Λυχνίες phono

Μηνύματα
299
Reaction score
321
Παιδιά τα φώτα σας! Γράφω εδώ κι ας μην πρόκειται για ζήτημα DIY, καθώς σίγουρα αρκετοί θα είναι γνώστες. Ένας καλός φίλος μου δώρησε ένα λαμπάτο phono stage (pure sound p10) που φορά μία e88cc "mullard" αρχαία (made in gr. britain) και μία ecc83 γαλλικιά, "orega" κάτι μπορώ μετά βίας να διακρίνω. Έχω πολλούς λόγους να πιστεύω ότι καθώς ο φίλος επιδιώκοντας τον καλύτερο κατ'αυτόν ήχο άλλαξε τις μαμίσιες λυχνίες με τις προαναφερόμενες έδωσε στο μηχάνημα πολύ προβολικό ήχο, με τονισμένη μεσοϋψηλή. Δεν θυμάται ποιές φορούσε αρχικά.
1. Πρόταση για πιό ζεστό αποτέλεσμα; ποιές σύγχρονες λυχνίες του παραπάνω τύπου θεωρούνται ας πούμε "μαλακές";
2. Για να μην τρέχω στα κρύα με τη μηχανή που μπορώ να βρω στο κέντρο; ή εν πάσει περιπτώσει σε σημείο με πρόσβαση σε metro;
Σας ευχαριστώ.
 

tyler durden

Μη ριβγιούερ
Μηνύματα
5.683
Reaction score
2.728
1. Μαλλον το αντιθετο συμβαίνει, οι παλες NOS γενικα ειναι πιο καλοηχες απο τις τρεχουσας παραγωγης.
2. Στην Ομονοια υπαρχει ο Γυαλουσης που θα βρεις ολα τα γνωστά τρέχοντα brands σε προενισχυτριες. http://www.semicon.gr/contact.php?lang=1
 

Μηνύματα
3.703
Reaction score
3.085
Στην Αιόλου,συγκεκριμένα στο ύψος των Ελτα,5ος όροφος,αν δεν κάνω λάθος
 

PeterMeni

DIY - "Επαγγελματίας"
Moderator
Μηνύματα
9.634
Reaction score
12.211
Καλά κάνεις και γράφεις εδώ, ώστε να πούμε δυο πράγματα παραπάνω...
Δεν είναι λίγοι αυτοί που, κάνουν το σφάλμα να, πιστεύουν πως ο ήχος σε ένα λαμπάτο μηχάνημα διαμορφώνεται από τις λυχνίες και μόνο.
Ένας λαμπάτος προενισχυτής ή ενισχυτής έχει τροφοδοσία και κύκλωμα.
Το κυρίως έργο το κάνουν αυτά και το τι λυχνία θα μπει επάνω, είναι τελικά σταγόνα στον ωκεανό.

Για παράδειγμα...
Το phono που αναφέρεις έχει στη διαδρομή του σήματος πυκνωτές MKT της philips.
Είναι μια φτηνή επιλογή, για ένα πολύ σημαντικό εξάρτημα.
Από τους πυκνωτές αυτούς και μόνο, έχεις 30% λιγότερη πληροφορία-ανάλυση και μειωμένα δυναμικά.
Βέβαια, δεν είναι λίγοι οι High-Endάδες που τα παραπάνω τα μεταφράζουν σε <<μουσικότητα>> και άλλες τέτοιες χαριτωμενιές, που διαβάζεις και σε δοκιμές.

Επίσης αυτούς τους πυκνωτές θα τους βρεις και σε μηχανάκια πολλών χιλιάδων ευρώ, που οι κατασκευαστές τους πλασάρουν <<ηχητική άποψη>>.
Εγώ θα το πω ωμά πως είναι παραπάνω ευρώ στη τσέπη τους.

Αντί λοιπόν να αγοράζεις πανάκριβες NOS λυχνίες, θα δεις ουσία δίνοντας λιγότερα χρήματα και βάζοντας τέσσερις ή έξι σοβαρούς πυκνωτές στην θέση αυτών που συζητάμε.

Θα μου πεις το να αλλάζω λυχνίες είναι απλό βάλε-βγάλε, ενώ το να αλλάξω πυκνωτές είναι μπελάς.
ΟΚ αλλά θα γίνει μια φορά και θα είσαι σε καλύτερη μοίρα ακόμα και με Κινέζικες λυχνίες των 5 ευρώ.
 
