Οδηγός αγοράς ενεργών ηχείων

Μηνύματα
681
Reaction score
1
Επειδή πολλοί θέλουν να προβούν σε τέτοια αγορά καλό θα ήταν να υπήρχαν κάπου μαζεμένες προτάσεις μελών.
Κριτήρια πρότασης μπορεί να είναι μετρήσεις, reviews, ακουστικές εντυπώσεις ή οτιδήποτε άλλο.
Θεωρώ ότι πρέπει να υπάρχουν 5 κατηγορίες τιμών. Max προτάσεις σε κάθε κατηγορία τα 3 ηχεία.
Σημαντικό: Θα υπολογίζονται σαν ζευγάρι. 2 δηλαδη τεμάχια!

Πολυ φθηνά -500 ευρώ το ζευγάρι (2 ηχεία)
Φθηνα 501-1000
Μεσαία 1001-2500
Ακριβά 2501-5000
Πολύ ακριβά 5001+
 




Σταύρος Λαγκαδιανός

Το αγοράκι με τα σπίρτα
Μηνύματα
8.145
Reaction score
26.718
501-1000
Ξεκινάω εγώ με τα (κατά Bhutia) φθηνά Yamaha HS8.
Παράδοξο. Η τιμή ζεύγους υψηλότερη από το να αγοράσεις 2 μονά?? Αν γράφει σωστά εκεί, μιλάμε για το ίδιο ηχείο, όχι το i.
Άλλο: Αυτό το i τι διαφορά έχει με το "σκέτο"? Στον πίνακα δεν βλέπω καμιά.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.120
Reaction score
124.702
Είναι λάθος όλο το σκεπτικό του θρεντ.

Εντελώς λάθος προσέγγιση.


Δεν υπάρχει "καλό ηχείο στα τόσα ευρώ"..

Αυτό που υφίσταται, είναι "επαρκές ηχείο για την τάδε απόσταση ακρόασης", εφόσον μιλάμε για στάθμη αναφοράς.

Ταυτόχρονα, η στάθμη αναφοράς δεν είναι όμοια για δικάναλο και πολυκάναλο σεταπ...


Όλο το θρεντ είναι λάθος.
 



costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.120
Reaction score
124.702
Μια πιο σωστή προσέγγιση, θα μπορούσε να είναι με τις εξής κατηγορίες:

1. Εξτριμ νιαρφιλντ για ~50cm απόσταση ακρόασης (τυπική desktop χρήση)

2. Νιαρφιλντ για ~1μ απόσταση ακρόασης (απομακρυσμένη desktop χρήση)

3. Τυπικό νιαρφιλντ για ~1,5μ απόσταση ακρόασης (πολύ μικρός χώρος)

4. Άπω όρια νιαρφιλντ έως αρχής μιντφιλντ, για ~2μ απόσταση ακρόασης (τυπικοί μικροί χώροι)

5. Τυπικό μιντφιλντ περί τα 2,5μ απόσταση ακρόασης

6. Άπω όρια μιντφιλντ, ~3μ απόσταση ακρόασης

7. Μιντφιλντ έως ορια φαρφιλντ, 3,5-4μ απόστασης ακρόασης.

8. Φαρφιλντ, τυπικά πάνω από 4μ απόσταση ακρόασης, έως 8μ.

9. PA, άνω των 8μ απόστασης ακρόασης, ως 100 και 200μ απόσταση, στάδια κλπ.

Για καθεμία από τις παραπάνω κατηγορίες, υπάρχουν όντως πολλές επιλογές, από οικονομικές έως άστα να πάνε... :lol:


Χονδρικά:
νιαρφιλντ 1-2μ απόσταση ακρόασης,
μιντφιλντ 2-4μ απόσταση ακρόασης, και φαρφιλντ 4-8μ απόσταση ακρόασης.

Τα nearfield είναι μόνιτορ με μικρή απόσταση μεγαφώνων μεταξύ τους, και τυπικά δεν βγάζουν τεράστιες στάθμες, διότι σε μικρή απόσταση ακρόασης δεν χρειάζεται.
Η στάθμη αναφοράς (85-105) οφείλει να βγαίνει στο 1μ, άρα είναι ηχεία μέγιστης στάθμης 105 ντεσιμπέλ.

