Νέες αξιόλογες κυκλοφορίες/επανεκδόσεις σε CD/SACD/Blu-ray.

Μηνύματα
1.999
Reaction score
2.342
Για τους λιγοστούς, κατά τα φαινόμενα αν όχι κατά τεκμήριο, συλλέκτες (αλλά και για τους "εικονικούς"...), αποφάσισα να σας παρουσιάζω μερικές νέες εκδόσεις ή επανεκδόσεις παλαιοτέρων αλλά αξιόλογων ή ενδιαφερουσών παραγωγών. Καθόσον σχεδόν όλες αυτές οι εκδόσεις υπάρχουν και ως "χειροπιαστά" προιόντα αλλά και ως "εικονικά" (downloading, streaming), ευελπιστώ ότι θα φανεί χρήσιμη η σχετική ενημέρωση. Εννοείται ότι οιοδήποτε μέλος δύναται να προσφέρει τις δικές του πληροφορίες, ενημερώσεις, προτιμήσεις κλπ. Επίσης, δεν είναι υποχρεωτικό, εάν κάποιο μέλος το επιθυμεί, να περιοριστείτε σε πολύ πρόσφατες εκδόσεις μόνον.
Ξεκινώντας, επέλεξα μία νέα λαμπρή έκδοση και μία πολύ ενδιαφέρουσα επανέκδοση έργων του Bach για πιάνο, καθόσον εν αρχή ην ο (λόγος του) Bach:
- Η εκλεκτική Γαλλική εταιρεία Paraty εξέδωσε πρόσφατα μία εξαίρετη παραγωγή της με τις 7 Τοκάτες του μέγιστου αυτού συνθέτη, ερμηνευμένες με μοναδική ιδιαιτερότητα από τον θαυμάσιο Γάλλο πιανίστα Laurent Cabasso και παιγμένες σε ένα σύγχρονο εξαιρετικό πιάνο, το Opus 102 του Γαλλικού οίκου Stephen Paulello.
H ερμηνεία του Cabasso χαρακτηρίζεται από ευγένεια, πολύ καλή αρμονικά ισορροπία, με όχι βιαστικά tempi και χωρίς έμφαση στην παράδοση ή σε ακαδημαικού τύπου προσέγγιση. Εν τούτοις, ο ικανότατος αυτός πιανίστας δίνει ιδιαίτερη προσοχή στη λεπτομέρεια και μία κατά το δυνατόν πιο ζωηρή, πολύ ποιητική και ευχάριστη απόδοση των νεανικών αυτών αλλά λίαν απαιτητικών έργων του Bach. Κοντολογίς, πρόκειται για μία πολύ μουσική και γνήσια προσωπική ερμηνεία πέρα από τις συνήθεις συμβάσεις του παρελθόντος και της κλασικής παράδοσης.
Ως προς το όργανο, η πολύ ιδιάιτερη αυτή ερμηνεία ακούγεται εξαιρετικά λαμπρή, δίνοντας την εντύπωση ότι δεν υφίσταται τίποτε περισότερο να αναμένει ο ακροατής όσον αφορά την καθαρότητα, την ακρίβεια και την ποιότητα του ήχου. Η εξαιρετική παραγωγή της Paraty δίνει "φως" σε όλο το μεγαλείο της ηχητικής λαμπρότητας του οργάνου και της μοναδικής αυτής ερμηνείας.
- Η Βρετανική Divine Art επανέκδοσε έναν πολύ ενδιαφέροντα δίσκο της πολύ ικανής στον Bach Εγγλέζας πιάνστα Jill Crossland, ηχογραφημένο το 2003, όπου ερμηνεύονται, με ιδιαίτερη προσοχή στη λεπτομέρεια και στο στυλ, η Τοκάτα σε Ρε μείζονα, BWV912, η Αγγλική Σουίτα υπαρ. 2, σε λα ελάσσονα, η Παρτίτα υπαρ. 1 και η εκπληκτική Χρωματική Φαντασία και Φούγκα σε ρε ελάσσονα, BWV903. Η Crossland έχει ήδη ηχογραφήσει λίγους δίσκους, σχεδόν όλοι με έργα Bach, μεταξύ των οποίων και το Καλοσυγκερασμένο Κλειδοκύμβαλο (στην Αγγλική Signum), όπου είναι αρκούντως ανταγωνιστική και πάντα πολύ ενδιαφέρουσα.
Και στην επανέκδοση αυτή, η θαυμάσια αυτή πιανίστα τιμά εκ νέου τον μεγάλο συνθέτη με ιδιαίτερα εκφραστικές ερμηνείες (π.χ. το Adagio από τηνΤοκάτα ή η Σαραμπάντα της Παρτίτας υπαριθ. 1). Η (ανα)παραγωγή είναι αρκούντως ικανοποιητική.
Αυτά για την αρχή...και για την ώρα.
 

Μηνύματα
1.999
Reaction score
2.342
Μετά τον μεγάλο Bach, σειρά έχει ο άλλος μέγιστος των συνθετών, ο Beethoven με δύο πολύ ενδιαφέρουσες και λίαν αξιόλογες παραγωγές σε δύο από τα πλέον σημαντικά και αγαπητά του έργα:
- Το πρώτο αφορά το μοναδικό του Κοντσέρτο για Βιολί, σε Ρε μείζονα (Op.61), ένα από τα πιο σπουδαία Κοντσέρτα για το όργανο αυτό σε όλο το Ρεπερτόριο. Σίγουρα υπάρχει μία κορεσμένη πληθώρα από πολύ καλές παραγωγές από όλες τις εποχές της δισκογραφίας. Όμως, όπως και να το κάνουμε, τέτοια έργα αναφοράς ποτέ δεν θα πάψουν να αποτελούν μία από τις σπουδαιότερες προκλήσεις για κάθε κυρίως νέο σολίστα.
Ούτως, μία νέα φέρελπις Βουλγάρα βιολονίστρια, η Liya Petrova, στον τρίτο σολιστικό της δίσκο, αναλαμβάνει το μέγαλο ρίσκο να ερμηνεύσει το κορυφαίο αυτό Κοντσέρτο. Η Ορχήστρα που συμπληρώνει την εν λόγω εκτέλεση είναι η πολύ έμπειρη και ικανή Sinfonia Varsovia και μαέστρος ο πρώην σπουδαίος βιολονίστας και νυν θαυμάσιος μαέστρος Jean-Jacques Kantorow. Η ερμηνεία είναι πολύ ιδιωματική, εξαιρετικά ευαίσθητη στα λυρικά της σημεία και με πολύ φυσικό τρόπο ζωηρή στα γρήγορα και ενθουσιώδη μέρη.
Ο δίσκος συμπληρώνεται με ένα αμφισβητούμενο Κοντσέρτο του Mozart, το KV271a, και αυτό σε Ρε μείζονα, γνωστό και ως το 7ο Κοντσέρτο για Βιολί του συνθέτη. Πέρα από το ζήτημα της αυθεντικότητας του έργου, η ερμηνεία και εδώ είναι ενθουσιώδης και γοητευτική κάνοντας την ακρόαση πιο ελκυστική και λίαν ευχάριστη.
Την εξαίρετη παραγωγή υπογράφει η πολύ καλή Γαλλική Mirare.
Επ΄ευκαιρία, ευρίσκω εαυτόν υποχρεωμένο να αναφέρω και τους δύο θαυμάσιους προηγούμενους δίσκους της πολλά υποσχόμενης αυτής βιολονίστριας, ήτοι το πρώτο της CD, στην Βρετανική Orchid, με τα Κοντσέρτα για Βιολί του Nielsen και το 1ο του Prokofiev και το 2ο της CD, στη Mirare, με έργα για Βιολί και Πιάνο των Beethoven, Britten & Barber.
- Το δεύτερο είναι ένα demonstration quality SACD της Αμερικανικής audiiophile Reference Recordings με μία νέα εκθαμβωτική έκδοση της εμβληματικής 9ης Συμφωνίας, με την Pittsburgh Symphony Orchestra υπό τον χαρισματικό Manfred Honeck. Πέρα από κάποιες αντιρρήσεις μου ως προς τα μάλλον γρήγορα tempi, o Honeck δίνει, για άλλη μία φορά, τρομερή σημασία στη λεπτομέρεια, στην ακρίβεια και την εξαιρετική ένταση όπου δει, η δε Ορχήστρα του, υπό την σχολαστική καθοδήγησή του, αποδεικνύεται ότι είναι σε top form. Αν μη τι άλλο, η νέα αυτή σούπερ παραγωγή αξίζει, τουλάχιστον, για την πλεόν εντυπωσιακή, true to life, απόδοση μίας τόσο πλούσιας σε υλικό και ήχο Συμφωνίας.
Καλή διερεύνηση...
 

