- Μηνύματα
- 3.618
- Reaction score
- 8
Νίκος Τουλιάτος
Ο Έλληνας κρουστός ο οποίος ξεπέρασε τα Ελληνικα όρια.
[YOUTUBE]GEYyD3dWuyw[/YOUTUBE]
Ο Νίκος Τουλιάτος δεν χρειάζεται ιδιαίτερες συστάσεις. Για το μουσικόφιλο κοινό θεωρείται (και είναι) ο μεγαλύτερος έλληνας «κρουστός».
Ο Νίκος Τουλιάτος ήταν ο δημιουργός και επικεφαλής των 400 τυμπανιστών της τελετής έναρξης και ο δημιουργός της ομάδας κρουστών και συνθέτης του κομματιού που ακούστηκε κατά την είσοδο των αθλητών και σημαιών στην τελετή λήξης των Ολυμπιακών αγώνων Αθήνα 2004. Ο Νίκος Τουλιάτος μαζί με την ομάδα CROUSSIS είναι τα τελευταία 20 χρόνια οι κατεξοχήν εκφραστές του ρεύματος των ομάδων κρουστών και της χρήσης κάθε είδους αντικειμένων σαν κρουστά όργανα στην Ελλάδα, χωρίς βέβαια να περιορίζονται μόνο σε αυτό..
Οι CROUSSIS είναι μια ανοιχτή ομάδα, η οποία κινείται στο χώρο της σύγχρονης μουσικής παντρεύοντας ηχητικά στοιχεία από τις μουσικές του κόσμου. Ως ιδέα η ομάδα ξεκίνησε πριν από 20 χρόνια με την ίδρυση της πρώτης σχολής κρουστών και τζαζ μουσικής στην Ελλάδα από τον Νίκο Τουλιάτο σαν ΕΡΓΑΣΤΗΡΙ ΚΡΟΥΣΤΩΝ ΑΘΗΝΑΣ αργότερα μετονομάστηκε σε ΗΧΟΔΡΑΣΗ.
Το ρεπερτόριό της ομάδας περιλαμβάνει πρωτότυπες συνθέσεις γραμμένες από το Νίκο Τουλιάτο και από τα μέλη της ομάδας καθώς και συνθέσεις του Θάνου Μικρούτσικου και άλλων συνθέτων. Η ομάδα στήνει μουσικές παραστάσεις και, ανάλογα με το θέμα, συνεργάζεται με τραγουδιστές, χορευτές, εικαστικούς, μουσικούς άλλων οργάνων χρησιμοποιώντας τα στοιχεία αυτά σαν χρωματικές πινελιές στο κυρίαρχο μουσικό ύφος των κρουστών.
Το 1987 το πρώτο σχήμα κρουστών αποτελείτο από καθηγητές και μαθητές της σχολής και συνεργάστηκε με τον ΘΑΝΟ ΜΙΚΡΟΥΤΣΙΚΟ συμμετέχοντας σε διάφορες συναυλίες, θεατρικές παραστάσεις, και φεστιβάλ στην Ελλάδα και το εξωτερικό.
Ο Νίκος Τουλιάτος με την ομάδα ΗΧΟΔΡΑΣΗ σαν ιδρυτής και διευθυντής της ομάδας συνεχίζει την από 25ετίας έρευνα του στα διαφορετικά ηχοχρώματα που παράγουν τα πάσης φύσεως αντικείμενα καθημερινής χρήσης.
Παραπέμποντας σήμερα στην παράδοση συγκροτημάτων όπως οι STOMP, οι KODO, οι YAMATO κ.α. Η ΗΧΟΔΡΑΣΗ χρησιμοποιεί εκτός από τύμπανα, πλήθος αντικειμένων που παράγουν ήχο, όπως βαρέλια, μπουριά, κατσαρόλές, ταψιά, αμόνια, τρυπάνια, σφυριά, σωλήνες, καπάκια, σακούλες, πριόνια, τηγάνια κ.α. με τα οποία στήνει παραστάσεις βασισμένες στο ηχόχρωμα, το φως, τα κοστούμια, την κίνηση.
Η ομάδα σήμερα αποτελείται από μόνιμα μέλη 8 καλλιτέχνες σκηνής 1 ηχολήπτη 1 φωτιστή και 2 τεχνικoύς.
Η ομάδα έχει συνεργαστεί στενά με τους Θάνο Μικρούτσικο, Σαβίνα Γιαννάτου, Σταμάτη Κραουνάκη, Άλκηστη Πρωτοψάλτη, Κώστα Θωμαϊδη, Gunter ‘Baby' Sommer, Ηermann Naehring, Fredy Studer, Κώστα Καζάκο, Καλλιόπη Βέτα, Χαρά Αργυροπούλου, Mra Oma, Ηλέκτρα Βάργκα, Δημήτρη Παπαιωάννου, Don Parker, Γιώτη Κιουρτσόγλου, David Lynch, Michelle Vurchio, Γιώργο Φακανά, Αντρέα Συμβουλόπουλο, Παντελή Πασχαλίδη, Λία Βίσση, Γρηγόρης Βαλτινός, Μαρίζα Κώχ, Τρίφωνο, Βασίλη Λάγγο, Αθηνά Παππά, Βίκτωρ Αρδίτη, κ.ά.
Βιογραφικό Νίκου Τουλιάτου
Γεννήθηκε στην Κόρινθο το 1955. Ξεκίνησε να παίζει drums το 1971 ως αυτοδίδακτος. Το προσωπικό του ύφους διαμορφώθηκε από την εμπειρία που απέκτησε παίζοντας για πολλά χρόνια διαφορετικά είδη μουσικής με μουσικούς παραδοσιακής μουσικής, συνθέτες σύγχρονης μουσικής, και με Έλληνες και ξένους μουσικούς στον χώρο της JAZZ της σύγχρονης και αυτoσχεδιαζόμενης μουσικής.