Τα μιντφιλντ έχουν υποχρεωτικά υψηλότερες στάθμες ακρόασης, ώστε να επαρκούν για την αυξημένη απόσταση ακρόασης σε σχέση με τα νιαρφιλντ.
Για τα 4μ χρειάζεται έξτρα 12 ντεσιμπέλ σε σχέση με τα νιαρφιλντ, άρα μιλάμε για μέγιστες στάθμες 117 ντεσιμπέλ στο 1μ.

Τα φαρφιλντ, ή αλλιώς main monitors, έχουν τρομερές δυνατότητες στάθμης, ώστε να μπορούν να φτάσουν στάθμη αναφοράς στην θέση ακρόασης, όταν αυτή απέχει έως και 8μ από το ηχείο.
Δηλαδή, μιλάμε για μέγιστες στάθμες 123 ντεσιμπέλ στο 1μ


Ένα νιαρφιλντ με 105 max SPL (στο 1μ) και ένα μιντφιλντ με 117 max SPL (στο 1μ) και ένα φαρφιλντ με 123 max SPL (στο 1μ), θα ακούγονται σε όμοια στάθμη στο τερματογκαζι τους, αν το πρώτο είναι στο 1μ, το δεύτερο στα 4μ και το τρίτο στα 8μ.

Όμοια. Ακριβώς.

Η μόνη διαφορά που τα χωρίζει μεταξύ τους, είναι η ικανότητα για max SPL.

Βεβαίως, αναλόγως απόστασης ακρόασης που έχουν σχεδιαστεί, έχουν ανάλογης σχεδίασης κροσοβερ, ώστε σε αυτή την ενδεδειγμένη απόσταση ακρόασης να παίζουν συγχρονισμένα οι μονάδες μεγαφώνων τους, χωρίς σφάλματα χρονισμού.

Οκ?
 


costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.120
Reaction score
124.702
Περιττό να πω ότι τα όμοια ισχύουν για κάθε ηχείο, είτε πρόκειται για ενεργό είτε για παθητικό.

Τίποτα δεν αλλάζει με την ύπαρξη ή απουσία ενισχυτικων βαθμίδων εντός της καμπίνας του ηχείου.

Ηχεία αγοράζουμε αναλόγως απόστασης ακρόασης, όχι αναλόγως χρημάτων...

Από κει και πέρα, το μέγεθος των ηχείων, είναι μεν μια σημαντική παράμετρος, αλλά όχι κύρια. Κύρια παράμετρος είναι τα max SPL. Γι'αυτό το λόγο υπάρχουν mini main monitors, δηλαδή μικρού όγκου ηχεία που μπορούν να χρησιμοποιηθούν σε φαρφιλντ, ως main monitors, διότι έχουν πολύ υψηλές δυνατότητες max SPL.

Όλες οι σοβαρές σχεδιάσεις ηχείων, είτε πρόκειται για παθητικά ηχεία είτε για ενεργά, συνοδεύονται με αναλυτικά χαρακτηριστικά που ορίζουν την ενδεδειγμένη απόσταση ακρόασης.

Κανονικά, οφείλουν να συνοδεύονται όλα τα ηχεία, είτε ενεργά είτε παθητικά, με σχεδιάγραμμα max SPL, ώστε να βλέπεις τις δυνατότητες στάθμης για την όποια εφαρμογή.

Τυπικά, οι απαιτήσεις στάθμης σε επαγγελματικό επίπεδο στουντιακής χρήσης, είναι για στάθμη αναφοράς, αυτή θεωρείται δεδομένη απαίτηση στο στούντιο.

Αντιθέτως, στο οικιακό επίπεδο, δεν θεωρείται δεδομένη η απαίτηση για στάθμη αναφοράς, καθώς είναι σύνηθες να μην χρειάζεται τέτοια στάθμη στην τυπική οικιακή χρήση.

Επίσης, σε επαγγελματικές εφαρμογές πέραν της στουντιακής, όπως για κάλυψη κοινόχρηστων χώρων, ξενοδοχείων, ασανσέρ ρε αδερφέ, δεν υπάρχει καμία απαίτηση για στάθμη αναφοράς. Ωστόσο, για κάθε επαγγελματική χρήση, αναγράφονται επακριβώς οι δυνατότητες στάθμης.

Στην επαγγελματική χρήση για τυπικούς μεγάλους κινηματογράφους, η απαίτηση είναι σταθερά φαρφιλντ έως PA (αναλόγως απόστασης ακρόασης πάνω ή κάτω από 8μ) και στάθμη αναφοράς. Δεν υπάρχει καμία άλλη απαίτηση.

