Να παρουσιάσω και γω ρε παιδιά τον χώρο μου και τα μηχανήματά μου

Μηνύματα
3.960
Reaction score
5.080
Ο καθένας τα λέει και απο τη δική του "οπτική" και ανα "εποχή". Εδω π.χ. ο Τσιτσάνης απο το 1976 λεει το παραπονο του για ινδοαραβοτουρκικά.. Μαλσιτα ειχε κανει και έκκληση να μην τα τραγουδάνε, παραγουν, και να μην συνθέτουν. Δες και τον Γενιτσαρη αλλά και Μαρκο και Παππαιωάννου, τι λένε για την εποχή και πως έγινε η "μετάβαση". Εκεί θα βρείς τις "αλήθειες". Απο Μάρκο, Κερομύτη και πίσω. (προπολεμικά). Εδω όλη η Ελλάδα και μποζουκτζήδες νομίζουν οτι ο Χιώτης εφηυρε το τετράχορδο. Τι ψάχνεις ...

 
Last edited:


Μηνύματα
3.960
Reaction score
5.080
ωπ σωστά... μου διέφυγε...
καλά να πάθω αφού δεν έβαλα καμιά μουσική :p
Α, ΟΚ νόμιζα οτι κάτι σε ενδιέφερε απο το θέμα γενικότερα. Πάντως η φίλη μου η Κρίστη τον πρώτο της δίσκο της τον έκανε ο Φαληρέας. Δε τα μαγάρισε και πολύ ... χα χα... μια χαρά ....διεθνοποίηση ... αλλά και ο Ζαμπέτας να μας πεί τι αλλάξε και αυτός απο αυτά που βρήκε (εαν και έχει δικίο) ... ασε ...χαμός.
 
Last edited:

Σταύρος Λαγκαδιανός

Το αγοράκι με τα σπίρτα
Μηνύματα
5.847
Reaction score
17.439
Ο καθένας τα λέει και απο τη δική του "οπτική" και ανα "εποχή". Εδω π.χ. ο Τσιτσάνης απο το 1976 λεει το παραπονο του για ινδοαραβοτουρκικά
"Ο Τσιτσάνης απο το 1976 λεει το παραπονο του για ινδοαραβοτουρκικά", όμως εγώ είχα διαβάσει στον "Ήχο" κάνα δυό χρόνια μετά, συνέντευξη του Μπιθικώτση που έλεγε άλλα. Πως είχε χάσει μεγάλο μέρος της εκτίμησής του για τον Τσιτσάνη όταν (δεν θυμάμαι να είχε αναφέρει πότε συγκεκριμένα) είχε πάει σπίτι του και τον είχε βρει με το μπουζούκι να προσπαθεί να συνθέσει κάτι τέτοιο, ο ίδιος ο Τσιτσάνης του είπε έτσι. Όντως. Ανά οπτική και εποχή της οπτικής (ή του μάρκετινγκ).
 

Μηνύματα
3.960
Reaction score
5.080
Υπάρχει ενα μπέρδεμα, κυρίως στους "ορισμούς" (όχι στην ουσία) ιδιίως μεταξύ παλαιών και νεότερων του λαικού τραγουδιού.
Προκλήθηκε πιθανώς απο όταν ο Λαμπρόπουλος έφερε τον Θεοδωράκη απο Γαλλία. Τότε ονομάσανε το ¨λαικό" του Θεοδωράκη σαν ελαφρολαικό και το παλιό "λαικό" σαν ρεμπέτικο. Πέραν των ινδοαραβοτουρκικων που λέει ο Τσιτσάνης (άσε που εννοεί και άλλο πράγμα με αυτόν τον χαρακτηρισμό). Υπήρχαν μερικά που ήταν πλήρη αντιγραφή υφους, μελωδίας κλπ και ήταν και αλλά που είχαν περάσει απο τη λαική κρησάρα μουσικά ή και στιχουργικά και που ο κόσμος φυσικά τα εξελαβε (και ήταν μάλλον) στη συνείδηση του σαν πραγματικά Ελληνικης προελευσης λαικά. Αναλόγως το κομματι.

Πάντως, όλοι οι παλιοί αυτό που παίζανε τότε το λέγανε λαικό. Όχι ρεμπέτικο.
Ο Τσιτσάνης ξεχώρισε για τον στίχο (που πλησιάζει ή και είναι ποίηση, πήγε πιο "βαθια" στιχουργικά ).
Οι παλιοί ποτέ δε θεώρησαν τον Μπιθικώτση σαν πραγματική λαική φωνή. Όχι οτι δε θα μπορούσε , αλλά ο δρόμος που τον έβαλε ο Θεοδωράκης ήταν άλλος. Ο ίδιος , εαν δεις ήθελε να λέει λαικά και για αυτό δεν αισθανόταν άνετα με αυτά του θεοδωράκη. Αλλά ... ο Καζαντζίδης θεωρούνταν (και ήταν) η λαική φωνή.

