- Μηνύματα
- 17.073
- Reaction score
- 5.235
Καταιγισμός νέων μοντέλων με φόντο την οικονομική κρίση
Του απεσταλμένου μας ΣΠΥΡΟΥ ΡΕΚΚΑ
Η επιδεινούμενη οικονομική κρίση και ο μαγικός κόσμος των νέων μοντέλων. Μόλις περάσαμε την πόρτα της φετινής έκθεσης της Γενεύης προσπαθήσαμε να ξεχάσουμε τα οικονομικά προβλήματα, τις ειδήσεις από την αμερικανική οικονομία και το μέτωπο της τιμής του πετρελαίου.
Στη Γενεύη, οι αυτοκινητοβιομηχανίες έκρυψαν τα αρνητικά οικονομικά στοιχεία κάτω από το πανάκριβο χαλί, έστησαν πολυτελή περίπτερα και φόρεσαν τα γιορτινά τους για να υποδεχτούν τους μελλοντικούς αγοραστές. Οι παγκόσμιες πρεμιέρες δεκάδων νέων μοντέλων ήταν οι καλύτερες στιγμές της φετινής διοργάνωσης, γιατί στη συνέχεια, στις συζητήσεις που είχαμε με τα στελέχη των εταιρειών, μαθαίναμε τις δυσάρεστες επιπτώσεις από την οικονομική κρίση.
Περισσότερο τους απασχολούν οι περενέργειες που θα προκύψουν στην παραγωγή των αυτοκινήτων και στη διάθεσή τους. «Ποιος θα αγοράσει καινούργιο αυτοκίνητο όταν δεν έχει να πληρώσει τη δόση για το δάνειο του σπιτιού;» αναρωτήθηκε στέλεχος μεγάλης ευρωπαϊκής εταιρείας.
Ας αφήσουμε όμως στην άκρη τα δυσάρεστα θέματα και ν' ασχοληθούμε με τα καινούργια αυτοκίνητα. Η φετινή έκθεση της Γενεύης είναι ο σημαντικότερος σταθμός στη σύγχρονη ιστορία της Λάντσια. Η ξεχασμένη ιταλική εταιρεία επανήλθε στο προσκήνιο με το λανσάρισμα της νέας Δέλτα. Τα σχόλια είναι θετικά, αλλά για να ευημερήσει η μάρκα απαιτούνται τουλάχιστον άλλα δυο καινούργια μοντέλα.
Η Χιουντάι έδειξε ένα μελλοντικό μοντέλο με νέες τεχνολογίες. Στο περίπτερο της BMW, μιας από τις ελάχιστες κερδοφόρες εταιρείες, κυριαρχεί η Χ6 στην υβριδική έκδοση και η νέα Μ3 Cabrio.
Η Λέξους, αφού έκανε το χρέος της στην υβριδική τεχνολογία, αναπτύσσει μια σειρά σπορ αυτοκινήτων. Μας άρεσε η Αλφα Ρομέο 8C Spider και προσέξαμε τις λεπτομέρειες του νέου Χόντα Ακόρντ. Ευχάριστη έκπληξη ήταν η παρουσία του πρώτου μεσαίου SUV της Σαμπ.
Το 78ο Διεθνές Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης θα υποδέχεται τους επισκέπτες από αύριο το πρωί έως την Κυριακή 16 Μαρτίου.
HONDA ACCORD
Του απεσταλμένου μας ΣΠΥΡΟΥ ΡΕΚΚΑ
Από το ελβετικό σαλόνι αυτοκινήτου αρχίζει η αντίστροφη μέτρηση για το λανσάρισμα του νέου Χόντα Ακόρντ στην Ευρώπη. Πρόκειται για ένα μοντέλο που ανταποκρίνεται στις σύγχρονες τάσεις και συμβάλλει στην εξοικονόμηση καυσίμων. Σε σχέση με το απερχόμενο μοντέλο υπάρχουν διαφοροποιήσεις στις διαστάσεις, αυξήθηκε το πλάτος και περιορίστηκε το ύψος.
