Νέες αξιόλογες κυκλοφορίες/επανεκδόσεις σε CD/SACD/Blu-ray.

Μηνύματα
1.999
Reaction score
2.342
Συμφωνώ με τις αναφερόμενες εξαιρετικές εκτελέσεις . Έχω τον Klemperer στην την πρώτη ηχογράφηση του 1961 με την Sena Jurinac σε cd της Testament, του Fricsay σε βινύλιο, και του Bernstein σε υψηλή ανάλυση.

Για την εκτέλεση του Janowski έχω τις επιφυλάξεις μου παρά την παρουσία της Davidsen και της τεχνικά άψογης ερμηνείας της. Δεν έχω να αναφέρω κάτι συγκεκριμένα σαν αρνητικό αλλά νομίζω δεν θα μείνει στις αξιομνημόνευτες ερμηνείες. Από κει και πέρα η κλασσική μουσική και το ενδιαφέρον μας για τα έργα αναβιώνει μέσω των διαφορετικών εκτελέσεων.
Όπως ήδη έγραψα στην πρώτη μου άναρτηση για το νέο αυτό Fidelio, από μία πρώτη ακρόαση, δεν φθάνει τις πολύ κλασικές ερμηνείες, που σχεδόν όλες έχουν πλέον τύχει και εξαιρετικών (ανα)παραγωγών.
Σε μία δεύτερη "ανάγνωση", μου επιβεβαιώθηκε η αρχική μου εντύπωση. Κατ'αρχήν ο Janowski, παρά την όποια εμπειρία και αφοσίωσή του στο Γερμανικό ρεπερτόριο, δεν έχει ούτε τα χαρίσματα ούτε το πραγματικό authority ως προς την πληρέστερη και βαθύτερη ερμηνεία των έργων που καλείται να ηχογραφήσει (σε ζωντανή παράσταση με αποσπάσματα από το "Δαχτυλίδι" του Wagner, στο Βερολίνο, ήταν αρκετά πειστικός). Εξαιρέσεις, φυσικά, έχουν υπάρξει (π.χ. το αρχικό "Δαχτυλίδι" του στην τότε RCA, οι Συμφωνίες του Brahms σε υποδειγματικό SACD στην Pentatone και ορισμένες Συμφωνίες του Bruckner, πάλι σε SACD στην Pentatone).
Ως προς τις φωνές, η Davidsen κάνει ό,τι μπορεί για να καταδείξει ότι μπορεί να είναι (ή μάλλον να καταστεί) μία πλήρως αναταγωνιστική Λεονώρα. Οι υπόλοιποι, πάντως, παρά τις όποιες φιλότιμες προσπάθειές τους, υπολοίπονται των μεγάλων φωνών και σπουδαίων ερμηνευτών του παρελθόντος. Δυστυχώς, και η παραγωγή της Pentatone δεν είναι του παλαιού πολύ υψηλού, πραγματικά audiophile επιπέδου.
Τούτων λεχθέντων, η νέα αυτή παραγωγή μπορεί να έχει τη θέση της στη συλλογή συνεπών μουσικόφιλων ως το σημείο των καιρών μας ως προς το ποιοι είναι (και θα είναι για αρκετό καιρό) οι "διαχειριστές" της ερμηνείας της σημαντικής αυτής διαχρονικής Μουσικής (είναι πάντα συναρπαστικά ενδιαφέρον και εκπαιδευτικό να απολαμβάνουμε τους αντίστοιχους σπουδαίους -ενίοτε και κορυφαίους- "Διαχειριστές" παρελθόντων εποχών αλλά πρέπει να έχουμε και την πληρέστερη εικόνα του πως θα ερμηνεύονται αυτά τα κλασικά έργα στην εποχή μας).
 

Μηνύματα
24
Reaction score
39
Καλησπέρα σας,
Ποια νεότερη παραγωγή -ηχογράφηση θεωρείτε αξιόλογη όσον αφορά τις 4 εποχές του Βιβάλντι?
Θα ήθελα τη γνώμη σας.
 

Μηνύματα
1.999
Reaction score
2.342
Καλησπέρα σας,
Ποια νεότερη παραγωγή -ηχογράφηση θεωρείτε αξιόλογη όσον αφορά τις 4 εποχές του Βιβάλντι?
Θα ήθελα τη γνώμη σας.
Η πλέον πρόσφατη παραγωγή του κατά τα άλλα εξαιρετικά κορεσμένου από προηγούμενες παραγωγές δημοφιλέστατου αυτού έργου είναι εκείνη της εκλεκτικής Γαλλικής εταιρείας Chateau de Versailles Spectacles, με την Orchestre de l'Opera Royal και τον σολίστα και μαέστρο Andres Gabetta.
Η πολύ προσεγμένη και ενδελεχής στη κάθε λεπτομέρειά της παραγωγή έχει την πρωτοτυπία ότι περιλαμβάνει (αλλά σε διπλό CD set) και ένα ομώνυμο έργο του ήκιστα γνωστού συνθέτη Giovanni Guido. Το εν λόγω έργο προηγήθηκε κατά τρία έτη εκείνου του Vivaldi. Το ενδιαφέρον στο έργο αυτό του Guido έγκειται στο ότι, αν και Ιταλός, στο έργο αυτό, που συνετέθη για τη Γαλλική Αυλή του Δούκα της Ορλεάνης, συνδυάζονται στοιχεία της Ιταλικής αλλά και της Γαλλικής μουσικής της εποχής. Σε αντίθεση με την κλασική δομή των Κοντσέρτων του Vivaldi, το έργο του Guido υιοθετεί τη φόρμα της Γαλλικής Σουίτας με αρκετές μικρές κινήσεις.
Καθόσον το έργο του Guido, ως προς την ενορήστρωσή του, συνδυάζει και πνευστά όργανα, η παραγωγή και ο μαέστρος αποφάσισαν να ερμηνεύσουν τις Τέσσερις Εποχές του Vivaldi, στην εκδοχή με πνευστά, που ερμηνεύθηκε για πρώτη φορά στη Δρέσδη και την επιμελήθηκε ο Γερμανός συνθέτης Johann Georg Pisendel. Σίγουρα όχι μία "κλασική" εκτέλεση του τόσο αγαπητού έργου του σπουδαίου Ιταλού συνθέτη, αλλά, σίγουρα, μία ερμηνεία, που είναι λίαν ενημερωτική, εκπαιδευτική και αποαυστική, και μία παραγωγή άψογη.
Ως εικός, η εν λόγω παραγωγή είναι μάλλον μία ακριβή λύση: έχει την τιμή ακριβού διπλού CD και προσφέρει επίσης και ένα DVD στο σχετικό κουτί.
Για μία "κλασική" και εξαιρετική ερμηνεία αλλά και αρκετά πρόσφατη (παραγωγή του 2018) του έργου του Vivaldi, μπορείτε να καταφύγετε στην θαυμάσια SACD παραγωγή της Ολλανδικής Channel με την εξαίρετη και λίαν έμπειρη στο ρεπερτόριο αυτό βιολονίστα Rachel Podger και το ορχηστρικό συγκρότημά της Brecon Ensemble. Υποδειγματική παραγωγή και εξαίσια ερμηνεία με όργανα εποχής.
 

