει έστω ο ένας και δεν εχει ανταλλακτικό άντε να βρεις και να βάλεις ένα που να ταιριάζει με τους άλλους 33. :D Εάν χαλασει πάνω απο ένα και αρχίζουν μάλιστα να εγκαταλείπουν χρονικά και σταδιακά πετά το. χα χα Για αυτό ενεργά αγοράζουμε μόνο απο εταιρίες που εχουν έντονη και μακροχρόνια παρουσία στο pro audio και δεν θα κλείσουν. :D Καλά μάστορα δεν θα βρείς ... μόνο αλλαγή ολόκληρων πλακετών και switch power supplies (που δεν θα υπάρχουν καν) απο κανένα κομπιουτερά ηλεκτρονικό ή στα σερβις στα κινητά. Ενταξει θα σου βρούν κανένα απο κανένα ιατρικό μηχάνημα. :D Για τσέκαρε στο ιντερνετ (που εσύ το εμπιστεύεσαι) ποιός είναι ο ρυθμός που εγκαταλείπουν τα SMPS στους Hypex. Η λάμπα μου θα τα θάψει όλα. Εγώ δεν θα ζω βέβαια αλλά θα με ανασυνθέσει ο Bhutia απο την πληροφορία που δεν χάνεται (αντίθετα με το audio) απο την μαύρη τρύπα. Του έχω πει να με κάνει 33 ετών και λιγότερο βλάκα. :D
Ρώτησα την Ai κσι μου είπε ότι δεν υπάρχει κάποιος λόγος να αλλάξω τους Α/Β με τάξη Α.

Ρώτησα κσι έναν άλλο και μου είπε ότι οι Class-A εμφανίζουν κάποια μειονέκτηματα και στην τελική δεν βελτιώνουν τον ηχο.

Εσύ δηλαδή τι θετικό βρήκες σε αυτούς τους class A? :D
 

east electronics

Επαγγελματίας
Μηνύματα
1.550
Reaction score
1.510
Να ξεκινήσω επαναλαμβάνοντας αυτό που είπε ο @g.kar κι έχει ειπωθεί κι άλλες φορές στο παρόν thread: Οι Class D ενισχυτές δεν είναι ψηφιακοί. Κι όταν ο Dan κι ο κάθε Dan λέει ότι συγκρίνει αναλογικούς ενισχυτές με Class D ενισχυτές, υπονοόντας ότι οι δεύτεροι είναι φηψιακοί, ε, κάτι δεν έχει διαβάσει σωστά ο Dan.



Άρα, για να καταλάβω: Η απόδοση των ενισχυτών τάξης ΑΒ είναι στο μισό των δυνατοτήτων τους, ενώ των Class D είναι υψηλότερο του 95%, αλλά η ποιότητα ήχου (;;;) των δεύτερων είναι υποδεέστερη των πρώτων. ΟΚ, δεν θα ρωτήσω πως προσδιορίζεται η "ποιότητα ήχου", γιατί θα πάει μακριά η βαλίτσα.



Βρήκα ένα ενδιαφέρον review, με εργαστηριακές μετρήσεις, από την εποχή που κυκλοφόρησαν οι Anthem Statement M1 (Class D, 1kW/8Ohm) και δεν αναφέρει κάτι από αυτά που υποστηρίζεις. Έχει κι εικόνα από το εσωτερικό του ενισχυτή και - προσωπικά - δεν βλέπω αναλογικά φίλτρα στην έξοδο, πηνία και πυκνωτές - εκτός κι αν μου διαφεύγει κάτι.

View attachment 382151
Αν θελεις να κανεις μαθήματα ηλεκτρονικών μεσα απο ενα ποστ εσύ και ο g kar sorry δεν θα γινει .....

Δλδ τι ακριβώς λες ? Η ότι είμαι ασχετος δεν ξερω τι μου γίνεται η ότι γράφω μαλακιες να περάσει η ώρα.

Όλοι οι ψηφιακοί ενισχυτές έχουν φίλτρο Πηνία και πυκνωτές στην εξοδο ΟΛΟΙ ΣΗΜΑΙΝΕΙ ΟΛΟΙ και δεν γίνεται αλλιώς.

Ψηφιακοί ονομάζονται γιατι η τροφοδοσία τους προέρχεται απο ψηφιακό τροφοδοτικό το στάδιο εξοδου επειδή ενισχύει διαμορφωμένο αναλογικό σήμα συν τον ψηφιακο παλμό και εφόσον ενισχύει ενα σήμα που πάει σε ηχεία θα παραμένει αναλογικο.

Η ηλεκτρική απόδοση που εχει μια συσκευή δλδ το πώς συμπεριφερετε σαν καταναλωτής στην ΔΕΗ και πόσο κοστίζει στην τσέπη μας η χρήση του δεν εχει ΑΠΟΛΥΤΩΣ καμμια σχέση με τις ηχητικές του επιδόσεις.
 

wizzy

Music is our (Supernatural) friend!
Μηνύματα
15.747
Reaction score
22.858
@east electronics

Επαναλαμβάνω και συμπληρώνω το πιο κάτω μέρος του post μου, γιατί δεν πρόλαβα να κάνω τις διορθώσεις που ήθελα:

Άρα, για να καταλάβω: Η απόδοση των ενισχυτών τάξης ΑΒ είναι στο μισό των δυνατοτήτων τους, ενώ των Class D είναι υψηλότερο του 95%, αλλά η ποιότητα ήχου (???) των δεύτερων είναι υποδεέστερη των πρώτων. ΟΚ, δεν θα ρωτήσω πως προσδιορίζεται η "ποιότητα ήχου", γιατί θα πάει μακριά η βαλίτσα.

