1. Καλώς ήρθατε στο AVsite! Ελάτε στην παρέα μας κάνοντας εγγραφή!
    Απόκρυψη ανακοίνωσης

Λαμπάτοι ενισχυτές

Συζήτηση στο φόρουμ 'ΤΕΧΝΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ AUDIO' που ξεκίνησε από το μέλος stefanos604, στις 2 Νοεμβρίου 2016.

  1. stefanos604

    stefanos604 Αρθρογράφος

    Εγγραφή:
    16 Απριλίου 2013
    Μηνύματα:
    708
    Likes:
    799
    Hybrid.jpg
    Εισαγωγή:
    Όλες οι συσκευές solid-state/transistor είναι φτηνές , αξιόπιστες ,συνήθως δεν απαιτούν κυκλώματα ψύξεως, μικρότερες σε μέγεθος και ελαφρύτερες σε βάρος απ’ ότι οι αντίστοιχες με λυχνίες.
    Αφού όμως ισχύουν όλα τα αναφερθέντα τότε γιατί οι λαμπάτοι ενισχυτές δεν εξαφανίστηκαν εδώ και πάνω από μισό αιώνα αφ’ ότου ήρθαν τα τρανζίστορς στο προσκήνιο;
    Μήπως επειδή οι λαμπάτοι ‘’ ακούγονται ‘’καλύτερα ;
    Ο σκοπός ενός ενισχυτή , όπως περιγράψαμε αναλυτικά εδώ (Οδηγός για ενισχυτές: Hi-Fi , PA , Μουσικών Οργάνων) , είναι να ενισχύει αλλά και να προξενεί όσο το δυνατόν μικρότερη παραμόρφωση , πχ το τελικό σήμα που οδηγεί τα μεγάφωνα να μιμείται το αρχικό σήμα εισόδου του ενισχυτή όσο το δυνατόν πιο πιστά . Αυτή η βασική φιλοσοφία χρησιμοποιείται για την ενίσχυση σημάτων όλων των ειδών και όχι μόνον ακουστικών σημάτων , όπως: Ραδιοκύματα – σήματα video….(εκτός των ενισχυτών ηλεκτρικής κιθάρας που έχουν ‘’καλή παραμόρφωση’’ )…
    Επομένως αν ένα ενισχυτής είναι σωστά σχεδιασμένος , εφ’ όσον εργάζεται στη γραμμική του περιοχή (linear range), δεν μας ενδιαφέρει αν θα είναι με λυχνίες (λαμπάτος – όρος που έχει καθιερωθεί στους μουσικούς) ή με τρανζίστορς (τρανζιστοράτος- όχι και τόσο συχνά χρησιμοποιούμενη ορολογία). Όταν αναφερόμαστε στη φρασεολογία για κιθάρα αυτή η γραμμική περιοχή είναι γνωστή σαν "clean" tone.
    Όταν λοιπόν ο ενισχυτής ‘’υπεροδηγείται _ over-driven ‘’, δηλαδή λειτουργεί εκτός αυτής της γραμμικής περιοχής τότε οι λυχνίες συμπεριφέρονται διαφορετικά από τα τρανζίστορς.
    {Σ’ όλα σχεδόν τα επίπεδα αναπαραγωγής της μουσικής – εκτός της ηλεκτρικής κιθάρας- αυτή η κατάσταση υπερ-οδήγησης παράγει παραμόρφωση (distortion) με τη μορφή ‘’ clipping’’ – αυτή είναι η κακή έννοια της distortion.
    Το σύνολο σχεδόν των κιθαριστών ηλεκτρικής κιθάρας ‘’αποφάσισε’’ ότι αυτή η distortion είναι πιο ευχάριστη στο αυτί.Θα βρείτε δεκάδες επίθετα που χρησιμοποιούνται για να δείξουν τις διαφορές μεταξύ λαμπάτων και τρανζιστοράτων όπως : Pleasant – Softer clipping – live sound- more musical set of harmonics-control of harmonics – warmth sound-sweet sound – penetrating sound - classic “vintage” sound - …..
