V
VIDEOMIX
Guest
A/D converter: Αναλογικοψηφιακός μετατροπέας. Συνήθως είναι ένα ολοκληρωμένο κύκλωμα (chip), που μετατρέπει αναλογικό σήμα σε ψηφιακό. Υπάρχει στα scanner, ψηφιακές φωτογραφικές μηχανές, κάρτες οθόνης, κλπ.
APS: Την άνοιξη του 1996 εισάγεται στην αγορά το Advanced Photo System (APS) ή Προηγμένο Φωτογραφικό Σύστημα. Η βάση του είναι ένα νέο film το οποίο δε χρησιμοποιείται μόνο σαν οπτικό μέσο λήψης, αλλά παράλληλα αποθηκεύει σε μία μαγνητική επίστρωση στοιχεία γι' αυτόν που θα το επεξεργαστεί καθώς και πληροφορίες που επιθυμεί ο φωτογράφος να αποτυπωθούν στο πίσω μέρος της φωτογραφίας. Ο κώδικας DX αντικαθίσταται στο APS με τον κώδικα IX, ενώ η τεχνολογία βελτίωσης της εκτύπωσης (PQI) δίνει ένα σημαντικό πλεονέκτημα στο νέο film. Επίσης στην κασέτα του film υπάρχει μία ειδική ένδειξη που δίνει πληροφορίες: α) αν το film είναι αχρησιμοποίητο β) μερική έκθεση του film γ) πλήρης έκθεση του film δ) αν το film είναι εμφανισμένο. Το film είναι 20% μικρότερο από το κλασσικό film των 35 mm και χρησιμοποιείται με φωτογραφικές μηχανές reflex, compact και μηχανές μίας χρήσης ειδικά σχεδιασμένες για το σύστημα APS. Διατίθεται σε πόζες των 15, 25 και 40. Λόγω του μικρού μεγέθους του αρνητικού (16x30) δίνεται η δυνατότητα σχεδιασμού μηχανών μικρότερων σε όγκο. Οι περισσότερες APS μηχανές διαθέτουν σύστημα φόρτωσης Droping Loading το οποίο αποκλείει την πιθανότητα λάθους ακόμα και κατά την εμφάνιση του film αφού ξανατυλίγεται στην αρχική του κασέτα που το προστατεύει από γρατσουνιές και δακτυλικά αποτυπώματα. Το σύστημα APS δίνει τη δυνατότητα επιλογής 3 μεγεθών φωτογραφίας: High Vision 8.9x15.8 cm, Panorama 8.9x25.4 cm και Classic 8.9x12.7 cm. Ενώ το σύστημα mid-rol change δίνει τη δυνατότητα αφαίρεσης του film ανά πάσα στιγμή, χωρίς να είναι απαραίτητη η πλήρης έκθεσή του. Η βάση του film είναι από polyethylene naphtalate (PEN) που δίνει το πλεονέκτημα της μεγαλύτερης αντοχής. Τέλος επειδή οι διαστάσεις του film είναι μικρότερες, διαφοροποιείται η εστιακή απόσταση από τα film 24x36 mm.
Background color: Χρώμα φόντου. Το χρώμα που εφαρμόζεται όταν χρησιμοποιείτε το Σβηστήρα, όταν μεγαλώνετε τον καμβά, ή όταν μετακινείτε μία επιλογή στο Φόντο μίας εικόνας.
BIT: Από των αγγλικών λέξεων BInary digiT. Η μικρότερη μονάδα πληροφορίας στον υπολογιστή. Είναι είτε 1 είτε 0 . Αντιπροσωπεύει Δε τις δύο εναλλακτικές καταστάσεις των ηλεκτρικών κυκλωμάτων (ανοιχτό κλειστό). Τα προγράμματα των ηλεκτρονικών υπολογιστών είναι γραμμένα σε διάφορες γλώσσες υψηλού επιπέδου (C++, Cobol, Visual basic, Delphi, κλπ.), που στον πυρήνα τους ανάγονται σε γλώσσα μηχανής, υπάρχουν Δε ειδικά μεταφραστικά προγράμματα compilers που αναλαμβάνουν τη μετατροπή ανάμεσα στη γλώσσα υψηλού επιπέδου και τη γλώσσα μηχανής.
Bitmap: Οι ψηφιοποιημένες εικόνες ονομάζονται και bitmaps, που ουσιαστικά είναι ψηφιδωτά από pixels. Τα pixels περιέχουν πληροφορίες σχετικά με το χρώμα.. Όλα τα pixels μαζί σχηματίζουν την ψηφιοποιημένη εικόνα.
