Νέα προσιτά ηχεία από την ATC

Σπύρος Μπλάτσιος

Διακεκριμένο μέλος
Μηνύματα
15.897
Reaction score
305
Η ATC ανακοίνωσε μία νέα σειρά entry-level ηχείων 2 και 3 δρόμων. Τα ηχεία της νέας σειρά βασίζονται στα παλαιότερα SCM7, SCM12 και SCM35. Τα ονόματα των νέων ηχείων είναι, το mini monitor SCM7 (μια αναβαθμισμένη έκδοση του παλιού), SCM11 και SCM19 (ηχεία βάσης 2 δρόμων), και τέλος το ηχείο δαπέδου (τριών δρόμων) SCM40.



Σε όλα τα ηχεία υπάρχουν:

- Καλύτερης αισθητικης μπροστά μπάφλα (ά, ρε WAF), με καμπυλωμένα άκρα για περιορισμό των περιθλάσεων
- Νέα κατασκευή καμπινας για υψηλότερη ακαμψία
- Νέο tweeter μαλακού θόλου των 25mm με μαγνήτη νεοδυμίου και με αλουμινένιο κυματοδηγό για καλύτερη διασπορά στον χώρο
- Βελτιωμένα crossover με πυκνωτές metallised polypropylene , μεγάλα air-core πηνία και ceramic wire-round αντιστάτες.

Επίσης όλα τα ηχεία έχουν ομαλή καμπύλη εμπέδησης, έτσι ώστε να αποτελούν εύκολο φορτίο ακόμα και για ενισχυτες των 50W (συνιστώμενη ισχύς 50w-300w). Για καλύτερη απόδοση θα πρέπει να ακούγονται χωρίς τις γρίλλιες. Όλα τα ηχεία έρχονται σε φινίρισμα κερασιάς.

Και μια λεπτομερεια. Το νούμερο της ονομασίας τους αντιπροσωπεύει τον εσωτερικό τους όγκο.

Τιμές:
* SCM7: £499 per stereo pair (περίπου 750€)
* SCM11: £849 per stereo pair (περίπου 1300€)
* SCM19: £1,499 per stereo pair (περίπου 2300€)
* SCM40: £1999 per stereo pair (περίπου 3000€)
 


Σπύρος Μπλάτσιος

Διακεκριμένο μέλος
Μηνύματα
15.897
Reaction score
305
Απάντηση: Νέα προσιτά ηχεία από την Atc

Το "μικρό" Atc Scm7 δοκιμάζετε στο πρόσφατο τεύχος γνωστού περιοδικού.

Ο δοκιμαστής αναφέρει χαρακτηριστικά: "Ηχητικά, δίχως υπερβολή, το Scm-7 είναι το καλύτερο μίνι μόνιτορ της κατηγορίας που έχω ακούσει όσα χρόνια δουλεύω στο περιοδικό."

Μάλλον πρέπει να κανονίσουμε μια ακρόαση για τα ηχεία της Atc...
 

Μηνύματα
14.062
Reaction score
7.089
Aναμενομενο ομως,η εταιρεια εχει παραδοση στο χωρο ενω ειναι απο τις λιγες που εχουν απομεινει που κανει χρηση custom μεγαφωνων.Βεβαια υπαρχει ακομα η νοοτροπια (δυστυχως) οτι με τοσα χρηματα αγοραζεις "μεγαλα" ηχεια.
 

Μηνύματα
5.581
Reaction score
298
Και από τις λίγες που χρησιμοποιεί γούφερ long gap/short coil. Ως γνωστόν, η δύναμη την οποία μπορεί να ασκήσει ένας μαγνήτης σε ένα πηνίο φωνής είναι ανάλογη του συντελεστή Bl, όπου B η πυκνότητα της μαγνητικής ροής (ή επαγωγή) και l το μήκος του αγωγού που βρίσκεται μέσα στο μαγνητικό πεδίο. Το Β είναι παράμετρος που εξαρτάται από το μέγεθος και τις ιδιότητες του μαγνήτη. Το l, το μήκος του πηνίου φωνής που βρίσκεται μέσα στη μαγνητική ροή, είναι ανάλογο της διαμέτρου. Αν κάποιος επιλέγει να έχει πηνίο μεγάλης διαμέτρου και μικρού μήκους, αυτό εξασφαλίζει μεγάλο l, χωρίς το πηνίο να αποκτά μεγάλη αυτεπαγωγή, η οποία είναι κάτι το κακό. Επίσης, αν επιλέξει να έχει κοντό πηνίο και μακρύ μαγνητικό διάκενο, εξασφαλίζει ότι το πηνίο μένει πάντα μέσα σε περιοχή με γραμμική μαγνητική ροή καθώς κινείται. Όλες αυτές είναι αποφάσεις που πολλαπλασιάζουν το κόστος του μαγνήτη. Λίγες εταιρείες τις τολμούν (η ATC και η Vandersteen, π.χ.).
 