    Όπως βλέπουμε υπάρχει μια υποκειμενικότητα στα χαρίσματα των λαμπάτων.
    Με την εξέλιξη έχουν σχεδιαστεί πάρα πολύ καλοί ενισχυτές solid-state πολλοί εκ των οποίων έχουν δυνατότητα simulation των χαρακτηριστικών των λαμπάτων.
    Παρ ‘ όλα αυτά οι λαμπάτοι κιθάρας εξακολουθούν να έχουν την πλήρη έγκριση των περισσότερων κιθαριστών.
    Kιθαρίστες ηλεκτρικής κιθάρας
    Οι κιθαρίστες δηλαδή ηλεκτρικής κιθάρας προτιμούν τους λαμπάτους καθώς η μετάβαση από τη γραμμική ενίσχυση στο ‘clipping’ είναι ομαλή σε σχέση με τους ενισχυτές Transistor. Αυτό το overdrive γίνεται ή μέσω των ενσωματωμένων effects της προενίσχυσης του ενισχυτή είτε μέσω εξωτερικών πεταλιών (pedals)στην τελική βαθμίδα του ενισχυτή.
    Οι μη κιθαρίστες μπορεί και να θεωρούν ότι , το overdrive ενός ενισχυτή και το distortion που παράγει , παράγουν κακό (!!) ηχητικό αποτέλεσμα.
    Η ανάπτυξη όμως των ενισχυτών κιθάρας , μετά το τέλος του 1950,σκόπευε ακριβώς σ’ αυτή την παραγωγή των επιθυμητών όμως τύπων overdrive που στις μέρες μας εξελίχτηκε να είναι μια μορφή τέχνης (ήχος με πολύ ‘’βρωμιά’’ σε μερικά μουσικά στυλ μέχρι πιο ‘’καθαρή’’ σε άλλα μουσικά είδη).
    Οι περισσότεροι κιθαρίστες επιθυμούν τον ήχο τους στην περιοχή clipping (κλιπαρίσματος / ψαλιδίσματος) από λαμπάτους ενισχυτές που είναι πανάκριβοι αν και σήμερα οι τρανζιστοράτοι έχουν τη δυνατότητα να μιμούνται αυτό το το κλιπάρισμα σε χαμηλότερα ηχητικά επίπεδα ( χρήση overdrive preamps , power attenuators αλλά και digital modelling) που όμως τους ‘’σνομπάρουν’’ ότι δεν είναι κάτι σαν κι αυτό που προσφέρουν οι λαμπάτοι.
    Ο λαμπάτος σε σχέση με τον τρανζιστοράτο φαίνεται στην πρώτη εντύπωση ανεξέλεγκτος με μεγάλο volume αλλά γρήγορα συνηθίζεται. ( Σύγκριση: Ένα καλός επώνυμος Λαμπάτος των 50 έως 100 watts πιθανόν να έχει ίδιο κόστος με τρανζιστοράτο των 1500 watts).
    Η πλειονότητα των χρηστών (και μάλιστα επαγγελματιών όλων των στυλ μουσικής pop ,jazz ,blues, metal, punk....) τέτοιων λαμπάτων πιστεύει ότι ‘’παραμορφώνουν’’ πιο γλυκά σε σχέση με τους τρανζιστοράτους.
    Όμως ουδέν καλόν αμιγές κακού!! Δηλαδή έχουν και τα μειονεκτήματα τους ,πχ απαιτείται κάπου- κάπου αλλαγή των λυχνιών (κυρίως λόγω ‘’γηρανσης’’ του νήματος) ειδικά των λυχνιών της τελικής βαθμίδας ενίσχυσης γεγονός που επιβαρύνει οικονομικά τον κάτοχο του λαμπάτου.
    Τώρα όσο για τον Hybrid (πχ hybrid edv ) , μπορείτε να πείτε ότι είναι και διαφημιστικό τρυκ !!Δηλαδή ένα σκέτος λαμπάτος μπορεί να είναι καλύτερος ή χειρότερος από ένα τρανζιστοράτο ή έναν hybrid.
    Βασιστείτε στο αυτί σας και φυσικά στα χρήματα που διαθέτετε.

