- Μηνύματα
- 3.813
- Reaction score
- 39
Λοιπόν
Ο οδηγός του Άσχετου Μέρος 1ο :116:
ΚΑΔΡΑΡΙΣΜΑ (Special Thanks to Preve :126
Δεν είναι πυρηνική φυσική, όλοι έχουμε καταλάβει πιστεύω ότι είναι πολύ σημαντικό σε ποιό σημείο του κάδρου θα τοποθετήσουμε το θέμα μας, για μένα είναι αυτό που μπορεί να φτιάξει ή ακόμα πιο εύκολα να χαλάσει μια φωτογραφία που αν είχε λίιιιγο διαφορετικό καδράρισμα θα ήταν σαφώς καλύτερη.
Καταρχήν πριν ξεκινήσω να μιλάω για τη θεωρία των αναλογιών κάτι σχετικό με το σημείο που κάνουμε focus. Πολλές μηχανές έχουν αυτά τα multi focus, face recognition και μπούρδες τέτοιες. Πρώτη κίνηση, disable και επιλέγουμε να κάνουμε focus στο κέντρο. Με αυτά τα multifocus είναι πολύ συχνό να βγάζεις μια φώτο, να φαίνεται μια χαρά νεταρισμένη στην οθόνη της μηχανής και με το που την περάσεις στο PC βλέπεις ότι τελικά η μηχανή επέλεξε να κάνει focus, σε άλλο σημείο από αυτό που ήθελες. Για να μην χρειάζεται να πάρουμε αυτό το ρίσκο λοιπόν κάνουμε focus στο κέντρο. Αν το θέμα μας όμως δεν είναι στο κέντρο τί γίνεται?? Οι περισσότερες μηχανές (αν όχι όλες δεν έχω ιδέα) όταν πατήσεις μέχρι τη μέση το κλείστρο και το κρατήσεις πατημένο, κλειδώνουν το focus μέχρι να το πατήσεις μέχρι το τέρμα ή μέχρι να το απελευθερώσεις. Οπότε, βάζουμε το θέμα μας στο κέντρο πατάμε μέχρι τη μέση να κάνει focus και κρατώντας το πατημένο τοποθετούμε το θέμα μας εκεί που θέλουμε στο κάδρο. Εννοείτε ότι όσο έχουμε κλειδωμένο το focus δεν αλλάζουμε απόσταση από το θέμα γιατί τότε δεν κάνουμε τίποτα (το ξεκαθαρίζω γιατί το έχω δει να το κάνουν :142
.
Η θεωρία των αναλογιών
Λοιπόν, όπως βλέπουμε το κάδρο μας φανταζόμαστε 4 νοητές γραμμές (όσοι έχετε Nikon δε χρειάζεται να τις φαντάζετε ενεργοποιήστε να τις βλέπετε μέσα από το viewfinder :137
2 κάθετες που χωρίζουν σε 3 ίσα μέρη το κάδρο και 2 οριζόντιες που και πάλι το χωρίζουν σε 3 ίσα μέρη.
Κάπως έτσι
Λοιπόν
Όταν στη φωτογραφία μας υπάρχει ορίζοντας θα διαπιστώσεται ότι η φωτογραφία φαίνεται σωστή όταν ο ορίζοντας είναι τοποθετημένος είτε στην πάνω οριζόντια γραμμή είτε στην κάτω (τα ίδια ισχύουν φυσικά και σε portrait δεν αλλάζει κάτι). Η επιλογή για το αν θα επιλέξουμε την πάνω ή την κάτω γραμμή έχει να κάνει με το θέμα. Αν δηλαδή θες να βγάλεις ένα ωραίο ηλιοβασίλεμα
142::142::142
και ο ουρανός έχει κάτι να πεί με τα σύννεφα και τα χρώματα του και αυτό είναι που θες να βγάλεις επιλέγεις το μεγαλύτερο μέρος της φωτογραφίας να καλύπτεται από τον ουρανό και φυσικά τον ορίζοντα να τον τοποθετήσεις στην κάτω οριζόντια γραμμή. Αν από την άλλη το ενδιαφέρον της φωτογραφίας επικεντρώνεται σε αυτά κάτω από τον ορίζοντα κάνεις τα αντίστροφα. Το πιο συνηθισμένο που κάνουν οι περισσότεροι άσχετοι (όπως έκανα κι εγώ άλλωστε) είναι να τοποθετούν τον ορίζοντα στη μέση. Για να καταλάβει κανείς πόσο λάθος είναι αυτό, αρκεί να τραβήξει 2-3 φωτογραφίες έχοντας υπόψη του αυτό ακριβώς και αμέσως θα δει πόσο καλύτερη είναι η φωτογραφία όταν ο ορίζοντας δεν είναι στη μέση. Η φωτογραφία αμέσως αποκτάει διαφορετική προοπτική, βάθος, κατεύθυνση. Δεν μπορώ να βρω κάποια παραδείγματα για να βάλω αυτή τη στιγμή, μόλις βρω θα παρακαλούσα κάποιον Mod να τα προσθέσει κάτω από δω.
