- Μηνύματα
- 1.802
- Reaction score
- 1.528
Σήμερα εντελώς τυχαία ειδα το τεστ που έγινε σε καλώδια ρεύματος σε ένα άλλο θρεντ και είπα να γράψω τη πολύ πρόσφατη εμπειρία που είχα και εγώ με βύσματα αλλά και καλώδια ρεύματος.
Ασχολούμαι με τον ήχο σίγουρα 20 χρόνια και εγώ δοκιμάσει πολλά και διαφορα σε ότι έχει σχέση με αυτόν. Από πολύ νωρίς κατέληξα πως τα ενεργά συστήματα - για εμένα έστω - είναι μονόδρομος για έναν καλό ήχο και νομίζω πως τον έχω πετύχει και στα 2 συστήματα που διατηρώ . Επίσης να πω πως είμαι της ουσίας και όχι του φαίνεσθαι Γιαυτο και το σύστημα μου αποτελείται από μηχανήματα που ο μόνος σκοπός τους είναι να αναπαράγουν σωστα μουσική και όχι να φαίνονται όμορφα.
Στο θέμα μας τώρα.
Πριν κανένα μήνα είπα να βγάλω το παλιό μου Wadia transport από την αποθήκη να το ακούσω ξανά μπας και ωρίμασε λίγο ο ήχος του εκεί κάτω γιατί ποτε δεν μου Ακουγόταν καλά. Το ένωσα λοιπόν στο benchmark dac1 usb (αναβαθμισμένο από τον Τροβα) μεσω Bnc. Στη δοκιμή έβαλα να παίξει ο GAS Thaedra μου και όχι ο Mark Levinson no26 γιατί είναι αρκετά σκοτεινός ώστε να βγάλω σωστά συμπεράσματα. Αλλά όπως και περίμενα δεν είχε αλλάξει τπτ ίδιος φλατ ήχος - accurate - αλλά άψυχος. Το τρανσπορτ μου ειχε έρθει από Γερμανία με ένα καλώδιο ρεύματος απλό που πουλάνε παντού αλλά ήταν σχεδόν 2 μέτρα. Έκατσε λοιπόν στο ρακ 2 μέρες με πολλές ώρες ακροάσεων βάζοντας και βγάζοντας cd με τον μηχανισμό του (cdm1) πραγματικά να πετάει παρά τα χρόνια του αλλά από ήχο ψόφιο όπως είπα. Καλώδιο bnc άλλο δεν είχα να δοκιμασω αν αλλάξει κάτι ηχητικα, όποτε είπα να δοκιμάσω ένα καλώδιο ρεύματος που είχα φτιάξει από ένα ρεταλι που είχα βρει αγνώστου ταυτότητας και 2 μαϊμουδιές σουκο και iec τύπου oyaide που τα ειχα πάρει πριν καμία 10αρια χρόνια από το eBay ούτε κ εγώ ξέρω γιατί.
Το βάζω λοιπόν στο ουαντια χωρίς να περιμένω προφανώς τίποτα - λέω 1 και 0 βγαίνουν από την έξοδο τι να αλλαξει; , και πραγματικά ήταν σαν να άλλαξα τρανσπορτ. Ο ήχος ζωντάνεψε πήρε κάποιες ψηλές που του έλειπαν και λίγο γέμισμα χωρίς να είναι εντελώς φοκους στο κέντρο όπως ήταν με το άλλο καλώδιο. Παρόλα αυτά το Denon DN 961FA μου έπαιζε αισθητά καλύτερα σαν τρανσπορτ μέσω της κοαξιαλ και ένας σιλτεκ όποτε και το τρανσπορτ πουλήθηκε σε έναν Γερμανό που το ήθελε.