Μηνύματα
1.999
Reaction score
2.342
Για όσους αγαπούν το τσέμπαλο, η Brilliant Classics, προσφάτως μας παρουσίασε το πλήρες έργο για το όργανο αυτό του αξιόλογου και σύγχρονου των Bach, Haendel & Telemann Γερμανού συνθέτη Christoph Graupner (1683-1760).
Το πλήρες αυτό έργο προσφέρεται, σε πολύ οικονομική τιμή, σε ένα κουτί 14 CDs, πολύ ικανοποιητικά παιγμένο από τον έμπειρο τσεμπαλίστα Fernando De Luca, σε δύο πολύ καλά όργανα, εξαιρετικά αντίγραφα οργάνων της εποχής: ένα Γαλλικό τσέμπαλο αντίγραφο ένος F.E. Blanchet του 1754 και ένα Γερμανικό του Christian Vater του 1738.
Το γεγονός ότι το έργο του εν λόγω Γερμανού συνθέτη περιέπεσε στη λήθη για αιώνες δεν του αποστερεί την τιμή να θεωρείται ένας από τους πλεόν σημαντικούς συνθέτες της εποχής του.
Ως εξαίρετος σολίστ του κλειδοκυμβάλου, έγραψε έναν πολύ ικανό αριθμό έργων για το όργανο αυτό και οι συνθέσεις του έγιναν ιδιαίτερα γνωστές και αγαπητές στην εποχή του. Η φόρμα των έργων του για το τσέμπαλο στηρίζεται κυρίως στα παραδοσιακά είδη όπως η Partita, εξελίσσοντας, πάντως, το στυλ και το ύφος της κάθε παραδοσιακής κίνησης (πιο Cantabile οι Courante & Sarabande και οι Gigue να έχουν περισσότερο χαρακτήρα πέρα από τη δεξιοτεχνία των κινήσεων για το Φινάλε μίας Παρτίτας).
Ως εκ τούτου, ο εν λόγω συνθέτης αποτελεί ένα σημαντικό μέρος της εξέλιξης της Γερμανικής φόρμας της Σουίτας, μαζί με εξέχουσες φυσιογνωμίες όπως ο Bach.
Η παραγωγή της Brilliant είναι αρκούντως ικανοποιητική, ιδίως για budget product, και η ερμηνεία του De Luca πολύ ιδιωματική.
Εξαιρετικό σετ για εμβριθείς συλλέκτες.
 

Μηνύματα
24
Reaction score
39
Η πλέον πρόσφατη παραγωγή του κατά τα άλλα εξαιρετικά κορεσμένου από προηγούμενες παραγωγές δημοφιλέστατου αυτού έργου είναι εκείνη της εκλεκτικής Γαλλικής εταιρείας Chateau de Versailles Spectacles, με την Orchestre de l'Opera Royal και τον σολίστα και μαέστρο Andres Gabetta.
Η πολύ προσεγμένη και ενδελεχής στη κάθε λεπτομέρειά της παραγωγή έχει την πρωτοτυπία ότι περιλαμβάνει (αλλά σε διπλό CD set) και ένα ομώνυμο έργο του ήκιστα γνωστού συνθέτη Giovanni Guido. Το εν λόγω έργο προηγήθηκε κατά τρία έτη εκείνου του Vivaldi. Το ενδιαφέρον στο έργο αυτό του Guido έγκειται στο ότι, αν και Ιταλός, στο έργο αυτό, που συνετέθη για τη Γαλλική Αυλή του Δούκα της Ορλεάνης, συνδυάζονται στοιχεία της Ιταλικής αλλά και της Γαλλικής μουσικής της εποχής. Σε αντίθεση με την κλασική δομή των Κοντσέρτων του Vivaldi, το έργο του Guido υιοθετεί τη φόρμα της Γαλλικής Σουίτας με αρκετές μικρές κινήσεις.
Καθόσον το έργο του Guido, ως προς την ενορήστρωσή του, συνδυάζει και πνευστά όργανα, η παραγωγή και ο μαέστρος αποφάσισαν να ερμηνεύσουν τις Τέσσερις Εποχές του Vivaldi, στην εκδοχή με πνευστά, που ερμηνεύθηκε για πρώτη φορά στη Δρέσδη και την επιμελήθηκε ο Γερμανός συνθέτης Johann Georg Pisendel. Σίγουρα όχι μία "κλασική" εκτέλεση του τόσο αγαπητού έργου του σπουδαίου Ιταλού συνθέτη, αλλά, σίγουρα, μία ερμηνεία, που είναι λίαν ενημερωτική, εκπαιδευτική και αποαυστική, και μία παραγωγή άψογη.
Ως εικός, η εν λόγω παραγωγή είναι μάλλον μία ακριβή λύση: έχει την τιμή ακριβού διπλού CD και προσφέρει επίσης και ένα DVD στο σχετικό κουτί.
Για μία "κλασική" και εξαιρετική ερμηνεία αλλά και αρκετά πρόσφατη (παραγωγή του 2018) του έργου του Vivaldi, μπορείτε να καταφύγετε στην θαυμάσια SACD παραγωγή της Ολλανδικής Channel με την εξαίρετη και λίαν έμπειρη στο ρεπερτόριο αυτό βιολονίστα Rachel Podger και το ορχηστρικό συγκρότημά της Brecon Ensemble. Υποδειγματική παραγωγή και εξαίσια ερμηνεία με όργανα εποχής.
Ευχαριστω πολυ ,
θα το ψαξω και θα αποφασισω..
 

Μηνύματα
76
Reaction score
106
Ο πλήρης κύκλος των κουαρτέτων του Beethoven έχει τύχει μεγάλων εκτελέσεων. Italiano,Takacs, Belcea, Vegh,Julliard,Budapest.

Όταν όμως γίνεται μια, κατά πως γράφεται, προσεγμένη επανέκδοση των έργων από ένα θρυλικό όνομα, το κουαρτέτο Smetana, τότε ο συλλέκτης δεν μπορεί να αποφύγει το πεπρωμένο του.
Τα αναμένω με ανυπομονησία.

Οι ηχογραφήσεις εκτείνονται μεταξύ του 1974 και 1985. Τα έργα αυτά θέλουν τον χρόνο τους.

smetana quartet.jpg
 
Last edited:

Μηνύματα
1.999
Reaction score
2.342
Ο πλήρης κύκλος των κουαρτέτων του Beethoven έχει τύχει μεγάλων εκτελέσεων. Italiano,Takacs, Belcea, Vegh,Julliard,Budapest.