Bitmap: Ψηφιογραφικό. Η εμφάνιση μίας εικόνας στην οθόνη του υπολογιστή μέσω γεωμετρικής χαρτογράφησης μίας στρώσης pixel σε ένα ορθογώνιο πλέγμα. Στο Photoshop, ο όρος αναφέρεται και σε μία μονοκαναλική κατάσταση που αποτελείται από λευκά και μαύρα pixel.
Calibration χρώματος: Διαδικασία ταιριάσματος της απόδοσης των χρωμάτων ανάμεσα στις συσκευές εισόδου και εξόδου του υπολογιστή.
Calibration: διαδικασία ταιριάσματος του scanner ως προς την ειδική καρτέλα calibration που υπάρχει στο εγχειρίδιο χρήσης του.
CCD: Από τα αρχικά των λέξεων Charged Couple Device. Φωτοευαίσθητα στοιχεία που μετατρέπουν σε ηλεκτρικό φορτίο το φως. Χρησιμοποιούνται στις ψηφιακές φωτογραφικές μηχανές και τα scanner. Ακόμη βρίσκουν εφαρμογές στους αισθητήρες των autofocus reflex και στα camcorders.
Color correction: Διόρθωση χρωμάτων. Η ρύθμιση των χρωμάτων μίας εικόνας ώστε να μοιάζει με το πρωτότυπο καλλιτέχνημα ή φωτογραφία. Η διόρθωση χρωμάτων για να προετοιμαστεί η εκτύπωση διαχωρισμών γίνεται συνήθως σε κατάσταση CMYK Color.
Compression: Συμπίεση. Τεχνική η οποία μειώνει το χώρο που καταλαμβάνουν τα δεδομένα στο σκληρό δίσκο ή σε άλλα αποθηκευτικά μέσα. Διακρίνουμε ανάμεσα στις μη απολεστικές (non lossy) και τις απολεστικές (lossy) μεθόδους συμπίεσης. Οι πρώτες ανακτούν ολόκληρα τα πληροφοριακά περιεχόμενα μετά την αποσυμπίεση και είναι κατάλληλες για αρχεία προγραμμάτων, κείμενα, DTP, κλπ. Οι απολεστικές μέθοδοι εφαρμόζονται μόνο σε αρχεία εικόνων ή ήχων επιφέροντας μια υπαρκτή μεν αλλά όχι ενοχλητική υποβάθμιση της ποιότητας. Κλασικά παραδείγματα είναι τα .zip, .lkw, .arj για την πρώτη κατηγορία και το .jpg για την δεύτερη.
APS: Την άνοιξη του 1996 εισάγεται στην αγορά το Advanced Photo System (APS) ή Προηγμένο Φωτογραφικό Σύστημα. Η βάση του είναι ένα νέο film το οποίο δε χρησιμοποιείται μόνο σαν οπτικό μέσο λήψης, αλλά παράλληλα αποθηκεύει σε μία μαγνητική επίστρωση στοιχεία γι' αυτόν που θα το επεξεργαστεί καθώς και πληροφορίες που επιθυμεί ο φωτογράφος να αποτυπωθούν στο πίσω μέρος της φωτογραφίας. Ο κώδικας DX αντικαθίσταται στο APS με τον κώδικα IX, ενώ η τεχνολογία βελτίωσης της εκτύπωσης (PQI) δίνει ένα σημαντικό πλεονέκτημα στο νέο film. Επίσης στην κασέτα του film υπάρχει μία ειδική ένδειξη που δίνει πληροφορίες: α) αν το film είναι αχρησιμοποίητο β) μερική έκθεση του film γ) πλήρης έκθεση του film δ) αν το film είναι εμφανισμένο. Το film είναι 20% μικρότερο από το κλασσικό film των 35 mm και χρησιμοποιείται με φωτογραφικές μηχανές reflex, compact και μηχανές μίας χρήσης ειδικά σχεδιασμένες για το σύστημα APS. Διατίθεται σε πόζες των 15, 25 και 40. Λόγω του μικρού μεγέθους του αρνητικού (16x30) δίνεται η δυνατότητα σχεδιασμού μηχανών μικρότερων σε όγκο. Οι περισσότερες APS μηχανές διαθέτουν σύστημα φόρτωσης Droping Loading το οποίο αποκλείει την πιθανότητα λάθους ακόμα και κατά την εμφάνιση του film αφού ξανατυλίγεται στην αρχική του κασέτα που το προστατεύει από γρατσουνιές και δακτυλικά αποτυπώματα. Το σύστημα APS δίνει τη δυνατότητα επιλογής 3 μεγεθών φωτογραφίας: High Vision 8.9x15.8 cm, Panorama 8.9x25.4 cm και Classic 8.9x12.7 cm. Ενώ το σύστημα mid-rol change δίνει τη δυνατότητα αφαίρεσης του film ανά πάσα στιγμή, χωρίς να είναι απαραίτητη η πλήρης έκθεσή του. Η βάση του film είναι από polyethylene naphtalate (PEN) που δίνει το πλεονέκτημα της μεγαλύτερης αντοχής. Τέλος επειδή οι διαστάσεις του film είναι μικρότερες, διαφοροποιείται η εστιακή απόσταση από τα film 24x36 mm.
