Λονδίνο - Αθήνα με λάδι στο ρεζερβουάρ!

Μηνύματα
28.176
Reaction score
60
Το πιο «πράσινο» ταξίδι της Ιστορίας από ομάδα Βρετανών

Το πιο «πράσινο» ταξίδι της Ιστορίας ξεκινάει από το Λονδίνο με προορισμό την Αθήνα. Μια ομάδα Βρετανών ετοιμάζεται να διασχίσει οδικώς την Ευρώπη για να καταλήξει στην ελληνική πρωτεύουσα με μοναδικό καύσιμο το λάδι που χρησιμοποιούν τα εστιατόρια στα μαγειρεία τους.

Σταθμευμένο σε ένα δρόμο του Νότιου Λονδίνου το Πεζό 405 του Άντι Παγκ μοιάζει με οποιοδήποτε άλλο αυτοκίνητο, αν εξαιρέσει κανείς την ηλικία του. Το Πεζό είναι 13 ετών, αγοράστηκε από την ιστοσελίδα eΒay για 500 στερλίνες και στην προηγούμενη ζωή του ήταν ταξί, γεγονός που εξηγεί τη μυρωδιά από τσιγάρα και τα 170.000 χιλιόμετρα που γράφει το κοντέρ του.

Αυτό το κάπως παλιό Πεζό την επόμενη βδομάδα θα οδηγήσει ένα κομβόι αυτοκινήτων στην Ευρώπη με τελικό προορισμό στην Αθήνα. Πρόκειται για ένα ράλι με σαράβαλα, αλλά με μια διαφορά: το καύσιμο που θα χρησιμοποιούν οι οδηγοί θα είναι μαγειρεμένο λάδι, το οποίο μάλιστα θα προμηθεύονται κατά τη διάρκεια του ταξιδιού τους! Λίγα ταξίδια μπορεί να χαρακτηριστούν φιλικά στο περιβάλλον, όμως αυτό κερδίζει επάξια τον τίτλο. Το ράλι «Grease to Greece» (Grease σημαίνει λίπος, ενώ παραπέμπει και στο γνωστό μιούζικαλ), που οργάνωσε ο 34χρονος Παγκ, θα ξεκινήσει για την Αθήνα το επόμενο Σάββατο με σκοπό την προώθηση των εναλλακτικών καυσίμων.

Ο νικητής

Κανένας δεν ξέρει πόσα αυτοκίνητα θα συμμετάσχουν, ο Παγκ ξέρει όμως ότι στον αγώνα θα πάρουν μέρος ένα λονδρέζικο ταξί κι ένα φορτηγό που η καρότσα του έχει μετατραπεί σε χώρο αποθήκευσης καυσίμων για τη διαδρομή. Νικητής δεν θα ανακηρυχθεί όποιος τερματίσει πρώτος, αλλά όποιος καταφέρει να καταναλώσει λιγότερο λάδι.

Η μεγαλύτερη ανησυχία των διοργανωτών είναι ότι πολλά εστιατόρια θα αρνούνται να τους δίνουν τα υπολείμματα από μαγειρεμένο λάδι, ειδικά σε χώρες όπου η νομοθεσία προβλέπει περιορισμούς στο εμπόριο. Το μεγαλύτερο ερώτημα για μας τους υπόλοιπους είναι πώς θα μετατρέπουν το ακάθαρτο μαγειρεμένο φυτικό λάδι σε καύσιμο. Η διαδικασία δεν είναι και τόσο απλή. Πρώτα πρέπει να φιλτραριστεί το λάδι για να καθαριστεί από υπολείμματα φαγητού και νερού. Έπειτα πρέπει να αναμειχθεί με οινόπνευμα και διάφορους χημικούς καταλύτες για να μετατραπεί σε βιοντίζελ.

Τη νύχτα

Επειδή κάτι τέτοιο είναι δύσκολο να γίνει στον δρόμο, στα περισσότερα αυτοκίνητα που συμμετέχουν στον αγώνα έχουν γίνει οι απαραίτητες μετατροπές ώστε να μπορούν να κινούνται με καθαρά φυτικά έλαια. Το Πεζό του Παγκ, για παράδειγμα, είναι εξοπλισμένο με ειδικό σύστημα το οποίο θα καθαρίζει το λάδι στη διάρκεια της νύχτας, καθώς για την ολοκλήρωση της διαδικασίας απαιτούνται οκτώ ώρες. Ο Παγκ επιμένει ότι είναι πιο απλό απ΄ όσο νομίζουμε.

Τα Νεα
 



Maria Pentagiotissa

Επίτιμο μέλος
Μηνύματα
15.781
Reaction score
344


Η αυτοκινητοπομπή φτάνει στην Αθήνα έπειτα από 10 ημέρες και 4.000 χλμ

Χρησιμοποιώντας ως καύσιμο μόνο το τηγανόλαδο που εξασφάλιζαν από εστιατόρια στο δρόμο, οκτώ ομάδες Βρετανών ολοκλήρωσαν την Τετάρτη τη διαδρομή Λονδίνο-Αθήνα σε μια περιπετειώδη πρωτοβουλία για την προώθηση των "πράσινων" καυσίμων.
«Δεν υπάρχει λόγος να μην κάνει το ίδιο ο κάθε Κύριος Τάδε, ώστε να εξοικονομεί χρήματα και να βοηθά το περιβάλλον αποφεύγοντας την καύση ορυκτών καυσίμων» δήλωσε στο Reuters ο 34χρονος Αντι Παγκ, ο οποίος είχε και την πρωτοβουλία.
Ο αγώνας Grease to Greece (παιχνίδι με την αγγλική λέξη που σημαίνει χρησιμοποιημένο λίπος) ξεκίνησε πριν από 10 ημέρες και 4.000 χιλιόμετρα στη βρετανική πρωτεύουσα και ολοκληρώθηκε με τελετή στη βρετανική πρεσβεία στην Αθήνα. Ο πρεσβευτής Σάιμον Γκας απένειμε και ειδικό βραβείο στην ομάδα με τους περισσότερους "πόντους λίπους".
Οι συμμετέχοντες -αρκετοί μηχανικοί, αγρότες, ένας αστυνομικός και ένας λογιστής, μεταξύ άλλων- επιτρεπόταν να βάζουν στα ρεζερβουάρ τους μόνο χρησιμοποιημένο λάδι τηγανίσματος το οποίο ζητούσαν από καφετέριες και εστιατόρια.
Το όλο εγχείρημα βασίστηκε περιέργως σε χαμηλή τεχνολογία. Ο Παγκ οδήγησε ένα παλιό Peugeot 405 το οποίο αγόρασε για 500 λίρες (900 ευρώ) και το μετέτρεψε, ώστε να καίει τηγανόλαδο χρησιμοποιώντας ένα κιτ της βρετανικής εταιρείας Regenatec.
Από την άλλη, ο Μάριο και η Κολίν Τσάντουικ, και οι δύο αγρότες, έφτασαν στην Αθήνα με να συμβατικό Range Rover που δεν είχε υποστεί μετατροπή.

Πηγή: http://www.aiolikanea.gr/news/earth/detail.php?ID=35607
 


Staff online

  • abcd
    Πρώην Διοικητής ο τροπαιοφόρος

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
176.892
Μηνύματα
3.066.752
Members
38.627
Νεότερο μέλος
Athanasios1962
Top