Όταν όμως γίνεται μια, κατά πως γράφεται, προσεγμένη επανέκδοση των έργων από ένα θρυλικό όνομα, το κουαρτέτο Smetana, τότε ο συλλέκτης δεν μπορεί να αποφύγει το πεπρωμένο του.
Τα αναμένω με ανυπομονησία.

Οι ηχογραφήσεις εκτείνονται μεταξύ του 1974 και 1985. Τα έργα αυτά θέλουν τον χρόνο τους.

View attachment 219991
Ευελπιστώ ότι η Supraphon θα κάνει καλά τη δουλειά της αυτή τη φορά. Το λέω αυτό, γιατί, όσο ήμουν στη Νότιο Κορέα, είχα κατορθώσει να αποκτήσω, σε πολύ υψηλή τιμή, τη SACD εκδοχή των τελευταίων Κουαρτέτων με το Smetana Quartet, από τις ηχογραφήσεις τους του 1965, σε εκτύπωση από τη Supraphon Japan. Το αποτέλεσμα δεν ήταν το αναμενόμενο. Παρά την καθαρότητα και την εξαιρετική αναλύση, οι δυναμικές και η χαμηλή περιοχή ήσαν μάλλον...αποτυχημένες.
Πάντως, συμφωνώ ότι, για τον συνεπή (και αχόρταγο) συλλέκτη, η νέα αυτή επανέκδοση αποτελεί το αναπόφευκτον πεπρωμένον...
Σε ό,τι αφορά στις σπουδαίες ερμηνείες και παραγωγές της πλήρους σειράς των Κουαρτέτων για Έγχορδα του Beethoven, πέραν των ήδη αναφερθέντων, από τις οποίες έχω ιδιαίτερη αγάπη και αφοσίωση για το Vegh και το Italiano από τις Κλασικές παραγωγές και το Belcea από τις σύγχρονες, απο την πλευρά μου, θα ήθελα να αναφέρω και τις κάτωθι:
Σε ό,τι αφορά τις "κλασικές" ερμηνείες/παραγωγές:
- Το Hungarian Quartet (Emi, τώρα Erato).
- Το Guarneri String Quartet (στην κλασική τους ερμηνεία στην RCA).
- Το Amadeus Quartet (στην τελευταία αναπαραγωγή της DG και σε Blu-ray).
- To Alban Berg Quartet (στην Εmi, Warner).
- Το Talich Quartet (στην αναπαραγωγή της La Dolce Volta).
Από τις "ενδιάμεσες" πιο σύγχρονες παραγωγές:
- To Tokyo String Quartet (στην εξαιρετική SACD παραγωγή της Harmonia Mundi).
- To Lindsay String Quartet (στην απελθούσα Βρετανική ASV).
Unsung Heroes:
- Το Cleveland Quartet (στην απελθούσα θρυλική Telarc). Η καλλίτερη ερμηνεία Αμερικάνικου Κουαρτέτου (τους είχα δει και σε συναυλία στις ΗΠΑ).
- To Wihan Quartet (στην τελευταία παραγωγή τους στη Βρετανική Nimbus). A secret well kept.
- To Elias String Quartet (από τη "ζωντανή" παρουσίαση τους, στην Wigmore Hall Live). Μια από τις πλεόν ευαίσθητες και ταυτόχρονα ουσιαστικές ερμηνείες.
Τέλος, από τις πλεόν σύγχρονες παραγωγές, πέραν των πολύ σπουδαίων Belcea, για μένα οι ακόλουθες τρεις υπηρετούν τα μοναδικά αυτά έργα κατά έναν ιδεατό τρόπο εξαιρετικής εμβριθούς ερμηνείας και υποδειγματικής υψηλής ποιότητας παραγωγής:
- To Prazak Quartet, σε μία εξαιρετική SACD παραγωγή της Praga Digitals. A modern Clasic.
- To Quarteto di Cremona, σε μία υψηλής ποιότητας παραγωγή της Γερμανικής Audite (most impressive and outstanding) και, προσφάτως,
- Το εξαίσιο Ebene Quartet, σε μία υποδειγματική παραγωγή της Erato. Τόσο η ερμηνεία, μία πραγματικά σύγχρονη θεώρηση, η οποία, τουλάχιστον για μένα, φέρνει μία ιδεατή εκδοχή των έργων σε μία πραγματικά "ζωντανή" (true to life) παραγωγή.
 

Μηνύματα
1.999
Reaction score
2.342
Καθόσον είμαστε σε ένα ιδιαίτερο ενδιαφέρον για νέες εκδόσεις και επανεκδόσεις σημαντικών έργων του μεγάλου μας Beethoven, δεν μπορώ να αποφύγω να αναφερθώ στην νέα έκδοση των Σονατών για τσέλο και πιάνο του κορυφαίου αυτού συνθέτη με τους πλεόν πολύ ώριμους Yo Yo Ma (κατά την Κινεζική ορθότητα εκφοράς των Κινεζικών ονομάτων είναι Ma Yo Yo) και Emanuel Ax, ως εικός σε μία πολύ καλή παραγωγή της Sony.
H έκδοση αυτή είναι η δεύτερη ηχογράφηση των κεφαλαιώδους σημασίας έργων για το ρεπερτόριο αυτό από τους δύο αυτούς φτασμένους και καταξιωμένους μουσικούς.
Από μία πρώτη ακρόαση, σίγουρα η νέα αυτή ερμηνεία είναι πιο σοβαρή, πιο ώριμη και πολύ προσεγμένη στις λεπτομέρειες. Η παραγωγή της Sony βοηθά με την επίσης προσεγμένη ηχογράφησή της.
Πάντως, για μένα οι Σονάτες αυτές απαιτούν περισσό σφρίγος, γρήγορη και απότομη ατάκα σε καίρια σημεία, όπως η μετάβαση από το αργό μέρος στο γρήγορο της πρώτης κίνησης της δεύτερη Σονάτας (Op.5, no.2, σε σολ ελάσσονα) ή στο ξεκίνημα της πρώτης κίνησης της τελευταίας Σονάτας (Op.102, no.2, σε Ρε μείζονα).
Σε αυτό η Jacqueline Du Pre με τον νεώτατο τότε Stephen Bishop-Kovacevich, στη σπάνια ηχογράφηση του 1965 με μόνον δύο Σονάτες, την τρίτη (σε Λα μείζονα) και την τελευταία (σε Ρε μείζονα), έχουν μείνει ανεξίτηλοι στη μνήμη μου για την πραγματικά τοσο έντονα δραματική, επιθετική αλλά και τόσο Μπετοβενική ερμηνεία των έργων αυτών. Αλλά και η πιο ώριμη ερμηνεία της με τον τότε σύζυγό της εξαίρετο πιανίστα Daniel Barenboim, από τη "ζωντανή" ηχογράφησή τους του 1970 στο Usher Hall του Εδιμβούργου, είναι σπουδαία και ισορροπεί μεταξύ της πολύ νεανικής της ερμηνείας και της ωριμότητας που, ειδικά οι τελευταίες Σονάτες απαιτούν.
Επίσης, εξαιρετικά εντονες και χαρακτηριστικά Μπετοβενικές ήσαν και οι κλασικές πλέον ερμηνείες των Janos Starker & Rudolf Buchbinder (πάλαι ποτέ σε Telefunken, τώρα σε Warner), Pierre Fournier & Friedrich Goulda (σε εξαιρετική νέα επανέκδοση και σε Blu-ray, σε DG), M. Rostropovich & S. Richter (στην παλαί ποτέ Philips. Μία ερμηνεία άξια και μόνον για το μοναδικό πνεύμα και σοφία αυτών των δύο μέγιστων μουσικών), Μ. Maisky & M. Argerich (σε DG).
Τέλος, από τις πιο σύγχρονες ξεχωρίζουν και οι:
- Daniel Muller-Scott & Angela Hewitt (σε θαυμάσια παραγωγή της Hyperion),
- Zuill Bailey & Simone Dinnerstein (στην απελθούσα αλλά σπουδαία Telarc). Μία άλλη πολύ νεανική αλλά πλήρως εντυπωσιακή ερμηνεία σε εξαιρετική παραγωγή της θρυλικής αυτής Αμερικάνικης εταιρείας.
- Marc Coppey & Peter Laul (σε εξαίρετη παραγωγή της Γερμανικής Audite).
- Jean-Guihen Queyras & Alexader Melnikov (σε υποδειγματική παραγωγή της Harmonia Mundi. Υπάρχει και σε SACD από την Ιαπωνέζική King International).
 