Μηνύματα
76
Reaction score
106
Karine Deshayes, Johan Farjot, Delphine Haidan - Deux mezzos sinon rien (2020).jpg


Δύο mezzos η Delphine Haidan και Karin Deshayes τραγουδούν σε ντουέτο με την συνδεία πιάνου Γερμανικά και Γαλλικά τραγούδια που δεν ακούγονται συχνά. Τραγούδια των Brahms, Mendelssohn, Gounod, Delibes, Massenet, Faure, Chausson.

Δύο φωνές με διαφορετικά ηχοχρώματα εξερευνούν το μουσικό υλικό με γνώση, ευγένεια και εκφραστικότητα.

Ένα πολύ ευχάριστο cd
 

Μηνύματα
1.999
Reaction score
2.342
View attachment 205558

Δύο mezzos η Delphine Haidan και Karin Deshayes τραγουδούν σε ντουέτο με την συνδεία πιάνου Γερμανικά και Γαλλικά τραγούδια που δεν ακούγονται συχνά. Τραγούδια των Brahms, Mendelssohn, Gounod, Delibes, Massenet, Faure, Chausson.

Δύο φωνές με διαφορετικά ηχοχρώματα εξερευνούν το μουσικό υλικό με γνώση, ευγένεια και εκφραστικότητα.

Ένα πολύ ευχάριστο cd
Όντως ένα πολύ ευχάριστο αλλά και ενδιαφέρον ως προς το ρεπερτόριο CD.
Ο τίτλος έχει επίσης αρκετό χιούμορ: "Δύο Μέτζο (σοπράνο), τίποτε αλλο"! Τα ντουέτα για δύο τέτοιες φωνές είναι από τη φύση τους σπάνιο ρεπερτόριο. Χάρις όμως στην εξαιρετική αίσθηση της μουσικής και κατανόηση των κειμένων των τραγουδιών από τις δύο αυτές πολύ ικανές σολίστ, το αποτέλεσμα είναι ιδιαίτερα ικανοποιητικό και λίαν απολαυστικό. Η ερμηνεία τους χαρακτηρίζεται από εξαιρετικό εκλεπτυσμό, χαρακτηριστική εκφραστικότητα και την κατάλληλη απόδοση του κάθε έργου.
Η μικρή αλλά αρκετά εκλεκτική Γαλλική εταιρεία Klarthe παρέχει μία πολύ ικανοποιητική παραγωγή που βοηθάει στο δεόντα βαθμό την εξαίσια προσπάθεια των ερμηνευτών.
 

Μηνύματα
76
Reaction score
106
cover 1.jpg


La Francesina (η Γαλλιδούλα)

Η Elisabeth Duparc, η Γαλλιδούλα όπως την έλεγε, ήταν η αγαπημένη σοπράνο του Handel στο Λονδίνο. Για την φωνή της συνέθεσε την Σεμέλη και πολλές ακόμη όπερες.
Η Sophie Junker, η Βελγιδούλα σοπράνο, με το Le Concert de l'Hostel Dieu υπό την διεύθυνση του Franck-Emmanuel Comte παρουσιάζει ένα πρόγραμμα με άριες του Handel σε ανάμνηση της ομότεχνης της.

Μου άρεσε ιδιαίτερα η πλούσια και ζεστή φωνή της και η ποικιλία των χρωματισμών ανάλογα με την άρια.
Την προτείνω παρότι κάποιες φορές δεν ακούω ολόκληρα τα cd με μπαρόκ φωνητική μουσική.
 

Μηνύματα
1.999
Reaction score
2.342
View attachment 205606

La Francesina (η Γαλλιδούλα)

Η Elisabeth Duparc, η Γαλλιδούλα όπως την έλεγε, ήταν η αγαπημένη σοπράνο του Handel στο Λονδίνο. Για την φωνή της συνέθεσε την Σεμέλη και πολλές ακόμη όπερες.
Η Sophie Junker, η Βελγιδούλα σοπράνο, με το Le Concert de l'Hostel Dieu υπό την διεύθυνση του Franck-Emmanuel Comte παρουσιάζει ένα πρόγραμμα με άριες του Handel σε ανάμνηση της ομότεχνης της.

Μου άρεσε ιδιαίτερα η πλούσια και ζεστή φωνή της και η ποικιλία των χρωματισμών ανάλογα με την άρια.
Την προτείνω παρότι κάποιες φορές δεν ακούω ολόκληρα τα cd με μπαρόκ φωνητική μουσική.
Ένα άλλο πολύ ενδιαφέρον και σε εξαιρετική παραγωγή CD για τους μελομανείς της Μπαρόκ Όπερας και ειδικότερα του κεφαλαιώδους συνθέτου αυτής, του σπουδαίου Handel.
H Sophie Junker έχει ήδη δείξει το ταλέντο της σε διάφορες συμμετοχές της σε Μπαρόκ Όπερες, Καντάτες και άλλα έργα Θρησκευτικής Μουσικής αλλά και σε Ρομαντικές Όπερες. Η φωνή της έχει ευελιξία και φυσική ομορφιά και η τεχνική της είναι εξαιρετική, ούτως ώστε να αποδίδει με πολύ πειστικό τρόπο, και μουσικά και εκφραστικά, ό,τι καλείται να ερμηνεύσει. Στην όλη εικόνα συμβάλλει και η πολύ εξειδικευμένη στο είδος Ορχήστρα καθώς και η πάντα σταθερή στο υψηλό επίπεδο παραγωγών της Γαλλικής Aparte.
Τα εδιαφέροντα ρεσιτάλ με άριες από Όπερες ή από Ορατόρια Μπαρόκ έχουν την τιμητική τους τα τελευταία έτη. Ήδη μου περιήλθαν δύο νέα πολύ ενδιαφέροντα αποκτήματα, από τα οποία θα αναφερθώ στο πρώτο που άκουσα: a) Πρόκειται για το τελευταίο ρεσιτάλ της πολύ έμπειρής και σπουδαίας contralto Nathalie Stutzmann (ή οποία έχει πλεόν "αναβαθμισθεί" και σε μαέστρο, τόσο ικανή ώστε η Philadelphia S.O. να της δώσει τη θέση της Principal Guest Conductor), που φέρει τον εύγλωττο και προφανή τίτλο...CONTRALTO. Η εξαιρετική αυτή φωνή και "ψημένη" σολίστ ερμηνεύει άριες και αποσπάσματα από έργα που μεγάλες ντίβες (με φωνή άλτο) της Μπαρόκ εποχής έκαναν επιτυχίες και υπήρξαν μούσες έμπνευσης για συνθέτες όπως ο Vivaldi, o Handel κ.α.
Περιττό να λέχθει ότι η Stutzmann υπερέχει στο είδος αυτό, ερμηνεύοντας τόσο με εντυπωσιακό όσο και λίαν εκφραστικό και αισθαντικό τρόπο κάθε έργο του πληθωρικού δίσκου (80 ολόκληρα λεπτά Μουσικής). Η ίδια διευθύνει μία εξαιρετική και εξειδικευνένη μικρή Ορχήστρα υπό την επωνυμία Orfeo 55. Το παίξιμο του εν λόγω συνόλου είναι αντάξιο της σπουδαίας σολίστ, η οποία υπήρξε και βασική μαέστρος και συνεργάτης της Ορχήστρας. Δυστυχώς, λόγω οικονομικών δυσκολιών και της ανάληψης της νέας θέσεως της Stutzmann στη Φιλαδέλφια, η Orfeo 55 αναγκάσθηκε να διαλυθεί και, ούτως, ο δίσκος αυτός αποτελεί το δισκογραφικό "κύκνειο άσμα" τους. Η πρώτης τάξεως παραγωγή υπογράφεται από την πάντα εξαιρετική Erato.
 

Μηνύματα
3.673
Reaction score
2.868
Τι μπορώ να προσθέσω πέρα από τον θαυμασμό μου για τα υπέροχα ποστ που περιλαμβάνουν δίκην κοσμημάτων τις προσωπικές γνώσεις και εμπειρίες των συγκεκριμένων έργων?
Εύγε πρίγκιψ!!! :drinks:
 

