Μηχανικοί ήχου και χαμηλές συχνότητες

Μηνύματα
766
Reaction score
1.594
Ένα πολύ ενδιαφέρον, imho, βίντεο με έναν μηχανικό ήχου με πλούσιο βιογραφικό, που περιγράφει το πώς "ακούει" τις χαμηλές συχνότητες και τον τρόπο δουλειάς του. Το κομμάτι που αφορά στα monitors ξεκινά στο 45:16.

 

dapost

Rehdeko & Harbeth lover
Μηνύματα
4.794
Reaction score
11.037


"NS 10s 90% of the time."

Παραγωγή σε NS10 χωρίς σαμπ. Και μετά δοκιμή στο αυτοκίνητο. Ή βλέποντας την κίνηση του γούφερ. Κρίση του balance kick / guitar base με βάση το πως ακούγεται σε NS10. Σε ένα ηχείο underdamped του κερατά, χωρίς δύο πρώτες οκτάβες.

Δηλαδή όλη η ιστορία για αυτούς τους μηχανικούς ήταν να ακούγονται καλά οι παραγωγές σε ηχεία χωρίς μπάσο ή με φρικτό μπάσο.

Γι αυτό δεν ακούγεται το μπάσο, πρακτικά σε όλες τις εμπορικές παραγωγές 80s , 90s. Aerosmith, cranberries, blur, u2, κλπ. Και πρέπει να βρούμε καμία νεώτερη συναυλία τους να καταλάβουμε μπάσο σε τραγούδια π.χ. των U2.

Tragic.
 
Last edited:

dapost

Rehdeko & Harbeth lover
Μηνύματα
4.794
Reaction score
11.037
ΟΚ, το παίρνω πίσω: Δεν είναι underdamped, το αντίθετο. (Το χωρίς δύο πρώτες οκτάβες ισχύει.) Παρόλα αυτά, το bass guitar / bass drum balance είναι off στις περισσότερες ηχογραφήσεις της εποχής.

Διαβάστε το παρακάτω. Πολύ ενδιαφέρον και γραμμένο από καθόλου τυχαίους. Επίσης έχει ενδιαφέρουσες μετρήσεις πολλών κλασσικών μόνιτορς. Σοβαρές μετρήσεις σε ανηχοικό, με σοβαρά waterfalls, όχι σαν τα άλλα που βλέπουμε συνήθως.

 

wnet

Nearfieldένιος
Μηνύματα
4.442
Reaction score
15.129
Γι αυτό δεν ακούγεται το μπάσο, πρακτικά σε όλες τις εμπορικές παραγωγές 80s , 90s. Aerosmith, cranberries, blur, u2, κλπ.
και γιατί να μη συμβαίνει το ...αντίθετο; επειδή δηλαδή οι μηχανικοί ήχου δεν άκουγαν μπάσο στο συγκεκριμένο monitor, να το τονίζαν παραπάνω (για να το ακούσουν), με αποτέλεσμα στα συστήματα που μπορουν να παίξουν μπάσο (σήμερα), να είναι υπερβολικό; :p

Μια εξήγηση ίσως είναι πως το mastering προοριζόταν για βινύλιο...
 

dapost

Rehdeko & Harbeth lover
Μηνύματα
4.794
Reaction score
11.037
To πρόβλημα με τις ηχογραφήσεις 80, 90 δεν ήταν η ποσότητα του μπάσου. Ήταν το balance bass guitar / bass drum. (*)

Είναι τραγική η διαφορά του λόγου αυτού ανάμεσα στα αρχικά studio albums και στις νεώτερες συναυλίες. Βάλε και το compression που έγινε της μόδας από το 80 και μετά, ειδικά στις εκδόσεις CD, ειδικά σε Αγγλικές παραγωγές, και να το δράμα.

Τα βινύλια τη γλίτωσαν κάπως, τουλάχιστον δεν είναι υπερβολικά συμπιεσμένα.

(*) Η ποσότητα διοθώνεται με EQ, το balance, όχι.

"One consistent complaint from mastering engineers has been that from the less advanced studios, a common problem due to poor monitoring is a mis-balance in the relative mix of the bass guitar and bass drum that cannot be corrected by equalisation at a later stage.
...
The fast low frequency decay time exhibited by the NS10M will also tend to help to ensure that the bass guitar / bass drum are correctly balanced. The net result of these points is that the resultant balance of low- vs mid-frequencies will probably be correctable using equalisation should that be deemed necessary during the mastering process."
 
Last edited:

Μηνύματα
766
Reaction score
1.594
Νομίζω πάντως ότι ελάχιστα ήταν τα στούντιο που χρησιμοποιούσαν αποκλειστικά τα NS-10. Αυτά χρησιμοποιούνταν κυρίως στη φάση του tracking, στο στάδιο της τελικής μίξης 9 στις 10 φορές θα γινόταν αντιπαραβολή με κάποιο full range (ή έστω με κάποιο που θα κατέβαινε μέχρι τους 45 κύκλους).
 