Στο σαλόνι κυριαρχεί ο οδηγοκεντρικός χαρακτήρας ενώ έγινε προσπάθεια να αξιοποιηθεί και το τελευταίο διαθέσιμο χιλιοστό. Η σχεδίαση του εσωτερικού χώρου παραπέμπει στην ανάλογη μελέτη που γνωρίσαμε στο Σιβίκ τελευταίας γενιάς. Στο κέντρο του ταχύμετρου τοποθετήθηκε μία οθόνη LCD, η οποία απεικονίζει πλήθος πληροφοριών. Τα νέα μπροστινά καθίσματα έχουν μεγαλύτερες διαστάσεις και προσφέρουν καλύτερη πλευρική στήριξη. Επίσης, μετά τη χρήση ενός νέου υλικού, μειώθηκε η μετάδοση κραδασμών στο σώμα των επιβατών. Διατίθεται με δύο κινητήρες βενζίνης. Το αναβαθμισμένο μοτέρ 2.000 κ.εκ. i-VTEC με ισχύ 156 ίππους έχει μειωμένη κατανάλωση. Ο κινητήρας 2.400 κ.εκ. μετά τις επεμβάσεις των μηχανικών είναι πιο ισχυρός, αποδίδει 200 ίππους (+ 10 ίπποι). Στην Ελλάδα αναμένεται στο τέλος Μαΐου.
BMW Μ3 Cabrio§X6 Active Hybrid
Του απεσταλμένου μας ΣΠΥΡΟΥ ΡΕΚΚΑ
Η BMW έδωσε έμφαση στα πλεονεκτήματα της στρατηγικής EfficientDynamics, που μειώνει σημαντικά την κατανάλωση καυσίμου και περιορίζει τις εκπομπές CO2. Σχεδόν ένα στα δύο αυτοκίνητα του γκρουπ, που ταξινομούνται στην ευρωπαϊκή αγορά, έχουν εκπομπές CO2 έως 140 γρ./χλμ. Συνολικά 21 μοντέλα της BMW έχουν επιτύχει το όριο των 140 γρ./χλμ.
Στην προσπάθεια για περαιτέρω μείωση των ρύπων εντάσσεται και η παρουσίαση του πρωτότυπου Χ6 Active Hybrid, που συνδυάζει την ηλεκτροκίνηση με έναν κινητήρα εσωτερικής καύσης.
Επίσης, έγινε η παγκόσμια πρεμιέρα της νέας Μ3 Cabrio, που λανσάρει το καινούργιο κιβώτιο ταχυτήτων Double-Clutch Gearbox με Drivelogic. Υπόσχεται αλλαγές ταχυτήτων χωρίς διακοπή ισχύος και πρόσφυσης με άμεσα αποτελέσματα στην επιτάχυνση. Το επτατάχυτο κιβώτιο με διπλό συμπλέκτη περιλαμβάνει έξι προγράμματα στο μηχανικό και πέντε στο αυτοματοποιημένο πρόγραμμα.
Μεγάλο ενδιαφέρον έχει και η παρουσία της Χ6. Είναι το πρώτο αυτοκίνητο που συνδυάζει τόσο αρμονικά στοιχεία από τα SUV και τα μοντέλα κουπέ.
Διαθέτει το σύστημα DPC, το οποίο κατανέμει συνεχώς τη ροπή μεταξύ των δύο πίσω τροχών, με στόχο την καλύτερη οδική συμπεριφορά στις στροφές. Εκτίθεται και η Σειρά 1 Cabrio.
HYUNDAI HED-5
Του απεσταλμένου μας ΣΠΥΡΟΥ ΡΕΚΚΑ
Η κορεατική εταιρεία πραγματοποίησε τέσσερις πρεμιέρες στην έκθεση: πρώτη παρουσίαση της σχεδιαστικής μελέτης HED-5, 6θέσιου MPV με προηγμένα υλικά και πολλαπλή χρηστικότητα. Ευρωπαϊκή πρεμιέρα του νέου Σονάτα. Παγκόσμια παρουσίαση του ανανεωμένου Μάτριξ. Παγκόσμια πρεμιέρα των οικολογικών οχημάτων i30 και i10 blue. Η νέα οικολογική σχεδιαστική μελέτη HED-5 στηρίζεται στις υπάρχουσες τεχνολογίες και επιβεβαιώνει ότι μπορεί να επιτευχθεί σημαντική μείωση των εκπομπών ρύπων CO2 (έως και 29%) χωρίς σοβαρές επιπτώσεις στην τιμή πώλησης, τις επιδόσεις και την οδηγική απόλαυση. Πρόκειται για ένα πρωτότυπο που σύντομα θα μπει στην παραγωγή και θα αποτελέσει μια ρεαλιστική πρόταση για τη μείωση της κατανάλωσης καυσίμων και των επικίνδυνων ρύπων. Η επιλογή επαναστατικών υλικών και τεχνικών κατασκευής πραγματοποιήθηκε σε συνεργασία με τις εταιρείες Recaro, Bayer και LG. Η έκτη γενιά του Σονάτα αποκαλύφθηκε στους Ευρωπαίους καταναλωτές και άφησε θετικές εντυπώσεις. Ο εκπρόσωπος της μάρκας στην κατηγορία των μεσαίων οχημάτων, που αναδείχθηκε ένα από τα πιο αξιόλογα αυτοκίνητα στις αμερικανικές έρευνες ικανοποίησης πελατών, μετά τις τροποποιήσεις θέτει υποψηφιότητα για επιτυχημένη πορεία και στην ευρωπαϊκή αγορά.