Background color: Χρώμα φόντου. Το χρώμα που εφαρμόζεται όταν χρησιμοποιείτε το Σβηστήρα, όταν μεγαλώνετε τον καμβά, ή όταν μετακινείτε μία επιλογή στο Φόντο μίας εικόνας.
BIT: Από των αγγλικών λέξεων BInary digiT. Η μικρότερη μονάδα πληροφορίας στον υπολογιστή. Είναι είτε 1 είτε 0 . Αντιπροσωπεύει Δε τις δύο εναλλακτικές καταστάσεις των ηλεκτρικών κυκλωμάτων (ανοιχτό κλειστό). Τα προγράμματα των ηλεκτρονικών υπολογιστών είναι γραμμένα σε διάφορες γλώσσες υψηλού επιπέδου (C++, Cobol, Visual basic, Delphi, κλπ.), που στον πυρήνα τους ανάγονται σε γλώσσα μηχανής, υπάρχουν Δε ειδικά μεταφραστικά προγράμματα compilers που αναλαμβάνουν τη μετατροπή ανάμεσα στη γλώσσα υψηλού επιπέδου και τη γλώσσα μηχανής.
Bitmap: Οι ψηφιοποιημένες εικόνες ονομάζονται και bitmaps, που ουσιαστικά είναι ψηφιδωτά από pixels. Τα pixels περιέχουν πληροφορίες σχετικά με το χρώμα.. Όλα τα pixels μαζί σχηματίζουν την ψηφιοποιημένη εικόνα.
Bitmap: Ψηφιογραφικό. Η εμφάνιση μίας εικόνας στην οθόνη του υπολογιστή μέσω γεωμετρικής χαρτογράφησης μίας στρώσης pixel σε ένα ορθογώνιο πλέγμα. Στο Photoshop, ο όρος αναφέρεται και σε μία μονοκαναλική κατάσταση που αποτελείται από λευκά και μαύρα pixel.
Calibration χρώματος: Διαδικασία ταιριάσματος της απόδοσης των χρωμάτων ανάμεσα στις συσκευές εισόδου και εξόδου του υπολογιστή.
Calibration: διαδικασία ταιριάσματος του scanner ως προς την ειδική καρτέλα calibration που υπάρχει στο εγχειρίδιο χρήσης του.
CCD: Από τα αρχικά των λέξεων Charged Couple Device. Φωτοευαίσθητα στοιχεία που μετατρέπουν σε ηλεκτρικό φορτίο το φως. Χρησιμοποιούνται στις ψηφιακές φωτογραφικές μηχανές και τα scanner. Ακόμη βρίσκουν εφαρμογές στους αισθητήρες των autofocus reflex και στα camcorders.
Color correction: Διόρθωση χρωμάτων. Η ρύθμιση των χρωμάτων μίας εικόνας ώστε να μοιάζει με το πρωτότυπο καλλιτέχνημα ή φωτογραφία. Η διόρθωση χρωμάτων για να προετοιμαστεί η εκτύπωση διαχωρισμών γίνεται συνήθως σε κατάσταση CMYK Color.
Compression: Συμπίεση. Τεχνική η οποία μειώνει το χώρο που καταλαμβάνουν τα δεδομένα στο σκληρό δίσκο ή σε άλλα αποθηκευτικά μέσα. Διακρίνουμε ανάμεσα στις μη απολεστικές (non lossy) και τις απολεστικές (lossy) μεθόδους συμπίεσης. Οι πρώτες ανακτούν ολόκληρα τα πληροφοριακά περιεχόμενα μετά την αποσυμπίεση και είναι κατάλληλες για αρχεία προγραμμάτων, κείμενα, DTP, κλπ. Οι απολεστικές μέθοδοι εφαρμόζονται μόνο σε αρχεία εικόνων ή ήχων επιφέροντας μια υπαρκτή μεν αλλά όχι ενοχλητική υποβάθμιση της ποιότητας. Κλασικά παραδείγματα είναι τα .zip, .lkw, .arj για την πρώτη κατηγορία και το .jpg για την δεύτερη.