Αλλά, το να προτιμάει κάποιος να δίνει €ΧΧΧΧ ποσό για να παίρνει τόσο χαμηλή απόδοση σε τάξη ΑΒ ενώ θα μπορούσε να δώσει το ίδιο €ΧΧΧΧ ποσό και να πάρει υψηλότατη απόδοση σε τάξη D, είναι παραλογισμός - ειδικά όταν συζητάμε για ενισχυτές που καλούνται να οδηγήσουν ηχεία που χαρακτηρίζονται ως χαμηλής ευαισθησίας ή άλλα που χαρακτηρίζονται (κατά έναν προσφιλή όρο της κοινότητας) "wattοφάγα"!
 

east electronics

Επαγγελματίας
Μηνύματα
1.550
Reaction score
1.510
Ακριβώς επειδή το στάδιο εξοδου ειναι αναλογικό και στην εξοδο του θα βρούμε αναλογικό σημα συν τον ψηφιακο παλμό το φίλτρο ειναι απαραίτητο να υπάρχει ακριβώς για αυτο και η δουλειά του ειναι στην εξοδο του ηχείου να υποβαθμίσει και όχι να εξαφανίσει τον ψηφιακο παλμό ώστε να μην φτάσει στα ηχεία.......

Λογικά θα μπορούσε κάποιος να πει γιατί δεν φτιάχνουν καλύτερο φίλτρο η μεγαλύτερο ώστε να εξαφανίσει τελικά τον παλμό και να μην φτάσει καθόλου στα ηχεία.


Η απάντηση ειναι οτι το φίλτρο ειναι ένας ακόμα συμβιβασμός και αυτο που έχουν ηδη πειράζει το audio και αν το πλουτίζουν προφανώς θα τι πειράξει κιαλλο .

Προσπαθούν να ανεβάσουν την συχνότητα τουωπαλμου ώστε να απομακρυνθεί περισσότερο από την ακουστική συχνότητα και να γίνουν καιβτα φίλτρα μικρότερα

Όμως αυτο εχει αλλού τύπου επιπλοκές
 

wizzy

Music is our (Supernatural) friend!
Μηνύματα
15.747
Reaction score
22.858
Αν θελεις να κανεις μαθήματα ηλεκτρονικών μεσα απο ενα ποστ εσύ και ο g kar sorry δεν θα γινει .....

Δλδ τι ακριβώς λες ? Η ότι είμαι ασχετος δεν ξερω τι μου γίνεται η ότι γράφω μαλακιες να περάσει η ώρα.

Όλοι οι ψηφιακοί ενισχυτές έχουν φίλτρο Πηνία και πυκνωτές στην εξοδο ΟΛΟΙ ΣΗΜΑΙΝΕΙ ΟΛΟΙ και δεν γίνεται αλλιώς.

Ψηφιακοί ονομάζονται γιατι η τροφοδοσία τους προέρχεται απο ψηφιακό τροφοδοτικό το στάδιο εξοδου επειδή ενισχύει διαμορφωμένο αναλογικό σήμα συν τον ψηφιακο παλμό και εφόσον ενισχύει ενα σήμα που πάει σε ηχεία θα παραμένει αναλογικο.

Η ηλεκτρική απόδοση που εχει μια συσκευή δλδ το πώς συμπεριφερετε σαν καταναλωτής στην ΔΕΗ και πόσο κοστίζει στην τσέπη μας η χρήση του δεν εχει ΑΠΟΛΥΤΩΣ καμμια σχέση με τις ηχητικές του επιδόσεις.
Δεν ζήτησα μαθήματα ηλεκτρονικών και δεν χαρακτήρισα κάπως εσένα ή τα γραφόμενά σου. Είπα εξαρχής ότι δεν γνωρίζω από τεχνικά, για να μην προκαλέσω την επίθεσή σου, αλλά ΟΚ, μάλλον δεν διάβασες αυτό το κομμάτι της ερώτησης.

Επίσης, προφανώς δεν θα σε πείσω, αλλά διαβάζοντας στο site της Anthem, παρατηρώ αυτό:

Addressing the Class D bias
The “D” in Class D does not stand for digital. It was simply the fourth type of amp recognized and classified by the IEEE. The first was Class A, the second Class B, the third Class C, etc.

Contrary to the bias that exists among high-end enthusiasts and across the industry in general, the Class D design is not inherently flawed. The truth is that no existing designs have been able to reach the Class D's inherent potential for performance. It is not the technology that yields fine audio performance but rather the implementation of the technology. At Anthem, we agree that most Class D amplifiers are poor performers. However the M1 uses Class D amplification of a different ilk (see later section on Class D for a full discussion).

The M1 is not a digital amp!
There are no A/D or D/A converters in the signal path. The amplifier’s control system continuously varies the width of the output pulse train in direct relation to the analog input signal. In essence, a side-to-side variation in width is analogous to a signal’s more familiar up-and-down amplitude variation, not at all the same as a digital string of 1s and 0s where all pulses have the same width.