ALFA ROMEO
Του απεσταλμένου μας ΣΠΥΡΟΥ ΡΕΚΚΑ
Η ιταλική φίρμα επενδύει και στα μοντέλα ειδικών προδιαγραφών που προσθέτουν κύρος στη μάρκα. Αποκαλύφθηκε η Αλφα 8C Spider, που θα την αποκτήσουν μόνο 500 τυχεροί πλούσιοι κάτοικοι του πλανήτη Γη. Είναι ένα νέο εντυπωσιακό αυτοκίνητο, που τράβηξε σαν μαγνήτης τους επισκέπτες της έκθεσης. Σχεδιασμένο από το Alfa Centro Stile, πρεσβεύει με τον καλύτερο τρόπο την «ιταλική κομψότητα». Οι Ιταλοί υποσχέθηκαν ότι η τεχνολογία της οροφής εξασφαλίζει ηχομόνωση στο εσωτερικό και συμβάλλει στην καλή αεροδυναμική του αυτοκινήτου. Κάτω από το καπό βρίσκεται ένα 8κύλινδρο σύνολο 4.700 κ.εκ. απόδοσης 450 ίππων. Συνδυάζεται με 6τάχυτο σειριακό κιβώτιο ταχυτήτων. Δίπλα στη Spider βρίσκεται η 8C Competizione, η κορυφαία δημιουργία της Αλφα Ρομέο. Στα μοντέλα 159, Μπέρα και Spider, τοποθετήθηκε το νέο ηλεκτρονικό σύστημα Q2. Η λειτουργία του είναι όμοια σχεδόν με αυτήν ενός διαφορικού περιορισμένης ολίσθησης, τοποθετημένου στον μπροστινό άξονα.
LANCIA DELTA
Του απεσταλμένου μας ΣΠΥΡΟΥ ΡΕΚΚΑ
Οσοι αγαπούν τα ιταλικά αυτοκίνητα ικανοποιήθηκαν, όταν είδαν την ανταπόκριση του κοινού στη νέα Λάντσια Δέλτα. Η Φίατ δημιούργησε ένα εντυπωσιακό περίπτερο για να εκθέσει το μοντέλο, που θα επαναφέρει στο προσκήνιο τη φημισμένη εταιρεία.
Η παγκόσμια πρεμιέρα του αυτοκινήτου, που σχεδιάστηκε στο Lancia Style Centre, ήταν ένα από τα σημαντικότερα γεγονότα της φετινής έκθεσης. Ως γνήσιο ιταλικό αυτοκίνητο κέρδισε τις εντυπώσεις στην εμφάνιση. Τα σημαντικότερα στοιχεία της σχεδιαστικής μελέτης: Η οροφή παραπέμπει σε «ιπτάμενη γέφυρα». Το πλατύ πίσω παράθυρο χωρίς πλαίσιο. Η χρωμιωμένη γρίλια, που θυμίζει την κλασική γρίλια της μάρκας της δεκαετίας του '50.
Η νέα Λάντσια Δέλτα, που βασίζεται στο πάτωμα του Φίατ Μπράβο, έχει μήκος 4,5 μ., πλάτος 1,8 μ. και ύψος 1,5 μ. Μεταξόνιο 2.700 χιλ. Το μήκος της είναι το μεγαλύτερο στη μικρομεσαία κατηγορία και επομένως θα μπορεί να αποσπάσει αγοραστές και από την αμέσως μεγαλύτερη κατηγορία των μεσαίων αυτοκινήτων.
Χάρη στο μεγάλο μεταξόνιο 2.700 χιλ. και στην καλή εκμετάλλευση των χώρων, προσφέρει άνετο χώρο για τέσσερις ενήλικους επιβάτες και μεγάλο αποθηκευτικό χώρο, 410 λίτρα. Η γκάμα των κινητήρων απαρτίζεται από υπερτροφοδοτούμενα σύνολα ισχύος από 120-200 ίππους, με 6τάχυτα κιβώτια τριών ειδών - χειροκίνητο, ημιαυτόματο και αυτόματο. Αρχικά δύο μοτέρ βενζίνης 1.400 κ.εκ. με ισχύ 120 και 150 ίππων και ένας κινητήρας ντίζελ 1.600 κ.εκ. ίππων. Αργότερα θα προστεθεί ένα καινούργιο σύνολο 1.800 κ.εκ. Turbojet 200 ίππων, που συνοδεύεται από ημιαυτόματο κιβώτιο 6 ταχυτήτων.