Μηνύματα
1.866
Reaction score
4.431
Αν ακους με "raised mid-range, και gentle top-end roll-off..."
τρως ψωμακι για 40 χρόνια
και λεγεσαι επαγγελματίας.

Αν είσαι ερασιτεχνης και ακούς ακριβώς το ίδιο για αναψυχή
εισαι απλώς χαιεντας...
 

toulou

Δικαναλίδης
Μηνύματα
1.397
Reaction score
1.856
Ναι, αλλά τα NS-10 τα λάμβαναν πολύ σοβαρά υπ' όψιν - "αν κάτι ακούγεται καλά στα NS-10, θα ακούγεται καλά και στα περισσότερα σπίτια". Που τα "περισσότερα σπίτια" έχουν χρέπια συστήματα. Που καλύτερα να μην τα τροφοδοτήσουμε με πολύ και βαθύ χαμηλό, γιατί τα ανίκανα να το αναπαράξουν και να ελέγξουν αναιμικά γουφεράκια τους μόνο σε μπουμάρισμα και παραμόρφωση θα οδηγηθούν, συνήθως και στο υπόλοιπο φάσμα.
Και βέβαια όλα πρέπει να ακούγονται "καλά" στο αυτοκίνητο - εξ ου και οι συμπιέσεις και το "loudness war" που στο αυτοκίνητο με τον αυξημένο θόρυβο περιβάλλοντος, στην πραγματικότητα χρειάζεται.

Ο σκοπός είναι να πουληθεί μουσική κύριοι, και οι πολλοί ακούν μουσική στο αυτοκίνητο και σε στέρεα της πλάκας. Εμάς μας έχουν γραμμένους, είμαστε λίγοι. Οι περισσότεροι επαγγελματίες που κοροϊδεύετε νομίζοντας οτι ξέρετε περισσότερα, γνωρίζουν πολύ καλά τι κάνουν, και το κάνουν συνειδητά.
 

dapost

Rehdeko & Harbeth lover
Μηνύματα
4.794
Reaction score
11.037
+1000! :hi:

IMHO η μεγαλύτερη συμβολή της πολυκάναλης μουσικής είναι ότι το mixing/mastering δε γίνεται (πια) για το αυτοκίνητο*!!! Επιτέλους! No more NS10s!

Αυτό το βάζω πρώτο και μετά ακολουθούν η περιέλιξη και όλα τα άλλα.

(*) Αν και υπάρχουν κάτι πολυκάναλα car stereo μούρλια. Αλλά αυτή είναι άλλη ιστορία.

Υ.Γ. Δεν κοροϊδεύουμε τους μηχανικούς. Σαφώς ήξεραν και ξέρουν τι κάνουν. Και πολύ συχνά δεν είναι δικές τους οι αποφάσεις. Κατακρίνουμε το συχνά πολύ κακό αποτέλεσμα.
 
Last edited:

Μηνύματα
2.599
Reaction score
4.585
+1000! :hi:

IMHO η μεγαλύτερη συμβολή της πολυκάναλης μουσικής είναι ότι το mixing/mastering δε γίνεται (πια) για το αυτοκίνητο*!!! Επιτέλους! No more NS10s!

Αυτό το βάζω πρώτο και μετά ακολουθούν η περιέλιξη και όλα τα άλλα.

(*) Αν και υπάρχουν κάτι πολυκάναλα car stereo μούρλια. Αλλά αυτή είναι άλλη ιστορία.

Υ.Γ. Δεν κοροϊδεύουμε τους μηχανικούς. Σαφώς ήξεραν και ξέρουν τι κάνουν. Και πολύ συχνά δεν είναι δικές τους οι αποφάσεις. Κατακρίνουμε το συχνά πολύ κακό αποτέλεσμα.
Δεν είμαι σίγουρος αν είναι τόσο συμβολή της πολυκάναλης μουσικής όσο της φορητής. Πλέον το μεγαλύτερο πλήθος των ακροατών είναι νέοι που ακούν με ακουστικά και smartphones ή φορητά players. Το μπάσο είναι απαραίτητο, οι συσκευές μπορούν να το αναπαράγουν, το κοινό το ζητά επίμονα. Οι παραγωγοί λοιπόν μας το δίνουν 8-) .
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.358
Reaction score
125.336
έχει ενδιαφέρουσες μετρήσεις πολλών κλασσικών μόνιτορς. Σοβαρές μετρήσεις σε ανηχοικό, με σοβαρά waterfalls, όχι σαν τα άλλα που βλέπουμε συνήθως.

https://dt7v1i9vyp3mf.cloudfront.net/assetlibrary/n/ns10m.pdf
Πολύ ενδιαφέρουσες!
Έκπληξη το μακι, απίθανο!
Όπως και το γουοτερφολ του γουεστλεϊκ!
Γενικά, πολύ ενδιαφέρουσες μετρήσεις!