Γράφει κι άλλα που καταρρίπτουν τον μύθο περί ψηφιακών ενισχυτών, τα οποία έρχονται σε αντίθεση με αυτά που γράφεις περί της τροφοδοσίας τους - αν έχεις χρόνο και διάθεση να διαβάσεις, καλώς. Όπως είπα, δεν προσπαθώ να σε πείσω.

Όσον αφορά στην "ηχητική επίδοση" - κι εδώ εισέρχεται η προτίμηση του καθενός, πιστεύω - εάν ένας ενισχυτής οποιασδήποτε τάξης λειτουργίας τροποποιεί τον ήχο που ακούω από τα ηχεία ("στρογγυλεμένες μεσαίες", "κρυστάλλινες ψηλές" κτλ), εμένα δεν μου κάνει. Προτιμώ τον ήχο καθαρό, "αμόλυντο" αν θέλεις κι ας είναι όπως είναι. Αυτό παρέχουν οι Class D ενισχυτές.

Και κάτι τελευταίο: Δεν είμαστε όλοι εναντίον σου. :)
 

Μηνύματα
5.743
Reaction score
9.962
Ρώτησα @thva κσι για τους class D.
Μήπως τους αλλάξω λέω με τάξη D.

Άρχισε να μου λέει για τεχνικά χαρακτηριστικά και κάποια διαφορά στον ήχο.
Μα λέω σε πραγματικές συνθήκες ακρόασης θα αντιληφθώ αυτή την διαφορά στον ήχο?
Η απάντησή του : Που ντο πουντο το δαχτυλίδι, ψάξε ψάξε δεν θα το βρεις :biggrin:
 

east electronics

Επαγγελματίας
Μηνύματα
1.550
Reaction score
1.510
Η βαλίτσα δεν πάει πουθενά μακρυά
Το πώς προσδιορίζεται η ποιότητα του ήχου είναι επαρκώς συζητημενο πιο πίσω και μάλιστα εχει επαρκεστατη ανάλυση με τα συν και τα πλην που εχει ηβκαθε προσέγγιση.

Δεν υπάρχει ένας τρόπος
Υπάρχουν πολλοί
Κάθε ένας εχει τα καλα τους και τα κακά του
Όλοι τους με ΚΑΜΜΙΑ εξαίρεση προϋποθέτουν ότι θα κάνεις κάποιο συμβιβασμό

Το ότι ο Α προτιμάει τον ενα τρόπο δεν σημαίνει ότι ειναι καλύτερος απο τον Β όλοι τους έχουν κανει κάποιο συμβιβασμό για να πετύχουν τον προσωπικό τους στόχο......

Ο thva ακουει λαμπες σε τάξη Α νομιζω
Εγώ ακούω υψηλή πόλωση τάξη ΑΒ τρανζίστορ
Ο astronautjr ακούει χαμηλη πολωση τάξη ΑΒ αλλα με ενεργή πολυενισχυση

Αυτές ειναι μερικές προσεγγίσεις υπάρχουν και άλλες
Ψηφιακοί ονομάζονται επειδή η τροφοδοσία έρχεται απο ψηφιακο τροφοδοτικό.
Έτσι εχει καθιερωθεί στην αγορά χωρίς αυτο να ειναι απαραίτητα σωστο γιατί περιγράφει στην ουσία δυο μόνο λειτουργίες του κυκλώματος οχι όλο το κύκλωμα
Αν θελεις να κανεις ανάλυση του κυκλώματος και να δώσεις άλλη ερμηνεία απο μένα ειναι οκ
Επισης ανάλογα θελεις να φάμε τα συκώτια μας για το αν το ψηφιακοί ειναι δόκιμος όρος απο το να συζητήσουμε την ουσία που ειναι οι οποίες διαφορες στην ποιότητα ήχου επέτρεψε μου να μην συμμετέχω.
Αυτα ειναι δουλειές που εχει αναλάβει να κανει ο g.kar
 
Last edited:

Μηνύματα
8.524
Reaction score
3.814
Ψηφιακοί ονομάζονται γιατι η τροφοδοσία τους προέρχεται απο ψηφιακό τροφοδοτικό
Όχι βέβαια
Αναλογικό είναι το τροφοδοτικό των Class-D ενισχυτών
Πιο γρήγορο και ποιο αναλογικό πεθαίνεις

Εγώ παιδιά δεν μπορώ άλλο , δεν περίμενα ποτέ να συμβεί αυτό το φιάσκο

Καλή συνέχεια.
 

Var

Μηνύματα
56
Reaction score
86
Χμ. Τί μετρήσεις θα σας ενδιέφεραν;
Αν έχεις να μας δείξεις, απόκριση συχνότητας, παραμόρφωση (THD / IMD) και χρονική ευθυγράμμιση, είναι αρκετά για να βγουν συμπεράσματα.
 

Μηνύματα
19.552
Reaction score
23.635
Ρώτησα την Ai κσι μου είπε ότι δεν υπάρχει κάποιος λόγος να αλλάξω τους Α/Β με τάξη Α.

Ρώτησα κσι έναν άλλο και μου είπε ότι οι Class-A εμφανίζουν κάποια μειονέκτηματα και στην τελική δεν βελτιώνουν τον ηχο.