Last edited:


Μηνύματα
299
Reaction score
321
Κατ' αρχήν να σας ευχαριστήσω, τώρα ξεκινάω προς τις διευθύνσεις που προτείνατε.
Ως προς το θέμα καλύτερης-χειροτερης λυχνίας και συνεισφοράς τελικά στον ήχο δεν μπορώ να είμαι απόλυτος, δεδομένου ότι σε όποιες αλλαγές έκανα σε διάφορα λαμπάτα ενισχυτικά δεν επέτρεψα στις καινούργιες λυχνίες να "στρώσουν". Ωστόσο διαφορές πάντα άκουγα και διαπίστωνα σχεδόν πάντα ότι προτιμώ τον ήχο με τις μαμίσιες. Δεν έδινα στις καινούργιες τον απαραίτητο χρόνο; ίσως.

Εν πάσει περιπτώσει για να μην μπω στη διαδικασία πειραματισμών θα πάρω 2 φθηνές μοντέρνες και στην χειρότερη θα λέω ότι δεν ξεπαραδιάστηκα. Δύο jj για την ακρίβεια.
 
Last edited:


Μηνύματα
299
Reaction score
321
Καλά κάνεις και γράφεις εδώ, ώστε να πούμε δυο πράγματα παραπάνω...
Δεν είναι λίγοι αυτοί που, κάνουν το σφάλμα να, πιστεύουν πως ο ήχος σε ένα λαμπάτο μηχάνημα διαμορφώνεται από τις λυχνίες και μόνο.
Ένας λαμπάτος προενισχυτής ή ενισχυτής έχει τροφοδοσία και κύκλωμα.
Το κυρίως έργο το κάνουν αυτά και το τι λυχνία θα μπει επάνω, είναι τελικά σταγόνα στον ωκεανό.

Για παράδειγμα...
Το phono που αναφέρεις έχει στη διαδρομή του σήματος πυκνωτές MKT της philips.
Είναι μια φτηνή επιλογή, για ένα πολύ σημαντικό εξάρτημα.
Από τους πυκνωτές αυτούς και μόνο, έχεις 30% λιγότερη πληροφορία-ανάλυση και μειωμένα δυναμικά.
Βέβαια, δεν είναι λίγοι οι High-Endάδες που τα παραπάνω τα μεταφράζουν σε <<μουσικότητα>> και άλλες τέτοιες χαριτωμενιές, που διαβάζεις και σε δοκιμές.

Επίσης αυτούς τους πυκνωτές θα τους βρεις και σε μηχανάκια πολλών χιλιάδων ευρώ, που οι κατασκευαστές τους πλασάρουν <<ηχητική άποψη>>.
Εγώ θα το πω ωμά πως είναι παραπάνω ευρώ στη τσέπη τους.

Αντί λοιπόν να αγοράζεις πανάκριβες NOS λυχνίες, θα δεις ουσία δίνοντας λιγότερα χρήματα και βάζοντας τέσσερις ή έξι σοβαρούς πυκνωτές στην θέση αυτών που συζητάμε.

Θα μου πεις το να αλλάζω λυχνίες είναι απλό βάλε-βγάλε, ενώ το να αλλάξω πυκνωτές είναι μπελάς.
ΟΚ αλλά θα γίνει μια φορά και θα είσαι σε καλύτερη μοίρα ακόμα και με Κινέζικες λυχνίες των 5 ευρώ.
Με κάθε σεβασμό προς την άποψή σου, καθώς έχω καταλάβει ότι το κατέχεις, να σου εκφράσω την επιφύλαξή μου. Συχνά ακούω μηχανήματα που στον βωμό της αποκαλυπτικότητας γίνονται κουραστικά σε συγκεκριμενα συστήματα. Και καθόλου σπάνια μηχανήματα που μετά τις όποιες αλλαγές εξαρτημάτων απλά δεν ματσάρουν πλέον καλά. Και έτσι φεύγει η απόλαυση της ακρόασης, η μουσικότητα.
 

Μηνύματα
1.217
Reaction score
1.750
Αγαπητἐ μου φἰλε δε μιλἀμε για μαγεἰρεμα μιας και οι ΜΚΤ εἰναι ἐνα επἰπεδο κἀτω απὀ το μηδἐν,
οπὀτε εἰναι μἀταιη κἀθε προσπἀθεια να το φἐρεις στα ἰσα του, εἀν δεν αλλἀξεις πρὠτα αυτοὐς !!
Παρακἀτω σου προτεἰνω τα δικἀ μου γοὐστα μετἀ απὀ πολλἐς δοκιμἐς:

Vishay Z-Foil "naked" ὀπου ἐχεις αντιστἀσεις 1/4 watt
Mills ὀπου ἐχεις βατικἐς αντιστἀσεις
Mundorf SGO σε εναλλαγἠ με Jupiter Copper Foil πυκνωτἐς στο σἠμα
AudioNote KAISEI ηλεκτρολυτικοὐς μικροὐς
Mundorf M-LYTIC ηλεκτρολυτικοὐς μεγἀλους
Belden 1800F καλὠδιο απὀ τα RCA εισὀδου ἐως την πλακἐτα
Siemens CCa blue pointed head (E88CC)
Tesla ECC803S frame grid (ECC83)
Furutech ασφἀλεια
Belden 1800F καλὠδιο interconnect απὀ το πικἀπ ἐως το phono stage,
με βὐσματα KLEI Absolute Harmony

Ἀσε τις λυχνἰες γιἀ το τἐλος.
 

