Μηχανική γείωση, απομόνωση, ''αντικραδασμικά"


dapost

Rehdeko & Harbeth lover
Μηνύματα
4.798
Reaction score
11.042
To οποίο πρόβλημα κίνησης της καμίνας μπρος - πίσω λύνεται πολύ ωραία με αντικρυστά γούφερς, ένα μπρος, ένα πίσω, σαν αυτά που έχει το χρέπι που είχε ο Ζιζικ, που έχει ο Ντιμι και που θα πάρει ο Εαρ. ;-)

Βασικά απορώ γιατί όλα τα (τρίδρομα) ηχεία με διπλά γούφερς δεν έχουν έτσι τοποθετημένα τα γούφερ τους.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.405
Reaction score
125.593
Το ότι οι ακίδες έχουν ελάχιστη επιφάνεια επαφής, σημαίνει κάτι στη μηχανική;
Σημαίνει ότι αυξάνεται η δύναμη (λόγω βαρύτητας) ανά επιφάνεια, διότι είναι πολύ μικρή η επιφάνεια, άρα αυξάνεται η αντίσταση της τριβής, και τελικά περιορίζεται πλήρως η οριζόντια ελευθερία στη μετακίνηση, δηλαδή στον άξονα Χ και Ψ που λες.

Δε νομίζω να έχεις δει ηχεία να παίζουν και να μετακινούνται οι ακίδες με τις κινήσεις του γούφερ..

Πάρε μια σβήστρα, και άστην πάνω στο γραφείο σου με τη μεγάλη της επιφάνεια σε επαφή με την επιφάνεια του γραφείου. Ασκώντας λίγη πίεση πάνω στη σβήστρα, σύρτην πάνω στο γραφείο, θα δεις ότι δεν εμφανίζει μεγάλη αντίσταση τριβής.
Την ίδια πίεση προς τα κάτω αν ασκήσεις στη γωνία της σβήστρας, οπότε έχεις μικρή επιφάνεια επαφής με το γραφείο, μεγαλύτερη τριβή, η σβήστρα δε σέρνεται, ξύνεται και διαλύεται για να συρθεί, κι έτσι σβήνουμε στο χαρτί, με μικρή επιφάνεια σβήστρας, να έχει ικανή τριβή.

Πιο εύκολα σέρνεται μια μεγάλη επιφάνεια σε μια άλλη από μια μικρή που "σκαλώνει" στις μικροανωμαλίες της κάθε επιφάνειας. Εντελώς επίπεδη επιφάνεια, σχεδόν δεν υφίσταται..

Η λύση που δείχνεις, με τα ελατήρια ανάρτησης και την ακαμψία στον οριζόντιο άξονα, είναι (σαφώς) ιδανική. Μόνο η περίπτωση μεγαφώνου στις οριζόντιες επιφάνειες της καμπίνας (άνω και κάτω) θα είναι προβληματική.
 

melina

Cargo 200
Μηνύματα
22.931
Reaction score
41.199
Όταν μιλάμε για "μηχανική γείωση" αναφερόμαστε στη μεταφορά όλων των δυνάμεων και ροπών που ασκούνται σε ένα σώμα στο "έδαφος" στήριξης. Αυτό γίνεται περιορίζοντας και τους 3 βαθμούς ελευθερίας (DOF) του σώματος. Αυτό επιτυγχάνεται μόνο με τη στήριξη που είναι γνωστή στη μηχανική ως πάκτωση. Καμία ελευθερία κινήσεων για να το έχετε στο μυαλό σας.
Είχα γράψει και στην αρχή κάπου αυτού του θρεντ ότι οι όροι που χρησιμοποιούνται τεχνικά δεν είναι δόκιμοι.