Μηνύματα
76
Reaction score
106
Ευελπιστώ ότι η Supraphon θα κάνει καλά τη δουλειά της αυτή τη φορά. Το λέω αυτό, γιατί, όσο ήμουν στη Νότιο Κορέα, είχα κατορθώσει να αποκτήσω, σε πολύ υψηλή τιμή, τη SACD εκδοχή των τελευταίων Κουαρτέτων με το Smetana Quartet, από τις ηχογραφήσεις τους του 1965, σε εκτύπωση από τη Supraphon Japan. Το αποτέλεσμα δεν ήταν το αναμενόμενο. Παρά την καθαρότητα και την εξαιρετική αναλύση, οι δυναμικές και η χαμηλή περιοχή ήσαν μάλλον...αποτυχημένες.
Πάντως, συμφωνώ ότι, για τον συνεπή (και αχόρταγο) συλλέκτη, η νέα αυτή επανέκδοση αποτελεί το αναπόφευκτον πεπρωμένον...
Σε ό,τι αφορά στις σπουδαίες ερμηνείες και παραγωγές της πλήρους σειράς των Κουαρτέτων για Έγχορδα του Beethoven, πέραν των ήδη αναφερθέντων, από τις οποίες έχω ιδιαίτερη αγάπη και αφοσίωση για το Vegh και το Italiano από τις Κλασικές παραγωγές και το Belcea από τις σύγχρονες, απο την πλευρά μου, θα ήθελα να αναφέρω και τις κάτωθι:
Σε ό,τι αφορά τις "κλασικές" ερμηνείες/παραγωγές:
- Το Hungarian Quartet (Emi, τώρα Erato).
- Το Guarneri String Quartet (στην κλασική τους ερμηνεία στην RCA).
- Το Amadeus Quartet (στην τελευταία αναπαραγωγή της DG και σε Blu-ray).
- To Alban Berg Quartet (στην Εmi, Warner).
- Το Talich Quartet (στην αναπαραγωγή της La Dolce Volta).
Από τις "ενδιάμεσες" πιο σύγχρονες παραγωγές:
- To Tokyo String Quartet (στην εξαιρετική SACD παραγωγή της Harmonia Mundi).
- To Lindsay String Quartet (στην απελθούσα Βρετανική ASV).
Unsung Heroes:
- Το Cleveland Quartet (στην απελθούσα θρυλική Telarc). Η καλλίτερη ερμηνεία Αμερικάνικου Κουαρτέτου (τους είχα δει και σε συναυλία στις ΗΠΑ).
- To Wihan Quartet (στην τελευταία παραγωγή τους στη Βρετανική Nimbus). A secret well kept.
- To Elias String Quartet (από τη "ζωντανή" παρουσίαση τους, στην Wigmore Hall Live). Μια από τις πλεόν ευαίσθητες και ταυτόχρονα ουσιαστικές ερμηνείες.
Τέλος, από τις πλεόν σύγχρονες παραγωγές, πέραν των πολύ σπουδαίων Belcea, για μένα οι ακόλουθες τρεις υπηρετούν τα μοναδικά αυτά έργα κατά έναν ιδεατό τρόπο εξαιρετικής εμβριθούς ερμηνείας και υποδειγματικής υψηλής ποιότητας παραγωγής:
- To Prazak Quartet, σε μία εξαιρετική SACD παραγωγή της Praga Digitals. A modern Clasic.
- To Quarteto di Cremona, σε μία υψηλής ποιότητας παραγωγή της Γερμανικής Audite (most impressive and outstanding) και, προσφάτως,
- Το εξαίσιο Ebene Quartet, σε μία υποδειγματική παραγωγή της Erato. Τόσο η ερμηνεία, μία πραγματικά σύγχρονη θεώρηση, η οποία, τουλάχιστον για μένα, φέρνει μία ιδεατή εκδοχή των έργων σε μία πραγματικά "ζωντανή" (true to life) παραγωγή.
-Στην λίαν ενδιαφέρουσα και πλήρη αναφορά των κουαρτέτων του Beethoven να προσθέσω μια ακόμη ηχογράφηση του 2019. Είναι με το Βερολινέζικο κουαρτέτο Kuss.

Η ζωντανή αλλά χωρίς εξωτερικούς θορύβους εγγραφή έγινε στο Τόκυο. Ένα ενδιαφέρον στοιχείο είναι ότι χρησιμοποίησαν τα δύο βιολιά, βιόλα και τσέλο που είχε επιλέξει ο ίδιος ο Paganini για το δικό του κουαρτέτο από το εργαστήριο του Stradivari στην Κρεμόνα. Τα όργανα ανήκουν στην Nippon Music Foundation και χρησιμοποιούντο για πολλά χρόνια από το Tokyo Quartet.

Αυτό φαίνεται ασήμαντο αλλά ίσως να οδήγησε σε μια εκτέλεση που τονίζεται ένας ποιο κονσερτάντε και πλούσιος ήχος, ίσως εις βάρος της ομοιογένειας που όμως είναι πολύ ενδιαφέρουσα.