Μηνύματα
299
Reaction score
321
Αγαπητἐ μου φἰλε δε μιλἀμε για μαγεἰρεμα μιας και οι ΜΚΤ εἰναι ἐνα επἰπεδο κἀτω απὀ το μηδἐν,
οπὀτε εἰναι μἀταιη κἀθε προσπἀθεια να το φἐρεις στα ἰσα του, εἀν δεν αλλἀξεις πρὠτα αυτοὐς !!
Παρακἀτω σου προτεἰνω τα δικἀ μου γοὐστα μετἀ απὀ πολλἐς δοκιμἐς:

Vishay Z-Foil "naked" ὀπου ἐχεις αντιστἀσεις 1/4 watt
Mills ὀπου ἐχεις βατικἐς αντιστἀσεις
Mundorf SGO σε εναλλαγἠ με Jupiter Copper Foil πυκνωτἐς στο σἠμα
AudioNote KAISEI ηλεκτρολυτικοὐς μικροὐς
Mundorf M-LYTIC ηλεκτρολυτικοὐς μεγἀλους
Belden 1800F καλὠδιο απὀ τα RCA εισὀδου ἐως την πλακἐτα
Siemens CCa blue pointed head (E88CC)
Tesla ECC803S frame grid (ECC83)
Furutech ασφἀλεια
Belden 1800F καλὠδιο interconnect απὀ το πικἀπ ἐως το phono stage,
με βὐσματα KLEI Absolute Harmony

Ἀσε τις λυχνἰες γιἀ το τἐλος.
Ποιός ασχολείται έμπιστα με τέτοιες μετατροπές, που να ...ξερει εκτός των άλλων να κάνει και καλές κολλήσεις; (έιδα πρόσφατα πειραγμένο της audio note με ερασιτεχνικές κολλήσεις που φωνάζανε από μακριά, έλεος!)

Το μαγαζί δε κλειστό που προτάθηκε παραπάνω, εύχομαι να μην έκλεισε ως επιχείρηση, σας ευχαριστώ πάντως.
 


Μηνύματα
380
Reaction score
330
Καλησπέρα και καλώς ήρθες ..... Τα μηχανήματα με λαμπίτσες είναι μια ωραία πονεμένη ιστορία με αρκετή δυνατότητα για πειραματισμούς . Θα σου πρότεινα να προχωρήσης με την εξής κουραστική διαδικασία : ότι αλλαγή κάνεις ξεκίνα με το ένα κανάλι και σύγκρινε με το άλλο . Με άμεσες αλλαγές στα κανάλια από τα δύο αποφάσισε ποιό κρατάς και προχώρα στην συνέχεια με την απόμενη αλλαγή ( και πάει λέγοντας .... ) Τίς συγκρίσεις τις κάνεις με ίδια κομάτια μουσικής που έχεις αποφασίσει να χρησιμοποιήσεις και τα έχεις ακούσει αρκετά ώστε να μπορέσεις να εντοπίσεις τις διαφορές . Το κάθε εξάρτημα παίζει το ρόλο του και η λαμπίτσες προφανώς που θα βάλεις ( θα το διαπιστώσεις απλά αλλάζοντας στο ένα κανάλι ) . Και επειδή ο πορεία για το καλύτερο τελικά το μεταφράζει κανείς όπως το αντιλαμβάνεται υπάρχουν δύο δρόμοι να ακολουθήσεις : ή χρησιμοποιείς όργανα μετρήσεις και λοιπά ...... ( και άρχισε να σπάς τα νεύρα σου με την απόλυτη αλήθεια και όχι μόνο ...... ) ή χρησιμοποιείς τα αυτάκια σου υποκειμενικά βέβαια .... αλλά στο φινάλε με αυτά θα απολαμβάνεις ότι ακούς . Επίσης θαύματα σε μηχανήματα γίνονται ( όπως μπορει να τα θεωρεί κανείς ) αλλά μεχρι ενός ορίου - ειδικά σε ακριβά μηχανήματα οι σχεδιαστές δεν μπορώ να θεωρήσω ότι δεν έχουν γνώση στις προδιαγραφές των υλικών ( και το κόστος των υλικών έχει τους μύθους του ..... ) . Εγώ θα σου πρότεινα να ρωτήσεις το φίλο σου αν έχει κάνει κάποιες αλλαγές ( πρώτα από όλα ) και να παίξεις αρχικά με λάμπα μπορεί να είσαι ικανοποιημένος μέχρι εκεί - αν δεν παίξε ...... με τους πυκνωτές στη γραμμή διέλευσης του ήχου και πάντα με μέτρο και ψάξιμο ( αναφέρομαι στις τιμές ... ) . Τέλος να έχεις υπ όψι σου ότι το κάθε μηχανημα έχει κάτι δικό του στον ήχο αλλιώς όλα θα ήταν ίδια και δεν θα είχαν δουλειά τόσοι επαγγελματίες γκουρού στο είδος ( κάτι χαρακτηρισμοί όπως γλυκός , ζεστός , δυναμικός κ.λ. μάλλον σου ανοίγουν τη όρεξη όπως πάστα φλώρα , σούπα , μπάρμπεκιου κ.λ. ) . Καλό πειραματισμό και κυρίως όρεξη ..........
 