Σε ότι αφορά τα ηχεία, τη μόνη μηχανική γείωση που μπορώ να καταλάβω είναι η πάκτωση, να στηρίξει δηλαδή κάποιος σταθερά πάνω στο πάτωμα (βιδώσει) το ηχείο. Μόνο τότε μπορεί να πει κανείς ότι οι δονήσεις της καμπίνας περνούν στο πάτωμα, το οποίο αναλόγως της κατασκευής του, των υλικών και της ενέργειας που δέχεται μπορεί να δονείται μπορεί και όχι.
Οτιδήποτε άλλο πρέπει να εξετάζεται κατά περίπτωση. Οι ακίδες για παράδειγμα θεωρητικά σου περιορίζουν ένα βαθμό ελευθερίας και αυτόν προς μία κατεύθυνση μόνο (τον κάθετο άξονα προς τη φορά του βάρους). Προς τα πάνω το ηχείο μπορεί να σηκωθεί αφού δεν το περιορίζει κάτι. Πρακτικά, στις κοινές εφαρμογές, το ηχείο δεν χοροπηδάει από τις δονήσεις του (εκτός αν μιλάμε για sub). Το ίδιο συμβαίνει και στον οριζόντιο άξονα, θεωρητικά δεν υπάρχει κάτι που να το περιορίζει απόλυτα παρά μόνο η τριβή, οι ακίδες ή τα ποδαράκια μπορούν να ολισθήσουν, στην πραγματικότητα όμως οι ακίδας σε ένα πάτωμα μπορεί και να καρφώσουν και να λειτουργούν σαν μερική πάκτωση.
Το θέμα είναι, θέλουμε να κουνηθεί από τη θέση του το ηχείο; ή με άλλα λόγια οι όποιες δονήσεις θέλουμε,
α) να αναπτυχθούν ελεύθερα στο σύστημα ηχείο-δάπεδο;
β)να αποσβεστούν σε ενδιάμεσο υλικό ανάρτησης;
γ) ή να περιοριστούν στο ελάχιστο δυνατό;

Αν θέλουμε το (α) βάζουμε ποδαράκια που να επιτρέπουν τις περισσότερες δυνατές κινήσεις, ουσιαστικά να στηρίξουμε μόνο το βάρος του. Εγώ κάποτε είχα βάλει μπίλιες, ότι πιο ελεύθερο μπορεί να υπάρξει. Στόχος είναι να αφεθεί ελεύθερη η καμπίνα να κάνει βόλτες. Όπως περίπου δουλεύουν τα σύγχρονα αντισεισμικά συστήματα των κατασκευών. Δούλεψε; Ως προς τι, θα ρωτήσω. Δεν ξέρω να πω γιατί δεν με ενδιέφερε να δω τη διαφορά σε μπάσο σε σχέση με άλλη στήριξη. Ήταν κάτι ηχεία KEF βιβλιοθήκης που με ιδιοκατασκευές ξύλινες βάσεις στέκονταν στο χώρο. Με βόλεψε όμως πολύ για να τα μετακινώ στη τότε διάταξη που είχα και όταν τα χτυπούσαν οι μικρές που ήταν μωρά απλά πηγαίναν πιο πέρα και δεν πέφταν κάτω. Εγώ βασικά αυτό ήθελα.
Για το (β), (το (α) είναι μια οριακή περίπτωση του (β)), αρχίζει το μεγάλο πανηγύρι, για ποιες συχνότητες θα κουρδίσεις το σύστημα, τι χρόνους απόσβεσης θέλεις, για τι ποσά ενέργειας μιλάμε, εν τέλει πόση απομόνωση από το έδαφος θέλεις και πάει λέγοντας. Για τις περισσότερες εφαρμογές των κοινών θνητών λύσεις με καλά αποσβεστικά υλικά τύπου auralex κάνουν μια χαρά τη δουλειά τους. Για στούντιο έχω δει βάσεις με ελατήρια. Γενικά καλή τύχη με ότι πουλάει ο καθένας.
Το (γ) το έχω κάνω στα ηχεία του ταβανιού, δεν θα μπορούσα να γίνει κι αλλιώς :D.
Τα εντοιχισμένα ηχεία κάπως έτσι πρέπει να τα αντιλαμβανόμαστε ότι λειτουργούν (αν δεν έχουν αποσβεστικά στοιχεία να τα περιβάλλουν).
Για την ορθότητα του πράγματος οι βαθμοί ελευθερίας στο σύνολο είναι 6.
 

Mr Spock

demokratischer - sektor
Μηνύματα
18.457
Reaction score
50.619
- οι επεμβάσεις στις καμπίνες με σκοπό την αδρανοποίησή τους ( extra εσωτερικά δεσίματα κλπ ) , δεν την βγάζουν εκτός προδιαγραφών του κατασκευαστή ; . . . εφ΄όσον πλέον αυτή θα συντονίζεται σε άλλη συχνότητα ;
 

Costas Coyias

Ημίθεος
Administrator
Μηνύματα
25.112
Reaction score
20.608
- οι επεμβάσεις στις καμπίνες με σκοπό την αδρανοποίησή τους ( extra εσωτερικά δεσίματα κλπ ) , δεν την βγάζουν εκτός προδιαγραφών του κατασκευαστή ; . . .
Όχι. Η ζωντάνια της καμπίνας είναι μέγεθος που πρέπει να περιορίζεται κατά το οικονομοτεχνικώς δυνατόν. Βεβαίως, τη εξαιρέσει όσων πιστεύουν πως η καμπίνα είναι σαν το αντηχείο της κιθάρας, καθώς και αυτών που αυτοί έχουν πάρει στο λαιμό τους.
 