Εσύ δηλαδή τι θετικό βρήκες σε αυτούς τους class A? :D
Εγώ ; Εγώ τα έχω πεί πολλές φορές κατά καιρούς. Και ακουστικά τι κάνουν και τεχνικά όσα γνωρίζω τα έχω πεί και αυτά. (ε, όχι και όλα βέβαια).

Δεν είναι μόνο η class A , είναι όλη η τοπολογία μαζί με αυτήν. Εγώ λέω και είμαι υπέρ μόνο γισ μια μόνο συγκεκριμένη τοπολογία λυχνιακών υλοποιήσεων. Μην σου πω και σχεδιασμό επιμέρους εντός αυτής. Ακόμη και μέσα σε αυτήν την επιλογή λίγες είναι οι καλές επιλογές.

Τι θα σου πει η Α.Ι βρε συ και ο κάθε πικραμένος που θέλει να σε κάνει (ή τον εαυτό του)να νοιώσεις ότι έχεις το καλύτερο. Ή οτι είσαι κοντά. Άσε που το καλύτερο είναι ανάλογα όπως λέει και ο East για κάθε στόχο και σκοπό που έχεις. Τι να την κάνεις εσυ την class A ; Δεν την χρειάζεσαι. Υπάρχουν πολλοί δρόμοι για να πας στην Ρώμη ή όπως λέμε many ways to skin a cat.

Το τι ανοησίες και παραμύθια έχω διαβάσει εγω στο ιντερνετ όταν τα κοιτούσα και τα έψαχνα για να επιβεβαιώσω και κάνω τεχνικούς συσχετισμούς για να δω που μπορεί να οφείλεται τέτοια ανωτερότητα στον ήχο που ακούω ... δεν περιγράφεται. Αλλά απο ότι καταλαβαίνω στάθηκα και λίγο τυχερός. Ακόμη ψάχνω πάντως να βρω βάθος και 3D και σε αυτές που λέτε και θεωρείται πολύ καλές επιλογές στα ενεργά που με στείλατε να τις ακούσω πριν δυο εκθέσεις ας όψεται ο Blue (που χάθηκε αυτο το παιδί ; ) . :D

Αλλά δεν είναι τυχαίο που είπα ότι η κλάση είναι μόνο μία ... η Α. Τεχνικά (αλλά και ακουστικά) όλες οι άλλες που προκύπτουν απο αυτήν δεν είναι κλάσεις είναι κανιβάλισμα της Α. Η κλάση Α πάει πακέτο και με άλλες συγκεκριμένες επιλογές που πρέπει να γίνουν για να λάμψει πραγματικά. Δεν υπάρχουν περιθώρια γιαι ιντερνετικες θεωρητικές μαιμουδιές και spin - αρίσματα, τεχνικούς ακροβατισμούς και αμπελοφιλοσοφίες για αποτύπωση της πραγματικότητας και λοιπά τέτοια δηθεν Hi Fidelist - ικα. .

Ακόμη και στο θέμα τι ακριβώς είαι η κλαση Α και αυτό μέγα spin-άρισμα έχει φάει. Σιγά σιγά και με τα χρόνια που πέρναγαν έχει φάει διάφορα στάδια redefine o όρος. I wonder why ? χα χα. Δυστυχώς (έχω ψάξει για να τα ποστάρω στο νήμα του Bhutia για τις λάμπες) αυτή η γνώση έχει εξαφανιστεί απο το ίντερνετ (ή την έχουν εξαφανίσει) καθώς πολλά sites που ασχολουνταν ειδικά με τις λυχνίες έχουν κλείσει και οι παλιοί τεχνικοί τα γνωρίζαν. Εγω να επιχειρήσω να τα πω απο μόνος μου και μόνο απο ότι θυμαμαι πριν 15 χρόνια ... δεν παίζει καθώς δεν είμαι ηλεκτρινικός και θα πεσω σε πολλά λάθη και θα μου την πέσουν όλοι σημειολογικά να εξηγώ πράγματα τα οποία δεν κατέχω καλά. Οι καλοί και μεγάλοι σχεδιαστές τα ξέρουν όμως ... μην κοιτάς τι σου λένε εσένα και εμένα.
 
Last edited:

Μηνύματα
8.524
Reaction score
3.814
Όχι βέβαια
Αναλογικό είναι το τροφοδοτικό των Class-D ενισχυτών
Πιο γρήγορο και πιο αναλογικό πεθαίνεις

Εγώ παιδιά δεν μπορώ άλλο , δεν περίμενα ποτέ να συμβεί αυτό το φιάσκο

Καλή συνέχεια.
Διόρθωση ορθογραφικού λάθους , για να μην τα πάρει στο κρανίο ο κ. ο Κόγιας
 

Costas Coyias

Επίτιμο μέλος
Μηνύματα
26.113
Reaction score
23.369
Ψηφιακοί ονομάζονται επειδή η τροφοδοσία έρχεται απο ψηφιακο τροφοδοτικό.
Επειδή βλέπω πως επιμένετε (κάποιοι), δυό λόγια επ' αυτού. Τέλος πάντων, του "ψηφιακού" ενισχυτή και του "ψηφιακού" τροφοδοτικού.

