Κράνος

Μηνύματα
6.906
Reaction score
5.786
Πάντα το είχα απορία...ένα κράνος παράγεται το 2019...και αποθηκεύεται για 2 χρόνια...την τρίτη χρονιά πωλείται.....πόσα χρόνια μπορούμε να το φοράμε με ασφάλεια;
 


Μηνύματα
3.703
Reaction score
3.085
Εξαρτάται από το υλικό κατασκευής και με την προϋπόθεση ότι δεν έχει υποστεί ατύχημα
Τα απλά κράνη,5 χρόνια από την ώρα που το βάζεις στο κεφάλι και κυκλοφορείς
 

gid

Μηνύματα
7.411
Reaction score
8.645
Εξαρτάται επίσης από τη χρήση. Άλλη διάρκεια έχει το κράνος του ντελιβερά που το φοράει επί ώρες κάθε μέρα, κι άλλη εκείνου που το φοράει μια ώρα τη μέρα για να πάει και να έλθει σπίτι-δουλειά-σπίτι. Για μένα τα 5 χρόνια κολλάνε στην εντατική χρήση, γιατί πολύ απλά αυτό πρέπει να κάνουν οι εταιρίες, να καλυφθούν για τη χειρότερη δυνατή περίπτωση. Τώρα, αν την αντικατάσταση στα 5 χρόνια την κάνει κι αυτός της ήπιας χρήσης, οι εταιρίες δε θα διαμαρτυρηθούν...
 


D

Dimkal

Guest
Τα πολυκαρβονικα υλικα εχουν διαρκεια δεκα χρονια απο ημερομηνια κατασκευης λογω πολυμερισμου υλικου.
Τα κεβλαρ ανθρακονηματα πολλα χρονια
 

papavmax

"Επαγγελματίας"
Μηνύματα
1.081
Reaction score
1.601
Δεν υπαρχει ημερομηνια ληξης αν ειναι αποθηκευμενο σε σωστο χωρο και μετα απο 2 χρονια να το βγαλεις απο το κουτι καινουργιο θα ειναι.

Κυκλοφορει χρονια η φημη οτι μετα τα 5 χρονια πρεπει να αλλαζουμε κρανος λενε και καλα οτι μετα τα 5 χρονια η εταιρια δεν σου εγγυαται οτι τα υλικα δεν θα εχουν την ελαστικοτητα να απορροφησουν καλα μια κρουση ομως δεν αναφερεται πουθενα σε κανεναν κατασκευαστη, αν το κρανος ειναι απο επωνυμο κατασκευαστη δεν εχει υποστει φθορες πεσιματα εστω και απο τα χερια δεν εχει χτυπηματα και ειναι καλοδιατηρημενο μπορεις να το φορας και μετα απο 5 χρονια ανετα.
[DOUBLEPOST=1555436197][/DOUBLEPOST]
Πεντε χρόνια από την ημερομηνία κατασκευής του.

ΤΙΠΟΤΕ ΑΛΛΟ!
Δουλευα χρονια σε γνωστη εταιρια ενδυσης προστασιας μοτοσυκλετισμου αντιπρωσοπευαμε και την ARAI στο σεμιναριο επεσε ερωτηση απο πωλητη για την ημερομηνια ληξης μας ειπαν δεν ισχυει η 5ετια αλλα η καλη διατηρηση και αποθηκευση του κρανους!
 

Μηνύματα
3.703
Reaction score
3.085
Με καθημερινή χρήση εκ των πραγμάτων θ'αντικατασταθεί,λόγω φθοράς,πριν την 5αετία
 

argi

"Επαγγελματίας"
Μηνύματα
30.024
Reaction score
6.876
...................οτι να ναι γραφει ο καθενας....
οτι του κοβει.......
ο σταυρουλης .....στην καλιροης εχει αλλη αποψη.....
....................................
Απο πιστα..........
μην καθομαι τωρα να γραφω οτι
τα σοβαρα κρανη δεν εχουν ημερομηνια ληξης
τα εσωτερικα ολα βγαινουν πλενονται αλλαζουνε,.....
ο σκουρτας εχει πεσει στην Κ7 στην ροδο το 98 με πολλα..παρα πολλα..και το αραι στο πλαι ειχε γινει λουτσος,......
Το κρανος πηγε ολανδιουλα .....επισκευαστηκε και ηρθε με εγγυησαρα.........
αλλα ειπαμε.....λεμε οσα μας κοβει.........................
 

Μηνύματα
952
Reaction score
1.129
Εχω το arai rx7 15 χρόνια με αραιή χρηση και προσεκτικά φυλαγμένο ,θα το πεταγατε ;
 

gid

Μηνύματα
7.411
Reaction score
8.645
Εχω το arai rx7 15 χρόνια με αραιή χρηση και προσεκτικά φυλαγμένο ,θα το πεταγατε ;
Θα βασιζόσουν σε ό,τι σου πουν εδώ κάποια άγνωστα άτομα; Το κεφάλι σου - στην κυριολεξία - παίζεις... Έχεις ρωτήσει την Arai?
 

argi

"Επαγγελματίας"
Μηνύματα
30.024
Reaction score
6.876
πανε μια στην αντιπροσωπια και ρωτα...
και αν σου πουν οτι δεν ληγουν,........μετα θα φταινε τα γνωστα ατομα.......
 