Φυσικά, οι επιλογές των μηχανικών ήχου, ήταν και είναι οι καλύτερες δυνατές για κάθε εποχή, με γνώμονα το συμφέρον της μουσικής και όχι των χαϊεντάδων σαν εμάς...
 

Μηνύματα
5.281
Reaction score
6.428
Τα waterfalls πρεπει να κρινονται με βαση της αποκρισης συχνοτητας .... απο μονα τους δεν λενε τιποτε...

Eγω θα ελεγα ισως γιαυτο ''δικαιολογειται'' το γνωστο eq χαμογελου των γραφικων ισοσταθμιστων δεκαετιων :laugh:
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.358
Reaction score
125.336
Είναι εντυπωσιακές πάντως κάποιες φρέσκιες παραγωγές παλαιών ηχογραφήσεων, ακόμα και Λουίς Άρμστρονγκ, με πολύ μεγάλη ισορροπία στο φάσμα και με σχεδόν άριστο χαμηλό.

Συγκριτικά, τα παλιότερα μάστερ ακούγονται σαν από γραμμόφωνο!

Εκπληκτική δουλειά έχει γίνει και σε τραγούδια των Μπιτλς, όπου τα φρέσκα πολυκαναλα ριμαστερινγκ είναι άξια συγχαρητηρίων..

Έχω πλέον ακούσει μια σωρεία πολυκάναλων ηχογραφήσεων που αφορούν πολύ παλιές ηχογραφησεις, και μιλάμε πραγματικά για έξοχα ριμαστερ, θα ήθελα να τους σφίξω το χέρι και να τους δώσω συγχαρητήρια από καρδιάς. :hi:
 

Μηνύματα
1.866
Reaction score
4.431
Είναι εντυπωσιακές πάντως κάποιες φρέσκιες παραγωγές παλαιών ηχογραφήσεων, ακόμα και Λουίς Άρμστρονγκ,
Όντως αυτός είναι ένας καλός λόγος για να είμαστε ευγνώμονες στην τεχνολογία.
Είναι απιστευτες οι σύγχρονες δυνατοτητες του restoration.
 

Μηνύματα
1.297
Reaction score
2.573
Από περιέργεια παρακολουθώντας την συζήτηση δοκίμασα παλιές ηχογραφήσεις στο πικαπ
(Το οποίο δεν το έχω χρησιμοποιήσει ούτε για ακρόαση 5 δίσκων από τότε που το πήρα ,από βαρεμάρα και ελέω Spotify)
Ο παρακάτω δίσκος , δεν ξέρω πόσο παλιός είναι αλλά σε ένα-δυο κομμάτια το στακάτο μπάσο του μαμάει τρελά
 

Attachments


Μηνύματα
766
Reaction score
1.594
Και ένας ακόμα σύνδεσμος, με μία ενδιαφέρουσα σύγκριση μεταξύ (παλαιών) hi-fi ηχείων βάσης και studio monitors (περιέχει και σύντομη αναδρομή στη χρήση των NS-10):
 

Μηνύματα
886
Reaction score
884
Δεν τους νοιάζει να ακούει καλά το μπάσο ο χαιεντάς. Τους νοιάζει ο μέσος αγοραστής που ακούει στο αυτοκίνητο, ή από το τρανζιστοράκι του ή το μίνι χάι φαι του σπιτιού του.
 

Μηνύματα
2.599
Reaction score
4.585
Ο παρακάτω δίσκος , δεν ξέρω πόσο παλιός είναι αλλά σε ένα-δυο κομμάτια το στακάτο μπάσο του μαμάει τρελά
1973 αν είναι πρώτη έκδοση. Επίσης είναι το τελευταίο άλμπουμ που ηχογράφησαν στην πατρίδα τους πριν αυτοεξοριστούν λόγω της χούντας του πινοσέτ.
 

Μηνύματα
2.118
Reaction score
3.628
Αυτο ειναι εξαιρετικο,με αριστο ολοκληρο το φασμα-ακουγεται λες και γραφτηκε χθες.Το αλμπουμ Satchmo plays King Oliver.Η σκηνη ειναι απιστευτη επισης.

15877257991986599998751308382917.jpg
15877258142244326953480457876067.jpg
 

MAD

Σιαρτάκιας
Μηνύματα
5.251
Reaction score
1.161
Εντάξει!!! οι μηχανικοί ήχου, κοιτάνε να ακούγετε καλά ο ήχος που φτιάχνουν, πρώτα στο αυτοκίνητο, ή στο τρανζιστοράκι!!! :laugh: :laugh: :laugh:
 


Staff online

  • abcd
    Πρώην Διοικητής ο τροπαιοφόρος
  • n_olympios
    Μαντιναδόρος!
  • xfader
    Segregation supporter

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
171.560
Μηνύματα
2.865.618
Members
37.934
Νεότερο μέλος
corfu11
Top