Επειδή πρέπει να την κάνω, θα συνεχίσω απόγευμα/βράδυ ότι κάτσει....stay tuned :137:
Ο οδηγός του Άσχετου Μέρος 1ο :116:
ΚΑΔΡΑΡΙΣΜΑ (Special Thanks to Preve :126
Δεν είναι πυρηνική φυσική, όλοι έχουμε καταλάβει πιστεύω ότι είναι πολύ σημαντικό σε ποιό σημείο του κάδρου θα τοποθετήσουμε το θέμα μας, για μένα είναι αυτό που μπορεί να φτιάξει ή ακόμα πιο εύκολα να χαλάσει μια φωτογραφία που αν είχε λίιιιγο διαφορετικό καδράρισμα θα ήταν σαφώς καλύτερη.
Καταρχήν πριν ξεκινήσω να μιλάω για τη θεωρία των αναλογιών κάτι σχετικό με το σημείο που κάνουμε focus. Πολλές μηχανές έχουν αυτά τα multi focus, face recognition και μπούρδες τέτοιες. Πρώτη κίνηση, disable και επιλέγουμε να κάνουμε focus στο κέντρο. Με αυτά τα multifocus είναι πολύ συχνό να βγάζεις μια φώτο, να φαίνεται μια χαρά νεταρισμένη στην οθόνη της μηχανής και με το που την περάσεις στο PC βλέπεις ότι τελικά η μηχανή επέλεξε να κάνει focus, σε άλλο σημείο από αυτό που ήθελες. Για να μην χρειάζεται να πάρουμε αυτό το ρίσκο λοιπόν κάνουμε focus στο κέντρο. Αν το θέμα μας όμως δεν είναι στο κέντρο τί γίνεται?? Οι περισσότερες μηχανές (αν όχι όλες δεν έχω ιδέα) όταν πατήσεις μέχρι τη μέση το κλείστρο και το κρατήσεις πατημένο, κλειδώνουν το focus μέχρι να το πατήσεις μέχρι το τέρμα ή μέχρι να το απελευθερώσεις. Οπότε, βάζουμε το θέμα μας στο κέντρο πατάμε μέχρι τη μέση να κάνει focus και κρατώντας το πατημένο τοποθετούμε το θέμα μας εκεί που θέλουμε στο κάδρο. Εννοείτε ότι όσο έχουμε κλειδωμένο το focus δεν αλλάζουμε απόσταση από το θέμα γιατί τότε δεν κάνουμε τίποτα (το ξεκαθαρίζω γιατί το έχω δει να το κάνουν :142
Η θεωρία των αναλογιών
Λοιπόν, όπως βλέπουμε το κάδρο μας φανταζόμαστε 4 νοητές γραμμές (όσοι έχετε Nikon δε χρειάζεται να τις φαντάζετε ενεργοποιήστε να τις βλέπετε μέσα από το viewfinder :137
Κάπως έτσι
Λοιπόν
Όταν στη φωτογραφία μας υπάρχει ορίζοντας θα διαπιστώσεται ότι η φωτογραφία φαίνεται σωστή όταν ο ορίζοντας είναι τοποθετημένος είτε στην πάνω οριζόντια γραμμή είτε στην κάτω (τα ίδια ισχύουν φυσικά και σε portrait δεν αλλάζει κάτι). Η επιλογή για το αν θα επιλέξουμε την πάνω ή την κάτω γραμμή έχει να κάνει με το θέμα. Αν δηλαδή θες να βγάλεις ένα ωραίο ηλιοβασίλεμα
Επειδή πρέπει να την κάνω, θα συνεχίσω απόγευμα/βράδυ ότι κάτσει....stay tuned :137:
Attachments
-
6,7 KB Προβολές: 106