Σκέφτηκα λοιπόν πως αφού κάνει διαφορά αυτό το καλώδιο σε ένα τρανσπορτ δεν θα κάνει διαφορά σε έναν τελικό;;;
Πήρα όμως άλλο δρόμο αυτή τη φορά . Πέταξα το ρεταλι, κράτησα τις μαιμουδιες σουκο - iec και τις έβαλα σε ένα Belden 19364 που είχα πάρει και καθόταν. Τα βιδώνω όλα κομπλέ τα βάζω στον Mark Levinson μου που μέχρι τότε έπαιζε με ένα απλό καλωδιακι και κάθομαι να ακούσω τα cdακια μου. Από το πρώτο δευτερόλεπτο ο ενισχυτης έπαιζε διαφορετικά . Κακά διαφορετικά . Το φοκους που είχε πριν είχε πάει στις άκρες αφήνοντας μια τρύπα στο κέντρο , τα μεσαια και ψηλα από βελουτε έγιναν νεροσουπα, και χάθηκε παντελώς το δέσιμο που είχα καταφέρει με τόσο κόπο ( τα ηχεία μου αν και σε μέγεθος πλυντηρίου χάνονται στον χώρο καλύτερα και από τα ls3/5a μου).
Καταστροφή λέω, και είχα παραγγείλει την προηγούμενη μέρα 2 ιδια καλώδια με γερμανικά όμως σουκο…
Έρχεται λοιπόν η επόμενη μέρα , μου έρχονται τα καλώδια και έχω 3 ίδια μπελντεν του μέτρου τα 2 με γερμανικά σουκο και iec και το ένα με τις κινεζιες…
Εγώ φυσικά είμαι σίγουρος πως ηχητικά θα είναι ίδιο ναυάγιο ο ήχος με πριν αν και σίγουρα μου έκανε εντύπωση πως ένα τόσο γνωστό μπελντεν παίζει τόσο χάλια. Βάζω λοιπόν 10 λεπτάκια το καλώδιο με τις μαϊμουδιές να θυμηθώ Ποσο κακά έπαιζε, κλείνω τον τελικό αλλάζω καλώδιο και κάθομαι να ακούσω . Όλα είχαν έρθει στα ίσια τους οι μεσαίες και οι ψηλές έστρωσαν το φοκους ήρθε πάλι στο κέντρο, το ηχείο έδεσε ξανά, όλα καλά! Καλά κατά 90% γιατί το απλό καλώδιο που φόραγαν πριν έπαιζε καλυτερα - η ίσως καλά διαφορετικά , η ίσως κακα αλλά σε σχέση με όλα τα υπόλοιπα συνωδά πιο σωστά, κανεις δεν ξέρει κανεις δεν θα μάθει, οποτε άφησα το απλό καλωδιακι στον τελικό και κράτησα τα 2 μπελντεν για τον νο26 και τον θρεσχολντ μου οοοοποτε και αν τον ανοίξω. Φυσικά οι μαϊμούδες oyaide πήγαν στα σκουπίδια κρατώντας μόνο το μπελντεν.
Αυτή η εμπειρία μου με έκανε να αναθεωρήσω πολλά σε σχέση με ρεύμα ήχο και τα ενδιάμεσα. Το ότι παίζανε τόσο χάλια οι μούφα oyaide πολύ πιθανόν να οφείλετε στην επιμεταλλωση των επαφών η ακόμα και το υλικό τους. Πάντως σίγουρα θα εμένα μακριά τους όπως θα πρέπει να μείνει μακριά τους και κάθε ένας με αξιοπρεπές σύστημα. Όσον αφορά τώρα τα καλώδια ρεύματος σίγουρα κάτι κάνουν . Αυτό που κάνουν είναι να χαλάνε τον ήχο αν δεν είναι σωστά. Να τον φτιάξουν μάλλον δύσκολο Παίζω με κόρνες άνω των 105db ενεργές - χωρίς πυκνωτή - αντίσταση - πηνίο μεταξύ τελικού και ντραιβερ - ούτε καν για προστασία του ντραιβερ γιατί αυτό θα μου «χαλάσει» τον ήχο. Δεν άκουσα κάτι καλύτερο με τα μπελντεν αποτι με το απλό καλώδιο, άκουσα όμως κάτι διαφορετικό που για κάποιον μπορεί να μεταφραστεί σαν κάτι καλύτερο.