Εφόσον χρειάζονται 123 ντεσιμπέλ στα 8μ, καταλαβαίνετε εύκολα πως απαιτούνται 129 ντεσιμπέλ για 16μ, 135 ντεσιμπέλ για 32μ και ου το καθεξής.

Ακόμα και με 135 ντεσιμπέλ δυνατότητα max SPL στο 1μ, για 32μ απόσταση ακρόασης, παραμένει εφικτό μέχρι 105 ντεσιμπέλ στη θέση ακρόασης.
Πάντα, στάθμη αναφοράς.

Έτσι χτίζεις σεταπ. Με υπολογισμούς αναλόγως απόστασης ακρόασης και με χρήση ηχείων κατάλληλου max SPL, ώστε στη θέση ακρόασης να έχεις πάντα την ίδια ακριβώς απαιτούμενη στάθμη: 105 ντεσιμπέλ στις στιγμιαίες κορυφές.

Γι' αυτό λέγεται στάθμη Αναφοράς.
 

Μηνύματα
681
Reaction score
1
Ηχεία αγοράζουμε αναλόγως απόστασης ακρόασης, όχι αναλόγως χρημάτων...

Αναλόγως απόστασης κλπ επικεντρωνόμαστε σε κάποια και κατόπιν επιλέγουμε αλλά πρώτα κοιτάμε την τσέπη μας.
ok?

Αντιθέτως, στο οικιακό επίπεδο, δεν θεωρείται δεδομένη η απαίτηση για στάθμη αναφοράς, καθώς είναι σύνηθες να μην χρειάζεται τέτοια στάθμη στην τυπική οικιακή χρήση.

Εδώ γράφουμε για επαγγελματικά στούντιο ή για σπίτια; για να ξέρουμε..
 
Last edited:

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.120
Reaction score
124.702
Εδώ γράφουμε για επαγγελματικά στούντιο ή για σπίτια; για να ξέρουμε..
Για να μαθαίνετε, όσον αφορά την υψηλή πιστότητα αναπαραγωγής, είναι αναγκαία η στάθμη αναφοράς.
Πρόκειται για βασική παράμετρο.
Όπως η απόκριση συχνότητας, οι χαμηλές παραμορφώσεις, κλπ.

Αν δε σας ενδιαφέρει το hi-fi, τότε πάρτε το πιο όμορφο ηχείο για το χώρο σας, δεν έχει νόημα να συζητάμε, είναι άλλο χόμπι η "υψηλή πιστότητα αναπαραγωγής", κι άλλο πράγμα "να παίζει απλώς σε μια γωνιά κάπως, αλλά να αρέσει στη σύζυγό σου το γυαλιστερό ξύλινο φινίρισμα". Στα έπιπλα, δεν υπάρχει hi-fi..

Αν λοιπόν δε σας ενδιαφέρει το hi-fi, μη κοιτάτε καν στουντιακά ενεργά ηχεία, τα οποία είναι εκ των πραγμάτων ..hi-fi.
 



Μηνύματα
681
Reaction score
1
Για να μαθαίνετε, όσον αφορά την υψηλή πιστότητα αναπαραγωγής, είναι αναγκαία η στάθμη αναφοράς.
Πρόκειται για βασική παράμετρο.
Όπως η απόκριση συχνότητας, οι χαμηλές παραμορφώσεις, κλπ.

Αν δε σας ενδιαφέρει το hi-fi, τότε πάρτε το πιο όμορφο ηχείο για το χώρο σας, δεν έχει νόημα να συζητάμε, είναι άλλο χόμπι η "υψηλή πιστότητα αναπαραγωγής", κι άλλο πράγμα "να παίζει απλώς σε μια γωνιά κάπως, αλλά να αρέσει στη σύζυγό σου το γυαλιστερό ξύλινο φινίρισμα". Στα έπιπλα, δεν υπάρχει hi-fi..

Αν λοιπόν δε σας ενδιαφέρει το hi-fi, μη κοιτάτε καν στουντιακά ενεργά ηχεία, τα οποία είναι εκ των πραγμάτων ..hi-fi.
Είσαι απόλυτος. Συνδυάζονται τα τεχνικά με τα γούστα. Θα μπορούσε να συσχετίζονται τα λεφτά με την κατηγορία field αλλά είναι πολύπλοκο για τους περισσοτερους. Γι αυτό άνοιξα το θέμα. Ένας που διαθέτιει πχ 1000 ευρω μπορεί με βάση κάποια προτεινόμενα να επιλέξει τα σωστά με βάση την τοποθέτηση τους και τον χώρο. Τότε θα ερχόσουν εσύ και θα του έλεγες.. αυτά σου κάνουν. Πρώτα κοιτάμε το budget και το νόημα των οδηγών αγοράς είναι να αποφεύγονται οι μούφες.
No problem, pls lock.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.120
Reaction score
124.702
Lock του θρεντ δε χρειάζεται.