Αναμένεται στην Ελλάδα στο τέλος Ιουνίου.
LEXUS
Του απεσταλμένου μας ΣΠΥΡΟΥ ΡΕΚΚΑ
Ρυθμιστής της κατηγορίας των υβριδικών αυτοκινήτων έχει αναδειχθεί η Λέξους. Ωστόσο, η γιαπωνέζικη φίρμα εξελίσσει συνεχώς και τα συμβατικά μοντέλα της, δημιουργώντας μια νέα σειρά ειδικών εκδόσεων υψηλών προδιαγραφών.
Στη Γενεύη παρουσίασε το ISF, που είναι βασισμένο στη σειρά IS. Είναι το πρώτο μοντέλο της μάρκας με το διακριτικό σήμα F και προσφέρει αγωνιστικές επιδόσεις. Εφοδιάζεται με κινητήρα V8 5.000 κ.εκ. ισχύος 423 ίππων και με ροπή 52,8 χλγμ. Διαθέτει ψεκασμό διπλού σημείου D-4S και ηλεκτρικό χρονισμό βαλβίδων εισαγωγής VVT-iE. Συνοδεύεται με το εξελιγμένο κιβώτιο 8-σχέσεων Sport Direct Shift. Οι επιδόσεις είναι εκρηκτικές: επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε 4.8'' και τελική ταχύτητα που περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 270 χλμ./ώρα. Οι εκπομπές CO2 φτάνουν τα 270 γρ./χλμ.Το 2007 πουλήθηκαν στην Ευρώπη 16.800 αυτοκίνητα της Λέξους με υβριδική τεχνολογία. Σημειώθηκε μείωση των εκπομπών CO2 στην Ευρώπη κατά 70.000 τόνους.
SAAB 9-4Χ
Του απεσταλμένου μας ΣΠΥΡΟΥ ΡΕΚΚΑ
Η Σαμπ δεν θα μπορούσε να μείνει έξω από την κατηγορία των μεσαίων SUV. Στη Γενεύη πραγματοποίησε την ευρωπαϊκή πρεμιέρα του πρωτότυπου μοντέλου 9-4Χ BioPower, που εμφανίστηκε για πρώτη φορά στην έκθεση του Ντιτρόιτ, πριν από δύο μήνες. Η σχεδίασή του αντικατοπτρίζει τη σκανδιναβική τάση που χαρακτηρίζεται από τις καθαρές, μη διακοπτόμενες γραμμές. Το σχήμα του μπροστινού τμήματος και αρκετά στοιχεία της εσωτερικής σχεδίασης παραπέμπουν στο πρωτότυπο Aero Χ. Η σχεδίαση του εσωτερικού χώρου είναι λιτή. Το κουμπί εκκίνησης δίνει ζωή στο μοτέρ και τα χειριστήρια ψυχαγωγίας και πληροφόρησης εκτείνονται από την κεντρική κονσόλα ώς τον κεντρικό πίνακα οργάνων. Πράσινος φωτισμός χρησιμοποιείται για όλα τα όργανα, ενώ άλλες αναφορές στην αεροναυπηγική κληρονομιά της Σαμπ περιλαμβάνουν το ταχύμετρο με όψη υψομετρικού οργάνου και το αεροναυπηγικού στιλ τελείωμα στο τιμόνι. Η πανοραμική γυάλινη οροφή είναι εναρμονισμένη με τη σχεδίαση του αυτοκινήτου. Η Σαμπ εξελίσσει τους κινητήρες που καταναλώνουν βιοαιθανόλη Ε85 (85% βιοκαύσιμο και 15% βενζίνη). Το δίλιτρο υπερτροφοδοτούμενο σύνολο αποδίδει 300 ίππους στις 5.400 σ.α.λ. και ροπή 40,4 χλγμ. από τις 2.600-5.100 σ.α.λ. Οι εκπομπές του διοξειδίου του άνθρακα είναι σημαντικά περιορισμένες σε σχέση με τις αντίστοιχες εκδόσεις των βενζινοκίνητων εκδόσεων. Συνοδεύεται με 6τάχυτο αυτόματο κιβώτιο, που διαθέτει και χειριστήρια στο τιμόνι. Για τη μετάδοση της κίνησης στους τέσσερις τροχούς φροντίζει το σύστημα XWD, που περιλαμβάνει και ηλεκτρονικά ελεγχόμενο πίσω διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης (eLSD). Οι επιδόσεις το κατατάσσουν στις πρώτες θέσεις της κατηγορίας: 0-100 χλμ./ώρα σε 8'', μέγιστη ταχύτητα 235 χλμ./ώρα. Μέση κατανάλωση 10,5 λίτρα/100 χλμ. Αναμένεται το 2009.