Mr Spock

demokratischer - sektor
Μηνύματα
18.457
Reaction score
50.619
Όχι. Η ζωντάνια της καμπίνας είναι μέγεθος που πρέπει να περιορίζεται κατά το οικονομοτεχνικώς δυνατόν. Βεβαίως, τη εξαιρέσει όσων πιστεύουν πως η καμπίνα είναι σαν το αντηχείο της κιθάρας, καθώς και αυτών που αυτοί έχουν πάρει στο λαιμό τους.
- harbeth ? :whistling:
 

Costas Coyias

Ημίθεος
Administrator
Μηνύματα
25.112
Reaction score
20.608
Η λύση που δείχνεις, με τα ελατήρια ανάρτησης και την ακαμψία στον οριζόντιο άξονα, είναι (σαφώς) ιδανική. Μόνο η περίπτωση μεγαφώνου στις οριζόντιες επιφάνειες της καμπίνας (άνω και κάτω) θα είναι προβληματική.
Δεν θα είναι, αν η ανάρτηση έχει χαμηλό Q, κάτω του 0,5, και χαμηλή ιδιοσυχνότητα, ας πούμε κάτω των 25Hz. Όπως ένα σωστά αναρτημένο υποσασί πικάπ (Systemdeck, Mantra, Linn Sondek). Αλλά τέτοιου είδους ανάρτηση, πρώτον, κοστίζει και, δεύτερον, δεν φαίνεται, δεν μπορεί να πουλήσει μούρη, όπως οι ακίδες...
 

melina

Cargo 200
Μηνύματα
22.931
Reaction score
41.199
Σημαίνει ότι αυξάνεται η δύναμη (λόγω βαρύτητας) ανά επιφάνεια, διότι είναι πολύ μικρή η επιφάνεια, άρα αυξάνεται η αντίσταση της τριβής, και τελικά περιορίζεται πλήρως η οριζόντια ελευθερία στη μετακίνηση, δηλαδή στον άξονα Χ και Ψ που λες.

Δε νομίζω να έχεις δει ηχεία να παίζουν και να μετακινούνται οι ακίδες με τις κινήσεις του γούφερ..

Πάρε μια σβήστρα, και άστην πάνω στο γραφείο σου με τη μεγάλη της επιφάνεια σε επαφή με την επιφάνεια του γραφείου. Ασκώντας λίγη πίεση πάνω στη σβήστρα, σύρτην πάνω στο γραφείο, θα δεις ότι δεν εμφανίζει μεγάλη αντίσταση τριβής.
Την ίδια πίεση προς τα κάτω αν ασκήσεις στη γωνία της σβήστρας, οπότε έχεις μικρή επιφάνεια επαφής με το γραφείο, μεγαλύτερη τριβή, η σβήστρα δε σέρνεται, ξύνεται και διαλύεται για να συρθεί, κι έτσι σβήνουμε στο χαρτί, με μικρή επιφάνεια σβήστρας, να έχει ικανή τριβή.

Πιο εύκολα σέρνεται μια μεγάλη επιφάνεια σε μια άλλη από μια μικρή που "σκαλώνει" στις μικροανωμαλίες της κάθε επιφάνειας. Εντελώς επίπεδη επιφάνεια, σχεδόν δεν υφίσταται..
σορυ αλλά η όλη θεώρηση είναι λανθασμένη.
Είναι αδιάφορο το μέγεθος της επιφάνειας σε ότι αφορά της δυνάμεις τριβής. Τα μόνα μεγέθη που εμπλέκονται είναι η κάθετη δύναμη (βάρος του ηχείου εν προκειμένω) και η φύση των δύο εφαπτόμενων επιφανειών (υλικά, τραχύτητα).

