Featured Καλωδια ηχειων ..... ( μακρυτατο )

Μηνύματα
5.754
Reaction score
9.978
Τώρα που την βρηκαμε ας την ρωτησουμε διαφορα πραγματάκια

Ναι – το δωμάτιο μπορεί να αλλάξει τη σχέση μεταξύ του βασικού τόνου και των αρμονικών τόνων, επειδή δίνει έμφαση σε ορισμένες συχνότητες και μειώνει άλλες. Αυτό επηρεάζει: Ομοιογένεια Λαμπρότητα Ζεστασιά Διαύγεια Παρουσία 👉 Το δωμάτιο επηρεάζει έντονα το ηχόχρωμα, ειδικά με ακουστικά όργανα.
 

east electronics

Επαγγελματίας
Μηνύματα
1.571
Reaction score
1.540
Για τον φιλο Highlander που ρώτησε:

Ναι κάπως έτσι....φαντάσου εναν ανθρωπο που σχεδιάζει αναρτήσεις για την Πόρσε που μπορεί να ειναι απίστευτος σχεδιαστής η μηχανικός αλλα για τον Α Η Β λόγο δεν εχει καμμια οδηγική εμπειρία.

Φαντάσου εναν που σχεδιάζει ενισχυτές φοβερός ηλεκτρονικός, απίστευτος και innovative σχεδιαστής αλλα ειναι κουφός η δεν εχει επαρκή ακουστική εμπειρία (τυπου τι προσφεραν οι αλλοι στο παρελθόν και πως εγώ μπορώ να είμαι καλύτερος?).

Φαντάσου ενα πιτσιρικα ο οποίος γαζώνει στο προγραμματισμό εχει what it takes να το κανει, που σχεδιάζει DSP αλλα δεν εχει καν στερεοφωνικό στο σπίτι του.

Τα win11 έχουν γινει έτσι αρχικά γιατί πρέπει τα πάντα να εξαρτώνται και να πληρώνονται στη Microsoft ok ο τσάμπας πέθανε και λογικό ειναι, αλλα σε χρηστικότητα έχουν γινει έτσι επειδή είναι απίθανο απο την ομάδα αυτών που έφτιαξε τα XP να δουλεύει κάποιος μαζί τους.

Ο χώρος πάει εκει με χίλια........
 

Μηνύματα
5.754
Reaction score
9.978
Standard cables: no influence on the ratio of fundamental tone ↔ overtones → timbre remains the same

Αυτό το καλώδιο του Σάκη με τα 0,7dB στις ψιλές και την περισσότερη πληροφορία μπορεί και να αλλάζει το ηχόχρωμα των οργάνων πάντως. :biggrin:
 

Μηνύματα
7.735
Reaction score
12.742
Έαν παίζουν εγώ, ή ο Ν.Κ ή εσύ κλαρίνο (ή άλλο όργανο) ... ναι.

Εάν παίζει ο Κος Χρήστος @christos77 ... όχι.

Όλα τα όργανα έχουν τις αρμονικές τους αλλά και παραμόρφωση ... αλλά αυτό που ρωτας δεν εχει απολύτως καμία σχέση. Δεν εχει καμια σχέση η αναπαραγωγή των φυσικών οργάνων με την αναπαραγωγή στο audio. Και αρμονικά να ήσουν ΟΚ θα είχες άλλα πολλά πράγματα που δεν μπορείς να ικανοποιητικά προσωμοιώσεις απο ένα φυσικό όργανο. Οταν δε, είναι πολλά και βαράνε και όλα μαζί ... καληνύχτα χα χα.
Γνωρίζω ότι είναι ανέφικτο να έχουμε την αίσθηση των φυσικών οργάνων στα ηχοσυστήματα όσο καλά και αν είναι αυτά και πάντα κάνουμε υποχωρήσεις. Αλλά είναι ενδιαφέρον το ότι ενώ θα κάτσεις να ακούσεις τη μουσική με τα φυσικά όργανα ( ναι, εννοείται ότι είναι προϋπόθεση να παίζουν καλά τη μουσική και να μην υπάρχουν παραφωνίες ), στο σπίτι σου το θέλεις μελιστάλακτο και το φορτώνεις "ωφέλιμη"" παραμόρφωση.

