Μάτια ερμητικά κλειστά

Costas Coyias

Ημίθεος
Administrator
Μηνύματα
25.050
Reaction score
20.462
Και που λέτε το λοιπόν, χτες την πέσαμε να συγκρίνουμε μια παλιά – σταθερή γιαπωνέζικη αξία του όχι και τόσο high end και μια νεώτερη αμερικανέζικη αξία του μισοχαϊεντο-μισοproaudio, τουτέστιν δηλαδής, βαλθήκαμε να ξεκαθαρίσουμε γιατί πρέπει να φύγει το Sony 50ES και να έρθει αυτό το μικρό τζιβιτζιλόνι που λέγεται benchmark.

Συνδέσαμε τον μετατροπέα με την ψηφιακή έξοδο του Player, ενώ αμφότερες τις αναλογικές εξόδους τις διοχετεύσαμε σε ισάριθμες εισόδους του προενισχυτή. Ο προ είναι ενός σταδίου με έναν OPA627, ποτενσιόμετρο στην είσοδο και περιποιημένη τροφοδοσία, (σταθεροποίηση και τοπική απόζευξη με ημιαγωγό, χωρίς ενδιάμεσο θυμιατό). Ο τελικός είναι παλιά και σταθερή αξία σε τάξη ΑΒ, που εξακολουθεί να είναι σε παραγωγή, και τα ηχεία βρεταννικό στάνταρντ αδιαμφισβητήτου αξίας και ικανότητας.

Ξεκινήσαμε να ακούμε μια ζωντανή ηχογράφηση με κλαρίνο και πιάνο, προερχόμενη από γνωστό γάλλο ηχολήπτη, (δεν κυκλοφορεί στο εμπόριο). Εκεί που δεν μπορούσα να διακρίνω διαφορές υπέρ του ενός ή του άλλου στο πιάνο, διέκρινα σαφώς πως το Sony έδινε σαφέστερο, πιο ψηλαφητό, το «φύσημα» του κλαρίνου. Δεν ξέρω αν αυτό έπρεπε ή δεν έπρεπε να ακούγεται έτσι, αλλά είμαι πεπεισμένος πως υπό συνθήκες μεγάλης και γεμάτης αίθουσας, αυτό το φύσημα του πιπινιού δεν ακούγεται τόσο, ούτε καν από τα μπροστινά καθίσματα. Όμως, η συγκεκριμένη ηχογράφηση πραγματοποιήθηκε σε μικρό χώρο, με ολιγομελές ακροατήριο, και σχετικά ικανή ποσότητα αντήχησης από το χώρο, (όχι τεχνητής). Αντιθέτως, ο Benchmark απέδιδε αυτό το φύσημα σαφώς πιο πίσω, χαμηλότερα, και γενικά έδινε την εντύπωση του ακούσματος που είναι πιο ανθρώπινο, πιο ανοικτό, τελικά πιο φυσικό. Το Sony απέπνεε έναν ελαφρύ αέρα μηχανικίλας, μια όψη φτιασιδώματος, ωραίας και ίσως εντυπωσιακής μεν, αλλά όχι φυσικής και αναμενόμενης. Δοκιμάσαμε και κάτι τελείως διαφορετικό, τελείως κλαμπάδικο, (Jam and Spoon), αλλά με τέτοιο υλικό ήταν πανθομολογουμένως αδύνατο να διακρίνει κανείς διαφορές, πέραν μιας ελαφρώς υψηλότερης στάθμης της εξόδου του Sony.

Μετά έπεσε η ιδέα για τυφλή σύγκριση, που κάναμε δύο φορές, με ακροατές δυο άτομα, έναν άνδρα σχετικό με το αντικείμενο, και μια γυναίκα που δεν ασχολείται με το σπορ, (αλλά είναι νεαρότερη, 30 ετών). Διαλέξαμε δύο κομμάτια από ένα sampler της Harmonia Mundi, ένα με ορχήστρα δωματίου και ένα με μεσαιωνικό λαούτο. Οι ακροατές ήξεραν από πριν ότι η αναλογία του ενός και του άλλου δοκιμίου μέσα στην κρυφή σειρά ακρόασης ήταν 6-4 και 5-5, αλλά φυσικά δεν ήξεραν, πότε παίζει ποιο.

Στην πρώτη συνεδρία, η γυναίκα έφερε σκορ επιτυχίας 70% (πάνω στο όριο του τυχαίου) και ο άνδρας 40%. Στη δεύτερη συνεδρία, όπου ας σημειωθεί πως το κομμάτι –ως μουσική- δεν άρεσε στη γυναίκα ακροάτρια, και οι δύο έφεραν σκορ 50%.
 