    Ο λαμπάτος απαιτεί:
    • Να υπάρχουν ΠΑΝΤΑ συνδεδεμένα τα ηχεία
    • Να υπάρχει προσαρμογή των Ohm του ηχείου με τον ενισχυτή.
    • Προθέρμανση τουλάχιστον 5 λεπτά για σωστή απόδοση
    • Τα νήματα των λυχνιών στο stby είναι αναμμένα .
    • οι λυχνίες της τελικής βαθμίδας να αλλάζουν σχετικά συχνά

    tubes.jpg
    Eνδιαφέροντα: Τεχνικά άρθρα που ενδιαφέρουν και μουσικούς
    Σκιαθίτης Στέφανος

    Ηλεκτρονικός (συνταξιούχος) – Μηχανικός Μικροκυμάτων
     
    #1 stefanos604, 2 Νοεμβρίου 2016
    Last edited: 7 Νοεμβρίου 2016
    Dimitrisnt, brego, komhst and 2 others like this.
  2. jjxx61

    Εγγραφή:
    21 Νοεμβρίου 2014
    Μηνύματα:
    355
    Likes:
    320
    Καλησπέρα Στέφανε να συμπληρώσω λιγάκι τη σχετική αναφορά γιατί ενδεχομένως είμαστε ποιό ανεκτικοί σε λαμπάτες κατασκευές με ψηλότερες αρμονικές παραμορφώσεις ( ακούμε ενδεχομένως ποιό γλυκά τον ήχο τους σε λογικά επίπεδα παραμόρφωσης ) . Οι ενισχυτές με λυχνίες έχουν την τάση ενίσχυσης ζυγών πολ/σιων μιάς συχνότητας π.χ. 440 Ηz σε 880 Hz ( επί 2 ) , σε 1760 ( επί 4 ) και πάει λέγοντας . Έτσι η νότες βγάζουν τις αρμονικές στίς επόμενες οκτάβες και το ακουστικό αποτέλεσμα στο αυτί είναι σαφώς ποιό ευχάριστο και κατανοητό . ( 440 ΛΑ τρίτης οκτάβας , 880 ΛΑ τετατρης , 1760 ΛΑ πέμπτης ............ ) . Τα τρανζιστορικά ενισχύουν και τις περιτττές αρμονικές πχ 440 ( επί τρία 1320 πού είναι μεταξύ της νότας μι και της φα της πέμπτης οκτάβας που ακούγεται ενοχλητικά πάνω από την ΛΑ ( που όμως είναι πολύ υποβιβασμένη γιατί τα τραντζιστορικά έχουν πολύ χαμηλές παραμορφώσεις σε λογικές παροχές ισχύος ) . Νομίζω ότι όσοι έχουν μουσικές γνώσεις θα το κατανοήσουν ποιό εύκολα άν και το μάσησα αρκετά . Σε καμία περίπτωση δεν θέλω να εμπλακώ σε διαδικασία για το ποιά κατηγορία ενισχυτών είναι καλύτερη μιά που τα αυτιά του καθενός το καθορίζουν ( εγώ πάντως όταν έχω τα κέφια μου βάζω τα λαμπάτα και πάω αλλού ......... ) .
     
    #2 jjxx61, 2 Νοεμβρίου 2016
    Last edited: 2 Νοεμβρίου 2016
  3. stefanos604

    stefanos604 Αρθρογράφος

    Εγγραφή:
    16 Απριλίου 2013
    Μηνύματα:
    708
    Likes:
    799
    Καλησπέρα jjxx61
    Ευχαριστώ για το σχόλιο.
    Όταν λειτουργούν σε linear (unclipped) mode, οι λαμπάτοι ενισχυτές ακούγονται το ίδιο όπως οι ομόλογοι τους τρανζιστοράτοι , υπό την προϋπόθεση φυσικά ότι τα χαρακτηριστικά απόκρισης συχνότητας και group delay τους ταιριάζουν καλά και τα επίπεδα παραμόρφωσης τους είναι επαρκώς χαμηλά.
    Η ηχητική διαφορά μεταξύ τους προκύπτει μόνο όταν είναι σε κατάσταση clipped. Μάλιστα είναι εύκολο να δείτε τη διαφορά στις κυματομορφές τους στον παλμογράφο (κι όχι με blind tests όπου υπεισέρχεται η υποκειμενικότητα).

    Η ''σκληρά'' ψαλιδισμένη κυματομορφή των τρανζιστοράτων ενισχυτών έχει διαφορετικό αρμονικό περιεχόμενο από το ‘’μαλακό ‘’ψαλίδισμα των λαμπάτων ενισχυτών, απλώς και μόνο επειδή οι κυματομορφές είναι διαφορετικές. Ενώ δηλαδή οι αρμονικές των τρανζιστοράτων έχουν ισχυρά πλάτη για συχνότητες και πέραν των ορίων ακουστικότητας, οι αρμονικές από το μαλακό-ψαλίδισμα στους λαμπάτους πέφτουν απότομα σε πλάτος όσο αυξάνει η συχνότητα.

    Αυτά που λες για άρτιες και περιττές αρμονικές τα άκουσα , δεν τα συμμερίζομαι (δεν μπορείς να τα δεις αλλά μόνο να τα υποθέσεις…) και ίσως τα βρεις και με ορολογία σαν Bull dung , δηλαδή φιδόλαδα , όπως και για τα ‘’μαγικά καλώδια τροφοδοσίας’’…..
     
    brego likes this.
  4. jjxx61

    Εγγραφή:
    21 Νοεμβρίου 2014
    Μηνύματα:
    355
    Likes:
    320
    Ότι λέω είναι μετρήσιμο κάνοντας χρήση spectrum analyser και δεν είναι υποθέσεις ( πλέον και μέσω προγράμματος υπολογιστή με χρήση κάρτας ήχου ) και δεν αποδέχομαι τα μαγικά καλώδια τροφοδοσίας βεβαίως αρκεί να πληρούν τα χαρακτηριστικά που πρέπει .
     