Ναι κάπως έτσι....φαντάσου εναν ανθρωπο που σχεδιάζει αναρτήσεις για την Πόρσε που μπορεί να ειναι απίστευτος σχεδιαστής η μηχανικός αλλα για τον Α Η Β λόγο δεν εχει καμμια οδηγική εμπειρία.
Εδώ, έμμεσα περιγράφεις το DSP, να ξέρεις. Η σχεδίαση των αναρτήσεων γίνεται με βάση τους νόμους της φυσικής, τις γνώσεις του σχεδιαστή και τη παρεχόμενη τεχνολογία. Η μικρορύθμιση για τις ανάγκες μιας πίστας, είναι κάτι που έρχεται σε συνεργασία με τον οδηγό, αυτός οδηγά το όχημα και δίνει feedback στον μηχανικό - σχεδιαστή για να προβεί στις απαραίτητες αλλαγές. Αυτό το τιουνάρισμα για τις ανάγκες μιας συγκεκριμένης διαδρομής λοιπόν, στο χώρο του audio ονομάζεται DSP.

Φαντάσου εναν που σχεδιάζει ενισχυτές φοβερός ηλεκτρονικός, απίστευτος και innovative σχεδιαστής αλλα ειναι κουφός η δεν εχει επαρκή ακουστική εμπειρία (τυπου τι προσφεραν οι αλλοι στο παρελθόν και πως εγώ μπορώ να είμαι καλύτερος?).
Χμ... Ένας γάτος τεχνικός, δεν μπορεί να καταλάβει απο την εργαστηριακή συμπεριφορά ενός μηχανήματος πως αυτό συμπεριφέρεται ακουστικά; Και ως προς τί να γίνει καλύτερος; Το καλύτερο είναι σχετικό. Άλλοι θέλουμε dead flat απόκριση και συμπεριφορά, άλλοι θέλετε παχυλές χροιές, ενώ είναι εντελώς υποκειμενικό το που είναι καλύτερο να σημειώνεται η πάχυνση.

Φαντάσου ενα πιτσιρικα ο οποίος γαζώνει στο προγραμματισμό εχει what it takes να το κανει, που σχεδιάζει DSP αλλα δεν εχει καν στερεοφωνικό στο σπίτι του.
Ναι, μόνο που η δουλειά του προγραμματιστή είναι να αναπτύξει τον κώδικα ώστε το DSP του να κάνει όσο το δυνατόν περισσότερο καλό με τις λιγότερες επιπτώσεις. Αυτό είναι κάτι που δεν κρίνεται ακουστικά, αλλά μετρητικά. Κάποτε είχαμε το γραφικό EQ. Κάποια στιγμή εμφανίστηκε το παραμετρικό. Τώρα χρησιμοποιείται το FIR. Αυτά αναπτύσσει ο προγραμματιστής και όχι τις target curves ( οι οποίες σχετίζονται με το τί ακούμε τελικά ). Δηλαδή, DSP είναι το μέσο. Target curve είναι το ζητούμενο. Ο προγραμματιστής παρέχει το μέσο και δεν ορίζει ή επιβάλλει μέσω του κώδικά του το ζητούμενο.

Τα win11 έχουν γινει έτσι αρχικά γιατί πρέπει τα πάντα να εξαρτώνται και να πληρώνονται στη Microsoft ok ο τσάμπας πέθανε και λογικό ειναι, αλλα σε χρηστικότητα έχουν γινει έτσι επειδή είναι απίθανο απο την ομάδα αυτών που έφτιαξε τα XP να δουλεύει κάποιος μαζί τους.
Ανέκαθεν ίσχυε αυτό, ουδέποτε ήταν δωρεάν τα Windows, άρα ο τσάμπας ποτέ δεν ζούσε, τουλάχιστον όχι ως προς τη Microsoft. Απλά, η Microsoft έκανε τα στραβά μάτια στη πειρατία, ώστε να εκπαιδευτεί ο κόσμος και να συνηθίσει το προϊόν της, με αποτέλεσμα πλέον να κάνει κουμάντο ακόμα και στο τί υπολογιστή θα έχουμε, πόσο θα τον κρατάμε κλπ. Τσάμπας υπάρχει και συνυπήρχε με τα προϊόντα της Microsoft, ακούει στο όνομα Linux. Ως προς τον σχεδιασμό των Windows, αυτό είναι ένα απο τα βασικά μειονεκτήματα των Windows, ότι δηλαδή απευθύνεται με ένα προϊόν σε όλους τους πελάτες της. Το ίδιο ακριβώς για όλους και για όλους τους πιθανούς ( αμέτρητους ) συνδυασμούς στο hardware. Αντιθέτως, το Linux είναι modular, ο χρήστης επιλέγει τί και πώς θα χρησιμοποιήσει, καλύπτει μεν ένα μεγάλο μέρος των συνδυασμών του hardware, αλλά ο χρήστης ( αν ξέρει και θέλει να το κάνει ), μπορει να διώξει το οτιδήποτε δεν σχετίζεται με το setup του και να έχει ένα λειτουργικό πολύ πιο γρήγορο και με μικρότερο attack surface. Για ένα ανεξήγητο λόγο όμως, το κοινό παραμένει στα Windows. Γιατί, αυτό ξέρουν, αυτό εμπειστεύονται. Κάτι μου θυμίζει αυτό...
 