Ενδεικτικά:
ΜΙΚΗΣ ΘΕΟΔΩΡΑΚΗΣ - ΜΑΝΟΣ ΛΟΙΖΟΣ - ΘΑΝΟΣ ΜΙΚΡΟΥΤΣΙΚΟΣ - GUNTER SOMMER - HERMAN NAEHRING - MRA OMA - FREDY STUDER - MARK AMBRAMS - MICHELLE VURCIO - PETER KOWALD - ΣΑΒΙΝΑ ΓΙΑΝΝΑΤΟΥ - ΓΙΩΤΗΣ ΚΙΟΥΡΤΣΟΓΛΟΥ - HAIG YIATZITZIAN - DAVID LYNCH - ΑΝΔΡΕΑΣ ΓΕΩΡΓΙΟΥ - ΜΗΝΑΣ ΑΛΕΞΙΑΔΗΣ - ΤΑΚΗΣ ΦΑΡΑΖΗΣ - ΓΙΩΡΓΟΣ ΦΑΚΑΝΑΣ - ΒΑΣΙΛΗΣ ΣΟΥΚΑΣ - ROSS DALY - ΚΥΡΙΑΚΟΣ ΣΦΕΤΣΑΣ - ΧΑΡΗΣ ΞΑΝΘΟΥΔΑΚΗΣ - ΦΛΩΡΟΣ ΦΛΩΡΙΔΗΣ - DON PARKER - ΑΝΔΡΕΑΣ ΣΥΜΒΟΥΛΟΠΟΥΛΟΣ - ΑΝΔΡΕΑΣ ΜΝΙΕΣΤΡΗΣ - ΣΤΑΥΡΟΣ ΕΜΜΑΝΟΥΗΛ - ΓΙΩΡΓΟΣ ΖΗΚΟΓΙΑΝΝΗΣ - ΑΝΑΤΟΛΥ VAPIROF - ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΑΝΔΡΕΟΥ - ΔΗΜΟΣ ΔΗΜΗΤΡΙΑΔΗΣ - ANTONY NTOTSEF - STOYAN YANKOULOV - ELITSA TODOROVA κ.α.
Έχει συμμετάσχει σε θεατρικές παραστάσεις, έχει συνεργαστεί με εικαστικούς καλλιτέχνες, χορευτές, ηθοποιούς, σκηνοθέτες Έλληνες και ξένους, έχει σκηνοθετήσει και παρουσιάσει παραστάσεις multi media στην Ελλάδα και στο εξωτερικό. Έχει γράψει μουσική στον κινηματογράφο, για ταινίες μικρού μήκους, και για το θέατρο. Τα τελευταία χρόνια ασχολείται με κινηματογράφο και ζωντανή μουσική πάνω σε ταινίες του βωβού κινηματογράφου με ταινίες του CHARLIE CHAPLIN του BUSTER KEATON και του ΧΟΝΤΡΟΥ ΛΙΓΝΟΥ για προγράμματα τις Γενικής Γραμματείας Νέας Γενιάς για σχολεία της Αττικής.
Συμμετείχε παίζοντας διαφορετικά είδη μουσικής σε Διεθνή φεστιβάλ, World festival of contemporary music in Vienna, Festival of Lille με το Nouveau theatre του Βελγίου, Glaskov Opera, Edinburgh festival με το theatre 7.84, Roote Liede festival of Berlin για 10 συνεχή χρόνια, Στο πρώτο διεθνές φεστιβάλ κρουστών στη Θεσσαλονίκη, στο Διεθνές φεστιβάλ κρουστών στη Λευκάδα, στο SAINT LOUIS UNIVERSITY, στη Νότια Αφρική στο SOWETO και στην Πραιτόρια με την γραμματεία απόδημου Ελληνισμού , στο Festival Mediterraneo, στο Ευρωπαϊκό φεστιβάλ jazz στο Μαρόκο, international JAZZ festival VARNA και BANSCO στην ΒΟΥΛΓΑΡΙΑ, διεθνές φεστιβάλ jazz ΡΩΜΗ. Διεθνές φεστιβάλ κρουστών CROUSSIS στην Πετρούπολη, διεθνές φεστιβάλ jazz στην ΣΜΥΡΝΗ, στη διεθνή συνάντηση κρουστών στην ΛΙΣΣΑΒΟΝΑ κ.α.
Έχει δημιουργήσει και συμμετάσχει κατά καιρούς σε διάφορα groups στον χώρο της Σύγχρονης και jazz μουσικής. Από το 1985 έχει δημιουργήσει το σύνολο Εργαστήρι Κρουστών, (συγκρότημα κρουστών) με το οποίο έχει δώσει παραστάσεις σε όλη την Ελλάδα και το εξωτερικό.
Το 1993 δημιούργησε μαζί με τον κόσμο την μεγαλύτερη ορχήστρα κρουστών (περίπου 30.000 άνθρωποι).
Έχει βραβευτεί σε διάφορα φεστιβάλ στην Ελλάδα.
Τα τελευταία 20 χρόνια πρωτοπορεί στην χρησιμοποίηση διαφόρων αντικειμένων σαν κρουστά όργανα καθώς επίσης κρουστά ιδιοκατασκευής, που περιλαμβάνονται στο κλασικό σετ drums, και παράγουν μοναδικά ηχοχρώματα.
Συνεργάζεται με τις εταιρείες κατασκευής κρουστών PEARL -PAISTE - CARBOSTICK
Ίδρυσε την πρώτη σχολή για ντραμς - κρουστά και jazz μουσική στην Ελλάδα.
Έχει διδάξει κρουστά σε πολλά σχολεία σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης - Μουσικά Γυμνάσια, Δημοτικά, Λύκεια σε όλη την Ελλάδα, σε δραματικές σχολές και για 8 χρόνια δίδαξε στο Μουσικό τμήμα του Ιόνιου Πανεπιστημίου στην Κέρκυρα.
Έχει δώσει σεμινάρια και διαλέξεις σε πολλές πόλεις στην Ελλάδα και στο εξωτερικό.
Έχει γράψει 3 βιβλία
1ο βιβλίο για drums με τίτλο ΜΕΘΟΔΟΣ ΜΕΛΕΤΗΣ ΣΤΑ ΝΤΡΑΜΣ
2ο το βιβλίο ΡΥΘΜΟΣ (ασκήσεις ρυθμικού σολφέζ )
3ο το βιβλίο Μ' ΈΝΑ ΚΥΜΒΑΛΟ ΑΛΑΛΑΖΟΝ; Αυτοβιογραφία
Καλλιτεχνικός διευθυντής του διεθνούς φεστιβάλ κρουστών της Λευκάδας.
Μέλος του Δ.Σ. του οργανισμού ΜΟΥΣΙΚΑ ΣΥΝΟΛΑ - ΔΗΜΟΥ ΑΘΗΝΑΙΩΝ
Οργανωτής και καλλιτεχνικός διευθυντής του διεθνούς φεστιβάλ ΚΡΟΥΣΤΩΝ ‘CROUSSIS'
Έχει οργανώσει επίσης σαν παραγωγός δεκάδες φεστιβάλ, συναυλίες, σεμινάρια, με Έλληνες και ξένους μουσικούς.