Μηνύματα
1.999
Reaction score
2.342
Μετά τα δύο πρώτα μεγάλα "Β" (Bach, Beethoven), σειρά έχει το τρίτο...μεγάλο B, ήτοι δύο σημαντικές νέες κυκλοφορίες με έργα του σπουδαίου Brahms:
- Το πρώτο αφορά τις δύο θαυμάσιες και τόσο όμορφες Σονάτες για Βιόλα και Πίανο καθώς και τα δύο εξαίσια Τραγούδια που έγραψε ο συνθέτης για alto φώνη, βιόλα και πιάνο. Την υποδειγματική ερμηνεία υπογράφουν ο εξαίρετος Γάλλος βιολίστας Antoine Tamestit και ο ταλαντούχος Γάλλος πιανίστας Cedric Tiberghien, ενώ στα δύο τραγούδια συμμετέχει ο πολύς και πολυτάλαντος Γερμανός Βαρύτονος Matthias Goerne. H υψηλού επιπέδου παραγωγή είναι της μεγάλης και ιστορικής Harmonia Mundi. A straightforward CD!
- Το δεύτερο CD (που μόλις μου περιήλθε) είναι μία ευχάριστη και ασυνήθιστη έκπληξη. Ο τίτλος του δίσκου είναι "The Schönberg Effect" και αναφέρεται στη διασκευή του 1ου Κουαρτέτου για Πιάνο και Έγχορδα (σε σολ ελάσσονα) του Brahms για μεγάλη Ορχήστρα από τον σημαντικό αυτόν συνθέτη της 2ης Σχολής της Βιέννης. Οι ερμηνευτές είναι το Κουαρτέτο για Πιάνο Notos Quartet, ένα από τα πολύ ολίγα εξειδικευμένα και εξαίρετα Κουαρτέτα για Πιάνο και τρία έγχορδα (βιολί , βιόλα και τσέλο).
Στην προκειμένη περίπτωση, το Notos Quartet ερμηνεύει με περίσσεια εμπειρία και εξαιρετικό στυλ το 1ο πολύ απαιτητικό και σπουδαία μουσικό Κουαρτέτο του Brahms, στην πρωτότυπη μορφή του (ως εικός), ενώ η έκπληξη είναι μία εξαιρετικά ιδιωματική διασκευή της Τρίτης Συμφωνίας του Brahms για Κουαρτέτο για Πιάνο και Έγχορδα! Την εν λόγω διασκευή την έχει επεξεργασθεί ο Γερμανός συνθέτης Andreas Tarkmann, ο οποίος έχει δώσει μία ιδεατή μοναδικότητα στο τελικό αποτέλεσμα, ώστε ο ακοατής να μην αισθάνεται την απουσία των ηχοχρωμάτων της ορχήστρας, αλλά, αντιθέτως, να είναι ικανοποιημένος από τη συνεχή μουσική ανάπτυξη του έργου με τα τέσσερα αυτά όργανα. Χαρακτηριστικό παράδειγμα η πανέμορφη τρίτη κίνηση της Συμφωνίας, το Poco Allegretto (σε ντο ελάσσονα), όπου το ωραιότατο ρομαντικό θέμα εναλλάσεται στα έγχορδα, ένω το πιάνο κρατά την "ορχηστρική" αρμονία της μαγευτικής αυτής κίνησης.
Το Notos Quartet, όμως, είναι στο πνέυμα του εκπληκτικού αυτού έργου σε όλη τη διάρκειά του, δίνοντας την απαράιτητη δυναμική έμφαση στα θυελλώδη μέρη της πρώτης κίνησης, το λυρισμό και τον τραγουδιστό (cantabile) χαρακτήρα της αργής κίνησης και την απαραίτητη λαμπρότητα και ενθουσιασμό του τελικού Allegro.
Η παραγωγή της πολυεθνικής Sony είναι αντάξια της εξαίρετης ερμηνείας του Κουαρτέτου.
 

Μηνύματα
1.999
Reaction score
2.342
Έχοντας, για λίγο, ασχοληθεί με φωνητικά ρεσιτάλ (χάρις στη συμβολή του classic era), παραθέτω κατωτέρω για όσους μπορεί να ενδιαφέρονται για ωραίες φωνές και ώριμα εκφραστικούς σολιστ, τρία νέα CDs, πολύ ενδιαφέροντα και θαυμάσια για το ρεπερτόριο που ο κάθε σολίστ υπηρετεί:
- Το πρώτο αφορά και πάλι την εποχή του Μπαρόκ και πάλι τον πολύ σημαντικό για τη φωνητική Μουσική Handel. Τιτλοφορείται...Royal Handel, περιέχει μερικές από τις πιο όμορφες και μουσικά εξαίσιες άριες του σπουδαίου αυτού συνθέτη και ερμηνεύονται με άψογο στυλ, θαυμάσια τεχνική και εξαιρετική φωνή από τη χαρισματική Γαλλίδα Eva Zaicik και το νεανικό αλλά εξαιρετικά εξειδικευμένο ορχηστρικό σύνολο Le Consort (υπό την άτυπη διεύθυνση του πολύ ικανού νεαρού τσεμπαλίστα Justin Taylor).
To CD αναφέρεται στην ανάληψη της θέσεως του Handel ως Μουσικού Διευθυντή της Βασιλικής Ακαδημίας της Μουσικής στο Λονδίνο κατά την ίδρυσή της το 1719. Ως εικός, το πρόγραμμα περιλάμβάνει μερικές θαυμάσιες άριες από τα πρώτα αριστουργήματα που έγραψε ο Ηandel εκείνη την περίοδο καθώς και δύο υπέροχες του Ariosti και μία του Bononcini, οι οποίοι είχαν επιστρατευθεί για το Βασιλικό Θέατρο από την Ιταλία.
Η εξαίρετη παραγωγή του ιδιαίτερα ελκυστικού αυτού CD ανήκει στην σταθερής αξίας Γαλλική Alpha.
- Το δεύτερο ανήκει στην ιδιαίτερη και λίαν σημαντική κατηγορία του Γερμανικού Lied και του σουδαιότερου, κατά τεκμήριο, συνθέτη που υπηρέτησε το είδος με απαράμιλλη αφοσίωση, ξεχωριστη έμπνευση και σπουδαία μουσική σύνθεση, ήτοι του Schubert. Πρόκειται για άλλη μία έκδοση ενός από τα πλέον κορεσμένα από σημαντικές ερμηνείες έργα του συνθέτη, δηλ. για τον κύκλο τραγουδιών Die schöne Müllerin (Η Ωραία Μυλωνού). Το έργο ερμηνεύεται κυρίως από τενόρους, όπου έχουμε την τύχη να έχουν υπάρξει ένας ικανός αριθμός σπουδαίων τραγουδιστών (π.χ Wunderlich, Schreier), αλλά και βαρύτονους, όπου και εκεί έχουμε τη χαρά να απολάυσουμε μοναδικές ερμηνείες, όπως ένος Fischer-Dieskau ή του πιο σύγχρονου M. Goerne. Στην πολύ αυτή πρόσφατη ερμηνεία, συναντάμε μία λίαν αξιόλογη φωνή ενός ικανότατου βαρυτόνου, του Ιταλού Andre Schuen, ο οποίος δίνει τη δική του ιδιαίτερη εκφραστικότητα, με θαυμάσια άρθρωση, άψογο στυλ και εξαιρετική μουσικότητα, ώστε να υπηρετεί το κάθε τραγούδι του κύκλου, δίνοντας του τη δική του χαρακτηριστική ατμόσφαιρα. Η φωνή του Schuen έχει ένα πολύ όμορφο χρώμα και η τεχνική του δίνει ιδιαίτερη έμφαση στις δυνατότητές του ως τραγουδιστή των Γερμανικών Lieder. Στο πιάνο συμπληρώνει την εξαιρετική αυτή ερμηνεία ο ικανός Γερμανός πιανίστας Daniel Heide. Την θαυμάσια αυτή υψηλού επιπέδου παραγωγή υπογράφει η ιστορική DG.
- Το τρίτο CD είναι κάπως "αιρετικό", αλλά εξαιρετικά ενδιαφέρον και, τελικά, αποκαλυπτικά όμορφο. Πρόκειται για το πρώτο ρεσιτάλ της ικανότατης Αιγύπτιας (!) σοπράνο Fatma Said, με ένα πολύ ποικίλο και ευρύ πρόγραμμα, που περιλαμβάνει Κλασικό ρεπερτόριο από συνθέτες απόι διαφορετικές περιόδους και χώρες (Berlioz, Bizet, Ravel, De Falla, Obradors, Gaubert, Lorca) για να φθάσουμε και στα δικά της πατρογονικά Αραβικά (!) τραγούδια, το αοποία ερμηνεύει με θαυμάσιο στυλ, μία εξαιρετικά όμορφη φωνή, πολύ αξιόλογη τεχνική και εύγλωττη εκφραστικότητα.
Τη συνοδεύουν με υποδειγματικά ιδιωματικό στυλ ο πολύ "ψημένος" Malcolm Martineau στο πιάνο, ο κιθαρίστας Rafael Aguirre και ένα θαυμάσιο σύνολο ικανών μουσικών στα Αραβικά τραγούδια. Την πολύ υψηλού επιπέδου παραγωγή υπογράφει η Warner.
Καλές ακροάσεις!
 

Μηνύματα
76
Reaction score
106
Ο Andre Schun και η Fatma Said είναι πολύ πρόσφατες εκδόσεις και μετά την προηγηθείσα ανάρτηση θα τις προτάξω στις ακροάσεις μου.


Θέλω όμως να αναφερθώ σε μια ηχογράφηση που καλό είναι να μην λείπει από καμία δισκοθήκη φίλου της όπερας.

Πρόκειται για μια φωνή που διεθνώς, στο ρεπερτόριο που τραγουδά, δεν υπάρχει το αντίστοιχο της. Είναι τόσος ο όγκος της φωνής που στις όπερες του Wagner καλύπτει όλη την ορχήστρα.