Του απεσταλμένου μας ΣΠΥΡΟΥ ΡΕΚΚΑ
Η επιδεινούμενη οικονομική κρίση και ο μαγικός κόσμος των νέων μοντέλων. Μόλις περάσαμε την πόρτα της φετινής έκθεσης της Γενεύης προσπαθήσαμε να ξεχάσουμε τα οικονομικά προβλήματα, τις ειδήσεις από την αμερικανική οικονομία και το μέτωπο της τιμής του πετρελαίου.
Στη Γενεύη, οι αυτοκινητοβιομηχανίες έκρυψαν τα αρνητικά οικονομικά στοιχεία κάτω από το πανάκριβο χαλί, έστησαν πολυτελή περίπτερα και φόρεσαν τα γιορτινά τους για να υποδεχτούν τους μελλοντικούς αγοραστές. Οι παγκόσμιες πρεμιέρες δεκάδων νέων μοντέλων ήταν οι καλύτερες στιγμές της φετινής διοργάνωσης, γιατί στη συνέχεια, στις συζητήσεις που είχαμε με τα στελέχη των εταιρειών, μαθαίναμε τις δυσάρεστες επιπτώσεις από την οικονομική κρίση.
Περισσότερο τους απασχολούν οι περενέργειες που θα προκύψουν στην παραγωγή των αυτοκινήτων και στη διάθεσή τους. «Ποιος θα αγοράσει καινούργιο αυτοκίνητο όταν δεν έχει να πληρώσει τη δόση για το δάνειο του σπιτιού;» αναρωτήθηκε στέλεχος μεγάλης ευρωπαϊκής εταιρείας.
Ας αφήσουμε όμως στην άκρη τα δυσάρεστα θέματα και ν' ασχοληθούμε με τα καινούργια αυτοκίνητα. Η φετινή έκθεση της Γενεύης είναι ο σημαντικότερος σταθμός στη σύγχρονη ιστορία της Λάντσια. Η ξεχασμένη ιταλική εταιρεία επανήλθε στο προσκήνιο με το λανσάρισμα της νέας Δέλτα. Τα σχόλια είναι θετικά, αλλά για να ευημερήσει η μάρκα απαιτούνται τουλάχιστον άλλα δυο καινούργια μοντέλα.
Η Χιουντάι έδειξε ένα μελλοντικό μοντέλο με νέες τεχνολογίες. Στο περίπτερο της BMW, μιας από τις ελάχιστες κερδοφόρες εταιρείες, κυριαρχεί η Χ6 στην υβριδική έκδοση και η νέα Μ3 Cabrio.
Η Λέξους, αφού έκανε το χρέος της στην υβριδική τεχνολογία, αναπτύσσει μια σειρά σπορ αυτοκινήτων. Μας άρεσε η Αλφα Ρομέο 8C Spider και προσέξαμε τις λεπτομέρειες του νέου Χόντα Ακόρντ. Ευχάριστη έκπληξη ήταν η παρουσία του πρώτου μεσαίου SUV της Σαμπ.
Το 78ο Διεθνές Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης θα υποδέχεται τους επισκέπτες από αύριο το πρωί έως την Κυριακή 16 Μαρτίου.
HONDA ACCORD
Του απεσταλμένου μας ΣΠΥΡΟΥ ΡΕΚΚΑ
Από το ελβετικό σαλόνι αυτοκινήτου αρχίζει η αντίστροφη μέτρηση για το λανσάρισμα του νέου Χόντα Ακόρντ στην Ευρώπη. Πρόκειται για ένα μοντέλο που ανταποκρίνεται στις σύγχρονες τάσεις και συμβάλλει στην εξοικονόμηση καυσίμων. Σε σχέση με το απερχόμενο μοντέλο υπάρχουν διαφοροποιήσεις στις διαστάσεις, αυξήθηκε το πλάτος και περιορίστηκε το ύψος.
Στο σαλόνι κυριαρχεί ο οδηγοκεντρικός χαρακτήρας ενώ έγινε προσπάθεια να αξιοποιηθεί και το τελευταίο διαθέσιμο χιλιοστό. Η σχεδίαση του εσωτερικού χώρου παραπέμπει στην ανάλογη μελέτη που γνωρίσαμε στο Σιβίκ τελευταίας γενιάς. Στο κέντρο του ταχύμετρου τοποθετήθηκε μία οθόνη LCD, η οποία απεικονίζει πλήθος πληροφοριών. Τα νέα μπροστινά καθίσματα έχουν μεγαλύτερες διαστάσεις και προσφέρουν καλύτερη πλευρική στήριξη. Επίσης, μετά τη χρήση ενός νέου υλικού, μειώθηκε η μετάδοση κραδασμών στο σώμα των επιβατών. Διατίθεται με δύο κινητήρες βενζίνης. Το αναβαθμισμένο μοτέρ 2.000 κ.εκ. i-VTEC με ισχύ 156 ίππους έχει μειωμένη κατανάλωση. Ο κινητήρας 2.400 κ.εκ. μετά τις επεμβάσεις των μηχανικών είναι πιο ισχυρός, αποδίδει 200 ίππους (+ 10 ίπποι). Στην Ελλάδα αναμένεται στο τέλος Μαΐου.