Η μορφή του εναλλασσόμενου ρεύματος δεν συνεπάγεται κατ' ανάγκην και τη φύση της σηματοδότησης. Οι ενισχυτές τάξης D δεν είναι ψηφιακοί ενισχυτές, είναι αναλογικοί. Διαφέρουν, φυσικά, από τους επί δεκαετίες ευρύτατα διαδεδομένους γραμμικούς ενισχυτές, διότι το σήμα που διαχειρίζονται έχει διαφορετική διαμόρφωση.

Το ίδιο ισχύει και για τα διακοπτικά τροφοδοτικά, τέλος πάντων, αυτά που τοποθετούνται συνήθως στους ενισχυτές τάξης D, στους υπολογιστές, και όπου αλλού. Ένα τροφοδοτικό που λειτουργεί με παλμοσειρά, με τετραγωνικό παλμό, δεν είναι "ψηφιακό", είναι αναλογικό τροφοδοτικό. Υπάρχουν και ψηφιακά τροφοδοτικά, αλλά είναι αρκετά διαφορετικά από αυτά που χρησιμοποιούνται στο audio και τους υπολογιστές. Κάλλιστα, ένα ψηφιακό τροφοδοτικό μπορεί να χρησιμοποιεί γραμμικό κύκλωμα, με μετασχηματιστή, γέφυρα και πυκνωτικό φίλτρο. Μη συνδέετε το ένα χαρακτηριστικό με το άλλο.

Τελικά, τείνω να συμπεράνω πως έχετε ταυτίσει τον τετραγωνικό παλμό με την ψηφιακή τεχνολογία. Βεβαίως ο τετραγωνικός παλμός χρησιμοποιείται κατά κόρον στα ψηφιακά, αλλά αυτό δεν σημαίνει πως είναι εκ φύσεως ψηφιακός. Αν φτιάξω έναν τετραγωνικό, ή τριγωνικό τόνο στο Audition (ή όποια άλλη εφαρμογή, δεν έχει σημασία), και μετά τον αναπαραγάγω από τα ηχεία, αυτά θα παίξουν ένα αντιστοίχως τετραγωνικό ή τριγωνικό σήμα, το οποίο θα είναι αναλογικό. Αν επίσης αναπαραγάγω αυτόν τον τόνο και οδηγήσω τον τόρνο για να χαράξω δίσκο, το τελικό αποτέλεσμα θα είναι ένας φωνογραφικός δίσκος με γραμμένον επάνω του έναν τετραγωνικό ή τριγωνικό τόνο.

Καταλαβαίνω ότι δεν είναι και τόσο εύκολο να σκέπτεται κανείς πιο "ρευστά", δηλαδή αποφεύγοντας τις ταμπέλες, χρειάζεται κάποια πρόσθετη προσπάθεια. Αυτό, όμως, δεν σημαίνει πως τα πράγματα είναι όπως νομίζουμε ότι είναι.
 

Μηνύματα
14.194
Reaction score
11.877
Ψηφιακοί ονομάζονται επειδή η τροφοδοσία έρχεται απο ψηφιακο τροφοδοτικό.
Γιατί λες τα παλμοτροφοδοτικά ψηφιακά τροφοδοτικά;

EDIT: Τώρα είδαι και τις απαντήσεις των υπολοίπων.
 

east electronics

Επαγγελματίας
Μηνύματα
1.550
Reaction score
1.510
Αρχικά, αν και δεν είμαι απόλυτα σίγουρος για το πού οφείλεται η διαφορά των 0.7db, δεν αμφισβητώ το ότι μπορεί να προκύψει, λαμβάνοντας υπ'όψιν το πόσο δύστροπο και ευαίσθητο είναι το παθητικό κροσόβερ, αν και, για να καταφέρεις τόσο μεγάλη διαφορά, κάποιο καλώδιο τα έχει κάνει μαντάρα με τις ηλεκτρικές του ιδιότητες. Γι'αυτό και ξεκίνησε η όλη αναφορά στα ενεργά ηχεία, γιατί - εδώ συμφωνούμε νομίζω - δεν επηρεάζονται απο τις ορέξεις των καλωδίων. Δεν σου προτείνω να κάνεις αυτή τη δοκιμή, άλλωστε όπως λέει ο Winer, επένδυσε πολλά χρήματα και έκανε ειδική κατασκευή γι να μπορέσει το μηχάνημα να λειτουργήσει με τόσο χαμηλό θόρυβο και τόσο χαμηλή παραμόρφωση ώστε να είναι τόσο αναλυτικό, πλακέτα τεσσάρων layers κλπ.Εγώ ήθελα απλά να καταλήξω στο ότι το εν λόγω μηχάνημα, παρ'όλο που δεν μπορεί να ΑΝΑΛΥΣΕΙ το αποτέλεσμα, μπορεί να απαντήσει στο βασικό ερώτημα: υπάρχουν διαφορές, έστω στο ακουστικό φάσμα του ανθρώπου; Και η απάντηση είναι όχι. Κάτι με το οποίο συμφωνούν και μεγαλύτεροι φορείς ( π.χ. Harman ).
Επιπλέον, αυτό που κάνει ο Winer αναλογικά, το έκανε ο g.kar ψηφιακά. Ηχογράφησε κάτω απο τις ίδιες συνθήκες το αποτέλεσμα της διέλευσης του σήματος μέσα απο διαφορετικά καλώδια και τα έβαλε προς σύγκριση. Απλά, το έκανε στον υπολογιστή.