Πρόκειται για την τεράστια Νορβηγή σοπράνο Lise Davidsen.

Την έχω ακούσει-δει στον Tannhauser σε διεύθυνση Gergiev, σε μια εξαιρετικά σκηνοθετημένη παράσταση του 2019 από το Bayreuth.

Πρόσφατα κυκλοφόρησε και δεύτερο cd αλλά αναφέρομαι στην παρθενική δισκογραφική της εμφάνιση σε άριες των Wagner και Strauss.

cover.jpg
 

Μηνύματα
1.999
Reaction score
2.342
Ο Andre Schun και η Fatma Said είναι πολύ πρόσφατες εκδόσεις και μετά την προηγηθείσα ανάρτηση θα τις προτάξω στις ακροάσεις μου.


Θέλω όμως να αναφερθώ σε μια ηχογράφηση που καλό είναι να μην λείπει από καμία δισκοθήκη φίλου της όπερας.

Πρόκειται για μια φωνή που διεθνώς, στο ρεπερτόριο που τραγουδά, δεν υπάρχει το αντίστοιχο της. Είναι τόσος ο όγκος της φωνής που στις όπερες του Wagner καλύπτει όλη την ορχήστρα.

Πρόκειται για την τεράστια Νορβηγή σοπράνο Lise Davidsen.

Την έχω ακούσει-δει στον Tannhauser σε διεύθυνση Gergiev, σε μια εξαιρετικά σκηνοθετημένη παράσταση του 2019 από το Bayreuth.

Πρόσφατα κυκλοφόρησε και δεύτερο cd αλλά αναφέρομαι στην παρθενική δισκογραφική της εμφάνιση σε άριες των Wagner και Strauss.

View attachment 206185
Ο Andre Schun και η Fatma Said είναι πολύ πρόσφατες εκδόσεις και μετά την προηγηθείσα ανάρτηση θα τις προτάξω στις ακροάσεις μου.


Θέλω όμως να αναφερθώ σε μια ηχογράφηση που καλό είναι να μην λείπει από καμία δισκοθήκη φίλου της όπερας.

Πρόκειται για μια φωνή που διεθνώς, στο ρεπερτόριο που τραγουδά, δεν υπάρχει το αντίστοιχο της. Είναι τόσος ο όγκος της φωνής που στις όπερες του Wagner καλύπτει όλη την ορχήστρα.

Πρόκειται για την τεράστια Νορβηγή σοπράνο Lise Davidsen.

Την έχω ακούσει-δει στον Tannhauser σε διεύθυνση Gergiev, σε μια εξαιρετικά σκηνοθετημένη παράσταση του 2019 από το Bayreuth.

Πρόσφατα κυκλοφόρησε και δεύτερο cd αλλά αναφέρομαι στην παρθενική δισκογραφική της εμφάνιση σε άριες των Wagner και Strauss.

View attachment 206185
Ευελεπιστώ να έχεις ήδη ακούσει την Eva Zaicik. Την είχα αναφέρει πρώτα, γιατί την θεωρώ την πιο ωραία φωνή από τις τρεις που ανέφερα, κυρίως ως προς την ευγένεια και εκλεπτυσμό στην τεχνική της αρτιότητα. Πέραν του εξαιρετικού Royal Handel, έχει στο ενεργητικό της και έναν ακόμη θαυμάσιο δίσκο, με τον τίτλο Venez chere ombre, πάλι με το πολύ ικανό γκρουπ Le Consort και πάλι σε μία υποδειγματική παραγωγή της Alpha. Ο εν λόγω δίσκος πραγματεύεται θρησκευτικά και κοσμικά έργα Γάλλων συνθετών του Μπαρόκ, όπως των Charpentier, Clerambaut, Lefebvre, Monteclair κ.α. Στο Γαλλόφωνο χώρο έχει αναγνωρισθεί ως μία από τις πιο αξιόλογες φωνές της γενιάς της και έχει τιμηθεί με σχετικά βραβεία τα τελευταία έτη.
Ο A. Schuen είναι μία πολύ ωραία φωνή Βαρυτόνου, με εξαιρετική τεχνική, πιο ικανός, σχεδόν ιδεώδης για Lieder.
H F. Said είναι μία πολύ έξυπνη σοπράνο, με πολύ γοητευτική φωνή και θαυμάσια τεχνική, που μπορεί να ελίσσεται σε διάφορα είδη. Το μέλλον θα δείξει πόσο και πως θα εξελιχθεί.
Ως προς την Lise Davidsen, όντως πρόκειται για μία μεγάλη και εντυπωσιακή φωνή, ένα σπουδαίο φωνητικό όργανο, που ανήκει επάξια, κατά τεκμήριο, στην παράδοση των πολύ μεγάλων φωνών που μας έχουν προσφέρει οι Σκανδιναβικές χώρες, όπως η πολύ σημαντική συμπατριώτισά της Kirsten Flagstad ή η μοναδική και αξεπέραστη Σουηδέζα Birgit Nilson.
Η φωνή της, πέρα από την εντυπωσιακή δύναμή της, έχει και φυσική ομορφιά και ικανή έκταση ώστε να δύναται να ερμηνεύσει με ευκολία και τις πολύ χαμηλές και τις απαιτητικές υψηλές νότες. Η τεχνική της διακρίνεται από την ευκολία να ελέγχει την αναπνοή της, να έχει ένα πολύ φυσικό legato και ένα "θετικό" vibrato.
Ως προς τον παρθενικό της δίσκο, αναμφισβήτητα αξίζει να υπάρχει στη δισκοθήκη τουλάχιστον των μελομανών και φυσικά και όχι μόνον.
Πάντως, παρά τα εντυπωσιακά της φυσικά προσόντα, η Davidsen δεν πιστεύω ότι έχει φθάσει στο επίπεδο του να θεωρείται κάτι παραπάνω από μία άλλη ιδιαίτερα excellent τραγουδίστρια της Όπερας. Απέχει ακόμη από τα να καταστεί...the brilliant singer και, εν ευθέτω χρόνω...a legend, όπως ήσαν οι δύο προαναφερείσες σοπράνο.
Στον πρώτο της αυτό δίσκο, η ερμηνεία της στα "Τέσσερα Τελευταία Τραγούδια" του R. Strauss χαρακτηρίζεται από το "παραπάνω" της μεγάλης φωνής της αλλά υπολείπεται ως προς το βάθος της ερμηνείας που φωνές λιγότερο δυνατές και αιχμηρές μας έχουν προσφέρει στο παρελθόν (Schwarzkopf, Janowitz, Te Kanawa).
Επίσης, η συμετοχή της ως Agathe στον Freischütz του Weber (στην Pentatone) και πάλι χαρακτηρίζεται από το φωνητικό μεγαλείο της αλλά μέχρι εκεί. Δεν φθάνει την πλήρη ερμηνεία της Nilsson ή της Janowitz.
Σήμερα, έφθασε και στην Αθήνα το δεύτερο ρεσιτάλ της εν λόγω σοπράνο με άριες από έργα των Beethoven, Wagner & Verdi. Από μία πρώτη ενδεικτική ακρόαση ορισμένων έργων του δίσκου, η Davidsen είναι στο στοιχείο της στον Wagner, πολύ πειστική στον Beethoven (τρομερή στο "Ah perfido!), αλλά λιγότερο ιδιωματική και εκφραστική στο πνέυμα των έργων του Verdi (too much for "Ave Maria" από τον Otello και λιγότερο αισθαντική στη Forza del Destino).
Πάντως, και αυτός της ο δίσκος, σε υψηλού επιπέδου παραγωγή της Decca, σίγουρα αξίζει της ιδιαίτερης προσοχής μας. Το ζήτημα είναι πότε θα έλθει κάποια σπουδαία παραγωγή μίας ολόκληρης Όπερας, κατά προτίμηση του Wagner, όπου θα δούμε πόσο θα λάμψει σε κάποιο πολύ σημαντικό ρόλο, όπως π.χ. της Ισόλδης...
Εν αναμονή...
 

Μηνύματα
76
Reaction score
106
Την Eva Zaicik και τις ηχογραφήσεις της τις έχω ακούσει. Δεν αναφέρθηκα γιατί δεν είχα κάτι να προσθέσω.


H Davidsen είναι σήμερα η καλύτερη τραγουδίστρια ρόλων Wagner. Συμφωνώ ότι για τα έργα του Verdi, που διέπονται από διαφορετικό πνεύμα, χρειάζονται άλλες εκφραστικές δυνατότητες και όχι τόσο τις μεγάλες φωνές . Για αυτό τον λόγο στη εγκωμιαστική μου κριτική αναφέρθηκα στο ρεπερτόριο που τραγουδά.
Την άκουσα στο ρόλο της Elisabeth από τον Tannhauser με τον Gergiev στο Bayreuth με και ήταν εκπληκτική. Δεν έχασα χρόνο για σύγκριση με την Birgit Nilsson του Otto Gerdes γατί ήθελα να συναντήσω τρεις παλιούς γνωστούς.