Συμμετείχε στην τελετή έναρξης με ομάδα εθελοντών 400 ατόμων τυμπανιστών και την ομάδα ΗΧΟΔΡΑΣΗ και στην τελετή λήξης με ομάδα 30 μουσικών, χορευτών, ηθοποιών χρησιμοποιώντας αντικείμενα των αθλητών σαν κρουστά όργανα, σε δική του σύνθεση.
ΠΡΟΣΩΠΙΚΗ ΔΙΣΚΟΓΡΑΦΙΑ
ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ
Με το κουαρτέτο ISKRA
MASCO
Ντουέτο φωνή - κρουστά
DUOS
Δέκα ντουέτα με Έλληνες και ξένους μουσικούς
KΡΟΥΣΤΩΝ ΧΡΗΣΜΟΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΘΑΝΑΤΟ 2ο cd
Σόλο ντραμς - κρουστά (ζωντανές ηχογραφήσεις)
ΡΥΘΜΟΤΡΟΠΙΕΣ
Με την ομάδα κρουστών ΗΧΟΔΡΑΣΗ
ΕNCOUDERS
Αυτοσχεδιαζόμενη μουσική ντουέτα
EXTEMPORA TRIO
Αυτοσχεδιαζόμενη μουσική.
AYTOΣΧΕΔΙΑΖΟΝΤΑΣ στο μικρό μουσικό θέατρο
Σόλο κρουστά (ζωντανή ηχογράφηση)
ΘΑ ΣΕ ΔΩ ΣΤΗΝ ΚΟΛΑΣΗ ΑΓΑΠΗ ΜΟΥ
soundtrack
Η ΑΡΧΗ ΔΙΑ ΤΥΜΠΑΝΩΝ
Με την ομάδα κρουστών ΗΧΟΔΡΑΣΗ
Περιλαμβάνεται η σύνθεση που ακούστηκε
στην τελετή λήξης των Ολυμπιακών αγώνων.
Επίσης έχει δεκάδες συμμετοχές σε δίσκους πολλών Ελλήνων συνθετών
από όλα τα είδη μουσικής και σε όλους σχεδόν τους δίσκους του Θάνου Μικρούτσικου.
Ο Τυπος εχει γραψει για τον Νικο:
«...είναι άκρως ενδιαφέρων το γεγονός με το οποίο ο Ν. Τουλιάτος δανείζεται και προσαρμόζει τους παραδοσιακούς Ελληνικούς ρυθμούς σε ένα γεμάτο ευαισθησία συνδυασμό ομαδικού αυτοσχεδιασμού....»
περιοδικός ΗΧΟΣ 1982
«.....ο Νίκος Τουλιάτος έχει μια τεράστια εμπειρία έρευνας των ηχητικών, δυνατοτήτων κάθε είδους κρουστού οργάνου. Οι μουσικές του επιρροές είναι αρκετά διαφορετικές από κάθε άλλο μουσικό δημιουργό, συνδυάζοντας την ελληνική παράδοση με την σύγχρονη έκφραση της jazz και του αυτοσχεδιασμού. Έχει τη δυνατότητα να παρουσιάζει εικόνες που απλώνονται μέσα από τον δικό του εσωτερικό κόσμο από τις solo εμφανίσεις του, ως τις θεατρικές και multi media παραστάσεις....»
Γ. Χαρωνίτης 11/10/91
«....για τον Νίκο Τουλιάτο δεν χρειάζεται ειδική αναφορά. Όλοι ξέρουμε το μεγάλο ταλέντο του στην τεχνική διαφόρων κρουστών και των drums, την μεγάλη μουσική εμπειρία του συμμετέχοντας σε διάφορα είδη μουσικής, από παραδοσιακή ως την jazz, την δεξιοτεχνία του στα solo και τέλος την δυνατότητα του να συνδυάζει την μουσική με άλλων τεχνών καλλιτέχνες....»
εφημερίδα τα ΝΕΑ 5/11/93
«...Είναι ένας από τους πιο ζωντανούς μουσικούς της Ελληνικής σκηνής. Θα τον ακούσετε να παίζει jazz, έντεχνη Ελληνική μουσική, ίσως και rock'n'roll, θα τον δείτε να στήνει ένα μικρό θέατρο παραλόγου και πάντα άμεσος στη σχέση του με το κοινό. Ανθρώπινος, μουσικός-ιδεαλιστής και πάντα πειραματιζόμενος ζωντανά. Θα τον δείτε να παίζει τύμπανα, κατσαρόλια, ποτήρια, κρουστά γενικά, στο λαιμό του έχει κρεμασμένα κουδούνια από πρόβατα, στο δεξί χέρι του ένα πριόνι. Κρατάει μια σφεντόνα, κλωτσάει, ένα μαξιλάρι, ορμά πάνω στη σκηνή, ουρλιάζει, κραυγάζει ή λέει ανέκδοτα. Φίλοι ακροατές ο Νίκος Τουλιάτος...»
902 ΑΡΙΣΤΕΡΑ στα fm.
«......... Η πιο επιβλητική παρουσία της αποψινής συναυλίας πιστεύω ότι ήταν ο drummer Νίκος Τουλιάτος από την Ελλάδα, ο άνθρωπος που ο μαέστρος Θ. Μικρούτσικος χαρακτήρισε ως το μεγαλύτερο performer» Lynne Walker στην εφημερίδα GLASKOV HERALD, από την συναυλία του Θ. Μικρούτσικου στην Γλασκόβη.
«.......Ένας δεξιοτέχνης των κρουστών όπως ο Ν. Τουλιάτος μπορεί να βγάλει ήχους μουσικούς, ακόμη κι από ένα λάστιχο ποτίσματος...........