Μηνύματα
5
Reaction score
0
Καλησπέρα και καλώς ήρθες ..... Τα μηχανήματα με λαμπίτσες είναι μια ωραία πονεμένη ιστορία με αρκετή δυνατότητα για πειραματισμούς . Θα σου πρότεινα να προχωρήσης με την εξής κουραστική διαδικασία : ότι αλλαγή κάνεις ξεκίνα με το ένα κανάλι και σύγκρινε με το άλλο . Με άμεσες αλλαγές στα κανάλια από τα δύο αποφάσισε ποιό κρατάς και προχώρα στην συνέχεια με την απόμενη αλλαγή ( και πάει λέγοντας .... ) Τίς συγκρίσεις τις κάνεις με ίδια κομάτια μουσικής που έχεις αποφασίσει να χρησιμοποιήσεις και τα έχεις ακούσει αρκετά ώστε να μπορέσεις να εντοπίσεις τις διαφορές . Το κάθε εξάρτημα παίζει το ρόλο του και η λαμπίτσες προφανώς που θα βάλεις ( θα το διαπιστώσεις απλά αλλάζοντας στο ένα κανάλι ) . Και επειδή ο πορεία για το καλύτερο τελικά το μεταφράζει κανείς όπως το αντιλαμβάνεται υπάρχουν δύο δρόμοι να ακολουθήσεις : ή χρησιμοποιείς όργανα μετρήσεις και λοιπά ...... ( και άρχισε να σπάς τα νεύρα σου με την απόλυτη αλήθεια και όχι μόνο ...... ) ή χρησιμοποιείς τα αυτάκια σου υποκειμενικά βέβαια .... αλλά στο φινάλε με αυτά θα απολαμβάνεις ότι ακούς . Επίσης θαύματα σε μηχανήματα γίνονται ( όπως μπορει να τα θεωρεί κανείς ) αλλά μεχρι ενός ορίου - ειδικά σε ακριβά μηχανήματα οι σχεδιαστές δεν μπορώ να θεωρήσω ότι δεν έχουν γνώση στις προδιαγραφές των υλικών ( και το κόστος των υλικών έχει τους μύθους του ..... ) . Εγώ θα σου πρότεινα να ρωτήσεις το φίλο σου αν έχει κάνει κάποιες αλλαγές ( πρώτα από όλα ) και να παίξεις αρχικά με λάμπα μπορεί να είσαι ικανοποιημένος μέχρι εκεί - αν δεν παίξε ...... με τους πυκνωτές στη γραμμή διέλευσης του ήχου και πάντα με μέτρο και ψάξιμο ( αναφέρομαι στις τιμές ... ) . Τέλος να έχεις υπ όψι σου ότι το κάθε μηχανημα έχει κάτι δικό του στον ήχο αλλιώς όλα θα ήταν ίδια και δεν θα είχαν δουλειά τόσοι επαγγελματίες γκουρού στο είδος ( κάτι χαρακτηρισμοί όπως γλυκός , ζεστός , δυναμικός κ.λ. μάλλον σου ανοίγουν τη όρεξη όπως πάστα φλώρα , σούπα , μπάρμπεκιου κ.λ. ) . Καλό πειραματισμό και κυρίως όρεξη ..........
Post automatically merged:

Βεβαια, η καλη σχεδιαση και φυσικα τα καλυτερα υλικα σηματοδοτουν και αξιολογουν ενα μηχανημα. Και αυτα κοστιζουν!!!
 


ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
171.606
Μηνύματα
2.867.586
Members
37.936
Νεότερο μέλος
albie
Top