Η πρώτη συνάντηση ήταν με τον Pogorelich σε Beethoven και Rachmaninoff που δεν ήταν τόσο ευτυχής. Πως χάθηκε αυτός ο τόσο ιδιωματικός πιανίστας?

folder 1.jpg


Αντίθετα η δεύτερη ήταν η καλύτερη συνάντηση και χάρηκα ιδιαίτερα για αυτόν τον καλλιτέχνη. Η ακρόαση προτείνεται.

folder 2.jpg


Τέλος η πάντα καλή (και αγαπημένη από τις σονάτες και παρτίτες του Bach) Viktoria Mullova συνεχίζει με τον Alasdair Beatson με επιτυχία την σειρά με τις σονάτες του Beethoven που είχε ξεκινήσει το 2009 με τον Kristian Bezuidenhout.

folder 3.jpg
 

Μηνύματα
1.999
Reaction score
2.342
Την Eva Zaicik και τις ηχογραφήσεις της τις έχω ακούσει. Δεν αναφέρθηκα γιατί δεν είχα κάτι να προσθέσω.


H Davidsen είναι σήμερα η καλύτερη τραγουδίστρια ρόλων Wagner. Συμφωνώ ότι για τα έργα του Verdi, που διέπονται από διαφορετικό πνεύμα, χρειάζονται άλλες εκφραστικές δυνατότητες και όχι τόσο τις μεγάλες φωνές . Για αυτό τον λόγο στη εγκωμιαστική μου κριτική αναφέρθηκα στο ρεπερτόριο που τραγουδά.
Την άκουσα στο ρόλο της Elisabeth από τον Tannhauser με τον Gergiev στο Bayreuth με και ήταν εκπληκτική. Δεν έχασα χρόνο για σύγκριση με την Birgit Nilsson του Otto Gerdes γατί ήθελα να συναντήσω τρεις παλιούς γνωστούς.

Η πρώτη συνάντηση ήταν με τον Pogorelich σε Beethoven και Rachmaninoff που δεν ήταν τόσο ευτυχής. Πως χάθηκε αυτός ο τόσο ιδιωματικός πιανίστας?

View attachment 206261

Αντίθετα η δεύτερη ήταν η καλύτερη συνάντηση και χάρηκα ιδιαίτερα για αυτόν τον καλλιτέχνη. Η ακρόαση προτείνεται.

View attachment 206262

Τέλος η πάντα καλή (και αγαπημένη από τις σονάτες και παρτίτες του Bach) Viktoria Mullova συνεχίζει με τον Alasdair Beatson με επιτυχία την σειρά με τις σονάτες του Beethoven που είχε ξεκινήσει το 2009 με τον Kristian Bezuidenhout.

View attachment 206263
Χαίρομαι που έχεις ακούσει την Zaicik. Για ένα ρεπερτόριο που το έιχα αφήσει για καιρό, μου αναβίωσε, σε ικανό βαθμό, το ενδιαφέρον και πιστεύω ότι θα μπορέσει να ενθουσιάσει και άλλους δυνητικά ενδιαφερόμενους.
Ως προς την Davidsen, το να την κατατάξουμε ως την "καλύτερη" τραγουδίστρια ρόλων του Wagner είναι λίγο...γενικό και κάπως επισφαλές. Οι Βαγκνερικοί ρόλοι (για σοπράνο) δεν είναι όλοι το ίδιο. Συνήθως, εκείνες που έχουν τις μεγάλες σε όγκο και δύναμη φωνή (Nilsson, Flagstad, Modl) θεωρούνται ως από τις καλλίτερες φωνές πρωτίστως για τους πλέον απαιτητικούς για τέτοιου είδους "ηρωικές" σοπράνο ρόλους, ήτοι εκείνους της Ισόλδης και της Βρουνχίλδης στο "Δαχτυλίδι των Νιμπελούνγκεν". Η Modl, έχουσα και πολύ καλές χαμηλές και αντίστοιχο τίμπρο υπήρξε και εξαίρετη Kundry στον Parsifal. H ίδια σχεδόν απέφυγε επιμελώς τους υπόλοιπους ρόλους, που απαιτούν πιο "ευαίσθητες" φωνές πέρα από τη δύναμη ή/και τον όγκο. Οι Flagstad και η Nilsonn ερμήνευσαν, κυρίως στα νιάτα τους, του ρόλους της Senta, Elsa & Elisabeth.
Ως εκ τούτου, με τη μεγάλη και δυνατή φωνή που διαθέτει η Davidsen, αναμένουμε να την ακούσουμε, όταν βέβαια κρίνει εκείνη ότι είναι έτοιμη, κυρίως ως Ισόλδη.
Στον ρόλο της Elsiabeth από τον Tannhäuser, έχουν διακριθεί φωνές πιο λυρικές, ευαίσθητες και εκφραστικές, όπως οι De los Angeles, Grummer, Dernesch, Studer, Brouwenstijn, Janowitz & Silja. Από αυτές, μόνον η Dernesch έκανε και Ισόλδη, χωρίς να έχει κάνει τον ρόλο...signature piece. Πάντως, από τις τρεις πιο σύγχρονες Βαγκνερίστριες που έχουν τραγουδήσει τον εν λόγω ρόλο, ήτοι Stemme (Janowski, Pentatone), Nylund (Alex Kober, Opus Arte), σίγουρα η Davidsen υπερέχει...καθαρά.
Τώρα ως προς τους "τρεις παλιούς γνωστούς", ευχαριστώ ιδιαιτέρως για την ενημέρωση για το CD του Gavrilov. H Da Vinci Classics είναι μία πολύ καλή Ιταλική εταιρεία, η οποία, όμως, δεν έχει την κατάλληλη προβολή σε διεθνές επίπεδο. Είναι ενδιαφέρον ότι η πολυεθνική Sony έδωσε την πλατφόρμα της στον μετά από πολλά έτη επανεμφανιζόμενο Pogorelich, δυστυχώς με αμφιλεγόμενα αποτελέσματα (ούτως ή άλλως πάντα ήταν the kind of the brilliant maverick). Αντίθετα, ο Gavrilov έπρεπε να πάει σε "περιφερειακή" εταιρεία.
Είναι αλήθεια ότι, μετά την απόσυρσή του από την ενεργό δράση το 1993, οψέποτε επιχείρησε να δώσει κάποια συναυλία υπήρξε εξαιρετικά αμφιλεγόμενος...Έτυχε να τον δω σε μία συναυλία στο Βερολίνο, στο τέλος της δεκαετίας του 2000, και ήταν σχεδόν...αξιοθρήνητος! Ευελπιστώ ότι ο νέος του αυτός δίσκος, με τον πολύ εύγλωττο υπέρτιτλο..."Music as Living Consciousness", θα πρέπει να μας υπόσχεται αρκετά...
Τέλος, και η περίπτωση της Mullova (άλλο ενδιαφέρον ταλέντο και κάπως maverick και αυτή) στις Σονάτες για Βιολί του Beethoven έχει ενδιαφέρον. Χρειάσθηκαν 12 έτη για να επανέλθει σε αυτές, πάλι με Fortepiano αλλά με νέο φορτεπιανίστα. Το αναμένω με ενδιαφέρον...
Από τους πλήρεις κύκλους με τις εν λόγω Σονάτες, προτιμώ εκείνον με τη Susanna Ogata και τον Ian Watson, σε μία εντυπωσιακή ηχογράφηση και πολύ καλή παραγωγή της Βρετανικής Coro, και εκείνον με τους Hiro Kurosaki και την πολύ έμπειρη και ικανή Linda Nicholson, σε εξαιρετική παραγωγή της Accent.
 

Μηνύματα
76
Reaction score
106
La Festa Musicale - Francesco Venturini Concerti (2021).jpg



Οι ευχάριστες εκπλήξεις είναι η ανταμοιβή της αναζήτησης. Έτσι συνέβη και με την ανακάλυψη του Francesco Venturini.

Σίγουρα Ιταλός σκέφθηκα αλλά το όνομα ξεγελάει. Γεννήθηκε στις Βρυξέλες γύρω στο 1675 δέκα χρόνια μεγαλύτερος των Bach και Handel και 3 χρόνια μεγαλύτερος του Vivaldi. To 1698 τον βρίσκουμε βιολιστή και αργότερα Kapellmeister στην αυλή του Ανοβέρου.

Τους αιώνες που ακολούθησαν ο Οίκος του Ανοβέρου έδωσε μονάρχες στην Γερμανία, Αγγλία και Ιρλανδία.

Την εποχή εκείνη η πόλη συγκαταλέγονταν στα καλλιτεχνικά κέντα της Ευρώπης. Σαν κέντρο συνδύαζε τόσο την γαλλική όσο και την Ιταλική μουσική παράδοση. Οι συνθήκες αυτές ευνόησαν την εξέλιξη του Venturini σαν συνθέτη, μάλιστα για κάποιο διάστημα συνυπήρξε με τον Handel.

