Featured Μου τον μετρησε και μενα.....στο τελος σχεδον μου τον ισιωσε !

Μηνύματα
4.568
Reaction score
5.754
Με τον προσδιορισμό ΄΄πριμάτη΄΄ δεν αναφέρομαι στην τελευταία οκτάβα του ακουστού φάσματος αλλά στις ανώτερες μεσαίες και κυρίως μεσοϋψηλές,εκεί όπου το ακουστικό μας σύστημα έχει τη μέγιστη ευαισθησία...

Σου εύχομαι να τα χαίρεσαι καλύτερα από τα προηγούμενα και καλούς...΄΄μπελάδες΄΄ με προσθήκες.



Ας λύσουμε και την ΄΄υπαρξιακή΄΄ απορία του thva...Με τον όρο ΄΄corner frequency΄΄ ο συντάκτης πρέπει ν'αναφέρεται στη συχνότητα όπου θα ξεκινά το roll-off ,η ραγδαία πτώση στην απόκριση δεδομένου ηχειακού συστήματος. Συνήθως αυτό το όριο προδιαγράφεται σε συχνότητα όπου η στάθμη θα είναι κατώτερη σε τάξη -3 ή -6 dB (ανάλογα με την αρχιτεκτονική sealed,bass reflex κτλ) σε σχέση με τη ζώνη ωφέλιμης απόκρισης στο sub.

Για ποιον λόγο θα μας ενδιέφερε η αποκαλούμενη corner frequency...Σε αυτό το σημείο όπου ξεκινά η πτώση θα υφίστανται νομοτελειακά έντονες διακυμάνσεις στην φασική απόκριση και βέβαια στο μέγεθος του group delay.
Αυτές οι διακυμάνσεις κατά κανόνα είναι ηπιότερες σε σχεδιάσεις σφραγισμένης καμπίνας εφόσον θ'αντιπαραβάλλονταν λ.χ. με σχεδιάσεις bass reflex που θα έπρεπε όμως να έχουν ισότιμη corner frequency.
Παράδειγμα γι αυτό έχει δημοσιευθεί σε εκδοχή setup από το παράλληλο Σύμπαν...Σε αυτό το παράδειγμα για σταθερή corner frequency στα 32 Hz η μορφή του sub με περιορισμένο το σωλήνα bass reflex είχε μεν κατώτερη στάθμη στο σημείο αυτό,αλλά ευνοϊκότερα τόσο τη μεταβατική συμπεριφορά όσο και την κλίση υποχώρησης με αποτέλεσμα να έχει ανώτερη ωφέλιμη ενέργεια στην πρώτη οκτάβα...Αλλά για να βγούν όλα αυτά ομαλά από ένα απλό 10ιντσο έπρεπε να τοποθετηθεί κολλητά πάνω σε...γωνία ώστε να τονωθεί αναλόγως η ωφέλιμη απόκριση...
View attachment 250326

Aυτή η παρατήρηση έχει και προεκτάσεις...Ένα sub bass reflex με αρκετά στιβαρή κατασκευή καλό ζύγισμα στην ηλεκτρομηχανική συμπεριφορά του και μεγαλύτερες συνήθως διαστάσεις που θα επέτρεπαν χωρίς υψηλές παραμορφώσεις αρμονικές ή φασικές την επίτευξη corner frequency στο κάτω όριο του ακουστού φάσματος (γύρω στα 20 Hz και κάτω) θα είναι σε πολύ καλύτερη μοίρα λ.χ. από ένα sub με σφραγισμένη καμπίνα του οποίου η corner frequency θα βρισκόταν λ.χ. σε συχνότητα 30-35 Hz,όσο υποδειγματική ηλεκτρομηχανική συμπεριφορά και να είχε το δεύτερο...Η παρασιτική ενέργεια με την επιβάρυνση του group delay από το bass reflex δεν θα είχαν τότε ουσιαστικές επιπτώσεις σε αμιγώς μουσικό πρόγραμμα,ενώ θα έβγαιναν και πιο εντυπωσιακά τα διάφορα κινηματογραφικά εφέ.

