Ο ΜΕΤΑΣΧΗΜΑΤΙΣΜΟΣ FOURIER και το MANGER

Μηνύματα
2.868
Reaction score
250
Πριν από καιρό ασχολήθηκα με ένα από τα καλύτερα μεγάφωνα

που έχουν σχεδιαστεί-κατασκευαστεί στην ιστορία των

ηλεκτρομηχανικών μετατροπέων.

Τις τελευταίες μέρες έχω την τύχη να ασχολούμαι με ένα

ηχείο που χρησιμοποιεί 3 (!!!) τέτοια μεγάφωνα

στο πάνω ανεξάρτητο τμήμα του (το ζεύγος αποτελείται

από 4 ανεξάρτητα «κομμάτια».


 

Attachments


Μηνύματα
2.868
Reaction score
250
Απάντηση: Ο ΜΕΤΑΣΧΗΜΑΤΙΣΜΟΣ FOURIER και το MANGER






Αυτή την στιγμή το υποβάλλω σε «εξονυχιστική ανάκριση»!

Τα ερωτήματα που πρέπει να απαντηθούν είναι:

1) Τι σχέση έχει ο μετασχηματισμός FOURIER


με το μεγάφωνο αυτό ;

2) Αληθεύει ότι είναι δυνατόν να δώσει ένα σχεδόν τέλειο

τετραγωνικό παλμό πράγμα απρόσιτο για την πλειοψηφία των

μεγαφώνων;
 

Attachments


Μηνύματα
2.868
Reaction score
250
Απάντηση: Ο ΜΕΤΑΣΧΗΜΑΤΙΣΜΟΣ FOURIER και το MANGER

3) Τι σημαίνει στην πράξη ότι κάποια μετρήσιμα χαρακτηριστικά

του π.χ. ο χρόνος ανόδου είναι εφάμιλλος με σχετικά

χαρακτηριστικά ενός ανθρώπινου αυτιού;

4) Οι τρεις μη ομοεπίπεδες μονάδες manger του ηχείου

τι σόϊ σοβαρό ηχητικό αποτέλεσμα μπορούν να δώσουν;

5) Η προσομοίωση χαρακτηριστικών «άπειρης μπάφλας»

που δίνει μια τέτοια διευθέτηση έχει στην πράξη κάποια

ιδιαίτερη ηχητική ταυτότητα;

Η απάντηση μετά το τέλος της ανάκρισης!


 

Attachments


Μηνύματα
14.212
Reaction score
1.844
Απάντηση: Ο ΜΕΤΑΣΧΗΜΑΤΙΣΜΟΣ FOURIER και το MANGER

3) .... Η απάντηση μετά το τέλος της ανάκρισης!
:119:

Ο ρυθμός ανόδου τέτοιου επιπέδου θα πρέπει να δίνει τις νότες στραγαλάτα (που λένε και οι μπουζουκτζήδες) δηλαδή μία-μία χωριστά. Και δυναμικά unplagged παράστασης.

Αλλά ας τελειώσουν τα βασανιστήρια πρώτα .....
 



Costas Coyias

Ημίθεος
Administrator
Μηνύματα
25.893
Reaction score
22.872
Μάλλον εννοεί τη διαχείριση της διαφοράς φάσης με την οποίαν ακούγονται οι δύο πλευρικές μονάδες, τόσο μεταξύ τους, όσο και σε σχέση με τη μετωπική.
 

PeterMeni

DIY - "Επαγγελματίας"
Moderator
Μηνύματα
9.931
Reaction score
13.353
Εγώ θα ήθελα να ρωτήσω αν οι τρεις μονάδες τις κεφαλής είναι συνδεδεμένες παράλληλα ή υπάρχουν ξεχωριστά κυκλώματα διαχωρισμού ώστε να υπάρχει χρονική καθυστέρηση.
 

Μηνύματα
250
Reaction score
39
Κάθε νέα τεχνολογία αποτελεί τουλάχιστον πρόκληση γιά περεταίρω μελέτη.

Υπάρχει όμως εδώ κάτι νέο, εκτός από το διαφοροποιημένο σχήμα ενός μεγαφώνου?

Η επίσημη ίστοσελίδα της εταιρίας λέει πολλά φιλολογικά και ενδιαφέροντα στοιχεία γύρω από το μηχανισμό ακοής του ανθρώπου. Διαβάζοντας με ενδιαφέρον τα γνωστά αυτά στοιχεία περίμενα να ξεδιπλωθούν τα τεχνικά στοιχεία του μεγαφώνου με τον ίδιο βαθμό υπερανάλυσης όπως προηγουμένως. Δυστυχώς ...απογοήτευση.