Σωστά κατάλαβες την ερώτηση, απλά επειδή το εν λόγω μηχάνημα μετράει interconnects, πέρασα στη κατηγορία των καλωδίων ηχείων για να καταλήξουμε κάπου. Δηλαδή, έστω ότι το μηχάνημα ήταν φτιαγμένο να μετρά καλώδια ηχείων.


Δεν αντιλέγω και είναι ένας απο τους φόβους μου, να σου πω την αλήθεια. Π.χ. αν και ξέρω ότι αν πάθει ζημιά ένας απο τους Bryston μου θα μου πάρουν νεφρό για να μου τον φτιάξουν, γνωρίζω ότι μπορεί να επισκευαστεί. Εδώ λοιπόν έρχεται ο συνδυασμός εξωτερικού dsp crossover με διακριτούς ενισχυτές και ηχεία χωρίς τίποτα μέσα τους, μόνο μεγάφωνα. Ό,τι και να σου πάθει, επισκευάζεις ή πετάς τον προβληματικό ενισχυτή και είσαι έτοιμος για νέες περιπέτειες! Θα μου πεις, μπορεί ο καθένας να κάτσει να μετρήσει απόκριση μεγαφώνων και ιδιότητες καμπίνας για να σχεδιάσει ένα κροσόβερ στο dsp? Ζόρικο και προσωπικά εκεί έχω κολλήσει και τα έχω παρατήσει, γιατί δεν μπορώ να κάνω μετρήσεις σε ένα ουδέτερο χώρο, να βρω τις ιδιότητες των συστατικών και να κάνω τη μαγειρική στον προσέσορα. Υπάρχουν όμως κάμποσοι που αρέσκονται στο να φτιάχνουν μόνοι τους τα ηχεία τους. Ως προς αυτούς, ειλικιρινά απορώ γιατί κάθονται και ασχολούνται με παθητικά κροσόβερ.

Παρε σε παρακαλω την χειροτερη πηγη που υπαρχει σε ενα συστημα ειναι το ραδιοφωνο FM το κλασσικο tuner
Στην εξοδο του εχεις:
ακουστικο σημα
Χαμηλη αποκριση συχνοτητα παει οριακα 15Κ
χαμηλη σταθμη
φυσημα
θορυβο
την οποια παραμορφωση μπορεις να εχεις( και των FM και της ιδιας της συσκευης )

το σημα ειναι συνηθως 200mv αν και υπαρχουν και υψηλοτερες εξοδοι πλεον
ΠΑει στον προενισχυτη και εκει θα ενισχυθει μινιμουμ 10 φορες
Αρα εχεις ολα τα παραπανω συν
τον θορυβο του προενισχυτη
την οποια παραμορφωση
και οποιο προβλημα μπορει να εισαγει ο προενισχυτης .

Παμε στον ενισχυτη εκει το σημα θα ενισχυθει τουλαχιστον αλλες 30 φορες για μια νορμαλ ακροαση
και εχεις ολα τα παραπανω συν
τον οποιο θορυβο προθεστει ο ενισχυτης
τα οποια προβληματα προσθετει ο ενισχυτης
την οποια παραμορφωση .....

Τωρα ξαναγυρισε στην αρχη εκει στην πηγη στο ραδιοφωνο FM και ας κανουμε ενα σεναριο εργασιας να λεει οτι με το μαγικο ραβδακι στην πηγη ολα αυτα τα προβληματα τα ελυσες δεν υπαρχει πλεον φυσημα η αποκριση ειναι τελεια δεν υπαρχει πλεον καμμια παραμορφωση θορυβος τιποτα τα ελυσες ΟΛΑ
η επιδραση αυτης της ενεργειας σημαινει οχι οτι εφιαξες την πηγη αλλα οτι πλεον ολο το συστημα παιζει καλυτερα γιατι πολυ απλα εχεις επι της αρχης πολυ καλο σημα.

Προσεξε ακομα δεν εχουμε φτασει καν στα ηχεια η τα καλωδια η το χωρο

Αρα οταν ενα ιντερκονεκτ εισαγει στο συστημα ενα προβλημα η μια βελτιωση η οποια ειναι τοσο μικρη που θελει ειδικευεμενο εξοπλισμο για να την μετρησεις και επι της αρχης τελικα μπορει να την αποδεικνυει αμελητεα ενα null tester ειναι να ειναι ενα μεγεθος τοσο μικρο που δεν το μετραει καν τοτε ,
το συμπερασμα αυτο ειναι λαθος γιατι η μικρη αυτη διαφορα θα ενισχυθει τουλαχιστον 50 φορες πριν φτασει στο ηχειο Οποτε εκει πλεον αυτο αν ειναι προβλημα δεν το θελουμε και αν ειναι βελτιωση την θελουμε .

------------------------------------------------------------------------------------
το να προσπαθεις να παρασυρεις την συζητηση σε ενα τεστ καλωδιων ηχειων που βγαζει 0,7db διαφορα τοτε εκει ειναι ξεκαθαρα θεμα σταθμης και αρα αντιστασης και ΟΧΙ αυτο δεν μπορεις να το χρησιμοποιησεις για να πεις οτι και στο ιντερκονεκτ ηταν θεμα σταθμης ...Στο ηχειων η αντισταση παιζει ΤΕΡΑΣΤΙΟ ρολο στο ιντερκονεκτ σχεδον καθολου .