Μηνύματα
5.754
Reaction score
9.978
Γνωρίζω ότι είναι ανέφικτο να έχουμε την αίσθηση των φυσικών οργάνων στα ηχοσυστήματα όσο καλά και αν είναι αυτά και πάντα κάνουμε υποχωρήσεις. Αλλά είναι ενδιαφέρον το ότι ενώ θα κάτσεις να ακούσεις τη μουσική με τα φυσικά όργανα ( ναι, εννοείται ότι είναι προϋπόθεση να παίζουν καλά τη μουσική και να μην υπάρχουν παραφωνίες ), στο σπίτι σου το θέλεις μελιστάλακτο και το φορτώνεις "ωφέλιμη"" παραμόρφωση.
Είναι θέμα εγκεφαλικό. Τι καραμπολες κάνει ο εγκέφαλος του καθενός.
Του ακούγεται πιο ευχάριστα και ο εγκέφαλος ερμηνεύει αυτόν τον νέο χαρακτήρα του οργάνου /ηχόχρωμα ως φυσικό ηχο.
Παιχνίδια του μυαλού
 

Μηνύματα
2.171
Reaction score
2.379
Καλα για τον χωρο οτι μπορει κανει ο καθενας μην τον αναφερουμε καθε τρεις και λιγο γιατι ειναι δεδομενος. Προσεχει την τοποθετηση (αποσταση πισω τοιχου/πλαινων τοιχων/υψος τουιτερ/toe in), επιπλωμενος γεματος χωρος μειωνει το flutter echo, οχι αντικειμενα μπροστα ηχεια, και κατι που δρα ως απορροφηση στις πρωτες ανακλασεις τις οποιες τις εντοπιζεις βλεποντας το σημειο κατοπτρισμου αν σε βοηθησει καποιος με καθρεφτη και τον μετακινησει κρατωντας τον στο υψος των τουιτερ κατα μηκος των πλευρικων τοιχων
 

Μηνύματα
5.754
Reaction score
9.978
Καλα για τον χωρο οτι μπορει κανει ο καθενας μην τον αναφερουμε καθε τρεις και λιγο γιατι ειναι δεδομενος. Προσεχει την τοποθετηση (αποσταση πισω τοιχου/πλαινων τοιχων/υψος τουιτερ/toe in), επιπλωμενος γεματος χωρος μειωνει το flutter echo, οχι αντικειμενα μπροστα ηχεια, και κατι που δρα ως απορροφηση στις πρωτες ανακλασεις τις οποιες τις εντοπιζεις βλεποντας το σημειο κατοπτρισμου αν σε βοηθησει καποιος με καθρεφτη και τον μετακινησει κρατωντας τον στο υψος των τουιτερ κατα μηκος των πλευρικων τοιχων
Τις χαμηλές ξέχασες :biggrin:

Αλλά εντάξει, ας πιάσουμε το καλώδιο του Σάκη, σε ποιες συχνότητες εμφανίζει ένα κέρδος της τάξεως των 0,7dB
και τι σημαίνει αυτό για το ηχόχρωμα των φυσικών οργάνων, πως επιρρεαζει την αναλογία μεταξύ βασικού τόνου και αρμονικών και αυτα ξεχωριστά. Και από που προκύπτει περισσότερη πληροφορία.
 

Μηνύματα
19.574
Reaction score
23.659
Τώρα που την βρηκαμε ας την ρωτησουμε διαφορα πραγματάκια

Ναι – το δωμάτιο μπορεί να αλλάξει τη σχέση μεταξύ του βασικού τόνου και των αρμονικών τόνων, επειδή δίνει έμφαση σε ορισμένες συχνότητες και μειώνει άλλες. Αυτό επηρεάζει: Ομοιογένεια Λαμπρότητα Ζεστασιά Διαύγεια Παρουσία 👉 Το δωμάτιο επηρεάζει έντονα το ηχόχρωμα, ειδικά με ακουστικά όργανα.
Αααα, για αυτό παίζει ντρμάς στο δωμάτιο μου και εγώ την ακούω σαν βιόλα ; Να σαι καλά βρε Ν.Κ. που μου το εξήγησες. :D

Μουσική θεωρία και μάλιστα μέσα απο την οπτική της Φυσικής, κάνεις σε ένα μόνο πόστ πέντε γραμμών. Τι μεταδοτικότις τι χάρισμα , τι γνώση. :D

Για αυτό έκανα quote τον Κο Χρήστο μπας και γλυτώσω εγω να γράφω αλλά αυτός δεν ασχολείται και καλά κάνει. :D