  5. stefanos604

    stefanos604 Αρθρογράφος

    Εγγραφή:
    16 Απριλίου 2013
    Μηνύματα:
    708
    Likes:
    799
    Απ’ ότι θυμάμαι (έχω πλέον χρόνια να χρησιμοποιήσω spectrum analyzer) οι κυματομορφές αμφοτέρων αποτελούνται κυρίως από περιττές αρμονικές, αλλά στους λαμπάτους, με μη σταθερό (>>50%) duty cycle , θα δούμε στον παλμογράφο ένα ‘’ψεκασμό’’ από άρτιες .

    Ενώ αντίθετα το ψηφιακό σήμα έχει σταθερό duty cycle 50% , δηλαδή προσεγγίζει την ιδανική τετραγωνική κυματομορφή.

    Δεν χρειάζεται λοιπόν να συμφωνήσουμε καθώς η γνώμη μου είναι ότι δεν είναι κάτι το σημαντικό καθώς αυτό το νεφέλωμα των άρτιων αρμονικών δεν είναι τόσο σημαντικό και απλά με την έμφαση τους οι εταιρείες προσπαθούν (και το έχουν καταφέρει) ενώ η λυχνία σχεδόν τείνει να εξαφανιστεί , στους ενισχυτές κιθάρας αντιθέτως να έχει τα High της μέχρι και σήμερα με πολλαπλάσιο όμως κόστος σε σχέση με τους τρανζιστοράτους.
     
  6. jjxx61

    Εγγραφή:
    21 Νοεμβρίου 2014
    Μηνύματα:
    355
    Likes:
    320
    Στους λαμπάτους παίζει το ρόλο του, μια που στο άκουσμα τραγουδιών δεν ακούς κλιπαρισμένα ( το θέμα είναι ότι δεν είναι νεφέλωμα σε όπως το νεφέλωμα των περιττών αρμονικών ) . Αυτό που έγραψα ισχύει με την προϋπόθεση ότι ο ενισχυτής δεν έχει κλιπάρει ( αν έχει κλιπάρει καληνύκτα - για άκουσμα μουσικής ).
     
  7. stefanos604

    stefanos604 Αρθρογράφος

    Εγγραφή:
    16 Απριλίου 2013
    Μηνύματα:
    708
    Likes:
    799
    Σύμφωνοι μα ήδη το είπα και ο συγκεκριμένο άρθρο ενδιαφέρει πρωτίστως κιθαρίστες ηλεκτρικής κιθάρας:

    ‘’….Οι περισσότεροι κιθαρίστες επιθυμούν τον ήχο τους στην περιοχή clipping (κλιπαρίσματος) από λαμπάτους ενισχυτές που είναι πανάκριβοι και φυσικά ένας ενισχυτής κιθάρας είναι ακατάλληλος για φωνή (τραγουδιστές)’’.
    Δείτε το άρθρο μου για ενισχυτές ηλεκτρικής κιθάρας εδώ:
     
  8. jjxx61

    Εγγραφή:
    21 Νοεμβρίου 2014
    Μηνύματα:
    355
    Likes:
    320
    Η αλήθεια είναι ότι δεν κατάλαβα ότι απευθύνεσαι αποκλειστικά σε μουσικούς αλλά νομιζα γενικότερα σε λαμπάτους . Πάντως επειδή το κλιπάρισμα σε χρήση υπεροδήγησης έχει και τις συνέπειές του , στούς λαμπάτους ( για κιθάρα ) πλέον προτειμούν να προσθέσουν κυκλώματα εφε στο προενισχυτικό ( η δημιουργώντας υπεροδήγηση στα αρχικά στάδια ) ώστε το τελικό στάδιο να μην ζορίζεται ( και αλλάζεις τις λάμπες κάθε λίγο και λιγάκι - και να βγαίνει και το κλιπάρισμα σε χαμηλές εντάσεις ) . Καλή συνέχεια !!!!
     