Μηνύματα
111
Reaction score
0
Νταξ, είμαι biased καθώς το benchmark και το έχω και το εκτιμώ. Επίσης πιθανά να προτρέχω καθώς ορισμένες φορές η παρουσίαση από πλευράς σας γίνεται σιγά σιγά… και πιθανόν όλες οι απαντήσεις να έρχονται στο επόμενο ακριβός post.
Αλλά για να γίνεται κουβέντα…
To benchmark πώς το ρυθμίσατε? Variable output?
Το σήμα ήταν ομοαξονικό ή τι?
Δεν ξέρω εάν δοκιμάσατε και το benchmark απευθείας στον τελικό.
(καλά σταματάω εδώ γιατί θα ρώταγα πολλά περισσότερα…)
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.104
Reaction score
124.660
Ποιό από τα δύο "ενοχλούσε" - "κούραζε" περισσότερο σε κακές ηχογραφήσεις? Αυτό θα είναι και το χειρότερο, εκτός κι αν υπάρχει θέμα μεταξύ σταδίων πηγής-προ-τελικού, οπότε δε βγάζεις άκρη.
 

Costas Coyias

Ημίθεος
Administrator
Μηνύματα
25.050
Reaction score
20.462
Ο μετατροπέας έδινε σήμα με fixed έξοδο από τις υποδοχές RCA, (δεν ξέρω εάν, εκτός της ισορροπημένης εξόδου, είναι variable και αυτή με τα RCA), βαριόμουν να ψάχνω. Δεχόταν ψηφιακό σήμα από την ομοαξονική είσοδο με αντάπτορα bnc-2-rca, μέσω ενός καλωδίου «μάρκας» -δεν συγκράτησα ποιο είναι, αλλά κοστίζει κάπου 150€.

Μετά τον δοκιμάσαμε και απ’ ευθείας στον τελικό, μέσω της ισορροπημένης εξόδου, όπου απέσπασε εξαιρετικά σχόλια, αλλά της ιδίας ποιοτικής απόδοσης είναι και ο προενισχυτής. Προσωπικά, ο Benchmark δεν με ενδιαφέρει ως προενισχυτής, γιατί στερείται εισόδων, (μιας και πρέπει να συνδεθούν πάνω στον προ και πικάπ και δέκτης, και αναλογικός εγγραφέας, μιλάμε για μπόλικες κουδουνίστρες, όχι αστεία). Ως ψηφιακός συλλέκτης, όμως, είναι πολύ αξιόλογος, με τρεις εισόδους συν USB, μια χαρά. Να είχε και ελεγκτή Ethernet…
 

Costas Coyias

Ημίθεος
Administrator
Μηνύματα
25.050
Reaction score
20.462
Ποιό από τα δύο "ενοχλούσε" - "κούραζε" περισσότερο σε κακές ηχογραφήσεις? Αυτό θα είναι και το χειρότερο, εκτός κι αν υπάρχει θέμα μεταξύ σταδίων πηγής-προ-τελικού, οπότε δε βγάζεις άκρη.
Δεν είχαμε το χρόνο για τέτοια μπρε καρντάση μ'. Εκτός των παραπάνω, ακούσαμε και λίγο τον Μεγάλο Ερωτικό, αλλά ο δίσκος αυτός είναι κάθε άλλο παρά κακή ηχογράφηση. Τί να σε πω, ο Μεγάλος Ερωτικός ακούγεται υπέροχα από παντού, εκτός από mp3/96Kbps. Τέτοιο έγκλημα δεν το έχω κάνει ακόμα...
 

Μηνύματα
9.946
Reaction score
33
Πάντως εγώ όταν κατέβηκα Αθήνα με σκοπό να αγοράσω cd-player στην κατηγορία 3.000-4.000 €, μετά απο προτροπή μελών του avsite πήγα και άκουσα και το Benchmark usb1. Τελικά το αγόρασα και είμαι πολύ ευχαριστημένος. Δεν του λείπει τίποτε.
Προσοχή όμως, όπως λεει και η ίδια η benchmark προκειμένου να πάρετε το καλύτερο αποτέλεσμα θα πρέπει το transport να είναι bit-perfect.
Προσωπικά προς το παρών χρησιμοποιώ ένα technics SLP G500A σαν transport και το αποτέλεσμα είναι εξαιρετικό. Με άλλα transports (πχ philips 963sa) το αποτέλεσμα είναι πολύ διαφορετικό (και κατά τη γνώμη μου όχι τόσο καλό)
 


Τελευταια Μηνυματα

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
171.311
Μηνύματα
2.858.160
Members
37.893
Νεότερο μέλος
k.dimitriadis
Top