.........ακούγοντας τον Νίκο Τουλιάτο να παίζει αναστατώνεσαι. Δεν μένεις αδιάφορος έπ' ουδενί. Η πρώτη γνωριμία με τους ήχους είναι καθοριστική. Ο καλλιτέχνης με τα κρουστά του επιχειρεί μια κατάδυση στο ασυνείδητο, εκεί όπου κοιμούνται τα ένστικτα.......>>
(Βασιλική Φλέσσα) Μεσημβρινή
<<..............Οι ερμηνευτές, με εξάρχοντες τους Ν. Τουλιάτο, Fredy Studer, και Στέφανο Λογοθέτη, διέγειραν με επιτηδειότητα τα κρουστά, καθιστώντας τα ηχογόνες πηγές, ο ήχος των οποίων ακόμα και στα κορυφώματα της έντασης αποδείχτηκε θωπευτικός για τα αυτιά των ακροατών και όχι τυραννικός όπως συμβαίνει συχνά.........>>
Ελευθεροτυπία
<<.......Ιδιαίτερα ενδιαφέρων, ο Νίκος Τουλιάτος που ψάχνει για μια δημιουργική προσαρμογή των καθαρόαιμων ελληνικών ρυθμών στα ευαίσθητα πλέγματα του συλλογικού αυτοσχεδιασμού.......>>
(Κώστας Γιαννουλόπουλος) περιοδ. JAZZ
<<........Eνας από τους καλύτερους Έλληνες μουσικούς...>>
εφημ. Το Βήμα
<<......Αναφέρεται ως ο σημαντικότερος Έλληνας δεξιοτέχνης των κρουστών οργάνων...........>>
εφημ. Δημοκρατικός Λόγος
<<......Ο μουσικός των κρουστών Νίκος Τουλιάτος έχει, εδώ και αρκετά χρόνια, διαχωρίσει τη θέση του από τη λογική που θεωρεί ότι το ντράμ-σετ και τα κρουστά γενικότερα παίζουν το ρόλο του μετρονόμου ή έστω του βασικού κορμού του ρυθμικού τμήματος μιας ορχήστρας. Υποστήριξε με σθένος και πείσμα, ως ενεργό μέλος της εγχώριας τζαζ σκηνής αυτή την άποψη, η οποία στην ολιγόχρονη ιστορία της, αλλά και σύνολο της δεν διέγραψε ποτέ έναν πλήρη κύκλο - τουλάχιστον δισκογραφικός - που εντάσσεται στο κυρίως ρεύμα της τζαζ. Η μουσική του αντίληψη για τα ηχοχρώματα της απεριόριστης γκάμας των κρουστών τον πήγε πέρα από τους ρυθμούς που μετρώνται σε έθνικ που τόσο πολύ αγαπάει το δισκογραφικό μάρκετινγκ. Υπό αυτήν την έννοια, λοιπόν ο Νίκος Τουλιάτος είναι ένας πρωτοπόρος.........>> (Ζακ Σαμουήλ) περιοδ. Δίφωνο
<<.......Ο Ν. Τουλιάτος κάνει μουσική ξεκινώντας από την σιωπή ή ακόμα από ένα "θόρυβο" του περιβάλλοντος χώρου και να χτίζει με λεπτότητα και ακρίβεια πολυρυθμικά οικοδομήματα αυτός μόνος με τις μεμβράνες του.
(Θάνος Μικρούτσικος) για το cd DUOS
<<.........O N. Τουλιάτος ένας από τους πιο σεβαστούς Έλληνες μουσικούς στον χώρο των κρουστών
(Σταμάτης Κουτσουφλάκης) περιοδ. Μονόπολη
<<.......Ο πατριάρχης των κρουστών στην Ελλάδα.
(Μαρία Χατζόγλου) περιοδ. Μελωδία
<<....... Όντας ψυχή τε και σώματι δοσμένος στην δόνηση των κρουστών, έχει αναπτύξει με αυτά μια εφ' όρου ζωής σχέση, πλήρη και καθολική.
(Αργύρης Ζήλος) περιοδ. Δίφωνο
<<...........μεταχειρίζεται ιδιαίτερα εύστοχα την μορφική ποικιλία των κρουστών οργάνων, ισορροπώντας ανάμεσα σε JAZZ και κλασικό παίξιμο........>>
(κριτική για το cd MASCO)
<<...η κορυφαία στιγμή της παράστασης στο TURN OUT στη σάλα WARANDE ήταν αναμφισβήτητα η παρουσία του Νίκου Τουλιάτου.......>>
<<.........οι ικανότητες του Ν. Τουλιάτου στα κρουστά είναι το κάτι άλλο και μας υπενθυμίζει ότι το ταλέντο υπάρχει στο Ελληνικό πνεύμα.......>>
<<.......είναι γεγονός ότι οι ετικέτες δεν ταιριάζουν στον Νίκο Τουλιάτο. Μουσικός με μακρόχρονη εμπειρία μέσα σ' ένα ευρύ φάσμα μουσικών εκφράσεων που εκτείνονται από τον χώρο του Ελληνικού τραγουδιού, μπαίνουν στις ποικίλες πτυχές της αυτοσχεδιαζόμενης μουσικής και φτάνουν ως την σύγχρονη μουσική σύνθεση. Μουσικός κρουστών και ντράμερ που ξέρει να χτίζει ρυθμούς, να παίζει ρυθμούς και να αποσυνθέτει ρυθμούς και πάλι να ξαναχτίζει, φτιάχνοντας μουσική με ιστορικότητα και πιστή σε κάποια παράδοση που μπορεί να λέγεται τζαζ ροκ, ethnik, world, δημοτική, κ.ο.κ., ο Νίκος Τουλιάτος έχει γράψει - και εξακολουθεί να γράφει - μια ενδιαφέρουσα, έως και συναρπαστική πορεία στον χώρο που περιγράφεται πολύ γενικά ως << Ελληνική τζαζ σκηνή>> . Για την ακρίβεια είναι ένας από τους μουσικούς που κυριολεκτικά βοήθησε να στηθεί αυτός ο χώρος........>>
(Γιώργος Χαρωνίτης) κριτική για το cd DUOS.
<<............o Νίκος Τουλιάτος είναι ένα τεράστιο κομμάτι της ιστορίας της Ελληνικής jazz, ή καλύτερα της αυτοσχεδιαζόμενης μουσικής με κέντρο την Ελλάδα. Στην πολύχρονη καριέρα του έχει καλύψει δυτικότροπες και ανατολίζουσες jargon με την ίδια επιτυχία. Τα κρουστά του διατηρούν μια ιδιαίτερη σχέση με τον ρυθμό. Οί ρυθμοί του είναι αποδομητικοί σε πρώτο πλάνο, συμπαγείς και ολοκληρωτικοί σ' ένα δεύτερο, συναρπαστικοί στην ουσία τους........>> (Γ. Φλωράκης) περιοδ. ΠΟΠ & ΡOCK.
Ο πρύτανης των κρουστών στην Ελλάδα, σε μια καταιγίδα ρυθμού και ήχων .................