Kuss Quartet - Beethoven The String Quartets, Live from Suntory Hall, Tokyo, Vol. 2 (2020).jpg





-Οι εκτελέσεις των κουαρτέτων του Beethoven με το Smetana quartet είναι υπέροχες. Ο ήχος σε ανάλυση 24/192 είναι πολύ καλός με την επιφύλαξη ότι τις άκουσα στο δεύτερο σύστημα μου. Η δική μου παλαιότερη εμπειρία σε sacd των δύο κουαρτέτων του Smetana σε εκτέλεση Smetana quartet και επεξεργασία από την Columbia jp. δεν ήταν κακή.



-Ομοίως και οι δικές μου αδυναμίες είναι τα κουαρτέτα Italian και Vegh. Θυμάμαι ότι το κουτί με τα βινύλια των Vegh ήταν δυσεύρετο και ακριβό. Από τις σύγχρονες εκτελέσεις μου αρέσουν και οι Elias και οι Prazak (δεν έχω όλη την σειρά) και ιδιαιτέρως οι Belcea. Εάν με ρωτούσε όμως κάποιος ποια σύγχρονη εκτέλεση να επιλέξει θα πρότεινα τους Εbene σαν μια <<"ζωντανή" (true to life) παραγωγή>> όπως σημειώνει o Prince.
 

Μηνύματα
1.999
Reaction score
2.342
-Στην λίαν ενδιαφέρουσα και πλήρη αναφορά των κουαρτέτων του Beethoven να προσθέσω μια ακόμη ηχογράφηση του 2019. Είναι με το Βερολινέζικο κουαρτέτο Kuss.

Η ζωντανή αλλά χωρίς εξωτερικούς θορύβους εγγραφή έγινε στο Τόκυο. Ένα ενδιαφέρον στοιχείο είναι ότι χρησιμοποίησαν τα δύο βιολιά, βιόλα και τσέλο που είχε επιλέξει ο ίδιος ο Paganini για το δικό του κουαρτέτο από το εργαστήριο του Stradivari στην Κρεμόνα. Τα όργανα ανήκουν στην Nippon Music Foundation και χρησιμοποιούντο για πολλά χρόνια από το Tokyo Quartet.

Αυτό φαίνεται ασήμαντο αλλά ίσως να οδήγησε σε μια εκτέλεση που τονίζεται ένας ποιο κονσερτάντε και πλούσιος ήχος, ίσως εις βάρος της ομοιογένειας που όμως είναι πολύ ενδιαφέρουσα.

View attachment 220177




-Οι εκτελέσεις των κουαρτέτων του Beethoven με το Smetana quartet είναι υπέροχες. Ο ήχος σε ανάλυση 24/192 είναι πολύ καλός με την επιφύλαξη ότι τις άκουσα στο δεύτερο σύστημα μου. Η δική μου παλαιότερη εμπειρία σε sacd των δύο κουαρτέτων του Smetana σε εκτέλεση Smetana quartet και επεξεργασία από την Columbia jp. δεν ήταν κακή.



-Ομοίως και οι δικές μου αδυναμίες είναι τα κουαρτέτα Italian και Vegh. Θυμάμαι ότι το κουτί με τα βινύλια των Vegh ήταν δυσεύρετο και ακριβό. Από τις σύγχρονες εκτελέσεις μου αρέσουν και οι Elias και οι Prazak (δεν έχω όλη την σειρά) και ιδιαιτέρως οι Belcea. Εάν με ρωτούσε όμως κάποιος ποια σύγχρονη εκτέλεση να επιλέξει θα πρότεινα τους Εbene σαν μια <<"ζωντανή" (true to life) παραγωγή>> όπως σημειώνει o Prince.
Το Κουαρτέτο Kuss δεν το έχω μελετήσει ενδελεχώς. Άλλωστε, το μέχρι τώρα μάλλον περίεργο δισκογραφικό ρεπερτόριο τους δεν με είχε "ξαφνιάσει" ιδιαίτερα. Πάντως, το (σύντομο σε διάρκεια) CD με το Κουιντέτο για πιάνο του Weinberg (σε SONY) ήταν μία πολύ ευχάριστη έκπληξη. Η συμμετοχή τους στη μουσική δωματίου του Rudi Stephan (SONY) δεν μου ήταν ιδιαίτερα αποκαλυπτική. O Beethoven τους πήρε καλές κριτικές, σε γενικές γραμμές.
Υπάρχουν αρκετά ακόμα Κουαρτέτα που αξίζει να μελετηθεί η δισκογραφία τους. Ένα από αυτά είναι και το επίσης Γερμανικό εξαιρετικό Κουαρτέτο Aris. Ό,τι έχουν ηχογραφήσει για τη Γερμανική εταιρεία Genuin (περιλαμβάνονται και τρία πολύ σημαντικά Κουαρτέτα του Beethoven) είναι πραγματικά...outstanding (εξαίρετος και ο Brahms τους). Ευελπιστώ κάποτε να ολοκληρώσουν τον δικό τους κύκλο Beethoven.
Επίσης, είναι κρίμα που ένα εξαίσιο Κουαρτέτο όπως το Hagen δεν μπόρεσε να μας προσφέρει μία ολοκληρωμένη έκδοση των Κουαρτέτων του Beethoven. Πάντως, οι ηχογραφήσεις τους στην DG & Myrios είναι πάντα πολύ σημαντικές, ειδικά ως προς την άψογη μουσικότητά τους.
Θα χαρώ να αποκτήσω και τη νέα αυτή επανέκδοση των Smetana, εφόσον είναι τόσο καλή στην αναπαραγωγή της.
Το κουτί των Vegh σε βινύλιο ήταν όντως priceless (στην ιστορική Telefunken). Και, δυστυχώς, αυτός ο ήχος του βινυλίου δεν μπορέσε ποτέ να αποκατασταθεί στη CD επανέκδοσή του.
 

Μηνύματα
76
Reaction score
106
-Θα αναζητήσω τον Beethoven τoυ Aris quartet μετά την πραγματικά εξαιρετική τους ερμηνεία στο πρώτο κουαρτέτο και το clarinet κουιντέτο του Brahms (clarinet -Thorsten Johanns).

-Κατά κανόνα τα βινύλια ακούγονται καλύτερα από τις επανεκδόσεις τους σε cd. Αυτό ισχύει και με την πραγματικά audiophile έκδοση βινυλίου των Vegh (στην δική μου περίπτωση σε Valois).

αλλά
Θυμάμαι ότι για μεγάλο διάστημα έψαχνα το δεύτερο βινύλιο στις σονάτες για βιολί και αρπίχορδο του Bach με την Ruzickova και τον Suk. Σήμερα τα έχω και σε cd στο κουτί της φωτογραφίας. Δεν ακούγονται τόσο καλά όσο τα βινύλια αλλά κέρδισα τις υπόλοιπες υπέροχες ερμηνείες της μεγάλης αυτής καλλιτέχνιδος. Σημειωτέον ότι ενώ δεν λατρεύω τον ήχο του αρπίχορδου από το συγκεκριμένο κουτί το ακούω με μεγάλη ευχαρίστηση.
Συστήνεται.

box.jpg
 

Μηνύματα
1.170
Reaction score
477
-Θα αναζητήσω τον Beethoven τoυ Aris quartet μετά την πραγματικά εξαιρετική τους ερμηνεία στο πρώτο κουαρτέτο και το clarinet κουιντέτο του Brahms (clarinet -Thorsten Johanns).