BMW Μ3 Cabrio§X6 Active Hybrid
Του απεσταλμένου μας ΣΠΥΡΟΥ ΡΕΚΚΑ
Η BMW έδωσε έμφαση στα πλεονεκτήματα της στρατηγικής EfficientDynamics, που μειώνει σημαντικά την κατανάλωση καυσίμου και περιορίζει τις εκπομπές CO2. Σχεδόν ένα στα δύο αυτοκίνητα του γκρουπ, που ταξινομούνται στην ευρωπαϊκή αγορά, έχουν εκπομπές CO2 έως 140 γρ./χλμ. Συνολικά 21 μοντέλα της BMW έχουν επιτύχει το όριο των 140 γρ./χλμ.
Στην προσπάθεια για περαιτέρω μείωση των ρύπων εντάσσεται και η παρουσίαση του πρωτότυπου Χ6 Active Hybrid, που συνδυάζει την ηλεκτροκίνηση με έναν κινητήρα εσωτερικής καύσης.
Επίσης, έγινε η παγκόσμια πρεμιέρα της νέας Μ3 Cabrio, που λανσάρει το καινούργιο κιβώτιο ταχυτήτων Double-Clutch Gearbox με Drivelogic. Υπόσχεται αλλαγές ταχυτήτων χωρίς διακοπή ισχύος και πρόσφυσης με άμεσα αποτελέσματα στην επιτάχυνση. Το επτατάχυτο κιβώτιο με διπλό συμπλέκτη περιλαμβάνει έξι προγράμματα στο μηχανικό και πέντε στο αυτοματοποιημένο πρόγραμμα.
Μεγάλο ενδιαφέρον έχει και η παρουσία της Χ6. Είναι το πρώτο αυτοκίνητο που συνδυάζει τόσο αρμονικά στοιχεία από τα SUV και τα μοντέλα κουπέ.
Διαθέτει το σύστημα DPC, το οποίο κατανέμει συνεχώς τη ροπή μεταξύ των δύο πίσω τροχών, με στόχο την καλύτερη οδική συμπεριφορά στις στροφές. Εκτίθεται και η Σειρά 1 Cabrio.
HYUNDAI HED-5
Του απεσταλμένου μας ΣΠΥΡΟΥ ΡΕΚΚΑ
Η κορεατική εταιρεία πραγματοποίησε τέσσερις πρεμιέρες στην έκθεση: πρώτη παρουσίαση της σχεδιαστικής μελέτης HED-5, 6θέσιου MPV με προηγμένα υλικά και πολλαπλή χρηστικότητα. Ευρωπαϊκή πρεμιέρα του νέου Σονάτα. Παγκόσμια παρουσίαση του ανανεωμένου Μάτριξ. Παγκόσμια πρεμιέρα των οικολογικών οχημάτων i30 και i10 blue. Η νέα οικολογική σχεδιαστική μελέτη HED-5 στηρίζεται στις υπάρχουσες τεχνολογίες και επιβεβαιώνει ότι μπορεί να επιτευχθεί σημαντική μείωση των εκπομπών ρύπων CO2 (έως και 29%) χωρίς σοβαρές επιπτώσεις στην τιμή πώλησης, τις επιδόσεις και την οδηγική απόλαυση. Πρόκειται για ένα πρωτότυπο που σύντομα θα μπει στην παραγωγή και θα αποτελέσει μια ρεαλιστική πρόταση για τη μείωση της κατανάλωσης καυσίμων και των επικίνδυνων ρύπων. Η επιλογή επαναστατικών υλικών και τεχνικών κατασκευής πραγματοποιήθηκε σε συνεργασία με τις εταιρείες Recaro, Bayer και LG. Η έκτη γενιά του Σονάτα αποκαλύφθηκε στους Ευρωπαίους καταναλωτές και άφησε θετικές εντυπώσεις. Ο εκπρόσωπος της μάρκας στην κατηγορία των μεσαίων οχημάτων, που αναδείχθηκε ένα από τα πιο αξιόλογα αυτοκίνητα στις αμερικανικές έρευνες ικανοποίησης πελατών, μετά τις τροποποιήσεις θέτει υποψηφιότητα για επιτυχημένη πορεία και στην ευρωπαϊκή αγορά.