Το τεράχορδο το εφηυρε ο Στεφανάκης (Στέφανος) Σπιτάμπελος, δάσκαλος του Χιώτη. Ο Χιώτης εφηυρε το ηλεκτρονικό μπουζούκι και με αυτό τον τρόπο καταλάβαιναν όλοι ότι ήταν αυτός όταν έπαιζε (ο ήχος του, η σφραγιδα του). Επίσης , μεταπολεμικά υπήρχε μεγάλη ζήτηση στα μαγαζιά για μπουζουκτσήδες, οπότε όλοι που παίζανε κιθάρα μπορούσαν να παιξουν το τετράχορδο. Το τρίχορδο είναι άλλο πράγμα. Ούτε όσοι παιζουν τρίχορδο κατ' αναγκη μπορουν να παιξουν τετραχορδο και τούμπαλιν (και γιατί και να θελήσουν ?).
 
Last edited:




Σταύρος Λαγκαδιανός

Το αγοράκι με τα σπίρτα
Μηνύματα
5.847
Reaction score
17.439
Υπάρχει ενα μπέρδεμα, κυρίως στους "ορισμούς"
Ίσως το μπέρδεμα να είναι μεγαλύτερο. Ίσως να έχουν δίκιο όσοι μουσικολόγοι και ιστορικοί υποστηρίζουν ότι όλη αυτή η μουσική που εδώ και σχεδόν έναν αιώνα χαρακτηρίζουμε αραβοανατολίτικη κι έτσι, στην πραγματικότητα είναι αρχαιοελληνική.
 

Μηνύματα
3.960
Reaction score
5.080
Ίσως το μπέρδεμα να είναι μεγαλύτερο. Ίσως να έχουν δίκιο όσοι μουσικολόγοι και ιστορικοί υποστηρίζουν ότι όλη αυτή η μουσική που εδώ και σχεδόν έναν αιώνα χαρακτηρίζουμε αραβοανατολίτικη κι έτσι, στην πραγματικότητα είναι αρχαιοελληνική.
Ναι σίγουρα βαθύ θέμα. Απλά το είπα έτσι εισαγωγικά (και ευγενικά) και αφορούσε το λαικό με ρεμπέτικο, που σχετίζονται φαντάζομαι με βυζαντινές ρίζες ?

Τα αραβοανατολιτικό δε ξέρω τι είναι. Περίμενα απο τον Κο Χρήστο να μας πεί κάτι.

Απλώς τα είπα όλα μαζεμένα και μπορεί να δημιουργησα κάποια σύγχυση.
 



Μηνύματα
3.960
Reaction score
5.080

Κερομύτης , εδω τα λεει όλα. Τα άλλα 4 μέρη θα τα βρείτε. (το 2/5 και 3/5 σίγουρα δείτε) . Υπομονή με την δημοσιογραφο. (ταξίμια αλα τουρκα, σμυρνείκα, ντουζένια , δρόμοι, ιταλικά κουρδίσματα , σαν κιθάρα, χαμένη γνώση ... στην εποχή των συνθιών χα χα .. τίποτε δε χάνεται θα ξαναρθούν ... κύκλους κάνει η μουσική). Σύνθια παίζουν ακομη και οι γνώστες αλλά για άλλο λόγο, για να μη κουβαλάνε όργανα στα λάιβ. Οικονομία στο τουρινγκ και στα κέρδη.
 
Last edited:

wnet

Nearfieldένιος
Μηνύματα
2.964
Reaction score
9.378
Μιας και το "Ας ερχόσουν για λίγο" είναι στο ...προσωπικό Ελληνικό top ten....
δε γινόταν να το αποφύγω...

 

Μηνύματα
3.960
Reaction score
5.080
Μιας και το "Ας ερχόσουν για λίγο" είναι στο ...προσωπικό Ελληνικό top ten....
δε γινόταν να το αποφύγω...

Ρε πρωί πρωί με τη Μόρφη .... μας έφτιαξες πρωινιάτικα. Ωραία κοπέλα.
 



wnet

Nearfieldένιος
Μηνύματα
2.964
Reaction score
9.378
μανέστρο εγω σου 'πα να γυρίσεις κανα rap videoclip να χορεύεις μες τα κοριτσούλια... εσυ δε θες... θες κλαρίνο και chopin... :p

 




Τελευταια Μηνυματα

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
163.936
Μηνύματα
2.627.358
Members
36.701
Νεότερο μέλος
thermosiphonas
Top