-Κατά κανόνα τα βινύλια ακούγονται καλύτερα από τις επανεκδόσεις τους σε cd. Αυτό ισχύει και με την πραγματικά audiophile έκδοση βινυλίου των Vegh (στην δική μου περίπτωση σε Valois).

αλλά
Θυμάμαι ότι για μεγάλο διάστημα έψαχνα το δεύτερο βινύλιο στις σονάτες για βιολί και αρπίχορδο του Bach με την Ruzickova και τον Suk. Σήμερα τα έχω και σε cd στο κουτί της φωτογραφίας. Δεν ακούγονται τόσο καλά όσο τα βινύλια αλλά κέρδισα τις υπόλοιπες υπέροχες ερμηνείες της μεγάλης αυτής καλλιτέχνιδος. Σημειωτέον ότι ενώ δεν λατρεύω τον ήχο του αρπίχορδου από το συγκεκριμένο κουτί το ακούω με μεγάλη ευχαρίστηση.
Συστήνεται.

View attachment 220293
μάλλον βοηθάει το τσιγάρο...........
 

Μηνύματα
76
Reaction score
106
μάλλον βοηθάει το τσιγάρο...........
Η σχέση τσιγάρου- μουσικότητας μένει να αποδειχθεί. :)

H Ruzickova επέζησε των στρατοπέδων Terezin, Auschwitz, Bergen-Belsen. Αλλά και αργότερα ταλαιπωρήθηκε οικονομικά μια και δεν έγινε μέλος του κουμουνιστικού κόμματος Τσεχοσλοβακίας. Κάτω από αυτές τις συνθήκες επιβίωσης το τσιγάρο αποτελούσε τον μικρότερο κίνδυνο για την υγεία της.

Ο Bach όπως δήλωνε ήταν το αποκούμπι της
<<I needed Bach. Unlike Beethoven, who shakes his fist at the heavens, Bach could help me after everything I’d been through. His music is above human suffering >>
 

Μηνύματα
1.999
Reaction score
2.342
Η σχέση τσιγάρου- μουσικότητας μένει να αποδειχθεί. :)

H Ruzickova επέζησε των στρατοπέδων Terezin, Auschwitz, Bergen-Belsen. Αλλά και αργότερα ταλαιπωρήθηκε οικονομικά μια και δεν έγινε μέλος του κουμουνιστικού κόμματος Τσεχοσλοβακίας. Κάτω από αυτές τις συνθήκες επιβίωσης το τσιγάρο αποτελούσε τον μικρότερο κίνδυνο για την υγεία της.

Ο Bach όπως δήλωνε ήταν το αποκούμπι της
<<I needed Bach. Unlike Beethoven, who shakes his fist at the heavens, Bach could help me after everything I’d been through. His music is above human suffering >>
Η Ruzickova αποτελεί έναν από τους ελάχιστους και ταυτόχρονα μείζονες θρύλους του τσέμπαλου (αρπίχορδου ή κλειδοκύμβαλου), με ένα εξαιρετικά εκτεταμένο ρεπερτόριο, που την κάνει να αποτελεί περίπου τον αντίποδα του μέγιστου θρύλου του οργάνου αυτού, του μοναδικού Gustav Leonhardt (ο οποίος, βέβαια, ήταν και αρχιμουσικός, μουσικολόγος και μέγας δάσκαλος), ο οποίος, όμως, αφιέρωσε σχεδόν όλο το μέρος της ζωής του στην ιστορική περίοδο του οργάνου (από τελευταία περίοδο Αναγέννησης μέχρι τελευταία του Μπαρόκ).
Η δισκογραφία της Ruzickova είναι σπουδαία και αξίζει να τη μελετήσει κανείς, ιδίως εάν θέλει να αγαπήσει το τσέμπαλο. Ενθυμούμαι ότι, όταν άρχισα να πρωτοακούω κλασικούς δίσκους, ένας από τους πολύ πρώτους ήταν και ένα βινύλιο της Supraphon με έργα του Bach, παιγμένα από τη Ruzickova. Δεν νομίζω να έχω ακούσει στο τσέμπαλο πιο εντυπωσιακή και ταυτόχρονα πιο σημαίνουσα ερμηνεία της Χρωματικής Φαντασίας και Φουγκας σε ρε ελάσσονα.
Ειρήσθω εν παρόδω ότι οι Σονάτες για Βιολί και Τσέμπαλο με τον Suk υπάρχουν και σε Praga Digitals, σε μία πολύ αξιοπρεπή παραγωγή (ακούγονται αρκούντως καλά). Αποκαλυπτικές ήταν και οι Σονάτες για τσέλο και τσέμπαλο με τον J. Starker, που κυκλοφόρησε το 2015 η Γερμανική Hänssler, από το "live" ρεσιτάλ τους το 1971.
 

Μηνύματα
76
Reaction score
106
Timothy Ridout & Frank Dupree - A Poet's Love, Prokofiev Romeo and Juliet - Schumann Dichterli...jpg


A Poet’s Love.
PROKOFIEV Romeo and Juliet- SCHUMANN Dichterliebe.

Ένα cd για την αγάπη με πιάνο (Franc Dupree) και βιόλα (Timothy Ridout) σε διασκευές.

Ο Vadim Borissovski (1900-1972) ήταν η βιόλα του περίφημου αλλά μάλλον άγνωστου Ρωσικού Beethoven quartet. Έχω σε βινύλια κάποια κουαρτέτα του Shostakovich που, αν μη τι άλλο, η ερμηνεία τους έχει το στοιχείο της αυθεντικότητας λόγω της προσωπικής τους σχέσης με τον συνθέτη. Ο Borissovski διασκεύασε για βιόλα κάποια μέρη από τον Ρωμαίο και Ιουλιέτα, την μεγαλύτερη ιστορία αγάπης.

Το μεγαλύτερο όμως μέρος του cd καταλαμβάνει η διασκευή των τραγουδιών του Schumann <Η αγάπη του ποιητή> από τον Ridout.
Η έντονη συναισθηματικότητα και η απόδοση των λεπτών αποχρώσεων από την βιόλα υποκαθιστούν (αναπάντεχα) με επιτυχία την έλλειψη της ανθρώπινης φωνής.
Συστήνεται.
 

Μηνύματα
1.999
Reaction score
2.342
View attachment 221421

A Poet’s Love.
PROKOFIEV Romeo and Juliet- SCHUMANN Dichterliebe.

Ένα cd για την αγάπη με πιάνο (Franc Dupree) και βιόλα (Timothy Ridout) σε διασκευές.