Ο Έλληνας κρουστός ο οποίος ξεπέρασε τα Ελληνικα όρια.
[YOUTUBE]GEYyD3dWuyw[/YOUTUBE]
Ο Νίκος Τουλιάτος δεν χρειάζεται ιδιαίτερες συστάσεις. Για το μουσικόφιλο κοινό θεωρείται (και είναι) ο μεγαλύτερος έλληνας «κρουστός».
Ο Νίκος Τουλιάτος ήταν ο δημιουργός και επικεφαλής των 400 τυμπανιστών της τελετής έναρξης και ο δημιουργός της ομάδας κρουστών και συνθέτης του κομματιού που ακούστηκε κατά την είσοδο των αθλητών και σημαιών στην τελετή λήξης των Ολυμπιακών αγώνων Αθήνα 2004. Ο Νίκος Τουλιάτος μαζί με την ομάδα CROUSSIS είναι τα τελευταία 20 χρόνια οι κατεξοχήν εκφραστές του ρεύματος των ομάδων κρουστών και της χρήσης κάθε είδους αντικειμένων σαν κρουστά όργανα στην Ελλάδα, χωρίς βέβαια να περιορίζονται μόνο σε αυτό..
Οι CROUSSIS είναι μια ανοιχτή ομάδα, η οποία κινείται στο χώρο της σύγχρονης μουσικής παντρεύοντας ηχητικά στοιχεία από τις μουσικές του κόσμου. Ως ιδέα η ομάδα ξεκίνησε πριν από 20 χρόνια με την ίδρυση της πρώτης σχολής κρουστών και τζαζ μουσικής στην Ελλάδα από τον Νίκο Τουλιάτο σαν ΕΡΓΑΣΤΗΡΙ ΚΡΟΥΣΤΩΝ ΑΘΗΝΑΣ αργότερα μετονομάστηκε σε ΗΧΟΔΡΑΣΗ.
Το ρεπερτόριό της ομάδας περιλαμβάνει πρωτότυπες συνθέσεις γραμμένες από το Νίκο Τουλιάτο και από τα μέλη της ομάδας καθώς και συνθέσεις του Θάνου Μικρούτσικου και άλλων συνθέτων. Η ομάδα στήνει μουσικές παραστάσεις και, ανάλογα με το θέμα, συνεργάζεται με τραγουδιστές, χορευτές, εικαστικούς, μουσικούς άλλων οργάνων χρησιμοποιώντας τα στοιχεία αυτά σαν χρωματικές πινελιές στο κυρίαρχο μουσικό ύφος των κρουστών.
Το 1987 το πρώτο σχήμα κρουστών αποτελείτο από καθηγητές και μαθητές της σχολής και συνεργάστηκε με τον ΘΑΝΟ ΜΙΚΡΟΥΤΣΙΚΟ συμμετέχοντας σε διάφορες συναυλίες, θεατρικές παραστάσεις, και φεστιβάλ στην Ελλάδα και το εξωτερικό.
Ο Νίκος Τουλιάτος με την ομάδα ΗΧΟΔΡΑΣΗ σαν ιδρυτής και διευθυντής της ομάδας συνεχίζει την από 25ετίας έρευνα του στα διαφορετικά ηχοχρώματα που παράγουν τα πάσης φύσεως αντικείμενα καθημερινής χρήσης.
Παραπέμποντας σήμερα στην παράδοση συγκροτημάτων όπως οι STOMP, οι KODO, οι YAMATO κ.α. Η ΗΧΟΔΡΑΣΗ χρησιμοποιεί εκτός από τύμπανα, πλήθος αντικειμένων που παράγουν ήχο, όπως βαρέλια, μπουριά, κατσαρόλές, ταψιά, αμόνια, τρυπάνια, σφυριά, σωλήνες, καπάκια, σακούλες, πριόνια, τηγάνια κ.α. με τα οποία στήνει παραστάσεις βασισμένες στο ηχόχρωμα, το φως, τα κοστούμια, την κίνηση.
Η ομάδα σήμερα αποτελείται από μόνιμα μέλη 8 καλλιτέχνες σκηνής 1 ηχολήπτη 1 φωτιστή και 2 τεχνικoύς.
Η ομάδα έχει συνεργαστεί στενά με τους Θάνο Μικρούτσικο, Σαβίνα Γιαννάτου, Σταμάτη Κραουνάκη, Άλκηστη Πρωτοψάλτη, Κώστα Θωμαϊδη, Gunter ‘Baby' Sommer, Ηermann Naehring, Fredy Studer, Κώστα Καζάκο, Καλλιόπη Βέτα, Χαρά Αργυροπούλου, Mra Oma, Ηλέκτρα Βάργκα, Δημήτρη Παπαιωάννου, Don Parker, Γιώτη Κιουρτσόγλου, David Lynch, Michelle Vurchio, Γιώργο Φακανά, Αντρέα Συμβουλόπουλο, Παντελή Πασχαλίδη, Λία Βίσση, Γρηγόρης Βαλτινός, Μαρίζα Κώχ, Τρίφωνο, Βασίλη Λάγγο, Αθηνά Παππά, Βίκτωρ Αρδίτη, κ.ά.
Βιογραφικό Νίκου Τουλιάτου
Γεννήθηκε στην Κόρινθο το 1955. Ξεκίνησε να παίζει drums το 1971 ως αυτοδίδακτος. Το προσωπικό του ύφους διαμορφώθηκε από την εμπειρία που απέκτησε παίζοντας για πολλά χρόνια διαφορετικά είδη μουσικής με μουσικούς παραδοσιακής μουσικής, συνθέτες σύγχρονης μουσικής, και με Έλληνες και ξένους μουσικούς στον χώρο της JAZZ της σύγχρονης και αυτoσχεδιαζόμενης μουσικής.