Αναφέρεται ότι το διάφραγμα δεν ενεργεί σαν πιστόνι κι ότι είναι εύκαμπτο. Κάπου αλλού διάβασα ότι γιά να επιτευχθεί αυτό έχει ανομοιόμορφο πάχος υλικού. Επίσης αναφέρεται ότι διαθέτει δύο πηνία.

Εχει χρόνο ανόδου 12μς και το καταφέρνει αυτό επειδή δονείται πρώτα η εσωτερική επιφάνεια και μετά διαδίδεται το κύμα προς την εξωτερική.

Πέραν αυτών δεν κατάφερα να βρω κάτι άλλο. Ούτε κάποια ευρεσιτεχνία.


Και εδώ τίθενται οι δικές μου απορίες.
Η εύκαμπτη επιφάνεια του διαφράγματος δεν είναι κάτι νέο. Εφαρμόζεται από το 1956 σε full range μεγάφωνα Altec, Western Electric, καθώς και σε ΟΛΑ σχεδόν τα σύγχρονα Full range.( Είναι ο μόνοε τρόπος να βγάλουν υψηλές συχνότητες).

Είναι φυσικό και επόμενο ένα μεγάφωνο που αποδίδει υψηλές συχνότητες να είναι γρήγορο και να έχει υψηλό χρόνο ανόδου.

Από εκεί και πέρα αναφέρθηκαν oi μετ/μοί fourier. Και λοιπόν? Αυτό εντυπωσιάζει μεν αλλά οι μετασχηματισμοί αυτοί είναι ένα κοινό εργαλείο. Είναι σα να λέμε ότι χρησιμοποιήθηκε και ο νόμος του Ωμ, όπως και ο νόμος του Laplace. Που είναι αυτονόητα!!!

Γιά το τέλειο τετράγωνο υπέρχει νόημα. Οταν έχει καλό χρόνο ανόδου, το τετράγωνο των 1000 Χερτζ έχει λόγο να είναι πολύ καλό. Μήπως υπάρχει και κάποια μέτρηση να δούμε περισσότερα? Τίποτα απολύτως.

Συνήθως οι ανακαλύψεις συνοδεύονται από παρουσιάσεις, τεχνικά άρθρα, δημοσιεύσεις σε επιστημονικά περιοδικά. Εδώ δεν βρήκα κάτι περισσότερο προς μεγάλη μου απογοήτευση. Το μόνο νέο (?)στοιχείο είναι η ύπαρξη δύο πηνίων.Αυτά μου θύμισαν τα πολλαπλά πηνία επάνω στο διάφραγμα μαγνητοστατικών ηχείων. Μάλιστα η Magnepan τροφοδοτούσε με κάποια καθυστέρηση τα πηνία. Το έχω ξανασυναντήσει σε παρόμοια εφαρμογή, με πολλαπλά επίσης πηνία σε κάποιο οβάλ-παραλληλεπίπεδο μεγάφωνο, πριν αρκετά χρόνια.Υπάρχει λογική γιατί οδηγείται όλη η επιφάνεια πιό ομοιόμορφα, αλλά προυποθέτει ίδια πηνία-μαγνητικά πεδία, που στη πράξη ΔΕΝ μπορούν να επιτευχθούν.

Και όσον αφορά τα τεχνικά υπάρχει κάποια αδικαιολόγητη κάλυψη. Το ηχείο όμως υπάρχει και περιμέναμε-περιμένουμε να μάθουμε εάν όντως γύρω από το πέπλο της καινοτομίας υπάρχει ουσία.

Βασίλη γιά σένα το λέω...
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
58.101
Reaction score
143.563
Αυτά μου θύμισαν τα πολλαπλά πηνία επάνω στο διάφραγμα μαγνητοστατικών ηχείων. Μάλιστα η Magnepan τροφοδοτούσε με κάποια καθυστέρηση τα πηνία.
Αυτό μήπως μπορείς να το αναλύσεις περισσότερο σε ένα νέο Thread?
 

Μηνύματα
2.868
Reaction score
250


Staff online

  • Zizik
    Safety Last
  • abcd
    Πρώην Διοικητής ο τροπαιοφόρος

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
175.735
Μηνύματα
3.025.695
Members
38.489
Νεότερο μέλος
Gianni Tab
Top