Τα έργα- Concerti di camera Op.1/2 & 1/11 & 1/19 + Ouverture a 5 + Concerto a 6

Άκουσα ωραίες, ευφάνταστες μελωδίες με έντονο το ρυθμικό στοιχείο. Κομψότητα και χάρη συνδυασμένη με βιρτουοζιτέ. Ο ρόλος του σολίστα δεν δίνεται μόνο στο βιολί αλλά και σε φαγκότα, όμποε, φλογέρες.

Υψηλότατο επίπεδο και φρεσκάδα στην απόδοση του Βόρειο Γερμανικού συνόλου la festa musicale.

Με άλλα λόγια μια απρόσμενα ευχάριστη ακρόαση. Άξιζαν τα πενήντα (νομίζω) τάληρα και η χρυσή αλυσίδα που πήρε μετά την αφυπηρέτησή του από την αυλή.
 

Μηνύματα
1.999
Reaction score
2.342
View attachment 207682


Οι ευχάριστες εκπλήξεις είναι η ανταμοιβή της αναζήτησης. Έτσι συνέβη και με την ανακάλυψη του Francesco Venturini.

Σίγουρα Ιταλός σκέφθηκα αλλά το όνομα ξεγελάει. Γεννήθηκε στις Βρυξέλες γύρω στο 1675 δέκα χρόνια μεγαλύτερος των Bach και Handel και 3 χρόνια μεγαλύτερος του Vivaldi. To 1698 τον βρίσκουμε βιολιστή και αργότερα Kapellmeister στην αυλή του Ανοβέρου.

Τους αιώνες που ακολούθησαν ο Οίκος του Ανοβέρου έδωσε μονάρχες στην Γερμανία, Αγγλία και Ιρλανδία.

Την εποχή εκείνη η πόλη συγκαταλέγονταν στα καλλιτεχνικά κέντα της Ευρώπης. Σαν κέντρο συνδύαζε τόσο την γαλλική όσο και την Ιταλική μουσική παράδοση. Οι συνθήκες αυτές ευνόησαν την εξέλιξη του Venturini σαν συνθέτη, μάλιστα για κάποιο διάστημα συνυπήρξε με τον Handel.

Τα έργα- Concerti di camera Op.1/2 & 1/11 & 1/19 + Ouverture a 5 + Concerto a 6

Άκουσα ωραίες, ευφάνταστες μελωδίες με έντονο το ρυθμικό στοιχείο. Κομψότητα και χάρη συνδυασμένη με βιρτουοζιτέ. Ο ρόλος του σολίστα δεν δίνεται μόνο στο βιολί αλλά και σε φαγκότα, όμποε, φλογέρες.

Υψηλότατο επίπεδο και φρεσκάδα στην απόδοση του Βόρειο Γερμανικού συνόλου la festa musicale.

Με άλλα λόγια μια απρόσμενα ευχάριστη ακρόαση. Άξιζαν τα πενήντα (νομίζω) τάληρα και η χρυσή αλυσίδα που πήρε μετά την αφυπηρέτησή του από την αυλή.
Έλαβα και εγώ το σχετικό αντίτυπό μου και ομολογώ ότι, για Μπαρόκ εποχή, τα συγκεκριμένα έργα του κατά τα άλλα άγνωστου Venturini είναι ιδιαίτερα απολαυστικά, προσιτά και με τέτοια συνοχή και "εύπεπτη" μουσικότητα που καθστούν την ακρόαση μία πολύ ευχάριστη εμπειρία.
Το τόσο νεανικό αλλά αρκούντως αποτελεσματικό μουσικό σύνολο La festa musicale δικαιώνει την ονομασία του, καθόσον καθιστά την ακρόαση των έργων αυτών όντως σε μία "μουσική γιορτή". Είναι πολύ ενδιαφέρον το ότι το όλο φρεσκάδα γκρουπ ερμηνεύει τα έργα με έναν ενθουσιώδη αυθορμητισμό, μη εξεζητημένη δεξιοτεχνία και με γνήσια αγάπη για το έργο ενός συνθέτη που, όπως τόσοι άλλοι άξιοι αλλά παραμελημένοι, περιέπεσε στη ανελέητη λήθη μίας δύσκολης αλλά και πλούσιας σε σπουδαίους συνθέτες εποχής.
 

Μηνύματα
76
Reaction score
106
Cyprien Katsaris, Isabelle Courret - Harp Meets Piano (2020).jpg



Ένα cd που παντρεύει τον ήχο της άρπας με αυτόν του πιάνου. Η επιλογή έργων μπορεί να ξαφνιάσει αλλά είναι πετυχημένη. Ένα ευφάνταστο πρόγραμμα από την αρπίστρια Isabelle Courret και τον σπουδαίο πιανίστα Κυπριανό Κατσαρή.

Rachmaninov: Suite for 2 pianos Nr. 1, Op. 5 (Fantasie-tableaux)

Reinecke: Harp concerto, Op. 182

Piazzolla: Histoire du Tango for flute and guitar (Café, 1930 & Night Club)

Régis Chesneau: Contemplations I & II + Tableau I – V & Impreso

Albeniz: Pavana-Capricho, Op. 12


Το πρόγραμμα ξεκινά με δύο αποσπάσματα της σουίτας Νο 1 Op.5 << Fantasie-tableau>> για δύο πιάνα του Rachmaninov. Ένα adadio sostenuto με όνομα <and night and love>και το σκοτεινής διάθεσης largo di molto <tears>. Νεανικά έργα αφιερωμένα στον Tchaikovsky. Η αντικατάσταση του δεύτερου πιάνου από την άρπα όχι μόνο δεν ενοχλεί αλλά αντίθετα λόγω του διαφορετικού ηχοχρώματος των δύο οργάνων οι διαφορές τους προβάλουν πιο έντονες, γίνονται πιο εμφανείς.

Στο κονσέρτο για άρπα του Carl Reinecke (1824-1910), έργο που δεν ακούγεται συχνά, τον ρόλο της ορχήστρας αναλαμβάνει το πιάνο. Πάθος στο πρώτο μέρος, το δεύτερο ένα ήρεμο στοχαστικό adagio και ένα σκέρτσο στο τρίτο μέρος . Διαφορετική ακουστική εμπειρία σε σχέση με το πρωτότυπο που αναδεικνύει ένα ξεχασμένο κονσέρτο.

Υπέροχη είναι η διασκευή των έργων του Piazzola. Ο ακροατής συνεπαίρνεται από την ρομαντική διάθεση, την γλυκιά μελαγχολία του Café 1930 και από την ένταση και τον ρυθμό του Night Club, μια μίξη του ταγκό με βραζιλιάνικους ρυθμούς. Μία διαδρομή του ταγκό, όπως αναφέρει και το φυλλάδιο, από τα Αργεντίνικα <bordellos> στις αίθουσες συναυλιών

Ενδιαφέρον έχουν οι συνθέσεις του σύγχρονου Γάλλου Regis Cheeneau μια και είναι συνθέσεις που αφορούν αυτά τα δύο όργανα. Μου άρεσε ιδιαίτερα το Impreso.

Το πρόγραμμα τελειώνει με δημοφιλείς Ισπανικούς ρυθμούς του Albeniz.


Σημειώσεις 1.

Οι Fantasie-tableau του Rachmaninov ακούσθηκαν συγκριτικά με την έκδοση για δύο πιάνα από τους Martha Argerich- Alexander Rabinovich.
To κονσέρτο για άρπα του Reinecke ακούστηκε συγκριτικά με την εγγραφή του Nicanor Zabaleta –Βerliner Phil. Ernst Marzendorfer. Εγγραφή του 1963.

Argerich Rabinovich.jpg
Zabaleta.jpg



Σημειώσεις 2.

Το πρόσφατο κουτί με τα 6 cds του Κυπριανού Κατσαρή- Cyprien Katsaris/ Beethoven A chronological Odyssey είναι απόκτημα που θα ικανοποιήσει κάθε φιλόμουσο. Παίζει 41 έργα με χρονολογική σειρά. Οκτώ σονάτες ξεκινώντας με τις Dressler variations του 11χρονου Beethoven και σειρά μεταγραφών του ίδιου του συνθέτη αλλά και των Wagner, Liszt, Mussorgsky, Saint Saens, Czerny, Diabelli.

Cyprien Katsaris - Beethoven A Chronological Odyssey (2020).jpg



Σημειώσεις 3.

Υπάρχει στο παρακάτω cd μια μεταγραφή του Reinecke στο τριπλό κονσέρτο του Beethoven για τρίο. Παίζει το τρίο Kremer, Dirvanauskaite, Osokins.
Μου άρεσε σε αυτή την διασκευή ιδιαίτερα το δεύτερο αργό μέρος, αλλά δεν νομίζω ότι θα το ξανακούσω.