Ενδεικτικά:
ΜΙΚΗΣ ΘΕΟΔΩΡΑΚΗΣ - ΜΑΝΟΣ ΛΟΙΖΟΣ - ΘΑΝΟΣ ΜΙΚΡΟΥΤΣΙΚΟΣ - GUNTER SOMMER - HERMAN NAEHRING - MRA OMA - FREDY STUDER - MARK AMBRAMS - MICHELLE VURCIO - PETER KOWALD - ΣΑΒΙΝΑ ΓΙΑΝΝΑΤΟΥ - ΓΙΩΤΗΣ ΚΙΟΥΡΤΣΟΓΛΟΥ - HAIG YIATZITZIAN - DAVID LYNCH - ΑΝΔΡΕΑΣ ΓΕΩΡΓΙΟΥ - ΜΗΝΑΣ ΑΛΕΞΙΑΔΗΣ - ΤΑΚΗΣ ΦΑΡΑΖΗΣ - ΓΙΩΡΓΟΣ ΦΑΚΑΝΑΣ - ΒΑΣΙΛΗΣ ΣΟΥΚΑΣ - ROSS DALY - ΚΥΡΙΑΚΟΣ ΣΦΕΤΣΑΣ - ΧΑΡΗΣ ΞΑΝΘΟΥΔΑΚΗΣ - ΦΛΩΡΟΣ ΦΛΩΡΙΔΗΣ - DON PARKER - ΑΝΔΡΕΑΣ ΣΥΜΒΟΥΛΟΠΟΥΛΟΣ - ΑΝΔΡΕΑΣ ΜΝΙΕΣΤΡΗΣ - ΣΤΑΥΡΟΣ ΕΜΜΑΝΟΥΗΛ - ΓΙΩΡΓΟΣ ΖΗΚΟΓΙΑΝΝΗΣ - ΑΝΑΤΟΛΥ VAPIROF - ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΑΝΔΡΕΟΥ - ΔΗΜΟΣ ΔΗΜΗΤΡΙΑΔΗΣ - ANTONY NTOTSEF - STOYAN YANKOULOV - ELITSA TODOROVA κ.α.
Έχει συμμετάσχει σε θεατρικές παραστάσεις, έχει συνεργαστεί με εικαστικούς καλλιτέχνες, χορευτές, ηθοποιούς, σκηνοθέτες Έλληνες και ξένους, έχει σκηνοθετήσει και παρουσιάσει παραστάσεις multi media στην Ελλάδα και στο εξωτερικό. Έχει γράψει μουσική στον κινηματογράφο, για ταινίες μικρού μήκους, και για το θέατρο. Τα τελευταία χρόνια ασχολείται με κινηματογράφο και ζωντανή μουσική πάνω σε ταινίες του βωβού κινηματογράφου με ταινίες του CHARLIE CHAPLIN του BUSTER KEATON και του ΧΟΝΤΡΟΥ ΛΙΓΝΟΥ για προγράμματα τις Γενικής Γραμματείας Νέας Γενιάς για σχολεία της Αττικής.
Συμμετείχε παίζοντας διαφορετικά είδη μουσικής σε Διεθνή φεστιβάλ, World festival of contemporary music in Vienna, Festival of Lille με το Nouveau theatre του Βελγίου, Glaskov Opera, Edinburgh festival με το theatre 7.84, Roote Liede festival of Berlin για 10 συνεχή χρόνια, Στο πρώτο διεθνές φεστιβάλ κρουστών στη Θεσσαλονίκη, στο Διεθνές φεστιβάλ κρουστών στη Λευκάδα, στο SAINT LOUIS UNIVERSITY, στη Νότια Αφρική στο SOWETO και στην Πραιτόρια με την γραμματεία απόδημου Ελληνισμού , στο Festival Mediterraneo, στο Ευρωπαϊκό φεστιβάλ jazz στο Μαρόκο, international JAZZ festival VARNA και BANSCO στην ΒΟΥΛΓΑΡΙΑ, διεθνές φεστιβάλ jazz ΡΩΜΗ. Διεθνές φεστιβάλ κρουστών CROUSSIS στην Πετρούπολη, διεθνές φεστιβάλ jazz στην ΣΜΥΡΝΗ, στη διεθνή συνάντηση κρουστών στην ΛΙΣΣΑΒΟΝΑ κ.α.
Έχει δημιουργήσει και συμμετάσχει κατά καιρούς σε διάφορα groups στον χώρο της Σύγχρονης και jazz μουσικής. Από το 1985 έχει δημιουργήσει το σύνολο Εργαστήρι Κρουστών, (συγκρότημα κρουστών) με το οποίο έχει δώσει παραστάσεις σε όλη την Ελλάδα και το εξωτερικό.
Το 1993 δημιούργησε μαζί με τον κόσμο την μεγαλύτερη ορχήστρα κρουστών (περίπου 30.000 άνθρωποι).
Έχει βραβευτεί σε διάφορα φεστιβάλ στην Ελλάδα.
Τα τελευταία 20 χρόνια πρωτοπορεί στην χρησιμοποίηση διαφόρων αντικειμένων σαν κρουστά όργανα καθώς επίσης κρουστά ιδιοκατασκευής, που περιλαμβάνονται στο κλασικό σετ drums, και παράγουν μοναδικά ηχοχρώματα.
Συνεργάζεται με τις εταιρείες κατασκευής κρουστών PEARL -PAISTE - CARBOSTICK
Ίδρυσε την πρώτη σχολή για ντραμς - κρουστά και jazz μουσική στην Ελλάδα.
Έχει διδάξει κρουστά σε πολλά σχολεία σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης - Μουσικά Γυμνάσια, Δημοτικά, Λύκεια σε όλη την Ελλάδα, σε δραματικές σχολές και για 8 χρόνια δίδαξε στο Μουσικό τμήμα του Ιόνιου Πανεπιστημίου στην Κέρκυρα.
Έχει δώσει σεμινάρια και διαλέξεις σε πολλές πόλεις στην Ελλάδα και στο εξωτερικό.
Έχει γράψει 3 βιβλία
1ο βιβλίο για drums με τίτλο ΜΕΘΟΔΟΣ ΜΕΛΕΤΗΣ ΣΤΑ ΝΤΡΑΜΣ
2ο το βιβλίο ΡΥΘΜΟΣ (ασκήσεις ρυθμικού σολφέζ )
3ο το βιβλίο Μ' ΈΝΑ ΚΥΜΒΑΛΟ ΑΛΑΛΑΖΟΝ; Αυτοβιογραφία
Καλλιτεχνικός διευθυντής του διεθνούς φεστιβάλ κρουστών της Λευκάδας.
Μέλος του Δ.Σ. του οργανισμού ΜΟΥΣΙΚΑ ΣΥΝΟΛΑ - ΔΗΜΟΥ ΑΘΗΝΑΙΩΝ
Οργανωτής και καλλιτεχνικός διευθυντής του διεθνούς φεστιβάλ ΚΡΟΥΣΤΩΝ ‘CROUSSIS'
Έχει οργανώσει επίσης σαν παραγωγός δεκάδες φεστιβάλ, συναυλίες, σεμινάρια, με Έλληνες και ξένους μουσικούς.