Το φιατ δεν θα γίνει πορσε αν αλλάξεις ζάντες Γιαυτο και πάντα ψαχτε άλλου τρόπο να αναβαθμίσετε ένα σύστημα και μην πετάτε λεφτά σε ακριβά καλώδια ρεύματος. Είναι γελοίο . Αυτά !
.
Ασχολούμαι με τον ήχο σίγουρα 20 χρόνια και εγώ δοκιμάσει πολλά και διαφορα σε ότι έχει σχέση με αυτόν. Από πολύ νωρίς κατέληξα πως τα ενεργά συστήματα - για εμένα έστω - είναι μονόδρομος για έναν καλό ήχο και νομίζω πως τον έχω πετύχει και στα 2 συστήματα που διατηρώ . Επίσης να πω πως είμαι της ουσίας και όχι του φαίνεσθαι Γιαυτο και το σύστημα μου αποτελείται από μηχανήματα που ο μόνος σκοπός τους είναι να αναπαράγουν σωστα μουσική και όχι να φαίνονται όμορφα.
Στο θέμα μας τώρα.
Πριν κανένα μήνα είπα να βγάλω το παλιό μου Wadia transport από την αποθήκη να το ακούσω ξανά μπας και ωρίμασε λίγο ο ήχος του εκεί κάτω γιατί ποτε δεν μου Ακουγόταν καλά. Το ένωσα λοιπόν στο benchmark dac1 usb (αναβαθμισμένο από τον Τροβα) μεσω Bnc. Στη δοκιμή έβαλα να παίξει ο GAS Thaedra μου και όχι ο Mark Levinson no26 γιατί είναι αρκετά σκοτεινός ώστε να βγάλω σωστά συμπεράσματα. Αλλά όπως και περίμενα δεν είχε αλλάξει τπτ ίδιος φλατ ήχος - accurate - αλλά άψυχος. Το τρανσπορτ μου ειχε έρθει από Γερμανία με ένα καλώδιο ρεύματος απλό που πουλάνε παντού αλλά ήταν σχεδόν 2 μέτρα. Έκατσε λοιπόν στο ρακ 2 μέρες με πολλές ώρες ακροάσεων βάζοντας και βγάζοντας cd με τον μηχανισμό του (cdm1) πραγματικά να πετάει παρά τα χρόνια του αλλά από ήχο ψόφιο όπως είπα. Καλώδιο bnc άλλο δεν είχα να δοκιμασω αν αλλάξει κάτι ηχητικα, όποτε είπα να δοκιμάσω ένα καλώδιο ρεύματος που είχα φτιάξει από ένα ρεταλι που είχα βρει αγνώστου ταυτότητας και 2 μαϊμουδιές σουκο και iec τύπου oyaide που τα ειχα πάρει πριν καμία 10αρια χρόνια από το eBay ούτε κ εγώ ξέρω γιατί.
Το βάζω λοιπόν στο ουαντια χωρίς να περιμένω προφανώς τίποτα - λέω 1 και 0 βγαίνουν από την έξοδο τι να αλλαξει; , και πραγματικά ήταν σαν να άλλαξα τρανσπορτ. Ο ήχος ζωντάνεψε πήρε κάποιες ψηλές που του έλειπαν και λίγο γέμισμα χωρίς να είναι εντελώς φοκους στο κέντρο όπως ήταν με το άλλο καλώδιο. Παρόλα αυτά το Denon DN 961FA μου έπαιζε αισθητά καλύτερα σαν τρανσπορτ μέσω της κοαξιαλ και ένας σιλτεκ όποτε και το τρανσπορτ πουλήθηκε σε έναν Γερμανό που το ήθελε.