Μηνύματα
227
Reaction score
3
Indeed...

Η ATC και ειδικότερα ο τεχνικός της διευθυντής, W.J. (Billy) Woodman, είναι από τα μετρημένα στα δάχτυλα του ενός χεριού μεγάλα ονόματα της Γηραιάς Αλβιώνος που εξακολουθούν να θέτουν προδιαγραφές γι' αυτό που ονομάζουμε "Hi-Fi".

Ο Αυστραλός στην καταγωγή Woodman, στα 60 του πλέον, ήταν -όπως πολλοί από τους συμπατριώτες του "down under"- πηγή έμπνευσης για την αγγλική βιομηχανία ήχου, από τη δεκαετία του '70 κιόλας, όταν ανακάλυψε τα πλεονεκτήματα του επίπεδου πηνίου φωνής, για λογαριασμό της ιστορικής Goodmans.

Η δεύτερη μεγάλη συνεισφορά του ήταν το υπερμέγεθες (διαμέτρου 3 ιντσών) midrange θόλου, που κάλυπτε όλο το συχνοτικό φάσμα μεταξύ 300Hz και 3kHz, χωρίς ακουστή παραμόρφωση σε πολύ υψηλές εντάσεις, χάρη στο θηριώδες μαγνητικό του σύστημα (κατασκευής Swift Levick) και την επάλειψη του θόλου με κολλώδη ουσία, που απέτρεπε το breakup.

Με τη μεταγραφή του στην ATC, στα 1982, έκανε και πάλι αίσθηση με τη νέα -για την εποχή- επινόηση του ενεργού ηχείου. Σχεδιασμένο σε συνεργασία με τον ηλεκτρονικό Tim Isaac, το ευφυέστατο δικτύωμα διαχωρισμού (που δινόταν και σε μορφή κιτ από την εταιρεία QMS) χρησιμοποιούσε τρεις εξωτερικούς ενισχυτές για να εκμεταλλευθεί πλήρως την ισχύ των θηριωδών μαγνητικών συστημάτων των τριών μεγαφώνων.

Παρά τα προφανέστατα πλεονεκτήματα της ενεργού διάταξης, όμως, ελάχιστοι ήταν οι φανατικοί που πείστηκαν να αγοράσουν και η ATC κινδύνεψε σοβαρά με χρεωκοπία. Βλέπετε, αν και οι μετρήσεις στο εργαστήριο έκαναν "μπαμ", οι αναλογικές τεχνολογίες της εποχής δεν ήταν σε θέση να εκμεταλλευθούν τα πλεονεκτήματα του ενεργού midrange 3", που έγιναν κτήμα όλων των χρηστών μετά τα μέσα της δεκαετίας του '80, χάρη στην τρομερά βελτιωμένη δυναμική περιοχή των ψηφιακών ηχογραφήσεων.

Όσο για την ATC, ως συνήθως σώθηκε από το επαγγελματικό της τμήμα, που στα 1985 δέχτηκε μια μεγάλη παραγγελία της Δανικής ραδιοφωνίας για ενεργά ηχεία μονταρισμένα σε τρόλεϊ (με ροδάκια castor), για χρήση σε κάθε έδαφος.

Συνδυάζοντας τα κροσόβερ με τους ενισχυτές και το ηχείο σε ένα πακέτο, γεννήθηκε το περίφημο "Ampack", που ζει ως τις μέρες μας με την ετικέτα SCM50A και εξακολουθεί να εκπλήσσει με τη διαύγεια, την ακρίβεια και τα ανεξάντλητα δυναμικά του, αποτελώντας το best-seller της εταιρείας.