Είπαμε δεν είναι ο μόνος λόγος. Επίσης άλλο η χροιά του κάθε οργάνου και άλλο ο τόνος της μουσικής που παράγει και η ποιότητα του. Το δεύτερο μέσα σε κάθε χώρο θα είναι διαφορετικό. Άρα έτσι θα επηρρεάσει και την χροιά του σε έναν βαθμό στα αυτιά σου. Αυτό δεν σημαίνει ότι η χροιά του είναι αυτό. Εγω πάντως την φωνή σου θα την γνωριζα και σε κλιμακοστάσιο εάν με φώναζες και στο φροντισμένο δωμάτιο σου. :D

Και αυτά όλα επηρρεάζουν που λες , και τα καλώδια και τα πάντα. Εσυ για παράδειγμα που το έχεις εκει μέσα τίγκα στα subs και στα χαμηλά και αυτά δρούνε σαν φίλτρο επειδή σου τσιρίζουν και λίγο οι υψηλές απο τον ενισχυτή σου :D και πρέπει να τις αντισταθμίσεις, το κλαρίνο του Κου Χρήστου θα ακουστεί παχύτερο. χα χα. Βεβαια μπορεί και λεπτότερο εάν καθίσεις αλλού. χα χα. Εάν δε , πας και σε καμιά γωνία θα το ακούσεις και εσυ βιόλα. χα χα. Εαν δε, στην συνθεση το βάζουν να παιζει με πιάνο πάλι θα το ακούσεις αλλιώς. Εάν το έχουν βάλει να παιζει με βιολιά συγχρονως είναι η καλύτερη ανάδειξη του. χα χα.
 
Last edited:

Μηνύματα
19.574
Reaction score
23.659
Καλα για τον χωρο οτι μπορει κανει ο καθενας μην τον αναφερουμε καθε τρεις και λιγο γιατι ειναι δεδομενος. Προσεχει την τοποθετηση (αποσταση πισω τοιχου/πλαινων τοιχων/υψος τουιτερ/toe in), επιπλωμενος γεματος χωρος μειωνει το flutter echo, οχι αντικειμενα μπροστα ηχεια, και κατι που δρα ως απορροφηση στις πρωτες ανακλασεις τις οποιες τις εντοπιζεις βλεποντας το σημειο κατοπτρισμου αν σε βοηθησει καποιος με καθρεφτη και τον μετακινησει κρατωντας τον στο υψος των τουιτερ κατα μηκος των πλευρικων τοιχων
Πάντως στα 17 μετρα μακρυά που θέλει να κάτσει , ότι και καλά φροντισμένο χώρο να εχει ... εκει να δεις πως αλλάζουν οι χροιές.
 

Μηνύματα
19.574
Reaction score
23.659
στο σπίτι σου το θέλεις μελιστάλακτο και το φορτώνεις "ωφέλιμη"" παραμόρφωση.
Ναι ...γιατί η αναπαραγωγή στο σπίτι δεν έχει σχέση με την πραγματικότητα. Για αυτό.

Το audio (όπως είναι τώρα και όπως το χρησιμοποιούμε εμείς) Άστρονοτ είναι ένα ιλλούσιον. Όπως το σινεμά για να σου το κάνω πιο έντονο και για να γίνω καλύτερα αντιληπτός. Τα συναισθήματα και οι αντιδράσεις που θα προκαλέσει στον ψυχισμό σου, στο συνειδηττό και υποσσυνείδητο κλπ είναι διαφορετικά. Βασίζεται σε πολλά και συγκεκιρμένα κόλπα που δεν εχουν τόσο μεγάλη σχέση με το πραγματικό γεγονός. Π.χ. εάν δεις κάποιος να σκοτώνεται ή να πεθαίνει για κάποιο λόγο στην τηλεόραση σε ένα έργο που βλέπεις ... η αντιδράση σου μπορεί να είναι να συγκινηθείς, να κλάψεις, να σκεφτείς κάποια πράγματα. Εάν το ζούσες αυτό πραγματικά (την ίδια κατάσταση) οι αντιδράσεις σου σε αυτό το γεγονός δεν θα ήταν αυτές αλλά θα ήταν άλλες.

Η λογική σου , σου φαίνεται ορθή (και θα ήταν) γιατί η αρχική υπόθεση που κάνεις περί του ότι είναι ή πρέπει να είναι μια αποδοση της πραγματικότητας ... είναι λανθασμένη. Ο σκοπός του audio δεν είναι, δεν μπορεί να είναι και δεν πρέπει να είναι η πραγματικότητα (ετσι όπως είναι τώρα τα πράγματα) , το αντίθετο.
 
Last edited:


Staff online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
176.659
Μηνύματα
3.058.667
Members
38.587
Νεότερο μέλος
stratos.april
Top