Beethonen trio.jpg
 
Last edited:

Μηνύματα
1.999
Reaction score
2.342
View attachment 208271


Ένα cd που παντρεύει τον ήχο της άρπας με αυτόν του πιάνου. Η επιλογή έργων μπορεί να ξαφνιάσει αλλά είναι πετυχημένη. Ένα ευφάνταστο πρόγραμμα από την αρπίστρια Isabelle Courret και τον σπουδαίο πιανίστα Κυπριανό Κατσαρή.

Rachmaninov: Suite for 2 pianos Nr. 1, Op. 5 (Fantasie-tableaux)

Reinecke: Harp concerto, Op. 182

Piazzolla: Histoire du Tango for flute and guitar (Café, 1930 & Night Club)

Régis Chesneau: Contemplations I & II + Tableau I – V & Impreso

Albeniz: Pavana-Capricho, Op. 12


Το πρόγραμμα ξεκινά με δύο αποσπάσματα της σουίτας Νο 1 Op.5 << Fantasie-tableau>> για δύο πιάνα του Rachmaninov. Ένα adadio sostenuto με όνομα <and night and love>και το σκοτεινής διάθεσης largo di molto <tears>. Νεανικά έργα αφιερωμένα στον Tchaikovsky. Η αντικατάσταση του δεύτερου πιάνου από την άρπα όχι μόνο δεν ενοχλεί αλλά αντίθετα λόγω του διαφορετικού ηχοχρώματος των δύο οργάνων οι διαφορές τους προβάλουν πιο έντονες, γίνονται πιο εμφανείς.

Στο κονσέρτο για άρπα του Carl Reinecke (1824-1910), έργο που δεν ακούγεται συχνά, τον ρόλο της ορχήστρας αναλαμβάνει το πιάνο. Πάθος στο πρώτο μέρος, το δεύτερο ένα ήρεμο στοχαστικό adagio και ένα σκέρτσο στο τρίτο μέρος . Διαφορετική ακουστική εμπειρία σε σχέση με το πρωτότυπο που αναδεικνύει ένα ξεχασμένο κονσέρτο.

Υπέροχη είναι η διασκευή των έργων του Piazzola. Ο ακροατής συνεπαίρνεται από την ρομαντική διάθεση, την γλυκιά μελαγχολία του Café 1930 και από την ένταση και τον ρυθμό του Night Club, μια μίξη του ταγκό με βραζιλιάνικους ρυθμούς. Μία διαδρομή του ταγκό, όπως αναφέρει και το φυλλάδιο, από τα Αργεντίνικα <bordellos> στις αίθουσες συναυλιών

Ενδιαφέρον έχουν οι συνθέσεις του σύγχρονου Γάλλου Regis Cheeneau μια και είναι συνθέσεις που αφορούν αυτά τα δύο όργανα. Μου άρεσε ιδιαίτερα το Impreso.

Το πρόγραμμα τελειώνει με δημοφιλείς Ισπανικούς ρυθμούς του Albeniz.


Σημειώσεις 1.

Οι Fantasie-tableau του Rachmaninov ακούσθηκαν συγκριτικά με την έκδοση για δύο πιάνα από τους Martha Argerich- Alexander Rabinovich.
To κονσέρτο για άρπα του Reinecke ακούστηκε συγκριτικά με την εγγραφή του Nicanor Zabaleta –Βerliner Phil. Ernst Marzendorfer. Εγγραφή του 1963.

View attachment 208272 View attachment 208274


Σημειώσεις 2.

Το πρόσφατο κουτί με τα 6 cds του Κυπριανού Κατσαρή- Cyprien Katsaris/ Beethoven A chronological Odyssey είναι απόκτημα που θα ικανοποιήσει κάθε φιλόμουσο. Παίζει 41 έργα με χρονολογική σειρά. Οκτώ σονάτες ξεκινώντας με τις Dressler variations του 11χρονου Beethoven και σειρά μεταγραφών του ίδιου του συνθέτη αλλά και των Wagner, Liszt, Mussorgsky, Saint Saens, Czerny, Diabelli.

View attachment 208275


Σημειώσεις 3.

Υπάρχει στο παρακάτω cd μια μεταγραφή του Reinecke στο τριπλό κονσέρτο του Beethoven για τρίο. Παίζει το τρίο Kremer, Dirvanauskaite, Osokins.
Μου άρεσε σε αυτή την διασκευή ιδιαίτερα το δεύτερο αργό μέρος, αλλά δεν νομίζω ότι θα το ξανακούσω.

View attachment 208276
Ο πράγματι σπουδαίος πιανίστας Κυπριανός Κατσαρής, στη δική του εταιρεία την Piano 21, μας έχει παρουσιάσει πολύ ενδιαφέροντες δίσκους, συχνά με σπάνιο ή/και ασυνήθιστο ρεπερτόριο.
Ο συνδυασμός του πιάνου με κάθε όργανο έχει καλά καταγραφεί και σε ουκ ολίγες ηχογραφήσεις. Πέρα από τον πολύ ενδιαφέροντα πρόσφατο αυτόν δίσκο του Κατσαρή με την αρπίστρια Ι. Courret, κυκλοφόρησαν πρόσφατα άλλα δύο αξιόλογα CDs με πρωτότυπα έργα για πιάνο και άρπα:
- Στην πλούσια σε παραγωγές Brilliant η πολύ καλή αρπίστρια Anna Pasetti (μαζί με τον πιανίστα Michele Gioiosa), πολύ πρόσφατα, μας παρουσίασε το τελευταίο της CD με πρωτότυπα έργα ήκιστα γνωστών συνθετών αλλά πολύ ικανών για αυτήν την πολύ ιδιότυπη συνέργεια των δύο αυτών πολυφωνικών και χρωματικών οργάνων. Μεταξύ αυτών ξεχωρίζει η "Μεγάλη Σονάτα" (Grande Sonata) του Francesco Pollini. Ένα πραγματικά μεγάλο έργο 25 λεπτών, σε τρεις κινήσεις, εξαιρετικά ιδιωματικό και καλά ανεπτυγμένο ως προς τον ρόλο του κάθε οργάνου. Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει και το Capriccio on the cavatina from Rossini's La gazza ladra, στη φόρμα μίας μελωδικής Εισαγωγής, ένος εκτεταμένου και καλά επεξεργασμένου σετ από Παραλλάγες και μιας λαμπρά δεξιοτεχνικής coda.
- H συλλεκτικού χαρακτήρα Αγγλική εταιρεία Toccata παρουσίασε σχετικά πρόσφατα τον πρώτο τόμο από την πλήρη συλλογή των Duos για Άρπα και Πιάνο του Ουαλού σολίστα της Άρπας John Thomas, πολυγραφότατος συνθέτης του οργάνου του. Στον πρώτο αυτό τόμο περιλαμβάνονται και διασκευές του συνθέτη έργων συνθετών όπως του Beethoven, Bizet, Handel & Gounod. Ερμηνεύει το κατ' εξοχήν Ντουέτο Άρπας και Πιάνου, ήτοι το Duo Praxedis, αποτελούμενο από δύο Ελβετίδες, μητέρα και κόρη, σολίστ των δύο αυτών οργάνων. Το εν λόγω Duo έχει μία ικανή και αποκαλυπτική για τον συνδυασμό των δύο αυτών οργάνων δισκογραφία, σε πολύ καλές παραγωγές πολύ αξιόπιστων εταιρειών, όπως των Paladino & Ars Produktion. Στη δισκογραφία τους περιλαμβάνονται και έργα πρωτότυπα (Original Classics) και μεταγραφές, όπως αυτός με τους Ουγγρικούς Χορούς του Brahms.
Σχετικός με τα παραπάνω και αρκετά ηχογραφημένος συνδυασμός είναι και αυτός της κιθάρας με το πιάνο.
Προσφάτως, η BIS εξέδωσε, σε εντυπωσιακή παραγωγή SACD, πρωτότυπα έργα του Beethoven για μαντολίνο και πιάνο (παιγμένα για κιθάρα και πιάνο) καθώς και μεταγραφές έργων του μεγάλου συνθέτη.
Τα ερμηνεύουν το πολύ ικανό και ειδικευμένο σε αυτό το ρεπερτόριο ζεύγος Franz & Debora Halasz. Το εν λόγω ντουέτο, όπως το Duo Praxedis, έχει στο ενεργητικό του μία ικανή δισκογραφία με έργα για κιθάρα και πιάνο.
Επίσης, πολύ πρόφατα κυκλοφόρησε από την πολύ καλή Γερμανική εταιρεία Avi-music ένα πολύ ενδιαφέρον και σε πολύ καλή παραγωγή CD για κιθάρα και φορτεπιάνο, με έργα των Carulli, Hummel, Boccherini & Rossini. Τα ερμηνεύουν με πολύ στυλ και ιδιαίτερα ιδιωματικά ο ικανότατος δεξιοτέχνης κιθαρίστας Alexander-Sergei Ramirez και η χαρισματική Νοτιοαφρικανή πιανίστα Sheila Arnold, αμφότεροι σε όργανα εποχής.
Από τα CDs που αναφέρονται στις "Σημειώσεις", το κουτί των 6 CDs με έργα του Beethoven, με τον Κ. Κατσαρή, είναι όντως εξαιρετικά ενδιαφέρον, κυρίως για τις σπάνιες αλλά πολύ πετυχημένες μεταγραφές όχι αναμενόμενων έργων του συνθέτη. Must για κάθε σοβαρό συλλέκτη και κάθε πιστό φιλόμουσο.
 