Οι ακίδες το μόνο ρόλο που μπορούν να παίξουν είναι της ελάχιστης επιφάνειας επαφής με το έδαφος οπότε να δυσχεραίνεται η μετάδοση δονήσεων-κυμάτων διά μέσου της επαφής σώμα με σώμα.
Το οποίο δεν ξέρω αν είναι λειτουργικό και τι μέγεθος μπορεί να έχει αυτό το φαινόμενο σε σχέση με τη μετάδοση των δονήσεων μέσω του αέρα όπως φτάνει στα αυτιά μας. Διαισθητικά μου φαίνεται ότι θα είναι πιο έντονο το φαινόμενο της μετάδοσης των κυμάτων με επαφή των σωμάτων οπότε και η λύση με την ελάχιστη δυνατή (στερεά) επαφή, δλδ ακίδες, δείχνει να είναι αποτελεσματική.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.405
Reaction score
125.593
τέτοιου είδους ανάρτηση, πρώτον, κοστίζει και, δεύτερον, δεν φαίνεται, δεν μπορεί να πουλήσει μούρη, όπως οι ακίδες...
Και τρίτον, άμα εντοιχίσω τα ηχεία μου, ειλικρινά χέστηκα αν θα έχει ανάρτηση κάτω από το κουτί μέσα στον τοίχο. :p

Και δε φαίνεται :D και δε με νοιάζει. :p

2 σε 1, σα το ούλτρεξ.:lol:
 

PURETONE

Ένα σκέτο "Π"
Μηνύματα
3.428
Reaction score
4.013
Χαχα, γελάσαμε πάλι σήμερα... (not!:fuckyou:)
Ουτε συ δεν θα καταλαβεις τιποτα και θα εχεις την επιλογη των 3 ακιδων ;)
[DOUBLEPOST=1536823656][/DOUBLEPOST]
Η ψυχολογική (υπο)στήριξη...:D
Η απομονωση του pcb και οι καλες λαμπες
 

wizzy

Music is our (Supernatural) friend!
Μηνύματα
13.967
Reaction score
20.486
2. Μηχανική γείωση: Αυτό σημαίνει πως περνούμε τους κραδασμούς ενός μηχανήματος στη “γη”, όπου θα αποσβεστούν. Πως το επιτυγχάνουμε αυτό πάλι; Αυτό πχ το επιτυγχάνουμε με το να ακουμπήσει το ίδιο το ηχείο μας στο δάπεδο, οπότε οι κραδασμοί του ηχείου μας θα μεταφερθούν στο δάπεδο. Επίσης, το επιτυγχάνουμε με ακίδες, με τις οποίες επίσης γειώνουμε τους κραδασμούς του ηχείου στο δάπεδο, όπου θα αποσβεστούν.

Ωχ, είπα θα “αποσβεστούν”. Τι σημαίνει αυτό; Πως αποσβαίνονται οι κραδασμοί; Οι κραδασμοί αποσβένονται “δια της μάζης”. Δηλαδή; Δηλαδή, μεταφέρονται σε μεγάλη μάζα όπου μετατρέπονται σε θερμότητα και κατ' επέκταση <<απορροφούνται>>.

Και γιατί χρησιμοποιούμε ακίδες και δεν αφήνουμε το ηχείο να κάτσει το ίδιο στο δάπεδο; Διότι, η ακίδα δίνει μια πολύ μικρής έκτασης επαφή, μέσω της οποίας ναι μεν περνάν άνετα οι κραδασμοί του ηχείου μας στο δάπεδο, αλλά δε περνάν οι κραδασμοί του δαπέδου στο ηχείο μας! Να τι κάνουν οι ακίδες λοιπόν!Είναι δηλαδή σα την “δίοδο” στα ηλεκτρονικά κυκλώματα, που επιτρέπει μόνο προς μια κατεύθυνση την μεταφορά των άτιμων ηλεκτρονίων.

Φυσικά η ακίδα, δεν “πατάει” κατευθείαν στο ωραίο μας το δάπεδο, για να μη κάνει καμια τρύπα στο πλακάκι μας ή στο μάρμαρο και μετά πέσει παντόφλα. Πατάει λοιπόν δε ένα “πιατάκι” συνήθως από σκληρό μέταλλο, το οποίο εδράζεται στο δάπεδο τέλεια. Επειδή όμως κάποιοι σκέφτονται πολύ την παντόφλα, και φοβούνται μη τυχόν γδάρει το “πιατάκι” το δάπεδο, βάζουν από κάτω από το πιατάκι ένα μαλακό υλικό, μια τσόχα, ένα πλαστικό, κάτι, και καταφέρνουν συνολικά μια τρύπα στο νερό, καθώς με το δεύτερο αυτό ελαστικό υλικό επιτυχγάνουν μηχανική απομόνωση, αυτό που λέγαμε πριν!
Για να δούμε εάν κατάλαβα καλά.

Τα ηχεία μου είναι τα B&W 802D και ζυγίζουν περίπου 70 κιλά το καθένα. Διαθέτουν ακίδες, από την κατασκευάστρια εταιρία και θα πατάνε πάνω σε χαλί πάχους 10.5mm το οποίο πατάει σε υπόστρωμα πάχου 0.8mm το οποίο πατάει πάνω σε τσιμέντο.