Αυτό που χρειάζεται, είναι κάθε πρόταση να συνοδεύεται από την ενδεδειγμένη απόσταση ακρόασης.

Δηλαδή, να πεις ότι για 1,5μ απόσταση ακρόασης, αυτά τα θεωρώ κορυφαία στα 1000 ευρώ.

Δηλαδή, δεν υπάρχει σκέτο "κορυφαίο ηχείο στα 1000€".

Μόνο για την συγκεκριμένη απόσταση ακρόασης μπορείς να το προτείνεις ως καλή επιλογή.

Αυτό που είναι κορυφαίο για μισό μέτρο απόσταση ακρόασης, είναι άθλιο για 2μ απόσταση ακρόασης, και το αντίστροφο.

Έτσι, μπορείς να έχεις δύο επιλογές στα 1000 ευρώ και οι δύο, μα να είναι άριστες σε διαφορετικές αποστάσεις ακρόασης, και άχρηστες εντελώς σε άλλες.

Μια κορυφαία πρόταση για 1μ απόσταση ακρόασης στα 500€ μπορεί να είναι πολύ καλύτερη σε αυτήν την απόσταση ακρόασης από άλλο ηχείο στα 10.000€, το οποίο έχει μίνιμουμ απόσταση ακρόασης τα 3μ...

Τα λεφτά από μόνα τιυς δεν καθορίζουν το καλύτερο ηχείο, αυτό προσπαθώ να δείξω.

Οπότε κάντε προτάσεις, φυσικά, μα να ακολουθούνται υποχρεωτικά από την απόσταση ακρόασης στην οποία έχουν νόημα αυτές οι προτάσεις.
 

Μηνύματα
681
Reaction score
1
Υπάρχει κάπου να βρει κάποιος την max σωστή απόσταση για κάθε ηχείο ή τρόπος για να βρεθεί μέσω των spec τους;
Αυτό θα σε ρώταγε κάποιος νέος στο χώρο.
 

wnet

Nearfieldένιος
Μηνύματα
4.433
Reaction score
15.081
Παράδοξο. Η τιμή ζεύγους υψηλότερη από το να αγοράσεις 2 μονά??
Υποτίθεται είναι "ταιριασμένα" (matched pair) - επιλεγμένα από τη Yamaha με συνεχόμενους σειριακούς αριθμούς.
Και το εύλογο ερώτημα είναι... τόσο "κουκουρούκου" είναι η απόκριση συχνότητας (ή και άλλα χαρακτηριστικά) που τα πουλάνε και έξτρα ταιριασμένα;
Επειδή θεωρώ πως δεν είναι τόσο "κουκουρούκου"... μάλλον πιο πολύ για μαρκετινίστικο τρυκ και ψυχολογικούς λόγους το κόβω και λιγότερο θέμα πραγματικής διαφοράς στην απόδοση...
 

Μηνύματα
1.296
Reaction score
2.568
Υπάρχει κάπου να βρει κάποιος την max σωστή απόσταση για κάθε ηχείο ή τρόπος για να βρεθεί μέσω των spec τους;
Αυτό θα σε ρώταγε κάποιος νέος στο χώρο.
Συνήθως οι σοβαροί κατασκευαστές το αναφέρουν στα τεχνικά χαρακτηριστικά του.
Η προδιαγραφή όμως ενός *καλου* ηχείου π.χ listening distance ,min. 0,75m ,recommend 1m-2m,maximum 4m ,(εκτός του ότι όσο ξεφεύγεις σε απόσταση από το recommended πέφτεις σε στάθμη αναφοράς) δείχνει και την σωστή on και off axis συμπεριφορά του
Και φυσικά με την προσθήκη sub αλλάζει και η προτεινόμενη max απόσταση ακρόασης.
Και εδώ οι σοβαροί κατασκευαστές αναφέρουν ακριβώς τις διαφοροποιήσεις σε db όταν προστεθεί αυτό
 
Last edited:


ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
171.326
Μηνύματα
2.858.614
Members
37.895
Νεότερο μέλος
Mark Zappa
Top