And the beat goes on...//;-)
 



Μηνύματα
5.581
Reaction score
298
Re: Απάντηση: Νέα προσιτά ηχεία από την Atc

Ο δοκιμαστής αναφέρει χαρακτηριστικά: "Ηχητικά, δίχως υπερβολή, το Scm-7 είναι το καλύτερο μίνι μόνιτορ της κατηγορίας που έχω ακούσει όσα χρόνια δουλεύω στο περιοδικό."
Παρ' όλη αυτή την από καρδίας σπαρακτική εξομολόγηση που τόσον (κατηγορηματικός προσδιορισμός, όχι επίρρημα -->) γλαφυρά μας μεταφέρει η μελίρρυτος πένα του Λευτέρη Ξένου, απομένει να μας εξηγηθεί γιατί το ηχείο πήρε ένα πενιχρό 3,9 :confused: Ούτε καν το παραδοσιακό 4,61, που εθιμικά απονέμεται σε παρόμοια προϊόντα :rolleyes:
 

Μηνύματα
116
Reaction score
1
Re: Απάντηση: Νέα προσιτά ηχεία από την Atc

Παρ' όλη αυτή την από καρδίας σπαρακτική εξομολόγηση που τόσον (κατηγορηματικός προσδιορισμός, όχι επίρρημα -->) γλαφυρά μας μεταφέρει η μελίρρυτος πένα του Λευτέρη Ξένου, απομένει να μας εξηγηθεί γιατί το ηχείο πήρε ένα πενιχρό 3,9 :confused: Ούτε καν το παραδοσιακό 4,61, που εθιμικά απονέμεται σε παρόμοια προϊόντα :rolleyes:
Μα ο αλγόριθμος υπολογισμού της βαθμολογίας, ο οποίος χρησιμοποιεί την ΤΙΜΗ σαν βασική παράμετρο, αυτό έβγαλε. Τι θέλουμε τώρα, να προκληθεί αναστάτωση στην "αγορά";
 

Costas Coyias

Ημίθεος
Administrator
Μηνύματα
25.913
Reaction score
22.939
Για ένα λεπτό, γιατί με μπερδέψατε. Δηλαδή, αυτά τα ATC δεν είναι high end;
 


Μηνύματα
684
Reaction score
2.166
Θα το αφήσω εδώ, μην ανοίγω νέο θέμα:

https://www.avhub.com.au/features/hi-fi/an-interview-with-billy-woodman-atc-loudspeakers-416431

Μερικά χρήσιμα/ενδιαφέροντα αποσπάσματα:

Australian Hi-Fi Magazine:
What did the military want with your drivers?

Billy Woodman:
During the Falklands war, they put our 15-inch drivers on the funnels of warships to reduce the noise they made. It was actually a project developed by Andrew Jones when he was at the University of Essex, doing research into active noise control, before he’d got into loudspeaker design. I think he spent three years on it, during which he managed to achieve noise reduction figures of around 20dB… but to do it he required our drivers to produce sound pressure levels of around 135dB at 30Hz, which meant ten drivers and 6,000-watts of amplification for each funnel.

+++++++++++++++++++

Australian Hi-Fi Magazine:
Your combination of a CD player and integrated amplifier in the same chassis, the SIACD, is a bit unusual. What caused you to develop it?

Billy Woodman:
I’m really excited about the SIACD, which was a request from ATC China and ATC Hong Kong, which for the last seven years have been our strongest markets. They told us that 50 per cent of Chinese listen to classical and jazz music, and that professional women in China didn’t want clutter in their homes. That was the idea behind the SIACD…everything’s in the one box: You just add speakers.

Australian Hi-Fi Magazine:
Yet you’re on record as saying that 80 per cent of your loudspeaker sales are of your active models, with passive models accounting for only 20 per cent.

Billy Woodman:
That’s true, but it’s all come about because of my two passions: engineering and music. That’s why I’ve worked so studiously for such a long time getting rid of the anomalies in loudspeakers. Having active speakers makes it possible to do that because you can get not only the frequency response correct across the crossover frequency, but also a true minimum phase response, which in turn delivers tonal accuracy and a completely stable image. You can’t do that with a passive design.

Αλλά και ...

Australian Hi-Fi Magazine:
So no Class-D at ATC then?

Billy Woodman:
I really don’t like the sound of Class-D amplifiers, they always cut off the decay of sounds—particularly piano!—plus, from a technical point of view, there is hysteresis in the comparators and rise time problems in the output, so all ATC amplifiers have Class A/B outputs.
 


Τελευταια Μηνυματα

Staff online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
175.820
Μηνύματα
3.029.271
Members
38.498
Νεότερο μέλος
antikotsos
Top