  9. Theodosis O.

    Εγγραφή:
    24 Απριλίου 2007
    Μηνύματα:
    828
    Likes:
    731
    Τοτε βαλε τιτλο "Λαμπάτοι ενισχυτές κιθαρας"
    Αυτο το σκετο "Λαμπάτοι ενισχυτές" ειναι ακρως παρεξηγησιμο ! :errwhat:
     
    iason, karajak and vet like this.
  10. stefanos604

    stefanos604 Αρθρογράφος

    Εγγραφή:
    16 Απριλίου 2013
    Μηνύματα:
    708
    Likes:
    799
    Ότι λέω στο άρθρο ισχύουν γενικά για όλους τους λαμπάτους.
    Έχω ειδική ενότητα στο άρθρο με υπότιτλο: ''Kιθαρίστες ηλεκτρικής κιθάρας''
     
  11. vet

    vet Audio, Δικηγόρος AVsite

    Εγγραφή:
    3 Νοεμβρίου 2007
    Μηνύματα:
    7.089
    Likes:
    4.862
    Fig.6 shows the spectrum of a 1kHz tone under roughly the same test conditions used to take fig.5. Again, the third harmonic is the highest in level, with the low odd orders predominant. However, if you look at fig.7, which was taken at a significantly higher power level, higher powers and lower load impedances both raise the level of the odd harmonics and introduce even-order distortion. The same is true at lower frequencies (fig.8), which I am sure correlates with J-10's noting that the amplifier had a "plummy"-sounding bass.
    Read more at http://www.stereophile.com/content/...ifier-measurements-part-2#5Q3L7hbvuzFAb7qM.99

    [​IMG]
    Fig.6 Lamm ML1, spectrum of 1kHz sinewave, DC-20kHz, at 10W into 8 ohms, 8 ohm tap (linear frequency scale).
    Read more at http://www.stereophile.com/content/...ifier-measurements-part-2#5Q3L7hbvuzFAb7qM.99

    Fig.7 Lamm ML1, spectrum of 1kHz sinewave, DC-20kHz, at 30W into 8 ohms, 8 ohm tap (linear frequency scale).
    Read more at http://www.stereophile.com/content/...ifier-measurements-part-2#5Q3L7hbvuzFAb7qM.99

    [​IMG]
    Auto merged
    :drinks:
     
    jjxx61 likes this.
  12. stefanos604

    stefanos604 Αρθρογράφος

    Εγγραφή:
    16 Απριλίου 2013
    Μηνύματα:
    708
    Likes:
    799
    jjxx61

    για να γίνει αυτό που αναφέρεις στο #8 post , πολλές φορές χρησιμοποιείται εξωτερικός υποβιβασμός της ισχύος των ενισχυτών αντί με το γνωστό μας volume control. Το γιατί δείτε το στο άρθρο μου ΕΔΩ :

    Vet

    Αν η είσοδος έχει σωστό ημιτονικό σήμα και ο λαμπάτος έχει λογικό headroom τότε δεν θα έχεις αρμονικές και αυτό θέλουμε στα High End.

    Απλά αυτή η ημιτονική μορφή θα είναι ή πιο σιγανή ή πιο δυνατή ανάλογα με την απόκριση συχνότητας του ενισχυτή.

    Αν βέβαια ανεβεί η ισχύς, όπως δείχνει το παρατιθέμενο link σου, τότε παράγονται κυρίως άρτιες αρμονικές ειδικά η 2η αρμονική (σε σχέση με τους τρανζιστοράτους). Εδώ όμως δεν μπορείς να κάνεις κάτι για βελτίωση αφού είναι δομικό θέμα λυχνιών και τρανζίστορς.

    Όπως περιέγραψε και ο jjxx61, οι άρτιες αρμονικές είναι πιο ευχάριστες στο αυτί απ’ τις περιττής τάξεως αρμονικές. Όσες δε περισσότερες τόσο πιο ευχάριστος ο ήχος. (είναι ζήτημα μουσικής θεωρίας)

    Στους ενισχυτές όμως κιθάρας που επίτηδες το σήμα εισόδου είναι ‘’παραμορφωμένο’’ κυρίως από ειδικά Pedals (distortion , fuzz...pedals) δεν έχει νόημα η μέτρηση με spectrum αφού θα βλέπεις ‘’νεφελώματα’’…Η σωστή μέτρηση είναι με παλμογράφο στον οποίο μπορεί να απεικονιστεί το duty cycle (στους ενισχυτές κιθάρας το λέμε modulation duty cycle) αφού , λόγω λειτουργίας στη ''distorted'' περιοχή δεν είναι σταθερό.