Κύριος παράγοντας προσοχής σε μια τέτοια περίπτωση θα ήταν ομαλή ενσωμάτωση με κροσαρίσματα και χρονική ευθυγράμμιση του sub με κατάλληλα delays στα main ηχεία.Εννοείται δε ότι όποιος θα βασιζόταν σε μια πιουρίστικη μεταβατική συμπεριφορά από main ηχεία σκέτα χωρίς sub,στις περισσότερες των περιπτώσεων θα ήταν χαμένος ΄΄από χέρι΄΄,αφού η συντριπτική πλειοψηφία των main ηχείων θα έχει μη σφραγισμένη καμπίνα με την corner frequency πάνω στο ακουστό φάσμα σε πρώτη και δεύτερη οκτάβα,οπότε τα ΄΄τρελά΄΄ στο group delay θα εμφανίζονταν εκεί όπου εδρεύουν σημαντικοί μουσικοί τόνοι χαμηλών σε συνδυασμό με συνιστώσες ιδιορρυθμών από τυπικούς οικιακούς χώρους.

Ανακεφαλιώνοντας, δεν θα έφτανε μια σφραγισμένη καμπίνα sub χωρίς στιβαρή κατασκευή και άκρως μελετημένη υλοποίηση...Από την άλλη πλευρά θα μας έκανε μια υλοποίηση bass reflex μεγάλων διαστάσεων και με επιμελημένη σχεδίαση.Όσο κατώτερη η corner frequency τόσο το καλύτερο υπό την προϋπόθεση επιμελημένης σχεδίασης.
Ναι το είχα διαβάσει τότε το πόστ σου, thanks.

@vlasis τι ενισχυτή έχεις ? Κάπου είδα εναν Hegel, μετά σε άλλη φώτο έναν άλλο ?
 

vlasis

Φωτογράφος!
Μηνύματα
11.539
Reaction score
6.801
@Bhutia να ξέρεις, ο νέος έχει χόμπυ την φωτογραφία... :whistling:
Ε ναιιιιιιιιιιι....κai οποιος θελει με βρισκει στο φατσαμπουκι ως Vlasis Mavraganis.... :tongue: :tongue: :tongue: :p
Ναι το είχα διαβάσει τότε το πόστ σου, thanks.

@vlasis τι ενισχυτή έχεις ? Κάπου είδα εναν Hegel, μετά σε άλλη φώτο έναν άλλο ?
Αυτο ειναι το θεμα...εχω δοκιμασει πολλους οτι class θελεις..χαχχα...τωρα εχω εναν Hegel H20
 

Car_Audio_Test

Επαγγελματίας
Editor
Μηνύματα
2.225
Reaction score
791
Oσον αφορα το sub τωρα συντομα πιστευω (αλλαξα το αμαξι πριν 2 εβδομαδες και αδειασε η τσεπα ρε γαμωτο αλλα χαλαλι του )θα παρω το δευτερο με φοβο ομως αν τελικα στον χωρο μου εχω ιδανικη η θεση η θα πορευτω με ημιμετρα για το γινατι μου και μονο!
Θα δουμε πως θα πανε τα πραματα τις μερες που ερχονται......Καλημερες ομορφες και Παρασκευατες....
Στείλε το νέο σου αμάξι να σου φτιάξω τον ήχο και να έχεις νέους μπελάδες στο σπίτι :headbang:😂😂
Καλοτάξιδο!
 


Μηνύματα
4.568
Reaction score
5.754
Ε ναιιιιιιιιιιι....κai οποιος θελει με βρισκει στο φατσαμπουκι ως Vlasis Mavraganis.... :tongue: :tongue: :tongue: :p

Αυτο ειναι το θεμα...εχω δοκιμασει πολλους οτι class θελεις..χαχχα...τωρα εχω εναν Hegel H20
Ε, εντάξει για αυτό δεν σε ενοχλούν τα μεσουψηλά. Καλά είναι. Βέβαια μεσαία ο Hegel τονισμένα λίγο, το ίδιο και τα ηχεία σου, χωρίς πλαινη απορρόφηση ... διαβλέπω immersive experience αντί σκηνή πολύ πίσω. Λάθος ? :)
 