ALFA ROMEO
Του απεσταλμένου μας ΣΠΥΡΟΥ ΡΕΚΚΑ
Η ιταλική φίρμα επενδύει και στα μοντέλα ειδικών προδιαγραφών που προσθέτουν κύρος στη μάρκα. Αποκαλύφθηκε η Αλφα 8C Spider, που θα την αποκτήσουν μόνο 500 τυχεροί πλούσιοι κάτοικοι του πλανήτη Γη. Είναι ένα νέο εντυπωσιακό αυτοκίνητο, που τράβηξε σαν μαγνήτης τους επισκέπτες της έκθεσης. Σχεδιασμένο από το Alfa Centro Stile, πρεσβεύει με τον καλύτερο τρόπο την «ιταλική κομψότητα». Οι Ιταλοί υποσχέθηκαν ότι η τεχνολογία της οροφής εξασφαλίζει ηχομόνωση στο εσωτερικό και συμβάλλει στην καλή αεροδυναμική του αυτοκινήτου. Κάτω από το καπό βρίσκεται ένα 8κύλινδρο σύνολο 4.700 κ.εκ. απόδοσης 450 ίππων. Συνδυάζεται με 6τάχυτο σειριακό κιβώτιο ταχυτήτων. Δίπλα στη Spider βρίσκεται η 8C Competizione, η κορυφαία δημιουργία της Αλφα Ρομέο. Στα μοντέλα 159, Μπέρα και Spider, τοποθετήθηκε το νέο ηλεκτρονικό σύστημα Q2. Η λειτουργία του είναι όμοια σχεδόν με αυτήν ενός διαφορικού περιορισμένης ολίσθησης, τοποθετημένου στον μπροστινό άξονα.
LANCIA DELTA
Του απεσταλμένου μας ΣΠΥΡΟΥ ΡΕΚΚΑ
Οσοι αγαπούν τα ιταλικά αυτοκίνητα ικανοποιήθηκαν, όταν είδαν την ανταπόκριση του κοινού στη νέα Λάντσια Δέλτα. Η Φίατ δημιούργησε ένα εντυπωσιακό περίπτερο για να εκθέσει το μοντέλο, που θα επαναφέρει στο προσκήνιο τη φημισμένη εταιρεία.
Η παγκόσμια πρεμιέρα του αυτοκινήτου, που σχεδιάστηκε στο Lancia Style Centre, ήταν ένα από τα σημαντικότερα γεγονότα της φετινής έκθεσης. Ως γνήσιο ιταλικό αυτοκίνητο κέρδισε τις εντυπώσεις στην εμφάνιση. Τα σημαντικότερα στοιχεία της σχεδιαστικής μελέτης: Η οροφή παραπέμπει σε «ιπτάμενη γέφυρα». Το πλατύ πίσω παράθυρο χωρίς πλαίσιο. Η χρωμιωμένη γρίλια, που θυμίζει την κλασική γρίλια της μάρκας της δεκαετίας του '50.
Η νέα Λάντσια Δέλτα, που βασίζεται στο πάτωμα του Φίατ Μπράβο, έχει μήκος 4,5 μ., πλάτος 1,8 μ. και ύψος 1,5 μ. Μεταξόνιο 2.700 χιλ. Το μήκος της είναι το μεγαλύτερο στη μικρομεσαία κατηγορία και επομένως θα μπορεί να αποσπάσει αγοραστές και από την αμέσως μεγαλύτερη κατηγορία των μεσαίων αυτοκινήτων.
Χάρη στο μεγάλο μεταξόνιο 2.700 χιλ. και στην καλή εκμετάλλευση των χώρων, προσφέρει άνετο χώρο για τέσσερις ενήλικους επιβάτες και μεγάλο αποθηκευτικό χώρο, 410 λίτρα. Η γκάμα των κινητήρων απαρτίζεται από υπερτροφοδοτούμενα σύνολα ισχύος από 120-200 ίππους, με 6τάχυτα κιβώτια τριών ειδών - χειροκίνητο, ημιαυτόματο και αυτόματο. Αρχικά δύο μοτέρ βενζίνης 1.400 κ.εκ. με ισχύ 120 και 150 ίππων και ένας κινητήρας ντίζελ 1.600 κ.εκ. ίππων. Αργότερα θα προστεθεί ένα καινούργιο σύνολο 1.800 κ.εκ. Turbojet 200 ίππων, που συνοδεύεται από ημιαυτόματο κιβώτιο 6 ταχυτήτων.
Αναμένεται στην Ελλάδα στο τέλος Ιουνίου.