    Γενικά τέτοιες μετρήσεις δίνονται από εταιρείες που θέλουν να πουν μια καλύτερη ιστορία για να πουλήσουν…

    Όλες οι απαιτούμενες μετρήσεις που κάνουν οι σωστές εταιρείες και αναφέρονται στα specs τις αναφέρω λεπτομερώς και αναλυτικά εδώ:

    Οτιδήποτε άλλο επιπλέον είναι καλή ιστορία να πείσει περισσότερους (αυτή είναι η προσωπική μου γνώμη)
     
  13. jjxx61

    Εγγραφή:
    21 Νοεμβρίου 2014
    Μηνύματα:
    355
    Likes:
    320
    Πολύ καλό . Πάντως ποιό πάνω που αναφέρθηκα σε ζυγά ή μονά πολλαπλάσια της βασικής συχνότητας είμουν προσεκτικός στη διατύπωση και ποτέ δεν αναφέρθηκα σε αριθμηση αρμονικών τρίτη ή πέμπτη ...... ( και έχω τους λόγους μου ) . Πάντως το σχήμα 7 είναι κατατοπιστικό και ενδιαφέρον μια που δείχνει τη μείωση της διαφοράς ισχύος των αρμονικών σε σχέση με τη μεγάλη διαφορά σε db σε χαμηλότερα επίπεδα ισχύος ( και σίγουρα χωρίς να κλιπάρει ).
    Όσο για της εταιρείες πράγματι το τραβάνε λιγάκι έως πολύ και πάντως δεν είναι φιλανθρωπικά ιδρύματα . Καλή συνέχεια !!!!
     
    vet likes this.
  14. stefanos604

    stefanos604 Αρθρογράφος

    Εγγραφή:
    16 Απριλίου 2013
    Μηνύματα:
    708
    Likes:
    799
    Καλημέρα θα ήθελα μερικές απαντήσεις για το πόση περίπου ισχύ από την ονομαστική του ενισχυτή σας ξέρετε ή υποπτεύεστε ότι χρησιμοποιείτε στο δωμάτιο/σαλόνι σας ή όσοι έχετε μετρήσει σε SPL (το SPL που ακούμε εξαρτάται από την απόσταση του ακροατή, τη μόνωση ή όχι της αίθουσας, αν τα ηχεία είναι τοποθετημένα στο ύπαιθρο….).
    Θα υποβάλλω μετά άλλες σχετικές ερωτήσεις , απλά για να φανεί αν είναι αναγκαίος ένας λαμπάτος high end ενισχυτής....
     
  15. jjxx61

    Εγγραφή:
    21 Νοεμβρίου 2014
    Μηνύματα:
    355
    Likes:
    320
    Καλησπέρα . Εγώ παρόλα τα περιθώρια ισχύος που μπορώ να έχω ,ακούω χαμηλά γιατί συνεχώς ταυτόχρονα δουλεύω . Υπολόγισε 10-12watt και πολύ λέω ( μεγάφωνα γύρω στα 89db - 90 db .... γιατί άραγε ;) Σε μικρότερες τιμές δουλεύει Loudness ( για το λόγο αυτό ότι προενισχυτή ή ενισχυτή έχω έχει πάνω κύκλωμα τόνου ) . Το Hi End δεν με ενθουσιάζει μια που εκ των πραγμάτων δεν μπορώ να έχω τον < κατάλληλο χώρο > ( έχω χώρο αλλά ξέρω τα όριά του και τα όριά μου ) ούτε σκοπεύω να ξοδεύσω όσο το σπίτι για να τον κάνω αυτό που εγώ θεωρώ κατάλληλο . Είμαι στη κατηγορία του σχετικά καλού Hi Fi και του vintage DIY . Σε εμένα ο ήχος της λάμπας είναι ποιό συμπαθητικός και ατμοσφαιρικός ( εδώ αρέσει περισσότερο στη σύζυγο που είναι τουρίστρια με τον ήχο - άσχετη - με κορυφαίο σχόλιο : επιτέλους έβαλες και κάτι γλυκό - Και έχει τη σημασία του μιά που είναι ουδέτερη ) . Σαφώς λοιπόν υπάρχει διαφορά μεταξύ λαμπάτων ή τρανζιστορικών αλλά ακούω και από τις δύο κατηγορίες . Τώρα η αναγκαιότητα του λαμπάτου Hi End είναι κάτι σχετικό και αντίληψης ( Άσε τις παραμορφώσεις έξω ) . Νομίζω το ερώτημα είναι αν το κυνήγι του Hi End μπορεί να έχει νόημα αν δεν έχεις εξασφαλίσει τις απαιτούμενες συνθήκες ξεκινώντας πάντα από το χώρο ( που τις περισσότερες ή όλες τις φορές έχει και το μεγαλύτερο κόστος ) . Δυστυχώς απαιτούνται μια σειρά προυποθέσεις που είναι αλυσίδα με συγκεκριμένους κρίκους . Συνήθως στη περίπτωση του χώρου μπαίνουν ψιλοηχομωνωτικά για διόρθωση αλλά ........ δύσκολο - εκτός αν ο χώρος γίνει σαν αίθουσα μετρήσεων με κόστος διαμερίσματος . Αλλοι κάνουν και καμιά διόρθωση μεσω προγράμματος και άλλα DSP ( πάει το Ηι End και τα μινιμαλιστικά του ... ) . Οποιος έχει τη δυνατότητα να διαθέτει και όλους τους υπόλοιπους κρίκους θα μπορέσει να δεί το Φως του Hi End ( αν και μάλλον ιδεατό το βλέπω ) . Κλείνοντας να πώ ότι η αναγκαιότητα για οτιδήποτε , έχει να κάνει με το τι νομίζει κανείς πώς θέλει ( Η αποτελεσματικότητα είναι άλλη ιστορία που μερικές φορές χάνεται στο δρόμο ..... ) .
    Για τα ορθογραφικά τα έχω ξαναπεί αλλά τι να κάνουμε ...... τα κάνω λόγω ταχύτητας ( λέμε )
     