Συμμετείχε στην τελετή έναρξης με ομάδα εθελοντών 400 ατόμων τυμπανιστών και την ομάδα ΗΧΟΔΡΑΣΗ και στην τελετή λήξης με ομάδα 30 μουσικών, χορευτών, ηθοποιών χρησιμοποιώντας αντικείμενα των αθλητών σαν κρουστά όργανα, σε δική του σύνθεση.
ΠΡΟΣΩΠΙΚΗ ΔΙΣΚΟΓΡΑΦΙΑ
ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ
Με το κουαρτέτο ISKRA
MASCO
Ντουέτο φωνή - κρουστά
DUOS
Δέκα ντουέτα με Έλληνες και ξένους μουσικούς
KΡΟΥΣΤΩΝ ΧΡΗΣΜΟΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΘΑΝΑΤΟ 2ο cd
Σόλο ντραμς - κρουστά (ζωντανές ηχογραφήσεις)
ΡΥΘΜΟΤΡΟΠΙΕΣ
Με την ομάδα κρουστών ΗΧΟΔΡΑΣΗ
ΕNCOUDERS
Αυτοσχεδιαζόμενη μουσική ντουέτα
EXTEMPORA TRIO
Αυτοσχεδιαζόμενη μουσική.
AYTOΣΧΕΔΙΑΖΟΝΤΑΣ στο μικρό μουσικό θέατρο
Σόλο κρουστά (ζωντανή ηχογράφηση)
ΘΑ ΣΕ ΔΩ ΣΤΗΝ ΚΟΛΑΣΗ ΑΓΑΠΗ ΜΟΥ
soundtrack
Η ΑΡΧΗ ΔΙΑ ΤΥΜΠΑΝΩΝ
Με την ομάδα κρουστών ΗΧΟΔΡΑΣΗ
Περιλαμβάνεται η σύνθεση που ακούστηκε
στην τελετή λήξης των Ολυμπιακών αγώνων.
Επίσης έχει δεκάδες συμμετοχές σε δίσκους πολλών Ελλήνων συνθετών
από όλα τα είδη μουσικής και σε όλους σχεδόν τους δίσκους του Θάνου Μικρούτσικου.
Ο Τυπος εχει γραψει για τον Νικο:
«...είναι άκρως ενδιαφέρων το γεγονός με το οποίο ο Ν. Τουλιάτος δανείζεται και προσαρμόζει τους παραδοσιακούς Ελληνικούς ρυθμούς σε ένα γεμάτο ευαισθησία συνδυασμό ομαδικού αυτοσχεδιασμού....»
περιοδικός ΗΧΟΣ 1982
«.....ο Νίκος Τουλιάτος έχει μια τεράστια εμπειρία έρευνας των ηχητικών, δυνατοτήτων κάθε είδους κρουστού οργάνου. Οι μουσικές του επιρροές είναι αρκετά διαφορετικές από κάθε άλλο μουσικό δημιουργό, συνδυάζοντας την ελληνική παράδοση με την σύγχρονη έκφραση της jazz και του αυτοσχεδιασμού. Έχει τη δυνατότητα να παρουσιάζει εικόνες που απλώνονται μέσα από τον δικό του εσωτερικό κόσμο από τις solo εμφανίσεις του, ως τις θεατρικές και multi media παραστάσεις....»
Γ. Χαρωνίτης 11/10/91
«....για τον Νίκο Τουλιάτο δεν χρειάζεται ειδική αναφορά. Όλοι ξέρουμε το μεγάλο ταλέντο του στην τεχνική διαφόρων κρουστών και των drums, την μεγάλη μουσική εμπειρία του συμμετέχοντας σε διάφορα είδη μουσικής, από παραδοσιακή ως την jazz, την δεξιοτεχνία του στα solo και τέλος την δυνατότητα του να συνδυάζει την μουσική με άλλων τεχνών καλλιτέχνες....»
εφημερίδα τα ΝΕΑ 5/11/93
«...Είναι ένας από τους πιο ζωντανούς μουσικούς της Ελληνικής σκηνής. Θα τον ακούσετε να παίζει jazz, έντεχνη Ελληνική μουσική, ίσως και rock'n'roll, θα τον δείτε να στήνει ένα μικρό θέατρο παραλόγου και πάντα άμεσος στη σχέση του με το κοινό. Ανθρώπινος, μουσικός-ιδεαλιστής και πάντα πειραματιζόμενος ζωντανά. Θα τον δείτε να παίζει τύμπανα, κατσαρόλια, ποτήρια, κρουστά γενικά, στο λαιμό του έχει κρεμασμένα κουδούνια από πρόβατα, στο δεξί χέρι του ένα πριόνι. Κρατάει μια σφεντόνα, κλωτσάει, ένα μαξιλάρι, ορμά πάνω στη σκηνή, ουρλιάζει, κραυγάζει ή λέει ανέκδοτα. Φίλοι ακροατές ο Νίκος Τουλιάτος...»
902 ΑΡΙΣΤΕΡΑ στα fm.
«......... Η πιο επιβλητική παρουσία της αποψινής συναυλίας πιστεύω ότι ήταν ο drummer Νίκος Τουλιάτος από την Ελλάδα, ο άνθρωπος που ο μαέστρος Θ. Μικρούτσικος χαρακτήρισε ως το μεγαλύτερο performer» Lynne Walker στην εφημερίδα GLASKOV HERALD, από την συναυλία του Θ. Μικρούτσικου στην Γλασκόβη.
«.......Ένας δεξιοτέχνης των κρουστών όπως ο Ν. Τουλιάτος μπορεί να βγάλει ήχους μουσικούς, ακόμη κι από ένα λάστιχο ποτίσματος...........