Μηνύματα
952
Reaction score
1.129
Εμπειρικά τωρα , ένα shoei 1000 που το 2016 είχε 50.000 km και 7 χρόνια ζωή ερχόμενο σε επαφή με τσιμεντένιο κράσπεδο μετα από πτωση μου με προστατεψε άριστα .
Συμπέρασμα , φοράμε πάντα κράνος , σοβαρό ,αν αντεχει το βαλαντιο μας .
Καλές βόλτες συμφορουμιτες.
 

argi

"Επαγγελματίας"
Μηνύματα
30.024
Reaction score
6.876
..............οταν ειχα το πρωτο arai
ενας καμμενος μου ελεγε να μην το φοραω...γιατι αν φαω τουμπα θα γδαρθει........
Γδαρθηκε.....πηγε ολλανδια επισκευαστηκε βαφτηκε,,,,,,και ηρθε πισω,.......
και για 4 χρονια ηταν στο κεφαλι μου πρωι βραδυ 7 μερες την βδομαδα....και μαγουλα δεν αλλαξα.....
μετα πηρα ενα ogk......μια απο τα ιδια..
πιο μετα παλi arai
.........περα απο την προστασια που παρεχουν
δεν μυριζουν δεν ειναι 8 κιλα εκαστο.......δεν εχουν αεροδυναμικους θορυβους .....
εχουν καλες ζελατινες...κουμπωματα ασφαλειας.......λουρακια ασφαλειας.......
εξαιρετικους αερισμους.............
 


Μηνύματα
2.122
Reaction score
5.574
Εχουν περασει απο το κεφαλι μου δυο arai. Ενα quantum kevin schwantz replica και ενα mick doohan giga 2 με τους αεραγωγους οπως του rx ,το οποιο το εχω ακομη.Τοτε ελεγαν πεντε χρονια σε ηλιακη εκθεση,παντως φαινεται σαν καινουργιο ακομη και τωρα.
 

Μηνύματα
455
Reaction score
572
Και για τους αυτοκινητιστές.... πάντα ζώνη και έλεγχος για το αν οι αερόσακοι είναι σε ετοιμότητα...
View attachment 124023
....σορρυ για το off topic.... Απλά μου είναι πρόσφατο.... :(
Μην σου πω ότι με αυτά που βλέπω στους δρόμους θα έπρεπε και στο αυτοκίνητο να φοράμε κράνος :D
 

Μηνύματα
685
Reaction score
2.165
Δύο στοιχεία κάθε κράνους μας προστατεύουν:
1. το κέλυφος
2. το εσωτερικό φελιζόλ (EPS - expanded polystyrene), που μάλιστα στα ποιοτικότερα κράνη είναι ματαβαλόμενου πάχους ή/και σκληρότητας.

Αν παρατηρήσουμε δηλαδή τον σχεδιασμό του κράνους, από το πολύ σκληρό εξωτερικό βαθμιαία φτάνουμε σε μαλακό υλικό στο σημείο του κεφαλιού μας, με απώτερο σκοπό σε χτύπημα να αποφευχθεί το σπάσιμο του εξωτερικού και το εσωτερικό να απορροφήσει την ενέργεια της κρούσης, μετατρέποντάς της όσο το δυνατό σε θερμότητα κατά τη συμπίεση του (μαλακού) φελιζόλ.

Παίρνοντας σα δεδομένο ότι μιλάμε για ένα ποιοτικό κράνος (ακόμη και πολυκαρβονικό):

1. Για το κέλυφος, το θέμα της γήρανσης έχει ληθεί με τη χρήση εξωτερικών βερνικιών που προστατεύουν από τις υπεριώδεις ακτίνες του ήλιου. Αν το κράνος είναι και βαμμένο, καταλαβαίνουμε ότι δεν τίθεται θέμα. Αν όμως το κέλυφος είναι άβαφο (π.χ. σε πολύ φθηνά κράνη της τάξης των 15-20 ευρώ) και είναι πολυκαρβονικό, οι υπεριώδεις ακτίνες με τον καιρό αλοιώνουν το υλικό που χάνει την ελαστικότητά του και σπάει, ακόμη κι αν μας πέσει από το χέρι!