  16. stefanos604

    stefanos604 Αρθρογράφος

    Εγγραφή:
    16 Απριλίου 2013
    Μηνύματα:
    708
    Likes:
    799
    jjxx61 , +1000 σ' όλα τα ανωτέρω. Περιμένω κι από άλλους για το αν ακούν χαμηλά ή δυνατά και το πόσο..........
    Η ερωτήσεις μου έγιναν για:
    1. να αναρωτηθείτε
    όχι αν τα watt (ή SPL - το πόσο δυνατά παίζει ένα ηχείο ΔΕΝ ΤΟ ΜΕΤΡΑΜΕ ΜΕ ΤΑ WATT - Ο λόγος που όταν αναφερόμαστε σε ηχεία μιλάμε για watt είναι γιατί αυτό είναι το κριτήριο επιλογής του ενισχυτή που θα τα οδηγήσει).
    Αυτό το ξέρουν πολύ καλά οι εταιρείες που κατασκευάζουν ηχεία.
    Οι ‘’φτηνές’’ ξέρουν ότι ο περισσότερος κόσμος έχει "κολλήσει" στα watt και ο πελάτης θα "θαμπωθεί" απ’ το μεγάλο νούμερο Watt και θα κάνει την αγορά.
    Αντίθετα οι "ακριβές" εταιρείες προσπαθούν να βγάλουν όσο το δυνατόν μεγαλύτερες εντάσεις με όσο το δυνατόν πιο λίγα watt…
    Το ‘’δυνατά’’ (ειδικά από φτηνά ηχεία) πολλές φορές ισοδυναμεί με μερική ή και σε κάποιες ακραίες περιπτώσεις ολική κώφωση στο απώτερο μέλλον (ειδικά με χρήση μη κατάλληλων ακουστικών).
    Άντε μια στις τόσες , σ’ ένα πάρτι να δικαιολογηθεί το δυνατά και με παραμόρφωση, όμως
    δεν συμμετέχουμε καθημερινά σε πάρτι ή συναυλίες (κοντά στα ηχεία) πόσο μάλλον στο σαλόνι μας ή το χειρότερο στο δωμάτιο μας.
    Εγώ πιστεύω ότι δεν χρησιμοποιώ πάνω από 2 watt στο δωμάτιο μου και 3-4 στο σαλόνι.
    Με την κιθάρα μου δε και τη φυσαρμόνικα μου και έτοιμους ρυθμούς ντραμς με χρήση ενός ή αμφοτέρων των 5 watts φορητών Yamaha σε μια παρέα σε ταβέρνα σε αίθουσα εκδηλώσεων που συμμετέχουν στο τραγούδι η ένταση είναι στο ελάχιστο και ακούγεται ωραία.
    [​IMG]
    Εδώ 2 Video σε κοινωνικές εκδηλώσεις με τον ανωτέρω ενισχυτή




    Σε θορυβώδες περιβάλλον ή σε υπαίθριο χώρο χρησιμοποιώ τον VOX (ενισχυτή ποιότητας) με tube simulation
    [​IMG]
    Συμβουλή μου είναι μη παρασύρεστε από τον ‘’ειδικό’’ ή και τα βραβεία ενός προϊόντος .
    Η ακουστική εμπειρία πράγματι βοηθά να ξεχωρίσουμε το φιδόλαδο (έχει όμως ο απλός πελάτης τέτοια εμπειρία;).

    2. Αν ακούτε σε χαμηλές εντάσεις
    ποιος ο λόγος να αγοράσετε High End λαμπάτο αφού για να παράγει τις άρτιες αρμονικές απαιτεί να λειτουργήσει στην distortion περιοχή που όμως απαιτεί πολύ υψηλές εντάσεις??
     