.........ακούγοντας τον Νίκο Τουλιάτο να παίζει αναστατώνεσαι. Δεν μένεις αδιάφορος έπ' ουδενί. Η πρώτη γνωριμία με τους ήχους είναι καθοριστική. Ο καλλιτέχνης με τα κρουστά του επιχειρεί μια κατάδυση στο ασυνείδητο, εκεί όπου κοιμούνται τα ένστικτα.......>>
(Βασιλική Φλέσσα) Μεσημβρινή
<<..............Οι ερμηνευτές, με εξάρχοντες τους Ν. Τουλιάτο, Fredy Studer, και Στέφανο Λογοθέτη, διέγειραν με επιτηδειότητα τα κρουστά, καθιστώντας τα ηχογόνες πηγές, ο ήχος των οποίων ακόμα και στα κορυφώματα της έντασης αποδείχτηκε θωπευτικός για τα αυτιά των ακροατών και όχι τυραννικός όπως συμβαίνει συχνά.........>>
Ελευθεροτυπία
<<.......Ιδιαίτερα ενδιαφέρων, ο Νίκος Τουλιάτος που ψάχνει για μια δημιουργική προσαρμογή των καθαρόαιμων ελληνικών ρυθμών στα ευαίσθητα πλέγματα του συλλογικού αυτοσχεδιασμού.......>>
(Κώστας Γιαννουλόπουλος) περιοδ. JAZZ
<<........Eνας από τους καλύτερους Έλληνες μουσικούς...>>
εφημ. Το Βήμα
<<......Αναφέρεται ως ο σημαντικότερος Έλληνας δεξιοτέχνης των κρουστών οργάνων...........>>
εφημ. Δημοκρατικός Λόγος
<<......Ο μουσικός των κρουστών Νίκος Τουλιάτος έχει, εδώ και αρκετά χρόνια, διαχωρίσει τη θέση του από τη λογική που θεωρεί ότι το ντράμ-σετ και τα κρουστά γενικότερα παίζουν το ρόλο του μετρονόμου ή έστω του βασικού κορμού του ρυθμικού τμήματος μιας ορχήστρας. Υποστήριξε με σθένος και πείσμα, ως ενεργό μέλος της εγχώριας τζαζ σκηνής αυτή την άποψη, η οποία στην ολιγόχρονη ιστορία της, αλλά και σύνολο της δεν διέγραψε ποτέ έναν πλήρη κύκλο - τουλάχιστον δισκογραφικός - που εντάσσεται στο κυρίως ρεύμα της τζαζ. Η μουσική του αντίληψη για τα ηχοχρώματα της απεριόριστης γκάμας των κρουστών τον πήγε πέρα από τους ρυθμούς που μετρώνται σε έθνικ που τόσο πολύ αγαπάει το δισκογραφικό μάρκετινγκ. Υπό αυτήν την έννοια, λοιπόν ο Νίκος Τουλιάτος είναι ένας πρωτοπόρος.........>> (Ζακ Σαμουήλ) περιοδ. Δίφωνο
<<.......Ο Ν. Τουλιάτος κάνει μουσική ξεκινώντας από την σιωπή ή ακόμα από ένα "θόρυβο" του περιβάλλοντος χώρου και να χτίζει με λεπτότητα και ακρίβεια πολυρυθμικά οικοδομήματα αυτός μόνος με τις μεμβράνες του.
(Θάνος Μικρούτσικος) για το cd DUOS
<<.........O N. Τουλιάτος ένας από τους πιο σεβαστούς Έλληνες μουσικούς στον χώρο των κρουστών
(Σταμάτης Κουτσουφλάκης) περιοδ. Μονόπολη
<<.......Ο πατριάρχης των κρουστών στην Ελλάδα.
(Μαρία Χατζόγλου) περιοδ. Μελωδία
<<....... Όντας ψυχή τε και σώματι δοσμένος στην δόνηση των κρουστών, έχει αναπτύξει με αυτά μια εφ' όρου ζωής σχέση, πλήρη και καθολική.
(Αργύρης Ζήλος) περιοδ. Δίφωνο
<<...........μεταχειρίζεται ιδιαίτερα εύστοχα την μορφική ποικιλία των κρουστών οργάνων, ισορροπώντας ανάμεσα σε JAZZ και κλασικό παίξιμο........>>
(κριτική για το cd MASCO)
<<...η κορυφαία στιγμή της παράστασης στο TURN OUT στη σάλα WARANDE ήταν αναμφισβήτητα η παρουσία του Νίκου Τουλιάτου.......>>
<<.........οι ικανότητες του Ν. Τουλιάτου στα κρουστά είναι το κάτι άλλο και μας υπενθυμίζει ότι το ταλέντο υπάρχει στο Ελληνικό πνεύμα.......>>
<<.......είναι γεγονός ότι οι ετικέτες δεν ταιριάζουν στον Νίκο Τουλιάτο. Μουσικός με μακρόχρονη εμπειρία μέσα σ' ένα ευρύ φάσμα μουσικών εκφράσεων που εκτείνονται από τον χώρο του Ελληνικού τραγουδιού, μπαίνουν στις ποικίλες πτυχές της αυτοσχεδιαζόμενης μουσικής και φτάνουν ως την σύγχρονη μουσική σύνθεση. Μουσικός κρουστών και ντράμερ που ξέρει να χτίζει ρυθμούς, να παίζει ρυθμούς και να αποσυνθέτει ρυθμούς και πάλι να ξαναχτίζει, φτιάχνοντας μουσική με ιστορικότητα και πιστή σε κάποια παράδοση που μπορεί να λέγεται τζαζ ροκ, ethnik, world, δημοτική, κ.ο.κ., ο Νίκος Τουλιάτος έχει γράψει - και εξακολουθεί να γράφει - μια ενδιαφέρουσα, έως και συναρπαστική πορεία στον χώρο που περιγράφεται πολύ γενικά ως << Ελληνική τζαζ σκηνή>> . Για την ακρίβεια είναι ένας από τους μουσικούς που κυριολεκτικά βοήθησε να στηθεί αυτός ο χώρος........>>
(Γιώργος Χαρωνίτης) κριτική για το cd DUOS.
<<............o Νίκος Τουλιάτος είναι ένα τεράστιο κομμάτι της ιστορίας της Ελληνικής jazz, ή καλύτερα της αυτοσχεδιαζόμενης μουσικής με κέντρο την Ελλάδα. Στην πολύχρονη καριέρα του έχει καλύψει δυτικότροπες και ανατολίζουσες jargon με την ίδια επιτυχία. Τα κρουστά του διατηρούν μια ιδιαίτερη σχέση με τον ρυθμό. Οί ρυθμοί του είναι αποδομητικοί σε πρώτο πλάνο, συμπαγείς και ολοκληρωτικοί σ' ένα δεύτερο, συναρπαστικοί στην ουσία τους........>> (Γ. Φλωράκης) περιοδ. ΠΟΠ & ΡOCK.
Ο πρύτανης των κρουστών στην Ελλάδα, σε μια καταιγίδα ρυθμού και ήχων .................