Ο Vadim Borissovski (1900-1972) ήταν η βιόλα του περίφημου αλλά μάλλον άγνωστου Ρωσικού Beethoven quartet. Έχω σε βινύλια κάποια κουαρτέτα του Shostakovich που, αν μη τι άλλο, η ερμηνεία τους έχει το στοιχείο της αυθεντικότητας λόγω της προσωπικής τους σχέσης με τον συνθέτη. Ο Borissovski διασκεύασε για βιόλα κάποια μέρη από τον Ρωμαίο και Ιουλιέτα, την μεγαλύτερη ιστορία αγάπης.

Το μεγαλύτερο όμως μέρος του cd καταλαμβάνει η διασκευή των τραγουδιών του Schumann <Η αγάπη του ποιητή> από τον Ridout.
Η έντονη συναισθηματικότητα και η απόδοση των λεπτών αποχρώσεων από την βιόλα υποκαθιστούν (αναπάντεχα) με επιτυχία την έλλειψη της ανθρώπινης φωνής.
Συστήνεται.
Το εν λόγω CD έχει ήδη λάβει εξαιρετικές κριτικές από όλα τα σχετικά έντυπα Κλασικής Μουσικής. Ως παραγωγή της ιστορικής πλέον Harmonia Mundi αποτελεί εγγύηση για μία ουσιαστική και εμπνευσμένη ακρόαση. Το αναμένω, ως φυσικό προιόν, να αφιχθεί οσονούπω και εδώ.
Συναφώς να αναφέρω ότι το Dichterliebe είχε διασκευασθεί ήδη από το 2013 (όταν κυκλοφόρησε από τη SONY το σχετικό CD) για τσέλο και πιάνο από τον σημαντικό Γερμανό τσελίστα Jan Vogler και την πάντα πολύ ενδιαφέρουσα Γαλλίδα πιανίστα Helene Grimaud. Όπως αναφέρει ο τσελίστας, στη διασκευή του δεν επενέβη στην πρωτότυπη παρτιτούρα, πλην της επιλογής της σχετικής οκτάβας (πάνω ή κάτω), προκειμένου να δώσει τη μεγαλύτερη δυνατή χρήση του ηχοχρώματος του οργάνου. Στον εν λογω δίσκο, περιλαμβάνονται επίσης τα "Φανταστικά κομμάτια", έργο 73, και το σπάνια παιγμένο Andante und Variationen, Op. 46, για δύο τσέλι, δύο πιάνα και ένα κόρνο! Εννοείται ότι η ερμηνεία και η παραγωγή εγγυώνται ένα πολύ ενδιαφέρον και εμπνευσμένο μουσικό ταξίδι.
Οι διασκευές σημαντικών μουσικότατων τραγουδιών των μεγάλων συνθετών έχουν αποτελέσει αρκετά συχνά αντικείμενο διασκευών για διάφορα όργανα (πέρα από το ότι ερμηνεύονται από υψιφώνους μέχρι βαθύφωνους, τουλάχιστον τα πλέον γνωστά και αγαπητά). Π.χ. ο πλεόν φημισμένος και πολυπαιγμένος κύκλος τραγουδιών Winterreise του Schubert έχει ολόκληρος διασκευασθεί για τσέλο από τον πολύ καλό Αυστριακό τσελίστα Martin Rummel, με πιάνο (Norman Shetler) και αφηγητή (Xaver Hutter), σε πολύ αξιόλογη παραγωγή του 2011 της Αυστριακής Paladino από "ζωντανή" ερμηνεία του 2008.
 

Μηνύματα
76
Reaction score
106
....................................................................................................................................
Συναφώς να αναφέρω ότι το Dichterliebe είχε διασκευασθεί ήδη από το 2013 (όταν κυκλοφόρησε από τη SONY το σχετικό CD) για τσέλο και πιάνο από τον σημαντικό Γερμανό τσελίστα Jan Vogler και την πάντα πολύ ενδιαφέρουσα Γαλλίδα πιανίστα Helene Grimaud. Όπως αναφέρει ο τσελίστας, στη διασκευή του δεν επενέβη στην πρωτότυπη παρτιτούρα, πλην της επιλογής της σχετικής οκτάβας (πάνω ή κάτω), προκειμένου να δώσει τη μεγαλύτερη δυνατή χρήση του ηχοχρώματος του οργάνου. Στον εν λογω δίσκο, περιλαμβάνονται επίσης τα "Φανταστικά κομμάτια", έργο 73, και το σπάνια παιγμένο Andante und Variationen, Op. 46, για δύο τσέλι, δύο πιάνα και ένα κόρνο!
....................................................................................................................
Κάποιες παρατηρήσεις μουσικής και χαιφιντελίστικης φύσεως.
H συνεργασία Grimaud-Volger είναι υποδειγματική. Το Andante and Variationen εξαίρετο.
Aκούστε όμως την ηχογράφηση της Sony (CD) συγκρητικά με αυτήν της Harmonia Mundi (δειγματοληψία 24/96).
Ανεξαρτήτως της δειγματολειψίας, η Sony έχει θάψει την πιανίστρια που ακούγεται κάπου στο βάθος, πίσω από το cello, με αποτέλεσμα να επηρεάζεται η ισορροπία των δύο οργάνων, αδικόντας το μουσικό αποτέλεσμα . Το αντίθετο συμβαίνει με την ηχογράφηση της Harmonia Mundi.
 
Last edited:

Μηνύματα
1.999
Reaction score
2.342
Κάποιες παρατηρήσεις μουσικής και χαιφιντελίστικης φύσεως.
H συνεργασία Grimaud-Volger είναι υποδειγματική. Το Andante and Variationen εξαίρετο.
Aκούστε όμως την ηχογράφηση της Sony (CD) συγκρητικά με αυτήν της Harmonia Mundi (δειγματοληψία 24/96).
Ανεξαρτήτως της δειγματολειψίας, η Sony έχει θάψει την πιανίστρια που ακούγεται κάπου στο βάθος, πίσω από το cello, με αποτέλεσμα να επηρεάζεται η ισορροπία των δύο οργάνων, αδικόντας το μουσικό αποτέλεσμα . Το αντίθετο συμβαίνει με την ηχογράφηση της Harmonia Mundi.
Όπως έγραψα αναμένω το φυσικό προιόν του δίσκου της Harmonia Mundi. Ως εκ τούτου, δεν έχω δυνατότητα σύγκρισης. Σε κάθε περίπτωση, μία ηχογράφηση μίας πολυεθνικής του 2011 (παραγωγής του 2013) δεν μπορεί να έχει, πάντα, την αντίστοιχη με μία αντίστοιχη με τα σημερινά δεδομένα ποιότητα, ειδικά δε όταν η εν λόγω τωρινή παραγωγή προέρχεται από μία εκλεκτική ιστορική εταιρεία, όπως η Harmonia Mundi.
Τέλος, ως προς τον δίσκο των Vogler-Grimaud δεν μου ακούγονται στο σύστημά μου τόσο "άνισα" τα δύο όργανα. Φυσικά, όταν λάβω το CD της ΗΜ είμαι σίγουρος ότι θα απολάυσω μία, ως αναμένεται πάντα από την HM, πρώτης τάξεως παραγωγή.
 