  17. jjxx61

    Εγγραφή:
    21 Νοεμβρίου 2014
    Μηνύματα:
    355
    Likes:
    320
    Καλημέρα . Σε αυτό να πώ ότι σε μένα η λυχνία ακούγεται ποιό γλυκά σε οποιαδήποτε ένταση . Επίσης στα χαμηλά watt πχ 10W με λαμπάτο πχ στα 15w το φαινόμενο έχει κάνει την παρουσία του ( λαμπάτοι Hi End αρχίζουν και από χαμηλές τιμές ισχύος ) Προσωπικά έχω 4 λαμπάτα 3 DIY και ένα τελικό τσακιρίδι ( power house ) γιά δύσκολα ηχεία που θέλουν ισχύ για να φορτώσουν . Όταν θέλω να ακούσω λαμπάτο συνήθως χρησιμοποιώ ένα DIY με 832 διάταξη push pull ( με μία ισχύ υπολόγισε περίπου 2χ12W ) όπου ο ήχος είναι αλλού ( στη διαύγεια δε των μεσαίων δεν παίζεται ) . Ποτέ δεν ακούω με ηχεία υψηλού κέρδους ( πάντα μεταξύ 89-92 db ) έχουν το ποιό ισορροπημένο αποτέλεσμα για μένα ( ενδεικτικά infinity Qa , infinity Ob , B&W604 s1 ..... ) Θυμίζω ότι μένω στο Ηι Fi αν και τα infinity γονατίζουν πολλές αγγλικές κουδουνίστρες ψηλότερης κατηγορίας ( υποκειμενική άποψη των αυτιών μου που μπορεί να έχουν και πρόβλημα ........ ) . Η χρήση κάθε μηχανήματος θέλω να πιστεύω ότι καθορίζεται από ότι είναι ευχάριστο σε μάς , ο αναζητούμενος γνήσιος ήχος ,ο αχρωματιστος ή ενδεχομένως οι απόλυτα φλάτ καταστάσεις ( δεν υπάρχει ούτως ή άλλως από την παραγωγή ... και περιπλέκεται και στην αναπαραγωγή η κατάσταση ) μπορεί τελικά να μας κουράζει κιόλας ( ή να μας απογοητεύει μερικές φορές .... ) Πάντα βέβαια το άκουστα θα πρέπει να μας οδηγεί σε αυτό που θέλει να μεταφέρει ο δημιουργός ( καμιά φορά και αλλού για αλλού ... ) Καλή συνέχεια πάντα !!!!
     
  18. stefanos604

    stefanos604 Αρθρογράφος

    Εγγραφή:
    16 Απριλίου 2013
    Μηνύματα:
    708
    Likes:
    799
    Να πω επίσης ότι η ‘’διαφορά’’ ναι μεν συνήθως υπάρχει στους ενισχυτές ισχύος αλλά πολλοί βρίσκουν διαφορές και στην προ-ενίσχυση ειδικά στα στάδια RIAA όπου χρησιμοποιούνται λυχνίες ή τρανζίστορς ή hybrid ή σήμερα κυρίως ICs
     
  19. jjxx61

    Εγγραφή:
    21 Νοεμβρίου 2014
    Μηνύματα:
    355
    Likes:
    320
    Συμφωνώ απολύτως όλα είναι μιά αλυσίδα ( και μερικά πονηρά RIAA από προτεινόμενα σετάκια cartrige + phono pre ίδιας φίρμας - με έξτρα διορθωσούλες ..... )
     
  20. PeterMeni

    PeterMeni DIY
    Moderator

    Εγγραφή:
    21 Απριλίου 2008
    Μηνύματα:
    7.987
    Likes:
    6.710
    Κύριε Στέφανε κάνε ένα κόπο να διαβάσεις το παραπάνω άρθρο που σου έστειλε ο Vet ή τα τόσα παρόμοια που υπάρχουν στο διαδίκτυο.

    Για ποια είσοδο με <<σωστό ημιτονικό σήμα>> μιλάς και ποιο headroom ενισχυτή?
    Οι άνθρωποι διαθέτουν σοβαρά όργανα και γεννήτριες για να κάνουν μετρήσεις.
    Ουδέποτε αμφισβητήθηκαν από κάποια εταιρία.

    Ο ενισχυτή του παραδείγματος ανακοινώνεται για 90 watt ισχύ και η μέτρηση έγινε με 10.
    Οι δε άλλες μετρήσεις αρμονικής παραμόρφωσης με λιγότερα από τα μισά του watt.
    Πόσο headroom ακόμα?
    Οι έντονες αρμονικές παραμορφώσεις σε τέτοιου είδους σχεδιάσεις είναι δεδομένες σε όλες τις συνθήκες.
     

Μοιραστείτε τη σελίδα