Λεβεντη μου ...καλο μου παλληκαρι, εχεις τοσα πολλα πραγματα στο μυαλο σου μπερδεμενα που οι συζητησεις μεταξυ μας δεν σε βοηθανε καπου . Ειναι τοσο μεγαλη η εμμονη να αποδειξεις οτι εχεις δικιο που σου αφαιρει την δυνατοτητα να σκεφτεις καθαρα ..... Αυτη ειναι η τελευταια μου απαντηση σε κατι που δημοσιευεις
Αστο πασσακο μου ,ας μιλησουμε για το πωπουλινι της Zentaya και ασε και τους ενισχυτες και τα ηχεια .
Ευχομαι στο ταξιδι σου με τον ηχο να περασεις καλα και ευχομαι στο δρομο σου να ερθουν και αλλες εναλλακτικες ωστε να μπορεις να καταλαβεις την διαφορα και να ορισεις τους στοχους σου οπως σε εσενα αρεσει καλυτερα .


PS με 4 layers φιαχνεις Pentium II τι ειναι αυτα που λες ?
 

Μηνύματα
468
Reaction score
770
αντε αλλη μια φορα.

Σακη?
που αντλεις ρε τοοοοοοοοοοση υπομονη να μας πουλησεις λιγακι απο αυτη?
θα ειχα σπασει δεκα πληκτρολογια χαχαχχαχα.

Υ.γ δεν κρινω κανενα ποστ απο κανεναν (κυριολεκτικα) αλλα απευθυνομαι στον Σακη!!
 

east electronics

Επαγγελματίας
Μηνύματα
1.550
Reaction score
1.510
αντε αλλη μια φορα.

Σακη?
που αντλεις ρε τοοοοοοοοοοση υπομονη να μας πουλησεις λιγακι απο αυτη?
θα ειχα σπασει δεκα πληκτρολογια χαχαχχαχα.

Υ.γ δεν κρινω κανενα ποστ απο κανεναν (κυριολεκτικα) αλλα απευθυνομαι στον Σακη!!
Μεχρι εδω ηταν ρε Γιαννη δεν παει αλλο
 


Μηνύματα
19.552
Reaction score
23.635
Ρώτησα @thva κσι για τους class D.
Μήπως τους αλλάξω λέω με τάξη D.

Άρχισε να μου λέει για τεχνικά χαρακτηριστικά και κάποια διαφορά στον ήχο.
Μα λέω σε πραγματικές συνθήκες ακρόασης θα αντιληφθώ αυτή την διαφορά στον ήχο?
Η απάντησή του : Που ντο πουντο το δαχτυλίδι, ψάξε ψάξε δεν θα το βρεις :biggrin:
Σου απάντησα πιο πάνω. Πάλι με κατηγορείς ; :D

Πρωτα απο όλα κανενα θετικό (άσε που το οποιο θετικό είναι να το βρεις εσυ θετικό και όχι εγώ) καθώς δεν ακουτε διαφορά στους ενισχυτές (ποια καλώδια κιόλας να συζητάμε χα χα). Το είπε και ο Τούλ i wonder why και για αυτόν , δεν ακούει λέει καμια διαφορά απο τον 150 ευρώ πολυκαναλο ενισχυτή του 1990 - δε ξέρω τι έχει - συγκριτικα με όλους τους άλλους εάν ακολουθήσεις την μέθοδο του και τα ηχεία του. Ωραίο χώρο έχει αυτός στο σπίτι του απο ότι είδα χα χα.

Το λένε και όλοι οι γκουρου του ιντερνετ, το ΑΙ, ο Ουινερ και γενικώς όλοι. Τι να κλάσει τώρα εμένα η γνωμη μου ; Placebo και οι ενισχυτές. :D Εγω όταν λέει κάποιος δεν ακούω διαφορές σε ενισχυτές ... για εμένα αυτός ο άνθρωπος έχει τελειώσει. Ότι και να πει απο εκεί και πέρα ούτε τον διαβάζω, ουτε τον εκτιμάω άσε που τον κοιτάω με μισό μάτι για τα κινητρα του.

Εδω λένε τώρα ότι οι μπακατέλες τα αναισθητα ηχεία μπορεί εάν θέλουν (και πάρουν) χιλιάδες βατ (που θα αγοράσεις και θα πληρώσεις πάλι αυτούς γιατί τώρα τους παράγουν ενω δεν είχαν προλάβει στην αρχή χα χα) για να παιξουν αλλά όταν παιξουν έτσι έχουν περισσότερο και καλύτερο δυναμικό για να παιξουν καλύτερα απο τα ευαισθητα που δεν πέφτουν στο 1 και 2 Ohm και δεν είναι σαν τραμπάλα χα χα. Ενα και υπάρχει μια τεχνικη αλήθεια σε αυτό ... αυτοί δεν το λένε για αυτό ή με καλή πρόθεση. Έχουν άλλους λόγους και το λένε.