LEXUS
Του απεσταλμένου μας ΣΠΥΡΟΥ ΡΕΚΚΑ
Ρυθμιστής της κατηγορίας των υβριδικών αυτοκινήτων έχει αναδειχθεί η Λέξους. Ωστόσο, η γιαπωνέζικη φίρμα εξελίσσει συνεχώς και τα συμβατικά μοντέλα της, δημιουργώντας μια νέα σειρά ειδικών εκδόσεων υψηλών προδιαγραφών.
Στη Γενεύη παρουσίασε το ISF, που είναι βασισμένο στη σειρά IS. Είναι το πρώτο μοντέλο της μάρκας με το διακριτικό σήμα F και προσφέρει αγωνιστικές επιδόσεις. Εφοδιάζεται με κινητήρα V8 5.000 κ.εκ. ισχύος 423 ίππων και με ροπή 52,8 χλγμ. Διαθέτει ψεκασμό διπλού σημείου D-4S και ηλεκτρικό χρονισμό βαλβίδων εισαγωγής VVT-iE. Συνοδεύεται με το εξελιγμένο κιβώτιο 8-σχέσεων Sport Direct Shift. Οι επιδόσεις είναι εκρηκτικές: επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε 4.8'' και τελική ταχύτητα που περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 270 χλμ./ώρα. Οι εκπομπές CO2 φτάνουν τα 270 γρ./χλμ.Το 2007 πουλήθηκαν στην Ευρώπη 16.800 αυτοκίνητα της Λέξους με υβριδική τεχνολογία. Σημειώθηκε μείωση των εκπομπών CO2 στην Ευρώπη κατά 70.000 τόνους.
SAAB 9-4Χ
Του απεσταλμένου μας ΣΠΥΡΟΥ ΡΕΚΚΑ
Η Σαμπ δεν θα μπορούσε να μείνει έξω από την κατηγορία των μεσαίων SUV. Στη Γενεύη πραγματοποίησε την ευρωπαϊκή πρεμιέρα του πρωτότυπου μοντέλου 9-4Χ BioPower, που εμφανίστηκε για πρώτη φορά στην έκθεση του Ντιτρόιτ, πριν από δύο μήνες. Η σχεδίασή του αντικατοπτρίζει τη σκανδιναβική τάση που χαρακτηρίζεται από τις καθαρές, μη διακοπτόμενες γραμμές. Το σχήμα του μπροστινού τμήματος και αρκετά στοιχεία της εσωτερικής σχεδίασης παραπέμπουν στο πρωτότυπο Aero Χ. Η σχεδίαση του εσωτερικού χώρου είναι λιτή. Το κουμπί εκκίνησης δίνει ζωή στο μοτέρ και τα χειριστήρια ψυχαγωγίας και πληροφόρησης εκτείνονται από την κεντρική κονσόλα ώς τον κεντρικό πίνακα οργάνων. Πράσινος φωτισμός χρησιμοποιείται για όλα τα όργανα, ενώ άλλες αναφορές στην αεροναυπηγική κληρονομιά της Σαμπ περιλαμβάνουν το ταχύμετρο με όψη υψομετρικού οργάνου και το αεροναυπηγικού στιλ τελείωμα στο τιμόνι. Η πανοραμική γυάλινη οροφή είναι εναρμονισμένη με τη σχεδίαση του αυτοκινήτου. Η Σαμπ εξελίσσει τους κινητήρες που καταναλώνουν βιοαιθανόλη Ε85 (85% βιοκαύσιμο και 15% βενζίνη). Το δίλιτρο υπερτροφοδοτούμενο σύνολο αποδίδει 300 ίππους στις 5.400 σ.α.λ. και ροπή 40,4 χλγμ. από τις 2.600-5.100 σ.α.λ. Οι εκπομπές του διοξειδίου του άνθρακα είναι σημαντικά περιορισμένες σε σχέση με τις αντίστοιχες εκδόσεις των βενζινοκίνητων εκδόσεων. Συνοδεύεται με 6τάχυτο αυτόματο κιβώτιο, που διαθέτει και χειριστήρια στο τιμόνι. Για τη μετάδοση της κίνησης στους τέσσερις τροχούς φροντίζει το σύστημα XWD, που περιλαμβάνει και ηλεκτρονικά ελεγχόμενο πίσω διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης (eLSD). Οι επιδόσεις το κατατάσσουν στις πρώτες θέσεις της κατηγορίας: 0-100 χλμ./ώρα σε 8'', μέγιστη ταχύτητα 235 χλμ./ώρα. Μέση κατανάλωση 10,5 λίτρα/100 χλμ. Αναμένεται το 2009.
ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ - 05/03/2008