Βάσει των όσων αντιλαμβάνομαι από αυτά που έγραψε ο Κώστας, εάν αφήσω τις ακίδες να πατάνε στο χαλί (ας υποθέσουμε ότι δεν με ενδιαφέρει το γεγονός ότι μπορεί να το τρυπήσουν κι αυτό και το υπόστρωμα και να φτάσουν να "πατήσουν" στο τσιμέντο) είμαι ΟΚ. Εάν θέλω να "προστατεύσω" το χαλί, θα ήταν καλά να βάλω "πιατάκια" από σκληρό υλικό μεταξύ του χαλιού και των ακίδων - χωρίς την παρέμβαση κάποιου μαλακού/μαλακότερου υλικού.

Οπότε, ρωτάω: Μιας κι έχω πρόσβαση σε 3-d printer ο οποίος εκτυπώνει σε PLA filament, εάν εκτυπώσω οκτώ "πιατάκια" από αυτό το υλικό θα είναι ΟΚ ή πρέπει να πάω σε κάτι πιο σκληρό (π.χ. μέταλλο);
 

lakiss51

"Επαγγελματίας"
Μηνύματα
11.830
Reaction score
2.427
Όχι. Η ζωντάνια της καμπίνας είναι μέγεθος που πρέπει να περιορίζεται κατά το οικονομοτεχνικώς δυνατόν. Βεβαίως, τη εξαιρέσει όσων πιστεύουν πως η καμπίνα είναι σαν το αντηχείο της κιθάρας, καθώς και αυτών που αυτοί έχουν πάρει στο λαιμό τους.
Πρεπει να παντως να ειναι δεκαδες χιλιαδες αυτοι που την "πατησαν", εδω και μερικες 10ετιες που βγαζουν τετοια ηχεια. Χαζος κοσμος...
Αληθεια, πως και δεν εβγαλαν ηχεια με καμπινα απο μπετον για σταθεροτητα, ακαμψια κλπ κλπ; :):):):)
 

Μηνύματα
7.237
Reaction score
4.617
Και ποιος σου είπε ότι δεν έχουν βγάλει ;;
Η wilson κάτι τέτοιο έβγαλε πριν 2-3 χρόνια στην τελευταία σειρά της
 

Μηνύματα
12.854
Reaction score
10.072
Πρεπει να παντως να ειναι δεκαδες χιλιαδες αυτοι που την "πατησαν", εδω και μερικες 10ετιες που βγαζουν τετοια ηχεια. Χαζος κοσμος...
Αληθεια, πως και δεν εβγαλαν ηχεια με καμπινα απο μπετον για σταθεροτητα, ακαμψια κλπ κλπ; :):):):)
Δεν περίμενα διαφορετικό σχόλιο, αν λάβει κανείς υπ' όψιν του τα ηχεία σου! :D;)
 

lakiss51

"Επαγγελματίας"
Μηνύματα
11.830
Reaction score
2.427
Δεν περίμενα διαφορετικό σχόλιο, αν λάβει κανείς υπ' όψιν του τα ηχεία σου! :D;)
Αυτα ξερω γι΄αυτα ΄μολογω:) - κακως βεβαια, αφου η καταδικη τους ειναι αμετακλητη:)
Τι λενε οι μετρησεις εδω; https://www.avhub.com.au/product-re...2-anniversary-loudspeakers-review-test-496810. Δεν ρωτω περιπαικτικα!

Μακη, που βρισκονται αυτα τα wilson; Τα χρησιμοποιησαν για ...κυματοθραυστη;:):):)!
 



costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.405
Reaction score
125.593
Οπότε, ρωτάω:
Άμα δε θες να τρυπήσουν το δάπεδο, βάλε ένα κέρμα (1c) κάτω από το χαλί στο σημείο που πατάει η ακίδα, κι άστο ήσυχο.

Το χαλί θα το περάσει η ακίδα.
 

Μηνύματα
12.854
Reaction score
10.072
Εκτύπωσε πλαστικά πιατέλα με υποδοχή για κέρμα στο πάνω μέρος τους. Έτσι η ακίδα θα πατάει το κέρμα και μετά με όλη του την επιφάνεια θα μεταφέρει την πίεση στο πλαστικό πιατέλο.
 


ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
171.613
Μηνύματα
2.868.095
Members
37.940
Νεότερο μέλος
geo kok
Top