Σκέφτηκα λοιπόν πως αφού κάνει διαφορά αυτό το καλώδιο σε ένα τρανσπορτ δεν θα κάνει διαφορά σε έναν τελικό;;;
Πήρα όμως άλλο δρόμο αυτή τη φορά . Πέταξα το ρεταλι, κράτησα τις μαιμουδιες σουκο - iec και τις έβαλα σε ένα Belden 19364 που είχα πάρει και καθόταν. Τα βιδώνω όλα κομπλέ τα βάζω στον Mark Levinson μου που μέχρι τότε έπαιζε με ένα απλό καλωδιακι και κάθομαι να ακούσω τα cdακια μου. Από το πρώτο δευτερόλεπτο ο ενισχυτης έπαιζε διαφορετικά . Κακά διαφορετικά . Το φοκους που είχε πριν είχε πάει στις άκρες αφήνοντας μια τρύπα στο κέντρο , τα μεσαια και ψηλα από βελουτε έγιναν νεροσουπα, και χάθηκε παντελώς το δέσιμο που είχα καταφέρει με τόσο κόπο ( τα ηχεία μου αν και σε μέγεθος πλυντηρίου χάνονται στον χώρο καλύτερα και από τα ls3/5a μου).
Καταστροφή λέω, και είχα παραγγείλει την προηγούμενη μέρα 2 ιδια καλώδια με γερμανικά όμως σουκο…
Έρχεται λοιπόν η επόμενη μέρα , μου έρχονται τα καλώδια και έχω 3 ίδια μπελντεν του μέτρου τα 2 με γερμανικά σουκο και iec και το ένα με τις κινεζιες…
Εγώ φυσικά είμαι σίγουρος πως ηχητικά θα είναι ίδιο ναυάγιο ο ήχος με πριν αν και σίγουρα μου έκανε εντύπωση πως ένα τόσο γνωστό μπελντεν παίζει τόσο χάλια. Βάζω λοιπόν 10 λεπτάκια το καλώδιο με τις μαϊμουδιές να θυμηθώ Ποσο κακά έπαιζε, κλείνω τον τελικό αλλάζω καλώδιο και κάθομαι να ακούσω . Όλα είχαν έρθει στα ίσια τους οι μεσαίες και οι ψηλές έστρωσαν το φοκους ήρθε πάλι στο κέντρο, το ηχείο έδεσε ξανά, όλα καλά! Καλά κατά 90% γιατί το απλό καλώδιο που φόραγαν πριν έπαιζε καλυτερα - η ίσως καλά διαφορετικά , η ίσως κακα αλλά σε σχέση με όλα τα υπόλοιπα συνωδά πιο σωστά, κανεις δεν ξέρει κανεις δεν θα μάθει, οποτε άφησα το απλό καλωδιακι στον τελικό και κράτησα τα 2 μπελντεν για τον νο26 και τον θρεσχολντ μου οοοοποτε και αν τον ανοίξω. Φυσικά οι μαϊμούδες oyaide πήγαν στα σκουπίδια κρατώντας μόνο το μπελντεν.
Αυτή η εμπειρία μου με έκανε να αναθεωρήσω πολλά σε σχέση με ρεύμα ήχο και τα ενδιάμεσα. Το ότι παίζανε τόσο χάλια οι μούφα oyaide πολύ πιθανόν να οφείλετε στην επιμεταλλωση των επαφών η ακόμα και το υλικό τους. Πάντως σίγουρα θα εμένα μακριά τους όπως θα πρέπει να μείνει μακριά τους και κάθε ένας με αξιοπρεπές σύστημα. Όσον αφορά τώρα τα καλώδια ρεύματος σίγουρα κάτι κάνουν . Αυτό που κάνουν είναι να χαλάνε τον ήχο αν δεν είναι σωστά. Να τον φτιάξουν μάλλον δύσκολο Παίζω με κόρνες άνω των 105db ενεργές - χωρίς πυκνωτή - αντίσταση - πηνίο μεταξύ τελικού και ντραιβερ - ούτε καν για προστασία του ντραιβερ γιατί αυτό θα μου «χαλάσει» τον ήχο. Δεν άκουσα κάτι καλύτερο με τα μπελντεν αποτι με το απλό καλώδιο, άκουσα όμως κάτι διαφορετικό που για κάποιον μπορεί να μεταφραστεί σαν κάτι καλύτερο.
Το φιατ δεν θα γίνει πορσε αν αλλάξεις ζάντες Γιαυτο και πάντα ψαχτε άλλου τρόπο να αναβαθμίσετε ένα σύστημα και μην πετάτε λεφτά σε ακριβά καλώδια ρεύματος. Είναι γελοίο . Αυτά !
.