Car_Audio_Test

Επαγγελματίας
Editor
Μηνύματα
2.225
Reaction score
791
View attachment 250331
Θα το φτιαξεις ωραιο λες?Μπασα θα εχει?
Καλοτάξιδο!
Ενισχυτής 6κάναλος με DSP full active.
Διαιρούμενο σετ εμπρός και 10ιντσο πίσω.
Πάντα με την εργοστασιακή πηγή!
Κλάμα σου λέω!!! :drinks:
 

Μηνύματα
300
Reaction score
370
Υποψιάζομαι πάντως ότι η υποχώρηση στη ζώνη μεταξύ δεύτερης και τρίτης οκτάβας
αυτες οι υποχωροακυρωσουλες στις χαμηλες συχνοτητες μηπως συμβαινουν κ στα φυσικα οργανα, π.χ. αν παιζει ενα βιολοντσελο κοντα στο τοιχο ( κατω του ενος μετρου) ;
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
14.761
Reaction score
45.600
αυτες οι υποχωροακυρωσουλες στις χαμηλες συχνοτητες μηπως συμβαινουν κ στα φυσικα οργανα, π.χ. αν παιζει ενα βιολοντσελο κοντα στο τοιχο ( κατω του ενος μετρου) ;
Στο ηχογραφημένο πρόγραμμα που αναπαράγεται από το setup ο μηχανικός ήχου έχει κανονικά μεριμνήσει για τονική ισορροπία,πράγμα που σημαίνει ότι δεν πρέπει να περιέχονται τέτοιες διακυμάνσεις.Εφόσον κιόλας το βιολοντσέλο θα έπαιζε live πολύ κοντά σε τοιχωματικό όριο,τότε οι υποχωρήσεις από φαινόμενα boundaries θα κείτονταν σε μεσοχαμηλές οκτάβες αντί για τη ζώνη μέχρι 100 Hz.

Θα το έχω υπ'όψιν πάντως την επόμενη φορά που θα είμαι θαμώνας σε jazz club και θα έβλεπα τον βιολοντσελίστα να παίζει κολλημένος σε τοίχωμα ή σε χαμηλοτάβανο σκηνικό.
 

Μηνύματα
300
Reaction score
370
δεν ξερω, γι αυτο ρωταω, μηπως ηταν ιδεα μου σε παλαιο συμβαν:
σε κουβεντα με σολιστρια, ειχα αυτη την αισθηση, ενω αυτη οχι (οπου επαιζε με πλατη κοντα στον τοιχο)
στις ηχογραφησεις της δε, δεν υπαρχει αυτη η ¨αισθηση" (στην ιδια συνθεση-με το ιδιο οργανο)
καταληξαμε οτι ειναι ο χωρος και απομακρυνθηκαμε λιγακι προς το κεντρο
μη πει κανενας για υγρασια χωρου (στουντιο vs συναυλιας) ή αλλες χορδες, γιατι τον εφαγα! :lol:
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
14.761
Reaction score
45.600
δεν ξερω, γι αυτο ρωταω, μηπως ηταν ιδεα μου σε παλαιο συμβαν:
σε κουβεντα με σολιστρια, ειχα αυτη την αισθηση, ενω αυτη οχι (οπου επαιζε με πλατη κοντα στον τοιχο)
στις ηχογραφησεις της δε, δεν υπαρχει αυτη η ¨αισθηση" (στην ιδια συνθεση-με το ιδιο οργανο)
καταληξαμε οτι ειναι ο χωρος και απομακρυνθηκαμε λιγακι προς το κεντρο
μη πει κανενας για υγρασια χωρου (στουντιο vs συναυλιας) ή αλλες χορδες, γιατι τον εφαγα! :lol:
H διαφορά στην αίσθηση μεταξύ live και ηχογραφημένου οργάνου μπορεί κάλλιστα να έγκειται σε διαφοροποιημένη πολική απόκριση που θα έχει ενσωματωθεί στην παραγωγή από την τεχνική σύλληψης και τη μετέπειτα επεξεργασία...
 





Τελευταια Μηνυματα

Staff online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
164.302
Μηνύματα
2.640.792
Members
36.745
Νεότερο μέλος
iokara
Top