Μηνύματα
1.999
Reaction score
2.342
O Bach συνεχίζει να εμπνέει εξαιρετικούς παινίστες στο να ηχογραφούν όλο και περισσότερο τα εμβληματικά και τόσο σημαντικά για κάθε μουσικό και φιλόμουσο έργα του. Πρόσφατα κυκλοφόρησαν άλλοι δύο εξαιρετικοί δίσκοι, σε υψηλού επιπέδου παραγωγές, από δύο σπουδαίους σολίστες:
- O εμβριθής και λεπτολόγος Ρώσος πιανίστας Evgeni Koroliov, στην 23η ηχογράφησή του στην πολύ ενδιαφέρουσα σειρά δίσκων στη Γερμανική εκλεκτική και audiophile εταιρεία Tacet, μας προσφέρει τρεις από τις Παρτίτες του μεγάλου συνθέτη, ήτοι την 1η (σε Σι ύφεση μείζονα), τη 2η (σε ντο ελάσσονα) και την 6η (σε μι ελάσσονα), σε "διευρυμένες" και πολύ μελετημένα αρθρωμένες ερμηνείες, "απλωμένες" σε δύο CDs (αλλά στην τιμή του ενός)! Οι αργές κινήσεις (Allemande & Sarabande) είναι, στο γνωστό στυλ του εμπνευσμένα σχολαστικού αυτού πιανίστα, αρκούντως αργές αλλά μουσικότατές και λίαν πειστικές (εν τούτοις, η Sarabande της 6ης Παρτίτας δεν είναι η πιο αργή δισκογραφικά. Το ρεκόρ φαίνεται να το κατέχει η A. Hewitt στην αρκετά πρόσφατη δεύτερη ηχογράφησή της για την Hyperion). Εξαίρετη παραγωγή και μοναδική (από αρκετές πλευρές) ερμηνεία μερικών από τα πλέον σημαντικά έργα του Bach. Must για συλλέκτες του μεγάλου Γερμανού συνθέτη, για κάθε συνεπή πιανίστα και για κάθε γνήσιο μουσικόφιλο.
- O πολύ σημαντικός Πολωνός πιανίστας Piotr Anderszewski κυκλοφόρησε, την ίδια πολύ πρόσφατη περίοδο με την ανωτέρω παραγωγή, ένα μόνο CD με προσεκτικά επιλεγμένα 12 Πρελούδια και Φουγκές από το 2ο Βιβλίο του Καλοσυγκερασμένου Κλειδοκύμβαλου. Η πολύ προσεγμένη και σημαίνουσα επιλογή των σχετικών έργων (αλληλουχία τονικοτήτων ή δημιουργία αντιπαράθεσης) και η σπουδαία πιανιστική του τεχνική και εμβάθυνση προσφέρει στον πραγματικά ενδιαφερόμενο ακροατή μία πολύ δημιουργική και εποικοδομητική αντίληψη καθώς και μία δραματική αίσθηση στην εξελικτική πορεία της ακρόασης των έργων αυτών. Η παραγωγή της Warner είναι σε πολύ υψηλό επίπεδο, διευκολύνοντας την ακρόαση στο μέγιστο ικανοποιητικό βαθμό. Και εδώ ισχύει η αυτή παραίνεση με τον δίσκο του Koroliov: Απαραίτητο ή τουλάχιστον λίαν χρήσιμο απόκτημα για μουσικούς, πιανίστες και φιλόμουσους.
 

Μηνύματα
76
Reaction score
106
Εξαιρετικές οι δύο προαναφερθήσες ηχογραφήσεις. Σταθερά καλός ο Bach του Koroliov και όσο παρακυνδυνευμένο το εγχείρημα άλλο τόσο επιτυχές στις επιλογές του Anderszewski.

Θα ήθελα να προσθέσω μια ακόμη εκτέλεση που μου άρεσε. Είναι η πρώτη ηχογράφηση στον Bach του Νορβηγού πιανίστα Nils Anders Mortensen.
Είναι μάλλον γρήγορος αλλά οχι βιαστικός. Έχει πολύ καλή άρθρωση και εξαίρετη ροή.
Πολύ καλή η εγγραφή της εταιρίας LAWO.

front.jpg



Εφέτος υπήρξαν πολύ καλές κυκλοφορίες σε έργα του Bach και για άλλα σόλο όργανα. 'Ισως συνέβαλε και η επιδημία του κορωνοϊού.
Ενδεικτικά αναφέρω τις έξι τσέλο σουίτες από τον σπουδαίο Miklós Perényi και τις βιολί σονάτες και παρτίτες από τον νεαρό Augustin Handelich που δεν παύει να μας εκπλήσσει ευχάριστα.
 

Μηνύματα
1.999
Reaction score
2.342
Εξαιρετικές οι δύο προαναφερθήσες ηχογραφήσεις. Σταθερά καλός ο Bach του Koroliov και όσο παρακυνδυνευμένο το εγχείρημα άλλο τόσο επιτυχές στις επιλογές του Anderszewski.

Θα ήθελα να προσθέσω μια ακόμη εκτέλεση που μου άρεσε. Είναι η πρώτη ηχογράφηση στον Bach του Νορβηγού πιανίστα Nils Anders Mortensen.
Είναι μάλλον γρήγορος αλλά οχι βιαστικός. Έχει πολύ καλή άρθρωση και εξαίρετη ροή.
Πολύ καλή η εγγραφή της εταιρίας LAWO.

View attachment 208390


Εφέτος υπήρξαν πολύ καλές κυκλοφορίες σε έργα του Bach και για άλλα σόλο όργανα. 'Ισως συνέβαλε και η επιδημία του κορωνοϊού.
Ενδεικτικά αναφέρω τις έξι τσέλο σουίτες από τον σπουδαίο Miklós Perényi και τις βιολί σονάτες και παρτίτες από τον νεαρό Augustin Handelich που δεν παύει να μας εκπλήσσει ευχάριστα.
Ευχαριστώ για την υπόδειξη του δίσκου του Mortensen. Αν και δεν συμπαθώ τους "γρήγορους" στον Bach και ειδικά στις αρχές κινήσεις, θα ξανασκεφθώ εάν θα πρέπει να τον "τιμήσω"...(η Lawo κάνει πολύ καλές παραγωγές).
Όντως, είχαμε μία πολύ καλή παραγωγή τον τελευταίο καιρό στα οργανικά έργα του μεγάλου αυτού συνθέτη και δασκάλου. Οι Σουίτες για Τσέλο με τον πολύ έμπειρο και σημαντικό M. Perenyi είναι αξιόλογες αλλά αρκούντως "ξεχωριστή" εώς αιρετική η ερμηνεία του, πολύ διαφορετική από τους παλαιότερους μεγάλους τους είδους (π.χ. Rostropovich, Tortelier, Yo Yo Ma, Fournier). Πιο κοντά στην πεπατημένη, αρκετά πιο αργή, αλλά με εντυπωσιακό ήχο και πολύ ενδιαφέρον (πιο κοντά στο κλασικό) στυλ βρήκα την επίσης πρόσφατη εκδοχή της ταλαντούχας και φερέλπιδος Alisa Weilerstein, σε σούπερ παραγωγή της audiophile Pentatone.
Επίσης, πολύ ενδιαφέρον είχε και η πρόσφατη έκδοση, σε εξαίρετο SACD, της Ολλανδικής Channel με τις Σουίτες για Τσέλο, παιγμένες στο βιολί (!) από την σπουδαία και "ψημένη" Rachel Podger.
Ως προς τις Σουίτες για Βιολί, αν και δεν έχω ακόμη ακούσει τον Hadelich, έχω παρατηρήσει μέχρι τώρα μία σταθερότητα στο παίξιμό του και μία διαρκώς αυξανόμενη ωριμότητα ως προς την ερμηνεία του. Μία άλλη επίσης πρόσφατη, πολύ ενδιαφέρουσα ως προς το στυλ, είναι η παραγωγή της πολύ καλής Ισπανικής εταιρείας Glossa με την θαυμάσια σε έργα περιόδου Baroque Ελβετίδα βιολονίστρια Leila Schayegh.
Τέλος, μία εκτέλεση που μου έκανε πολύ καλή εντύπωση (πιο αργή, καθαρή, επιβλητική και αρκετά ιδιωματική) ήταν αυτή της αρκούντως προικισμένης Γαλλίδας βιολονίστριας Solenne Paidassi, σε εξαίρετη παραγωγή (του 2019) της Indesens.
 


Staff online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
161.096
Μηνύματα
2.550.649
Members
36.268
Νεότερο μέλος
nikkx1
Top