2. Για το φελιζόλ, υπάρχει η άποψη ότι κάθε χρόνος που περνάει, αυτό χάνει περίπου 4-5% της ελαστικότητάς του (πηγή).
Αν σκληραίνει το φελιζόλ, σε περίπτωση πτώσης και χτυπήματος σε αντικείμενο (όχι απλό σύρσιμο δλδ), το υλικό δε θα απορροφήσει την ενέργεια της κρούσης, οπότε ο εγκέφαλος μπορεί να τραυματιστεί από την ίδια την ορμή του, πάνω στο κρανίο μας. Άρα θεωρητικά, μετά από 20 χρόνια το φελιζόλ θα έχει γίνει σκληρό και πρακτικά άχρηστο. Υπάρχει όμως μια, φαινομενικά τουλάχιστο, έγκυρη έρευνα (αν και είναι για φελιζόλ κράνους ποδηλάτου) που λέει ότι κάτι τέτοιο δεν ίσχύει:

Foam cores were extracted from 63 used and unused bicycle helmets from ten different models spanning an age range of 2-20 yrs.

Based on these data, the impact attenuation properties of EPS foam in field-used bicycle helmets do not degrade with the age.

Άρα, κρατήστε άφοβα το κράνος σας για πολλά χρόνια! ... απλά φροντίστε να μείνετε πάντα όρθιοι!
 

Μηνύματα
27.257
Reaction score
25.251
Δεν είναι έτσι ακριβώς , μιάς και τα κράνη μοτοσυκλετών καλούνται να απορροφήσουν κρούσεις πολλαπλάσιας ταχύτητας από ότι τα αντίστοιχα των ποδηλάτων. Θεωρητικά πάντα και ίσως λέγοντας παπαρολογίες , αλλά από ότι έχω δεί τα κράνη των ποδηλάτων είναι πολύ πιο light από αυτά των μοτ/των.
Εχοντας αλλάξει κάμποσα , από κάτι romer γερμανικά σε , shoei RIHR, μετά σε ARAI DOOHAN , μετά σε ARAI RX7R CORSAIR το οποίο και δεν αλλάζω , αν και θα έπρεπε λόγω ατυχήματος , έχω να πω ότι και τα δύο , ARAI SHOΕΙ είναι ότι καλύτερο υπάρχει , και σέβεται απόλυτα την αποστολή του. Την επιτελεί δε, με την μεγαλύτερη δυνατή ακρίβεια και σοβαρότητα.
Αυτό που έχω διαπιστώσει , είναι ότι τα ARAI είναι πάντα λίγο έως πολύ πιο φασαριόζικα. Κάνουν θόρυβο ρε παιδί μου.
Ετσι δε και σηκώσεις λίγο την ζελατίνα το σφύριγμα είναι απίστευτο. Αυτά μέχρι τα 180-200. Μετά απλά δεν αντέχεται, άσε που κλείνουν μόνα τους την ζελατίνα. Με το rx 7 corsair , τα επίπεδα θορύβου είναι σχεδόν εκωφαντικά , στο παλιό δικό μου , ελπίζω τώρα να έχουν μειωθεί.
 

Μηνύματα
387
Reaction score
237
Δεν είναι έτσι ακριβώς , μιάς και τα κράνη μοτοσυκλετών καλούνται να απορροφήσουν κρούσεις πολλαπλάσιας ταχύτητας από ότι τα αντίστοιχα των ποδηλάτων. Θεωρητικά πάντα και ίσως λέγοντας παπαρολογίες , αλλά από ότι έχω δεί τα κράνη των ποδηλάτων είναι πολύ πιο light από αυτά των μοτ/των.
Εχοντας αλλάξει κάμποσα , από κάτι romer γερμανικά σε , shoei RIHR, μετά σε ARAI DOOHAN , μετά σε ARAI RX7R CORSAIR το οποίο και δεν αλλάζω , αν και θα έπρεπε λόγω ατυχήματος , έχω να πω ότι και τα δύο , ARAI SHOΕΙ είναι ότι καλύτερο υπάρχει , και σέβεται απόλυτα την αποστολή του. Την επιτελεί δε, με την μεγαλύτερη δυνατή ακρίβεια και σοβαρότητα.
Αυτό που έχω διαπιστώσει , είναι ότι τα ARAI είναι πάντα λίγο έως πολύ πιο φασαριόζικα. Κάνουν θόρυβο ρε παιδί μου.
Ετσι δε και σηκώσεις λίγο την ζελατίνα το σφύριγμα είναι απίστευτο. Αυτά μέχρι τα 180-200. Μετά απλά δεν αντέχεται, άσε που κλείνουν μόνα τους την ζελατίνα. Με το rx 7 corsair , τα επίπεδα θορύβου είναι σχεδόν εκωφαντικά , στο παλιό δικό μου , ελπίζω τώρα να έχουν μειωθεί.
Φυσικά κανει θόρυβο το Arai RX7 αφού είναι για πίστα κι εχει αντίστοιχους αεραγωγούς. Από QV Pro και κάτω εχεις λιγότερους αεροδυναμικός θορύβους
 


Staff online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
171.606
Μηνύματα
2.867.593
Members
37.936
Νεότερο μέλος
albie
Top