Μηνύματα
76
Reaction score
106
Seguin Introspection.jpg


Ο Καναδός μαέστρος Yannick Nezet Seguin σε συνεργασίες με δυο εξαίρετους σολίστες μας έχει δώσει αξιομνημόνευτες ερμηνείες που αξίζουν να είναι σε κάθε δισκοθήκη. Αναφέρομαι σε έργα του Rachmaninoff με τον πιανίστα Daniil Trifonov και του Profiev με την βιολίστρια Lisa Batiashvili.

Εδώ επιχειρεί μια ηχογράφηση με την ιδιότητα του πιανίστα σε έργα των Debussy, Chopin, Brahms, Skarlatti, Mozart, Champagne,Bach, Schubert, Berio και Haydn. Δυστυχώς το αποτέλεσμα ιδιαίτερα στους Chopin και Brahms δεν τον δικαιώνει.

Νομίζω ότι η ηχογράφηση κυκλοφόρησε μόνο σε ψηφιακή μορφή και όχι σε cd.

Seguin Rachmaninoff.jpg


Σαν μαέστρος έχει κορυφαίες ερμηνείες του στο Organ Concerto του Poulenc και στην Τρίτη (Organ) συμφωνία του Saint-Saens, καλές αλλά όχι αξιομνημόνευτες ερμηνείες σε όπερες του Mozart, κατά την προσωπική μου γνώμη καλό κύκλο συμφωνιών του Mendelssohn (αντίθετη άποψη είχε ο έγκριτος Guardian), άλλοτε καλό (8η συμφωνία) και άλλοτε μέτριο (1η συμφωνία, τραγούδι της γης) Mahler, πολύ καλό Ravel και άλλα που αγνοώ.

Ο Seguin είναι διευθυντής της Philadelphia Orchestra, μιας μεγάλης και ιστορικής ορχήστρας με παράδοση στην ερμηνεία του Rachmaninoff από τον Ormandy. Πρόσφατα ηχογράφησε την 1η συμφωνία και τους δημοφιλείς συμφωνικούς χορούς . Η ορχήστρα εξαιρετική. Εντάσεις ,ξεσπάσματα, σφιχτοί ρυθμοί, λαμπρά ηχοχρώματα, εξαίρετη η εγγραφή της DG. Το συνολικό αποτέλεσμα εντυπωσιακό αλλά νομίζω ότι δεν θα αποτελεί την πρώτη επιλογή μου για την ακρόαση του έργου.
 

Μηνύματα
1.999
Reaction score
2.342
View attachment 222135

Ο Καναδός μαέστρος Yannick Nezet Seguin σε συνεργασίες με δυο εξαίρετους σολίστες μας έχει δώσει αξιομνημόνευτες ερμηνείες που αξίζουν να είναι σε κάθε δισκοθήκη. Αναφέρομαι σε έργα του Rachmaninoff με τον πιανίστα Daniil Trifonov και του Profiev με την βιολίστρια Lisa Batiashvili.

Εδώ επιχειρεί μια ηχογράφηση με την ιδιότητα του πιανίστα σε έργα των Debussy, Chopin, Brahms, Skarlatti, Mozart, Champagne,Bach, Schubert, Berio και Haydn. Δυστυχώς το αποτέλεσμα ιδιαίτερα στους Chopin και Brahms δεν τον δικαιώνει.

Νομίζω ότι η ηχογράφηση κυκλοφόρησε μόνο σε ψηφιακή μορφή και όχι σε cd.

View attachment 222136

Σαν μαέστρος έχει κορυφαίες ερμηνείες του στο Organ Concerto του Poulenc και στην Τρίτη (Organ) συμφωνία του Saint-Saens, καλές αλλά όχι αξιομνημόνευτες ερμηνείες σε όπερες του Mozart, κατά την προσωπική μου γνώμη καλό κύκλο συμφωνιών του Mendelssohn (αντίθετη άποψη είχε ο έγκριτος Guardian), άλλοτε καλό (8η συμφωνία) και άλλοτε μέτριο (1η συμφωνία, τραγούδι της γης) Mahler, πολύ καλό Ravel και άλλα που αγνοώ.

Ο Seguin είναι διευθυντής της Philadelphia Orchestra, μιας μεγάλης και ιστορικής ορχήστρας με παράδοση στην ερμηνεία του Rachmaninoff από τον Ormandy. Πρόσφατα ηχογράφησε την 1η συμφωνία και τους δημοφιλείς συμφωνικούς χορούς . Η ορχήστρα εξαιρετική. Εντάσεις ,ξεσπάσματα, σφιχτοί ρυθμοί, λαμπρά ηχοχρώματα, εξαίρετη η εγγραφή της DG. Το συνολικό αποτέλεσμα εντυπωσιακό αλλά νομίζω ότι δεν θα αποτελεί την πρώτη επιλογή μου για την ακρόαση του έργου.
Συμφωνώ σχεδόν με το σύνολο του περιεχομένου της ανάρτησής σου, αλλά ο εν λόγω μαέστρος, τώρα και φιλόδοξος (?) πιανίστας, is not my cup of tea, που θα έλεγαν και οι φίλοι μας οι Εγγλέζοι. Κυρίως λόγω της πρώτης μου εντύπωσης από τον Bruckner του (στην Καναδική Atma) αλλά και για τις Όπερες του Mozart, εν μέρει και για τον Mendelssohn και Schumann.
To CD με τα πιανιστικά του μάλλον θα κυκλοφορήσει αργότερα και σε φυσική μορφή, αλλά δεν έχω αποφασίσει εάν θα το αποκτήσω (όπως έγινε με το British Project της Grazinite-Tyla, σε DG).
Εχώ αρκετό Rachmaninov ως προς τις Συμφωνίες του, οπότε και εδώ θα αποφασίσω εν ευθέτω χρόνω...
Ως πιανίστας, επίσης, συμμετέχει στο νέο CD της Renee Fleming, με θέμα τη φύση (The Voice of Nature), στη Decca (πιθανώς θα κυκλοφορήσει, ως CD, τον Οκτώβριο). Πρόκειται για τραγούδια από διάφορους συνθέτες (LIszt, Faure, Hahn κλπ.) και αρκετούς σύγχρονους, με θέμα την αγάπη για τη φύση, τη σχέση μας με τη φύση κοκ. Για το περίεργο του εγχειρήματος, μάλλον αξίζει τον κόπο. Δεν είμαι σίγουρος σε τι κατάσταση ευρίσκεται η φωνή της Fleming. Θα δούμε...
 


Staff online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
161.096
Μηνύματα
2.550.686
Members
36.269
Νεότερο μέλος
taramas84
Top