Άκου φίλε μου για να τελειώνουμε. Η βιομηχανία του audio θα σε πάει εκεί που θέλει αυτή. Τιποτε απο αυτές τις so called πληροφορίες που διαβάζεις στο ιντερνετ ή στα περιοδικά κλπ είναι αθώα. Κανένας δεν χάνει τον καιρό του να μιλάει και να χάνει χρόνο απο την ζωή του χωρίς να πληρώνεται απο κάπου έστω και ψίχουλα γιατί οι εποχές είναι δυσκολες χα χα και 100 ευρώ ακόμη μετράνε χα χα. Μόνο λίγοι που απλώς είναι ακροατές και μιλούν μπορεί χωρίς πολύ γνώση αλλά με αγνή πρόθεση. Ο ένας πουλάει καλώδια "κατηγορεί" την ακουστική φροντίδα. Ο άλλος πουλάει ακουστική φροντίδα "κατηγορεί" (ή στεκεται μόνο σε αυτήν) τα καλώδια και τους ενισχυτές κ.ο.κ. Ο Dan και αυτός τα δικά του. Ο καθένας το μακρύ του και το κοντό του ή στην καλύτερη για να μην φαίνομαι και ΨΕΚ το βλέπει μόνο απο την οπτική του που ξέρει και γνωρίζει. Μετα έχουν και τα φανμπόις του κάθε είδους αλλά και τους κομπιουτεράδες"ηλεκτρονικούς" που νομίζουν ότι ξέρουν ηλεκτρολογία και φυσική και ξέρουν να αλλάζουν μόνο modules και θεωρίες απο το ιντερνετ. Και στο τέλος όλους τους απλους χρήστες χομπίστες - κορόιδα που πάνε όπου φυσάει ο άνεμος και κάθονται και τσακώνονται για κάθε τι που είπε και δήλωσε ο κάθε γκορού ή όχι, τι μπορεί να εννοούσε και 1002 ιστορίες για αρκούδες.

Είναι ένα συστημα σαν την πολιτική με συμφέροντα, αρθρογραφία και spin - αρίμστα κάθε είδους.

Και όταν βγαινουν κάποιες τοπολογίες σου λένε ότι έχουν σημασία στην αρχή και αφού καταφέρουν να τις ψιλοβελτιώσουν και να βγάλουν πολλά βάτ κάπως καλά .... μετά σου λένε ότι ούτε αυτοί έχουν σημασία καθώς θέλουν να σου πουλήσουν τα φορτωμένα με 100 ενισχυτές να παιζουν τις μπακατέλες. Όταν ήταν έτοιμοι - εάν πρόσεξες - τότε αρχισαν τα παπαγαλάκια να λένε ... α δεν εχουν σημασία στον ήχο , όλα ίδια είναι. Τώρα της μόδας είναι ότι ρόλο παιζουνμόνο τα ηχεία. Βουρ στον πατσά χα χα. Ολα παιζουν ρόλο και είναι προσθετικά έστω και εάν απο λίγο ...οπως λέει ο East.
 
Last edited:

Μηνύματα
194
Reaction score
455
Ερώτηση προς τους εξπερτς και ειδικα τον east electronic σχετικα με τους class d για να μην βγω τερμα off topic.

Ο Πρώτος μου πολυκάναλος ενισχυτής 6.1 π αγόρασα το μακρυνό 2003 και που κραταω εως κ σήμερα σαν κειμήλιο , (για το φοβερο βραβευμένο τσιπακι του s master pro , γιατι ηταν ψηφιακος , για την οικονομια στο ρευμα και τέλος για τον ζεστό ήχο κ μπάσο του) , τι τάξης θεωρείτε πως είναι ? Class D καθαρόαιμος ? Γιατι μπερδευτηκα με τα ανωτέρω γραφόμενα...



str-db2000-1280.png


Sony Str db2000 discrete 6 chanell digital amplifier με την βραβευμένη τότε από Eisa τεχνολογια - πατέντα της Sony Japan "S master pro" κατα την οποια the digital signal is kept until the final outputs bypassing many analog convertion stages and components . Tο ψηφιακό σήμα εισόδου παραμένει άθικτο μέχρι τα τελευταία στάδια .

Το τελικό στάδιο εξόδου συνήθως αποτελείται από μια παραλλαγή κυκλώματος Pulse Width Modulation (PWM), όπου ένα ψηφιακό σήμα οδηγεί το φορτίο των ηχείων. Το S-Master Pro χρησιμοποιεί παρόμοια τεχνολογία, την οποία η Sony ονομάζει Complementary Pulse Length Modulation (C-PLM). Η έκδοσή τους είναι φυσικά καλύτερη επειδή ελέγχει και ελαχιστοποιεί την αρμονική παραμόρφωση δεύτερης τάξης που είναι εγγενής σε τέτοια κυκλώματα.

Πατενταρα του προφεσορα της Sony Takashi Kanai . (https://www.soundandvision.com/content/mad-scientist-sony-audio)


Screenshot 2025-11-11 113741.png




Eπίσης ποιος δεν θυμαται το παρακάτω οπλο της Sony... το μακρυνό 2002. Class d και αυτό ???

The made in japan , TA-DR1a stereo integrated amp with S-Master Pro circuitry. Cost about US$14,000 though....


Screenshot 2025-11-11 114502.png
 


Staff online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
176.634
Μηνύματα
3.058.136
Members
38.582
Νεότερο μέλος
NikolasLegend7
Top